Hammaslääkäripelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yksityiset tekee noita nukutus/ilokaasu-juttuja,kunnalliset ei..mut kannattaa kyllä ylittää pelkonsa jo ihan lapsienkin takia,nehän ottaa esimerkkiä vanhemmista ja onhan tuo jo melkonen ulkonäkö kysymyskin....ja tosiaan,jos noin pitkä aika on viime käynnistä,niin on ajat ja lääkärit muuttunu paljon..nykyään kun mennään potilaan ehdoilla täysin..
Meillä on mahdollisuus ilokaasuhoitoon ihan tavis tk-hammaslääkärissä. :)

Hei, ainakin Vantaalla Hiekkaharjussa oli nukutusmahdollisuus noin 5 vuotta sitten, ihan tk-puoli. Se ei ollu hirmukallista, tyyliin 20? kalliimpi kuin muuten. Samalle päivälle ottivat useamman nukutuspotilaan. Muuten tavallinen hammaslääkäri.

Jes!Tästä itkun läpi sain soitettua kunnalliseen hammashoitolaan ja kysyin suoraan ensin, että saako lähetettä nukutushoitoon vai meenkö suoraan yksityiselle. Ja huomenna mulla on "puheaika" hammaslääkärille, kurkkaa vaan mun suuhun ja selviää saanko lähetteen. Nukutushoidon hinnaksi tulisi tällöin reilut 70e.
Kiitos teille paljon vastauksista, toivottavasti nyt huomenna uskallan mennä sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
Jes!Tästä itkun läpi sain soitettua kunnalliseen hammashoitolaan ja kysyin suoraan ensin, että saako lähetettä nukutushoitoon vai meenkö suoraan yksityiselle. Ja huomenna mulla on "puheaika" hammaslääkärille, kurkkaa vaan mun suuhun ja selviää saanko lähetteen. Nukutushoidon hinnaksi tulisi tällöin reilut 70e.
Kiitos teille paljon vastauksista, toivottavasti nyt huomenna uskallan mennä sinne.
Tsemppiä sulle! :wave: Käyhän kertomassa kuin sujui. :)

sain 4vuotta sitten kamalan hammasl.pelon,kun minulta revittiin lohjennut hammas.sain siihen puudutuksen mutta yritin selittää,että tunnen kivun ja kaikki.sain toisen puudutuksen,mutta silti tunsin hiton moista kipua!lääkärit ei uskonut vaan luuli,että kuvitelen jne.olin jo pyörtymässä ja sanoin sen heille.he sit siihen et voi jättää tähän,mutta hammas oli melkein irti.olin sit en näin voi lähtee ja ajattelin jos pyörryn ni pyörryn.he sit melkein heti saikin sen pois ja huomasi,et mulla oli paha tulehdus sielä.ja kun on tulehdus ni puudutusaine ei tepsi!toista kertaa sielä en käyny,mutta olen joutunu käymää useati hammaslääkärissä.olen pelänny aivan tajuttomasti ja olen sen heille selittänyt.jotkut hammasl.ovat mukavia ja nykyiseltä saan 3 puudutus piikkiä ennen kuin alkaa hommiin.olen kuullut,et jossain hammaslääkäreissä saa semmosen virtuaali vehkeen silmille ja voi kattella vaik jotain konserttia.ni ei sit pitäis enää pelätä,kun keskittyy siihen.kannattaa semmosta kysellä.

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:

Hyvä, tämä on jo puoli voittoa kun sait soitettua sinne. Kyllä sun kannattaa mennä sinne, sulla on aina oikeus sanoa "tämä loppui tähän ja sulkea suusi jos touhu ei miellytä. Ja oikeasti nyt on mahdollisuus saada lähete paljon halvemmalla, ajattele nyt 70?! Joku tuolla kertoi maksaneensa samasta 2000?! Säästät oikein kunnon kaukomatkan hinnan :D Onneksi asiat ovat muuttuneet kovasti sitten -80 luvun. Itsekin olen pelkopotilas, kävin tänään hammaslääkärissä ja sain avun. Asiat vaan tehdään hieman toisin, puudutukset jne ovat parempia. Ja muutenkin hoito "hellävaraisempaa". Ja kun sinä olet nukutuksessa et edes tiedä mistään tuon taivaallista, katselet vaan kivoja unia ;D

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Suosittelisin varaamaan ajan sellaiselle hammaslääkäriasemalle jossa tehdään operaatioita nukutuksessa. Siinä saisi laitettua koko purukaluston kerralla kuntoon eikä sinun tarvitsisi kärsiä mistää puudutuspiikeistä, valoista tai äänistä.
Tämän jälkeen pitäisi alkaa hoitamaan tuota kammoa, varmaan ainakin isommilta paikkakunnilta löytyy joku hammaslääkäri joka on erikoistunut pelkopotilaiden kanssa työskentelyyn.

Minulla on vastaava tilanne kuin aloittajalla, entä jos nukutuksesta ei herää...
Ei taida jäädä vaihtoehtoja enää, en enää hymyile koskaan, ja ruokanakin on aterian korvaavia juomia..

Yhteistyössä