Maanviljeliät kovapalkkaisimpia!

  • Viestiketjun aloittaja Tuki eemeli
  • Ensimmäinen viesti
noinhan se on
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Maanviljelijä.
Whatever. Köyhemmät maksavat tuilla rikkaille kovaa palkkaa, koska aikoinaan maanviljelyksellä ei saanut mahtavia tuloja ja ihmiset kuvittelevat edelleen niin.
näinhän se on. Ihminen on tyhmä. Suurin osa ei seuraa uutisia eikä lue lehtiä, ainakaan ajatuksella.
valitetaan kotiäidin 200 euron taskurahast a(kotihoidontuki), kun miljoonien eurojen edestä metsää ja maata omistavat saavat rahaa, ihan kaikesta, laitat pellot pois, eli et viljele, miljoonia tulee, vähennät muka vesien kuormitusta, rahaa tulee... joka helkkarin pieraisusta maksetaan veroraha kuin roskaa.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
ehkä meillä joilla on isot tilat on myös isot tulot, mutta isot on menotkin. jos tukiaisia ei maksettais, niin me jouduttais lyömään karja autoon ja lähtemään työvoimatoimistoon, ja silloin kansa vasta kusessa olis. mistä löytyis rahat maksaa kaikille työttömyyskorvausta, ja mistä löytyy kaikille työt. me tehdään työtä 24/7. meillä ei ole kahta vapaata päivää viikossa eikä viittä viikkoa lomaa. ainoa loma koko vuonna on 25 päivää vapaata. sairaana on mentävä töihin, koska lomittajista on pula. kun lomittajaa kyskyt, niin sanotaan suurin piirtein näin, että käviskö että sairastut vaikka kolmen viikon päästä, sillo meillä olis tossa yksi lomittaja vapaana. meillä ei ole ylityökorvauksia, ei yötyökorvauksia, ei nukkumispäivää yö työn jälkeen yms. että repikääpä palkan saajat siitä.
siis mistä löytyy miljoonia tienaavalle maanviljelijlle työttömyyskorvaus? työttömyyskorvaus on 400 euroa.
jos lakkautettaisiin maanviljelijöiden miljoonatulot, sillä työllistettäisiin jo työttömät noin 2000 euron kuukausituloilla.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta maataloudessa töitä tekevät ovat joka sentin ansainneet. Raskaasta (niin henkisesti kuin varsinkin fyysisesti) työstä sietää saada kunnon korvaus. Ja mitä se ap:tä tai muita kateellisia kaivelee paljonko oikeaa hyödyllistä työtä tekevä tienaa? Tässä maailmassa on valtavat määrät ihmisiä jotka tienaa sata kertaa enemmän tekemällä pahaa (huumeet, laittomat aseet, palkkamurhat, salakuljetus ym mitä en edes osaa nimetä ).
siis et kai oikeasti vertaa sitä, että joku rikollinen saa rahaa rikoksista kuin että valtio laillisesti maksaa rikkaimmille köyhiltä palkansaajilta ulosmittaamiaan verorahoja.

niile maksetaan joka helvetin pieraisusta joilla on miljoonien omaisus, metsää ja maata.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap provosoi ja puhuu vastoin parempaa tietoa. Hänellä tuskin on edes mitään oikeaa käsitystä siitä, millaista maanviljely on.

Tässä lainaus linkin tekstistä: "Keski-Pohjanmaan maatilojen verotettavan tulon keskiarvo on Suomen korkein ja sen on työmäärään ja sitoutuneeseen pääomaan nähden pieni. Verovuonna 2002 oli Suomessa maatilojen verotettavan tulon keskiarvo 14.000 euroa (mediaani 9.000 euroa). Keski-Pohjanmaalla se oli 22.000 euroa."

Luulen, että tässä ollaan oikeilla linjoilla. Kuulostaa nimenomaan siltä, mitä itsekin ajattelen sen olevan. Markka-ajalta on jäänyt mieleen, että keskimääräinen verotettava tulo maataloudessa olisi ollut n. 60 000 mk ja se on siitä kasvanut hieman. Mutta mediaani on siis linkin mukaan 9 000 ?, eikä suinkaan yli 50 000 ?.

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/proagria_keski_pohjanmaan/Palvelut/Hankkeet/Farmarivalmennus_0.doc
heh. ei kai ne niistä tukieuroista mitään veroa maksa, joten eihän sitä verotettavaa tuloa tarvitse paljon olla, kun on verotonta. heh
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Siis en ymmärrä tätä kateutta, jos jokin ammatti karehduttaa niin kovasti, niin miksei vaihda siihen ammattiin. Ei tartte sitten ruikuttaa!!

Itse arvostan suuresti maanviljelijöitä, jotka tekevät pitkää päivää ja tuovat meille mahtavaa suomalaista ruokaa! Ja aivan sama paljonko tienaavat, ei kuulu mulle!
Mulle kuuuluu, katsos kun olisi omakin perhe elätettävänä, niin pitää pienestä palkasta yli kolmasosa maksaa loisille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta maataloudessa töitä tekevät ovat joka sentin ansainneet. Raskaasta (niin henkisesti kuin varsinkin fyysisesti) työstä sietää saada kunnon korvaus. Ja mitä se ap:tä tai muita kateellisia kaivelee paljonko oikeaa hyödyllistä työtä tekevä tienaa? Tässä maailmassa on valtavat määrät ihmisiä jotka tienaa sata kertaa enemmän tekemällä pahaa (huumeet, laittomat aseet, palkkamurhat, salakuljetus ym mitä en edes osaa nimetä ).
siis et kai oikeasti vertaa sitä, että joku rikollinen saa rahaa rikoksista kuin että valtio laillisesti maksaa rikkaimmille köyhiltä palkansaajilta ulosmittaamiaan verorahoja.

niile maksetaan joka helvetin pieraisusta joilla on miljoonien omaisus, metsää ja maata.
Saa muuten omistaa saa...sti metsää että on miljoonien omaisuus. Ja näinä päivinä siitä puusta ei saa oikein mitään vaikka myisikin. Oletko lukenut koko ketjua? Ja kyllä vaan vertaan. Maajussin työ on oikeaa ja hyvää työtä, itse eivät ole tukiaan keksineet (ketkä ne traktorimarssille EU:ta taas vastustikaan? ) ja taatusti tekisivät sitä mielummin sillä periaatteella että esim viljasta tai lihasta saisi kunnon korvauksen eikä tarvitsisi tukihakuhelvettiä käydä läpi joka vuosi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Siis en ymmärrä tätä kateutta, jos jokin ammatti karehduttaa niin kovasti, niin miksei vaihda siihen ammattiin. Ei tartte sitten ruikuttaa!!

Itse arvostan suuresti maanviljelijöitä, jotka tekevät pitkää päivää ja tuovat meille mahtavaa suomalaista ruokaa! Ja aivan sama paljonko tienaavat, ei kuulu mulle!
Mulle kuuuluu, katsos kun olisi omakin perhe elätettävänä, niin pitää pienestä palkasta yli kolmasosa maksaa loisille.
Provoiletko? Eikö viljelijällä ole perhettä? kelpaako sulle ulkolainen vilja, virolanen maito ja argentiinalainen liha yhtä hyvin kuin kotimainen?
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja elättäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaa palaa:
Suomi maksaa maailman suurinta tukea. Kaikki työttömät ja pakolaiset yhteensä ovat aika pieniä loisia yhteiskunnalle, jos niitä verrataan maanviljelijöihin.
työtön ei tee työtä! Eli asiassa on aika suuri ero!!!
Työtätekevälle suomalaiselle on aivan sama, kuka loisii yhteiskunnassamme. Työttömän loisimisen kulut on sentään siedettävät, mutta maanviljelijän loisiminen tulee todella kalliiksi.
juuri näin. Mutta ainahan ihmiset haukkuvat huono-osaisia, työttömiä ja kotiäitejä haukutaan, niitä jotka saavat 200 euroa taskurahaa, mutta kun miljoonia saavat ihmiset, jotka makoilevat yhteiskunnan tukirahoilla (kotiäiti sentään tekee työtä) saavat, on se niin oikein ja pyhä asia.

torjunta-aineita ja tuhomyrkkyjä, renkiä tekemässä isäntien ja emäntien työt. kun isäntä ja emäntä elää täyttämällä tukilappuja. kkaupungista köyhä renki (lomittaja) käy tekemässä työt 4 euron tuntipalkalla kun isäntä saa tukia miljoonia.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta maataloudessa töitä tekevät ovat joka sentin ansainneet. Raskaasta (niin henkisesti kuin varsinkin fyysisesti) työstä sietää saada kunnon korvaus. Ja mitä se ap:tä tai muita kateellisia kaivelee paljonko oikeaa hyödyllistä työtä tekevä tienaa? Tässä maailmassa on valtavat määrät ihmisiä jotka tienaa sata kertaa enemmän tekemällä pahaa (huumeet, laittomat aseet, palkkamurhat, salakuljetus ym mitä en edes osaa nimetä ).
siis et kai oikeasti vertaa sitä, että joku rikollinen saa rahaa rikoksista kuin että valtio laillisesti maksaa rikkaimmille köyhiltä palkansaajilta ulosmittaamiaan verorahoja.

niile maksetaan joka helvetin pieraisusta joilla on miljoonien omaisus, metsää ja maata.
Saa muuten omistaa saa...sti metsää että on miljoonien omaisuus. Ja näinä päivinä siitä puusta ei saa oikein mitään vaikka myisikin. Oletko lukenut koko ketjua? Ja kyllä vaan vertaan. Maajussin työ on oikeaa ja hyvää työtä, itse eivät ole tukiaan keksineet (ketkä ne traktorimarssille EU:ta taas vastustikaan? ) ja taatusti tekisivät sitä mielummin sillä periaatteella että esim viljasta tai lihasta saisi kunnon korvauksen eikä tarvitsisi tukihakuhelvettiä käydä läpi joka vuosi.
siis rikollinen joutuu vankilaan, jos jää kiinni noista rikoksista, millä saa rahaa, mutta maanviljelijä loisii laillisesti.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa..:
suosittelen et marmattajat menette ja tutustutte maanviljelijan työhön. Tai ottakaa edes selvää paljonko maksaa vaikka 50 hehtaarille jyvät, lannat, myrkyt, korrenvahvistajat yms.. paljonko menee polttoaineisiin.. koneisiin, huoltoihin, uusiin hankintoihin ..

ajatelkaa minkälaiset velat pitää olla että voi pyörittää kannattavaa tilaa...

ei paljon hurrata ei...
just. minun tuntemat maanviljelijät ovat kaikki saaneet tilansa ilmaiseksi tai maksamalla aivan nimellisen korvauksen sisarilleen. on tosi vaikea lähteä kilpailemaan näiden kultalusikkaihmisten kanssa.
 
keinot on olemassa
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa..:
suosittelen et marmattajat menette ja tutustutte maanviljelijan työhön. Tai ottakaa edes selvää paljonko maksaa vaikka 50 hehtaarille jyvät, lannat, myrkyt, korrenvahvistajat yms.. paljonko menee polttoaineisiin.. koneisiin, huoltoihin, uusiin hankintoihin ..

ajatelkaa minkälaiset velat pitää olla että voi pyörittää kannattavaa tilaa...

ei paljon hurrata ei...
just. minun tuntemat maanviljelijät ovat kaikki saaneet tilansa ilmaiseksi tai maksamalla aivan nimellisen korvauksen sisarilleen. on tosi vaikea lähteä kilpailemaan näiden kultalusikkaihmisten kanssa.
Voit lähteä kilpailemaan, jos saat isäsi mukaan. Isä tekemään ivestoinnit yli 50% investointituilla ja sitten suoraan sukupolvenvaihdos yli 50% tuella ja valtio on maksanut maatilasta enemmän kuin sen kokonaisarvon tukina.
 
Hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Siis en ymmärrä tätä kateutta, jos jokin ammatti karehduttaa niin kovasti, niin miksei vaihda siihen ammattiin. Ei tartte sitten ruikuttaa!!

Itse arvostan suuresti maanviljelijöitä, jotka tekevät pitkää päivää ja tuovat meille mahtavaa suomalaista ruokaa! Ja aivan sama paljonko tienaavat, ei kuulu mulle!
Mulle kuuuluu, katsos kun olisi omakin perhe elätettävänä, niin pitää pienestä palkasta yli kolmasosa maksaa loisille.
No ala sitten maanviljelijäksi ja lopeta tuo ruikutus! Ja sullekin maksetaan tukia esim. lapsilisät ja äitiyspäivärahat ym.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta maataloudessa töitä tekevät ovat joka sentin ansainneet. Raskaasta (niin henkisesti kuin varsinkin fyysisesti) työstä sietää saada kunnon korvaus. Ja mitä se ap:tä tai muita kateellisia kaivelee paljonko oikeaa hyödyllistä työtä tekevä tienaa? Tässä maailmassa on valtavat määrät ihmisiä jotka tienaa sata kertaa enemmän tekemällä pahaa (huumeet, laittomat aseet, palkkamurhat, salakuljetus ym mitä en edes osaa nimetä ).
siis et kai oikeasti vertaa sitä, että joku rikollinen saa rahaa rikoksista kuin että valtio laillisesti maksaa rikkaimmille köyhiltä palkansaajilta ulosmittaamiaan verorahoja.

niile maksetaan joka helvetin pieraisusta joilla on miljoonien omaisus, metsää ja maata.
Saa muuten omistaa saa...sti metsää että on miljoonien omaisuus. Ja näinä päivinä siitä puusta ei saa oikein mitään vaikka myisikin. Oletko lukenut koko ketjua? Ja kyllä vaan vertaan. Maajussin työ on oikeaa ja hyvää työtä, itse eivät ole tukiaan keksineet (ketkä ne traktorimarssille EU:ta taas vastustikaan? ) ja taatusti tekisivät sitä mielummin sillä periaatteella että esim viljasta tai lihasta saisi kunnon korvauksen eikä tarvitsisi tukihakuhelvettiä käydä läpi joka vuosi.
siis rikollinen joutuu vankilaan, jos jää kiinni noista rikoksista, millä saa rahaa, mutta maanviljelijä loisii laillisesti.
Mikä sua nyt oikeasti kyrsii? Paitsi järjetön kateus. Oletetaan että joku satunnainen tuttusi on jostain syystä saanu tilan "puoli-ilmaiseksi". Luuletko että se tila myös pysyy pystyssä ilman työtä? Tervemenoa heille töihin katsomaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa..:
suosittelen et marmattajat menette ja tutustutte maanviljelijan työhön. Tai ottakaa edes selvää paljonko maksaa vaikka 50 hehtaarille jyvät, lannat, myrkyt, korrenvahvistajat yms.. paljonko menee polttoaineisiin.. koneisiin, huoltoihin, uusiin hankintoihin ..

ajatelkaa minkälaiset velat pitää olla että voi pyörittää kannattavaa tilaa...

ei paljon hurrata ei...
just. minun tuntemat maanviljelijät ovat kaikki saaneet tilansa ilmaiseksi tai maksamalla aivan nimellisen korvauksen sisarilleen. on tosi vaikea lähteä kilpailemaan näiden kultalusikkaihmisten kanssa.

.....tota noin... kuulostaa siltä, että on omakohtaisia kokemuksia ja niitä nyt katkerana tilittelet.....olisko kannattanut itse ruveta maanviljelijäksi??????
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Siis en ymmärrä tätä kateutta, jos jokin ammatti karehduttaa niin kovasti, niin miksei vaihda siihen ammattiin. Ei tartte sitten ruikuttaa!!

Itse arvostan suuresti maanviljelijöitä, jotka tekevät pitkää päivää ja tuovat meille mahtavaa suomalaista ruokaa! Ja aivan sama paljonko tienaavat, ei kuulu mulle!
Mulle kuuuluu, katsos kun olisi omakin perhe elätettävänä, niin pitää pienestä palkasta yli kolmasosa maksaa loisille.
No ala sitten maanviljelijäksi ja lopeta tuo ruikutus! Ja sullekin maksetaan tukia esim. lapsilisät ja äitiyspäivärahat ym.
en ole hullu. on mahdoton killpailutilanne, jos toiset ovat miljonäärejä, saaneet tilan ilmaiseksi ja minä joutuisin aloittaa nollasta.

sehän se tässä tympäisee, että valtio on pakottanut pienet tilat lopettamaan ja vaan rikkaat saavat miljoonatukia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Siis en ymmärrä tätä kateutta, jos jokin ammatti karehduttaa niin kovasti, niin miksei vaihda siihen ammattiin. Ei tartte sitten ruikuttaa!!

Itse arvostan suuresti maanviljelijöitä, jotka tekevät pitkää päivää ja tuovat meille mahtavaa suomalaista ruokaa! Ja aivan sama paljonko tienaavat, ei kuulu mulle!
Mulle kuuuluu, katsos kun olisi omakin perhe elätettävänä, niin pitää pienestä palkasta yli kolmasosa maksaa loisille.
No ala sitten maanviljelijäksi ja lopeta tuo ruikutus! Ja sullekin maksetaan tukia esim. lapsilisät ja äitiyspäivärahat ym.
en ole hullu. on mahdoton killpailutilanne, jos toiset ovat miljonäärejä, saaneet tilan ilmaiseksi ja minä joutuisin aloittaa nollasta.

sehän se tässä tympäisee, että valtio on pakottanut pienet tilat lopettamaan ja vaan rikkaat saavat miljoonatukia.
Iso tila ei ole sama asia kuin rikas tila. Se vaan on niin että pienet tilat ei tuota perheen hengenpitimiksi mitään, pakko olla hehtaareja ja/tai satamäärin elikoita. Ja kuten edellä mainittu, VALTIO ja EU tämän mädän systeemin takana, ei yksittäiset mv:t.
 
tottakai
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko te kateelliset valmiita maksamaan ruuasta sen hinnan mitä sen tuottaminen OIKEASTI maksaa?
tottakai. noinhan se pitäisitoimia. me tapamme kehitysmaidne ihmisiä tukemalla omaa maataloutta.
ihan varmasti maksaisin. nytkään en ruoassa säästele. ihmisten pitäisi viljellä enemän kerrostalojen/rivitalojen pihalla ja tehdä sellaista, jättää autoilu marketteihin vähemmälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko te kateelliset valmiita maksamaan ruuasta sen hinnan mitä sen tuottaminen OIKEASTI maksaa?
No ei tietenkään. Tässäkin ketjussa on jo moni sanonut, että Suomesta voi heidän puolestaan ajaa alas koko maatalouden. Mitenhän sitten kun maailmalla on ruokapula? monenko maan listalla luulette Suomen olevan vientilistan kärjessä?

 
Manta
Alkuperäinen kirjoittaja tottakai:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko te kateelliset valmiita maksamaan ruuasta sen hinnan mitä sen tuottaminen OIKEASTI maksaa?
tottakai. noinhan se pitäisitoimia. me tapamme kehitysmaidne ihmisiä tukemalla omaa maataloutta.
ihan varmasti maksaisin. nytkään en ruoassa säästele. ihmisten pitäisi viljellä enemän kerrostalojen/rivitalojen pihalla ja tehdä sellaista, jättää autoilu marketteihin vähemmälle.
Suomen pienituloiset sitten saisivat kärsiä kun ei ole rahaa kunnon ruokaan? Kaikilla ei ole mahdollisuuksia viljelyyn.
 
Rötvis
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
en ole hullu. on mahdoton killpailutilanne, jos toiset ovat miljonäärejä, saaneet tilan ilmaiseksi ja minä joutuisin aloittaa nollasta.

sehän se tässä tympäisee, että valtio on pakottanut pienet tilat lopettamaan ja vaan rikkaat saavat miljoonatukia.
Kyllä se perintö sullekin joskus tilille rapsahtaa. Jos ei niin ketä saat syyttää?
Omia vanhempiasi kun eivät ole hoitaneet raha-asioitaan siihen malliin.

Pientilallisillakin on mahdollisuus: laajentaa. Mikä tässä maassa enää pyörii pienellä volyymillä. Kaken kipari huonosti jossain perämettällä ehkä.
 
vieras
Voi prk noita juttuja! Me aloitimme talon asumisen 19 vuotta sitten. Ja taatusti tällä elämänkokemuksella tekisin jotain muuta. Pääsisin helpommalla. p.s. just tulin iltatarkstukselta navetasta. On laantai-ilta ja kello puoliykstoista....
 
Mistä ihmeestä te ootte keksineet, et 2000-luvulla mitään sais ilmaseksi? Tai edes puoli-ilmaseksi? Jos joku luopuja hyvää hyvyyttään myy halvemmalla, niin verottaja puuttuu siihen ja maksetaan sit verottajalle. Ihan totta, ootteko tajunneet, et mv:t maksaa veroja myös, eikä vaan kuppaa kaupunkilaisten veroeuroja???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap provosoi ja puhuu vastoin parempaa tietoa. Hänellä tuskin on edes mitään oikeaa käsitystä siitä, millaista maanviljely on.

Tässä lainaus linkin tekstistä: "Keski-Pohjanmaan maatilojen verotettavan tulon keskiarvo on Suomen korkein ja sen on työmäärään ja sitoutuneeseen pääomaan nähden pieni. Verovuonna 2002 oli Suomessa maatilojen verotettavan tulon keskiarvo 14.000 euroa (mediaani 9.000 euroa). Keski-Pohjanmaalla se oli 22.000 euroa."

Luulen, että tässä ollaan oikeilla linjoilla. Kuulostaa nimenomaan siltä, mitä itsekin ajattelen sen olevan. Markka-ajalta on jäänyt mieleen, että keskimääräinen verotettava tulo maataloudessa olisi ollut n. 60 000 mk ja se on siitä kasvanut hieman. Mutta mediaani on siis linkin mukaan 9 000 ?, eikä suinkaan yli 50 000 ?.

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/proagria_keski_pohjanmaan/Palvelut/Hankkeet/Farmarivalmennus_0.doc
heh. ei kai ne niistä tukieuroista mitään veroa maksa, joten eihän sitä verotettavaa tuloa tarvitse paljon olla, kun on verotonta. heh
Ottaisit asioista selvää, etkä nolaisi itseäsi tietämättömyydelläsi.

Jokainen tukieuro on verotettavaa tuloa (ne sisältyy tuohon summaan), eikä mitään verovapaita etuisuuksia.
 

Yhteistyössä