Maanviljeliät kovapalkkaisimpia!

  • Viestiketjun aloittaja Tuki eemeli
  • Ensimmäinen viesti
Tuki eemeli
Maanviljeliän mediaanitulo: 50350
Yrittäjän mediaanitulo: 43480
Palkansaajan mediaanitulo: 38320
Työntekijän mediaanitulo: 33590

----------

Nyt jokaiselle, jolla on lehmä (siis tilan koosta riippumatta) pyydetään 15000 euroa ja se myös tältä hallitukselta saadaan. Suomessa on 12000 lehmän omistajaa ja tämä tarkottaa 180 miljoonaa. Olisi pitänyt ostaa se lehmä.
 
Ei ihan noin mustavalkoista :). Yleensä maanviljelijät on köyhiä.
Noi on suurtilallisia ja niillä töissä jengiä joille maksaa palkkaa jne. Lisäksi maanviljelijä tekee enemmän töitä kuin yrittäjät jopa.
t: maatalon tytär
 
joo
olkoot vaan! Siihen työmäärään mitä ne tekee, en suostuisi mistään rahasta. aina kiinni työssä, illoin, aamuin navetassa ja lomapäiviä todella vähän vuodessa. Kaveripariskunta pitää maitotilaa ja työmäärä on älytön! Hattua nostan heille jotka siihen pystyy ja haluan että lapseni saa edelleenkin kotimaista maitoa.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Ei ihan noin mustavalkoista :). Yleensä maanviljelijät on köyhiä.
Noi on suurtilallisia ja niillä töissä jengiä joille maksaa palkkaa jne. Lisäksi maanviljelijä tekee enemmän töitä kuin yrittäjät jopa.
t: maatalon tytär
Mediaani on keskiluku, joka on järjestetyn joukon keskimmäinen alkio. Ymmärrän kyllä, että maatalon tyttären ei tarvitse opiskella turvatakseen tulotasoaan, mutta tyhmimmänkin pitäisi tajuta, että korkeimmalla mediaanitulolla ei voi mitenkään väittää, että "yleensä maanviljelijät on köyhiä".

Se on vain valetta. Yleensä maanviljelijät ovat rikkaimpia. Se on totuus.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olkoot vaan! Siihen työmäärään mitä ne tekee, en suostuisi mistään rahasta. aina kiinni työssä, illoin, aamuin navetassa ja lomapäiviä todella vähän vuodessa. Kaveripariskunta pitää maitotilaa ja työmäärä on älytön! Hattua nostan heille jotka siihen pystyy ja haluan että lapseni saa edelleenkin kotimaista maitoa.

1300 sian sikalaan budjetoidaan työaikaa keskimäärin 3,5 tuntia/viikko.
Pellolla käydään 5-10 kertaa vuodessa.
 
-s-
Taas tätä kateellisten panettelua. Yksikään joka kunnolla tuntee yhdenkään kunnollisen maanviljelijän ei taatusti sano mitään maanviljelijän palkasta. Taatusti tekee töitä joka ikisen sentin eteen. Maanviljelyssä ollaan yleensä kiinni 24h vrk:ssa ja 365pvä vuodessa, vaikka satunnaisia vapaa päivä saadaankin. Jos maanviljelijöille ei tukia maksettas niin kohta itkettäs että kun ei kotimaista lihaa ja maitoa enää kauppojen hyllyiltä löydy. Ei ne kaikki tukiaiset aina mene suoraan maanviljelijän palkkapussiin vaan ihan jonnekin muualle jotta elinkeino pysyy pystyssä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olkoot vaan! Siihen työmäärään mitä ne tekee, en suostuisi mistään rahasta. aina kiinni työssä, illoin, aamuin navetassa ja lomapäiviä todella vähän vuodessa. Kaveripariskunta pitää maitotilaa ja työmäärä on älytön! Hattua nostan heille jotka siihen pystyy ja haluan että lapseni saa edelleenkin kotimaista maitoa.

1300 sian sikalaan budjetoidaan työaikaa keskimäärin 3,5 tuntia/viikko.
Pellolla käydään 5-10 kertaa vuodessa.
puhuit aloituksessa LEHMISTÄ! Ne lypsetään aamuin ja illoin myös jouluna ja juhannuksena.
 
losstupidos
ei teistä kukaan jaksa tehä niin paljoo fyysistä työtä ja hoitaa ruoka kauppaan , mitä se homma siellä maalla vaatii. siellä ei oo mitään kellon aikaa, milloin on kahvitauko taikka vuoron loppuja, kesällä kun sää sallii painetaan ympäri vuorokauden siinä pelossa että säätilojen muutos vie työn hedelmän, jne
 
emäntä
Olokee hilijaa te jotka ette mistään tiiä. Ostakaa se hemmetin lehmä ja kokeilkaa tätä hommaa jos se on kerta ni hyväpalkkaista, turhaa uhootte....jokainenhan saa luvan kokeilla!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olkoot vaan! Siihen työmäärään mitä ne tekee, en suostuisi mistään rahasta. aina kiinni työssä, illoin, aamuin navetassa ja lomapäiviä todella vähän vuodessa. Kaveripariskunta pitää maitotilaa ja työmäärä on älytön! Hattua nostan heille jotka siihen pystyy ja haluan että lapseni saa edelleenkin kotimaista maitoa.

1300 sian sikalaan budjetoidaan työaikaa keskimäärin 3,5 tuntia/viikko.
Pellolla käydään 5-10 kertaa vuodessa.
Jos tuo kerran on totta, mikset ala itse sikalayrittäjäksi??? Haluaisin nähdä sen sikalan, jossa kaikki hoidetaan tuossa ajassa.
 
mittasuhde
Alkuperäinen kirjoittaja Tuki eemeli:
Maanviljeliän mediaanitulo: 50350
Yrittäjän mediaanitulo: 43480
Palkansaajan mediaanitulo: 38320
Työntekijän mediaanitulo: 33590

----------

Nyt jokaiselle, jolla on lehmä (siis tilan koosta riippumatta) pyydetään 15000 euroa ja se myös tältä hallitukselta saadaan. Suomessa on 12000 lehmän omistajaa ja tämä tarkottaa 180 miljoonaa. Olisi pitänyt ostaa se lehmä.
Tämä lisätuki maidon ylituotannon vuoksi on noin kolme kertaa sen, mitä arvioidaan koko pakolaistoiminnan aiheuttavan.
 
maanviljelijä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olkoot vaan! Siihen työmäärään mitä ne tekee, en suostuisi mistään rahasta. aina kiinni työssä, illoin, aamuin navetassa ja lomapäiviä todella vähän vuodessa. Kaveripariskunta pitää maitotilaa ja työmäärä on älytön! Hattua nostan heille jotka siihen pystyy ja haluan että lapseni saa edelleenkin kotimaista maitoa.

1300 sian sikalaan budjetoidaan työaikaa keskimäärin 3,5 tuntia/viikko.
Pellolla käydään 5-10 kertaa vuodessa.
:eek: :eek: :eek: WTF? :eek: :eek: :eek:
 
vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä
Maksakoot vaan! Mä olen valmis maksamaan maataloustukia joka monin kertaisesti enemmän, että saadaan syödä suomalaista lihaa ja leipää, juoda suomalaista maitoa. Se on iso arvo itsessään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maanviljelijä:
Ja lähde oli?

Meillä on suurehko sikatila, tulomme luulin yltävän ainakin mediaaniin. Tuloni on 35 000e ja työtä tehdään 7 päivää viikossa.
Tilastokeskus.

Pelkkä tuki on keskimäärin n. 28000 euroa/maanviljelijä.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä:
Maksakoot vaan! Mä olen valmis maksamaan maataloustukia joka monin kertaisesti enemmän, että saadaan syödä suomalaista lihaa ja leipää, juoda suomalaista maitoa. Se on iso arvo itsessään.
Meillä juodaan ruotsalaista, sillä se on halvempaa...
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä:
Maksakoot vaan! Mä olen valmis maksamaan maataloustukia joka monin kertaisesti enemmän, että saadaan syödä suomalaista lihaa ja leipää, juoda suomalaista maitoa. Se on iso arvo itsessään.
Meillä juodaan ruotsalaista, sillä se on halvempaa...
ja näinhän sitä ylituotantoa syntyy... Ei nähdä pidemmmälle kuin se yksi kauppareissu.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä:
Maksakoot vaan! Mä olen valmis maksamaan maataloustukia joka monin kertaisesti enemmän, että saadaan syödä suomalaista lihaa ja leipää, juoda suomalaista maitoa. Se on iso arvo itsessään.
Meillä juodaan ruotsalaista, sillä se on halvempaa...
ja näinhän sitä ylituotantoa syntyy... Ei nähdä pidemmmälle kuin se yksi kauppareissu.
Suomalaiset kuluttajat saivat onneksi luvan maksaa halpaa juustoa ulkomaille. Ei tarvitse enää itse kärsiä kolmen euron juustosta.
 
mansikki
Kokeilkaapa; kyllä niitä tiloja saa ja "helppoon elämään" pääsee..
Arvostan maatalousyrittäjiä (ja varsinkin maidontuottajia), että jaksavat vielä suomalaisia elintarvikkeita meille tuottaa. Läheltä nähneenä tiedän, että helppoa ei ole.
Ja miten se on niin vaikea tajuta, että ne tukieurot tulevat tuottajien kautta meille kaikille kuluttajille ja meidän hyödyksi; saamme ruokamme halvemmalla (ja jalostajille, että saavat raaka-ainetta kilpailukykyiseen hintaan)
 

Yhteistyössä