V
vierailija
Vieras
Itse asun pk seutulaisten mukaan varmaankin maaseudulla, mutta tämä kyllä luokitellaan virallisesti kaupungiksi. Yllä tulikin paljon plussia, mutta tuo pitkä matka joka paikkaan on ihan kiinni siitä, missä asuu. Koen itseni maalaiseksi, mutta mulla rautatieasemalla ja pikavuoropysäkille n 600m, keskustaan n. 3,5km, jossa useampikin ruokakauppa, koulut, päiväkoti, kuntosalit jne. Vaatekauppoja tms ei toki ole, mutta lähimpää isompaan kaupunkiin on vain n. 40km, jossa sitten taas on kauppakeskukset ja systeemit, paljon erilaisia kouluja ja niin edelleen. Eli se on oma valinta, jos muuttaa todellakin niin landelle, että se lähin ruokakauppa tai harrastukset on tyyliin 10km päässä. Silloin en parane valittaa, jos on sellaiseen paikkaan muuttanut.
Mutta itse pidän juurikin näistä: Oma rauha, lapsille turvallista, itselle ja koirille hyvät lenkkimaastot, raikas ilma, vehreät metsät ja vettä paljon (joki, järviä) jne. En muuttaisi ikinä mihinkään isoon kaupunkiin kerrostaloon, vaikka kaikki palvelut ja kaupat oliskin kävelymatkan päässä. Enemmän arvostan kuitenkin tätä rauhallisuutta ja verkkaisempaa elämää, kun sitä, että kaikki tulee tavallaan valmiina ovelle.
Mutta itse pidän juurikin näistä: Oma rauha, lapsille turvallista, itselle ja koirille hyvät lenkkimaastot, raikas ilma, vehreät metsät ja vettä paljon (joki, järviä) jne. En muuttaisi ikinä mihinkään isoon kaupunkiin kerrostaloon, vaikka kaikki palvelut ja kaupat oliskin kävelymatkan päässä. Enemmän arvostan kuitenkin tätä rauhallisuutta ja verkkaisempaa elämää, kun sitä, että kaikki tulee tavallaan valmiina ovelle.