maalla asumisen hyviä puolia!??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti2

Vieras
kertokaa mulle hyvät ihmiset niitä maalla asumisen hyviä puolia kun on pieniä lapsia!!!meillä oisi mahollisuus muuttaa omakotitaloon.aina ollaan asuttu kaupungissa jossa palvelut ,kaupat,kerhot jne kävelymatkan päässä.kouluun olisi sitten ala-asteelle n,5km.kauppaan 10km.jne.auttakaa!!vaikea päätös..
 
Ainakin siellä pystyi itse kasvattamaan ruokaa jonnin verran. Meillä oli perunamaa, lohilammikko, kasvimaa, marjapuskia, omenapuita... Sitten vielä luonnon antimet syksyisin metsästä.

Eikä lapsi osaa kaivata kaupunkiin ennen kuin vasta lähempänä murrosikää, jos silloinkaan.
 
oma rauha, silmä ei pökkää, eikä kukaan tuu valittamaan jos esim. kissa juoksee ulkona vapaana. saa hillua omassa pihassaan vaikka alasti jos huvittaa eikä kellää oo nokan koputtamista. Lapsille on aina tekemistä ja saa laittaa just sellasen pihan kun itte tahtoo. rennompi olla ja raikkaampi ilma. turvallisempi paikka muksuille kuin kaupunki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
oma rauha, silmä ei pökkää, eikä kukaan tuu valittamaan jos esim. kissa juoksee ulkona vapaana. saa hillua omassa pihassaan vaikka alasti jos huvittaa eikä kellää oo nokan koputtamista. Lapsille on aina tekemistä ja saa laittaa just sellasen pihan kun itte tahtoo. rennompi olla ja raikkaampi ilma. turvallisempi paikka muksuille kuin kaupunki.

Juu, toi piti sanomani. Mä kun useinkin menen kesällä suihkusta pyykkinarun kautta kauppaan, siis alasti pyykinarulle pukemaan :D
Ja kukaan ei valita metelistä :saint:

 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
oma rauha, silmä ei pökkää, eikä kukaan tuu valittamaan jos esim. kissa juoksee ulkona vapaana. saa hillua omassa pihassaan vaikka alasti jos huvittaa eikä kellää oo nokan koputtamista. Lapsille on aina tekemistä ja saa laittaa just sellasen pihan kun itte tahtoo. rennompi olla ja raikkaampi ilma. turvallisempi paikka muksuille kuin kaupunki.

Juu, toi piti sanomani. Mä kun useinkin menen kesällä suihkusta pyykkinarun kautta kauppaan, siis alasti pyykinarulle pukemaan :D
Ja kukaan ei valita metelistä :saint:

totta. meteli on minimaalista verrattuna kaupunkiin.
 
lapset saa mekastaa.
äiti saa mekastaa.
Isi saa rakennella ihan rauhassa vaikka keskellä yötä autotallissa jotain.
Ei tarvi pelätä kaiken maailman juoppoja/huumehörhöjä.
Puhdas ilma (itsellä käy katupöly törkeen paljon henkeen )
Oma rauha...
 
oma rauha (vieraitakin käy erittäin harvoin)
Kuntoilu (lumityöt ja piha työt)
Pitkät matkat jokapaikkaan (vähenee heräte ostokset huomattavasti)
Hiljaisuus
Tarvittaessa lasten lähtiessä kouluun Taxi kuljetus
 
Olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni asunut kerrostalossa kaupungissa.
Mieheni asunut omakotitalossa kaupungin lähellä.

En tiedä mikä tilapäinen mielenhäiriö meille tuli. Ostettiin omakotitalo maaseudulta.
Totisesti on maalta. Kylällä pieni kauppa josta saa perustarvikkeet höystettynä nahistuneilla vihanneksilla.

Jos tarvitset jotain erikoisempaa, on ajettava kaupunkiin.

Jos haluat harrastaa jotain, vaikka käydä jumpassa, kuten ennen tykkäsin käydä. On ajettava kaupunkiin, mutta kuka hullu ajaisi yli puolituntia, että pääsee tunnin jumppaan ja puoli tuntia takaisin. En ainakaan minä ja siksi en enää harrastakkaan mitään.

Silloin kun meillä ei ollut lasta, tämä asuminen vielä meni kun pääsin päivittäin kaupunkiin töihin, mutta nyt lapsen synnyttyä olen täällä korvessa päivät yksin hänen kanssaan.
Täällä tulee mökkihöperöksi ja sen tähden yritän käydä kaupungissa kerran viikossa hänen kanssaan, että päästään edes muskariin.
Täällä sitten ollaan omassa rauhassamme.

Ollaan asuttu täällä 5v ja ekat vuodet meni olotilassa, että laitampa taloa ja puutarhaa kuntoon, mutta nyt on kamalaa. Varsinkin talvella. Hiljaista. Kylmää.
Kaipaan kaupungin vilinään.

Jos olette ostamassa taloa, niin säästäkää vielä rahaa lisää ja ostakaa kaupungin läheltä.
Itse olemme molemmat valmiit lähtemään täältä, ensi kesänä tarkoitus laittaa talo myyntiin.

Jos haluatte kökkiä metsän keskellä kesät ja talvet omassa rauhassa. Niin tervetuloa maalle.
Ja niihin kerhoihin ei sitten enää tule lähdettyä kun aikansa on ajanut niiden takia pitkiä matkoja, varsinkaan näillä bensahinnoilla.
Jos lapsenne eivät harrastuksia ja kerhoja kaipaa ja itse viihdytte oman porukan kanssa niin sitten on hyvä.
Itse aina kateellisena luen netistä äitien juttuja kuinka käyvät kerhoissa ja harrastuksissa ja kahviloissa lasten kanssa ja kävelevät kaupungilla, kun itse olen oman luonnon rauhan keskellä vauvelini kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:
Olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni asunut kerrostalossa kaupungissa.
Mieheni asunut omakotitalossa kaupungin lähellä.

En tiedä mikä tilapäinen mielenhäiriö meille tuli. Ostettiin omakotitalo maaseudulta.
Totisesti on maalta. Kylällä pieni kauppa josta saa perustarvikkeet höystettynä nahistuneilla vihanneksilla.

Jos tarvitset jotain erikoisempaa, on ajettava kaupunkiin.

Jos haluat harrastaa jotain, vaikka käydä jumpassa, kuten ennen tykkäsin käydä. On ajettava kaupunkiin, mutta kuka hullu ajaisi yli puolituntia, että pääsee tunnin jumppaan ja puoli tuntia takaisin. En ainakaan minä ja siksi en enää harrastakkaan mitään.

Silloin kun meillä ei ollut lasta, tämä asuminen vielä meni kun pääsin päivittäin kaupunkiin töihin, mutta nyt lapsen synnyttyä olen täällä korvessa päivät yksin hänen kanssaan.
Täällä tulee mökkihöperöksi ja sen tähden yritän käydä kaupungissa kerran viikossa hänen kanssaan, että päästään edes muskariin.
Täällä sitten ollaan omassa rauhassamme.

Ollaan asuttu täällä 5v ja ekat vuodet meni olotilassa, että laitampa taloa ja puutarhaa kuntoon, mutta nyt on kamalaa. Varsinkin talvella. Hiljaista. Kylmää.
Kaipaan kaupungin vilinään.

Jos olette ostamassa taloa, niin säästäkää vielä rahaa lisää ja ostakaa kaupungin läheltä.
Itse olemme molemmat valmiit lähtemään täältä, ensi kesänä tarkoitus laittaa talo myyntiin.

Jos haluatte kökkiä metsän keskellä kesät ja talvet omassa rauhassa. Niin tervetuloa maalle.
Ja niihin kerhoihin ei sitten enää tule lähdettyä kun aikansa on ajanut niiden takia pitkiä matkoja, varsinkaan näillä bensahinnoilla.
Jos lapsenne eivät harrastuksia ja kerhoja kaipaa ja itse viihdytte oman porukan kanssa niin sitten on hyvä.
Itse aina kateellisena luen netistä äitien juttuja kuinka käyvät kerhoissa ja harrastuksissa ja kahviloissa lasten kanssa ja kävelevät kaupungilla, kun itse olen oman luonnon rauhan keskellä vauvelini kanssa.

ihn samaa tekstiä kuin mitä mä aattelen...!
 
mä asun maalla
keskustaan kuusi kilsaa kouluun lapsilla 2 kilsaa.
jumppa on samaisella koululla ja siellä myös käyn.
tärkeimpiä syitä miksi muutettiin ok-taloon sivukylälle on
ensimmäisenä se oma rauha
lapset pystyy vapaasti oleen ulkona päikseenkin
luonto,vehreys ja linnunlaulu ;)
on tilaa olla ja elää
laittaa puutarhaa jos haluaa

teillä tulisi hyvät matkaetäisyydet kouluun, pääsisivät lapset joko taksilla tai linkalla.
eikä kauppaankaan vielä pitkä matka
 
Toisaalta ½tuntia menee kaupungissakin melkein matkaan kuin matkaan.
Ite asun 40 minuutin matkan päässä kauppakeskus Myllystä, mikä onkin mun "lähikauppa", käyn sielä lähes viikottain ja asioin jonkunverran myös Kupittalla. Matka Myllystä Kupittaalle kestää hyvälläkin tuurilla 20 min, joskus mene ½-tuntia.
 
Toi puolen tunnin matka kaupunkiin on just sopiva. Senhän ajaa vaikka päivittäin. Tsadissa ei puoli tuntia riitä ruuhka-aikana mihinkään matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:
Olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni asunut kerrostalossa kaupungissa.
Mieheni asunut omakotitalossa kaupungin lähellä.
En tiedä mikä tilapäinen mielenhäiriö meille tuli. Ostettiin omakotitalo maaseudulta.
Totisesti on maalta. Kylällä pieni kauppa josta saa perustarvikkeet höystettynä nahistuneilla vihanneksilla.
Jos tarvitset jotain erikoisempaa, on ajettava kaupunkiin.
Jos haluat harrastaa jotain, vaikka käydä jumpassa, kuten ennen tykkäsin käydä. On ajettava kaupunkiin, mutta kuka hullu ajaisi yli puolituntia, että pääsee tunnin jumppaan ja puoli tuntia takaisin. En ainakaan minä ja siksi en enää harrastakkaan mitään.
Silloin kun meillä ei ollut lasta, tämä asuminen vielä meni kun pääsin päivittäin kaupunkiin töihin, mutta nyt lapsen synnyttyä olen täällä korvessa päivät yksin hänen kanssaan.
Täällä tulee mökkihöperöksi ja sen tähden yritän käydä kaupungissa kerran viikossa hänen kanssaan, että päästään edes muskariin.
Täällä sitten ollaan omassa rauhassamme.
Ollaan asuttu täällä 5v ja ekat vuodet meni olotilassa, että laitampa taloa ja puutarhaa kuntoon, mutta nyt on kamalaa. Varsinkin talvella. Hiljaista. Kylmää.
Kaipaan kaupungin vilinään.
Jos olette ostamassa taloa, niin säästäkää vielä rahaa lisää ja ostakaa kaupungin läheltä.
Itse olemme molemmat valmiit lähtemään täältä, ensi kesänä tarkoitus laittaa talo myyntiin.
Jos haluatte kökkiä metsän keskellä kesät ja talvet omassa rauhassa. Niin tervetuloa maalle.
Ja niihin kerhoihin ei sitten enää tule lähdettyä kun aikansa on ajanut niiden takia pitkiä matkoja, varsinkaan näillä bensahinnoilla.
Jos lapsenne eivät harrastuksia ja kerhoja kaipaa ja itse viihdytte oman porukan kanssa niin sitten on hyvä.
Itse aina kateellisena luen netistä äitien juttuja kuinka käyvät kerhoissa ja harrastuksissa ja kahviloissa lasten kanssa ja kävelevät kaupungilla, kun itse olen oman luonnon rauhan keskellä vauvelini kanssa.

 
me asutaan maalla ja mulla ei ole edes ajokorttia.eikä rahaa ajaa sitä vielä vuoteen kahteen..kaksi lasta ja kolmas tulossa..olemme täysin miehen armoilla.olen yksinäinen koskan ei ole ketään kenen kanssa jutella niitä näitä..tietokoneella ei jaksa koko aikaa olla ja ei siellä sitten ketään ole kun minä siellä olen.
täälä on rauhallista ja ihanaa illalla kun lapset nukkuu niin istua pihakeinussa kuunnella linnunlauluja ja hiljaisuutta..on tilaa lapsille ja eläimille.kaikinn puolin tykkään olla täällä mutta kun saan sen ajokortin niin sitten pääsen ihmisten ilmoille jos näin haluan..ja bensa maksaa ja sitä pitää kuitenkin ostaa niin olen sen valmis maksamaan että saan nähdä ihmisiä ja pysyn järjissäni :-)suosittelen maalle muuttoa..ja ei se 5 ja 10 kilometriä ole paha matka. tervetuloa maalle!
 
asutaan maalla,kauppaan ja muihin palveluihin 15km, enkä muuttaisi mihinkään!
mulla ei autoa käytössä,täällä ollaan lapsen kanssa päivät kun mies töissä. leikitään ulkoillaan yms :) voi mennä viikkokin ettei käydä edes kylällä kun mies tuo tullessaan kaupasta tarvittavat. ihana rauha täällä,lähistöllä paljon lehmiä,lampaita ja hevosia,ja niistä tyttö ihan innoissaan,joka päivä käydään katsomassa joko kävellen tai pyörällä. ala-aste on tällä kylällä onneksi, siihen vain 1,5km matka. suosittelen :)
 
plääh me ollaan asutuu maalla 4 vuotta ja ei aika ainaskaan pitkäks tuu..naapureita on aina lyhyen ja kauemmanki matkan päässä jos tekee mieli höpistä.Mitään rauhaa täällä ei oikeen oo,työt vie kaiken ajan ja just kun saa hengähtää lapsen/elukan hoidosta niin joku pölähtää pihaan kylään :headwall: ..mutta onnellisia ollaan eikä kaupunkiin enää haluttas.
 
Siellä ei ole väkivaltaisia ja varastelevia partalapsosia
——

SU ”Laura julkaisi kuvan itsestään muslimihunnussa, ja siitäpä sitten raivo repesi”

Itä-Helsingissä asuva Laura Jokela julkaisi hiljattain kahtiajaetun kuvan itsestään. Vasemmalla puolella on raikas ja iloinen kasvopotretti. Oikealla puolella hänen päällään on niqab, eli kasvohuntu.


Niqab on musliminaisten käyttämä, kasvot lähes kokonaan peittävä vaate, jossa on pieni aukko silmille. Sen käyttö käyttö perustuu islamilaiseen lakiin, kertoo Wikipedia.

Jokela kuuluu perussuomalaisiin, ja on eduskuntavaaliehdokkaana Helsingissä. Ehdokassivullaan hän kertoo kaupunginosansa arjesta: ”Jos jonkun mielestä monikulttuurisuus on jees, niin voin toivottaa hänet tervetulleeksi Kontulaan. Täällä näkee kuinka päiväkoti-ikäiset tytöt hunnutetaan päiväkotiin ja koulupäivät lapsille ovat kuin jokapäiväinen kulttuurimatka ulkomaille (ei hyvällä tavalla).”

Raivo yltyy, media vaikenee

Kuvan julkaisun jälkeen ei hetkeen tapahtunut mitään.

Sitten vähän kommentteja.

Sitten enemmän.

Ja kun tovi oli kulunut, sosiaalisessa mediassa oli valtava määrä kirjoituksia. Osassa painettiin menemään tavalla, jossa raivokilari on liioittelua alaspäin.

Jokela on lauantaille mentäessä saanut osakseen useita tappouhkauksia ja valtavan määrän jäsentymätöntä raivoa. Hän on julkaissut Twitterissä joitain saamiaan viestejä. Niiden sävy on äärimmäisen synkkä. Kuoleman toivotuksia, halventavia kirosanoja, kehotuksia bussin alle jäämisestä, veitsen kuvia. Onpa joku kertonut jo tekevänsä rikosilmoituksenkin.

On sinänsä kuvaavaa, että islamin vähemmän hehkeitä puolia esiin nostamalla saa osakseen väkivaltaisia uhkauksia.

Suomalainen media on toistaiseksi vaiennut asiasta kokonaan, vaikka tapaus on noteerattu jopa ulkomailla saakka. Euronews haastatteli Jokelaa tapauksen johdosta.

Eipä siinä. Kun perinteinen media vaikenee, muut mediamuodot nousevat sen paikalle. Hyvän koosteen aiheesta on rakentanut vaikkapa nimimerkki Rivien välistä.

Raija Toiviaisen ajojahti

Islamin nurjien puolien kritisointissa on monenlaisia riskejä, ja yksi niistä on arvaamaton suomalainen valtakunnansyyttäjäjärjestelmä.

Sitä voisi kuvitella, että naisten oikeuksilla ja tasa-arvolla profiloituneessa Suomessa voisi vapaasti puhua islamin äärivanhoillisten muotojen totalitaristisista piirteistä. Mutta niin vain usein käy, että tällaisesta puheesta joutuukin itse syytettyjen penkille.

Burkan käyttökieltoa ajanut pirkanmaalainen perussuomalainen Auri Saarelainen väänsi vuosien ajan kättä valtakunnansyyttäjä Raija Toiviasta vastaan. Saarelainen voitti. Toiviainen hävisi.

Kyse oli eurovaalien alla julkaistusta kuvasta, jossa näkyi kaksi burkhaan pukeutunutta naista. Suomen Uutisten tapauksesta kertova juttu täällä.

MATIAS TURKKILA
 

Similar threads

Yhteistyössä