Täällä just heräsin. Ja vähän harmittaa, kun oon nukkunut koko illan. Laitoin isommat nukkuun noin puoli yhdeksän aikaan ennen Juliuksen syöttämistä. Mies on töissä, joten imetykseen olin minäkin nukahtanut ihan täysin. Tuolta meidän sängystä vierekkäin vauvan kanssa siis heräsin. Nostin Juliuksen omaan sänkyyn jatkaan uniaan. Ei yhtään herännyt niin kuin yleensä. Tietenkään ei, kun oli kerinnyt jo kunnolla syvään uneen. Ei oo näin ennen käynyt. Kerta se on ensimmäinenkin. Mies tuli töistä kotiin. Ja mä vaan täällä pirteenä
Onnea LauraN ja Muumi82 vauvoille suloisista nimistä :flower:
Meillä olis tyttö saanut nimekseen Aada Olivia. En tiedä olisko välissä ollut joku nimi vielä, mutta kuitenkin. Ja toinen pojan nimi mitä mietittiin oli Joona Aaron. Teidän molempien vauvojen nimissä oli just samoja/samankaltaisia nimiä
Lähetin tänään kiitoskortit ristiäisten ja häiden johdosta. Sellanen kuvaamossa otettu kuva jossa ollaan koko perhe. En jaksanut itse alkaa tehdä. Olis tullut kyllä kauniimpi. No, toisaalta nyt kuva on ainakin tosi hyvä ja laadukas, kun on valokuvaajan ottama. Muuten en olis lähettänyt kiitoskortteja ollenkaan, mutta siksi nyt halusin, kun meidän häät oli ristiäisten yhteydessä.
Meillä Julius on nauranut ääneen jo pitkän aikaa. Tänään tuli ensimmäisen kerran oikeen kunnon hörönaurut. Voi, kun se kuulosti ihanalta :heart: Ja se ihana ilme! Hassuttelin vauvan kanssa ennen iltapesuja. Pöristin kunnolla sen masuun ja samalla hieroin huulia masua vasten. Sitten katsoin vauvaa ja kysyin mitä se äiti pöristelee. Se sai hörönaurut aikaan. Poika nauroi sydämensä pohjasta vaikka kuinka kauan ja oikein odotti, että taas teen saman uudelleen ja uudelleen. Eihän siinä pystynyt olla itsekään nauramatta. Oli niiiiin söpöä!
Sitterin lelukaartakin Julius oikealla kädellä tänään jo tarkoituksellisesti kosketteli. Se olikin tarkkaa puuhaa =) Muistaisin, ettei esikoinen ja kakkonenkaan ihan näin aikaisin vielä noin osannut. Esikoinen löysi aikoinaan ensin vasemman käden ja vasuri siis on vieläkin. Tyttö taas tajusi ensin oikeankäden. Nyt kahden vanhana syö, piirtää jne. oikealla kädellä. Luulen, että oikeakätiseksi jää. Saa nähdä kumpi Juliuksesta tulee. Oikeankäden tänään ensimmäisenä kunnolla huomasi. Tai siis osasi sitä jo vähän käyttää. Ei sillä mitään väliä oo, mutta hauska on minusta seurata. Nyrkit löysi paria päivää vajaa 2kk. Usein niitä siitä asti on maiskuteltu.
Mä oon käynyt alusta asti kerhoissa vauvan kanssa. Isommat kaipaa kuitenkin toisten lasten seuraa ja on äitilapsikahvilassa tottunut käymään. Julius oli ekaa kertaa siellä kaksi viikkoisena. Syksyllä aloitetaan vauvan ja tytön kanssa sisarmuskari. Oon käynyt siellä aikaisemminkin ja tykännyt oon ja lapset, etenkin tyttö myös.
Julius heräsi viime yönä kerran syömään ja kerran kakkaan. Oli varmaan rotateqilla vaikutusta, kun en edes muista koska viimeksi olis yöllä kakannut. Tänään on tullut kaksi pientä normaalia paksumpaa kakkaa. Muuten on poika ollut ihan normaali. Ei oo tullut muita oireita vielä ainakaan rokotteesta. Ehkä paukkuja vähän normaalia enemmän.
Vaunuissa meidän pikkumies ei oo suostunut melkein viikkoon nukkuun kauheen hyvin. Ei oo koskaan ollut niissä kovin hyvä unia ottamaan. Itsekseen ilman heilutuksia sinne nukahtaa, mutta sitten kuuluukin huutoa vähän väliä. Heilutuksetkaan ei aina auta. Eikä nälkäkään kokoajan oo. Jos vaunut kokoajan liikkuu, sitten nukkuis hyvin ja pitkään. Se ei vaan oo aina mahdollista, kun on kaksi jo ennestään ja mies töissä. Jos pois vaunuista nostaa huuto loppuu heti siihen paikkaan. Usein herää väsyneenä, mutta vaunuissa ei vaan nuku. Välillä herää iloisena jokeltaen, mutta useimmin ihan väsyneenä. Omaan sänkyyn nukahtaa hyvin itsekseen myös. Oon vaan yrittänyt, että nukkuis ainakin yhdet pitkät unet ulkona. Yleensä on siellä kyllä toisetkin unet vaunuissaan. Sängyssä päikkärit jää usein tuntiin tai puoleentoista. Jos sieltä päivällä herää ja olis vielä väsynyt. Ei sänkyyn ainakaan enää heti uudestaan nukahda. Toisaalta ei vois kyllä valittaa, kun yöt nukkuu noin 11h heräämättä tai yhdellä syötöllä! Eikä yöunissa tai niille menossa oo mitään ongelmia. On vaan outoa meille, kun kaksi aiempaa nukku vaunuissa Juliuksen iässä parit 3-4 tunnin päikkärit ja hyvin yöt myös. Ei nekään silti ihan näin vauvoina kokonaisia öitä nukkunut, joskus 5 kk ylöspäin vasta. Tuttia en oo koskaan nukahtamiseen uudestaan vaunuissa koittanut, sängyssä joskus oon. Nyt ei olla sitä annettu niin pitkään aikaan ollenkaan, etten enää kyllä aiokkaan sitä käyttöön ottaa. En tiedä olisko siitä apua. Nukahtaa kuitenkin ilmankin hyvin itsekseen. Kantoliinassa nukkuis ja olis hereilläkin vaikka koko päivän tyytyväisenä. En kuitenkaan sinne opeta nukkuun. On käytössä kerhoissa ja välillä kun ollaan liikenteessä. Ei päivittäin lähellekään. Outo juttu vaan on..
Nyt alkaa uni tulla takaisin.
Jade ja Julius 2kk 1vko, joka ei tykkää päiväunista :heart: