~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~

Pikainen moikkaus täältä rotaviruksen kourista. Minäkin sen sitten sain. Ei yhtään hauskaa... Vaikka kuinka käsiä pestiin ja desinfioitiin. Oon ollut tänään niin kipeä, että mies jäi töistä pois hoitamaan neitiä, kun en jaksanut edes nostaa vauvaa. Nyt alkaa vähitellen elämä voittaa. Ärsyttää vaan, kun mun porukoiden ja veljen piti tulla tänne viikonlopuksi, kun mies lähtee Ruotsiin, mutta ollaan Siirin kans kaksistaan.

Nyt ei jaksa enempää. Imettäminenkin tuntuu niin rankalta, että! Onneksi on pakastemaitoa.

Kuivaksi käppyröitynyt Misupai ja paukutteleva Siiri

Tsemppiä Misupaille rotaviruksen kourissa ja suvitukselle vauvan mahavaivojen kanssa!

Meillä on mennyt puolitoista viikkoa niin hienosti masuvaivojen suhteen etten enää muistanutkaan, millaista se on... Nyt sitten eilen aloitin ruoka-ainekokeilut, että saataisiin selville, mitkä ruuat vaivoja oikein aiheuttivat. Aloitin soijalla, siis laitoin kahviin soijamaitoa, ja siitä saatiin kiitokseksi taas neljän tunnin suora huuto eilisiltana - ja yöllä ja aamulla viidet ripulikakat jotka meni vaipoista ja villahousuistakin läpi... eli soijaa ei syödä ainakaan. Tänään on taas ollut parempi päivä, paljon hymyjä eikä juuri itkuja, mutta pitää odottaa muutama päivä tilanteen normalisoitumista ennen kuin uskaltaudun seuraaviin kokeiluihin - ehkä Jekovitiin? Houkuttaisi täälläkin siirtyä noihin kiinteisiin mahdollisimman nopeasti, niin ei olisi näin vaikeaa omien syömisten suhteen.

Ongelmia on aiheuttanut viime päivinä lähinnä päivärytmi. Tänäänkin tyttö heräsi jo kuudelta. Pitää varmaan miettiä jotain pimennysverhoa, kun herääminen on joka päivä aikaisemmin ja aurinko paistaa aamulla suoraan tytön huoneeseen. Nukkumisen suhteen on kuitenkin sikäli edistystä, että meillä eka unipätkä on ollut jo useamman yön 5-6 tuntia. Sen jälkeen kyllä sitten tankkaillaan 2-3 tunnin välein, mutta tänäänkin siis herättiin kokonaan siltä toiselta syötöltä kuudelta. Ihmeesti tuo tyttö vain jaksaa kukkua, siitä asti on menty yksillä päikkäreillä eikä väsymisen merkkejä vielä näy.

Ylihuomenna tulee mieskin reissusta, alkaa olla jo ikävä!

Bellona ja tyttö reilut 6 viikkoa

Täällä just heräsin. Ja vähän harmittaa, kun oon nukkunut koko illan. Laitoin isommat nukkuun noin puoli yhdeksän aikaan ennen Juliuksen syöttämistä. Mies on töissä, joten imetykseen olin minäkin nukahtanut ihan täysin. Tuolta meidän sängystä vierekkäin vauvan kanssa siis heräsin. Nostin Juliuksen omaan sänkyyn jatkaan uniaan. Ei yhtään herännyt niin kuin yleensä. Tietenkään ei, kun oli kerinnyt jo kunnolla syvään uneen. Ei oo näin ennen käynyt. Kerta se on ensimmäinenkin. Mies tuli töistä kotiin. Ja mä vaan täällä pirteenä :whistle:

Onnea LauraN ja Muumi82 vauvoille suloisista nimistä :flower:
Meillä olis tyttö saanut nimekseen Aada Olivia. En tiedä olisko välissä ollut joku nimi vielä, mutta kuitenkin. Ja toinen pojan nimi mitä mietittiin oli Joona Aaron. Teidän molempien vauvojen nimissä oli just samoja/samankaltaisia nimiä ;)

Lähetin tänään kiitoskortit ristiäisten ja häiden johdosta. Sellanen kuvaamossa otettu kuva jossa ollaan koko perhe. En jaksanut itse alkaa tehdä. Olis tullut kyllä kauniimpi. No, toisaalta nyt kuva on ainakin tosi hyvä ja laadukas, kun on valokuvaajan ottama. Muuten en olis lähettänyt kiitoskortteja ollenkaan, mutta siksi nyt halusin, kun meidän häät oli ristiäisten yhteydessä.

Meillä Julius on nauranut ääneen jo pitkän aikaa. Tänään tuli ensimmäisen kerran oikeen kunnon hörönaurut. Voi, kun se kuulosti ihanalta :heart: Ja se ihana ilme! Hassuttelin vauvan kanssa ennen iltapesuja. Pöristin kunnolla sen masuun ja samalla hieroin huulia masua vasten. Sitten katsoin vauvaa ja kysyin mitä se äiti pöristelee. Se sai hörönaurut aikaan. Poika nauroi sydämensä pohjasta vaikka kuinka kauan ja oikein odotti, että taas teen saman uudelleen ja uudelleen. Eihän siinä pystynyt olla itsekään nauramatta. Oli niiiiin söpöä!

Sitterin lelukaartakin Julius oikealla kädellä tänään jo tarkoituksellisesti kosketteli. Se olikin tarkkaa puuhaa =) Muistaisin, ettei esikoinen ja kakkonenkaan ihan näin aikaisin vielä noin osannut. Esikoinen löysi aikoinaan ensin vasemman käden ja vasuri siis on vieläkin. Tyttö taas tajusi ensin oikeankäden. Nyt kahden vanhana syö, piirtää jne. oikealla kädellä. Luulen, että oikeakätiseksi jää. Saa nähdä kumpi Juliuksesta tulee. Oikeankäden tänään ensimmäisenä kunnolla huomasi. Tai siis osasi sitä jo vähän käyttää. Ei sillä mitään väliä oo, mutta hauska on minusta seurata. Nyrkit löysi paria päivää vajaa 2kk. Usein niitä siitä asti on maiskuteltu.

Mä oon käynyt alusta asti kerhoissa vauvan kanssa. Isommat kaipaa kuitenkin toisten lasten seuraa ja on äitilapsikahvilassa tottunut käymään. Julius oli ekaa kertaa siellä kaksi viikkoisena. Syksyllä aloitetaan vauvan ja tytön kanssa sisarmuskari. Oon käynyt siellä aikaisemminkin ja tykännyt oon ja lapset, etenkin tyttö myös.

Julius heräsi viime yönä kerran syömään ja kerran kakkaan. Oli varmaan rotateqilla vaikutusta, kun en edes muista koska viimeksi olis yöllä kakannut. Tänään on tullut kaksi pientä normaalia paksumpaa kakkaa. Muuten on poika ollut ihan normaali. Ei oo tullut muita oireita vielä ainakaan rokotteesta. Ehkä paukkuja vähän normaalia enemmän.

Vaunuissa meidän pikkumies ei oo suostunut melkein viikkoon nukkuun kauheen hyvin. Ei oo koskaan ollut niissä kovin hyvä unia ottamaan. Itsekseen ilman heilutuksia sinne nukahtaa, mutta sitten kuuluukin huutoa vähän väliä. Heilutuksetkaan ei aina auta. Eikä nälkäkään kokoajan oo. Jos vaunut kokoajan liikkuu, sitten nukkuis hyvin ja pitkään. Se ei vaan oo aina mahdollista, kun on kaksi jo ennestään ja mies töissä. Jos pois vaunuista nostaa huuto loppuu heti siihen paikkaan. Usein herää väsyneenä, mutta vaunuissa ei vaan nuku. Välillä herää iloisena jokeltaen, mutta useimmin ihan väsyneenä. Omaan sänkyyn nukahtaa hyvin itsekseen myös. Oon vaan yrittänyt, että nukkuis ainakin yhdet pitkät unet ulkona. Yleensä on siellä kyllä toisetkin unet vaunuissaan. Sängyssä päikkärit jää usein tuntiin tai puoleentoista. Jos sieltä päivällä herää ja olis vielä väsynyt. Ei sänkyyn ainakaan enää heti uudestaan nukahda. Toisaalta ei vois kyllä valittaa, kun yöt nukkuu noin 11h heräämättä tai yhdellä syötöllä! Eikä yöunissa tai niille menossa oo mitään ongelmia. On vaan outoa meille, kun kaksi aiempaa nukku vaunuissa Juliuksen iässä parit 3-4 tunnin päikkärit ja hyvin yöt myös. Ei nekään silti ihan näin vauvoina kokonaisia öitä nukkunut, joskus 5 kk ylöspäin vasta. Tuttia en oo koskaan nukahtamiseen uudestaan vaunuissa koittanut, sängyssä joskus oon. Nyt ei olla sitä annettu niin pitkään aikaan ollenkaan, etten enää kyllä aiokkaan sitä käyttöön ottaa. En tiedä olisko siitä apua. Nukahtaa kuitenkin ilmankin hyvin itsekseen. Kantoliinassa nukkuis ja olis hereilläkin vaikka koko päivän tyytyväisenä. En kuitenkaan sinne opeta nukkuun. On käytössä kerhoissa ja välillä kun ollaan liikenteessä. Ei päivittäin lähellekään. Outo juttu vaan on..

Nyt alkaa uni tulla takaisin.

Jade ja Julius 2kk 1vko, joka ei tykkää päiväunista :heart:

unisilmä-äiti täällä taas kirjoittelee. Meidän mirri on valvonut oikein lahjakkaasti nyt muutaman päivän, ensin oli se tiheän imun kausi jolloin söi 3pv ihan oikeasti päivät tunnin välein, ja yöt sitten nukkuikin 2 heräämisellä hienosti. Mut nyt sitten on muutamana päivänä ollu hirveän levoton eikä oikein tahdo päästä uneen, eilen nukkui koko päivän aikana päikkäreitä huikeat 4½ tuntia (joista 3 tuntia aamupäivällä vaunuissa), voitte varmaan kuvitella et äiti oli aika sippi kun isi tuli töistä kotiin... Ei onneks masuaan valvo, eikä nälkäänsäkään ettei mulla maito riittäis, se on vaan levoton eikä saa unen päästä kiinni. Liekkö noi Deetipat taas tekis temppujaan... Oon alottanut hirmu varovasti, tänäänkin annoin 2 tippaa vain ku niissähän on se päiväannos 20 tippaa. Ja mä luulen että myös meillä toi valoisuus on tehnyt tepposiaan neitokaisen yöuniin... Aikaisemmin nukkui monta viikkoa niin et eka yöunipätkä oli 6 tuntia, nyt se on supistunut n. neljään... Ja tänä aamuna se olis varmaan jo 4 noussut pystyyn ellen ois sit tunnin välein kahdeksaan asti imettänyt, niin sillä sain sen aina torkkumaan kun syötin. Pitäis ehkä jotkut pimennysverhot meidänkin hommata...

Jade: meilläkään ei tyttö meinannu ensin millään nukkua vaunuissa, jos ei lykkinyt eteenpäin. Silloin ois kyllä nukkunut jos joku ois työntäny koko aika, mutta siinäpä menee sit se äidin vähäinenkin oma aika, tai sillai mä ajattelin... Mut meillä on auttanu se et teen pienen lenkin tosta korttelin ympäri et nukahtaa siihen syvempään uneen ja sit jätän ne vaan pihaan. Meillä autto myös se et pikkusen havahdutin neitiä ku laskin vaunuihin että se tajus siirron ettei heränny umpiunesta sieltä vaunuista ku sit tuli monesti huuto ku oli ihme umpio eikä tajunnu yhtään missä oli.

Misupai, pikaista paranemista ja jaksuja varsinkin kun nyt jäät yksin tytön kanssa! Noi mahapöpöt on niin mun superinhokkeja, sairastin sillon tammikuussa ekan vatsataudin varmaan kymmeneen vuoteen ja olin niin käppyröitynyt minäkin... 3 kiloa laihduin siinä 3 päivässä mitä se kesti, hyh hyh. Eli taitaa meilläkin olla todella ahkerassa käytössä kumihanskat sit kun Rotateq-kuuri aloitetaan.

G: Onko kukaan aloitellut vellejä vielä? Itse olen miettinyt että josko tuossa parin kuukauden iässä... Mikäs niissä olikaan suosituksena? Jos äidinmaidon sekaan sotkisi ja aluksi vain yötä vasten antaisi jos pitäis nälkää pidempään... Kyllä tuo nykyään vielä ihan kiitettävästi nukkuu mutta jos vielä tästä rupeaa yösyöttöjen määrä lisääntymään niin mamma on aika kuitti. Katsellaan...

Eikä tässä tämän kummempia, huomenna tulevat aamusta mun äiti ja sisko tänne ja alkaa supersiivous sunnuntain ristiäisiä varten, ikkunatkin meinasin pestä, nää talot on rakennettu 2004 ja musta tuntuu että edelliset vuokralaiset ei oo noihin kertaakaan vilkaissutkaan... Hirvittää jo etukäteen millasia silmäyksiä mun mummo luo täällä nurkkiin ja tasoihin mut jos ei miellytä ni rätin saa sit ottaa kauniiseen käteen. Kun ollaan vauvaperhe kuitenkin niin noi pölypunkit ei oo aina tärkeysjärjestyksessä ykkösenä...

t. mama-L & Nimetön tipu vielä 2 päivää, 7 viikkoa ja 1 päivä :heart:

Lyhyt kysymys vain nopsasti:
Kertokaa mammat mitä olette keksineet, kun lapsi ei pysy peitoissa yöllä? Se alkoi nyt kahden ja puolen kuun vanhana ja taitaa kestää kauan... Oli tosi viileä vauveli, kun ainoalle yösyötölle aloimme.

Tansuli: Eikö pysy kapalossakaan? Entäs auttaisko jos hommaisitte unipussin? Siitä ei ainakaan pääse möyrimään pois kovin helposti. =)
Tai sitten vaan enemmän vaatetta päälle yöksi, ettei kylmety ilman peittoa.

Kiitos kaikille vastauksita taito-kysymykseen!
Meilläkin paljon hymyillään ja pikku äännähdyksiäkin jo päästää. Kovasti odottelen niitä kunnon jokelteluja. Poika jaksaa jonkin aikaa päätä kannatella ja on muutaman kerran kupsahtanut mahalta selälleen. Seuraa silmätarkkana leluja ja eläimiä, sekä meitä hoitajia tietenkin. Erityisesti kehräävä kissa miellyttää.. :D

Misupaille
tsempit viruksen kanssa painimiseen. Meillä rokote edessä heti ristiäisten jälkeen ja kovasti jännitän tarttuuko pöpö meihin. :/ :eek:

Tänään soittivat kultasepänliikkeestä, mun vihkisormus on saapunut!! :heart:
Että sitä voikin ihminen olla onnellinen!! Haluaisin miehelle järkätä jonku yhdenyön yllärin johonki kylpylään, mutta ku en millään haluaisi olla yötä pois pojan luota. Mummu kyllä varmasti hoitaisi hyvin, mutta mulla tulee älytön ikävä jo muutamassa tunnissa. :( Voiskohan mummun ottaa hääyöksi mukaan hotelliin, vaikka naapuri huoneeseen? :LOL:

Minkälaisia äitienpäivä-suunnitelmia teillä on? Eteenkin vasta esikoisen saaneet, onko odotuksia päivän suhteen? =) Meillä ei isäntä taida muistaa koko päivää ollenkaan ja kun nyt maksaa sen sormuksen, niin en taida saada edes itse valita mitään äippälahjaa. :LOL: No ainakin me ollaan menossa kirkkoon kuuntelmaan kuulutukset ja sitten ehkä omien vanhempien kanssa syömään tms.

Nyt joku huhuilee mua pinniksestä ja isukki soitti olevansa matkalla kotiin.. :wave:

Rhea ja Nomppu 2kk

HEips. Sateinen ja kurainen aamu oli, käytiin puistossa ja isoveli sai siellä hepulin niin ei oltu kuin ehkä puoli tuntia. Leo jatko unia vaunuissa vielä tunnin pari. Mä sitten rakastan sadetta kun on niin helppo hengittää, pojan meinaan.. Ollut kiva päivä, mä tykkään perjantaista :)

Leon illat on rauhottunu, se ei enää huuda kurkku suorana montaa tuntia vaan mä oon jatkanu tuolla mistä aiemmin puhuin, imetän sen "täyteen" ja vien sänkyyn missä "tassuttelen" hetken ja se nukahtaa sit rauhassa. Nyt on ollut ihanan rauhallisia iltoja kun en itekään stressaa sitä iltaa ja nukuttamista niin ku aiemmin.

Leolle tuli kelakortti.. Katoin et ompa kyl hyvä nimi pojalla. hehee..! Ens keskiviikkona on korvakontrolli ja saadaan eka erä sitä rotarokotetta. millonkahan sen teho alkaa vaikuttaa? ja kertokaa jos joku on perehtyny et mitä sivuvaikutuksia siin voi olla.. mä tiijän aiheesta ehkä liian vähän.....

enne ja Leo pian 2kk (ps. meilläkin hymyillään nyt "ääneen" ja muutenkin poika on alkanu "jutella" kovasti ..

Kylläpäs on kuuma täälläpäin! Tulin just yhdistetyltä vaunuilu- ja kauppareissulta. Hirmunen hiki iski pintaan. Arttu raukkakin tais läkähtyä vaikkei ollu ku sisävaatteet päällä. Meiän mittari, joka on koko päivän varjossa, näyttää 21 astetta. Ei ihme, että auringossa hiki valuu. Kyllä on mukavaa.

Käytiin tänään työkavereita moikkaamassa. Vielä oli niin tutun oloista, että olisi heti voinut hommiin ryhtyä. Vaikka ei kyllä ikävä työntekoa sinänsä ole ollut. Työyhteisöä kylläkin. Jos vaan rahallisesti tässä pärjätään, niin töihin menen aikaisintaan syksyllä 2009.

Nyt on parina päivänä on tuntunut niinkun maito kävisi vähiin. Tuntuu, ettei poika tule kylläiseksi vaikka syö parin tunnin välein molemmat rinnat tyhjiksi. Tänään annoin sitten vähän korviketta päälle ja 100 milliä meni. Ja nyt on taas tyytyväinen kaveri. Sitä vaan niin helposti sitten joutuu siihen "korvikekierteeseen" ja oma maidontuotanto tyrehtyy. Niin mulle on aikaisempien kanssa käynyt. No, onhan tuo jo pari kuukautta rintamaitoa saanut, joten ei se katastrofi ole vaikka tässä nyt loppuisi.

Jaha, vaunuista kuuluu kutsu. Palailen paremmalla ajalla.

Oonaliina + Arttu reilut 2 kk

mama-L meillä aloitettiin vellit vähän alle 3kuisena, ensin aamumaidon (n. 150ml) sekaan muutama kymmenen milliä maissivelliä ja lisättii määrää, nyt syö päivän ainoan velliaterian pelkkää velliä ja maitoa päälle. Annoin vielä tällä viikolla velliä 4krt päivässä, muuten maitoa välipaloiksi. Eilen sitten tosiaan aloitettiin sillä maissipuurolla ja se meni sen veran hyvin että olen tänään antanut joka aterialla puuron seassa päärynäsosetta (siis 3 krt) ja velliaterialla "jälkkäriksi". Tosi moni kaveri ja sukulainen on kertonut aloittaneensa soseet aiemmin kuin neuvolassa suositellaan. Me otettiin toi velli väliin vaikka terkka sanoikin ettei se mitään auta kun on kuitenkin kiinteämpää kuin vastike. Aloitin puuron koska vellin ja maidon yhteenlaskettu määrä vrk oli 1,5-1,7 litraa.

Hyvää yötä kaikille!

BiaBia ja Kilian

Moi!

Tultiin eilen illalla kotiin reissusta.
Koko perhe (minä, mies, Matti & koira) oltiin isin työreissulla mukana, eka päivänä autoiltiin 300 km ja jäätiin hotelliin yöksi. Seuraavana päivänä autoiltiin taas 200 km ja hotelliin ja eilen sitten yli 500 km takas kotiin.
Autoilut meni hyvin, Masa nukkuu lähes koko ajan, syöttö-ja vaippatauot autossa tai huoltsikoilla. Hotelleissa oli mukava kölliä isolla sängyllä yhdessä aina yöhön asti, jolloin siinä yhdessä kölliminen ei ollutkaan kivaa. Sängyt ovat nimittäin niin pehemitä että Matti kierähti aina ihan kiinni minuun ja siinä sitten herättiin yhdessä kitisemään. Olihan huoneissa Masalle oma sänkykin, mutta otan aina yhden maissa pojan eka syötön jälkeen viereen nukkumaan. Unenpöpperössä en sitten älynnyt että voisihan sen kierijän laittaa takas omaankin sänkyynsä..
Muuten hotellielämä meni ihan hyvin, parit huudot vetäisitiin varmaan ihan hermostuneisuuttaan yhdistettynä pieneen mahakipruun. Aamupalat sujuivat tosi hyvin auton kaukalossa nukkuen pöydän vieressä. Illan raflakäynti meni kantoliinassa ihan ok. Ihmettelin kun potisu kitisi liinassa, mutta takas huoneessa huomasin että raukka oli ihan hikinen ja kamalat kakat vaipassa..
Matti on kasvanut kovaa vauhtia. Osa kestovaipoistamme on jo pieniä! Ollaan tänään menossa kestovaippalainaamoon hakemaan M-koon vaippapakettia viikoksi vuokralle, jotta osaamme valita mieluisia isompia vaippoja pojalle. Reissu mentiin kertakäyttövaipoilla, kun likaisten kestojen pyörittely muualla kuin kotona on hieman vaativaa. (Nimim. kokemusta on..)

Joku kyseli osaamisia, Matti osaa jo hymyillä iloisesti ja nuoleskella kätösiään, jotka ovat pitkiä aikoja avoinnakin (siis ei nyrkissä). Pieniä äännähdyksiäkin tulee, ei kyllä mitään jokellusta vielä. Ostin Matille ihanan pehmeän värikkään katselukirjan, jonka hymyilevälle lehmälle Mattikin hymyilee. Äiti ja isi saavat lähes aina hymyjä, kun hymyillen poikaa katsotaan.

Itkuista sen verran että Matti on alkanut lähes päivittäin vetämään kovan päivä- tai iltahuudon, tosi kovaa itkua, joka sitten loppuu noin 20 min- puolen tunnin päästä. Huudon syytä mietitiään? Tuntuu että se ei ole maha, tai sitten on maha ja yhdistettynä yleiseen hermostuneisuuteen. Nyt aamulla oli myös outoa unissaan itkua ja kitinää, joka meni ohi, kun tarpeeksi asentoa vaihdeltiin. tänään tuli 8 viikkoa ikää mittariin, oliko niin että mahavaivat loppuvat tässä nyt pikkuhiljaa?

Tulipas sekavia kuulumisia, tällaista täällä.
Iloista olemista kaikille!
Huomenna on sitten äitien juhlapäivä, ensikertalaista jännittää hieman.

:) Kellukka & Matti 8 vkoa

Äitienpäivää täälläkin odotellaan. Tosin ei mitään ihmeellistä tiedossa, koska mies työpaikan juhlissa Ruotsissa ja mun porukat ei voinut tulla, kun olin torstaina sairaana (ettei tartu heihin se ihana ripuli). Nyt sit vietän neidin kans täällä kaksistaan aikaa, vähän tylsää on. Odotin niin kovasti, että saisin seuraa, mut ei viitti ottaa riskiä ja tartuttaa tieten tahtoen, koska mun vanhemmat haluaisi kuitenkin vaihtaa vaipat yms. Kuitenkin reilun viikon päästä ollaan mummoloihin menossa.

LauraN: kyllä kai nää kilot joskus lähtee, hitaasti mut varmasti. Mulla oli rotaripuli ja katos 3 kiloa, mutta ei ollut kiva keino laihtua. Vähitellen oon jumpannut vatsoja ja selkiä. Käsiä kans eri tavoin, en kuitenkaan yhtä pitkillä sarjoilla kun ennen, vielä.

On vielä vähän voimat vähissä, voisin mennä sänkyyn lukemaan kirjaa. Iltapäivällä pitäs lähtee neidille metsästämään vaippoja. Viimeks meidän kaupassa ei ollut Pampersin Newborn 2:sta, joten miehen piti kantaa Espoosta asti... JOs nyt tänäänkään ei oo, pitää ajaa Jumboon... Neiti ei oo ees kakkinut varmaan viikkoon, joten sitä kakkamäärää odotellessa ja siihen varautuessa...

Niin niistä Rotarixin sivuoireista: Meidän neiiti on ollut kiitettävästi ummella jo viikon... tai siis en muista, milloin on kakannut!!! Alussa oli väsyneempi, mut muuten ei mitään ihmeellistä.

Palataan!

Misupai ja Siiri 2 kk ja rapiat

Tänään tuli isi kotiin ja voi sitä riemua! En olisi kyllä uskonut, millaisen kymmenen minuutin hymyputken sai aikaiseksi se, että viikon reissussa ollut isi palasi kotiin. Saatiin saman tien uusi taitokin taitolistaan, kun tyttö alkoi kääntää päätään seuratessaan isiä katseellaan - tähän asti vain silmät ovat liikkuneet, mutta pää ei ole tullut mukana.

Lyhyesti vain näin kauniina kesäpäivänä tietoja päivittelee

Bellona ja tyttö 6 viikkoa 3 päivää

Miten paljon pelkoa sitä pitääkin ihmiseen mahtua?! Kyläilin eilen lasten kanssa päiväseltään lapsuudenkodissani, missä oli käymässä myös siskoni lapsineen. Loppupuolella vierailua siskon 1-v tyttö alkoi oirehtia masullaan, kakat tuli vaipoista läpi ja kakka haisi kummalliselta ja oli löysä. Tänään mitä on viestitelty ni tyttö on ollut ihan vesiripulilla ja lämpöäkin on, eikä hälle kuulemma maistu muu ruoka kuin hedelmäsose. Ja muistattekos kun olen kertonut että pelkään oksua ja vatsatautia aivan älyttömän paljon, siis ihan hysteerisesti, aivan todella. Voitte siis kuvitella millainen päiväni on ollut. En pysty ajattelemaan muuta, ja voin muka huonosti koko ajan kun ajattelen sitä. Sitten jos hetkeksi saan ajatukset muualle, vointini on ihan ok! Kuulostelen koko ajan jokaista mahan risausta, että onkohan nyt vähän maha kipeä, tuleekohan kohta ripuli, onko minulla huono olo... Ja olen vain kiukutellut miehellekin ja lapsille...
Lisäksi tämä tämän aiheen miettiminen on vaikuttanut ruokahaluun, eikä massuuni ole ehkä uponnut eilen eikä tänään ruokaa ihan siinä määrin kuin imetyksen puolesta tarvitsisin, ja siksipä rinnat on tuntuneet tänään tosi tyhjiltä, ihan todella on välillä tuntunut että tyttö-raasu saa tyhjää nahkapussia lutkuttaa. No, kai sieltä on jotain tullut kun ei neiti ole toivottaman tyytymätön ollut, itsestä vain on tuntunut perin epäilyttävältä koko imetys tänään... että riittääköhän maito vai ei. Kunpa olisi mittarit tisseissä! Onneksi pakkasessa on vielä omaa maitoa vähän ja korviketta aina muutama purkki kaapissa, että nälissään ei tytön tarvitse tosiaan olla.
Sain minä sentään kakun huomiseksi tehtyä, mutta saa nyt nähdä onko sille syöjiä jos tässä sit sairastutaan... niin, tällainen tosi pessimistinen on sit tämä ote kaikkeen. Esim. poika söi iltapalapuuronsa mustikkasoseen kera, ni mietin vain että tuo näyttää kivalta yrjöttynä... :x :'(
Eli että miten paljon sitä huolta ja murhetta ja pelkoa pitää ihmisen päivään oikein mahtua?
Kunpa saisin rentouduttua ja kunpa nyt ei sairastuttaisi, että saisi edes äitienpäivästä nauttia!

Ippu :heart: Ansku 3kk 2pvää

Tässä yksin kahvia ja pullaa nautiskelen näin äitienpäivän kunniaksi ja sitten kohta hilpasen töihin! Mies on mp:llä ajalemassa ja isommat lapset ulkona ja Veeti vetää sikeitä.Kukaan ei ole muistanu/välittäny onnitella eikä kukkia tms.ole näkynyt mutta en anna sen hidastaa vauhtia :ashamed: Mies on moukka, eikä tämä ainakaan paranna tätä rappiolla olevaa suhdetta, mutta välläkö häliä(uunosta) mulla on ihana pieni poika ja aurinko paistaa :)

Onnellista äitienpäivää kaikille! Runo napattu Positiivareista, en siis todella ole itse runoillut.

Tahdotko nähdä, ihmeen kauniin kuvan,
äiti ja lapsi kun istuvat portailla tuvan.

Mitäpä lapsen äidille kuiskaavan luulet,
noin kun on kirkas katse, hymyssä huulet.

Oi, hän oppinut sanan yhden on vasta,
sitä ei lakkaa kyyhkynen kujertamasta.

Sanaan siihen liittyy, kaikki mi hyvää,
kaikki mi maassa on kaunista, rakkautta syvää.

Äiti, oi äiti, maailman kaunein sana,
se sointuu kuin sävel ihana lapsen lausumana.

Me tytön kanssa on nautiskeltu ihanasta päivästä ja oltu paljon ulkona. Olin niin laiska, että hain pizzan tuosta karvakäsipitseriasta, koska eihän äidin tartte äitienpäivänä ruokaa laittaa, jos se ei halua... Isi on reissussa, mutta parin tunnin päästä pitäs olla kentällä sitä vastassa, joten ihanaa saada toinen kotiin. Siirille pyysin tuliaisia, mut itselleni kielsin tuomasta, koska sille tulee siitä muuten stressi.

Mitenkäs äitienpäivän lahjat? Mie sanoin ukkelille, että älä osta mitään, niin ei tuu stressiä siitä. Ja paras paketti on mulla tällä hetkellä sylissä. Hänhän se minusta äidin teki!

Nyt lähdetään tekemään iltapesuja, ettei tartte sitten kentältä tulon jälkeen enää huutavaa neitiä pesutella. Ai niin, kakka tuli tänään, jee!!! Kuumemittarin avituksella, kun laitoin vähän syvemmälle, niin johan purkautu.... arvaatte varmaan kuinka paljon!!! Pesukone laulaa taas.

Misupai-äiti ja hänen tytär

Hyvää äitienpäivää täältäkin kaikille mammoille! :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Misupai:
Mitenkäs äitienpäivän lahjat? Mie sanoin ukkelille, että älä osta mitään, niin ei tuu stressiä siitä. Ja paras paketti on mulla tällä hetkellä sylissä. Hänhän se minusta äidin teki!
Ihan samat sanat täältäkin.
Mies halus eilen ostaa torilta tommosen ison verenpisaran terassille; pitkäikäinen lahja, mutta en odota varsinaista äitienpäivälahjaa ennenkun pikkukundi on niin iso, että esim. tarhassa askartelee jotakin.
Herkkuja on päivä syöty ja vielä jatkuu :p

Hexodus ja poitsu 2kk ja kolmisen viikkoa :heart:

heissan pitkästä aikaa!

sain nyt vasta aikaisesksi tulla tytön syntymän jälkeen kirjoittelemaan, välillä oon tosin käyny teidän kuulumisia lueskelemassa. meidän tyttö sai kasteessa nimen Loviisa Anttoniina :heart:

Meillä menee ihan mukavasti, mutta maito ei mulla tahdo riittää, eli korviketta joudun antaa päivittäin lisäksi, noin 2-3 dl. Ja maito heruu mulla hyvin pienesti, eli Loviisa joutuu imeä aina 1/2-1 tuntia kerralla että saa mahan täyteen ja sit nälkä on taas 1 1/2 tunnin päästä uudestaan. Korviketta kun antaa iltapalaksi, niin sillä jaksaa nukkua yleensä neljä tuntia. Toivottavasti tuota omaa maitoa riittäisi kuitenkin edes tämän verran, että pääravintona säilyisi edes nelisen kuukautta.

mä sain lahjaksi tänään perinteisen ruukkuruusun ja lahjakortin Hennesille, tosin etukäteen ilmoitin miehelle että haluan että hän minua muistaa, vaikken hänen äiti olekaan! Mulle tää eka äitienpäivä on niin suuri juttu, että halusin minua muistettavan, ja kun Loviisasta ei siihen vielä ole, niin se on sitte miehen hommia.

Mutta nyt sänky kutsuu, palaillaan taas! ja Ippu: voisitko päivittää mut listalle mukaan? Ja toivottavasti olet säästynyt vatsataudilta!

taimi ja Loviisa 7 vko ja 3 pv

mama-L ja taimi; ONNEA pikkuisille nimistä! :flower: =) Molemmilla on ihanan erilaiset nimet, sellaiset joita ei mahdu kolmeatoista tusinaan! ;)

taimi, kerrotko tiedot niin lisään sinut mukaan listalle =) Ja kiitos myötätunnosta, toistaiseksi ei tautia... mutta tovin saa vielä jännätä, vielä se voi ilmaantua... :/ :'(

Äitienpäivä meni kivasti; aamupalalle kävi mies minut esikoisen kanssa "herättämässä" (olin valvonut jo tovin kuunnellen miesten tohinaa alakerrasta ;) ). Alakerrassa odotti toiveideni mukainen aamupala, sekä punainen ruukkuruusu ja lahjapaketti, josta paljastui kaksi dvd-levyllistä kautta aikojen parasta kotimaista tv-sarjaa eli Metsoloita! =) Kaksi jaksoa eilen jo katsoin, ihan huippuja!! Toivottavasti ehdin katsoa tänään vähän lisää, jos lapset nukkuis yhtä aikaa ;)

Täällä satoi aamulla maan valkoiseksi lunta! Pitää lähteä sitä kohta ihmettelemään kunhan neiti tahtoo unilleen, pienet tirsat tuossa sisällä vaunuissa jo otti =) Nyt kahtelee tässä sylissä että mitä se äiti naputtelee, yhdellä kädellä...

No mutta, niin on hidasta että lopettelen tällä kertaa tähän :)

Ippu :heart: Annika valkoisten maisemien keskeltä

Heipat kaikille.
Minäkin taidan viimein ilmoittautua, vaikka lukemassa olenkin käynyt...
Meille syntyi tyttö 3 päivän käynnistelyjen jälkeen, 20.3.08 klo.12.23. 3615g ja 48cm. :heart:

Ensi sunnuntaina on kastejuhla johon yhdistetään meidän avioliiton siunaus, sillä viime kesänä menimme naimisiin maistraatissa, ja mä tahdon sen papin aamenenkin... :heart:

Meillä vauva-arki sujuu nykyään ihan mukavasti. Alussa oli ihan hirveet mahakivut pikkuisella, mutta kun lopetin imettämisen, niin johan loppui kitinät. Meillä siis todellakin huudettiin koko ajan päivät ja yöt. Tyttö nukkui ainoastaan sylissä pystyasennossa joko minun tai isin rintaa vasten. Nyt tilanne jo rauhoittunut ja nyt on viikko mennyt vain yhdellä syötöllä ja kellon tarkasti aina samaan aikaan klo.04.00. Sitten nukkuu vielä 7 jolloin syö ja edelleen nukkuu siitä 8.30-9 saakka. Illalla mennään nukkuun 22-23 aikaan. Sopii mulle.

Rotarokote ollaan ottamassa ja se saadaan viikon päästä.

Nyt on päiväunetkin alkaneet sujua. Mutta vain ja ainoastaan ulkona vaunuissa. Sisällä ei vaan suostu nukkumaan. Eilenkin otti 4,5h unet ulkona... Sisällä vaan max 30min torkkuja.
No. pääasia että nukkuu edes jossain. Silloin kun oli mahavaivat pahimmillaan niin ei nukkunut tosiaankaan missään...

Kamala tuuli ja sade ulkona, mutta pakko sitä on lähteä uhmaamaan, jos meinaa tytön unille saada.

viivi ja vagner sekä tyttö kohta 2kk :heart:

Ristiäis kuulumisia täältä huikkaan. Eilen siis tosiaan oli pojan kastejuhla täällä meillä kotona. Paikalla oli mummit ja ukit ja isomummit.. kummit ja parit sisarukset lapsineen ja tietenkin mitä mukavin pappi :) Ulkona satoi räntää mutta tunnelma oli kyllä sitäkin lämpimämpi sisällä :D Tämän kummempia en tässä jouda tällä kertaa huikkailla. Se on moro :wave:

Marmeladi & pieni herra M

Yhteistyössä