MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

^ Häh, Nomppu nukkuu aina selällään. :eek: Tosin joskus vähä pystymmässä matalan tyynyn päällä!? :ashamed:

Nyt kiperä kysymys:
Voiko pilttiä tms. pakastaa pienempiin eriin? Kun eihän tuo ukko isoja eriä sellasesta syö ja ois kurjaa heittää loput roskiin.

Rhea Ja Nooa pian 4kk
 
Aurinkoista perjantaita. Meillä on sit kanssa näköjään ihan rytmit sekaisin. Eli liityn mama-l sun kanssa samaan kerhoon... meidän pieni mies heräilee miten sattuu öisin ja syö todella tiheästi. En usko kyllä, että nälkäänsä syö noin usein vaan lähinnä kaipaa vaan lupsuttamista ja läheisyyttä. Ei kiva, mut kai se tästä paremmaks muuttuu...

angel08 Meillä nukutaan kyljelleen ja aina välillä myös selälleen. Edelleen tuen takaa hiukan tyynyllä sängystä tipahtamisvaaran vuoksi, koska me nukutaan perhepedissä.

funny + poika 3,5 kk
 
En jaksa lukea pinoa läpi, joten kysyn (ehkä uudelleen) onko muiden vauvoilla tapahtunut yönukkumisessa (tai -kukkumisessa) muutosta 4 kk iässä, jos lapsi on pelkästään rintamaidolla? Meidän Eliel on viimeiset 3 yötä herännyt aiempaa useammin ja halunnut rintaa joka kerta. Ehkä hän jo kuluttaa enemmän kuin pienempänä ja joutuu tankkaamaan useammin?

Voisiko pikkuhiljaa annettavat kiinteät auttaa nukkumisrytmiin?

Katja ja Eliel
 
Jade meillä nukutaan yöt 12 tuntia ja sen lisäksi päivällä 4x30 min eli yhteensä 14(-15) tuntia. Joskus hyvällä tuurilla nuo ekat päikkärit voi olla tunnin tai ylikin. Terkkarin mukaan on aika tavallista, että jos yöt nukutaan hyvin, ei unta riitä päiväksi enää. Oletko mama-L miettinyt noihin nukkumisongelmiin, että jos Telma herää niin paljon öisin sen takia, ettei meinaa olla tarpeeksi väsynyt ts. nukkuu liikaa päivällä?

Me ollaan nyt pari viikkoa mummolassa lomailemassa, mies menee maalailemaan ja remontoimaan. Meillä on kanssa ollut sellainen nukkumisjärjestely alusta asti, että toinen saa aina nukkua vuoroöinä, saa nähdä miten täällä jaksaa nyt kun jään ilman noita nukkumisöitä...

Ennen lähtöä käytiin 3 kk-neuvolassa. Painoa oli tullut lisää n. 500 g kuukaudessa mutta pituutta vain 1,5 cm. Mitat oli siis (noin suunnilleen) 5,5 kg ja 59,5 cm. Tarkoitus oli jatkaa täysimetyksellä puoleen vuoteen asti, mutta kun käyrät näyttää alaspäin niin katsotaan kuukauden päästä uudestaan, pitäisikö aloitella kiinteitä. Ei Aava kuitenkaan mun mielestä vaikuta siltä ettei saisi tarpeeksi ruokaa, ei vain itse meinaa malttaa päiväsaikaan syödä kovin pitkään kun heti pitäisi päästä katselemaan ympärille ja touhuilemaan, kun on saanut vähän mahantäytettä. Öisin sitten syö tosi ahnaasti ja paljon sen 1-2 kertaa yössä.

Lisää paremmalla ajalla...

Bellona ja Aava 3 kk 1 vko
 
Meillä kukkuminen tai sellainen itkuherääminen alkoi pari viikkoa sitten vajaa 4 kk iässä. Siiri nukahti hyvin sänkyyn, mutta tunnin päästä heräsi eikä tahtonut enää nukahtaa uudestaan kuin huudon kanssa. Öisin heräsi sitten syömään kolmekin kertaa ja söi todella ahnaasti. Nyt tuo nukkumistouhu on mennyt parempaan eli nukahtaa illalla eikä joka ilta herää itkemään. Yöllä syö 2-3 kertaa. Ihmeteltiin tätä äitinikin kanssa, mutta eipä mitään selitystä ole keksitty. Mietin, että voiko pieni herätä painajaisiin tai käykö jotenkin läpi päivän juttuja ja on sen vuoksi levoton... Päivällä neiti nukkuu 3 unet, joista kertyy unta kutakuinkin näin: 1,5 tuntia, 2-3 tuntia ja alle tunti. Eikä laiteta sänkyyn, jos ei vaikuta väsyneeltä illalla.

Yöllä syöminen oli meilläkin jo 1-2 kerrassa, mutta varmaan kasvaminen ja lisääntynyt liikkuminen toi lisää nälkää öihin. Meillä ollaan pelkällä maidolla ja kiinteitä aloitellaan vasta tuossa viiden kuun paikkeilla eli parin viikon päästä.

Meillä ei ole koskaan ollut vuoronukkumista mieheni kanssa. Minä syötän ja valvon ipanan kanssa öisin (onneksi nukahdetaan molemmat heti syönnin jälkeen) ja aamulla ukkeli menee töihin omiin aikoihinsa. Myös viikonloppuisin heräillään koko perhe yhtä aikaa 8 maissa. Joskus otan itse aamu-unien aikaan lepoa, mutten muuten, koska Siiri nukkuu vaunuissa ulkona. Enkä usko, että sen kummempaa on lomallakaan. Mie annan mieluusti miehen nukkua, mutta ei se yleensä halua, kun näkee muutenkin tyttöä niin vähän. Ja monesti mies ottaa päikkärit kun tulee töistä ja mie laitan ruokaa. En kyllä ole ollut ihmeellisen väsynytkään. Mutta olkaa jokainen onnellisia aina, kun mies osallistuu lapsenhoitoon tavalla tai toisella. Moni ei koskaan saa nauttia siitä! Minä ainakin olen kiitollinen, kun mies haluaa osallistua kovasti.

Täällä etelässä näyttää helteiseltä, taidan suunnata pitkälle lenkille sit, kun neiti menee päiväunille. Jos saisi vähän lisää rusketusta alkukesän värin lisäksi. Pitäisi rippikorttikin tehdä serkulle, sunnuntaina juhlat. Kiva nähdä sukulaisia ja jospa sinne tulisi keväällä syntyneet muutkin serkkujen lapset. Siirin kummisetä tulee tänään visiitille, se onkin mukava heppu, mun serkku. Tarviis vaan naisen sekin mies, ennenkuin eläkeikä tulee vastaan!!!

Misupai lähtee etsimään lounasta pakastimesta ja jospa tyttökin herää kohta.
 
Ahaa, näyttäisi siis jonkinlaista kukkumistrendiä olevan plus- ja miinusnelikuukautisilla :) Meillä muuten nukutaan päivisin parit pitkät 1-1,5 tunnin päikkärit mutta aamullakin nukutaan yhdeksään. Tosin heräillään sen 5-6 kertaa, joista 3 kuuden jälkeen...

Kiva kuulla että monilla mies auttaa lapsenhoidossa! Meillä minä herään öisin, kun pelkällä rintamaidolla mennään mutta toisena viikonloppuaamuna mies saattaa herätä aamulla lasta viihdyttämään jotta äiti saa nukkua rauhassa niin pitkään kuin huvittaa. Tällöin syötetään tarvittaessa tuttelia tai äidinmaitoa. Mutta valitettavasti meillä "vapaaehtoinen" lapsenhoito on hiukan hakusessa. Mies siis hoitaa ja viihdyttää Elieliä, kun äiti sanoo, että nyt äidin pitäisi tehdä jotain muuta :| Ehkä sitten kun Eliel ei ole enää minussa niin kiinni, isäkin voi ottaa enemmän vastuuta.
 
nopeeta tuun koneella käymään, kun Julius varmaan pian jo herää. Isi lähti isompien kanssa puistoon leikkiin ja syömään eväitä siellä. Mä olinkin jo aamulla lasten kanssa melkein 3h pihalla. On niin hieno päivä että kyllä nytten kelpaa B)

Bellona, kiva kun vastailit ;) Aikalailla saman pituiset unet yhteensä meidän vauvoilla vuorokaudessa. Joo, lääkäri sanoi siellä 4kk neuvolassa, että 3-4h päiväunet on ihan hyvät, kun yöllä tulee pitkä yhtenäinen unijakso. Meillä sen 11h lähes joka yö. Välillä on hiukan pidempikin ja toisinaan taas ihan vähän lyhempi, mutta ei onneksi paljoa sillonkaan.

Suvitus kiitos! Otan kohteliaisuutena, koska meillä tosiaan on aivan ihanan iso pulleropoika =) Pitkäkin on! Ei noi kaksi entistä näin hurjaa vauhtia kasvanut. Poika oli iso, mutta ei tälläinen kuin Julius ja tyttö on aina ollut ikäistään pienempi. Hassua kun voikin olla näin mahdottomia kokoeroja lapsilla, vaikka samat vanhemmat onkin. Julius on ehdottomasti meidän isoin vauva, eikä sen kokoo kannata verrata, koska kasvaa tosiaan ihan omaa käyrää siellä jossain tosi tosi ylhäällä. Tosin oli se paino hiukan tasaantunut. Enää ei ollut tullut ihan niin paljon kuin aikaisemmin. 3kk neuvolassa oli muistaakseni 64cm ja 7,9kg. Isohan teidänkin poika on :D

Ippu, kiva kuulla sustakin! Oonkin välillä käynyt lukemassa sun kuulumisia helmikuisissa, kun siellä oot useemmin kirjoitellut. Meillä heilutetaan samanlailla päätä oikealle ja sitten vasemalle, taas oikealle jne. aina joskus. Varsinkin jos yrittää saada itsekseen unenpäästä kiinni selällään omassa sängyssään. Sen jälkeen kohta sitten nukahtaakin. Ja sillon oon huomannut tollasta pään heilutusta myös, kun nukkuu selällään mun vieressä. Vähän niin kuin olis heräämässä, silmätkin välillä avaa ja taas heiluttaa välillä päätään puolelta toiselle yrittäen saada unenpäästä kiinni. Ja pian nukahtaakin uudestaan. Vien Juliuksen aina omaan sängyyn öisin syötön jälkeen. Nyt kun on herännyt useemmin ja minä tietenkin sitten oon väsyneempi, niin oon välillä vaan nukahtanut ja herännyt pikkumies kainalosta =) Aamuisin oon välillä havahtunut itse tollaseen pojan pään heilutukseen, jos siis viimesen syöttöön itse nukahtanut. On aika hassua minusta! Onneksi ei oo Julius ikinä pudonnut meidän sängystä, kun en oo tosiaan mitään esteitä tehnyt, esim. tyynyä patjan alle. Mun tarkoitus kun on viedä aina omaan sängyyn ja yleensä sen aina teenkin. Välillä herätän miehen viemään, kun itse en jaksa nousta :D

Meillä herättiin äsken. Kävin kääntään kyljelleen ja taputin hetken pyllylle. Jäi siihen silmät auki hiiriunirätti tiukasti kainalossa. Nyt on nukahtanut uudestaan, kun kävin kattoon :eek: Ei oo noinkaan usein käynyt! Yleensä kun herää niin sitten tosiaan herää. Vaunuissa nyt tietenkin välillä jatkaa uniaan, kun niitä menee heilutteleen. Hyvä juttu, tänään onkin sitten nukkunut vaan kahdet päiväunet, kun molemmat ovat olleet normaalia pidemmät.

angel08, mä oon laittanut vauvat aina kyljeelleen nukkuun sängyssä ja vaunuissa. Molempia kylkiä vaihdellen. Aluksi laitoin tyynyn selkää tukemaan sängyssä nukkuessa. Nyt en laita enää, kun eihän se pysyiskään. Nykyään vauva itsekseen osaa jo touhuta niin nukahtaa usein myös selälleen. Nukkuu vieläkin silti usein kyljelläänkin. Masullaan en oo koskaan nukuttanut. Pari kertaa Julius on itse kääntynyt masulleen nukkuun. Tietenkin sillon oon antanut sen niin nukkua.

Hei mammat, se piti vielä sanoa, että luottakaa vaan rauhassa siihen oman maidon tuloon :wave: Vauvoilla tulee 3-4kk iässä usein maidon tilausta ja se painottuu enemmän yöaikaan. Vauvat saa tiheällä yöimuttelulla maitoa tulemaan enemmän koko vuorokausimääräksi. Meilläkin on harventunut päivällä syöminen ja iltatankkaus. Yöllä syödään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Neuvola-lääkärissä sanottiin, että on ihan normaalia ja tärkeää vauvalle! Se ei tarkoita, että maitoa on alkanut tulemaan vähemmän tai että vauva tarvitsee jo kiinteitä. Ei kannata sen takia alkaa lisäruokaa antamaan. Eikä tosiaan tarkoita, että vauva alkaa sitten kiinteiden voimin nukkumaan öisin paremmin. Poikkeuksia tietenkin on niinkuin muissakin asioissa. On taas vaan vaihe muiden joukossa ja kyllä varmasti helpotaa! Toisilla nopeemmin kuin toisilla, joten nyt malttia kehiin mammat :D Kyllä siellä neuvolassa näkee sitten kasvusta, koska oma vauva tarvitsee kiinteitä tai lisämaitoa.. Kannattaa soittaa jo aikaisemmin ja varata aikaa jo nopeemmin, jos pelkää ettei vauva saa tarpeeksi ruokaa. Ei kannata kiirehtiä kiinteillä! Jokainen saa tehdä tämänkin asian niinkuin itse haluaa ja omalle perheelle parhaiten sopivammalla tavalla. Tää siis vaan mun mielipide asiasta :attn:

Jade ja Julius 4kk 3 päivää:heart:
 
Vaikka lyhytkestoinen ilo taitaa tällä kertaa olla.

Mun pitäisi kovin pakata, kun luultavasti illalla lähdemme jo ajelemaan mökkiä kohti. Kuukauden luultavasti siellä yhtäsoittoa vietämme, eli melkoisen määrän tavaraa tarvitsemme mukaan. Mökillä ei ole pesukonetta, eikä mitään ns. perusvarustusta, eli aina pitää kaikki raahata mukana. En tykkää edes petivaatteita sinne talveksi jätää, kun haisevat sitten niin mökille. Matkaahan meillä on sen 500 km, joten mitään unohtunutta ei sitten tulla hakemaan. Onhan sielläkin onneksi kauppoja, apteekkeja yms, niihinkin kyllä mökiltä matkaa 60 km. Loppujen lopuksi aika vähällä sitä tulee toimeen.

Suurin huoli on että miten pärjään kuukauden ilman nettiä! :LOL:

Pidetään muuten Artun kanssa nyt muutama päivä taukoa kiinteissä. Tuli poika niin levottomaksi ja ilmavaksi, että ajattelin koittaa josko johtuisi niistä. Eihän tässä kuitenkaan kiire niiden kanssa ole. Viime yö menikin sitten jo paremmin. Voi kyllä olla tuota ikään kuuluvaa, jota näköjään aika monella muullakin on...

Nyt täytyy mennä jatkamaan pakkailuja.

Jos en nyt enää koneelle ennen lähtöä ehdi, niin oikein hyvää heinäkuuta kaikille. Palaan juttuihin sitten elokuussa! (jossain välissä varmaan pääsen teidän juttuja lukemaan, mutta en yleisillä koneilla viitsi kirjoitella)

Oonaliina ja Arttu lomallelähtö tunnelmissa
 
Näköjään on neuvolalääkäreilläkin ihan erilaiset ohjeet. Meille kun sanottiin, että nyt kannattaisi alkaa iltaisin antamaan velliä, niin voisi yösyömiset harventua. Vaikka siis Arttu ei syö kun kaksi kertaa yössä... En nyt siis tällä hetkellä kyllä anna sitä velliä, kun tuntuu ettei Artun vatsa siitä oikein pitänyt ja tuli vaan levottomammaksi yöt. Minä kyllä uskon siihen, että tuo oma maito riittää toistaiseksi.

Kiitos tuosta kannustavasta kommentistasi!

Oonaliina taas

 
angel08: yv pistetty!

Meillä on nukutettu aina selältään! Ja yleensä aamuyöstä kun siirtyy meidän väliin niin laitetaan nukkuun mahalteen.

Rhea: Kyllä niitä pilttejä ja muita voi pakastaa. Jonkun firman sivuillakin oli tästä maininta. Semperin hedelmäsoseet säilyvät viikon verran avattuina purkin mukaan..

Meidän neiti nukkuu kun unelma. Kerran yössä alkaa äheltää niin kuin ippu mainitsi että kääntelee päätä toiselta puolelta toiselle.. Tällöin olen nostanut Aman sitten syömään. Joskus menee niinkin että herää vasta klo.7 aamulla. Meille annetaan maissivellipullo iltapalaksi klo.20 ja sitten neiti menee yöunille. Päivisin nukkuu 2x 1h ja 1x 2h.

riksu + ama kohta 5kk

 
Oonaliina kiva jos onnistuin kannustamaan =) Ja hauskaa mökkeilyä koko perheelle!
Joo, oon kanssa huomannut, että lääkäriltä saa erilaisia ohjeita. Jokaiselle vauvalle omansa juuri hänelle sopivamman! Niin meillä ainakin on ollut. Esikoiselle ehdotettiin perunan aloitus hieman yli 5kk iässä. Siihen asti ol täysimetys ja nukkui yöllä ok. Tytölle taas piti ehdottomasti alkaa antamaan apteekin maitoa, kun oli allergioita ja kasvoi vähän kerrallaan. Se ei ollutkaan helppoa, kun pulloa ei suostunut ottamaan.. Juliukselle taas sain keskiviikkona ehdotukseksi, että kiinteitä saa antaa vasta puolivuotiaana ehdottomasti! Rintamaito riittää siihen asti, kun kasvaa ja kehittyy niin vauhdikkaasti.. Ja ihan ok hänkinkin nukkuu, vaikkakin tällä hetkellä vähän entistä useammin syö öisin.

Julius nukkuu vieläkin:eek: Tänään on kyllä meillä ollut ennätyspitkät kahdet päiväunet B)

Nyt lihakeitolle!

Jade ja Julius :heart:
 
Eli maanantaina muutettiin kummanki kotipaikkakunnalle takas, nyt asutaan tllä rivarikaksiossa. Eilen tehtiin kaupat yhestä omakotitalosta, sitä ruetaan laajentamaan ja remppamaan, sen aikaa täällä rivarissa asutaan.
Netti aukes täällä tiistaina, ku ilmotin muutosta heti ku itelle selvis :D

Ekana päivänä poika oli vähä semmonen et syli oli paras paikka, ja päikkäreitä ei ruennu kunnolla nukkumaan. Mut nyt on jo vähä helpottanu, varmaan vähä vierasti alkuun tätä asuntoo.
Koira oli kans ekan vartin ku tuli tänne nii juos kiekkaa ja nuuski joka paikkaa, ei tullu luokse ku koitin kuhtua. Mut nyt seki on jo hyvin kotiutunu.

Mikähän auttais pienelle että sais kakan paremmin irtoomaan?

Nyt ei oo moneen päivään kunnon kakkaa saanu tehtyä, pikkusia natusia vaan =/

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Palaan paremmin tänne kunhan on päästy kunnolla asettumaan uuteen =)

Heidi ja Miksu reilu 3,5 kk :heart:
 
Vähän vielä tännekin.. Kävin äsken postin sivuilla kääntämässä postin mökille. Ihan meinasi unohtua!

Noista ohjeista vielä sen verran, että tosiaan on erilaisia. Eri lääkäreillä, eri lapsille, eri aikana jne. Meillekin noille isommille annettiin ohjeeksi aloittaa peruna jo 3 kuukauden ikäisenä, vaikka olivat isoja vauvoja ja kasvoivat oikein hyvin maidollakin.

Nyt olisi pakko mennä jatkamaan, mutta kun ei oikein innosta... Jostain syystä mulla onnistuu toi pakkaaminen parhaiten pienen paineen alla, eli yöllä...

Mut nyt menen!
 
Nyt on sitten tämän kesän lomat lomailtu kaiketi ja pori jazzeilla kait vielä piipahdetaan, mutta muuten pysytellään kotona! Olen positiivisesti yllättyny miten hyvin Bulgarian loma meni Veetin kanssa ja kannalta, nukku päivisin pitkiä päikkäreitä vaunuissa ja minä otin arskaa altaalla ja rannallakin käytiin pari kertaa :) Mitään ripulia tms.riesaa ei myöskään tullut vaikka käytettiin paikallista korvikejauhetta pulloveteen sekotettuna ja pilttejä eikä ollu veden tai korvikkeen lämmitysmahdollisuutta! Tosin tuskin kuumalla lämmin maito olis maistunutkaan! Veeti alko lomalla nukkumaan täydet yöt ja nyt se on jatkunut kotonakin, jee jee mä kun en todella ole yövalvoja ja mies aina saanu/joutunu herään vaikka töissä käyny :eek: Joo muuten en bulgariasta niin tykänny, mutta lämmin oli matka meni kivasti ;)

Meillä veeti tekee sitä ihan samaa pään heittelyä puolelta toiselle kun yrittää nukahtaa ja lisäksi "ravistelee"aina kun pissaa?! Onko muilla tämmösiä tapoja? No mä vaan täällä pohdin, että joilla nyt öisin ollu erinäistä kitinää jne niin oisko sitten hampaita tulossa ja ikenet kipeet tai kutiaa ja tutti/imeminen maistuu???

No mut mä meen kun Veeti kutsuu äiskää :whistle: Viikonloppuja!
 
myöhäistä iltaa..

Riksu, yv:tä pistetty takaisin päin!

Eripari tissit??? onkos kukaan muu havainnut samaa kun minä et toisesta tissistä tulee PALJON enemmän maitoo ku toisesta. mulla vasen tissi kestää paljon kauemmin täyttyy. imetän aina yhden tissin per syöttökerta ja oikeastaan tahti on se et vasen, 2 kertaa oikea jne... jos tarjoan vasenta tissii heti oikean perään niin tulee kiukku ku sieltä ei tule mitään. Tänään konkretisoin tilanteen pumppaamalla. vasemman tissin olin imettäny 4h sitten ja sietä ei tullu ku 20ml maitoo ja oikeasta taas josta olin imettäny 1h sitten tuli 100ml ja olis tullu enenmmänki mut en viittiny ihan tyhjäksi pumpata. Mistä tällainen voi johtuu ??

mulla loppuu tammikuussa äippäloma ja jään siitä työttömäksi (oon sitä omasta tahdostani) kosta liitolta nostama päiväraha on huimasti enemmän ku pelkkä hoitovapaa. tarkoitus olis olla ens kesään asti sit ns. työttömänä hoitovapaalla. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, olisin sit jo hyvästi uudestaan raskaana joten töihin paluu on joskus tuossa hamassa tulevaisuudessa. ravintola-alalla työskentelen joten töitä kyllä riittä jatkossakin. kuis te muut ootte ajatellu äippäloman jälkeen?töihin vaiko hoitovapaalle?

Mä join tossa terassilla yhden maidon nostatus oluen ja taidan nyt käydä maate, mies lähti yötöihin ja kertoi lähtiessään ilo uutisen. on varannut meille elokuun loppuun Ranskaan matkan, mennään sinne viettään 1v hääpäivää. Vuokrannut sieltä jonku 100neliön osakkeen uima-altaineen ranskan rivieralta, 30km kannesista =) mulla on aika ihku mies :heart:

hyvät vlopun alut kaikille!!

Minä ja nella pian 3kk
 
Töihin pitäis vääntäytyä tänään, ei kyllä hirvittävästi inspirois.

Angel, onpas sulla ihana mies! Niin ja Ranskan Riviera on upea paikka, siis aivan ihana. Käykää samalla myös Nizzassa ja Antibesissa.

Eriparitissit täälläkin. Vasemmasta tulee paljon enemmän maitoa. Imetänkin siitä aina aamuyösyötön, joten varmaan vaikuttaa myös maidontuloon. Mutta sitä tapaa on aika vaikea muuttaa, kun toinen rinta täyttyy vasta aamulla klo 7.
Joo, on tarkat ajat näillä utareilla :LOL: , mutta oikeasti ne toimivat kellon mukaan.

Valvomisesta: ihmepoika heräs viime yönä ekaa kertaa pitkään aikaan kahdesti. Oli aivan nälissään, kun jäi illalla tankkaukset vähiin, kun tyyppi oli niin väsynyt. Oltiin eilen rannalla monta tuntia ja sitten vielä kaupungilla, missä ei nukkunut juuri lainkaan, kun piti ihmetellä valomainoksia.
Toivotaan, ettei heräilystä tuu tapa, on niin huono saamaan unta enää syötön jälkeen.

Jepulis, nyt laittamaan meikkiä omaan nassuun, jotta kehtaa mennä töihin. Aurinkoista lauantaita kaikille! -vaemo
 
Jade:
Juu oli tarkoitettukin kohteliaisuutena ;) Meidän poika on myös ihana pulleropoika ja katselinkin vanhoja kuvia tytöstäni ja voi että ku niin eri näköset kun hänellä ei tota löllöä käsien ja koko kropan ympärillä :D Tyttö painoi tuon 7,3kg noin 8kk iässä :eek: Et juu, on vähän eri kokoa! Mut hyvähän se vaan on jos kasvaa näinkin hyvin, vaikkei ookaan semmonen pikkupikkuvauva :heart: niinku toi typy oli...
Kääntyykö teiän poika jo?

Mutta Helsingissä näyttäisi olevan taas (!!) kaunis ilma joten täytyy kohta mennä ulos nauttimaan, kohta se taas loppuu. Mies lähtee hakemaan moottoripyörää, joten taas lauantai kolmisin :/ Mut kaipa me jotain keksitään :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Suvitus+veeti unten mailla :heart:
 
Täällä ei oo ollut hellettä tänään, mutta on kovasti tehty pihahommia yms. Tytön kummi oli käymässä, joten tulipa sitten kestittyäkin. Laitoin tänään mansikkaa 5kg ja ens viikolla sit toisen samanmoisen.

Mulla on eriparitissit. Oikea on aina tuottanut enemmän maitoa ja vasemmasta on aina ollut vaikeampi syödä. Oon yrittäny lisätä vasemman tuotantoa syöttämällä siitä usein, mutta eipä oo kummemmin auttanut.

Meillä on täällä kujerteleva neiti. On ihan mahtavaa kuunnella kun kaveri jutustelee tossa sylissä ja kuolaa pöydälle... Kaupassa yks päivä oli miehen sylissä ja jutteli koko ajan ihan hassuja. Parasta aikaa, kun pieni oppii niin paljon koko ajan.

angelille: Oon menossa töihin elokuussa 2009. Joulukuusta toukokuuhun oon hoitovapaalla ja sit kesäkuun alusta menen "lomalle töihin" eli hoitamaan virkaa. Toi sun omaehtoinen työttömyys on musta tosi hyvä juttu, kun ei tartte olla hoitovapaalla. Oisin varmaan tehnyt niin, jos mulla olis ollu määräaikainen paikka. Mun kaverit on tehny noin, kun soppari loppunu ja jääneet mammalomalle ja sit ilmoittautuneet työttömiks työnhakijoiksi. Mut sitäoon aina miettiny, että saako liiton rahaa, jos irtisanoo ittesä??

Toivottavasti vaemolla oli kiva työpäivä? Meinasitko ruveta tekemään jo enemmänkin??

Nyt neiti jyrsii ja kastelee mun kädet, joten mukavaa illanjatkoa! Me mennään kylpyyn.

Misupai ja leggins-tyttö
 
Tervehdys!

Me tultiin tänään reissusta ja kyllä olikin mukavaa.. Toki myös mukava palata tänne uuteen kotiin :)

Eri paria olevat tissit on täälläkin.. Mulla vasemmasta rinnasta suihkuaa maitoa ihan hulluna, oikea vain tiputtelee.. Meidän syöminen on joskus melko hupaisaa puuhaa.. Välillä neidin kasvot on täynnä maitopisaroita ja lattialle saakka lentää kaaressa mamman maitoa.. Ei siis ihme että hän välillä puklailee ja on ilmavaivaa...

Rintaraivareista: Onko kellään muulla ilmennyt? Meidän Ada on oppinut raivoamaan mun rinnalle eikä syö kuin silloin kun on aivan poikki. Hän hermostuu jo kun laitan siihen meidän normaaliin imetysasentoon.. Tätä on nyt jatkunut n. viikon verran. HUH.

Neitokainen on oppinut kirkumaan.. se on melkoisen hurja ääni, ihan meinaa korvat särkyä! Hän on muutenkin melkoinen villiviikari.. RIehuminen on ihan lempipuuhaa ja sitten käkätetään täysillä....

Äippäloman jälkeen... Minulla on tosiaan opinnot Kauppakorkeassa vuotta vaille valmiit joten kouluun palaan varmaan syksyllä 09. Kenties kannattais olla "työtön" kun mammaloma loppuu...

Nyt syömään!

Laura ja Adalmiina

 
iltaa, käyhän täällä muutkin =) meillä selkeesti ollu tylsä päivä ku ennätetty jo monesti kurkistaa tänne. Me ollaan vaan tissitelty ja oltu vierihoidos koko hela dagen, sillä koittanu tuota maitoo saada nouseen. nytki illalla vetäs molemmat tissit tyhjiksi, puolen tunnin tauko ja 100ml korviketta päälle --sammu ku saunalyhty sänkyyn, en edes tuttii ennättäny antamaan niinku tavallisesti!

Misupai, tietääkseni jos itsensä irtisanoo, niin ei pääse liitonpäiville tai on ainaki joku kuukausien kestävä karenssi. mulla loppu työsuhde viime syyskuussa jonka jälkeen tein pätkätöinä vuokrafirman kautta.. sopi vallan mainiosti raskauden kanssa ku sai itse päättää voinnin mukaan miten teki töitä. sen ohessa hain liitolta soviteltua päivärahaa eli tän vuoden alkukuukaudet oliki sit lepposempia, pystyin nauttii täysin raskaudesta ja tein vain vähän töitä. elikkä nyt sitten työttömänä jatkuu äippä loman jälkeen... eihän kukaan tuolla hoitovapaa rahalla elä =(

LauraN, täällä on aiemmin ollu kovinkin puhetta rintareivareista. varmaankin lähes jokaisella miestä on niitä ollu.. meillä oli tuossa pariviikkoo takaperin just reilun viikon mittainen kausi mut menny nyt ohi.. hassuu, ku toisella hullu nälkä ja sit ku pitäs tissii saada niin kauhee huuto =( oon huudattanu tissillä ja jossain kohtaa se sit aina nappaa kiinni ja alkaa syödä, pöljä ku on ;)

huomenna olis sit pihatöiden aika, pihalla odottaa lavallinen multaa ja sepelii, kaik tarvis saada levitettyy, huh!

kuulemisiin.

minä ja nella nöpykkä pian 3kk
 
Moi pohjoisesta!

Täällä sataa vettä ja +6... Ihanaa kesää.
Omia kuulumisia heti:

Matti-Boy nukkui viime yönä 12 tuntia, välillä tietty maitoa tankkaillen. Vieressä kun nukkuu niin herään yninään ja käännän pojan syömään ja sitten takas syötön jälkeen mahalleen. Poika on siis halunnut yöunet nukkua vain mahallaan sen jälkeen kun oppi itse kääntymään mahalleen.
Ja nukkuu huomattavasti paremmin ja rauhallisemmin näin!
Päiväunet menevät vielä selällään, vaunuihin en uskalla laittaa kyljelleen enää, kun punkee itsensä samantien mahalleen ja on niin ahtaalla makuupussin kanssa, että pelottaa tukehtuminen.

Poika ei osaa juoda maitoa pullosta. Tarkoitus olisi jättää hänet ensi viikolla Björkin keikan ajaksi mummon hoiviin, mutta toistaiseksi pullosta ei älytä mitään. Kamala nälkä ja maito valuu suupielistä ulos, kun imemistä ei edes yritetä pullosta.. Vain tissi kelpaa siis. Onko muilla samoja ongelmia? Tai ongelma ja ongelma, pari kuukautta enää täysimetystä ja luulen että tällä hetkekkä itselleni ero pojasta olisi kovempi paikka kuin pojalle, joten ihan hyvä että voi tehdä vain parin-kolmen tunnin keikan.

Matti kehittyy huimaa vauhita, tuntuu että joka päivä on jotain uutta ääntä, ilmettä ja taitoa! Ja painoa tulee todellakin, painava jössikkä, parin viikon päästä on 4 kk neuvola, luulen että mennään jo lähempänä 8 kg..

Angel kuulostaa hyvälle tuo sinun ensi vuoden alun suunitelma. Itsellä samansuuntainen tilanne ja voisin yrittää samaa juttua. Ainoa mutta on että, mitäs jos työtä tarjotaan tuolloin? Sehän on pakko ottaa vastaan? Vai miten aiot sen tilanteen hoitaa?
Itsekin todella odotan ansiosidonnaista, koska nyt tulot tippuivat nettona 900 ? kuussa.. kiva maksella lainoja ym. pois tällä rahalla.

Nyt pitää mennä tekemään jotain hyödyllistä, kun poika nukkuu aamupiväuniaan vaunussa sisällä, kun ulkona sataa kaatamalla.

Iloista päivää kaikille!

:) Kellukka & Matti 3 kk 2 vkoa

Angel
 
Angel: totta, ei se hoitoraha todellakaan ole mitään, kun verotkin pitää maksaa. Onneksi on kuntalisä, mutta silti!!! Onneksi on tullut säästeltyä juuri tuota tilannetta varten ja itseasiassa mulla on vielä omia lapsilisärahoja säästössä... Mutta oon miettinyt, että kuinka monilapsiset perheet pärjää, kun äiti on kotona monta vuotta?? Itsellä se onnellinen tilanne, että voin olla normipalkalla nää kaks kesää. Ja tää on taas tosi pinnallista, tiedän.

Mie oon tässä silitelly vaatteita, kun pitäsi serkun rippijuhliin lähteä. Kirkkoon ei mennä, kun on neidin päikkäriaika ja siellä on niin hitosti sakkia, että ei ees kaikki sukulaiset ees saisi mennä. Meidän porukat saa edustaa meitä kirkossa, me ajellaan sillä aikaa kohti serkkuja neidin nukkuessa. Että minuu ärsyttää imetysaikana keksiä itselleen juhlavaatteita, kun mekot ei oikein passaa ja niitä olisi joka lähtöön. Kaksosainen on siitä helppo, että voi vaihtaa paidan, jos kastuu maidosta!!! Siirillekin pakkasin mukaan extramekon, kun kuolaa niin vietävästi. Aamullakin sängyssä "ampui" kuolapommeja isänsä päälle, kun leikkivät lentokonetta...

Tulipa muuten hassu juttu mieleeni. Millaisia liivinsuojia käytätte? Ostan yleensä Rainbow-merkkiä, koska ne on suomalaisia ja haluan tukea suomalaista työtä (käyttäsin Muumi-vaippojakin, jos sopisivat.). Kotona ollessa en pidä, koska en tahdo roskaa yhtään enempää ja ei haittaa, jos paita kastuu.

Pyykkikone taisi juuri lopettaa, täytyy se tyhjentää ja alkaa laittaa itseään kuntoon ennen kuin neiti herää uniltaan. Ja ruokakin laittaa, tosin saadaan tänään tyytyä pakastepitsaan, kun en viitti muuta tehdä.

Misupai


 
Joo rintaraivarit on täälläkin ainakin toistaiseksi mennyttä elämää, nykyään Aava suostuu jopa syömään illallakin - ja nukkuikin nyt sitten viime yönä kuuteen asti syömättä. Tämä kymmenen tuntia syömättä on kyllä meidän ennätys. Olisi mennyt pitempäänkin mutta itsellä oli jo niin tuskainen olo, että otin sitten tytön syömään että sain itse jatkettua unia. Liivinsuojia (niitä Ainun pehmeitä) käytän kyllä koko ajan, kun aina meinaa varsinkin imettäessä falskata.

Kellukka ja angel, kyllä ne työt on pakko ottaa vastaan, muuten joutuu karenssiin. Riippuu varmaan omasta alasta, mutta luulisin, että voihan sitä tarvittaessa käyttäytyä vaikka haastattelussa niin, ettei töiden saannista ole pelkoa... Itse aion olla kevään osittaisella hoitovapaalla, saan varmaan työt järjestettyä kolmeen päivään. Kesällä taas sitten niin kuin Misupaikin virkaani hoitamaan kesälomalle ja syksyksi 2009 "oikeasti" töihin. Tältäkin kesältä saan palkkaa, mutta toisaalta lomiahan opettajat eivät voi pitää äitiysloman päätteeksi. Vähän tämä hävettää, kun tietää sijaisen tilanteen, mutta toisaalta munkin on lainat maksettava - varsinkin nyt, kun korot on niin korkealla.

Eilinen oli oikein kiukkupäivä. Rokotuksista oli jo neljä päivää, mutta voiko siitä rotavirusrokotteesta tulla oireita vielä neljänkin päivän jälkeen? Kun tuntui, että tytöllä oli vähän lämpöä ja masu selvästi kipeänä niin kuin silloin ekoina kuukausina. Tai sitten tuli oireita kun lipesin siitä maidottomasta dieetistä yhden kahvikupillisen verran...

Mekin ollaan (suku)juhliin lähdössä, joten jatkelen taas lisää myöhemmin.

Bellona ja Aava n. 3 kk ja viikko
 

Yhteistyössä