MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Paistaahan se aurinko välillä täälläkin! Aamu olikin pilvinen ja sateinen. Olisi mukavaa, jos ne kesäkelit nyt palaisivat.

Tuosta Pampersin kupongista. Meilläpäin Pampersin Baby-Dryt maksaa normaalisti 11,95 se 58 kpleen paketti. Ostan yleensä tarjouksesta, jolloin saan sen 10 eurolla, eli kappalehinta on sen 0,17. Nyt kun 20? takaisin, niin hintaa jää n. 0,08 per vaippa. Eli kohtuuhintaista. Meilläpäin ei muuten nuo halpisvaipat ole sen halvempia, kun Pampersit tai Liberotkaan. Pienemmät paketit vaan halvempia. Tosin Lidlin vaippojen hintaa en tiedä, kun Lidlissä emme käy.

Kesäpuuhaa meillä on lähinnä mökkeily. Muutetaan sinne nyt kuukaudeksi. Sieltä käymme jossain huvipuistossa ja perinteisesti Savonlinnassa ja Punkaharjulla. Muumimaailmassa kävimme tutustumassa, kun ilmaiseksi päästiin. Noi meidän isommat on vähän yli-ikäisiä sinne. Lapset on käyneet Puuhamaassa ja Zoolandiassa. Tuntuu että kesä menee kyllä vähän liian äkkiä taas kerran.

Autoa pitäisi meidänkin vaihtaa. Nyt kun meidän kyytiin ei muita mahdu. Lapsilla olisi kuitenkin kavereita tulossa vähän joka paikkaan mukaan, mutta nyt ei voida ottaa ketään mukaan, kun tilaa ei ole. Eli 7 paikkainen tulee olemaan meidän seuraava hankinta. Merkistä ei vielä mitään hajua.

Plussauspäivän vuosipäivään on mulla vielä matkaa... Plussasin meinaan vasta viikolla 7-8, eli elokuun alussa. Olikin sellainen "hempeä hetki" Citymarketin yleisövessassa.

Nyt lenkille, kun se aurinko vihdoinkin paistaa!

Oonaliina + "aapeli" 4 kk

Vaatteista: meillä Elielin mitat 3-kuukautisneuvolassa olivat 60,5 cm / 6620 g / 42 cm. Nyt, 2,5 viikkoa neuvolakäynnistä, meillä on käytössä pääosin 60-62-senttiset bodyt ja 60-senttiset alaosat. 70-senttiset vaatteet ovat vielä kellarissa odottamassa pesua.

Oletteko te muut ostaneet kirppikseltä vaatteita? Me emme ole tainneet paljon muualta ostaa kun lahjoina on tullut jonkin verran, samoin äitini ostaa kirppikseltä koko ajan hyviä löytöjä. Lisäksi saadaan aina kyläillessämme kassillinen vaatteita Elieliä vuotta vanhemmalta Aapeli-serkulta, joten vaatteista ei todellakaan ole tässä vaiheessa pulaa. Hyvä näin, kyllä sitä rahanmenoa on muutenkin. Harmittaa vaan, kun on tullut ostettua kirppikseltä aika paljon paitamallisia yläosia, sillä ne jäävät armotta kaappiin, kun bodyt ovat ohuempia ja muutenkin miellyttävämpiä pukea. No, ehkä versio 2.0 on 60-senttisessä koossa talvella ja noita voi pitää hänellä bodyn päällä extratoppauksena.

En voi puhua vauvakuumeesta, kun mulla ei ole sitä koskaan ollut, mutta olisin jo nyt valmis versioon 2.0. Toisaalta haluan kyllä olla Elielinkin kanssa vuoden rauhassa ja antaa hänelle ihan omaa aikaa ilman että kuvioihin ilmaantuu heti veli tai sisko. Synnytyspelkoja ei jäänyt ja paikat tuntuvat parantuneet (kuivuutta lukuun ottamatta).

Mä tyhjensin eilen Elielin masun kuumemittarilla, kun oli taas viikon kakkimistauko...Ei tullut paljon ulos, joten taitaa se poika aika hyvin käyttää sen mitä tissistä saa. Meillä päivisin pidetään parin tunninkin taukoja imetyksen suhteen mutta iltasella imetään senkin edestä. Aamut kuudesta eteenpäin ovat nekin yhtä imetystä...

Kylvetyksestä sen verran, että meillä kylvetään yleensä vain kerran viikossa, joskus kaksi. Kaulaa ja korvien taustoja puhdistelen puhdistusliinalla imetyksen ohessa. Silloin se sujuu helpoiten :)

Ootteko vielä sopimassa mammatapaamista? Jos on PK-seudun lähettyvillä, tulen mieluusti mukaan!

Katjuska ja Eliel 4 kk 8.7.

Täällä ei vauvakuumetta ole. Katsellaan sitten joskus. Aion olla töissä pari vuotta, jos saan ekaluokan. Jos en, sitten tilanne voi olla toinen. Mitä muuten teette pieneksi jääneille vaatteille?? Mie en todella tiedä. Oon pessyt ne säilöön, mut jos ei tuu toista tyttöä... Jotain oon pannut Uffelle... En oo kirppari-ihmisiä ja kaikki on uutena ostettu tai saatu.

Katjuska: osta aputeekista mallasuutetta ja anna sitä maidon seassa. Sillä saa vaavin kakin pehmenemään ja se voi helpottaa kakkimista. Meilläkin oli ummetusta rota-rokotteen jälkeen, mutta nykyisin harvemmin. Jääkaapissa kuitenkin uutetta varuiksi, sopii myös aikuisille.

Nyt mennään pikkuapulaisen kanssa viemään pyyhkeet kuivumaan, niitä ainakin tässä vauvaperheessä riittää!!!

Misupai ja Siiri 4kk 1 vko 2 pvää

Misupaille:
Mä pesen ja laitan kaikki säilöön kellariin. Joko niitä pääsee taas jollekin naperolle laittamaan tai sitten annan perheen sisällä eteenpäin jollekin joka tarvitsee.
Voithan kokeilla myydä vaikka netissä? Tai annat sellaisille jotka niitä tarvitsevat. Mä oon nyt ottanut paljon vaatteita joita en oo kummallakaan lapsella käyttänyt ja laittanut muovipusseihin ja tuttu vie ne Viroon sellaisille joilla 'ei ole mitään', viimeksi vein myös kirkolle joka vei vaatteita Venäjälle. Mieluummin annan tarvitseville kuin esim. Uffiin, josta ei mene vaatteet suoraan niitä tarvitseville.
Äh, sekavaa sepustusta mutta kunhan lörpöttelen :D

Suvitus+lapset lähdössä puistoon :heart: :heart:

Täälläkin upea päivä tuloillaan =)
Nella leikkinyt jo toista tuntia leikkimatollaan tyytyväisenä. täytys ruveta tyttöö pitämään enemmän mahallaan, selällään tuntuu viihtyvän hyvin.

vaatteiden säilöstä: Kaikki mitä me saatiin valmiiksi käytettynä ja osa äitiyspakkauksen vaatteista olen antanut eteenpäin (moni ystävä just raskaana) mutta kaikki mitä ollaan saatu lahjaksi ja ite osanu olen säästänyt. Alunperin oli puhetta et annetaan/myydään niitä eteenpäin mut eihän niitä raaski. Niin pirun söpöjä kun ovat :heart:
oon pessy, silittäny ne äitiyspakkauksen laatikkoon säilöön. Jospa saatais toinen tyttö, taikka sit ku sisko jokupäivä saa vauvan niin sille vois lahjottaa. Tarkoitan että, haluaisin et on tosi läheinen, kelle vaatteet menee. Meki kuitenki ostettu aika paljon merkki vaatteita jne...

Eilettäin kävin just Nellalle ostamassa muutamat vaatteet ja valmiiksi harmittelin, ku jäävät niin pian pieneksin. Noh ei mee enää kauaa, ku vaatteet sit kestää jo hiukka pitempään =)

Me taidaan nyt lähtee ulos käveleen, Nella saa vetää päikkärit ja äiti hyvää liikuntaa. Iltapäivästä sit ikeaan turhuilemaan =)

Auringon säteitä sinne, kuulemisiin!

Minä ja Nella no se 11 vkoa

ps. muistakees tänään se KÄTILÖ sarja klo 18.30 ruottin kanavalta

Vaatteista:
Nyt on käytössä pääsosin 68cm:t. Jotkut 62cm menee vielä ja jotkut 70cm on hyvät.
Riippuu tosiaan valmistajasta, hirveesti eroja koissa (siis kokoeroja :D )

On saatu kavereilta vaatteita, jotka saan kierrätettyä eteenpäin.
Ne, mitkä on uutena saatu, säästän kyllä ja pitkälti ne mitkä on kierrätyksenä tullu, laitan eteenpäin.
Tässä on just hyvä puoli se, kun on jätetty tää lisääntyminen "vanhoille päiville", niin joka puolelta tulee niitä pieniä vaatteita :D
Meidän pojan jälkeen on syntynyt yksi vaavi, jolle sitten menee meiltä pieneksi jääneet, joten kierrätys toimii parhaimmillaan, eikä ylimääräisiä vaatteita jää nurkkiin.

Mulle tuli tänään K-kauppojen Napero kerhosta postii. Saatiin Pambersin 3 näyte ja joku alekuponki, et kaikki vauvojen ja lasten vaatteet -30% ale (siis yhdestä tuotteesta)
Misupai Mistä tuollaisen vaippa 20e ale kupongin sait? Tahtoo minä myös =)

Nimittäin ku vertasin tossa Lidlin3 ja Pambersin3 niin onhan niissä eroo... Pambers, on paljon ohkasempi, pehmeämpi ja vaipan reunat ns. tiiviimmät ja korkeammat. En minä Lidlin vaippoja valita, just ne viime lauantaina löysin, eli käytös ollu vasta muutaman päivän eikä esim allergisia oireita vielä edes näy (muumeistahan tuli reilun viikon käytön jälkeen ihottumaa)
Oonaliina mä oon varmaan kattonu sit noit hintoja jotenkin väärin, mut ainaki ku Liberon2 vaippaa ostin 36kpl paketissa niin pystyi maksamaan 10-12e paketilta riippuen mistä osti. Onko se sit niin, et isommat vaippakoot maksaa vähemmän ku niitä saa suuremmissa pakkauksisa. Eihän tuota kokoa2 edes tehdä liberolla ja pampersilla isompia säästö pakkauksia? korjatkaa taas jos oon ihan väärässä =(
Mitäs eroo on sit tuolla pambersin BabyDry ja ActiveFit vaipoilla?

No ni eiköhän tää riitä tällä erää vaipoista, kommentoikaa ken jaksaa!
Mulla on kaalipata uunissa, Nella nukkuu ulkona. Ite tarvis alkaa imurointi hommiin...

MOI!

angel08: Minä just laitoin pampers kupongin paperinkeräykseen! Voin sen sieltä kyllä kaivaa jos tahdot ja lähettää sinulle postikulujen hinnalla :) Meillä kun käytetään kestoja...

Niin moi vaan kaikille! Pitkästä aikaa. Aina kun yritän päästä näille sivuille niin ei ne aukea.. Hermot menee :)

Meillä menee hyvin! Ilta itkut vihdoinkin loppuneet ja nyt nauretaan vain koko ajan! Soseita Ama syö jo hienosti melkein koko purkillisen. Ens viikolla on 5kk neuvola ja piikki!

Lueskelen vähän vanhoja tekstejä niin pääsen taas juttuun mukaan!

Riksu + Ama kohta 5kk

Aika hiljaista taas ollut. Kesällä tekee mieli olla ulkona ja sehän on hyvä vaan =) Ja ostoksilla on myös erittäin kiva käydä :p Kiva lukea, että muutkin vaatteita ja muutakin ostelee. En siis ole ainoa, täytyy sanoo miehelle se muuten.. Väittää aina välillä, ettei kukaan käy shoppailemassa niinkuin minä :D No, onneksi aina joskus tulee pidettyä pieniä taukoja.

Oonkin joskus miettinyt, miten te enemmän kuin yhden lapsen äidit ehditte päivälläkin ja muutenkin usein koneelle. Mulla tää kirjoitus painottuu yleensä sitten illalla, kun lapset mennee nukkuu.. Enkä muualla edes kirjoittele kuin täällä ja harvoin sähköpostia! Yleensä avaan koneen vasta illalla sitten tai lasten päiväunien aikaan. Ei toi 4-v vaan nuku enää kuin tosi tosi harvoin. Mies on nyt isompien kanssa pyöräilemässä. Julius nukkuu sängyssään.

Neuvolakuulumisia tänään 4kk neuvola-lääkäristä.
Lääkäri kirjoitti korttiin: ´Oikein hyvin kasvanut ja kehittynyt poika. Pelkällä rintamaidolla jatketaan 6 kk ikään saakka´. Paino on 8, 310 kg, pituus 67 cm ja päänympärys 41,5 cm. Pitkä ja painava on ikäisekseen. Kiinteitä ei siis saatu lupaa antaa. Julius on lisännyt syömistä yöllä 1-3 kertaan per yö, ennen söi 0-1x. Lääkäri sanoi, että vauvat tilaa usein tässä iässä lisää maitoa. Eikä tarkoita, että sitä tulee vähän tms. Meillä kasvaa super hyvin tissillä, niin ei lisäruoalla kiirettä.. Eikä toi välillä jopa 3 kerran syöminen oo epänormaalia kuulemma ollenkaan. Perunalla sitten puoli vuotiaana aloitetaan. 5kk iässä olin ajatellut maissipuuroa antaa. En nyt kuitenkaan sitten aloittelekaan! Saatiin lupa istuttaa poikaa sylissä ja vaunuissakin saa jo olla puoli-istuvassa asennossa. Kantokopan saa varmaan sitten pikku hiljaa ottaa pois. Hui, meidän vauva on jo noin iso:eek: Mulle olis kelvannut sellainen oikein vauvamainen vauva. Nythän meillä ei sellaista oo tosiaan ollut ollenkaan. Toisaalta harmi, kun Julius voi jäädä meidän viimeiseksi vauvaksi. Onhan se nyt tietenkin hyvä, kun on tosi kehittynyt..tietää että kaikki on hyvin ja kunnossa. Ensimmäisestä aina odotti, että oppis pian uutta. Kolmatta haluis pitää vaan kauan sylivauvana :D Ei taida onnistua joo! Viimeinen Rotateq annnos saaatiin myös tänään.

Meille oli tullut kanssa tänään Pampersilta kirje. En oo vielä ehtinyt avata sitä ollenkaan!

Pieniä vaatteita on meilläkin ihan liikaa. Parhaat oot säästänyt, kumpienkin tyttöjen ja poikien. Oon ajatellut, että vauvalle on sitten paljon valmiiksi, on ollut kumpi vaan. Mä oon vaan sellainen, että uudelle tulokkaalle haluan ostaa myös uusia niin eipä niitä isompien vanhoja kauheesti oo tullut käytettyä. Tietenkin jotain kalliimpia ostoksia, kuten ulkovaatteita yritän käyttää myös isompien vanhoja. Jotain oon myynyt kavereiden vauvoille. Kirpparipöytää oon haaveillut, ei vaan oo kokemusta ollenkaan kirppareista. Jotain vaatteita lapset on saanut lahjaksi, mutta pääasiassa ollaan kaikki itse ostettu. Merkkijuttuja meilläkin paljon on, tottakai myös Lindexiä, H&M, Reimaa jne. Paljon jätän ihanimpia vaatteita säästöön muistoksi. Jotain voi sitten antaa lapsillekin kun ovat isoja=)

Paljon teidän vauvat nukkuu yhteensä yöllä, entä sitten päiväunia?
Kysyin tänään lääkäriltä Juliuksen unista. Ajattelin varmistaa nukkuuko päivisin liian vähän. Meillä nukutaan yöunet 11h ja päivällä yleensä kolme tunnin pätkää. Harvoin yksi päiväunista kestää 2h ja muut kaksi 1h. (Nyt on menossa just päivän viimeiset päikkärit ja kohta kestänyt 2 tuntia..Jee!). Lääkäristä päiväunet on ihan hyvät, kun yöllä nukkuu noin pitkään yhteen menoon. Kolmen pienen äitinä tälläistäkin on joutunut miettiin, kun kaksi isompaa on nukkunut päivisin niiiiiiiin paljon pidempiä päiväunia.

Leivoin raparperipiirakkaa. Tulee niin ihana tuoksu uunista, että taitaa olla jo valmista:p Onkin jo kauhee nälkä! Nyt syömään ruokaa ja jälkkäriä jätskin kanssa.

Jade ja Julius 4kk 1 päivä :heart:

Moiskis moi!

Taas aikaa vierähti. Meillä puhuttaa nyt ja edelleen se imetyshomma! Ei meinaa millään maistua. Siis Leolle, meinaan. ostin jo tänänä hätäpäissäni maissivelliä, mut se vasta saikin pojan sylkemään.. eli ei ehkä sitä ihan heti enää uudestaan.. Unisena syö, päivisin ei meinaa millään mut yöllä lupsuttelee mielllään vähän väliä. Tuntuu jopa aika loukkaavalta, pahalta kun ei maitoni näy maistuvan. kääntää päätä pois ja huutaa..

Iltanukutus JEE! se on käynyt helpommaksi, imetän, jos ei maistu niin lasken tutin kanssa sänkyynsä pötköttelemään. hetken päästä maistuu tissikin kun olo on unisempi, imetän ja sitten takas sänkyyn tutin ja harson kanssa niin johan uni tulee. Ei enää hurjaa kantelemista ympäriinsä, eikä tuntikausien imetysrumbaa kun nukhati ennen vain tissille ja heräs aina sänkyyn laitettaessa.

Kiinteät suunnitelmissa etenkin tuon imetyksen takia. Millä olette aloitelleet? peruna/porkkana/bataatti? hedelmä/marjasoseet.?

Nyt itekin nukkumaan kun pääsee. Hyvät yöt!

enne ja Leo 3½kk

Riksu, mielellään kyllä kupongin otan jos jaksat sen roskista vielä kaivaa. Odotetaan tää ja huominen jos meillekin pampers postia tulis.. mitäkähän kautta sellainen tulee, pitääkö olla liittyneenä johonkin kerhoon tai jotain? Mä ilmoittelen =)
ja tietty maksan kulut!

Minä ja Nella edelleen 11 vko menossa

Se kuponki tulee, kun lapsi on 4kk, mun ymmärryksen mukaan... väestörekisteri luki osoitelähteenä.

Meillä oli eilen lääkärineuvola:

6530g (5930), 65.5cm(62) ja pää 40(39)cm. Tarkkaavainen tyttö. Kasvaa hyvin äidinmaidolla. Suluissa 3 kk. Me ei mennä 5 kk neuvolaan eikä oteta silloin rokotetta, koska en halua mahdollisia sivuvaikutuksia kesken lomareissujen (aika olis ollu kesken miehen lomia). TÄti on itsekin lomalla, niin treffataan sitten 5,5kk iässä kun me ja hän palataan lomilta. Sitten piikitetään. Sanoi, että kun kerran hyvin menee, niin ei haittaa, vaikka mittaillaan vähän myöhemmin. Kiinteät aloitetaan siinä 5 kk kieppeillä, kaiketi. Lääkäri sanoikin, että tuo 5 kk on ihan hyvä, koska meidän neidille se 6 kk ei välttämättä ole enää riittävästi maidolla. Nytkin oli jo painokäyrä alaspäin, tosin aina laahannu suhteessa pituuteen.

Miksi ei tuu lämpimiä aurinkoisia päiviä??? Taas on harmaata tai oikeestaan tuossa meidän talon päällä on tollanen pilvi, tuolla kylällä päin näkyy arskaa. Ois kiva olla itse auringossa ja pikkuneiti saisi kölliä ulkona varjossa.

Toinen möyrii ihan onneessaan lattialla ja tunkee lelua suuhunsa. Hän viihtyy masullaan tosi hyvin ja leikkii itsekseen lelujen kanssa. Tarttuu hyvin.

Oli aika omanapa, mutta nyt on pakko lähteä aamupesuille, jotta ehitään siivota edes jonkin verran, ennen kuin lähden kahville mun kamun kans.

Misupai ja Siirulainen 4 kk reilu viikko

Huomenta :wave:

Meillä miukuli aamu-unilla ja mieskin vielä koisii (oli sen aamuvuoro nukkua). Nyt kun se on lomalla niin herätään vuoroaamuina ysin pintaan Telman kanssa ja toinen saa sit nukkua niin pitkään kun unta riittää. Mahtavaa! Varsinki ku meidän yöt ei tunnu millään helpottavan... Edelleen mennään keskimäärin sillä 5 syöttökerralla per yö, perunastakaan ei tunnu olevan mitään hyötyä, eli tuskin nälkään herää, välillä tahtoo vaan lussuttaa ja sylittelyä... Nyt ois siskot hyvät neuvot kalliit !!! onko kellään kokemusta tälläisestä? Ihankun ois rytmi kääntynyt, kun päivällä saattaa syödä jopa harvemmin kuin yöllä! vinkkejä erittäin väsähtäneelle äitiliinille... pitäisikö vaan ronskisti laittaa vaunuihin tyttö yöunille ja koittaa hyssyttää ainakin klo 23 syötön yli (kun klo 21 söi edellisen kerran)... eli jos klo 21 menee nukkumaan niin syötöt ovat yleensä jotenkin näin: 23, 01, 04, 05, 07 ja sit ysiltä ylös... Joskus nukkuis mielellään 10-11:stakin asti, mutta en oo antanut ettei mee rytmi vallan sekasin ja ettei korvais niitä puuttuvia yöunia sit päivällä. Jade kyselit unimääristä, Telmalla tulee yöunia yhteensä n. 12 tuntia sillä jopa 5 syötöllä, ja päiväunia nukkuu yleensä 3 päivässä, ensimmäiset 2-3h, toiset 1-2h ja vielä pikkutorkut n. 30min iltasella. Eli mielestäni aika vähän nukkuu, eikös vauvojen pitänyt vain nukkua ja syödä? Joopa joo :LOL: Onneksi hän ei ole väsyneenäkään kovin känkkä, ja jaksaa tutkailla leluja vilttinsä päällä itsekseen tunninkin että mä saan tehtyä kotihommia. Tuntuu vaan mahottoman uteliaalta naperolta, ja pitäis olla kokoajan menossa mukana, ei millään malttais nukkua...

Jyväskylässä tuntuu että ukkonen ja auringonpaiste seuraa toisiaan kokoajan. Välillä on tooosi lämpimiä ja aurinkoisia päiviä mutta viimestään sit yöllä sataa ja ukkostaa. Mulle on ollut ihan tarpeeksi lämpöä, iloitsen sadepäivistäkin koska Telma nukkuu silloin paremmin ulkona päikkäreitä... :D Syyskuun Nizzan matkaa odotellessa... Ei siis haittaa vaikka satais koko kesän, heh.

Meillä ei vielä hirveesti ole pieniä vaatteita ja suoraan sanottuna niitä muutamia 50cm bodyja en oo vielä ees raaskinut ottaa pois vaatekaapista vaikka eihän ne enää päälle mahdu. Ostettiin suurin osa vaatteista uutena 56 cm ennen vauvan syntymää ja ne menee vieläkin päälle. Nyt kyllä rupee olemaan jo vähän nafteja kun neiti oli 3kk-neuvolassa 57,8cm eli 62 ruvetaan siirtymään... Laitan varmaan vaatteet äp:hen ja varastoon, seuraavaa odottelemaan... ;)

Telma on tehnyt nyt muutamat sen sortin pottukakat että sitä läärääntyy aina bodyyn ja potkareihin ja pursuaa joka lahkeesta. Eikä tosiaan mitään hentoa maitokakkaa enää vaan ihan kunnon tavaraa. Pyllyä on saanut pestä monet kerrat niskasta asti ja myös etupuolelta masua myöten. Ei oo onneks masu sen kummemmin oireillu et ois kakkaa panttaillu... Päinvastoin. Joskus saattaa olla päivän tauko niinku nyt pari päivää sitten, mut sit sitä korvattiinkin ainakin kaksilla megakakoilla päivässä. :LOL:

Me lähdetään huomenna Kuopioon viikonlopuksi ja oon unohtanu mainita täällä että meidän tirpukasta on kehkeytynyt oikea malliautomatkustaja! Monesti nukahtaa ilman hyssytyksiä ja viihdytysviritelmiä omaan kaukaloonsa. On ilmeisesti todennut että meidän perhe nyt vaan matkustaa olosuhteidenkin pakosta paljon autolla ja turha nirputtaa, ja ihan mukavahan siinä tasaisessa hyrinässä onkin torkahtaa... :heart: Joten kun lähdetään neidin aamu-uniaikaan niin taittuu varmaankin tuo vajaa 2 tunnin matka suht mukavasti. *kop kop puuta*

Nyt santsikahville!
t. mama-L & neiti Telma jo 3 ½ kuukautta!

angelille:
En muista mitä kaikkea pohdit :D mutta ainakin Pampersin ActiveFitit tais olla sellaset tosi venyvät, kun on tehty jo 'liikkuvalle' vauvalle ja BabyDry keskittyy enemmän siihen että lapsi pysyy kauemmin kuivana, esim. öisin, muttei sitten veny. Tosin on leveät sulkimet niin menee kuitenki hyvin päälle.
Ja siitä kupongista vielä sen verran että, itse aion ostaa 4 Pampers-vaippapakettia tarjoustalosta kun ovat tarjouksessa 10e/pkt, ja niistä saa sitten sen 20e takas niin saa siis 2 pakettia ilmaiseksi :D Ja sehän sopii meille kun muutenkin Pamperseja käytellään. Niitä oli myös tytöllä housuvaippana, ja ihan parhaat. Niitä vaan jäi melkeen paketillinen kun jäi nyt vaipat kokonaan pois, tyttö siis 2v7kk. On paljon mukavampaa ja halvempaa kun talossa yksi vaippaikäinen kerrallaan!!

Jadella on kyllä tosi iso poika!! Mitäs se olikaan 3kk-neuvolassa? En jaksa selata :ashamed: Meiän tyyppi kun oli 7,3kg ja 63cm ja pidän isona mönttinä, mutta vertailussa kirppusarjan isosisko joten :D
Meillä 4kk-neuvola 18.7. ja sitä ootellessa :whistle:

mama-l:lle en osaa neuvoja antaa. Mitäs Telma tekee herättyään? Onko ihan hereillä ja pällistelee vai kuis? Muistan vaan esikoisen ajoilta kun valvoin öisin monta tuntia; suunnilleen klo. 03-06 ja kattelin hänen kanssaan yöchattia kun tyttö vaan oli hereillä! Ei ollut nälkäinen eikä mahakipuinen eikä muuta, rytmi vaan oli tälläinen ja sille ei oikein voinut muuta tehdä kuin odottaa ja toivoa että rytmi muuttuu. Hakisko neiti vaan rytmiä päivälleen tai jotain?? Veeti syö myös vielä monesti yössä, mutta se ei haittaa mua niin paljoa kun otan vaan rinnalle ja nukun itse siinä samalla, herään taas seuraavan kerran, vaihdan toiselle puolelle ja jatkan unia B) Ei siis hajuakaan monestiko heräillään :xmas:

Puuh, tuskin oli apua mutta päätinpä kommentoida :D

Suvitus+nukkuvat naperot :heart: :heart:

Hei, pakko tulla kommentoimaan tota ummetusasiaa; vauvalle voi käyttää myös Levolacia tai tuota jonkun mainitsemaa mallasuutetta. Kuumemittarilla ei kannata alkaa suolta tyhjennyttämään, sillä se voi entisestään hidastuttaa vatsan toimintaa. Paras on pehmittää kakkaa niin, että se tulee omalla painollaan ulos. Myös vauvan luumusose toimii yleensä pehmittäjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja HJL:
Hei, pakko tulla kommentoimaan tota ummetusasiaa; vauvalle voi käyttää myös Levolacia tai tuota jonkun mainitsemaa mallasuutetta. Kuumemittarilla ei kannata alkaa suolta tyhjennyttämään, sillä se voi entisestään hidastuttaa vatsan toimintaa. Paras on pehmittää kakkaa niin, että se tulee omalla painollaan ulos. Myös vauvan luumusose toimii yleensä pehmittäjänä.
Meillä on ollut käytössä Cuplaton kipeään masuun. Sen käytön alkoittamisen jälkeen Eliel ei ole vatsaansa valitellut mutta ei myöskään se useammin ulostellut. Kuumemittaria on tässä 1,5 kk:n aikana käyttänyt 3 kertaa. Ehken ole suurempaa vahinkoa saanut aikaiseksi :) Mutta käyn huomenna hakemassa Levolacia tai mallasuutetta, jospa ne toimivat paremmin.

Sen enempää ei jaksa nyt kirjoitella. Huonot yöunet kun valvoin katsoen Beckiä eilen.

Pampers-tarjous on muuten voimassa enää tämän heinäkuun!

Eiks toi Cuplaton oo ilmavaivoihin?
Ja Levolac nimenomaan ummetukseen.. Mä annoin Veetille sitä kerran tai kaks mut sylki pois ja tuli hirvee sotku ku sellasta venyvää liisteriä :whistle:
Nyt tulee onneks kakkaa ihan tarpeeks.

Veeti kääntyy 50%! Eli ala kroppa on kääntyneenä mahalleen ja yläkroppa on kyljellään :xmas:
Ehkä se siitä kohta..

Suvitus+Veetiläinen 3kk ja vähän päälle :heart:

Terkut täältä eteläsuomesta! :wave: Ollaan esikon kummien luona sukuloimassa täällä pääkaupunkiseudulla, siksi ei oo kuulunu mitään pariin päivään minun suunnaltani, mutta te muut olettekin olleet ahkeria minunkin edestäni, mahtavaa!! ;) Kuukausikin on vaihtunut, mutta teen meille uuden pinon kunhan pääsen kotiin omalle koneelle ja ajan kanssa. Vai jatkammeko tähän samaan kun pino ei ole tämän pidempi? Huomenna ajelemme kotiin ja ehkä lauantaina olisin uutta pinoa tekemässä, joten siihen saakka on aikaa tähän gallupiin kommentoida että kumminkos haluatte! =)

Me on otettu nyt kiinteitä tiiviillä tahdilla päivärytmiin mukaan, kun on ollut ilmeistä että maito ei riitä, eikä kaikistellen edes huoli maitoa, mutta kiinteää ottaa kyllä ja on sitten tyytyväinen. Ja syötyään kiinteää, ottaa sitten hetken päästä myös sitäkin maitoa! Outoa! :eek: Mutta tahti on nyt siis se, että aamupala on maitoateria, lounas on kasvissose, välipala on hedelmäsosetta ja iltapuuron syömme jo myös! Kera hedelmäsoseen. Aineksina nyt menee siis peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, päärynä, kesäkurpitsa ja kaura. Puuron tein ihan original-Elovenasta, jauhoin sen sauvasekoittimen alle tulevalla teholeikkurilla sileäksi, ja siitä tein puuron. Se on nopeaa, kun hiutaleet jauhaa; puuro tulee mikrossa 2 minuutissa. Siihen hedelmäsosetta sekaan ja korviketta tarvittaessa ohentamiseen ja viilentämiseen; uppoaa tyttöön kuin kuuma veitsi voihin!! Nesteeksi puuroon laitan puolet vettä ja puolet korviketta. Vitamiinit toki keittäessä katoaa, mutta kun ei vielä voi tavan maitoa laittaa niin korvike sitten... tuntuisi liian "laihalta" puurolta jos pelkkään veteen tekisi.
MUOKS: Joka heräyksellä syö siis TIETENKIN MYÖS maitoa, mainittujen kiinteiden lisäksi! =)

Levolacia minäkin vauvan ummetukseen suosittelisin! =)

Meille ei ole tullut kans Pampers-kuponkia, mutta toisaalta ei sen väliä, kun Liberojahan me käytetään, niin ei siitä mitään iloa meille olisikaan. :|

Yöt ovat olleet nyt vähän hulinaa; neiti ähertää ja ynisee ja potkii ja pyörii ja pyörittää päätä vinhasti puolelta toiselle, oikein silleen heittää päänsä oikealta vasemmalle ja taas takaisin oikealle, ja monta kertaa... Tekeekö kenenkään muun pikkuinen tätä? Tyty myös nukkuu suurimmaksi osaksi vieressä, ainakin nyt täällä reissussa. Saa nähdä rauhoittuuko yöt entisenlaisiksi kun kotiin palataan... Toivottavasti!

Eilen kävin kälyn kanssa Jumbossa shoppailemassa; ostin itelle kahdet kengät, ja ekaa kertaa ostin tytöllekin kaupasta vaatteita! =) Lainakamppeita kun on suurin osa neidin vaatteista ja ne mitä oon ite ostanu, olen ostanut käytettyinä kaveriltam heidän tyttöjen vanhoja. Ostin nyt siis shortsisetin, legginsit/housut, lyhythihaisen bodyn ja täti osti setin missä oli mekko ja legginsit. Ihania kaikki!! =)

Uusia taitoja on lentokoneasento (saatan kutsua sitä joskus myös kellumiseksi, minusta se näyttää enemmän siltä!! ;) ), ja navan ympäri pyöriminen masullaan. Paljaalla lattialla on myös viihtynyt kovin, paremmin kuin peiton päällä. Ja yllättäen on nyt tullut malttia, että viihtyy myös selällään ja tarttuilee yllä riippuviin leluihin, ja on nostanut jalat koukkuun siihen masun päälle, eli voisi olettaa että varpaatkin tässä kohta vois löytyä! =)

Jaa-a, mutta taitaa olla jo semmoista romaanin tynkää mullakin tässä että paree lopetella.. tuli kyllä tosi omanapainen viesti kun nopsasti täältä kylästä koitan kirjoitella. Hah, nopeasti, ja sit miljoona riviä tekstiä...

No mut nyt poistun! :wave:

Ippu :heart: Annika 4kk 3vkoa 4 pvää

Hiukka täällä on hiljaista... =(
nä nostelen ja kysyn samalla:

nukutatteko vauvojanne vielä aina kyljellään, vai joko voipi kääntää ihan selälleen? Meillä Nella nukkuu lähes aina kyljellään, pinnasängys seka vaunuissa. ihan 1kk ikäisenä nukku joskus päikkärit mahallaan, mut ei enää malta nukahtaa siihen. Toki hän joskus yöllä kääntyy ittellään selälleen, ku ei sitä tietty enää tueta millään mut aika hyvin pysyy kyljellään. Tyttö ei oo koskaan myöskaan harrastanu puklausta eli varmaan jo vois selällään ihan rauhas nukuttaa?

minä ja tirriäinen 11vkoa

Yhteistyössä