MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Heip huomenet! :wave:

Ihanan aktiivista vaihteeksi! =)

Matkustelu Minä en nyt aikuisiällä oo matkustellu juurikaan, eikä toisaalta lapsuuden/nuoruuden matkustelukaan mitenkään suurimääräistä ole ollut, mutta vähän nyt jossain kuitenkin: Pohjois-Ruotsi ja -Norja koluttiin lapsena perheen kanssa asuntoautolla läpikotaisin, samoin Suomen lappi. Äiti ja isä vissiin tykkäs tunturimaisemista. Venäjän puolellakin käytiin pari lyhkäistä reissua... sit ainokainen etelänmatkani tehtiin kun olin viidennellä luokalla, Turkin Alanyaan. Miehen kans on käyty Pärnussa Virossa, ja sit on keskityttyki ihan vaan Suomen matkailuun.. Eli vähäistä on, vähäistä on! ;) Haaveena on kyllä päästä joskus käymään tuolla merten takana, Hollywood -kyltin haluaisin nähdä ihan livenä, ja sit ku lapset on isompia, ni Disneyworld tietysti. Ja Venetsia on semmonen missä tahtoisin käydä. Mut ehkä sit... ens eläkkeestä! ;) Varmaan kymmenenä seuraavana vuotena ei vielä tarvi juuri matkustelusta haaveilla, ellei nyt satuta vallan lotossa voittamaan!!

Äidithän tunnetusti keskustelee kakan laadusta ja väristä... täältäpä ois nyt luvassa sitä lajia! Nimittäin neidin kakka herätti minussa kummastusta tänään; se oli aivan pikimustaa, niin mustaa, ettei väri lähtenyt pyllystä edes saippualla!! :eek: Siis pakaroista.. ne jäi vähän semmosiksi harmaiksi. Mietin jo ihan hätänä että onko tytöllä tullut verta kakan mukana, että se on värjännyt sen tummaksi, ja mietin pääni puhki että mikä tässä nyt mättää, mitä outoa tyty on syönyt, ja meinasin jo että neuvolaan hät'päissäni soitan, mutta sit hokasin! Se rautalisä mitä neiti syö! Eilen nimittäin ekaa kertaa annoin suurennetun annoksen, kun on tullut 6kg painoa täyteen ja annosta piti tuon lukeman jälkeen nostaa 0,6 ml:n. Nyt vasta nostin, ja tuloksena siis tämä! :kieh: Jätin tänä aamuna kokonaan antamatta, katsotaan miten vaikuttaa kakkaan.
Ja joo, kakasta puheenollen ni esikko sit rutasi justiinsa satsin housuihin, vaikka sen kuuskytä kertaa tivannu jo tässä aamun aikana että tuleeko kakka - pitääkö mennä potalle - kakittaako - onko kakkahätä - tuleeko kakka... Mur!!! :kieh:

Jep, pyykille. Gr8! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja margit:
Ippu: meillä opeteltiin pottailun salat niin että sai tarran tarrakirjaan kun saalis tuli pottaan? Olettekos jo moista kokeillu? Samanlailla harjoteltiin itse syömistä.

M
On kokeiltu ja on käytössä! Aluksi sai tarran pissastakin, mutta nyt enää vain kakasta, kun pissat sujuu jo niin hienosti. Houkuttimena on myös kauko-ohjattava auto; kakka pottaan> auto otetaan esiin ja saa ajella, kakka housuun> auto menee hyllylle! Vaan ei tehoa... on tottunut kakkimaan seisaallaan, joten istualtaan kakkaaminen on vissiin vähän haasteellista! :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja moerri:
Täällä kans annetaan jo monen näköstä pilttiä. Perunaa, maissia, porkkanaa, päärynää, persikkaa yms. Mutta nuo suolaset ei meinaa oikeen upota. Kannattaako vaikka jotain makeaa sekoittaa perunan sekaan vai vaan ahkerasti tarjota nuita suolasia..?
Suolasia? :eek:

Ja epäilemättä nuorekas äiti sinulla! =) =) ;)

 
Äh, siis minäki tajusin kyllä mitä tarkoitit ;) , piti vaan tehdä tosi pikavisiitti koneella enkä ehtiny kunnolla sitä kommentoida! =)
Sanoisin että kannattaa sinnikkäästi tarjota yhdellä aterialla pelkästään noita vihanneksia, ja makeita hedelmiä sitten toisella aterialla, joka on ikäänkuin välipala. Noissa vihanneksissa ja muissa ei-niin-mieleisissä on kuitenkin tulevan aterioinnin perusta, joten... on niihin joskus kumminkin totuttava. Antaa sen minkä vauva suostuu ottamaan, kyllä niitä sitten alkaa mennä kun vauva tottuu makuun. Tokihan ne makeat persikat ja muut maistuu mieluisammalle, mutta niillä kun ei elä.. pelkästään. Tai elää, mutta.. u know! :LOL:

Joku muuten kirjoitti että ei noihin puuroihin hed.soseita laittais sekaan ollenkaan (vai olikohan se helmikuisten puolella.. apua kun meen jo sekaisin!); no anyway minusta siinä ei ole mitään pahaa että laittaa makuainetta mukaan. Hedelmät kun ei kuitenkaan mitään karkkiin verrattavaa ole, ja puuro taas siltään on tosi mautonta, ja tulee olemaan yksi vauvan perusruoista vielä pitkään, niin aamuin kuin illoinkin. Siihen kyllästyy! Siksi minusta on vain hyvä tehdä siitä vaihtelevan makuista erilaisilla hedelmäsoseilla ja marjakiisseleillä.
 
Hei ja kiitos kaikille jotka muistivat meitä! Kerron nyt tässä yleisesti mitä se virtsantakaisinvirtaus on, vaikka paljon en tiedä enkä ymmärrä vielä itsekään.

Virtsan takaisinvirtaus, eli refluksi, on sitä kun virtsaa virtaa "väärään suuntaan". Eli kun normaalisti virtsarakkoon päässyt pissa nouseekin takaisin ylöspäin virtsajohtimiin ja mahdollisesti joskus munuaisiin. Se on tavallisesti lievää, eikä haittaa mitään, mutta joillakin (niinkuin nyt meillä ilmeisesti) se aiheuttaa pissatulehduksia. Sen takia me syödään nyt estolääkettä ainakin puolivuotta. Sen jälkeen tehdään uusi varjoainekuvaus (blaah..) ja pissaa kontrolloidaan vähän väliä. Takaisinvirtauksen pitäis hävitä itsestään iän myötä, mut jos ei niin sit on olemassa vielä joku ruiskutushoito vai mikähän sen oli, mikä sit voi auttaa.

Oon itsekin vielä vähän pää pyörällä tuosta, mut kai se tästä. Leo on ottanut antibiotin ihan hyvin aina iltasin, eikä se ole aiheuttanut pahemmin vatsanväänteitäkään. HArmittaahan sitä syöttää, mut jos se pitää pissatulehduksen poissa niin hyvä niin.

Meillä oli muutama huono yö, ja nyt parempi niin kylläpäs tuntuu hyvälle. Sai nukuttua pitkästä aikaa hyvän pätkän itsekin.

Leokaan ei käänny vielä. Mut yritys on kovaa.

enne ja Leo 4kk ja pari viikkoa.
 
Kiitos kaikille :heart: Päivä kerrallaan mennään, olo on jo vähän parempi, varmaan sitten vielä parempi kunhan tuo vuoto loppuu. Se muistuttaa koko ajan tapahtuneesta :(

Anteeksi kun en ole jaksanut muitten juttuja paljon nyt kommentoida. Kunhan tästä virkistyn niin palailen tänne lueskelemaan ja juttelemaan muittenkin jutuista =)

Joku aika sit pikku ukon laitoin päikkäreille, kohta pitäs ruokaa rueta tekemään.
Huomenna on lääkärineuvola ja en löydä neuvolakorttia mistään..muutossa hävis! :/
Jospa se jostain vastaan vielä tälle iltaa tulis.

Tympii tää ilma kun koko ajan sataa niin ei ulos päästä. Sais jo olla pikkusen parempiakin ilmoja.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :wave:

Heidi ja Mikael 4kk 1vko 1pv :heart:
 
4kk mitat oli tänään neuvolassa:

65,5cm ja 7190gr =)

ja kortissa lukeepi:

"Iloinen,naurava poika! Kasvaa tasaisesti pääosin rintamaidolla, vähän vastiketta ja päärynää maistellut. Pyörii. Rokotusten aloitus n. 6-kuisena?"

 
Moikka! Meillä on mummu ja pappa kylässä. Jotain huvittaa kuitenkin tulla nopeesti kirjoittaan =) Kaksi pienintä nukkumassa on.

Me ei olla matkusteltu Tukholmaa kauempana. Kotimaassa paljon mennään, mutta siihen se jää. En lapsuudessakaan oo paljon matkustellut ulkomailla. Pari isompaa reissua vaan. Muuten mökkeiltiin ja veneiltiin koko mun lapsuus. Siitä on jäänyt hyvät muistot. Mies on käynyt ulkomailla jonkun verran kyllä. Oman perheen kanssa matkustellaan myöhemmin, vielä ei oo tuntunut ajankohtaiselta. Viimeistän sitten, kun mäkin meen joskus vihdoin töihin.

Kiva kuulla enne, että Leo voi parantua myöhemmin kokonaan! Mun kaverin tytöltä takasinvirtaus parani vuoden jälkeen lääkityksestä.

Meillä ollaan syöty viikonlopusta asti paljon normaalia vähemmän. Ja siis vaan tissiä syö. Kiinteet aloitetaan vasta 6kk iässä, kun kasvaa omalla maidolla paremmin kuin hyvin. Mulla on taas tulossa rintatulehdus :kieh: Rinnat on jatkuvasti ihan täydet. En haluis olla kokoajan pumppaamassa tyhjiksi. pakko se vaan on.. On syönyt päivisin nyt 4-5h välein. Yön nukkui 20.30-09 kahdella syötöllä.

Marmeladi, Joo on tuntunut ihan hyvältä toi harvennettu kaupassa käynti =) Herkut jää paljon useammin kaupan hyllyille. Kerran viikossa voi hyvällä omalla tunnolla herkutella. Eihän lapsetkaan sen useammin karkkia syö. Mäkkärin ja Hesen käyntejä tms. ollaan jo saatu harvennettua aikalailla. Eikä tähänkään kotiin kannata vieraita varten mitään etukäteen ostaa. Kyllä sitä sittenkin ehtii leipoa tai ostaa, kun niitä vieraita tosiaan tulee. Muuten ne löytyy mun mahasta..tunnustan :D

mama-L Ootko sä lyhyt? Taisit olla, ihan niin kuin täälläkin ollaan;) Mä oon huimat 161 cm. Ajattelin vaan, kun mä oon joskus painanut 47-48 kg ja olin kyllä tosi tosi laiha. Hyvä paino mulle olis 51-53 kg. Nyt vaaka näyttää valitettavasti viis kiloo enemmän. Olin tähän kokoon just noussut ennen raskautta.. Kateus iskee, kun katson mahaani. No jospa mäkin pian saisin vähän pudotettua, kun yksikertaisesti katson mitä suuhun laitan. Mullakin on hyvä aineenvaihdunta ja toivottavasti imetyskin alkais auttamaan. Vielä ei oo vaikutusta pahemmin ollut..No ei tällä herkuttelulla!

Ippu, Tykkäiskö teidän esikoinen käydä isolla hädällä mielummin pöntöllä =) Kyllä siinäkin istutaan, mutta toiset voi silti onnistua siihen paremmin. Ootteko jo kokeillu? Meillä ollaan onnistuttu ensin potalla. Pönttöön ne on pelännyt putoavansa ;)

Nyt täytyy lähteä imetys puuhiin!

Jade ja nälkäinen Julius 4,5 kk :heart:
 
enne:n Leolle suuri rutistus! Toivottavasti lääkkeistä on apua! :hug:
Myös Heidille rutistus vuodon takia. Tiedän miten pahalle se tuntuu. :hug:

Jade: Vastaan mama-L:n puolesta, että kyllä se on aika lyhyt mamma. :D Oon nimittäin saman pitunen ku sinä ja tunnen mama-L:n seurassa itseni pitkäks! :LOL: Mä olin kans ennen raskautta 49kg, mut nyt paino on jämähtäny tohon 51kg. Osittain voi kyl johtua isommista rinnoistakin, mut suurin syy on kai tuo mahanahka. Tyhjällä vatsalla näytän jo normaalilta, mutta ku syö vähä tuhdimmin ni tulee pallomaha. Ja mua inhottaa nää ihra-reidet. :x

Täällä tulee rankasti vettä jo toista päivää. Eilen ei päästy edes agility-treeneihin ku oli niin surkee keli. Tänäänkään ei oltu lenkillä. Voi koira parkaa. :/ Oon yrittäny sitä sisällä viihdyttää ja käyttää pienillä pissareissuilla. Eipä oo Nooakaan ulos päässyt. Se on edelleen nuhassaki raasu..

Huomenna mennään asuntomessuille. Jospa sieltä löytyis jotain ideoita uutta asuntoa varten. Pääsispä jo remppaamaan.. |O

Nomppis nukkuu taas.. toiset päikyt jo tänään. Taitaa nukkua vielä kolmennetki ennen yöunia. Nuhan takia yskii unissaan paljon ja mä heräilen jatkuvasti vaikkei poika ite herääkkään.. tosi rasittavaa. Joutuu myös nukuttamaan tyynylle ku muuten ei happi kulje. Pitää kääntää tyyny pari kertaa yössä ku kaveri hikoilee sen ihan märäks..

Nyt mies tuli ja pitäs kähtee kummityttöä moikkaamaan. Jospa sitä laittas ittensä valmiiks niin kauan ku poika vielä nukkuu.. :p
 
Heheh, piti sitten mennä sanomaan noista yöunista. Viime yönä herättiin taas kuutisen kertaa. :kieh:
En tiiä mikä nyt on mutta ihme levottomuutta taasen. Eilen en antanukkaa sitä maissivelliä et voihan se olla siitäkin... Taidan illalla taas tarjota sitä taas pikkasen. Käytiin tänään Cittarissa ja ostin peruna-porkkanavelliäkin yhden purkin. Himaan ku tultiin ja tarkastelin sitä, niin eräpäivä oli 26.5.08!!! Varmasti soitan asiakaspalveluun kyllä tuosta. Vanhaa vauvanruokaa... Ties miten iso erä siellä niitä on myynnissä. Harmittaa vaan kun en tietenkään ottanut kuittia. :headwall:

Rhea, :LOL: :LOL: :LOL: Joo, mä oon 155cm lyhyt. Kaikki muka-pienet-ihmiset yllättyy aina mut nähdessään. Sit ku oon vielä muutenki niin sintti, siro sun muuta. Ja babyface tietty kuuluu pakettiin! Nyt 21-vuotiaana ei enää kysytä joka kerta kaupassa papereita, jos kaljaa ostaa. :D

Telma örisee lattialla, toi kääntyminen on kyllä nyt niin hitti... Ja vatsallaan ei ookkaan aina kivaa. Niin kokoajan saa olla kääntämässä! Huoh! Koskakohan tuo tajuaa että itsekin pääsee. On se nimittäin toisinkinpäin osannut mennä. Mut ei enää tieteskään :p

Nyt tuntuu migreeni takaraivossa, et taidan laittaa koneen kiinni... ja eikun särkylääkettä napaan.
t. mama-L & Telmis-mönkijä 4kk 2pv.
 
mama-L, Voi että Telmaa! Se kyllä välillä kiusaa teitä |O Meidän haasteena on noi vaihteeksi takasin tulleet minipäikkärit..sen 45min-1hx3 päivässä:/ Niihin alkaa jo tottuun. Meillä on kyllä päivisin Duracell-pupu täällä. Yöt sitten nukutaan kellon ympäri :D Se ei vaan itteä niin hyödytä, kun noiden isompien kanssa pitää kuitenkin nousta puoli kasin aikaan.. No haudassa nukutaan sanoo mies :D
Joo, ei mustakaan takaapäin näytä, että ylimäärästä on. Kun käännyn sitten masu vähän löllöttää.. Eiköhän se tästä! Mahdun kuitenkin 36 koon housuihin, masu vaan jää roikkuun. Paidoista menee 34 koko suurimmasta osasta malleista. Tosin nyt kun imettää rintavarustusta on enemmän.. Siro oon minäkin, kengän numerokin on vaan 36. Multa kysytään välillä kaljaa ostaessani papereita. Ei nyt enää onneksi kovin usein. Enkä nyt edes oo vuoteen käynyt ostamassakaan. Sehän nyt on legenda, jos mun kaa baariin menee, niin varmasti kysytään kaikilta kavereiltakin paperit ;) Babyface täälläkin siis!
 
Rhea, luin sun jutun nyt vasta. Sähän oot kyllä hyvän pituinen ;) Sun vaakalukema vaan näyttää paljon paremmalta kuin mulla nyt :D No puolustukseksi..mulla on kolme synnytystä 4,5 vuodessa :wave: No ei vaan!

Nyt laittaan ruokaa lautasille!

Jade ja vaunuissa nukkuva Julius :heart:
 
Kyllä se olis niin paljon helpompaa kun olis Angelina jolie tai Nicole Kidman vai miten se nyt oli kun oli heti 11 pvää synnytyksen jälkeen timmissä kunnossa ja täällä saamari taistellaan joka päivä mielitekoja ja kiloja vastaan!!!! Äsken taas tulin salilta ja kävin tälle vkolle puntarissa, mutta AIVAN TURHAAN....sitten alko niin paljon nyppiin, että otin palan päivällä leipomaa mustikkapiirakkaa ja sitten vielä toisen palan ja kolmannen jne, aika monta palaa meni ja tämän päivän treenit meni hukkaan :kieh: Kyllähän mä tiedän, että alkuun paino ei putoa ja lihas painaa enemmän ja senkin takia paino ei välttämättä putoa vaikka muutosta parempaan tapahtuu, mutta kyllä sen vaan tuntee sitten sen kun muutosta parempaan tapahtuu ja nyt ei siltä tunnu :(

Päivä on menny pitkälti siivotessa ja pyykätessä ja viime reissun kamojen purkamisessa! Nyt pitäs vielä pakata huomisen reissun kamat ja huh huh joskus melkein tympäsee jatkuva reissaaminen, mutta toisaalta paikoillaankaan ei osaa olla! Me tykätään matkustaa hirveesti ja raha on ainut mikä tahtia hidastaa!

Vauvan soseista pitikin kysyä, että millä saatte tahrat vaatteista pesussa pois kun mulla on Vanishiä ja Tabortia ja vaikka sun mitä mutta tahrat on ja pysyy vaan sitkaasti?Käytän tietty ruokalappuja ja yritän pestä tahrat tuoreeltaan, mutta aina niiltä ei vaan voi välttyä jos Veeti vaikka puklaa tms eikä olla kotosalla!

Riksu82 kyllä Veeti hyvin nopsasti kuulokkeisiin tottu ja antoi olla päässä vaikka alkuun vähän itketti ja harmitti!

Ei mutta ihan pakko lähtee taas laittaan pyykit kuivaan ja uutta koneeseen, että pääsee nukkumaankin joskus tässä yön päälle |O
 
joo-o.. oletta te vaan hoikkasia tyttöjä kaikki, mie olin noissa lukemissa monta monta monta monta vuotta sitten :LOL: amitsussa oon viimeks painanu 48kg.. esikoista ku aloin oottaan painoin 55kg.. keskimmäistä ku aloin oottaan painoin 62kg ja Matiasta kun aloin oottaan painoin.. öö.. kehtaanko edes kertoa.. 80kg.. :kieh: Vielä 3 vuotta sitten tosiaan painoin sen 65kg ja sitten lopetin tupakan polton.. voivoivoi.. läsähti tiskiin se 15kg että fudum! :LOL: Vaan kyllä minä nuo kilot vielä peittoan.. uskokaan vaan!! :D

Marmeladi "nyt lähtee ne läskit.. nyt lähtee ne läskit kävelemään.." ;)

p.s.niin ja pituutta 162.. :whistle: että repikää siitä.. teillä EI todellakaan ole mitään paino ongelmaa.. :whistle:
 
Niin tiedän ettei mullakaan ole paino-ongelmaa (167/55) mutta kun on tuo maha! Tähän asti en ole kyllä tehnyt oikein mitään asian eteen muuta kuin ihan normaalisti jumppaillut jne. ja suklaata on tosiaan mennyt enemmän kuin kiitettävästi mutta kai sitä tässä syksyä kohti on heränny huomaamaan, että ei se imetys sitä mahaa vienytkään... Kolme lasta 4.5 vuodessa ei mun mielestä ole kyllä enää tekosyy! Mä mietin saanko itseäni koskaan kuntoon edes yhden jälkeen mutta kyllä sitä toisen haluan vaikkei maha lähtisikään. :D Nyt vain mietin että kannattaako edes yrittää treenata tässä välissä mutta eihän sitä tiedä miten pitkään toisen tuloon kestää sitten kun sitä edes rupeaa yrittämään.

Pitää mennä, mun rauhalliset aamuhetket koneen äärellä on mennyttä tuon kääntymiseen oppimisen jälkeen kun koko ajan käännytään ja 5 minuutin jälkeen aletaan sitten itkeä kun harmittaa kun eteenpäin ei päästä... Ja muutenkin on kiukkua ilmassa kun yritetään vähentää ne yhdet päikkärit pois...
 
Mun mitat on tällä hetkellä 162/63. En ole koskaan ollut langanlaiha vaan muodokkaan lihaksikas. Eniten mua ärsyttää nyt maha, jota minulla ei ollut ennen raskautta ollenkaan. Ei siis grammaakaan ylimääräistä vyötärönseudulla. Reisissä ja pepussa kyllä mutta ei vyötäröllä. Siitä syystä ei vanhat housut mahdu kiinni ja mulla olisi kaapissa paljon ihania farkkuja joita pistää päälle.

No, kolmen viikon päästä on aktiuduttava, kun alkaa Elielin vauvauinti. Samalla ajattelin aloittaa omat jumppani 2 krt. viikko. Bodybumppia ja aerobikkia luvassa. Jospa pääsisin vielä Elielin kanssa vauvajumppaan niin hyvä!
 
Hmmm, mä olin ennen raskautta käyny salilla aktiivisesti ja olin kyllä tosi timmissä kunnossa sillon vatsaa, pyllyä ja käsiä myöten vaikka nyt itse sanonkin... En mä edelleenkään tosiaankaan mikään pullea ole mutta johonkin ne lihakset on silti kadonneet. :D Mun mies sanoi ihanasti yks päivä kun harmittelin että se tykkää paljon enemmän kun on vähän lantiota ja masua, tisseistä nyt tietysti puhumattakaan. Eli mun mielestä naisella saakin olla naisellisia muotoja! Toki on hyvä silti itsensä kunnossa pitää, mäkin oon nyt vähän tota salikorttia taas harkinnut - siinä sai samalla itselleen sitä omaa aikaa. Bodypump oli ennen mun intohimo, sitä ois ihanaa taas vähän kokeilla. Sillä salilla mitä harkitsin on myös kiinteytysjumppaa, mikä oiskin just nyt hyvä kun en enää halua mitään lihaskimppua muistuttaa.

Telma yllätti eilen illalla ja joi maissivelliä isiltä pullosta 60ml. Oltiin ihan ihmeissään, meidän pieni tissitakiainen... Isi käveli samalla ja jutteli kaikenlaista "sitten kohta menet nukkumaan, ja kahdelta heräät taas syömään, vai olisiko kahdelta hyvä, vai annettaisko äitin vielä nukkua..." :LOL: Ja niin vaan ipana söi puoli pulloa tyhjäksi. Oltiin ihan jes jes jes että nyt tulee hyvät yöunet, vaan ei, kun kuutisen kertaa halusi taas syödä. :kieh: Mikäköhän tässä nyt on, kun siellä Kuhmossa nukkui koko viikon niiiin hyvin! Täytyy varmaan koittaa toista huonetta tai jotain tuuletuksia illalla, kotona ei vaan tahdo uni maistua...

Nyt taidan santsata kahvia vielä. Olikin ihana aamu, sain nukkua vartin yli ysiin, isi heräs Telmuskan kanssa kaheksalta, ja tuli vaan ilmoittamaan aamulla mulle että "herää kulta, Serranot alkaa" :D

t. mama-L & Telma-tyttö
 
Siirillä on tänään 5 kk synttärit (muistit oikein Mama-L). Neiti on ollut aamusta asti tosi villi, hihkuu innoissaan ja syö nyrkkiä ja taas nauretaan... Isänsä kanssa riehuu tuossa sängyllä niin että äitiä kauhistuttaa!!! Ja kuvitelkaa mies laulamassa hämä-hämähäkkiä ja pingviinilaulua lapselle siinä samassa... ja neiti vaan hihkuu ja kirkuu. Ei oo enää pikkuvaavia meillä, iso vauva joo.

Pituudesta ollut puhetta. Mie en oo sintti, todellakaan. Pituutta 174 ja painoa oli eilen 59. Lihasta on ollut, kiitos urheilu-uran. Masua ei oo koskaan ollut, nyt aika hyvässä mallissa jo, mutta vielä pitää tehdä töitä. Tissit painaa varmaan 3x niin paljon kuin ennen, vain Siirin kannalta hauskaa. Tahdon ne pois, sitten kun Siiri ei syö maitoa. Eniten ihraa reisissä, joten rullailukelejä odotellessa, jotta saisi kiinteät pakarat ja reidet takasi. En mie tarkka oo, mutta...

Mikäs mulla nyt olikaan mielessä??? Niin, ruokatahroihin ja melkein kaikkiin muihinkin, käytän Fairyä. Ensin pahimmat pois käsin ja sit fairya tahralle ja koneeseen normaalisti. Toimii ulkoiluvaatteissakin, kun niihin tulee rasvaa pyörästä tai autosta tms.

Nyt taidan mennä neidille antamaan perunaa. Mulla oli joku gallup-juttu mielessä, mutta eipä se nyt tuu mieleen. Ehkäpä myöhemmin.

Misupai ja Siiri 5 kk
 
Heippa hei ja aurinkoista päivää :), toivottavati nämä kelit jatkuvat!!! :)

Äkkiä kerron oman tahranpoistajan, Sonetin sappisaippuaa, sillä lähtee kaikki rasvatahroista musteeseen...suosittelen :)

Mutta nyt pakkaileen reissukamoja kun Nooa päikkäreillä, lähdetään mummun ja papan kans sukuloimaan huomenissa, menee hyvät ilmat autossa istuessa :(. Mutta muuten kiva käydä ukkia, tätejä, setiä ja serkkuja morjestamassa.

Äippä ja Nooa 4,5KK
 
Ippu: Kiitosta neidin puolesta! Hän onkin ollut oikein villikissanpentu tänään, vauhtia riittää!!

Nyt nukutaan kiltisti matkasängyssä, joka ostettiin tänään. Brio KOmbin koppa on hyvä päikkäreillä, mutta yöunilla reissussa se ei enää meidän pyörijälle riitä leveyssuunnassa. Kun hän tahtoo kietoutua tyynyyn ja peittoon sekä nukkua poikittain...

Mie edelleen ootan sitä kesää, olis tosi kiva laittaa hihaton päälle. No, toisaalta kun ei tänä kesänä käytä, niin vaatteet on paremmassa kunnossa ens kesänä... Ärsyttää, kun vaavillekin pitää pukea pitkää hihaa ja lahjetta, eikä voi pitää leikkipukuja muualla kuin sisällä. Suomen kesä ARGH, tänä vuonna! Mut toisaalta, jos olisin muutaman viikon päästä menossa töihin aloittamaan koulunkäyntiä, niin tuntuisi ettei kesä edes alkanut. Nyt se ei haittaa, jos helteet tulee elokuussa.

Mistä tota sappisaippuaa saa??? Siihen liittyen kysynkin, että pesettekö kakkapyykin tai muut tahravaatteet heti märkinä vai vasta, kun on muutakin koneeseen laitettavaa? Mie pesen yleensä viimeistään seuraavana päivänä, koska meidän kone osaa arvioida veden määrän pyykin määrään sopivaksi, niin ei haittaa vajaa kone.

Nyt saunaan ja huomenna taas!
 
Tänään oli Mikaelin 4kk neuvola:

Paino 8725g
Pituus 69cm
Päänympärys 44,2cm

+ Kasvanut ja kehittynyt iän mukaan. Hallitsee päätään ja ottaa jaloilleen topakasti.
Normaali kehitys.

Tänään huomattiin että Miksulle on tulossa ensimmäinen hammas alas, pikkuinen valkoinen pilkottaa=)

Heidi ja Mikael 4kk ja reilu viikko :heart:
 

Yhteistyössä