~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~Huhtikuussa -08* ~ ~ ~

Suvitus kiitti vinkistä! Mahavaivoja meilläkin välillä enemmän välillä vähemmän.

Vaippapohdintaan en voi osallistua, me kestoillaan, siirryttiin htei kotiuduttuamme kestoihin, kun taipeet oli punaiset ja rikki kertsien jäljeltä. Onko muita kestoilijoita?
Itse tykkään harsoista + lisäimusta ja villahousuista, meillä kyllä laaja valikoima myös erialisa taskuja ja kuoria ja Pul-taskuja. Ja pesukone laulaa jokapäivä. Onneksi tykkään pyykätä. :)

Minäkin tässä karkkia napostelen, ei ole hirmuinen himo, mutta ovat tuossa hollilla..
Vielä 4 kiloa jäljellä, 14 lähtenyt.
Sais lähtee enemmänkin, kun oli hitunen ylipainoa aloittaessa.

:) Kellukka ja ihana Pikkupoika, joka uinailee sitterissä
 
Miten teidän vauvat menee yöunilleen?
Yksityiskohtaisia selostuksia kaivataan, kun meillä leviää tämä yöunille meno -homma kohta käsiin!
Korventytön konsteilla mentiin toissa iltana, mutta eilen tyttö oli yliväsynyt eikä homma toiminut ollenkaan. Parin-kolmen tunnin nukutuksen jälkeen tyttö lopulta sippas tissille, tänään en tiiä mikä oli, mutta ei saanu vaan unen päästä kiinni, vaikka oli selvästi väsyny. Ei kelvannu oma sänky, ei lopulta oikein tissikään... tutin avulla lopulta nukahti, mutta heräs näköjään sit uudestaan... iskä meni hätiin, mulla on jo pinna niin pirhanan tiukalla että!!

Ippu :heart: ja uneton Annika
 
Ippu, ainakin kylpy nukuttaa meidän tyttöä tosi hyvin. Kannattaisi ehkä kokeilla vaikka joka ilta, jos vauva oppisi siihen, että ennen nukkumaan menoa käydään aina kylvyssä.

Meidän iltarituaalit on seuraavat: tyttö herää illalla yleensä seitsemän maissa ja valvoo siitä eteenpäin kunnes väsähtää, yleensä ennen puoltayötä. Tuossa välissä syötetään melkein jatkuvasti, tunnin tai puolen tunnin välein, ja kanniskellaan ja röyhtäytellään - on aika itkuinen iltaisin. Erityisesti portaissa kävely tuntuu olevan mieluista. Jos ei muuten nukahda niin mahan päälle tai syliin, mutta vasta sitten kun on itse tarpeeksi väsynyt. Nyt näillä main aletaan hämärrellä valoja ja vähentää seurustelua ja joskus vain makoilen vauvan kanssa sängyssä ja yritän rauhoitella. Mutta ikävä kyllä ei meillä ainakaan mikään konsti auta, muu kuin kärsivällisyys ja vauvan väsymisen odottelu.

Bellona ja tyttö 2 viikkoa 5 päivää
 
Kellukka:
mä en yhtään stressais rintakumien käyttöä, väliäkö sillä kuhan jollain tavalla vauva maidon saa :) mä käytin päivittäin joka syötöllä ekat pari viikkoa ja sitten jäi pari syöttöä päivässä kerrallaan pois eikä nyt en tarvi ollenkaan eikä satu. Imuotteeseen ei vaikuttanut millään lailla ja kumpikin on näin tyytyväinen B)

Ippu:
Meillä poika menee yöunille silloin kun tahtoo, joten nukahtaa nopeasti. Meillä tietty vasta 4viikkoa vanha joten en sitten tiedä miten vanhemmin sujuu, mutta esim. tänään käytiin suihkussa tossa ysin aikaan ja sitten rupesin syöttämään vauvaa kun vaikutti nälkäiseltä. Onko Annika selvästi väsynyt kun lähdette nukkumaan ja sitten virkistyy/"kieltäytyy" kuitenkin nukkumasta? Toivottavasti nyt illat kuitenkin pian helpottaa :)

muutoin Leevin päivistä:

Yleensä iltaisin seurustelee pari tuntia, kanniskellaan ja jutellaan ja sitten iskee nälkä ja nukahtaa syödessä. Nyt on ruvennut olemaan hereillä aamupäivisin jo useita tunteja kerrallaan ja sen jälkeen nukkuu kuin tukki iltaan saakka jolloin herää yhteensä ehkä pariksi tunniksi seurustelemaan ja sitten taas tipahtaa. Nyt kun nukahti jo ysiltä niin arvioisin että herää seuraavaksi kahdentoista maissa syömään, sitten puoli neljä ja aamulla puoli kahdeksan-kahdeksan välillä =)

Terv. Oikukas + Leevi tasan 4 viikkoa!

tänään kävi muuten ristiäispappi keskustelemassa :) aivan ihana tyyppi!
 
Täälläkin yöunet vaihtelee..Meidän neiti 3vko on alkanut niin sosiaaliseksi ettei malttaisi enää nukkua.Tosi paljon ihan virkkuna kattelee ja seuraa kaikkea tarkkaan.Toissayönä nukuttiin onneksi sentään 5h,mutta kukkui koko eilispäivän virkkuna ottaen vain pienet tirsat välillä ja minähän olin aivan varma että on illalla niin väsynyt jotta yön hyvin nukumme.No neiti yliväsynyt kitisi ja huusi illalla tuntikausia,välillä tutilla toviksi rauhoittuen.Mietin onko vika omassa syömisessäni kun neiti tuntuu päästelevän voimallisia pieruja,jotka varmasti osaltaan valvottavat.Voiko vauva oireilla esim.ruistuotteista joita käytän paljon (syön aika kuitupitoisesti)?
No saimme lopulta nukuttua yöllä taas muutaman tunnin.Ajansaatossa vaan univelkaa kasaantuu ja pinna kiristyy sit väsyneenä joka asiasta (ja sit itkee äitikin tyhjästä).Miestäkään ei viitti vauvan kans valvottaa ku kulkee töissä (herää klo06),lisäksi meillä on miehen entisestä liitosta kouluikäiset lapset,joten yritän täällä tosissaan saada vauvan hiljaiseksi (ja mielellään nukkumaankin enemmän)että ihmiset jaksais olla töis ja koulus.
Mies auttaa onneksi viikonloppuisin,jolloin olen jo aivan lopussa.Silloin nukun univelkaa (minkä saa nukutuksi kun herään kuitenkin joka kitinään,ei ole evakointipaikkaa)jakäyn ilman vauvaa ulkona ja yritän jättää tytön hoidon enempi isällensä.
Kesällä taidan pistää teltan pystyyn pihalle ja muuttaa välillä sinne (siis ilman vauvaa) jos sama meno jatkuu.Oma uni on kuitenkin elinehto,väsyneenä tuntuu ettei neitikään hyödy äidistänsä mitään kun silloin masentaa ja kaikkee tyhmää.
 
Niin ja tämän vauva-arjen keskellä nostan hattua kaikille yksinhuoltajille!En iki kuuna päivänä selviäis ilman miehen tukea,vaikka pikkuneiti ei ole edes mitenkään vaativa vauva.Tiedän et monilla on paljon rankempaa ja itse valittaa pikkuasiasta.
 
Meidän päivät sujuu aika lailla näin: heräys 6.30-7.30 välillä, aamu-unet 9 jälkeen, päiväunille 11.30-12.30->, iltapäivällä sitten unille sen mukaan, miten on päikkärit nukkunut eli joskus 15-17 välillä ottaa tunnin unet ja sit ehkä yhdet vielä. Illalla aloitetaan iltapesut siinä 19-19.15 ja neiti sitten syö sen jälkeen/ennen pesua. Nukahtaa joko syliin syömisen jälkeen tai sitten viedään melkein nukkuva neiti sänkyyn. Joskus tahtoo syödä tuttia, toisinaan taas ei tartte. Jos menee iltapesut liian myöhäiseksi vaikka puolella tunnilla, neiti on todella kiukkuinen ja raivoaa tissillä ja ei suostu nukkumaan. Eli tarvitsee selkeän rytmin päiväänsä ja näin on meillä menty jo sairaalassa. Välillä on tarvinnut herättää syömään, mutta sillä sen rytmin on saanut pidettyä. Illalla ei anneta nukkua liian myöhään eli 18.30 jälkeen aletaan herätellä, jos on vielä silloin unessa.

Vaippagallupia: Nyt käytössä Pampers 2-koko. Liberosta taisi tulla ihottumaa, joten niitä käytetään paketti loppuun vähitellen. Pampersit taitaa istua parhaiten, koska ne on vähän kapeampia jalkovälistä kuin muut. Muumit antoi vuotaa lahkeesta. Olisin niitä kernaasti käyttänyt, koska mielelläni ostan suomalaisia tuotteita (ainakin Suomessa suunniteltuja, kuten Tutta, Reima, Vuokkoset, Halti yms.)

Täytyy tästä lähteä lounaan tekoon, kun lähdetään isukin mukana ostoksille. Isukki tekee etäpäivänä hintavertailua eri liikkeissä niin mennään Jumbon seudulle etsimään äidille kenkiä ja neidille sukkia.

Misupai ja Siiri 7 vkoa risat
 
Ai niin. Pitikin sanoa, että kyllä nämä vauvat on erilaisia, kun toiset nukkuu tosi paljon ja toiset taas kukkuu. Mistä lie johtuukin, että toiset vastustaa nukkumista ja toiset suorastaan nauttivat siitä. Kun siihen voisikin vaikuttaa, että kaikki lapset nukahtaisivat kiltisti.

Edellinen.
 
Päivän kävelylenkki tuli taas tehtyä. Onkin oikein kiva ilma täällä Turussa! Poika jäi vielä pihalle vetelemään hirsiä. Yleensä nukkuu 3-4 tuntia nää ekat päiväunet pihalla. Jos olemme kotona, nukkuu illalla vielä toisen pätkän. Silloinkin nukkuisi sen neljäkin tuntia, mutta olen alkanut herättelemään viimeistään klo 19 aikoihin, että menisi joskus sitten yöunillekin. Eilen illalla meni taas rytmi sekaisin ja herra kukkui pystyssä vielä puolilta öin. Taisi olla kello lähemmäs kahta, ennenkun nukahti kunnolla. Ei kyllä mitään itkeskellyt, tapitteli ja ähisteli vaan sängyssä. Enkä minä sitten saanut nukuttua, kun odotin kokoajan että koska huuto alkaa.. Ei se sitten alkanut.

Meillä vielä tuo yöunille meno paljon vaihtelee. Yleensä yritän tähdätä siihen, että syö n. klo 22 ja siitä sitten nukkumaan. Usein nukahtaa jo rinnalle, tai jää ainakin helposti sänkyyn. Joskus taas ei nukuta sitten millään. Eli vielä ei meillä ole selvää rymiä, mutta en ole sitä vielä kaivannutkaan. Se riittää, että poika menee nukkumaan viimeistään sitten kun itseänikin väsyttää.

Vaipoista meillä on nyt käytössä Muumeja 5-8 kg, ne toimivat ihan hyvin. Eilen ostin paketin Liberon 3:ia (5-8 kg). Kokeillaan niitä seuraavaksi. Libero 2:et jäi pieneksi, eikä enää yöllä niissä riittänyt imuteho. Pampersin 3:sta voisin myös kokeilla. Tähän asti parhaimman mallisia on pojulle ollut nuo Liberot, mutta tuota isompaa kokoa ei olla siis vielä kokeiltu.

Laitoin tänään viimeisenkin 56 cm bodyn pois käytöstä. Hihat oli jo liian lyhyet. Niin ne vauvat kasvaa. Muutamat 56 cm housut menee edelleen. Tuntuu, että poika on pituutta venähtänyt huimasti. Näyttää jotenkin jo niin isolta. Pakkauksen 60 cm vaatteet on ihan sopivia tällä hetkellä. Viikon päästä sitten neuvolassa nähdään se pituuskin.

Siitä tulikin mieleen, että koska teillä on vauvalla ensimmäinen neuvolalääkäri? Meillä ei vielä ole mitään puhetta ollut ja jos samalla tavalla on kun noilla vanhemmilla, niin se on vasta 4 kuukauden iässä. Jotenkin tuntuu, että on aika myöhään. Täytyykin muistaa ensi kerralla kysyä siitä rota-rokotteesta. Eikös se pitänyt antaa 2 kuukauden iässä?

Nyt menen kaalilaatikon tekoon. On muuten meidän isompien lasten herkkuruokaa. Merkillisiä mukuloita. Itse jätän nyt kyllä syömättä. Saattaisi muuten aiheuttaa jonkinasteisen huutokonsertin.

Mukavaa päivänjatkoa!

Oonaliina + "elmeri" huomenna 7 vkoa
 
ippu Me viedään vauva nukahtamaan omaan sänkyynsä iltaimetysten jälkeen. Joskus pitää vielä viedä tutia suuhun muutaman kerran ja joskus nukahtaa kerralla, mut periaatteena on että itketetä ei, mut jos lapsi on rauhallinen niin saa nukahtaa yksin omaan sänkyynsä. Toistaiseksi toiminut, mut vaatii pitkää pinnaa välillä. :) Mut ihana että mies auttaa tässä, käy laittamassa tutia suuhun tarvittaessa niin se ei ole yksin mun homma.

oonaliina joo rotarokote elka erä annetaan kahden kuukauden neuvolas.

LIINAILIJAT! Mä sain siskolta pitkän liinan ja yksi ystävä osasi neuvoa sen käyttöä. Eilen sidottiin vauva eka kertaa pystyyn rintaani vasten ja se nukahti onnellisena heti! illalla en onnistunut saamaan sitä hyvin ja poika hermostu ja minä myös. Tänäaamuna sain sen hyvin ja vauva nukkui siinä parin tunnin unet rauhassa ja sain touhuta isoveljen kanssa. Oon ihan innoissaan! Nyt kaipaisinkin vaan vinkkejä et miten muuten vauvaa voi kantaa, ikää on kuukausi? Nyt sidoin sen siten että eka edestä, selkään ristiin ja sit eteen ristiin myös ja sit solmu taakse. Vauva tuli tosiaan pystyasentoon. Mikähän lie tää sidonta on nimeltään..?

Nyt ruuanlaittoon!

enne ja leo kohta 5vk
 
semmosta vaan iltarutiineista, että meilläkin käytetään paljon kylveskelyä iltaisin ja sen päälle sitten syöttö ja usein poika nukahtaa pullolle ja siirrän sitten sänkyyn! Jos ei ole kylpyä niin laitan sänkyyn viereeni ja seurustelen ja lauleskelen(kuulisittepa, ensinkään en muista lasten laulujen sanoa joten olen mixannu omat versiot)ja väsytän poikaa ja kun alkaa oikein toden teolla kätistä annan pulloa ja saattaa siihen nukahtaa tai katsella vielä jonku aikaa sängyssä ennen nukahtamista ja venkslata tutin kanssa( pudottaa ja parkuu ja taas uudestaan), mutta yleensä saan iltaisin nukkumaan max tunnissa, mitä pidän jo aika hyvänä!
 
Oonaliina:
Meiän pojalla on eka neuvolalääkäri 29.4. ja poitsu on sillon pari päivää yli kuukauden vanha.

Meillä ei vielä mitään iltarutiineja eikä nukuttamisia. Poika syö ku on nälkä ja menee nukkumaan ku väsyttää, sen mukaan mennään :D

Tytön nukuttaminen niin vaivalloista et annan sen 'pakolla nukuttamisen' tulla sitten vasta ku on pakko :saint:

Olin tänään ekaa päivää yksin mukeloiden kanssa ja aamu alkoi ihanasti ku tyttö läppäs mua naamaan ku ei halunnu että syötän vauvan :| Halus vaan maata yksin mun kainalossa. Mua ahistaa niin paljon tuo tyttö, kun hänestä niin kurjaa ku ei saa multa kaikkea huomiota. Mutta neuvolassa sanoivat että on hyvä että lapsi reagoi jotenkin vauvaan, suuttuu ja niin, kun hän sanoi että ne lapset jotka eivät raegoi ja noteeraa vauvaa ollenkaan että heillä vasta paha olla on :/
Mutta eiköhän tämä tästä ajan kanssa, pitää vaan jaksaa ja näyttää tytölle että hänestä tykkään edelleen ihan hirmuisesti :heart:

Suvitus+Vihtori :heart:
 
Neuvolalääkäri oli meillä viime viikolla, melkein 7 vkon iässä. Seuraava on 4 kk ja 8 kk. Näin Nurmijärvellä. Muista kaupungeista en tiedä. Paitsi eihän me kaupunki olla...

Ostoksilla oltiin ja ei löytynyt mulle kenkiä ei. Koska kevään trendi on ballerinat ja loaferit, niin eihän tällainen korkean jalkaholvin omaava löydä riittävän "syviä" kenkiä. Hameen kanssa-kenkiä kyllä löytyy, mutta ei farkkujen kanssa siistimpiä. Yhet löysin Stockalta, mut ainoa sopiva koko olisi löytynyt Tapiolasta. Täytyy perjantaina käydä siellä, kun mennään mun kaverille Tuomarilaan. Ei niitä kuitenkaan siellä sit enää ole.

Osaako joku neuvoa tietämätöntä vaippa-asiassa??? Miten ne koot pitää tulkita? Nyt meillä käytössä Pampersin 2-koko ja sopii hyvin, koska teipit menee ihan kiinni toisiinsa eikä purista. 3-kokoa on kahdenlaista: newborn 4-7 kg ja active fit 4-9 kg. Mistä mie tiedän, kumpia käytetään seuraavaksi... ihmettelin jo tänään kaupassa enkä päässyt jyvälle. Neiti painaa vajaan 5 kg. Onpa vaikeaa.

Nyt neiti kutsuu tisumaitoilemaan ja sitten iltapesulle.

Misupai ja Siiri
 
Misupai:
Ei noissa vaipoissa taida mitään oikeeta käyttöjärjestystä olla vaan uskon et kokeilemalla löytää ne omalle lapselle sopivat. Niitä ActiveFittejä mainostetaan sopivan hyvin jo liikkumaan oppivalle vauvalle eli kun alkavat ryömimään yms.. Eikä tosiaan kannata pelkästään niitä kilomääriä vertailla koska meidän tyttö on aina ollu hoikka ni kilojen mukaan vaipat olis menny vielä pitkään mutta pituuden takia jäi pieneksi, eikös teidän tyttö ollut tämmönen pitkä ja hoikka?? Mutta painon mukaanhan teille kävisi kummat tahansa, kokeile kummat tuntuu paremmilta =)
Meidän poika paino viimeks neuvolassa vajaa 4,5kg, joten varmaan ostetaan seuraavaksi pakkaus Liberoita, joiden kilomäärä on 5-8kg ellei Pampersit satu olemaan halvempia, siinä tapauksessa ostan luultavimmin Pampersin ActiveFittejä koska oli musta tosi hyviä; ei ikinä vuotanu ja materiaali miellyttävä :)

Suvitus aka vaippa-asiantuntija, hah B)
 
Nopeasti tälläinen huolestuneen äidin kysymys.. onko teidän vauvoilla sellasia nukkumispäiviä, että vedetään unta palloon ja herätään vain syömään? Meillä kohta 2 päivää nukuttu, välillä tunnin hereillä, syö kuin riivattu ja ne vähät ajat kun on hereillä niin on ihan virkeä ja valpas. Ei siis ole sairaan oloinen, nukkuu vaan ihan hirveesti... liittyyköhän tämä siihen 5 viikon tiheän syönnin juttuun, että kasvetaan niin kovasti ettei jaksa muuta kun nukkua ja kasvaa ??
 
enne: Kyseessä on kietasuristi 2- sidonta. Meillä käytössä myös, mutta käytän vielä kehto-asentoa, koska en osaa laittaa niitä jalkoja sinne kunnolla pystyasennossa. :snotty:
Me oltiin eilen kaupungissa liinan kanssa ja hyvin toimi. Ukko nukku liinassa koko reissun ajan. Ainut huono puoli oli se, että kakkavaippa alko haista mamman nenään heti kun on niin lähellä naamaa. :x :D

Mulla on huomenna jälkitarkastus aamulla.. :eek: Jännittää mitä se sanoo noista tikkikohdista kun ne ei musta oo oikein kursittu kasaan. :( Seksiä ei siis pysty todellakaan vielä harrastamaan.. jos koskaan enää. |O

Tänään on ollu itkupäivä. Oon tainnu syödä (taas) jotain sopimatonta kun heti syönnin jälkeen tulee löysät housuun ja sitten kätistään ja huidotaan monta tuntia eikä uni tuu. Vähä pelottaa, että yö menee huonosti. Miehen pitäs aamul jaksaa töihin nousta.

Oon koittanu tässä kantamisen lomassa väsätä ristiäis/vihkikutsuja ja huomenna saan ne vihdoin postiin. Torstaina mennään sormuskauppaan! :heart:

Yöunet
: 22-23.30 vaihdetaan yövaippa ja syötetään maha täyteen + röyhtäys. Käärin ukon kapaloon ja nostan tyynyn viereen. muutaman kerran laitan tutin uudelleen suuhun ja pidän kädestä kiinni. Kun sammuu kunnolla otan tutin ja alan nukkumaan. Ekassa erässä nukutaan 4-5h ja sit taas vaipanvaihto ja syönti. Nukahtaa tissille. Seuraava herätys aamul 6-8 jollon taas syöttö ja ehkä vaipan vaihto. Sit vielä torkutaan pari tuntia ja 10 maissa herätään.

Nyt syöttämään ja sitten sänkyyn ähkimään ku on pienellä masu pipi.. :(

Rhea ja Nomppu
 
Yritin lukea teidän kirjoituksia, mutta ootte ollut niiiiin ahkeria, etten millään jaksanut kaikkia käydä läpi :ashamed: Mä en oo koneella viihtynyt aikoihin. Pieni tauko on tehnyt vaan hyvää. Ja aika kolmen pienen kanssa menee tosi nopeeta..ihan huomaamatta. Ihanaa elämän vaihetta tämä on!!Lapsien kanssa ollaan touhuttu kaikkea kivaa ja tavallistakin. Ristiäisten/häiden järjestely oli myös aikaa vievää. Onnellisesti ja onnistuneesti molemmat on ohi ;)

Meidän poikavauva sai lauantaina, ensimmäisenä nimipäivänään nimekseen Julius Eemeli. Meillä taas vasemmassa nimettömässä kimaltelee uudet sormukset. Juhlat oli pienet ja kauniit. Pappi oli tosi mukava ja erilainen kuin yleensä, joten kirkko-osuuskin oli aivan huippu. Mulle on tärkeetä, että kaikilla on nyt sama sukunimi. Vauva oli kiltti koko päivän. Kirkossa oli hereillä katsellen ja ihmetellen tyytyväisenä. Miinuksena oli vaan päivän kiireellisyys ennen kastetta. Oli kampaus, meikkaus, valokuvaus koko perheellä ja sitten kiireellä kirkkoon. Ihanat muistot kuitenkin jäi. Lasten kanssa käveltiin kirkon suora alttarille, niin ei jännittänyt yhtään. Esikoinen toi meidän sormukset jne.

Me käytetään jo 68 cm bodyja, useista housuista menee vielä 62 cm. Mutta ei kauaa nekään. Vaipat on 3 kokoo, seuraavaksi täytyy koittaa jo isompaa. Pissat tulee taas usein läpi ja kakat on välillä selässä. Liberot ja Pampersit on käytössä. Mä en pysy meidän punkeron kasvun mukana ollenkaan. Mahanympärys ja posket on mielettömät. Vaatteet jää melkein ihan uutena pieneksi, kun ei ehdi käyttää kuin pari kertaa. Tytön kanssa oli just toisinpäin. Neuvolassa piti käydä kontrolleissa, koska kasvoi miinuksella. Samat vaatteet meni kauan. Nytkin on pieni tytöntyllerö 2,5-vuotiaana. Julius taas kasvaa huimaa vauhtia. Viime viikolla 5 viikkoisena oli neuvolalääkärissä vähän reilu 6 kg ja 55 cm. Pakko kasvun on kuitenkin kohta tasaantua, kun ei mekään isoja olla. Mies 179cm ja itte oon 161cm. Lääkäriäkin nauratti toisen makkarat. Sanoi vaan, että hyvin oot syönyt ja hyvin on syötetty :D

Mä en oo vielä tottunut sanoon/kirjoittaan Julius, kun sitä Eemeli nimeä käytettiin näin kauan. Tiedettiin jo pitkään, että pojasta Julius tulee. Se oli esikoisenkin nimivaihtoehto. Vielä tulee useimmin Eemeliä käytettyä.
Ippu: sitten kun ehdit voit vaihtaa etusivulle Julius nimen. Pojan etunimi kuitenkin on.

Meillä nukahdetaan yöunille tankkaamisen jälkeen omaan sänkyyn itsekseen noin ysiltä. Kyllä Julius välillä nukahtaa tissiille, mutta kun röyhtäytytän herää ja jatkaa unia sängyssään. Tuttia ei olla enää käytetty, eikä yöunille sitä ollut tarvinnutkaan. Kun jää syömisen jälkeen hereille illalla, nostan sänkyyn jonne jää nuukkuun itsekseen. Välillä voi kuulua pari huutelua tai ähinää, mutta mitään huudatusta meillä ei oo ollut. Kiltisti on nukahtanut. Jos itkee mennään ottaan syliin, jolloin heti rauhoittuu ja sitten nostetaan takas sänkyyn minne jää ilman vastalauseita nukkuun hyvin. Jos vaikuttaa vielä nälkäiseltä imetän lisää ja röyhtäytän, jolloin meillä lähes aina herää ja sitten sänkyyn. Jää sinne melkein aina tosi hyvin nukkuun, oikeestaan on sairaalasta tulon jälkeen aina jäänyt. Alusta asti ollaan yöunille meno tehty näin. Yöllä herää syömään yleensä 2, maksimissaan 3 kertaa. Aamut alkaa vauvan osalta noin klo 8. Isommat herää yleensä puoli kasilta.

Miten teillä vauvat nukkuu päivisin? Kuinka pitkiä unia ja kuinka monet? Ja mitenkä, vaunuissa paikallaan vai liikkuvana vai kotona sängyssä tai liinassa jne.? Jotain olitte siitä jo jutelleet..

Meillä ei päiväunet suju noin hyvin kuin yöunet ja niille meno. Kaksi isompaa nukkui kahdet noin 3-4 tunnit päikkärit kiltisti putkeen yleensä pihassa vaunuissa. Mä vaan vein nukkuun, eikä mitään heilutuksia tarvittu ollenkaan. Juliuksella ei oo vieläkään mitään tarkkaa päiväjärjestystä unien suhteen. Aamulla klo 9-10 vien ulos pihaan, jossa nukkuu noin 1,5 tuntia. Heiluttamassa saa käydä pari kertaa. Sitten jos kävelen niin nukkuu reilusti pidempään. Herättyään on tunnista kahteen hereillä ja nukkuu pienen pätkän. Noin klo 15-16 vien taas pihaan nukkuun. Silloin nukkuu tunnista kahteen, harvoin kolme tuntia. Joskus tarvii käydä heilutteleen vaunuja, että vähän edes nukkuis. Välillä posottaa unta yhteen putkeen. Meillä on Hug-a-bub kantoliina siinä tykkää torkkuja ottaa, välillä pitkiäkin unia kuten eilen käupungilla nukkui siinä putkeen 4,5 tuntia. Vaunuissa paikallaan ei nuku hyvin, kun harvoin vaan. Liikkeessä ollessa paremmin. Omaan sängyyn nukahtaa päivisin samalla tavoin tehden kuin yöunille mennessä tosi hyvin. Unet vaan jää usein lyhyiksi ja tuntuu että koko pikkumies on koko päivän väsähtänyt ja että koko päivä on nukkuun laittamista. Miten teillä muilla on?

Muuten arki menee täällä tosi hyvin. Julius on kova juttelemaan ja hymyilemään, jopa naurujakin tulee ääneen. Ne on ihania :heart: Edelleen on kiltti ja tyytyväinen vauva. Silloin on vaan väsähtänyt, jos päivällä jää unet liian lyhyiksi. Lattialla viihtyy puolituntiakin katsellen ja ihmetellen, varsinkin jos sisarukset tuohuaa lähellä.

Mä imetän lähes aina makuultaan. Tuun kommentoimaan muita juttuja myöhemmin. Nyt nukkuun.

Jade ja Julius :heart:
 
Jade: tosi kiva nimi teidän pojalla. Meilläkin meinasi Elmeristä tulla Julius. Vielä lauantaina oltiin sitä mieltä, mutta vauvan isoveli oli niin vahvasti nimeä vastaan, että ei sitä sitten voitu laittaa. Todella vaikeaa on nyt sen nimen kanssa, kun on 4 siitä päättämässä. Aina jostain nimestä tulee jollekin negatiivisia mielikuvia. No, tänään on pakko papille nimi ilmoittaa. Luultavasti minä sitten hiukan joustan ja "suostun" sellaiseen nimeen mikä ei nyt ihan suosikkini ole.

Päiväunista kerroinkin tuolla aikaisemmin. Eli poika nukkuu aamupäivällä vaunuissa 3-4 tuntia. Ei tarvitse vaunujen liikkua. Nukahtaa heti, kun saa ulkovaatteet päälle. Sitten herää syömään ja seurustellaan. On siinä pari tuntia hereillä ja sitten menee uudestaan pihalle, jossa nukkuu taas n. 3 tuntia. Nykyisin olen jo vähän herätellyt, kun muuten voisi nukkua 5 tuntiakin putkeen.

Nyt aamupesulle!

Oonaliina + "elmeri" 7 vko
 
Mieletöntä, ihmepoika heräs vaan yhden kerran viime yönä!!!!

Tultiin äsken kävelyltä, vauva oli ekaa kertaa liinassa lenkin ajan, hyvin sujui.
Paitsi että itseäni vähän huvitti oma viherpiipertäjätyyli, kumpparit jalassa ja Nanson retrokuosinen sadetakki ihmepojan suojana :D . Niin eikä meikin häivää naamassa.
Oon siis täysin kadottanut työminäni, ehkä hyvä niin...

Onkos kenenkään muun vauvalla ollut sammasta? Ihmepojalla on vähän ja nyt aloitettiin puolukkakuuri, toivottavasti auttais. Se voi tarttua nimittäin rintoihinkin, ei kuulosta kivalta.

No niin, nyt täytyis ryhtyä "metsästämään" kastepappia, suruksemme kumpikaan tuntemistamme papeista ei pääse kastamaan poitsua.

Heipat, pikkuvaemo ja ihmepoika kohta kuukauden
 
Minusta tuli äiti, aviomiehestäni Isä. täydellinen Prinsessa syntyi 12.04 klo 00.27.

4010g
52cm
38,5 cm
pisteet 9-9-10
synnytyksen kesto 8h10min

Kävin äsken lukaisemassa maalismasujen viimeiset tekstit. Itkuhan siinä tuli. Se odotus on nyt sitten vihdoin ohi, haikeana jätin palstan mitään sanomatta. Viimeinenhän minä siellä olin.

Tässä lyhkäisyydessään hiukan synnytyskertomusta.

Perjantaina 41+5 minulla oli tosiaan se yliaikaskontrolli. Tilanne oli täysin sama kun viikkoa aiemmin ja lääkäri ajatteli että odotellaan viikonlopun yli vielä.. Minä pidin pääni ja vaadin saada jäädä käynnistykseen. Olihan kassit mukana ja koti siivottu valmiiksi jo tuhat ja sata kertaa =)

klo 11 sain ensimmäisen annoksen kohdunsuulle sitä avaavaa lääkettä. 2cm auki
klo 15 sain toisen annoksen.
klo 15.30 kanttiiniin kävellessä menivät lapsivedet. hetkeä myöhemmin tunsin elämäni ensimmäiset kipeämmät supistukset.
klo 16 todettiin että lapsivesi vihreää
klo 16.30 siirtyminen synnytyssaliin, oksitosisiinitipalla vauhditettiin synnytystä.
klo 17.00 tuli jo kovat säännölliset supistukset. pyysin ilokaasua. auki 4cm
klo 18.00 pyydettiin epiduraali
klo 19.15 HUOM aika. sain epiduraalin. eka pistos epäonnistui. toinen onnistui, onneksi. Oisin ehkä muuten kuollut. ;) olin jo 8cm auki
klo 21.45 sain lisäannoksen epiduraalii. reilut 9cm auki
kätilö sano että hetki vielä, niin sitten sais ruveta ponnistelemaan kun sellaista tarvetta ilmaantuu.
klo23.15 ponnistutarve oli ollut kokoajan samanmoinen joten en enää jaksanut odotella sen suurempia "oloja" joten alettiin hommiin. vauva piti saada rauhallisesti ulos, ettei vetäisi lapisvettä sisälleen joten mun kohdallani kätilö joutui jopa pyytämään että saa lopettaa ponnistamisen tälle supistukselle että vauva liikkui jo riittävästi. Ette usko kuin puuduttavaa se oli, mä olisin saanu sen varmaan kerta rykäisyllä ulos, mutta
klo 00.27 tyttö putkahti maailmaan. Eikä ollut vetänyt vettä keuhkoihinsa =)
Istukka syntyi yhdellä ponnistuksella täydellisesti. painoi 900g =)
Tikkejä tuli sisälle 4kpl ja välilihaan 2. -toinen niistä kirraa niin pirusti =(

Synnytyksen jälkeen olin niin hyvin voiva, että kävin 15min viilentävässä suihkussa. Tuore isi kylvetti vauvan ja sitten nautittiin iltapalaa. Kävelin omin jaloin osastolle.

Osastolla oltiin klo 04 aikaan. Loppyö meni pienokaista ihmetellessä ja onnen kyyneleitä ainakin tuhat vuodattaen. Lauantai päivä lepäiltiin ja vähän kävi vieraitakin.

Mutta sitten sunnuntai valkeni huonona =(

Noustessani aamulla sängystä ylös, silmissäni vain pimeni ja oli pakko mennä takaisin maate. Soitin hoitajan paikalle ja pyysin saada lääkettä. Hetkeä myöhemmin tunsin kuinka hartiani ja niskat löivät täysin lukkoon ja takaraivoa alkoi vihlovasti särkeä.. soitin uudestaan hoitajalle ja pyysin saada jotain vahvempaa. Tuskissani 2h kärvistelin sängyssä, pelkkä silmien avaaminen sai pyörryttävän olon aikaan. Vauva vietiin minulta pois, itkin!
Jossain vaiheessa minulle epiduraalipiikin pistänyt anestesialääkäri tuli kertomaan ikäviä uutisia. Minulle tehty epiduraalipuudus nro1 oli epäonnistunut harvinaislaatuisella tavalla 1:1000 ja epiduraalitilaan epäiltiin jääneen ns. tyhjiö tila.
Minua lähdettin kärräämään sängyllä leikkaussaliin. Sali oli n. 3x3m pieni koppi joka oli täysin valkoiseksi verhoiltu. Ennen sinne siirtymistä, minut riisuttiin ja sterilisoitiin kauttaaltaan kylmällä aineella. Lääkäri kertoi, että tämä on yksi kliinisimpiä toimenpiteitä mitä onkaan. Minulle laitettiin hengityssuoja ja aseteltiin sellaiseen asentoon jossa pitää pysyä liikkumatta ja hengittämättä n. 30sek. Minulle tehtiin epiduraalitilaan veripaikka käytännössä, minulta otettiin kädestä 20ml verta joka siirrettiin piikin avulla epiduraalitilaan tyhjiön täytteeksi. Aika pian toimenpiteen jälkeen niska alkoi relaamaan ja päänsärky hävitä.
Tunnin siinä oltuani maate, lääkäri tuli tarkastamaan kaikki refleksini ja pääsin huoneeseen lepäämään. Pahimmillaan olisin voinut halvaantua toimenpiteestä =(
Minut määrättiin 6h täysmakuulle, en saanut vauvaa kun viereeni, imettää en pystynyt ettei tule niskajännitettä. Onneksi mieheni oli koko sen ajan seurassani.

Loppuviimein kaikki hyvin. Toivuin operaatiosta todella nopeaan. Ainoana jälkiseuraamuksena keskivartalon pieni ns puudutus tila joka kestää viikosta kahteen. Lihaksissa ei ole paljoa voimaa ja käveleminen on todella hidasta. kauheasti nostella ei mitään tarvi...
Mieli on kuitenkin virkeä, onnellinen ja tarmoa täynnä. Hulluna tahtois jo touhuta kaikkee, mut täytyy nyt vain antaa aikaa paranemiselle. ennättäähän sitä =)

Eilen päästiin sairaalasta kotiin. Ensimmäinen yö sujui yhtä mallikkaasti kuin aiemmatkin.
Voice on äärimmäisen kiltti ja tyytyväinen vauva. Vaipanvaihtoa hän ehkä vähän inhoaa ;)
Herää itse säännöllisesti syömään ja nukahtaa taas. jaksaa n. 4h vuorokaudesta hiukan seurustella. Otin kapalon käärinnän yökäyttöön heti ensimmäisestä yöstä lähtien. Siinä vauva jotenkin rauhoittuu eri tavalla ja oppii erottamaan yön ja päivän eron selkeämmin. Yöllä ollaan tiukassa kapalossa, pimeässä ilman ylimääräisiä ääniä. Päivä on taas sitten luonnollisesti touhua täynnä. Tämä vaan vinkkinä ehkä jollekin!

Oliskohan tässä olleet tärkeimmät. Nyt täytyy ruveta leipomaan täytekakkuu mieheni työpaikalle jossa mennään käymään huomenna =)

loppuun vielä parit tuoreet valokuvat ihailtaviksenne.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1939237.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1939178.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1939247.jpg

Minä ja Voice vrk :heart:

ps. tulen lukemaan kaikkien teidän kuulumiset myöhemmin.
Voikaa hyvin. Niin ja kiitos kaikille, niille jotka jaksoivat kannustaa minua loppumetreille asti ja pitää seuraa tuolla maalismasuissa. Eipä siellä niin häävii ollut viimeisten joukossa olla =(
 
jos vihdoin ehtisin minäkin hetken kuulumisia päivittelemään. Meillä on ollut flunssa pienellä ja voi miten inhottavaa!! Kuka onkaan ikinä keksinyt että vauvoille tarttuu isojen köhät niin mottaisisin kuonoon jos tietäisin. Sydäntäsärkevää sitä yskää ja rohinaa on kuunnella, nenä on tukossa niin on hankala syödä ja nukkuminenkaan ei oo päivisin moneen päivään onnistunut, aina hetkeks torkahtaa mut sit herää yskään ja nyyhkii säälittävästi. Äitin pieni ressu. :'( Mies haki aamulla keittosuolatippoja ja ne tais nyt hieman helpottaa (nukkuu jo toisia päikkäreitään tänään), se tuo vielä sen imurin ku tulee töistä niin pääsen nenäimuroimaan. Hiukan kyllä ällöttää kun se pitää itse imeä, varmaan aika mielenkiintoista... Mies jo ilmoitti et hän ei sit oksentamatta sitä pysty tekemään joten taitaa langeta se ilo mulle. Mut mä oon jo niin huolissani tosta kun se on niin pipi et yks imeminen on kärpäsenläjä Itämeressä tässä tilanteessa.

Vaippagalluppiin, meillä on ollu Liberon minit 3-6kg käytössä nyt, veikkaisin et neiti painaa nelisen kiloa. Tosin mies toi vahingossa vielä new borneja äsken kaupasta ja kun testasin niin menee nekin vielä ettei onneks hukkaan mee. Saas nähä tuleeko pissat lahkeesta heti vai onko tarpeeks imua... Aika hurjaa muuten kun ostin Cittarista Daily-merkkisiä vaippoja niin 28kpl 3,90? ja Liberon vaipat 28kpl 10,90? meidän Siwassa... Ja noi Dailyt ainakin meillä toimi hyvin, ei päästäny kertaakaan läpi ja oli ihan ok malliset. Ei mitään ihottumaakaan tullut. Eli jatkossa taidetaan käyttää niitä ainakin osittain myös.

Täällä oli monilla kantoliinoja, meillä ei oo semmosta mut baby björnin rintareppu. Ei vielä kyllä ihan hirveän hyvin tyttö siinä viihtynyt kun mies eilen vähän kokeili mutta taitaa vaatia totuttelua. Ehkä sit jos ois liikkeessä kokoajan niin tykkäis olla. Mä jos pidän neitiä tossa rintarepussa niin mun täytyy tukea päätä kun meinaa heilua mut miehellä se oli siinä paljon tiukemmassa jotenki. Et taitaa toi ukko päästä jatkossa kantelemaan, mulla muutenki hartiat niin nopeesti hajoaa.

Jaden poitsu oli saanut hienon nimen, onnea kovasti!! :flower::heart: Meillä oli eilen isyydentunnustus jotta saatiin se paperi sit et voidaan kastaa. Vieläkään ei oo nimestä varmuutta, vaihtoehtoja kyllä mutta kun ei osata päättää...

Ippu kyseli yöunista. Meillä on nyt vaihdellut hirveästi kun päivisin ei oo oikein nukkunut ton flunssan takia niin sit monesti iltasin simahtaa lopen uupuneena joskus 19 aikaan mikä on sit pahin mahdollinen päiväuniaika kun yöunet menee plörinäks. Mut en mä oo raaskinut aina herättää et sit ollaanki kukuttu jostain 5 aamulla jo pystyssä. Mut normaalina päivänä iltapuuhiin aletaan siinä kasin maissa, monena iltana viikossa kylvetään kun typy niin tykkää ja rentouttaa kivasti. Ja iltatissittelyt on yleensä vähän pidemmän kaavan mukaan, annan lussuttaa ja nautiskellakkin vaikka ei enää niin söiskään. Röyhtäykseen meilläkin monesti herää mut sänkyyn silti laitetaan kun on itse syömisen lopettanut. Ja muutaman kerran saa yleensä käydä hyssyttelemässä. 21-22 välillä on sitten unessa jo ja ensimmäinen yösyöttö yleensä 01-02 ja toinen 04-05. Monena aamuna meil on sit oma aamuhetki, 7 maissa alkaa tyttö pyöriä omassa sängyssä ja otan sen meidän viereen, tunti vielä pötkötellään yhdessä ja sit noustaan aamutoimiin.

Amanda82 oli kyselly vielä tosta imetysohjelmasta. Vaikeahan sitä on orjallisesti näin pienen kanssa noudattaa eikä tarvitsekaan. Kysehän on siitä että nappaa siitä semmoiset kohdat mitkä teille sopii. :) Ja kun vauva on vielä pieni ja nukkuminen iso osa päivää niin jos 5 hoitokertaa ei mahdu päivään niin 4 on myös oikein sopiva. Meilläkin jää monesti neljään - riippuu miten nukutaan. Tuo 5 kertaa perustuu vähän isommilla taaperoilla sit siihen että kun ison hoidon tekee päivän aikana 5x niin yöllä riittää 20 minuuttiin typistetty ohjelma 2x. Eli meillä norm. päivä menee jokseenkin näin: Aamulla 8 ylös, 1. hoito, aamu-unille about 9.30. Unta 1½h, 11.00 2. hoito, unille 12 jälkeen. Unta 2-2½h. 14.30-15.00 3. hoito, unille n. 16.00 unta ~2h. 18.00 4. hoito ja yleensä ottaa vielä pikku tirsat. 5. hoito + iltakylpy 20.00 aikaan -> yöunille n. 21.00. Ja tuohon kun kerroit että tyttösi suostuu nukahtamaan vain syliin ja täytyy odottaa että hän on sikeässä unessa ennenkuin laskee sänkyyn en osaa sanoa muuta kuin että meilläkin on pitkällisen työn tulos tuo että nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn... Monena iltana alkuun nukutus kesti parikin tuntia, ja huudatettu ei mutta jämäkästi piti toimia.. Eli kun heräs huutamaan niin ensin tarjosin tuttia ja jos raivo yltyi niin otin hetkeksi syliin ja heti kun rauhoittui niin takaisin omaan sänkyyn. Ja kun muutamankin kerran kävi vähän hyssyttämässä niin aika nopeasti oppi että eihän tässä mitään hätää ole ja vaikka omassa sängyssä nukkuu niin ei häntä ole hylätty. :) Sisua sinne!!

Me ollaan miehen kanssa lähdössä tänään illalla ihan kahdestaan kaupungilla pyörähtämään kun mummi tulee katsomaan pientä. Vähän shoppailemaan ja sit ravintolaan syömään. Odotan aika kovin. :heart: Tää viikko on ollut rankka kun tyttö on ollut niin kipeä ja sit tietty kiukkuinen. Saas nähä suostuuko neiti syömään pullosta jos tarvis tulee, mä oon onneks omaa maitoa pakastanut niin saa sitten sitä antaa eikä mitään tutteleita. Toi anoppimummi on kyllä noiden pikkasten kanssa touhunnut työnsäkin puolesta niin paljon että hyvillä mielin uskaltaa jättää - muille en uskaltaiskaan, vähän säälittää nytkin kun toinen on vielä pipi mutta joskus täytyy kyllä ajatella itsekkäästi omaakin jaksamista. Kun pariksikin tunniksi pääsee tuulettumaan niin jaksaa taas paremmin.

Näitä mietteitä ja iltaa odotellessa,
mama-L & rakas "Iines" 3vko 6pv.
 
Jade:n pojalle onnittelut omasta nimestä!! (Voi kumpa mekin pian saatisiin nimi päätettyä |O )

Angel08
: Onnittelut pikku prinsessasta! Sulonen tyllerö! Hurjalta kuulosti sun synnytys. Onneks selvisit säikähdyksellä eikä mitään pysyvää jääny.

mama-L:n Iinekselle tätäkin kautta pikaista paranemista! Nauttikaahan humputtelusta! Mekin käytiin perjantaina ensin yhdessä ravintolassa syömässä ja sitten toisessa vielä jälkkärillä sen kunniaksi kun isäntä sai töitä!! :attn:

Huomenna pääsen taas sormuskauppaan!! Jippii!! Mulla on nyt 3 vaihtoehtoa ja yks pitäs valita. Tänään lähti kutsut postiin ja tarjoilut ja astiat sekä pappi on varttuna. Vielä kampaus ja kuvaus pitäs järjestää. Mekkoon on kankaat valittu, mutta se ommellaan vasta just ennen tilaisuutta, jotta ehtisin vähä laihtua. :whistle: Reilu neljä kiloo on vielä jäljellä. :kieh:

Jälkitarkastuksessa sain 3 reseptiä. Katetroinnissa oli tullu joku bakteeri ja sain antibiootit. Lisäks minipillerit ja limakalvojen kosteutuspillereitä, että on jotain käyttöä niille minipillereillekin. :LOL: Mies on onnellinen kun alkaa tabut vaikuttaa. ;) Lääkäri sano, että mun limakalvot on ku vanhalla mummulla. |O Ei ihme, ettei oo tarvinu seksiä edes miettiä.

Nyt syömään jotain ku ukko vielä tutii vaunulenkin jäljiltä.. :wave:

Rhea ja Nomppura jotain 6vko :ashamed:
 
Päivää kaikille tasapuolisesti!! :wave:

Meillä oli eilen 1kk neuvola ja hurjasti oli tyttö kasvanut. Pituutta jo hiukeat 54cm ja painoa komiat 4310g. Hiukan on kuulemma keskivertotyttöjä pidemmän puoleinen ja aivan ihanne painossaan kulkee.

Lauantain on meidän tytön ristiäiset. Hiukan jo jännittää, et miten toi esikoinen siellä jaksaa kuunnella, mut lapsethan ovat lapsia, eikä niiltä voi liikoja odottaa...

Vaipoista sen verran... että mä olen ihan libero fani ja tällä hetekellä käytetään kokoa 3-6. Pamperssejakin kokeilin, kun niitä pari pakettia oli taloon tullu, mutta en myöskään tykänny niistä, koska se verkko jää peffaan kiinni kun vaipassa on pissa taikka kakkaa.. joten tuntui todella epämiellyttävältä. Muumejakin oli muutama näytevaippa, mutta niistä mielestäni taas tulee sellasia paksuja kankeita, kun kastuvat, ainakin näissä pienimmissä...

Nukkumaanmeno rutiineista, että meillä ei juurikaan vielä sellaisia ole. Lähinnä iltasella höpöttelen pikkaisen vauvan kanssa. Sitten mennään vaipan vaihtoon, puhdistan silmät ja öljyilen jalkoja.. Jonka jälkeen annan maitoa ja sitten rauhoitutaan joko sitteriin tai syliin. Omaan sänkyyn en ole vielä vienyt, koska esikoinen nukkuu samassa huoneessa, enkä halua, että hän siitä sitten häiriintyy mikäli vauva alkaa jotakin ääntelemään. Iltaisin myös imetän useammin. Yleensä vauva nukahtaa joko syliin tai sitteriin. Terkalta sain hyvän neuvon siitä, että vauva kannattaa aina opettaa nukkumaan omaan sänkyynsä. Eli kun vauvalla on kuiva vaippa, ruokaa masussa ja uni näyttäisi tulevan simmuun: lasketaan hänet omaan sänkyynsä ja taputellaan vaikka hieman pyllylle. Niin vauva oppii pitämään omaa sänkyään turvallisena paikkana ja hänen on helmpompi alkaa nukahtamaan sinne isompana myös yksin. Tätä mallia me olemme kotona kokeilleet jo päivisin ja sujuu mielestäni aika hyvin. Toivotaan, että näin myös jatkossakin, sillä esikoisen nukutukset ovat aina olleet yhtä kaaosta ja tahimista aikoinaa...

Jahas, mutta nyt tyttö kutsuu, joten palaillaan taas!! :heart:

-mamma-miia, neiti 1kk2pv :D
 
moi kaikille

angelille onnea tytön johdosta! Vihdoinkin pääsit tänne.

vaipoista meillä on käytössä liberot öisin. Muumitkin oli ihan ok, vähän tönkömpiä. Pampersit aiheuttivat ihottumaa. Pääasiassa kestoillaan. Kellukalle terkut!

Yöunille mennään klo. 21.30-22, jolloin vaipan vaihdon sekä syönnin jälkeen nukahtaa syliin.
Seurustelua vähennetään ja valoja himmennetään. Amanda herää yleensä 2-3 ja 5-6.

neuvolalääkäri oli 1kk iässä, seuraava 4kk ikäisenä.

Meillä alkaa nyt 50cm vaatteet olemaan nafteja. Haikein mielin pakkaan ne pois.

jadelle vielä onnittelut naimisiin menon johdosta!

-riksu + Amanda
 

Yhteistyössä