Maalismussukat - syntyneet

Heippa!

Kivasti tullut tekstiä, en varmasti muista kaikkea...

Mountain lämpimästi tervetuloa!

flowerille paljon voimia ja toivottavasti pikkuinen paranee pian! :heart:

LD hyvä juttu ja onnea saavutuksesta! Mulla taasen on menny vaihtelevasti tupakkaa mutta oon siitä outo etten jaksa murehtia lopettamisjuttuja, oon usein lopettanut kuin seinään. Oikeastaan lopetan aina silloin kun alkaa liikaa olemaan rutiini poltella. Kai tää tupakointi on jollain tapaa hanskassa, joskus menee aikoja ettei tee mieli, ja silloin en polta. Toisinaan taas vedän paljonkin, varsinkin tupakoivassa seurassa ja jos kavereiden kanssa istuskellaan ja jutellaan.

Assi ei pidä kylvystä. Suihkusta kylläkin mutta kylvystä ei piittaa, pojat oli vauvan kovia loiskimaan vedellä mutta tämä tyttö ei.

Ääntely on muuttunut, tullut mielestäni tavuja kuten Än-nää, täy jne. Kovasti Assi kiljuu ja nauraa.

2 Hammasta ilmestyi alhaalle.

Meillä on nyt helpottanut marinat kokonaan, tyttö on varsin tyytyväinen oikeastaan aina. Öisin kylläkin syönyt usein paitsi viime yönä söi vaan kerran ja itselläkin huomattavasti levänneempi olo. Assi peruuttaa oikein vauhdikkaasti. Vetää käsillä itseään pystyasentoon kaikkea vasten mutta eihän motoriset taidot riitä vielä, ei ole edes tasapainoa pysyä polviseisonnassa joten vahdittava on täysin tai kaatuu.

On ollut mukava lukea kun keskustelu on vilkasta, eihän kaikesta voikaan olla samaa mieltä mutta eihän se mitään haittaa. Rikkaus on se, että on mielipiteitä, eriäviäkin. Musta on kiva lukea kärkkäitäkin mielipiteitä enkä minä jaksa niistä provosoitua tai ärsyyntyä.

Koira-asiaa vielä kommentoin. Eli siis mulla on niin verissä tämä eläinten keskellä eläminen, en siis pidä mitenkään mahtavana jos joku osaa koiraansa kouluttaa, musta sen pitäisi olla itsestään selvää vaikka eihän se kaikille ole. Enkä osaa "kumartaa" jos jollain on iso ja "haastava" koira tai eläin. Jännä kuulla että ihmiset tosiaan kommentoi ja ihailee jos kävelee ison koiran kanssa. Mulle ei kukaan koskaan sano mittään vaikka tallustelen noiden hevostenkin kanssa pitkin teitä :LOL:.
 
ld sinnikäs olet :) hieno homma! eikä ole mikään huono juttu nuo vieroitus-valmisteet. jotkut pääsee eroon ettei vaan enää polta, jotkut tarttee avuksi nuo purkat yms. pääasia että sä yrität tavalla joka sulle sopii parhaiten :attn: jatkat samaa rataa niin saat elinvuosiakin lisää :)

vauva yrittää päästä nyt eteenpäin :heart: lattialla kieritteli itsensä laminaatille ja nyt vetää pienin vedoin itseään eteenpäin :D ihanaa!!!! ei siis voi kovin sairas olla kun motoriikka edistyy :D

karhunkävely mulla toinen lapsista ei kontannut koskaan, lähti karhunkävelyllä puoli-vuotiaana ja päälle kahdeksan kuisena suoraan kävelemään :D et onnee vaan :D :D :D
 
Mun pointti tossa tupakka-jutussa oli se, et ihmettelen miten mulla ei tullu mitään oireita, vaikka en korvaustuotteita käyttänykään. Ku olin ihan valmistautunu siihen, et tulee just tyyliin kauheet tärinät tai jotain. Eli ilmeisesti se mun riippuvuus oli vain ja ainoastaan päästä kiinni, en tod. tarkottanu mitään nikotiinivalmisteita "mollata" :D
Mut se oli kans hauskasta, et sillonku lopetin, ni tuntus et kaikki poltti. Samalla tavalla ku kaikki on raskaana ku itekin on ym. ;)

Meillä liikutaan kierien, eli maha-selkä selkä-maha. Niin pääsee pitkällekin, mut ei osaa kuitenkaan sillee päämäärätietosesti mihkään vielä mennä. Mitään konttausasentoa ei haeta, en usko et vielä ihan lähiaikoina sitä tuleekaan meillä. Mut mulla ei kiire ton liikkumisen kanssa, onneks ei lapsellakaan :)

Huomaampas tulevani tänne nyt liian usein.. Täytyy varmaan pitää pikku breikki, koska huomaan olevani koukussa. Niin huvittavalta ku se kuulostaakin, mut ihan oikeesti koukussa. :D Joten toivotanpa nyt teille kaikille oikeen mukavat viikonloput!
 
Viimeksi muokattu:
TS: Kiistellyn sähkötupakan tuonti räjähti | Terveys | Iltalehti.fi

Tälläkin joku päässyt eroon vähentämällä sitä nikotiinin määrää. pikkuhiljaa

Kiva tosiaan että pino on aktiivinen. Kaikki kirjoittajat yhtä arvokkaita. :) Mies jaksaa aina ihmetellä miksi tänne kirjoitan, mutta minusta tämä on todella kiva piristys päivään.

Isäni toi tänään ison korin omenoita, kerkesin jo yhden omenapiirakan väsäämään. Meillä on tässä pihalla vain yksi ONNETON omenapuu, pitäis kai tehdä sille jotain, että sais vähän edes satoa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Mindi83
 
Heippa pitkästä aikaa!:wave: En ole ehtinyt kauheasti taustailemaan sen paremmin kuin kirjoittelemaankaan, kun flunssa-aalto kaatoi koko perheen yksi toisensa jälkeen.:( Onneksi pahin tuntuisi olevan takana, itsellä tosin vielä jossain määrin nuutunut olo. Vauvan nenää kanssa kopeloitu Fridalla eikä ollenkaan kiva juttu. Vielä kurjempaa on tukkoisen nenän ja tissin/tutin yhdistelmä...

Olette kyllä olleet ajatuksissa ja kovasti tänne on tekstiä taas tullutkin. Nyt on silmät niin sikkaralla, ettei millään jaksa tihrustaa noin montaa sivua. Ehkä joku päivä sitten. Hyvässä hengessä tuntuu keskustelu sujuvan, kun päällisin puolin sivuja silmäilin.=) Ehdin olla niin vähän aikaa mukana, että luulin tuon imetyskeskustelun olevan sävyltään ihan normia tänne. Ei sitten kuitenkaan. Sen verran on jaksamisen kanssa ongelmia, että sietokyky ei vain riitä väittelyihin. Suotakoon se vika minulle.:headwall:

Oikeastaan syy, miksi päätin heti kirjoittaa, kun tänne pääsin oli tuo flowerin vauvan terveydentila. Paljon jaksamista teille! Samassa veneessä ollaan. Kaksi sairaalahoitojaksoa tytön pissatulehduksen vuoksi 2kk ja 4kk iässä, rakon ultra sekä viikko sitten rakon varjoainekuvaus takana. Rakenteellista vikaa ei ultran mukaan ole, mutta tuloksia varjoainetutkimuksista toiminnallisten syiden poissulkemiseksi odotellaan vielä. Estolääkitystä syöty nyt heinäkuun alusta lähtien. Rankkaa, sympatiahali teille.:hug:

Nyt mentävä nukkumaan, ei pysy silmät enää auki...
 
"Vielä kurjempaa on tukkoisen nenän ja tissin/tutin yhdistelmä..."

Juu tuo on kyllä ikävää. Meillä meni eka yö flunssassa vartin välein heräten kun nenä oli tukossa ja ei voinut syödä tuttia, mutta kun oli kuumetta ja huono olo, niin ei voinut nukkua ilman tuttia. Argh. Ja minä imen Fridalla nenää ja silti se taas oli hetken päästä tukossa. No, sain tosiaan maistiaisen siitä millaista on lapsen kanssa joka ei nuku. Kamalaa :( Meillä tuota oli vain sen yhden yön. Sitten on voinut jo nukkua ilman tuttia (niinkuin yleensä nukkuu, tarvii tutin nukahtamiseen joskus, ei siihenkään aina). Tänään tossa reilu tunti sitten heräsi huutaen ja oli ihan tukossa. Oli kyllä tosi inhottavaa repiä toinen ylös sängystä ja väkisin imeä sitä limaa. Mutta kun sai röörit tyhjäksi niin nukahti heti. On kyllä tosi kurjaa kun noin pieni on kipeä. Onneksi tuo on syönyt koko ajan hyvin ja hereillä edelleen hyväntuulinen. Tsemppiä muillekin joilla sairastetaan!

Koirista: En muista olenko maininnut, mutta meillä siis asuu veljen 11-vuotias working jack russell uros. Tai on asunut, nyt veli nähtävästi pystyy pitämään koiraa itse joten saadaan sitä enää vain pätkiksi :( Veljeni on siis useamman vuoden ollut sellaisissa hommissa ettei ole voinut koiraa pitää. Se on sitten ollut mun vanhempien luona ja nyt viime vuodet mun luona. Nyt veljen tilanne on sellainen, että ainakin toistaiseksi voi koiran pitää itsellään. Ja sekös minua harmittaa!

Koira on nyt ollut toista kuukautta veljellä ja tulee tässä ensi tai seuraavalla viikolla taas meille. Saa nähdä miten suhtautuu siihen, että vauva on äänekkäämpi ja sillä on kädet joilla ottaa kiinni. Oletan, että vauvan vieressä ei olekaan sitten enää niin ihanaa makailla :D

Miten muut koiralliset, mitä koirat tykkää korvissa roikkuvasta vauvasta?

Meillä on mun vanhempien luona viisi suomenajokoiraa joten niistä ollaan nyt saatu korviketta terrieri-ikävään. Ajokoirat on niin ihania, ne käy nuuhkimassa tyttöä ja jos se meinaa napata kiinni niihin, ne vaan käppäilee pois. Ne on niin rauhallisia ja mukavia koiria. Tai siis rauhallisia ja rauhallisia, niitä on kaksi puolivuotiasta että niistä nyt on rauhallisuus kaukana :D Meillä on vaan noita metsästyskoiria, eli viisi ajokoiraa ja sit toi terrieri. Tai se jäi eläkkeelle vuosi sitten kun sillä on niin huonot hampaat. Mutta yli kymmenenvuotiaaksi se luolalla kävi hommissa, hyvä koira kyllä.

Aika paljon ollaan mun porukoiden luona nyt oltu vauvan kanssa, kun ne miehen pesispelit jatkuu vaan... Alkaa olemaan pinna aika kireellä tuon miehen kanssa välillä, tai siis sen kanssa kun se ei oo koskaan kotona ja kun on, niin se on väsynyt. Ja sen ymmärrän, mutta ärsyttää se silti.

Eilen oltiin vauvauinti-infossa täällä, itse toiminta alkaa viikon päästä. Siellä sanottiin kuinka isät on usein vähän turhanrohkeita siellä altaassa ja äidit taas semmosia "nunnuttajia" eikä aina meinaa uskaltaa kaikkea. Ei siis tietty kaikki oo, mutta monet. Meillä menee just päinvastoin. Minä olen sellainen joka menen minne vaan vauvan kanssa ja teen mitä vaan ja roikotan sitä välillä ylösalaisin ja viskon ilmaan ja kaikkea muuta. Olen aina ollut lasten kanssa hyvin fyysinen, semmonen painija ja vääntelijä ja heittelijä. Ja kova halaamaan ja pussaamaan myös. Mies taas on todella varovainen ja arka vauvan kanssa. Tämän takia jos mies vaan pääsee mukaan ekoille kerroille, niin aion laittaa hänet altaaseen vauvan kanssa ja itse kuvailla vaan niitä :D Minä ehdin sen vauvan kanssa siellä käydä koko syksyn ja ensi kevään, mies pääsee mukaan vaan näille ekoille kerroille, ehkä. Eli sinne altaaseen vaan! Miestä jännittää jo nyt mutta minä sanoin, että pärjätköön :D

Oikeasti ton miehen kanssa joutuu usein tekemään niin, että se vaan pitää jättää yksin sen ongelman kanssa jotta se ite ratkoo sen. Muuten se kinuaa minulta apua eikä ite tekis mitään hankalaa.

Onko muita menossa vauvauintiin? Tai aloittanut jo?
 
Viimeksi muokattu:
tikrulainen heiiiiiiii tosi kiva kun tulit takas :attn: sattui heti alkuun aihe joka veti keskustelun napakaksi ;) huonoo tuuria.. tai no, ihan miten vain mutta pääasia et olet messissä jälleen :)

vauvauinti harkittu ollaan mut en tiedä tuleeko toteutettua. mua ahdistaa liian tarkka lukujärjestys viikolle... kun tiettyjä säännöllisiä juttuja on jo, en taida mahduttaa siihen enää mitään uutta. me päästään perheellä uimahalliin niin paljon kuin huvittaa miehen työpaikan kautta, isommat lapset aloitti jo tällä viikolla.

koira ja vauva yritän opettaa vauvan niin ettei kirjaimellisesti koiran korvissa roikuta...
se ei edes tykkää siitä, korvahan on herkkää aluetta, joten lapsi saa oppia miten koiran kanssa kuuluu olla. ylpeänä makaa tai istuu vauvan vieressä, antaa taputella ja silitellä, ei murise eikä mitään. vauva on ihan ykkönen koiralle, mut se ei aina muista omaa kokoaan....
ja niiiiin tykkäis olla ihan vauvan kainalossa pitkine koipineen :)

vauvalla ei enää kuumetta :)huh huh, mahtaakohan talttua jo...

jaaha, sit kahvia koneeseen, mukavaa viikonloppua!!!!!
 
Flowerille paljon tsemppiä pienen hoivaamiseen! Vaikka olen varmastin aika pohjalla sun suosikkiliastallasi :D niin ihan oikeasti toivon sulle ja pienellesi kaikkea hyvää!

Kylpemisestä on ollut puhetta. Meillä on kaikilla lapsilla ollut aina tosi hyvä ja ovat tosi kovia vesipetoja- niinpä meidän iltarutiineihin kuuluu aina kylpy. Isommat käyvät välillä myös suihkussa, mutta vielä tuo ekaluokkalainen tykkää puljailla ammeessa.

Vauva on jo pitkään polskinut sekä käsillä että jaloillaan kylvyssä, kylpyankoista on aivan kiihkoissaan =) Myös meillä on tuo kylpytuki käytössä, mutta alkaa tosiaan olla meno sellaista, ettei sitä voi enkää oikein kunnolla käyttää.

Karhukävelyasento on ollut täälläkin käytössä jo jonkin aikaa, ja siihen pitää puskea sitten myös pitkin yötä :/ Päivisin liikkuu ryömimällä.

Soseita menee tosi hyvin - aiemmin oli puhetta siitä, että miten 6kk täysimetetty vauva oppii soseille, ja ainakin tämä on oppinut hyvin ja nopeasti. Aamupäivällä menee 1 prk sosetta ja iltapäivällä toinen. Annan yleensä yhden kasvissoseen ja yhden lihasoseen. Puuroa pitäisi aloitella, nyt olen antanut välillä lisäksi hedelmäsosetta ja iltapalaksi pari kertaa vauvojen hedelmä-jogurttisosetta, joka on muuten aivan sikakallista!

LD:lle nostan taas kerran hattua! Good girl =)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Kamiliya & tytär 7 kk
 
koirat ja vauva Niin no meillä ei omaa koiraa ole mutta veljelläni on kaksi koiraa joista aiemmin jo kerroinkin(kultainen noutaja ja mittelspizt) ja he ovat kyllä niin lutuisia ja lojaaleja hauveleita:heart: Lenni on repinyt ja raapinut ties miten mutta varsinkin tämä kultainennoutaja ei ole moksiskaan,päinvastoin aina kun ovat olleet meillä hoidossa niin kultainennoutaja nukkuu pinnasängyn alla ja muutenkin alati ´vartiossa´:) Mittelspizt on vielä niin pentu ettei juuri ymmärrä vauvan päälle muttei kuitenkaan mitenkään vihainen ole,leikkisä enemmänkin :)

Tuli tosta nenäfriidasta mieleen että onko se sellainen letkusysteemi mitä myydään apteekeissa? Kun muistelin että tuo friida olisi sellainen ns.räkäpumppu ja meillä on aina ollut käytössä se letku mikä on oiva apu pikku nuhanenälle kun letku on niin ohut että saa helposti pienen nenään.

vauvauintiin en aio mennä,en ole aikaisempienkaan kanssa ollut.

Meillä ei ole ollut kuin pientä flunssaa tässä mutta koko eilisen päivän Lenniltä tuli vihreetä kakkaa :( Ja useita kertoja. Koostumus vaihteli löysän ja kiinteän väliltä. Olen ihan ihmeissäni että mistä oikein johtuu. Syötiin silloin toissa-aamuna sitä ´oikeaa´riisipuuroa ja sitten eilen lounaaksi kesäkurpitsaa,mietin että voisiko jompi kumpi aiheuttaa tämän? Muuten poika on hyväntuulinen ja syö oikein reippaasti että tuskin mistään vatsataudista on kyse. Mulla ei ole oikein kokemusta tällasesta kun keskimmäisen kala-allergia ilmeni niin että oksensi ja ripuloi 12 tuntia putkeen mutta kakka ei kuitenkaan ollut vihreetä. Ja Lennin kakka ei haise pahalle,ihan normaalille joten senkin takia olen ihan ihmeissäni tästä. Miten voikin yksi kakan väri niin mietityttää :D

Jaaha,lähden tästä pyykinripustukseen!:wave:
 
kylpeminen meillä on nyt parilla viimekerralla pärskitty vettä käsillä. jalat vielä rennosti. Kylpytuen heitin mäelle, kun musta hankaloittaa pojan pesua. Kohta edessä isomman ammeen hankinta.

Meillä muuten kova sana on juokseva vesi ja kättä sit heilutella sen alla. Onneksi vielä tän kuun kiinteä vesimaksu, sit kyllä rajottuu tämä leikki.

vauvauinti ollaan käyty jo 4 kertaa ja sukelluksia tehdään onnistuneesti. ihana perheen yhteinen harrastus. Mieheni ihan tohkeissaan, vaikka alkuun hieman epäili. no hän saa jäädä kylpylässä vielä puoleksi tunniksi hemmotteleen itseensä kun mennään pojan kanssa pesuille. Asiaan tulee kyl muutos kohtapuoliin. Meillä mies arempi kuin minä ja mä laitan hänet yleensä tekeen et otteisiin tulee varmuutta, mut suurin piirtein puoliksi tehdään jutut. Ollaan aina molemmat vedessä ja vuortellaan. Meillä muuten uinti väsyttää poikaa ihan kamalasti ja nukkuukin melkein koko lauantaipäivän. Suihkussa käyminen haasteellista, poika ei tykkää käydä kattosuihkussa, mut käsisuihku kelpaa, kun saa istua äidin sylissä.

Bumbo Onko kellään??? kokemuksi?? mä aloin harkitseen hankintaa kun vauvauinnissa käynti kaukalolla rupee oleen hankalaa, kun poika mönkii pois koko ajan. Monella siel näkyy bumbo olevan

rintaruokinta taitaa nyt sit loppua kokonaan:snotty: nyt kahtena yönä kieltäynyt rinnasta, samoiten aamulla. Päivällähän ei ole suostunut enään pitkään aikaan, vaan alkaa huutaan ihan raivona ja vetää itseään pois rinnalta. Yöllä on ottanut pari kertaa rintaa mut ei enään. Viime yönä huusi ihan hulluna kun tarjosin. Lopulta annoin tutin ja poika nukahti heti. Aamulla tarjosin uudestaan, niin poika pyöri isänsä kainaloon turvaan:D mä olisin yö imetystä vielä halunnut jatkaa. Kokeilen kyl vielä, mut jotenkin en jaksa uskoa et tilanne enään muuttuu, eli pikku hiljaa rintaruokinta jää pois. pikkasen harmittaa, vaikka ei maailman loppu olekaan. pääsin kuitenkin 6 kk rintaruokinalla, JEI
Aamulla muuten ei suostunut ottaan pullostakaan kun 100ml, eli nälkänen ei ollut.

meillä tänään 6 kk syntymäpäivä, kyl se aika vaan menee nopeeta. Ensi viikolla koetan päästä ottaan kutsukorttikuvat ja heti kun muutettu, niin kutsut postiin ja vihostaviimein nimiäisiä pitämään!!! ihan raivostuttaa et näin pitkälle veny!!! mut elämä on.

nyt vielä toinen kuppi kahvia ja lehtiä lukeen hetkeksi. Lepposaa lauantaita tytöt ja mulla ainakin edelleen kirjottaminen hankalaa. ihme uudistus

sane
 
tikrulainen onpa lohduttavaa että joku on kokenut samaa, me odotetaan kans tuonne utlrattavaks lähetettä. en vaan vielä tiedä otetaanko yksityiseltä vai kunnalliselta. täytyy maanantaina soittaa tapiolaan ja tarkistella vakuutuksen kattavuutta.
kurja tapaus kuitenkin. mutta ilmeisesti aika yleinen alle yksi vuotiailla kuitenkin....
Rakkopunktio onnistui kertarykäisyllä, ja onneks se otettiin niin tuloksia ei tarvinnut arvuutella.

kamilya ihan samanarvoisessa asemassa olet kuin muutkin :) vaikka onkin asioissa oltu eri mieltä, mä en ajattele kenestäkään täällä negatiivisesti. tiettyjen keskustelujen kohdilla on aivan selvää että asiat riitelee, ei kuitenkaan ehkä ne ihmiset itse.
Mä olen kaikkien kaveri, mutta tosielämässä olen hyljännyt ainoastaan sellaset ketkä on mun luottamuksen pettäneet. muutoin kaveeraan rotuun, ihonväriin, ja uskontoon riippumatta kaikkien kanssa ketkä vaan mun kans haluu olla kaveria :)
Eli ihan voit olla huoleti, et oo ollenkaan mikään "inhokki" ;) :hug:

bumbo ei ole, ja tyhmänä kysynkin et onko se semmonen "tynnyri" mihin vauvan voi laittaa kylpyyn istumaan :D ???????? nääs eihän yhdeksän vuotta sitten ole sellasia hienouksia ollu ollenkaan mitä tänä päivänä ;)
se voiski olla kätsy kun menee uimahalliin....
kokemuksia kertokaa joo, ni tiedänpä itekin jos vaik kirppiksellä tulis vastaan...

jatkan jutustelua taas sopivan sauman sattuessa, vauva on taaaaas nukkumassa. vatsaa vääntää ilmeisesti se antibiootti. ja on ihan tosi paljon väsyneempi kuin aiemmin. kyllä pienellä on raskasta.
mä oon nukkunut ite jotai viitisen tuntia viime yönä. kohta viikon menny näillä uni-määrillä ja alkaa toivoo jo et kokonaiset yöt alkais taas.
hysteerisiä kikatus-kohtauksia tulee pitkin päivää ja voitte vaan arvata kuinka mies vaan pyörittelee päätään mulle :LOL: et hiukan on matot rullalla ylimmässä kerroksessa buhahhhaaaaaaa :D
 
Onko teillä tullut vauvalle ripulia hampaiden tulon yhteydessä? Täällä nyt on kakka ollut löysää viimeiset kolme päivää, samoin ollut myös kolmisen päivää tosi kiukkuinen, kuolan määrä on tuplaantunut ja kiljuu välillä nyrkit suussa ja puree kaiken mikä eteen sattuu..

Meillä yöt menee edelleen n. viidellä herätyksellä. Mutta ei se mitään kun vauva kumminkin nukkuu 21-9. Itse menen siinä puolenyön aikaan nukkumaan niin saan ihan riittävästi nukuttua. Ne yöt jos vauva jää valvomaan, on raskaita. Tai kyllä aina pari yötä jaksaa mutta pitemmän päälle käy raskaaksi.. Kokonaisia öitä en ole nukkunut puoleen vuoteen kuin muutaman, jos joku muu on hoitanut vauvaa. Taitaa olla 8 yötä. Ei se niin usein muualla ole ollut yötä, vaan muut ovat olleet täällä xD

Kuudes päivä menossa ilman tupakkaa :) Hyvä on fiilis. Nikotiinikorvaustuotteista, mä en pystyis ilman niitä, olen kokeillut. Ne pitää jotenkin järjissään. Mulla on psyykkisen riippuvuuden lisäksi tosiaan myös fyysinen nikotiiniriippuvuus, ja en kestä noita vierotusoireita. Tai kyllähän mä, jos mut sullottas johonkin enkä sais nikotiinia mistään, mutta en näissä olosuhteissa. Ennen olen onnistunut olemaan muutaman kuukauden polttamatta, ja nikotiinipurkasta vieroitus kävi niin että aloin jauhamaan tavallista purkkaa ja sitten en sitäkään. Sitten vaan koulussa yks kaunis päivä jostain syystä sanoin kaverille, että nakkaapa yks tupakka, ja siinä sitä taas oltiin..
 
Meillä vauva kanssa nyt suht tyytyväinen tapaus ollut. Varmasti auttaa tuokin, kun jotenkuten pääsee eteenpäin. Siis en tiedä miten se päämäärään pääsee, mutta jollain tapaa aina vaikkei varsinaisesti eteenpäin mene. Herkkua on nyt ollut isompien muksujen kengät, jos on johonkin väärään paikkaan unohtunut :whistle:

Kulmahampaat kun tuli niin huomasi kyllä, että harmitti! Nyt on ilmeisesti taas tulossa hammasta eteen ylös, kun ikenet tuossa edessä ihan tuollaiset siniset, ja vähän "kuultavat". Tuo on hauskan näköinen, kun se narskuttaa noita harvoja hampaitaan, jotain Pekka Puupään tapaista ulkonäössä silloin :D

Hampaiden tulo ei ole aiheuttanut ripulia. Meillä on aika tasaista ollut tuo kakan teko, joskus tekee sitä kolmekin kertaa päivässä. Vaikka pelkällä maidolla kun oltiin niin joskus meni miltein viikko väliä :O Haisee myös välillä vähän sellaselta pistävältä. Ja mikä siinä on, että aina iltaisin kun saan vaipan vaihdettua, niin jo siihen parin minuutin päästä täytyy kakka vääntää :eek:

Miehen tupakasta irti pääsemisen katsominen on ollut kyllä tosi haastavaa. Aina on uudestaan sortunut, ilmeisesti hänellä myös aika pahat noi vieroitusoireet.

Vauvauinti: olis ihanaa! Mut mun täytyy kyllä ihan suoraa sanoa, etten JAKSA! Meillä kanssa ihan tarpeeksi viikko-ohjelmaa jo nyt. Esikoisen kanssa oltiin ja esikoinen on oikeen hirmuinen vesipeto, kun taas keskimmäinen pelkää oikeastaan mennä veteen.. oisko tässä joku yhteys? :D

Nyt hommiin...

Mindi83
 
Kesäkurpitsa värjäsi tytön kakan vihreäksi... Naurukohtaus tätä pohti. Kun laittoi vähemmän kesäkurpitsaa ja syötti jonkun päivän, niin sitten kakkakin tasoittui väriltään.

Typyllä ei ole vielä hampaita eikä merkkejä tulosta - kuolaamista on ollut jo kolme kuukautta, joten sitä ei lasketa! =)

Liikkuminen sujuu peruuttamalla. Kovin niitä polvia yritetään saada koukkuun, mutta äidin onneksi typy ei vielä "sujahtele" minnekään. Nyt jo siivoan entistä tiuhempaan tahtiin lattioita, vaikka typy ei vielä juuri liikukaan, mutta noita koirankarvoja ja "tipluja" on kaikkialla - eli siivottava on tiuhaan. Mielellään joka päivä imurointi ja pyyhintä.

Vieroitusoireet en oikeasti tiedä miten onnistuin tällä viimeisellä kerralla pääsemään irti tupakasta. Aina olen sortunut nimenomaan siihen, etten kestä niitä fyysisiä oireita - se "tuska" on ollut niin valtava jo ihan muutamassa päivässä. Eli edelleen tsemppiä LDlle ja myös Mindin miehelle. Välillä oikeasti pelkään sortuvani, koska tähän lopettamiseen meni kymmenisen vuotta... ihan oikeasti... :ashamed: Se on yksi syy, miksi en ole aloittanut, vaikka toisinaan hurjasti haluttaakin. En vain jaksaisi enää samaa putkea ja taistelua. :x

Yöllä herään nykyään kolmen aikaan, vaikka typy ei välttämättä herääkään. Se oli aiemmin se tuttiaika, joten jäänyt nyt näköjään minulle päälle. Sen jälkeen vain torkun aamun herätykseen asti, joten päivät menevät "pienessä pilvessä".

FBn ja tikrulaisen vauvalle ja kaikille muille sairastelijoille vielä kovasti voimia. Siskollani oli aikoinaan krooninen vt. Joka vuotiset punktiokontrollit ovat jättäneet lähtemättömän kammon minuunkin, vaikka minua ei siis punktoitu... Se sisaren "karjunta" vain jätti jälkensä. Kymmenisen vuotta tai jotain sinne päin, hän söi säännöllisesti ab-kuureja, ja vielä varhaisaikuisuuteen asti aina tiettyjen asioiden jälkeen hänellä oli estolääkitys. Eli aikamoista tuo on, jos se pahaksi pääsee, ja siihen on "edellytyksiä". Koskaan mitään varsinaista syytä tähän ei löydetty. Itse olen tainnut kerran sairastaa vtn, eikä se silloinkaan ollut paha.

Meillä siis kylvyssä jalat jo käyvät, mutta kädet eivät juurikaan. Ammeen reunat on nyt löydetty, kuten joku muukin mainitsi. Kylpytuki ei ole ollut käytössä. Bumbon hankintaa pohdin itsekin jossain vaiheessa, mutta yhdellä tutulla se jäi lähes käyttämättömäksi, kun ensin lapsi ei pysynyt siinä vielä pystyssä, ja sitten ei enää mahtunutkaan siihen. Voisi olla istuintukena ihan kivana apuna.
 
Huh huh. Onhan ollut raskaat pari päivää. Jotenkin yhtäkkiä väsymys iski rajusti päälle, vaikka yöt tai unet eivät olekaan muuttuneet aikaisempaa vaikeimmiksi. Tänään oli pakko ottaa pari tuntia omaa aikaa, käydä yksin kirpparilla ja kaupassa, hengähtää hieman. Onneksi mies ymmärsi ja antoi minun mennä. Ihana mies. :D Nyt poika nukkuu ja pääsin tänne vertaistukeilemaan, otin vielä oluenkin kaveriksi. Ah pieniä nautintoja. :)

Kaana, samasta kaupungista ollaan! :) En muistanutkaan että olet täältä. Huisia. Tuolta etusivulta tarkistin, niin näyttäis että meidän pojilla on 3 päivää ikäeroa. Vaikka lie oltiin laitoksella samaan aikaan... :)

Me ei olla oltu eikä olla menossa vauvauintiin, ei miehen kanssa kumpikaan oikein tykätä uimisesta eikä muutenkaan vesi ole meidän elementtimme. Viedään poika myöhemmin uimakouluun sitten omiksensa ;) Sen sijaan ollaan tänä syksynä aloittamassa vauvamuskaria. Ensimmäinen kerta on ensi viikolla, katsotaan mitä siitä tuon viikarin kanssa tulee. Itse en ole mitenkään erityisen musikaalinen, mutta pidän musiikista ja laulelusta, mies taas on hyvinkin musikaalinen, jotenka se sopii esim. vauvauintia paremmin meille. Mukavaa kyllä aloittaa joku harrastus tämän kotona kököttämisen ja vaunulenkkien lisäksi. :)

Onko muiden vauvat alkaneet vielä vierastamaan? Meidän poika vierastaa jonkin verran, pari viikkoa ollut tällaista havaittavissa, kun joku vieraampi ihminen tulee lähelle katselemaan tai juttelemaan. Suu vääntyy mutruun ja itkukin tulee. Onneksi aika pian tottuu kuitenkin. Aiemmin ei siis minkäänlaista negatiivista reaktiota ainakaan ole ollut vieraisiin ihmisiin, hymyjäkin on jopa suotu.

Meillä ei ole vielä hampaita näkynyt lainkaan. Kovasti kyllä kaikkea suuhun vie ja välillä villistikin puree. Mutta tavaroiden suuhun laittaminen taitaa olla muutenkin luontaista tuon ikäiselle, noin niinkuin ihan asioihin tutustumismielessä. Kuolakin kyllä lentää, mutta sekin lienee vielä "normaalin" rajoissa. :)

Joku kertoi vauvan "rapsuttelevan" ammeen reunoja kylvyssä. Meillä tuo rapsuttelu on myös kova sana. Kaikenlaista rapsutellaan: ammetta, sohvaa, lattiaa, äidin päätä, jne. Myös kissaa olisi kova halu rapsutella (tai tempaista hännästä), mutta onneksi kissa kirmaa karkuun ennen kuin vahinkoa ehtii tapahtua. :D

Nyt ei ajatus juokse pidemmälle. Jos lukis vaikka kirjaa hetken ja menis ajoissa nukkumaan niin jaksais huomenna taas. Viittisköhän tuota siivota sunnuntaina...?! :)

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Vauva ei oikeastaan vierasta. Hymyilee ja nauraa kaikille. Vieraatkin ihmiset hymypojaksi sanoneet. Mutta jos on väsynyt, niin saattaa alkaa itkemään hirveästi jos joku muu tulee kuin minä. Tänään huusi ihan hirveästi äidille ja isäpuolelle, vaikka ovat varmasti tuttuja. Ei auta kuin mun syli silloin.
 
Mountain Minäkin olen Oulusta. :) Millä osastolla olitte vauvan kanssa laitoksella?

sanen vauvalle 6kk onnittelut! :flower:

Ikävä vaiva FA:n ja tikrulaisen vauvoilla. Vt on ikävä isommallakin, saati sitten pikkuisilla. :(

Meillä vauva vierastaa aina väsyneenä. Esim. nyt illalla, kun mummo ja pappa tuli käymään ja poika oli just heränny tirsoilta, niin totiseksihan se veti. Vähän aikaa piti isovanhempien pysyä kauempana ennen kuin poika alkoi olemaan normaalisti.

Vauvauintiin ei mennä. Uimahalli on aika kaukana meiltä ja muutenkin tuntuu aika olevan kortilla, joten jätetään se väliin.

Hampaita ei meidänkään vauvalla ole. Ei ole edes ikenet turvoksissa. Liekö menee yhtä kauan kuin esikoisella, jolle ensimmäiset hampaat puhkesivat 8kk iässä...

Heh, meilläkin rapsutellaan asioita. Erityisesti karhea matto ja äidin posket on kivoja rapsuteltavia. :D

Jes, sain tänään alakerran ikkunat pestyä. Jos alkuviikosta sais vielä yläkerran ikkunat pestyä niin on se ikävämpi homma vähäksi aikaa tehty. :)
 
Vierastaminen: on havaittavissa. Esikoisella oli tässä pari kaveria käymässä viikolla ja halusivat silittää vauvaa, niin siitäkös se riemu nousi kun liian lähelle tuppasivat. Samoin edelleen naapurin setä ja yleensäkin miehiä enempi vierastaa.

Hampaat: yön aikana tullut nyt ihan tuohon rajamaille millon puskee tuosta edestä ulos, kauheen näköstä kun niin turvottaa. Meille on nyt aina tullut pareissa nuo hampaat esiin. Keskimmäisen hampaat tuli myös aikasin ja hänellä on kiillevauriot kahdessa hampaassa, ei kiva! Täytyy tosi tarkkaa huolta pitää ja nyt ois toivossa tietenkin, että pysyvissä hampaissa ei mitään vikaa olis. Ei aavistustakaan mistä tuollainen kiillevaurio ois voinut tulla(?)

Meillä kyllä ihan pian kontataan, niin näyttää jo hyvälle ja "hei me heilutaan taas" meininkiä, mutta vähän kun vielä sais enempi noita käsiä mukaan toimintaan. Veikkaan, että menee ehkä pari päivää :)

Flower: onko sulla tarvetta toppapuvulle 80cm, tai fleecepuvulle 74cm? Täältä sais!

Mä oon nyt jotenkin tässä pikkuhiljaa tullut sinuiksi sen asian kanssa, että lapsiluku jää tähän kolmeen. Mulla vauvan syntymän jälkeen vähän semmonen omituinen olo (tuntui että kaikki muut ikäiset vasta sai esikoisensa), mutta vähitellen alkaa helppaamaan ja ihan jotenkin tullut semmonen seesteinen olo asiassa, vihdoin.

Mindi83
 
mindi joo voisin tsekata ne puvut, meil ei olekaan muuta kuin äitiyspakkauksen toppapuku, mut en mä tiedä että onko se vielä liian iso. ja fleecepuku ois kiva kyllä syksyyn, koitetaa ens viikolla treffata? tai no eipä tolla kiire ole. kunhan sais tän oman tenavan kuntoon pian.

virtsatietulehdus niin siis oon käsittänyt että on kaksi erilaista tulehdusta, se virtsarakon tulehdus on se, milloin tuntee kirvelyä sun muuta. ja tämä mikä meillä on, on munuaisaltaan tulehdus nimeltään. aiheuttaa ennemmin selkään säteilevää särkyä eikä vaikuta pissaamiseen mitenkään.
kurjaa joka tapauksessa.

vauva on nyt sit ripulissa...
antibiootti aiheuttanu vissiin, vatsa pitää älytöntä meteliä ja eilinen meni ripuloiden ja tänä aamusta sama. tavaraa tulee niin et on kaik vaatteet sitä ihteään täysi :D
mies hämmästytti ja hoiti vauvaa eilisen melkeen kokonaan. mä sain käydä kaupassa ja vielä tunnin lenkilläkin illan suussa. ja kun tulin jossain vaiheessa, siellä se ripulisia vaatteita heitti vauvan päältä pois ;) kylvettikin vielä :)
mä sain omaa päätä tasotella univajeiden jäljiltä. ja sain tehdä ruokaa rauhassa :)
vauva on tosi väsyksissä, jaksaa reilun tunnin olla hereillä ja sitten taas nukkuu. kai se lääke tekee sen.
maitohappobakteereita hain eilen ja ei näytä vielä ainakaan mahaa tasoittavan :( kauheesti koitan nyt taas saada sitä juomaan ettei kuivuis nyt enää TÄN takia, kun kuume kuitenkin on poissa.
 
FA Teillä on ollu vähälle aikaa koittelemuksia, toivottavasti kohta alkaa helpottaa!

kylpy Meillä käytössä kylpytuki, jossa neiti mesoo sen minkä kerkiää..:D Ottaa jaloilla vauhtia ammeen toisesta reunasta ja ponnistaa siitä jalat suorana.. Käsillä ei vielä pärskyttele mutta jaloilla niidenkin edestä. Koko kylppäri on märkä ja kylvettäjä myös:heart: Nyt on ruennut syömään vasemman jalan varpaita kylvyssä, laittaa jalan suuhun ja kohta "nakkaa" sen veteen.

konttaus meidän sängyllä ja omassa sängyssä tekee niin että menee silta-asentoon ja ponnistaa itseänsä eteenpäin. Ihana mittarimato:heart:

hampaat ei näy vielä, mutta kovasti narskuttaa syödä kaikkea kovaa.

rapsuttelu täällä kans Venla alkaa rapsuttaa sohvaa kun nostaa röyhtäytettäväksi. Äipän tukkaa pitää sit repiä ja siitähän saa kovat naurut kun minä maanittelen että ei saa tukistaa.. Isän ja ukkien partaa pitää aina kummastella ja kokeilla.

vierastus väsyneenä vierastaa..

nenän tukkoisuus mikähän liene syynä kun Venlalla on ollu keskiviikosta asti nenä tukossa/tosi räkäinen kun on nukkunut muutaman tunnin. Siis nukkumaan mentäessä ei ole räkäinen mutta herää vähän ajan päästä ja on todella räkäinen.. Outoa.. Päivällä tätä ei ole..

ateriat täällä mennään jo 5 aterialla päivässä. Pakko oli ottaa kaikki ateriat käyttöön kun tyttö aikastutti kokoajan ruokailua.

enpä muista pitikö muuta kommentoida, en näe teidän kirjoituksia kun olen tällä muokkaa asetuksella, kun piti äsken käydä taas Venlan nenää tyhjentämässä..
 
Viimeksi muokattu:
Mountain jee hyvä Oulu :D heh.. Mää olin 14.3. alkaen osastolla 11 kun alettiin käynnistellä ja 16.3. pojan synnyttyä palasin takas os 11 kun os 13 oli täynnä. Meep tais olla samaan aikaan, mutta os 13:lla?! Hyvä, että olet päässyt vähän rentoutumaan itseksesi. Minäkin äsken lonkeron nautiskelin :p Kiva Meep kun taas kirjoittelet tännekin puolelle.

Kokonaisia öitä en ole nukkunut ainoatakaan vauvan syntymän jälkeen, vaikka yhden yön olen ollut erossakin, mutta silloin jouduin rintapumpun kanssa heilumaan 2 kertaa yön aikana. Paljon helpompaa vauvan kanssa :whistle: En koe lainkaan raskaaksi öitä, kun en oikeastaan edes herää kun vauvan otan rinnalle.

Vauvauinti olis kiva, mutta mies on aina iltaisin töissä (hän sinne enemmän olisi halunnutkin) ja meillä ei kukaan herää koskaan ennen klo 10 ellei oo joku käsittämätön pakko eli vauva nukkuu yöunia kun vauvauinnit ovat. En usko, että kukaan nauttisi jos hänet herättäisimme ja menisimme klo 9.10 polskimaan... Meillä on niin paljon kuin huvittaa ohjelmaa ja tekemistä kyllä jo nyt, enkä pidä itse aikataulutetusta tekemisestä. Ehkä sitten myöhemmin joku kerho tms. voisi olla kiva.

Rapsuttelu on meilläkin hoksattu! Sohva on ehkä mukavin kun pinta on jännä. Pärisyttely alkaa heti jos on paljasta ihoa eli vaikkapa mun käsivarsi niin vauva laittaa suun isolle auki, suun kiinni siihen ja puhaltaa. Oijoi kuinka hauskaa kun siitä tulee se pärinä, molempien mielestä :heart:

Vierastaminen on nyt jäänyt, en olisi edes huomannut ellei täällä nyt olisi tullut ilmi. Tosiaan ei ole hetkeen vierastanut. Molempia pappojaan on vierastanut välillä.

Nyt kiireellä nukkumaan, miksi kukaan ei sanonut kuinka aika vierähti netissä roikkuessa :O
 
Huh, en ole päässyt kirjoittelemaan kun nykyään tämä arki on taistelua univajeen vuoksi.:( Öisin heräillään lukemattomia kertoja, en osaisi edes arviota heittää. Kun nuhasta on selvitty, niin ollaan palattu ihan "normi"levottomuuteen eli hyörinään ja pyörinään. Vauva nukkuu omassa pinniksessä, mutta aamuyöstä väsyn itse pomppimiseen ja otan viereen. Yleensä on vähän rauhallisempi tällöin, vaikkakin kieppuu siltikin.

Meilläkin vauvan nuha häiritsi oikeastaan vain öisin, kun pieni oli pidempiä jaksoja makuuasennossa. Sängynpääty oli reilusti kohotettu ja auttoikin jonkin verran. Välillä joutui sitten ottamaan syliin pystympään asentoon, että nenää sai auki. Päivällä ei juuri haitannut, kun oli muutenkin pystyssä joko vatsallaan, sylissä, kantorepussa tai sitterissä.

Yösyötöistä en aio todellakaan luopua, ellei vauva itse sitä tee. Meillekin neuvolantäti vihjaili, että kun on noin "pullukka tyttö":whistle:, niin yösyötöistä voisi luopua. Just. Minä siihen, että ei muuten voisi.;) Likka on 9,5 kiloa ja on käytännössä pelkällä tissillä. Kiinteitä ollaan harjoiteltu sen 2,5 viikkoa, mutta päivässä menee kuitenkin vain teelusikallisia. Lisäksi mun tissit on niin rakennettu, että jos pitäisin imetyksestä koko yön taukoa, multa loppuisi maito enkä ole yhtään innoissaan ajatuksesta käydä pumppaamassa tissejä keskellä yötä. Toivottavasti siis vauva ei lopeta yösyömistä, koska sitten tämä mamma on pulassa.:LOL: Esikoinenkin yövieroitettiin 1v, jolloin aloin purkamaan sitten myös päiväimetyksiä. Luulen, että niin tehdään tämänkin neidin kanssa. On tässä imetyksessä niin paljon haasteita, että tuskin jaksan enää paljon päälle 1v jatkaa...

Meillä neiti kääntyilee koko ajan vatsalleen ja on alkanut viihtyäkin siinä asennossa paremmin. Nyt vain kääntyilee öisinkin ja jää ähisemään, kun ei käänny siitä sitten takaisin selälleen. Muutaman kerran on tosin senkin tehnyt. Peruuttelee pikkuisen vatsallaan ollessaan ja kääntyilee sivuille. Peppua nostaa, muttei vielä hae konttausasentoa.

Likka ääntelee aikas kovaäänisesti, mutta hyväntuulisesti. Tosi erilainen kuin meidän poika, joka oli vauvanakin aikas viilipytty ja säyseäluonteinen. Tyttö kirkuu riemuissaan ja "juttelee" leluilleen. Ilmaisee äänekkäästi myös tyytymättömyytensä ja jos tylsistyy. Eli enää ei äiti naputtelekaan koneella niin, että toinen tutkisi vieressä sitterissä lelujaan.:)

Noista kiinteistä puheenollen, onko kenenkään vauvalle tullut niistä ummetusta? Miten olette sen kanssa pärjänneet? Meille ei ole toistaiseksi tullut, vaikkakin kakan teko on pitkällinen prosessi ja saattaa tulla sitten keskellä yötä. Edelleen siihen menee vajaa viikko. Nyt ollaan maisteltu jo luumua, päärynää, persikkaa, omenaa, maissia (suosikki!), porkkanaa, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, bataattia ja vähän perunaa. Tarkoitus olisi kokeilla joku päivä puuroa. Lihojen kanssa odottelen vielä.

Pissatulehdus on tosiaan viheliäinen vaiva, jos se ei iän ja kasvamisen myötä mene ohi - niin kuin näillä pienillä monesti. Me ollaan jouduttu molemmissa tulehduksissa TAYS:n infektio-osastolle 1,5 vrk:ksi ja suonensisäistä antibioottia ollaan jatkettu sitten kotioloissa niin, että kotisairaanhoito on käynyt kolme kertaa päivässä. Loistopalvelu! Ja sitten vielä kuurit loppuun suun kautta. Vatsahan siinä sekaisin menee.

Täällä meilläpäin on tapana, että alle 1v kaikilla lapsilla pissatulehduksen antibiootit aloitetaan osastolla suonensisäisesti. Tässä on siis ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja, kun flowerin vauva säästyi osastojaksolta? Me ollaan TAYS:n lastenpolin asiakkaita nyt, niin päästään käytännössä suoraan sinne hoitoon jatkossakin eikä tartte sitten tod.näk. yksityiseltä lähetteitä haeskella.

Onneksi nuo kontrollipissat otetaan pussinäytteellä eikä punkteerauksella. Meikäläinen vaativaan tyyliinsä;) meni labraan muutama viikko sitten ja halusi selvittää, kuinka saan näytteet otettua itse. Täti ohjasi mut labran takahuoneeseen ja näytti pissapussit ja välineet, millä saan pissan lasiputkiloihin. Jatkossa voin ottaa näytteet kotona ja vain viedä putkilot labraan. Akuutissakin tilanteessa kätevää, kun näyte on otettu jo valmiiksi ja lääkäri voi missä tahansa tehdä siitä pikatestin. Tosin pussitesti ei ole niin luotettava kuin punkteerauksella otettu, kun siihen menee väkisinkin aina bakteereja mukaan. Mä olin tosin viime kerralla onnistunut saamaan puhtaan negan, josta lääkärikin ihan vaikuttui. Aina sitä oppii. Ja vaatimalla saa palvelua!:kieh:

Joka päivä kyttään postilaatikolla varjoainetutkimuksen vastauksia... Ei ole kiva syöttää tuota estolääkettä, joka on siis antibioottia, mutta pienemmällä annoksella. Toisaalta parempi niinkin kuin että tulisi vaivihkaa tulehdus ja munuaiset olisivat vaarassa.

Onkohan tässä katettu edes osa keskustelun alla olleista aiheista. Työmuisti on niin heikko, ettei pysty muistamaan, mitä juuri äsken luki.: /
 
Flower: juu ei mikkää kiire ole, ne pysyy tuolla. Aattelin vaan kysästä sulta ennen kun laitan keräyskoppaan.

Palstainhokki: mun täytyy sanoa, että mulla ei sellaista ole. Mun mielestä kaikki on aika asiallisen tuntuisia ja huumorintajua löytyy tästä pinosta! Kuitenkin täällä kirjoittelun perusteella ei nyt voi oikeen ihmisestä sanoa yhtikäs mitään.

Vauva ja koira: meillä ei olla vielä oikeen päästy perille siitä, että siihen vois koskeakin. Vauva luo välillä pitkiä katseita koiraan, mut ei tosiaan vielä ole perään lähtenyt.

Rapsuttelua: joo no noita hiuksia tykkää kyllä rapsutella, mutta välillä on kyllä enemmänkin kyse vetämisestä ja isot korvakorut on ehdoton nounou äiteelle nyt :D

Vauvauinti: muistaakseni esikon aikana oltiin uimahallissa ensimmäisiä (lämpimämpi vesi) ja varmaan kello ei sillon kahdeksaakaan ollut. Yhden lapsen kanssa on kuitenkin helpompi tehdä ihan mitä vaan, kävinkin paljon esikoisen kanssa kaikennäköistä tekemässä. Nyt kun on kolme lasta niin vaivaa on lähteä jo kauppaankin välillä :D

Mindi83
 

Yhteistyössä