Maalismussukat - syntyneet

tiinelli ja koira tallilla näin mäkin toimisin. mitä tuleevat ilmottamatta... olin joskus tallilla hommissa, heil oli kaksi dobermannia. ne kulki siellä vapaana meidän "työläisten " kanssa , olivat vapaana oikeastaan koko ajan. myös tuntien ajan. joskus sisällä jos sitten omistaja tiesi että on parempi laittaa sisälle.

mutta täytyy sanoa että olis ollu oikeestaan vaarallisempi tilanne et ne ois kytketty, koska mä ainakin uskon niin et kytkettynä koiralle tulee just sellanen olo et jotain tarviikin varoa.... ja se heijastaa heti käytökseen...
siellä ne jolkotteli meidän mukana, ja välillä kun tulin satulahuoneesta eikä muita ollut maisemissa, hiukan hätkähdin kun hämärässä oviaukossa seisoi valtava uros mua tuijottaen :LOL:
siitä vaan ohi sitten ja se juoksi iloisena perässä ;)
ei vieraat oikeistaan vois edes käskyttää että pistäs kiinni koirasi, jos ootte omalla pihalla.... kyllä sitä sen verran tarviis olla "maassa maan tavalla".... mutta kaikenlaisia ihmisiä sitä on...
mulla kävi oikeastaan kerran sellanen ikävä kohtaaminen torilla, kun vanhempi nainen alkoi kiukkuisena hätistellä meitä pois vaikka mun "pikku-puudeli" istui vaan haukkumatta... mutta sellaset jotka sitten vihaa koiria niin ne kans vihaa ei siinä paljoo hyväkäytöksinenkään koira mitään auta..

mutta tallille koirat on kivoja paimentajia, niistä oikein huokuu tietty ylpeys et hei, tää on niinku mun hommia ;) ja kyllä se on niin et joka uskaltaa nousta hevosen selkään niin luulis ettei koira ainakaan ole se mitä ekana pitäis varoa ;)
 
FA Kiva ku vastasit :LOL: okei, ehkä tätä ei nyt muut hoksannut, että oli vähän niinku vitsi...

Tillukas miten olisi bataatti? Tosin en tiedä kuinka vatsaa ärsyttävää se on, mutta meillä se ainakin aiheuttaa "mmm mmm" ääntelyä, että hyvää on =) En usko, että on vauvalle niin tärkeää, että syö monia eri makuja jos vatsa on herkkä niin ihan hyvin uskoisin noidenkin riittävän mitä jo syö
 
kaana ei sen väli jos ei muut hiffannu ku me kaks sentäs ;)

tintti tsemppiä kovasti!!!

mun omat arvot sokerirasituksen osalta kaikki ok, paastoarvo oli hiukan yli sallitun mutta enää sitä ei tuijoteta kuiten raskausaikana.
mutta olin pyytänyt kolesteroliarvot mittaamaan, ja siitäpä potti kerättiin kotiin ;) kaikki arvot lähes koholla hyvän matkaa. nyt matka jatkuu sairaanhoitajan juttusille. katotaan voidaanko enää mitään tehdä ruokavaliolla ja liikunnalla ja ellei, niin lääkitys.
meillä on suvussa valtava rasite, joten ei ollu yllärys että näin kävi :D nyt vaan rasvat ja sokerit minimiin ja karkit karkkipäivään....
jos vaikka ihan pääsis lai´htumaan kun on ihan PAKKO taas vahtia mitä suuhunsa änkee :LOL:
 
mulla kävi oikeastaan kerran sellanen ikävä kohtaaminen torilla, kun vanhempi nainen alkoi kiukkuisena hätistellä meitä pois vaikka mun "pikku-puudeli" istui vaan haukkumatta... mutta sellaset jotka sitten vihaa koiria niin ne kans vihaa ei siinä paljoo hyväkäytöksinenkään koira mitään auta..

Torillehan ei ns. tori-/markkina-aikaan saa koiran kanssa mennä, ihan sama minkälainen käytös sillä on. Että ei tuohon välttämättä sisälly mitään vihaa, mahdollisesti vain lain tuntemusta :)

Meillä on nyt tyttö niin kyllästynyt nenän härkkimiseen kun olen sitä räkää joutunut imemään, että huitoo heti molemmin käsin jos yhtään lähestyn kasvoja. Tuttia kun yritän antaa, huitoo. D-vitamiinia antaessa huitoo, samoin kun pyyhin silmärähmiä tai räkää nenästä tai jos käteni edes menee tytön kasvojen ohi. Että hieman on neiti kyllästynyt ja hermostunut :D
 
Kaana & FA meikäläine hokas kyl vitsin :LOL:

ilmavaivat ja herkkämahasuus Meillä oli ihan kamalaa paukuttelua koko imetyksen ajan ja alkuun todella herkkä mahainen. Mä olin vaikka millä ihmedietillä imetysaikana ilman tulosta. Nyt kun kiinteet menossa niin paukuttelu loppunut kokonaan. Eli paukuttelun vuoksi en suosittele ihan kamalasti vältteleen, mut aloittaa pienillä anoksilla. Parsakaali kuulemma on vauvojen suurta herkkua ja meillä uppoo reilusti. Tänään söi ison kasan parskaalia, pari iso jääkuutio kukkakaalia, porkkana ja palsternakka kuutio ja ilmaa ei ole tullut juuri ollenkaan. Alkuun meillä peruna ja porkkana teki mahavaivoja mut pikkuhiljaa nekin alkanut sopiin. Pienillä annoksilla totuttelua.
Palsternakasta vinkki, keitä reilusti ylikypsäksi, niin tulee ihanan makea. Muuten meikäläinen saa kesäkurpitsasta kamalat ilmavaivat, ei sovi mulle ollenkaan, et yksilölliset vaihtelut kans laajoja.

Mä olin alkuun ihan, et ei tuo poika voi mitään syödä kun pierua tuli niin paljon ja puklailua paljon. Pikkuhiljaa maha sopeutu kiinteisiin. Alkuun annoin mietoja makuja, kuten maissi, riisi, bataatti, päärynäj a omena sosetta. Viljoista ensin kauran, mut annokset oli aika kauan suht pieniä, et maha tottuu kiinteisiin ja samoiten jatkoin reilusti maidolla. Etenkin jos lapsi vielä rintamaidolla niin rintamaito auttaa sopeutuun kiinteisiin paremmin. Toivottavasti oli apua tillukkaalle

nyt kuulen kutsun vaunuista
 
koira markkinoilla aiemmin kerroin et olin ollu torilla mutta ne ei kyl ollukkaa torilla, vaan kojuja oli pitkin teitä muualla keskustassa. mä en ole keskelle toria menny kuin kerran, ja nyt oikeestaan mietinkin että kun täällä päin on kauhea haloo nostettu lehtien yleisöpalstalla että koirat pois myös muulloin kuin TORIaikaan, että silloin kun markkinakojuja on pitkin poikin katuja, niin ei vissiin silloinkaan saa mennä. mun mielipide on se,että markkinat on oiva keino sosiaalista pentu ihimisiin. oon sen monella koiralla huomannut hyväksi.
Torilla tietysti myydään paljon ruokaa että se sitten vissiin on syy ettei koirat sinne ole tervetulleita. en ite muistanut että kaupungin järjestyssäänöissä moinen oikeasti kielletään. hyvä että tuli nyt muisti virkistettyä, toki en juuri ikinä liikukaan keskustassa nykyisin. tuokin ikävä kerta oli silloin kun omani oli pentu vielä. ja moni muu liikkui koiriensa kanssa jotka räkytti armottomasti...
no, pitäis kyllä monen tajuta kaupungin järjestyssäännöt, että ainakin pitää oman lemmikkinsä myös kytkettynä...
 
Flower again: Me ollaan sosiaalistettu koiria urheilutapahtumissa ja esimerkiksi raveissa. Tähän asti ainakin ollut aina hyvä vastaanotto :) Ja sisko raahaa aina koiria mukaansa Helsinkiin (opiskelee siellä) ja kulkee niiden kanssa metroissa, ratikoissa, liukuportaissa ja ihmisvilinässä ja kaikkialla. Meidän suomenajokoirat on kyllä varmasti keskimääräistä tottuneempia ja rauhallisempia ihmisten ilmoilla kulkijoita :D

Mulle soitettiin tänään sairaalasta, että se rannekanavanahtauma leikkaus olisi huomenna, oli peruutusaika. Tietty otin sen vastaan, nyt on mieskin lomalla niin ei voisi paremmin sattua. Ja nyt miehen on pakko olla enemmän tytön kanssa ja toimia itsenäisemmin kun ei voi turvata minuun :p

Ja sinne vauvauintiin mies joutuu menemään nyt aivan yksin, tai siis tulen mukaan sinne, mutta mies saa hoitaa pukemiset ja riisumiset ja pesut ja altaassaolot ihan yksin, minä otan videokuvaa altaan reunalla :D

Oikeesti tää tekee varmasti hyvää, että miehen on pakko olla tytön kanssa. Mies on ollut niin vähän kotona koko kesänä ja jotenkin ei ole mun mielestä tarpeeksi tytön kanssa sillon kun kotona on. Nyt saa olla :)
 
escape no jos mäkin asuisin lähellä helsinkiä niin sehän on ihan paras mesta koiran sosiaalistamiselle. tiedän kyllä ihmisiäkin ketä tarttis sosiaalistaa stadissa ;)
täällä ei pahemmin isoja tapahtumia ole, pari kertaa vuodessa markkinat-tyyliin :D ja ravit ois kans kiinnostava kohde jo itellekin mut ei tule kauemmas lähdettyä seuraamaan.
ai että, mä tykkäsin liikkua helsingissä. oli helppoa kun oppi ratikka-reitit ja systeemit. toiset ahdistuu, mutta mulle on ihana henkireikä kun joskus pääsee päiväksikin helsinkiin. mä vaan kävelen ja kattelen :D se on niin toisenlainen maailma kuin tämmösen takapajulat, vaikka joku 40 000 asukasta täälläkin taitaa olla.
oon siis aikoinani asunu vantaalla ja paljon kuljin helsinkiin.

liikunta me päätettiin eilen että lähdetään miehen kanssa spinningiin ja kuntosalille, kahdestaan :) yritetään että jos kaks kertaa viikossa kävis ....
Se ite ehdotti, nyt kun munkin on pakko ajatella sydämeni parasta.... ja mä en oo koskaan tykänny yksin mennä, ni nyt on kiva. ja mikä parasta saa miehen kanssa "omaa aikaa" ja saadaan joku hoitamaan vauvaa meidän kuntoilun ajaksi, ja tottuu vauvakin että joskus voidaan olla poissa :) ja musta on kiva kun pääsee näkemään mitä ite jaksan :)
illalla käytiin yli tunnin lenkillä ulkona, onneks sade taukosi siks aikaa... mutta kuntoiltava on, mä en halua saada sepelvaltimotautia ja kuolla liian nuorena....

mukavaa myrskyisää päivää! taidan käydä meren rannassa tänään kattomassa millasia aaltoja heittää :D mä rakastan syysmyräköitä :)
 
escapelle onnea toimenpiteeseen! Hino juttu että miehes on "pakotttu" olemaan tytön kanssa nyt, vahvistaa heidän kesinäistä suhdettaan. Nousiko muuten miehes joukkue?

flower kuulostaa kivalta, yhteinen harrastus miehen kanssa ja kuntokin siinä samalla nousee. :)

Assi sai eilen rokotukset, yö oli levoton ja edelleen kuumeinen. Heräsi jo 5.30 ja nyt nukkuu taas uudelleen.

Oma paino alle lähtölukeman ollaan, jee! Ja kokeilin vetää leukoja, 2 meni jo =), siihen kymmeneen aion pyrkiä vielä. Mulla käy tallilla täällä 18v. seiväshypyn sm-tyttö, lauantaina hänen kans urheiltiin, opetin nyrkkeilyä, juostiin ja tehtiin kärrynpyöriä. Ah, mitä liikkumisen iloa :heart:

Tympeitä säitä ollu täällä, sataa kaiken päivää, ja jotenkin muutenkin raskas viikon alku ollut. Kaverilleni lahjoitin hevosen pari päivää sitten ja siitä oon onnellinen. Ihmiset on ihan ihmeissään kun ilmoitin että annan hevosen hälle ihan ilmaiseksi :heart:
 
escapelle tsemppiä!! :)

Me oltiin eilen maitoaltistuksessa, ja eipä tuolla näytä maitoallergiaa olevan. Tosin suolisto-oireista ei ihan heti voi vielä sanoa. Mutta lääkäri epäili refluksitautia.. Siitähän mä olen tainnutkin 4kk jo höpöttää. Kerranki joku otti tosissaan. Vauva sai Gavisconia näin alkuun, ja myös respetin Nexiumiin jos tuo ei auta.

Nyt ei kerkee sen kummempia!
 
escape harmi, mutta toisaalta ihan hyvä, vai kuinka ;)?
Mullaki meni järki pesikseen viime sunnuntaina, meillä oli täällä aamusta alkaen järjestyksen vaihto kesken, siis täysi kaaos kun isoja lapsia muutettiin yläkertaan. Puolilta päivin mies ilmoitti että heippa, nyt mä lähen kattoo peliä vimpeliin. Piti kuulemma olla paikalla 3h ennen ottelun alkua että saa hyvän paikan, ja illallahan tuo vasta kotiutui. Jäin sitten keskelle kaaosta ihan yksinäni, onneksi hevosten hoitajat tuli hätiin. Mun mieshän ite käy vaan suomisarjassa kesäisin mäiskimässä, ei se edes treenaa. Kuitenkin parhaan pelaajan pystin sai lähes joka pelissä kesällä. 2 vuotta sitten pelasi kans ykköstä.
 
Kiitos tuhannesti kommenteistanne kiinteiden syöntiin liittyen! Kaikista oli kovasti apua ja rohkaistuin vain kokeilemaan ja menemään vauvan ehdoilla. Nyt tuntuu että sellainen meille sopiva rytmi olisi tässä parissa päivässä löytynyt tuohon syömiseen - ei siis mikään kellonlyömiä noudatteleva, vaan lähinnä vauvan uni- ja valveajan suhteen. Ja määristä en aijo enää stressata, syö minkä syö. Ei meilläkään vauvan koon vuoksi tarvitse niitä tyrkyttää. :) LD ja Marni, ostin muutaman purkin luumusosetta, katsotaan miten kakan käy ;) Syyttävä sormi osoittaa sitte teihin jos hukun kakkaan. Ja kiva kun muitakin innokkaita kakkakeskustelijoita löytyi! :LOL:

Kuten Kaarja, minäkin olen sitä vettä antanut juuri kun ajattelin että ehkäisisi vähän ummetusta. Tiedä sitten.. eikä tuo meidän vauva kyllä kovin paljoa sitä vettä ota, vähän ruoan kyytipojaksi ja hyvin sen jälkeen vielä maito maistuu.

Tintti83, poika syö itse lusikalla?! VAU! :) Meillä ei onnistu mitenkään. Tuota sormiruokailua kyllä alan nyt kokeilla enemmän, hurjasti kiitos vinkeistä!! Tuo linkki oli mainio, kiitos!

Joko kaikkien lapsoset syövät syöttötuolissa? Vai miten ruokailut hoituvat ja tykkäävätkö vauvat ruokailutilanteesta? Selvästikin tämä syöntihomma minua pohdituttaa nyt kovin, kun siihen liittyen jotakin koko ajan kyselen... :D

Me oltiin eilen muskarissa ekaa kertaa. Oli mukava pieni ryhmä ja kivaa kaikkinensa. Puoli tuntia oli oikein sopiva aika laulella ja leikkiä. Poika vain oli vähän väsynyt, niin ei ihan kaikkeen suostunut. Mutta tehtiin se mikä mukavalta tuntui ja muuten sitten katseltiin kun muut leikkivät. Hyvä mieli jäi vaikka etukäteen jännitin että mitenhän tuon villivekaran kanssa siellä pärjää. Mieskin oli mukana, ihanana tukena, leikki ja lauloi myös. :)

Escape ja muut vauvauimarit, kertokaahan miten vauvauinti lähtee sujumaan. Taitaa kyllä suurin osa vauvoista veden kanssa läträämisestä nauttia! :)

Escapelle myös onnea operaatioon!

Flower, oij, minäkin tahtoisin miehen kanssa kuntosalille, mutta ei tuo turkanen lähde. :) Tai no, viime aikoina en ole kovin painostanutkaan, mutta aiemmin olen yrittänyt jotakin yhteistä liikuntaharrastusta herätellä. No, onneksi sentään joskus lenkille lähtee kaveriksi, on se sekin jotain. Minullakin pitäisi kyllä liikkua enemmän, tai ainakin venyttely tekisi terää juurikin niille niska-hartia-seudun kireyksille (ja niitä riittää!!).

Tiinelli, onko sulla paino lähtenyt ihan arkitouhuissasi? Mulla olisi vielä pari kiloa lähtöpainoon pudotettavaa. Muut kilot on lähteny imetyksen avustuksella huomaamatta, mutta nyt nuo pari vielä kummittelee ja nyt kun imetys vähenee kiinteiden aloittamisen myötä, olenkin vähän alkanut taas tarkkailla mitä suuhuni laitan. Ei enää kärsi joka vaunulenkillä käydä lähikaupasta suklaapatukkaa hakemassa... :D Onneksi on herkullisia omenoita ja marjoja ja muuta syyssatoa mitä karkin sijasta voi napostella (olen hirveä makean perään..). :)

Nonnih, nyt kotihommiin taas. Kiiretöntä keskiviikkoa kuitenkin, arvon leidit! ;)
 
Vielä pitää laittaa, että kokeilkaapa antaa vauvalle se sellainen pehmeä hiusharja (mikä mm. äitiyspakkauksessa) rapsuteltavaksi ja tunnusteltavaksi. Meillä aiheutti ainakin aika ihania irvistyksiä ja nyrpistyksiä, mutta myös suurta mielenkiintoa. Suuhun koitti laittaa pari kertaa, mutta kun harjakset osuivat nenään tuli taas irvistys ja lopulta uskoi että eipä taida olla suuhun laitettavaa tavaraa tämä. Hih vähällä sitä itseään viihdyttää, mutta on nuo ilmeet välillä aika huikeita. :D
 
Flower: ootkos sä lukenut kansankanavaa :D Toinen kuuma aihe oli lasten huutaminen pihalla kesällä ja koirankakat ;)

Helsinki: juu ei oo minua varten, viimeksi hyppäs joku mies eteen ja kysyi "wanna fuck"... no onneksi kysyi ensin :D Tulee käytyä, kun asuu yksi läheinen ihminen siellä, ja kiva shoppailla siellä välillä, mut muuten en näe itseäni niin suuressa kaupungissa.

escapelle: onnea leikkaukseen, muista ottaa rennosti sitten jälkeenpäin!

Syöttötuolissa ei istuta vielä, en ees oikeen usko että vauva pystyisi vielä siinä istumaan. Ei ole taito vielä niin hyvin kehittynyt.

Tänään onkin myrskynnyt, onneksi taitaa olla jo täällä laantumaan päin!

Mindi83
 
Tänne onkin tullut paljon tekstiä. Päällisin puolin selailin kirjoitukset ja ajattelin itsekin jotain kirjoittaa.

Vauvauintiin meillä oli paikat mutta peruin ne. Hinta olisi ollut 120 euroa kahdeksalle kerralle ja tulin siihen tulokseen, että harmittaisi jos ei sitten päästäisikään joka kerta paikalle. Käymme SRK:nnan vauvakerhossa ja siellä moni vauvauinnissa käynyt sanonut, että täällä ainakin oll kaikilla mies mukana. Minun mieheni ei vuorotyön takia olisi päässyt kaikille kerroille mukaan.. eli siltäkin kannalta ehkä parempi ettei menty, kun ei kaikkea yksin kuulema pysty tekemäänkään siellä. Vauvakerhosta on tykätty kovasti ja ehkä itsellekin mukavempi, kun vapaata juttelua ja touhuilua vauvojen kanssa :)

Kiinteitä meillä syödään nyt peräti kahden jääapalan verran :) Aamulla kana-kasvis sosetta ja iltapäivällä hedelmää. Puuroa illalla ja aamulla. Velliä neiti ei huoli. On tosiaan hitaasti siis aloitettu, kun jo 4kk aloitettiin ja edelleenkään ei mene tuon enempää. Yksi päivä tosin vetäisi päärynäpurkin kokonaan, se taisi olla herkkua :D Ruokailu hetkistä neiti tykkää mutta leikkimistähän se aikalailla on. Sormiruokailu kiinnostaa minuakin, täytyypä lukea tuo linkki joka oli laitettu.

Meillä tyttö konttailee jo kovaa vauhtia ja tyhjentää kaikki hyllyt. Hihkuu vaan iloisesti mennessään. Kaukosäädin ja puhelimet kiinnostaa eniten. :) Iso nalle on tytön yksi suosikki (ja siis etenkin sen nallen nenä!). Tyttö osaa myös moikata kättä nostamalla. Mies aina töihin lähtiessä ja tullessa morjestaa vauvaa sillä tavoin ja vauva alkanut tehdä samoin, kun näkee jonkun. Jokeltelee kovasti, aiemmin siis ollut aika hiljainen. Tätätätä-tää äännettä käyttää paljon.

Päiväunet on edelleen tosi lyhyitä ja välillä mennään 2x 30min koko päivänä. Ei siinä muuta mutta neiti on sitten koko aika niin väsynyt ja kiukkuinen. Vaatii paljon huomiota eikä jaksa kauaa touhuta itsekseen mitään. Itsellä aika väsynyt olo, kun tuntuu etten saa mitään tehtyä. No lyhythän tämä vauva-aika on ja siitä täytyy nauttia :)

Missä vaiheessa vauva pitää siirtää pois kaukalosta turvaistuimeen? Tietenkin 13 kg on max. raja meidän istuimessa mutta mietin, kun moni kaveri tuntunut siirtäneen jo tässä puolen vuoden tietämillä. Onko molemmat yhtä turvallisia vauvan kannalta?

Entä pyörän kyytiin, koska noin keskimäärin voi pyörän istuimeen vauvan laittaa? Sitten, kun istuu itse?

Jaksamisia ja voimia vaikeiden asioiden kanssa painiville :hug:

Taidan mennä nyt nauttimaan hetkeksi omasta ajasta, kun neiti nukkuu vielä ehkä muutaman minuutin ;)

Marrr ja pikkuneiti kohta 6,5kk
 
Myskyisää päivää täältäkin:wave:

escapelle Lykkyä operaatioon :)

sormiruokaa Lenni syö maissinaksuja ja leipää sekä joitain hedelmiä mutta muuten mennään kyllä ihan syöttämällä :) Eipä tuo ole edes ollut kiinnostunut lusikasta. Olen kyllä aikaisemmat lapset opettanut suht aikaisin syömään itse ja ovatkin oppineet nopeasti. Mulla tulis mieleenkään syöttää vielä jotain 2-vuotiasta.

syöttötuolissa syödään pääasiassa kaikki ateriat,iltapuuro sitterissä kun Lenni nukahtaa hetimmiten niin ei sitten tarvitse raahailla syöttäristä sänkyyn yms. Ja olenkin nyt yrittänyt yhtenäistää meidän ruokailuhetket niin että Lennikin on osallisena.

Voi vitsi kun joidenkin pienet jo konttailee :D Lenni tuntuu olevan niin tuskastunut kun ei pääse eteenpäin ja niin myös minä. Olen auttanut poikaa niin että nostan hieman jalkoja jollloin pääsee konttausasentoon ja alkaa heti hytkymään siinä. Odotan kovasti sitä että poika pääsee eteenpäin vaikkakin siinä' on sitten vahtimista mutta eipähän ole niin tylsää :)

Mulla on vielä 5 kiloa lähtöpainoon ja luulen että ne aika nopeasti tuosta sulaa kun ei ole pahemmin viime aikoina ollut ruokahalua tuon järjettömän ahdistuksen takia :( Nämä viimeajat ovat kyllä olleet kamalia. Olen väkisin raahannut itseni ulos lenkille ja se tuntuukin auttavan ainakin vähän.

Nyt Lenni narisee tuossa lattialla,me lähdetään vaipanvaihtoon!!

-Naurukohtaus ja Lenni kolmen päivän päästä 7kk-
 
Vauva nukkuu, ni mä hilpasin äkkii tänne (jätskii hain eka kyytipojaks), jos vaikka jotain ehtis ennenku taas heräilee :)

Ihanaa, mun äiti tulos tänään kattoon neitejä, et mä saan rauhassa leipoa. Kun meillä samanlaista kun marrr teillä, ei oikeen nukuta niin sitten ollaan väsyneitä, eikä viihdytä misään.. Meille kuitenkin huomenna tulossa vieraita, ni tarvis saada jotain tehtyä, ku esikoinen täyttää 7v. :heart:

Onpas marrr teidän neiti kehittyny huimaa vauhtia! :) Meillä ei konttailuista saati moikkaamisista mitään tietoa :D

Meillä syödään sitterissä. Neiti kun ei vielä istu mitenkään, niin en oo vielä syöttötuoliin laittanu. Meillä toi babybjörnin sitteri, siinä ihan hyvä syödä :)

Tintti: Tsemppiä!

Escapelle tsempitykset varsinkin jälkimaininkeihin!

Tiinelli: Onpas pitkä tytsy!

Meillä on mies taas tehnyt pitkää päivää, lähtee siis ennenku herätään ja tulee vasta ku nukutaan, niin mähän joudun ton pienemmän neidin ottaan aina lenkeille mukaan. Nyt kun ollu näitä sadekelejä, ni iltalenkillä ollaan käyty rintarepussa sateenvarjon alla. Mut voi vitsi niitä katseita, mitä saadaan! :D Ihmiset toljottaa autoistansa, et mitä hittoa sä vauvas tuot tällasella kelillä ulos.. Huvittavaa :D Se on vaan jännä tosiaan, täälläkin kun monesta asiasta tullu ilmi, et ihmiset "tuomitsee" helposti äidit vauvojensa kanssa, tietämättä yhtään tilannetta. Ite en sitä mitenkään ota, mut hauskasta vaan. Sitä paitsi pikku neiti ihan huumassa, ja mikäs hätä hänellä siinä on, lämpimästi puettuna varjon alla :)

Noh, ei kai muuta. Oisin tietty tänkin ajan voinu käyttää vaik siivoomiseen :D Mut nyt taidan mennä hakeen lisää jätskii ja sit kattoo telkkaria, ku ei tuo nyt vieläkään oo heränny :O Sateista keskiviikkoa kaikille!
 
marrr oi ihanaa, teillä jo osataan kaikenlaista :heart:

Helsinki ei mun kaupunki, 2,5 vuotta sitten oltiin miehen kanssa siellä hotellissa viikonloppu, linnanmällä ja serenassa. Sen jälkeen en oo siellä käyny. Tulee varmaan suurena yllätyksenä, mut viihdyn maalla :D.

mountain joo ihan laihduttamatta lähteny, oon niin kova syömään karkkia,, suklaata jne, ettei mun laihikset kannata. Nyt painoa 62kg. 60kg on mun tavoitepaino, jos jouluun mennessä sen saavuttais.

Onko teille kellekään sanottu neuvolasta vauvan ennustettua pituutta? Meille silloin pari kk sitten sanottiin että vauvan ennustettu aikuispituus on 168cm. Ne kai sen jotenkin arvioi vanhempien pituuksista? Mä oon 170cm ja mies 177cm.
Pojillekin joskus pienempänä ennustettiin jotain pituuksia, en vaan enää muista niitä.

Neuvolan käyristä en välitä vähääkään niin kauan kun ei ole mitään oikeaa huolta kasvuun liittyen. Esikoisen kanssa juostiin painokontrolleissa vuoden päivät taaperona kun on niin hoikka. Tutkimuksia ehdotettiin mutta kieltäydyin niistä, meidän suvussa kaikki on langanlaihoja aikuisikään asti ja jotkut jopa tosi vanhaksi saakka. Mun mielestä vauvatkin saa olla pulleita, toki isompin lasten kohdalla on väärin lihottaa lasta/antaa lihoa. Oikean ruokavalion avaimet kun kuitenkin on vanhemmalla ja lapsia saa kannustettua liikkumaan.
 
Kakka Meillä toimii kerran päivässä ja on ihan sellaista ison miehen jöötiä. Ja jos luumulla ei ummetus lähde tai se on liian voimakas, niin ruusunmarja on toinen jolla maha toimii hyvin.

muskari käytiin keväällä jo ja sillon poika ei oikein innostunut. Taisi olla reppana vielä liian pieni 3kk. Nyt syksyllä tykkää, mut usein just silloin haluisi päiväunille. Aina ei käy tasan jyvät.

päiväunet meillä otetaan vähintää 2 tunnin välein. usein aamupäivän aikana x 2 ja iltapäivällä x 2 30-90min kestoiltaan. iltaunille 18.30 ja herätään klo 5

vauvauinti Meidänpoika on hitaastilämpenevä. Käsillään kyl läiskyttää ja viihtyy vedessä. Viime kerralla tuli sukellusten jälkeen pientä itkuisuutta, mut meni heti ohi. Taitaa äiti olla jännittyneempi. Kaikkein vaikeinta meillä on se suihkussa käynti, kun siitä poika ei tykkää. Mut ihanaa touhua muuten. Viimeksi teimme jo vauhdista sukellusta ja poika huilaa aina koko uinti päivän.

syöttötuoli paketissa edelleen vaikka istuma lupa ollut jo kuukauden päivät. Kokeiltu ollaan serkulla ja hienostihan poika istuu, mut ei mulla kiire istuttaa. babybjörnin sitteri täälläkin ja siinä ruokaillaan toistaiseksi. Perjantaina käyn ostaan bumbon ja varmaan ruokailu jatkuu siinä hetken aikaa. Siskollani syötin poikaa siinä ja suju todella hyvin.

ruokailuhetki välillä sujuu huonosti, jos yhtään väsynyt niin aika touhua. Samoten mä en leikitä tai laita muuta ärsykkeitä, mulla asenne kun syödään niin syödään ja pää sääntöisesti sujuu hyvin. Kiltisti avaa suun ja kun masu täynnä niin suu menee kiinni. Näyttää nauttivan ruokailusta

lähtöpaino Mulla on sinne + 5 kg ja toivon et en sinne pääse vaan laihtusin vielä 10 kg jos onnistus raskautua luomuna keväällä. Tosin tällä mallilla se ei tule onnistuun, vaan saavutan tuon lähtöpainon. Vaunuilut jääneet vähemmälle, kun mukamas kiirusta ja maanantaisin käyn step-jumpalla, mut ei se yksin riitä. FA onkin mukavasti, kun saa miehen kanssa hetken omaa aikaa liikunnan parissa. Mä odotan et päästäs edes vaunuileen yhdessä.

Helsinki ei todellakaan mun juttu. Mä olen maalta ja haluun maalla asua jatkossakin. nyt asun pienen kunnan keskustassa, mut tämäkin mulle liikaa, etenkin tämä kerrostaloasuminen, ei ole mun juttu. No onneksi kohta saa muuttaa peltojen keskelle takas.

turvaistuin eks se ole 9kg tai 9 kk. Istumisen ainakin pitää sujua hyvin. Meillä vasta otettiin tuo vauva pehmuste pois tänään, vaik sitäkin olisin vielä voinut pitää. Mulla ei ainakaan ole mitään kiirettä laitta turvaistuimeen ennen aikojaan. Tosin jos kaukalo käy pieneksi painon suhteen tai koon (eli pää tule yli, jalathan saa tulla yli). Kovasti olen kyl miettinyt, et tämä uusi palkillinen versio vai selkämeno suuntaan. No onneksi saa vielä pohtia asiaa, molemmissa puolensa.


karsastus karsastaako teidän pikkusten silmät vielä paljon???
Musta meidän poika on nyt ruvennut karsastaan paljon enemmän kuin aikaisemmin.

escape, voimia koetokseen

LD, no jos nyt sit uskoisivat refluksia tai löytäsivät syyn. Onneksi sentään asiaa selvitellään.

ON. meillä ryömitään ihan pienen pieni matka. Konttaus asentoa ajoittain hakee ja karhukävely asennossa ollaan paljonkin. Jonkin aikaa jaksaa istua ilma tukemista, mut aika heikkoa touhu vielä on. Unen lahjat edelleen hyvät. Meillä edelleen vaunuissa koppa osa ja siinä hyvin viihtyy. Seisominen on varvastelua vielä. Ruokaillessa ei edes yritä ottaa lusikkaa tai hampaita pestäessä. Tänään tarjosin hamamsharjaa ja vastahakosesti otti ja katteli hetken ja tiputti pois. Meillä ei vieläkään pidetä kahta eriesinettä kädessä tai vaihdeta leluja toiseen käteen. Kovasti on pärinää kylläkin pojalla.

nyt muihin hommiin, eli sohvalle pitkäkseen ja odottaan mahapurujen helpotusta. Liika akahvia ja vaahtokarkkeja tässä koneella ollessa mennyt suuhun. Niin ja hehkutetaan nyt. Meille tulee raksalle kylmä vesi JEI!!!! ja ilmeisesti sähkäri pääsee perjantaina tekeen viimeset hommat.


sane
 
helsinki siis en mäkään siellä asuis enää.... niin kun käy kerta vuoteen-tyyliin kierimässä niin taas pärjää jo pitkän aikaa ilman. mulle sillä on tietty vapauden merkitys. mä olen todella korvesta kotoisin,OIKEESTI, ja kun aikoinaan sain helsingin keskustasta töitä, olin niin jotain saavuttanut :D opin liikkumaan paikallisilla ja asema-sokos-stocka... niihin kulmiin liittyy paljon muistoja...
se rauha mikä täällä on, on aivan eri maata...
ei ole naapurin seinät vieressä, tosin metikköön en kans haluaiskaan vaan kunhan taloja on näköetäisyydellä niin tuo mulle turvaakin.inhoan pimeää enkä kestäis jos ei ois ees katuvaloja.... huiks.... :D raukkis ;)
no, mutta siis joo... mitä mun pitikää vielä tuosta...jos ei olis lapsia niin voisin kuvitella asuvani jossain luksusalueella, hietsukin kelpais kattohuoneistolla ;)... tuttu asuu kalliossa ja voi elämä mitkä kulmat :D never ever!!!

ummetukseen apua no vesi vanhin voitehista :D meillä auttaa myös mustikkasose, mutta vois koittaa luumumehua, sekin auttaa ja nopeemminkin vissii kun soseet.

vettä vauvalle ite annan soseiden yhteydessä. lusikallinen pari sosetta, sitten huikka vettä jne jne...

liikuntaa miehen kanssa kyllä mäkin yllätyin kun isäntä ite asiaa ehdotti :) ja aivan loistavaa onkin ajatus että saadaan tunti tehdä yhdes jotai ..saa nyt kuitenki nähä et kuinka lähtee käyntiin, mutta yritys on pääasia :) mun on joka tapauksessa oman terveyteni kannalta nyt pakko alkaa tehostamaan... ja kaikki vaaleat viljat vaihtaa täysjyvään entistä tarkemmin... sun muuta... mutta tosi kiva että mies ite otti aloitteen ja nyt on yhteinen päämäärä.

psykologi olin tänään jälleen puhelemassa. kyllä vieläkin on asioita joita on vaan pakko jauhaa ja jauhaa.... se onneks tuntee mut jo paljon aikaa ennen eroa, ja osaa nähdä mitä mä olin silloin ja mitä nyt. liikutuksen kyyneleitä näin kun hän katsoi vauvaa ja mua. sanoi kuinka hyvä mieli hänen sydämeen tulee kun hän näkee nyt, kuinka onnellinen voinkaan olla, ihana ihminen :heart:
mun tuli tosi tasainen tunne sen jälkeen. on kuinois taas valtava painolasti otettu harteilta pois.
on mulla ystävätkin ja mies toki kuunnelleet, mutta ei nää vanhat traumat ole pidemmän päälle sellasia mitä lähimmäisten kanssa AINA läpi kävis.


ihana ilma, oikeesti :D mä niin tosiaankin nautin tuolla ulkoilla! vauvakin oli toista tuntia vaunuissa, eikä se edes malttanut nukkua, hymyillen vaan katteli tuulessa kaartuvia puita...lentäviä lehtiä... huminaa...
aivan ihanaa. koira "sekoaa" aina myräkällä, se villiintyy täysin tuossa pihalla riehumaan, hullun lailla juoksee edes takas ja ihan kuin koittaisi tuulen kanssa kilpaa mennä :)


syöttötuoli on nyt pian pari viikkoa ollu käytössä. tein itse paksun pehmusteet vauvan ympärille ja siten istuu tuettuna. tykkää olla siinä paljon mieluummin kuin sitterissä :) sitteri on oikeestaan enää sellanen lekottelu-paikka vaan enää...

lähtöpaino no sain kaikki pois mitä tulikin liki 20 kiloa... itestään ne lähti taas. tai no, mitä muuta kuin liikuntaa tässä vaunujen ja koiran ja kodin hyötyliikunnan yhteissummana. mutta ylipainoa kuitenkin kymmenisen kiloa :( pakko olis rutistaa ne pois, mä tykkäisin kans saada ne pois ennen uutta raskautta...

en muista mihin kaikkeen taas piti kommentoida, mä alan nyt imuroimaan ja on kyl lämmitettävä saunakin tänään , hih, mä tykkään niiiiin paljon saunoa!
 
Kaukalosta turvaistuimeen jonku asiantuntijan mukaan siirrytään aivan liian nopeasti. Mikäli kiloraja ei ylity tai pää tule yli niin kaukalo on aina turvallisin. Jalat saa olla paljonkin koukussa jos em. asiat kunnossa. Siispä älkää pitäkö kiirettä :heart: Käsittääkseni pyörän kyytiin sitten kun osaa istua kunnolla vai? Suosiolla meillä menee ens kesään, en oikeastaan edes pyöräile juuri koskaan. Liikaa tulee autoiltua, on liian helppo ottaa pihasta vaan auto ja lähteä :ashamed:

Kaarja mulla on tunne, että meitäkin joskus tuijotetaan jos menen tohon lähikauppaan vauvan kanssa varttia vaille kymmenen, että oiskohan vauvan nukkumaanmenoaika. Oletteko koskaan ostaneet vauva mukana alkoholijuomia? Sehän on aivan hirveää! Kerran kävi hauskasti kun oikein 2 lonkeroa ostin ja eräs täti oli hyvin hyvin näreissään, sain merkitseviä katseita vauvaan, minuun, vauvaan ja minuun. Täti oli muuten itsekin just "sillä" osastolla. Sitten täti tyytyi kommentoimaan ystävälleen jotain. Jestas meinasin... :stick:

Marrr ihana ku vauva jo moikkailee, mahtaa olla hauska näky :wave:

Sane heh ;)

Syöttötuoli on vielä paketissa. Meillä on se Stokken ja siihen ne vauvajutut, että varmaan kohtapuoliin sen vois ottaa käyttöön. Sitterissä yleensä syö, joskus sylissä. Poika ei kummoisesti osaa vielä istua, kallistuu sivuille helposti ja eteenpäin mennessä vatsa ottaa vastaan :LOL:

Lähtöpaino on pitkään jo ollut turvallisesti -3kg tietämillä, mutta jo tein päätöksen, että kaikki sellainen syöminen loppuu mitä en syönyt ennen raskaaksi tuloakaan. Söin ennen aika terveellisesti, en koskaan mitään makeaa. JUST äsken join kupin kahvia ja järjettömän kokoisesta pullasta puolet, hyvin siis menee. Tosin olen tyytyväinen jos paino pysyy tässäkin. Jotenkin järjenvastaista, mutta mun lantio/takamus on kapeampi ku ennen synnytystä. Mikä ei sinänsä haittaa ollenkaan :D

Naurukohtaus mitä leipää olet Lennille antanut? Mietin kun kaikissa tuntuu olevan niin paljon suolaa...

Helsinki on kiva paikka käydä, mutta en haluais asua siellä. Just mun vauvasta erossa olo oli kun menin yhden mammakaverin kanssa yöksi Hkiin ihan vaan shoppaileen, istuskeleen kahviloihin, katteleen maailman menoa. Oulussa asun lähellä keskustaa ja sopii mulle just hyvin.

Heräilispä nyt tuo ihana vauvani mun kun haluaisin lähteä vähän ulos. On nukkunut jo 3 tuntia!!! Tää on aika harvinaista kyllä...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista turvaistuimen suhteen! Meidän tyttö on pitkähkö (70,5cm), joten jo jalat tulee vähän yli ja sen takia lähinnä mietin. Kaukalo on tosi kätevä, kun saa meidän rattaisiin kiinni ja voi ihan sellaisenaan kantaa joten tosiaan ei kiire vaihtaa siitä pois :)! Voi siis huoletta pitää vielä tuohon painoon saakka, jos pää ei ala tulla yli.

Helsinki: Me ollaan itse asiassa viime aikoina pohdittu, että lähdettäisiinkö sinne asumaan vai ei. Minun sukulaiset siellä, hyvä työtilanne ym. Toisaalta kiehtoo mutta toisaalta ajatus karmii. Kerrostalo asuminen myös mietityttää, nyt rivitalossa ja koen käteväksi pienen kanssa. Kuulen mielelläni kokemuksia sellaisilta, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla. Millaista siellä on asua lasten kanssa?

Lähtöpaino on reilu -10kg... Mutta siis me käytiin lapsettomuushoidoissa ja keräsin kiloja niiden aikana, joten ne kilot hävinneet myös + muutama muu. Olen ruvennut katsomaan mitä syön tosi tarkkaan ja yrittänyt karsia turhia herkkuja pois (vaikkakin niitäkin tulee syötyä turhan paljon edelleen :ashamed:). Imetys varmaan polttanut suurimman osan kiloista.

Meille ei ole pituus ennustetta annettu vauvasta. Minulle sanottiin joskus, että nykyään niitä ei enää tehtäisi mutta ilmeisesti sekin neuvolasta kiinni. Koko aika kyllä puhutu, että neiti kasvaa ylempänä käyrillä mitä ennustettu. Voisikin ihan mielenkiinnosta kysyä, että mitä sitten ovat sinne kirjanneet.

Koirista minä en tiedä mitään :D Muuta kuin, että pelkään niitä jonkunverran. Olen enemmän kissa ihminen :) ja meillä tassutteleekin niitä kolme kappaletta ja lisäksi loikkii kaksi pupulia.

Mutta nyt television ääreen ;)
 

Yhteistyössä