Maalismussukat - syntyneet

marmori-iho ja laikkuisuus, onko kellään omalla/ tutun lapsella vastaavaa??? se ilmeisesti liittyy sit tähän... netistä ei sais mennä kattomaan mut menin kuitenkin. jos ei sydämessä tai verisuonissa vika ole, saattaa sit olla kyse synnynnäisestä kilpirauhasen toimintahäiriöstä. tytöllä on ihan kuin "verkko ihossa" saattaa tulla ja mennä, ei siis näy koko ajan.
terkkari näki senkin ja sanoi että se on tätä marmorointia mikä on aivan normaalia. mutta eihän nuo neuvolan henkilökunta ole tällaisiin erikoistuneet.
jossain vielä luki että jos vauvalla on syntymästä saakka ollut runsaasti hiuksia ja marmori-iho, se on kaksi selvää merkkiä siitä kilpirauhasen jutusta. no siihen kyllä saa sitten lääkityksen. jotenkin kyllä pelottaa jos se onkin sydämestä.......
vaikka oonkin urhoollinen ja kestän, on oma sydän aika huolen nujertama. vallankin kun ei aateltu kertoa kellekkään ennenkuin on sinne jatkotutkimuksiin päästy. ettei turhaan säikäytetä ainakaan isovanhempia...
musta kyllä tuntuu että mun parhaalle kaverille mun on huomenna kerrottava. se osaa suunsa pitää kiinni, eikä pääse lipsauttamaan muualla. ois sit joku kelle ois tän purkanu. kun en mä kuitenkaan ihan kokonaan oma itseni osaa olla kun taustalla mieltä painaa..... :(
onneks on lisäks tämmöinen paikka kans olemassa mihin kaiken tuntonsa voi purkaa..
jotenkin vaan miettii, että mitä oisin voinut tehdä toisin.. oisinko jotenkin odotusaikana voinut jo ehkäistä tällaista? saati sitten, pitääkö epäilyt edes paikkaansa? nivusissa ja kainaloissa sykkeet tuntui kunnolla, että veri siis pääsee kyllä kiertämään kunnolla.
huoh... no, onpahan kerrankin niin että mäkin vaan suollan omia paskoja tuntojani tänne kun en niitä muillekaan voi tällä hetkellä huutaa.
kyyneleet tulee silmiin kun jo katsookin vauvaa silmiin, nauravaa suuta ja tarkkaavaisia silmiä...nytkö hän oisi sitten vakavasti sairas... jokaista halausta ja kuolaista pusua yrittää painaa mieleen aivan kuin jokainen niistä olisi se viimeinen... :'(
tiedän ettei tämä auta mitään, ja yritänkin parhaani pitää itseni iloisena, tuo ikävä puoli on vain se mahdolllisesti todennäköinen. onneks tänä päivänä lastenkin erikoislääkärit on taitavia. ja munkin kaverin parivuotiaalla on todettu reikä sydämessä. eikä se sen elämää haittaa millään tavalla.
toivottavasti päästään pian polille ....
 
Flower: Täällä peukut ja varpaat pystyssä, ettei olis mitään vakavaa! Kaikkeahan sitä kerkii mielessään miettiin, vaikka ei varsinaista tietoo ookaan ja tietenkin pelottaa :hug: Toivottavasti tosiaan pian pääsette tutkimuksiin, että asiaan tulis selkyys. Jaksamisia!
 
Tsemppiä flower! Tyynnytykseksi nyt kerron, että meidän neidillä on aika usein marmori-iho/verkottumista kauttaaltaan ja paljon tukkaa päässä, tosi raajat eivät kyllä sinerry. Ja tippaakaan en osaa olla huolissani. Kun pukee hiukan lisää vaatetta, verkottuminen häviää. Samaa oli esikoisella (nyt 3v5kk) ja edelleen tyttö verkottuu viileänä tai vastaavasti kuumeessa. Molemmilla on hyvin ohut iho (varmasti saavat isona "nauttia" couperosasta), siksi tämä yleensä normaali ilmiö varmaan näkyy heillä niin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
kiitos kaarja ja tillukas.. :)

nyt kun on hyvin nukuttu yö takana, on jo eri olo. tämän oon huomannu kans et vaatteita kun pukee niin verkko häviää. ja onneks päästäänkin jatkotutkimuksiin, näiden tämän paikkakunnan lääkärien sanomisiin kun en enää uskalla lainkaan luottaa....

uuteen päivään mars :)
 
Pakko itsekin tohon marmoroitumiseen tulla kommentoimaan!

Tosiaan meidän jokaisella lapsella ollut vauvana samanlaista ihon marmoroitumista silloin kun on vaatetta otettu pois. Meillä esikon aikaan neukkutäti sanoi että johtuu siitä kun näillä pienillä ei vielä lämmönsäätelykyky toimi niin kuin aikuisella. Tosiaan se tulee kun on vaatteet pois ja lähtee kun laitetaan vaatetta päällä ja saadaan lapsi taas lämpimäksi. :)

Toivottavasti flowerin tytölläkin vaan tälläinen ilmiö! :)
 
no se ilmenee pääasiassa jaloissa, ne menee sen verkkomaisen näköiseksi kuten kädetkin samaan aikaan. jalat vaan muuttuu tumman lilahtaviksi tms... ja varsinkin nilkoissa ja jalkapohjissa tuolla hetkellä on voimakkaan vaaleanpunaisia laikkuja... ja lääkäri oli kyllä nuori naislääkäri, joka sanoi ettei ole koskaan vielä nähnyt vastaavaa. sepä tässä onkin että se menee oikeasti kamalan näköiseksi, kun jalkoja sitten hieroo niin väri muuttuu hetkessä paremmaksi. et mitään he ei kumpikaan, terkkari eikä lääkäri sanoneet että se vois lämmönsäätelystä johtua. siistä syystä onkin hyvä että jatkoa odotellaan ja pätevimpiin käsiin päästään :)
 
On niissä nuorissa lääkäreissä puolensakin, kun ei ole niin paljon kokemusta ja lähettävät erikoislääkärille. Lääkäri huomasi 6vk neuvolassa, että tyttö karsastaa, nelikuisena oli lievää, mutta kotioloissa katse oli välillä villin näköinen. Nuori lääkäri pisti kuitenkin lähetteen silmäpolille tarkempiin tutkimuksiin ja niukin naukin sieltä päästiin ilman silmälasimääräystä ulos. Kontrolleissa kuljetaan varmaan pitkään. Jos noista flowerin vaivavaihtoehdoista pitäisi valita, ottaisin sen kilpparin. Helpompia hoitaa ja jos joudutaan leikkaamaan, ovat helppoja operaatioita sydämeen verrattuna.
 
Flowerille: tsempit, toivottavasti saatte pian ajan polille ja selvyyttä asiaan! :hug: Toivon todella ettei ole mitään vakavempaa, hyvä kumminkin että tutkitaan. Tämmöset asiat aina säikäyttää, mut tuskimpa on mitään mitä itse oisit erilailla tehdä odotusaikana tai muutenkaan, että ei kannata itseään syyllistää.

Eilen oltiin koko päivä lasten kanssa mun lapsuuden kodissa ja ihanaa oli ottaa vaan pihalla rennosti, heh sain vaan itse olla kun isovanhemmat katsoi muksuja ja itse sai istua valmiiseen pöytään... mikä kyllä oli miltein liikaa mulle, ensin lounas, siitä puolituntia mansikoita ja kermavaahtoa, siitä eteenpäin taas puolituntia jäätelöä, kahvia ja pullaa/keksejä... ööh miten musta tuntuu, että ei tulis mittää kropan jotenkuten kunnossa pidosta, jos ois itsellä tollanen tapa syödä ;)

Onkos ketään käynyt jukuparkissa? Onkos millainen paikka noin yleensä, siisti? Meinasin, että käydään nyt joko siellä tai sitten taas muumimaailmassa... Särkäniemessä tuli käytyä jo vähän aikaa takaperin, ja siellä olikin ihan kiva meininki (nyt ekaa kertaa siis lasten kanssa), portilla meinasin kyllä pyörtyä kun kuulin mitä sisäänpääsyt jo maksaa... siis yli 600 markkaa (joo älä ajattele markka-aikaa, mut ei voi auttaa), huhhuh... Muutenkin mun omat laitteissa käynti ajat on ohi, niin paljon huippas jo pelkästä muutaman "kidutuslaitteen" sivustaseuraamsesta, ehkä johonkin teekuppeihin voi just ja just mennä :D

Kaikille taas kivaa viikonloppua! Minä taidan lähteä mattoja pesemään, jos yhtään ilmat suosii.

Mindi83
 
Flowerille ja koko teidän perheelle jaksamista! :hug: Itse tiedän tuon tunteen pelosta oman lapsen hyvinvoinnista... :| itsehän elin tuossa pelossa raskauden loppuajan ja vauvan syntymän jälkeenkin vielä pitkään... :( eikä tuo odottelukaan jatkotutkimuksiin ole helppoa kun itsellä on koko ajan sellainen epävarmuus että onko kaikki pienokaisella hyvin... mutta toisaalta jos asia olisi hyvinkin vakava niin olisitte luultavastikin päässeet jo heti sairaalaan vauvan kanssa tutkimuksiin... toivottavasti teidän pienellä on kuitenkin kaikki hyvin! :hug: :hug:
ja samoin kuin monella muullakin niin meilläkin tuota marmoroitumista ilmestyy kylmästä tai kuumasta johtuen...
netin suhteen suosittelisin pysymään poissa aiheeseen liittyvistä keskusteluista ihan oman mielenrauhan vuoksi... näin tein itsekin ja odotin mieluummin sitä lääkärin tekemää oikeaa diagnoosia kuin luin toisten arvailuja aiheesta...
 
Viimeksi muokattu:
Vauveli nukkuu niin tulin lyhyesti jotain kirjoittelemaan... :)

Toivotaan, että kaikki on hyvin teillä flower again! Jaksamisia täältäkin! :hug:

Viime yö sujui pitkästä aikaa tosi hyvin! Vauva nukkui klo 21-7.30 ja söi vain kerran eikä muutenkaan heräillyt. Meillähän neiti siis syö parhaimmillaan edelleen neljää kertaa yössä ja koko aamu yön tankkaa vähän väliä. Kokeilin peruna-porkkana vellin antamista jokunen päivä sitten mutta ei siitäkään ollut apua. Maitoa kyllä riittää, joten nälkäinen ei ole. Minulta jää edelleen joka päivä 1-2dl pakkaseenkin. Aamuisin ja iltaisin pakko pumpata edelleen, kun tyttö ei jaksa syödä kuin yhdestä rinnasta kerrallaan ja jos syötän liikaa alkaa mieletön puklailu.

Soseita meillä menee jo mangoa ,mustikkaa ,päärynää, omenaa ja tänään aloitettiin maissi. Niin ja luumua. Peruna ja porkkana on edelleen tauolla, kun en ole uskaltanut antaa kun pelkään että ne hirvittävät mahavaivat taas palaavat. Siitä perunaporkkana vellistä ei kyllä tullut masuvaivaa. Tyttö on kova syömään ja aukoo suutaan innokkaasti lusikalle ja on yhtä hymyä :)

Itselläni meinaa aika käydä pitkäksi enkä tiedä mitä voisin vauvan kanssa päivät tehdä. Tunnen hirveätä syyllisyyttä siitä etten aina jaksa vauvan kanssa leikkiä ja olla. Vauva kyllä leikkii tyytyväisen oloisena itsekseen leluilla ja välillä menen mukaan. Miten paljon te muut leikitte vauvan kanssa? Mitä muuta puuhaatte vauvan kanssa? Meillä kyllä vauva seurailee tekemisiäni. Välillä käytän konetta mutta useasti siivoilen, järkkäilen tavaroita tai muita kotitöitä. Vauva myös seuraa innokkaasti pupuja ja kissoja joita meillä on :) Vauva ei viihdy vaunuissa ollenkaan hereillä ollessaan, joten kävelykin jäänyt vähäiselle. Ratasosan turvavyöt on vielä tosi isot... Onneksi auton turvakaukalon saa kiinni rattaisiin. Siinä viihtyy kyllä kauppamatkat ym. Jotenkin itseä ei huvita lähteä kävelylle, kun vauva nukkuu max. sen 30min ja jos ollaan se aika kävelyllä ei itselle jää sisällä ollenkaan aikaa syödä rauhassa tmv. Elokuun 20 pvä aloitetaan vauvauinti, sain meille paikat :) Oma yksinäisyys painaa ja tuntuu etten jaksa aina olla tarpeeksi vauvalle läsnä, pelkään että mitä jälkiä se pieneen jättää. Tyytyväinen neiti tuo kyllä on kaikinpuolin ollut mutta silti... :/ Juttelen kyllä vaaville ja luetaan yhdessä kirjoja ym.

Täytyykin tästä näemmä lähteä vaipan vaihtoon... :) Tulipa nyt jotain kirjoitettua taas.

Marrr ja pikkuneiti 4,5kk
 
Flowerille :hug: uskoisin myös että tytöllä kaikki hyvin :) Meillä pojalla oli pitkään kun otti housut/sukat pois kauhean siniset/violetit jalat. Itsekin pelästyin,ajan kanssa helpotti ja verenkierto parani.

aikuistuminen, oikein pelottaa :/ Vanhin kun on 10v, ja sanoo kyllä aika usein kun osa se kavereista esim. mollaa tms sen vaatteita tai muuten et on lapsellinen.Siis voi veetu oikeesti, HÄN ON LAPSI! Pistää välillä vihaks! Olenkin sanonut että saattavat vaan olla kateellisia ettei kannata välittää.Vähän aikuistumiseenpäin tietenkin,ettei nyt enää pidä ti-tinallen paitoja esim tms :D Mut en anna pitää mitään miniminihameita tai muutenkaan käyttää liian aikuismaisia vaatteita.
Meikatakin haluaisi mutta en anna.Siihen on hyvä vedota että saa meikata saman ikäisenä kun minäkin alotin, eli kasilla..lieneekö sitten joku 13-14v,ja silloinkin VÄHÄN, ette ole sotamaalausta laitettu! Aurinko on raidoittanut hänen hiuksensa kivasti, ettei tarvitse edes miettiä värjäämistä :)

Vauva täällä nyt 3½kk suunnilleen ja alkanut maistelemaan kiinteitä.Huomattava ero!Oli siis jo viikon tai 2 lähes koko päivän tissillä :/ Maitoa tulee,muta tarvitsi näköjään enemmän,joten kiinteitä sain alotella.Nukkuu rauhallisemmin ja paremmin, tissittelee vähemmän, mutta usein kuitenkin :D Pituutta lienee jossain reilun 68cm paikkeilla ku sen koon vaatteet eivät mahdu millään :D Painoa kotivaa´an mukaan 7,7kg...tulee samalla reenattua kun häntä kantaa :D Parin viikon päästä neuvola 4kk tasan silloin.

Reissussa oltiin lasten kanssa, ensin ulkomailla,serkun häissä ja sitten mummolassa reilun viikon verran, kun asuvat sen verran kaukana ettei pariks päiväks viittinyt lähteä.Sai itekin vähän levättyä kun oli mummo ja pappa auttamassa.Kohta kun alkaa kunnolla arki ja koulut ja kaikki.

Työasioita jo tässä mietiskelen itse ja olenkin nyt 100% varma mitä tulen tekemään ;)
Olen ollut pitkään lasten kanssa kotona ja välillä opiskellut,ja pätkähommia tehnyt.
Nyt olen päättänyt että laitan yrityksen pystyyn ja tässä on aikaa suunnitella sitten oikein kunnolla kaikki, ennen kuin poika menee hoitoon sitten n. 2 vuotiaana tai sen jälkeen,kun on siihen valmis.

AINIIN poika pitkään yrittänyt kääntyä,aina kuitenkin käsi jäänyt alleen eikä ole päässyt siitä pidemmälle.Tänään siis kääntyi kokonaan ja siinähän sitten mentiin jatkuvasti ympäri :D Välillä tuntui et lähtee lentoon kun niin potki ja kädet heilui mahalla ollessa :D
JA VIELÄ ekat hampaat täälläkin tulleet, toinen siis jo läpi asti ja toinen tulossa.. toivon ettei pure mua niillä sitten :D On tää kivaa :D taaperolle tuli eka hammas vasta n. 11kk iässä.

Nyt katsomaan mitä nuo isommat puuhaa..saavat mennä jo nukkumaan kyllä...

:wave: CB+ pikkuJ 3½kk
 
Toivottavasti flower vauvalla on kaikki hyvin! :) Ja mun mielestä on ihan normaalia että pelkäät ja olet huolissasi, anna itelles lupa siihen.

Meillä oli viime viikolla neuvola, poika on 7900g ja 64cm. Refluksia epäilivät lääkäri ja terkka, mutta ei vielä päästä lastenlääkärille.

Jaa, vauva heräs, have to go.
 
kiitos taas tsempeistä :) hyvin täällä jaksellaan, vielä ei ole kutsua kuulunut. eikä iholla ole yhtä pahoja muutoksia havaittu. kyllä asia mielessä käy, mutta mulla on tapana yrittää keskittyä päivän rutiineihin, ne pitää pään kasassa eikä liikaa huolehtimisesta ole kuitenkaan mitääb hyötyä. eletään päivä kerrallaan, iloitaan yhdessä :) tässä parin päivän sisään vauva alkanut mennä kohti ryömimistä :D iltoihin tullut "uni-öninä" ;) hellyttävä hymytyttö ....
kirjat on ihan super-hitti, lastenohjelmat uus tuttavuus mutta tarkkaan seuraa :) soseissa mango tuli kehiin, ja niin hyvin maistuu :)
 
Heippahei pitkästä aikaa!!:wave: Mukamas niin kiireinen ettei ole koneelle ehtinyt:ashamed:

flowerille paljon voimia!!:hug: Se on aina yhtä kamalaa kun joutuu lastensa puolesta murehtimaan :( Toivottavasti tyttönne on terve eikä mitään ihmeempiä tule ilmi. Ihanaa kun asenteesi on kunnossa,itse varmasti ryömisin huolen pohjamudissa ja murehtisin yötä päivää.

vauvan kanssa seurustelu Itse en ole myöskään kovin kummoinen leikittäjä. Yleensä ´viihdytän´vauvaa ns.ohikulkiessani jos Lenni sattuu juuri silloin huutelemaan tms. Välillä sitten sylissä keinutan ja hypytän ja lauleskelen jotain loruja tms. Mies sitten jaksaa enemmän paneutua leikkiin.

hampaita ei ole vielä näkyvissä mutta luulen että kohta jo eka nökö näkyy kun kuolaa tulee niin reippaasti. Muistaakseni keskimmäisellä oli jo tässä iässä yksi nökö suussa.

Mitäs,mitäs....me oltiin miehen kanssa viihteellä perjantaina :D Oli ihanaa kutsua pitkästä aikaa omaan kotiin kavereita ja nauttia vaan seurasta ja tietysti juomasta :D Tulikin otettua pitkästä aikaa vähän enemmän:whistle: EI nyt sentään mitään koomia mutta kyllä tukassa tuntui lauantaina että oli ottanut enemmän kuin sen yhden :D Oltiin baarissakin ja ihanaa oli tanssia ja relata oikein kunnolla. Miehelläkin on niin mukavia ystäviä ja tullaan mainiosti juttuun. Yksi mutta tässä kyllä on....:( Ja voi poijjaat että olen parjannut miestä ja itseäni tästä asiasta.
Kun tultiin baarista kotiin niin normaalista poiketen olimme suht himokkaalla tuulella:p Mä normaalisti menen suihkun kautta nukkumaan mutta nyt jostain syystä tekikin vähän mieli ja siinähän me sitten pupuiltiin kunnes päästiin loppuun ja tajusin että miehellä ei ollut ollut kondomia ollenkaan!!!:O Mies itsekkin oli jotenkin vähän ulalla että missäs se oikein on ja voi että mä kimpaannuin.Kirmasin äkkiä vessaan ja suihkuttelin oikein olan takaa. Mua eniten kyrsii tässä asiassa se että on se nyt jumalauta kumma jos ei kolmen lapsen jälkeen aikuiset ihmiset tajua että jos ollaan ilman ehkäisyä,edes vähänkin aika niin raskaus on mahdollinen!!:headwall: Ja varsinkin kun imetyksestä huolimatta mulla on menkat alkanu eli keho toimii normaalisti. JA siis että ollaan oltu kun pahaiset teinit jossain kännipuuhissa:mad:|O:headwall::headwall: Ei me nyt niin humalassa oltu että se kumisi olisi pitänyt unohtaa,jotenkin sitä vaan meni taas tunteen mukana eikä tajunnut. Kyllä mua on ahdistanut ja miestä myös. Noh,saapi nähdä miten käy mutta toivon käsi sydämmellä etten ole raskaana ja voin taata että tällainen pelleily ei enää ikinä toistu:headwall:

ehkäisystä tulikin mieleeni että kävin viime viikolla lääkärissä ja sain reseptin ehkäisyrenkaaseen. Kä'vin hakemassa apteekista mutta nyt pitää odottaa sinne että alkaa menkat kun mulla just loppu. Sanoinkin miehelle just viime viikolla että nyt ollaan tää kolme viikkoa vaikka selibaatissa,kunhan päästään sinne asti että saan sen renkaan paikalleen. Silloin kun aloin odottaa lenniä niin olin juuri saanut pillerireseptin ja oli tämä sama tilanne että piti odottaa että menkat alkaa ja kas ei alkanutkaan:whistle: Nyt todella toivon että alkavat niin saa tän ehkäisyasian kuntoon. Onko kellään kokemuksia renkaasta??

Lenni on jo 5kk ja aloitimme puurojen syömisen sekä liha otettiin mukaan ruokavalioon. Nyt päivärytmi menee suurinpiirtein näin:

Aamupala: Puuroa ja 150ml maitoa+rintamaito
Lounas: Kasviksia 1 prk+ 150ml maitoa
Välipala: Hedelmää 1prk+150ml maitoa
Päivällinen: Lihasosetta 1 prk+150ml maitoa
Iltapala: Puuroa+ 150ml maitoa

Maitomäärät toki vaihtelee mutta noin suurin piirtein näillä mennään :) Yöllä ei Lenni ole herännyt enää juhannuksen jälkeen ja mulla ei maitoa tule kuin aamuisin kun noi menkat jotenkin sotki koko homman.

Kävin itse tänään lääkärissä ja jouduin taas poskionteloröntgeniin:headwall: Eilen oli niin hillitön päänsärky että meinas taju lähtee. Saapi nähdä mitä kuvissa näkyy,ainakin oli tosi voimakasta limakalvoturvotusta. JA samaten emätintulehdus:headwall: Kävin eilen antamass näytteen ja positiivinenhan tuo oli. Mistä lie senkin saanut.....

Nyt rojahdan sohvalle,mies on kalastamassa,hänellä alkoikin juuri 5 viikon loma :)

- SähläriNaurukohtaus ja ihana Lenni 5kk-
 
huomenta kaikki :)

kiitos naurukohtaus sullekkin. ite oon koittanu olla aina tämmönen ikävien asioiden kohdalla. ja mitäs mä turhia murehtisin liikoja, kerran ei edes tiedetä ONKO vauvalle ees mitään :) murehdin sitten kun on oikeesti syytä.

naurukohtaus et varmaankaan sitten mitään naurukohtausta saanut kyseisen keikauksen jälkeen :D hhaha, voi voi se on tätä elämää se... missäs vaiheessa kierto oli meneillään? sekin onneks vaikuttaa... toivotaan nyt että kaikki olisi silleen hyvin, kyl jokainen lapsi ois kiva että ois toivottu.
tästä muistan erään kerran kun kaverin kanssa juttelin...se oli ihan vihainen, kun sen äiti oli mennyt kertomaan tytön olleen täys vahinko! se tunsi ittensä pakolla tehdyksi, ei halutuksi.

kysymys kaikillesitä vaan että onko se sitten teidän mielestä oikein että jos lapsi on "vahinko", niin kertoa se sit sille kun se on 18v. ? musta tuntuu et mä en kertois, mitä se mitään asiaa muuttaa.

meillä viimeset kolme yötä ollu ihan jäätäviä...vauva on ihan levoton.... viime yönä heräsin vaikka kuinka monta kertaa... söikin kahden aikaan. ei itke, mikään ei ole huonosti, se vaan kääntyy ja kierii :) onneks on kahvi keksitty.
mut oon antanu itelleni vapaata kotitöistä, en oo välittäny tippaakaan. oon sit vaan maannu tai nukkunu päiväunien aikaan. kai liittyy hampaiden tuloon tai sitten liikkumiseen....

ja sit kakkan pesuun :)
 
MOI

FA tsemppiä kovasti ja toivon todella et ei mitään vakavaa ole.

lapsen viihdyttäminen uhraan paljon aikaa lapsen kanssa oloon, ehkä liikaakin. Tosin ainoa lapsi ja mulla ei sillee muuta tekemistä. Tosin kovasti liikutaan ja tapaillaan muita, koska pää hajoo pelkän vauvan kanssa olemiseen. Koen itse syyllisyyttä jos en tarpeeksi vietä aikaa pojan kanssa, vaikka poika hyvin viihtyy yksinkin kun on tarvetta.
Siis emme ole vielä muuttaneet ja normaali perhearki ei ole alkanut.

vahinkolapsi itse olen ja myös kaksi serkkuani. Asiasta olen aina tiennyt, enkä ole kokenut olevani ei haluttu. Vahinko tarkoittaa, että minua ei ole suunnitelmallisesti yritetty. Se ei tarkoita ettenkö olisi ollut haluttu ja rakastettu. Vanhempani eivät ole hetkeälään pohtineet abortti vaihtoehtoa vaan olen ollut haluttu siitä asti kun he saivat tiedon, että olen tulossa. Vahinko lapsi saa aina tietää tavalla tai toisella olevansa vahingossa alulle pantu. Aina sen joku tietää ja kertoo, minusta on parempi, että lapsi tietää ja saa kuulla asiasta rakentavasti, niin sitten kun joku kiusaa häntä asialla, niin hän on jo tietoinen ja voi puolustautua. kamalempaa se olisi saada koulun luokkahuoneessa tietää koulutoverilta. etenkin jos pieneltä paikka kunnalta on, niin pahansuopia ihmisiä on aina.

kylläpäs Lenni syö isoja määriä. Meillä on nyt mennyt velliä 200ml illassa ja tänään annoin aamullakin. tissiä saa joka välissä. hieman luumua aloittelin ja jos viikonloppuna joku muu maku. Täysimetystä haluisin, mut mä pelkään ja tressaan koko ajan maidon riittävyyttä, joten parempi aloittaa kiinteet.

meillä alettiin herään kaksi kertaa yössä, kun velli tuli iltaan. maidolla mentiin yhdellä heräämisellä. Sit meillä on alettu vääntään kakkaa yöllä!!!! ja sitten nukutellaan takas.

mä koen olevani aika väsynyt elämän tilanteeseen. muutto tressaa, tässä huushollissa paikat hajoaa. koko ajan pojan kanssa yksin.

no täs pikasesti kuulumisia, nyt poika kuntoon ja kaupoille, et talo valmistus. 30.9 mennessä pitää olla kämppä tyhjä. elokuussa ajateltiin kyl muuttaa, jos kaikki menee hyvin. ja se muutto vasta tressaakin

sane
 
vahinko-lapsi ja kertominen niin no asian voi tietysti esittää eri tavoin. tälle mun kaverille oli suoraan äiti sanonut että oli ihan kauheeta kun oli huomannu olevansa raskaana, että oli tosiaan vahinko, iso sellainen. miksei asiaa ois voinu muokata, että no ei meidän pitäny ihan vielä silloin lapsia saada mutta päätitkin tulla ;)
ite oon lapsille sanonut kun he on kysyneet että halusinko mä heidät molemmat, niin sanonut oon että halusin, mutta sitä ennen en olisi ollut valmis äidiksi eikä sellaista oloa ollut. vasta kun kaveri sai vauvan, alkoi mullakin omat tunteet herätä ja siitä lähtien tosiaan halusin. ja oikein toivottuja ovat nämä kaikki kolme. tosin mulla nyt käynytkin niin että aina kun on ajatellut että oisko kiva saada vauva niin oon samantien paksuna :D

unirytmi meillä meni yöt ihan solmuun jostain syystä, viime yö oli hitusen parempi kuin edelliset, mutta jotenkin itellä menny sekasin pää. vaikka vauva nyt nukkuikin, mä havahdun monesti ja meen sängyn viereen, heräilen ja nukahdan miljoona kertaa. kolmelta neiti söi, siihen saakka nukuin koiran unta. ihan tylsää.

jaha sit herättiin aamutorkuilta.
ai niin ja se siitä kiireellisyys-luokituksesta tutkimuksiin: saatiin aika vasta elokuun puoleen väliin :( taidan soittaa ja kysyä että ei sitten yhtään aiemmin kiireellisiä hoideta ....

sateista päivää pukkaa, mutta kivan raikas ilma tulee ikkunasta. jaksaisko tänään ihan imuroida ja luutata ;)
 
Moikka!

Flowerille piti tulla kommentoimaan, et mä niin ymmärrän ton sun huolen. Ihan kyyneleet tuli silmiin kun luin noita sun juttuja.
Meillä on kans ollu kaiken näköstä täällä. Ensinnäkin neidin synnytys oli kauhee ja se vielä kauheempaa kuinka kipee tyttö oli kun syntyi. Hengen lähtö oli lähellä sillon. :'(
Nyt pari viikkoa sitten yks aamu tytölle nousi kova kuume ja vein tietysti heti lääkäriin, mitään ei kuitenkaan selvinny ja lääkäri suositteli tarkkailemaan tilannetta.
Kuitenki illalla vein vielä lastenlääkärille tytön, kun vaikutti tosi tuskaselta ja kipeeltä. Tulehdusarvot oli koholla ja pissassa vakosoluja. Suoraan lähete Jorviin ja suonensisäset antibiootit menemään. Kaks yötä sit oltiin Jorvissa ja oikeestaan selvää syytä tälle kaikelle ei löytyny. Pissatulehdus se ei ollu vaikka sitä aluks epäiltiin. Kurkku punotti sinä päivänä kun kotiin lähettiin ja epikriisissä lukeekin et akuutti nielutulehdus.
Keuhkokuvissa ei ollu mitään häikkää, PAITSI että sydän näytti tosi suurelta. (Kuva otettu väärällä hengityksellä.. Piti ottaa uloshengityksellä, mut oli otettu sisäänhengityksellä). Noh, päästiin jo kertaalleen kotiin, mut sit lääkäri soittikin et pitää palata takasin, et sydänlääkäri haluaa uudet kuvat ja sydänkäyrää. Pikku paniikki meinas iskeä. Toki mulla oli se lohdutuksena, et tytön sydän ultrattiin sillon kun se synty, ja mitään ei ollu.
Noh, palattiin sairaalaan ja uudet kuvat otettiin ja käyrää myös. Kaikki ok. Ihana helpotus.

Nyt edellispäivänä mulla soi puhelin ja Jorvista soitettiin. Haluavat vielä yhen keuhkokuvan, kun siinä viimisimmässä tytöllä oli imusolmukkeet turvoksissa ja nyt haluavat tarkistaa et ne on palautuneet.
Mä siis romahdin ihan täysin. Iski niin kauhee paniikki. Voiko vielä tulla jotain ongelmia????? Eiköhän toi pieni rakas oo jo kärsiny ihan terpeeks kaikesta näin pieneks ihmiseks.
Noh, ens maanantaina mennään taas sinne röntgeniin ja torstaina saadaan selvyys.

Neiti on kyl niin pirtee ja terhakka, et sen puoleen täytyy olla luottavaisin mielin, mut tottakai se asia mietityttää mua ihan kauheesti. ja pelottaa.. :'(
Se lääkäri kylläkin sano, et mitään syytä huoleen ei oo, et se on normaalia että ne imusolmukkeet turpoo kun on infektio, mut se et ne haluaa tarkistaa et tilanne on palautunu, kun on kyseessä näin pieni vauva..

Olipa aika synkkää ja oma "napaista" juttua, mut nyt en kerkee kirjottaa muuta.

Kaikki sympatiat Flowerille ja muillekkin, kenellä on huolta omasta pikkusesta! :hug:

-Nunnika ja Neitokainen melkeen 4,5kk <3 <3
 
nunnika kiitos :) ja kyllä teillä on ollu riittämiin jo .... toivotaan että teilläkin kaikki hyvin. meidän pimun sydänkäyrät katottiin kans heti syntymän jälkeen kun kuulotesti ei antanut vastetta. silloin oli kaikki ok, joten olen aika rauhallisin mielin pääosin.
imusolmukkeett saattaa mun käsityksen mukaan pienellä ollakkin välillä turvoksissa, vallankin jos on parhaillaan joku angiina tms menossa. tai siis virallinen angiinahan ei vauvalla voi ollakaa kun ei niillä ole risat kehittyneet vielä :) mutta siis tulehdus kuin tulehdus mun käsityksen mukaan saattaa imusolmukkeita turvottaa.
rauhallista mieltä sinnekkin, huoli on varmasti kova, rakkaus lasta kohtaan tuntuu että kasvaa vaan kun jotain edes ajattelee että ongelmia olisi...
ja itellä univelka pahentaa tuntemuksia...

eilen ilta meni itellä ihan itkiessä, jo tänään helpompi kun sain taas kunnon päiväunet otettua :)

sängystä itketään, palataan :)
 
Täällä oli eilen 4kk neuvola,päivälleen 4kk=) Painoa oli nyt 5930g ja pituutta 60,5cm, hyvin kuulemma kasvaa. Rota-rokotteen sai nyt ku 3kk neuvolassa eivät voinu antaa. Neiti sitten huusi koko lääkärineuvola käynnin ajan eli 20min.. Alkoi vierastaa lääkäriä ja siitäkös se huuto alkoi..:ashamed: Rota-roketettakin antaessa neiti huusi, mutta saatiin kuitenkin suuhun laitettua. lääkärin apulainenkin kysyi että suuttuuko aina noin tulisesti..:rolleyes: No sit neiti sammuikin vaunuihin kotimatkalla..
Täällä menee jo soseina peruna, porkkana, luumu,päärynä. Tänään aloitettiin kukkakaali, hyvin maistui mutta kun heräs päikkäreiltä puklas maitoa/tota sosetta joten katsotaan annanko enää.. Perunaporkkanaa odottaa jo suu auki:)

FAtsemppiä ja toivotaan että pienellä ei olisi mitään vakavaa:hug:

nunnikalle myös :hug: ja voimia!

ehkäisyrengas itselläni oli 4vuotta sitten, henk.koht en tykänny moisesta renkaasta. En osannu laittaa sitä kunnolla niin se painoi ilkeästi kävellessä ja tuntui että tippuu. Ja sama kans yhdynnän aikana haittas ainakin itteäni, mies ei sitä kuulemma tuntenut.

No sittenpä tulikin lähtö,neiti hermostuu sitterissä..
 
nunnika:hug: Paljon voimia sinulle ja vauvalle!!! On se ikävää kun pienet ihmisen alut joutuvat sairastamaan:hug:

lvahinkolapselle kertominen Niin no meillähä on tilanne että sekä esikoinen että Lenni ovat vahinkoja:whistle: Keskimmäinen oli ainut joka on tekemällä tehty. Mun nuorin veljeni on myös silkka vahinko ja tietää kyllä asian ja olen ajatellut että miksi en voisi kertoa esikoiselle tai Lennille sitä sitten kun he ovat esim.täysi-ikäisiä. Luulen että tuon ikäiset osaavat ottaa asian ´huumorilla´ja jossain vaiheessa lasten alkuperästä tulee kuitenkin puhetta niin ajattelin kyllä kertoa. En tosin käyttäisi sanaa vahinko vaan pikemminkin ´ei suunniteltu´. Olen kuitenkin rakastanut lapsiani siitä lähtien kun päätös lapsen pitämisestä tuli eli hyvin pian plussatestin jälkeen. Meillä tosin ei ollut itsestäänselvää että pidämme lapsen :( Mutta onneksi päätin toisin ja nyt minulla on kolme suloista lasta:heart: Minulla on molemmilla kerroilla ollut ns.järkiajatuksena se että aborttia voi kyllä katua mutta syntyvää lasta tuskin ei:heart:

Oltiin eilen Korkeasaaressa koko poppoo ja oli kyllä lystiä :) Tytöt oli ihan innoissaan ja Lennikin seuraili rattaista. Sää oli mahtava ja kaikenkaikkiaan ihana retki :) Nyt taas huomaa miten ihana aikaa kesä on kun voi vain naps,päättää ja lähteä :)

Tein äsken mustikkapiirakka lasten keräämistä mustikoista:heart: Mies ja tytöt lähti kalastamaan,saapi nähdä onko meillä huomenna lasten pyydystämää kalaa :)

-Naurukohtaus ja Lenni 5kk-
 

Yhteistyössä