Maalismussukat - syntyneet

järvivesi Itse en laittaisi vauvaa ellen olisi täysin varma että puhdasta vettä ja varmasti levävapaa aika menossa.

päiväunet
nyt aamusta nukkunut vaan 2 tuntia ja sit loppupäivä mennään 30 min torkuilla ja nukuttaa saa joka kerta. Aikasemmin riitti et laittoi vaunuihin. Rasittavaa sanon minä

LD minusta vauvoja ei opeteta sylivauvoiksi tai liikkeessä nukkuun. Vauvat ovat erilaisia ja jotkut vaan haluu syliä ja hetkutusta enemmän. Hienosti sinulla menee ja voimia jaksamiseen. Ajatella et muutaman kuukauden päästä on taas ihan erimeininki vauvalla.

Jotenkin tuntuu hurjalta kun jokainen kuukausi tuo uusia asioita arkeen. Vauva oppii uutta ja oppii samalla uusia tapoja, ei voi luottaa et nyt nämä rutiinit, koska ensi kuussa on jo uudet rutiinit:LOL:
Ja totta, tämä esikoisäiti on hysteerikko joka asian suhteen!

Riidoista Me vaan ei osata tapella. Joskus tunne, et kunnon riita olis poikaa, mut mun mies ei tappele ja eipä meillä noita riidan aiheitakaan ole ollut, niin tasaista menoa. Olemme myös monessa asiassa samaa mieltä, niin ei niitä riitoja tule. 14 v aikana yksi riita, silloin kun yhteen muutettiin.

CrystalBlue ja Maikki-82 :hug:

nyt hammaslääkäriin ja autohuoltoon. Mies on päivän kotona, niin miekin taidan ottaa iisimmin ja nauttia yhteisajasta.

Sade päivä odotteleva sane
 
Höh ja pöh. Kirjoitin jo tekstin, mutta kun aloin leikkimään tuolla Lainaa painikkeella niin teksti hävisi... :headwall:

Kaana Me ollaan näköjään oltu samaan aikaan Oysissa. Kummalla osastolla te olitte?

Voimahali kaikille sitä tarvitseville! :hug: Erityisesti CrystalBlue ja Maikki-82 Miehet! :stick:

Päikkäreitä täällä onneksi nukutaan ihan hyvin. Aamusta ja illasta Mikke on hereillä useamman tunnin ja päivällä unien välillä jonkin aikaa.

sane Viisaasti sanottu, ettei vauvaa opeteta sylivauvaksi tai liikkeessä nukkuun. Tämän jos olisin tiennyt esikoisen kohdalla, niin olisin ottanut rauhallisemmin sen, ettei hän nukahtanut yksin omaan sänkyynsä, kuten olisi pitänyt kuulemma opettaa. Hän nukahti aina tissille. Nytkään 2-vuotiaana ei aina nukahda yksin vaan yleensä jonkun pitää olla pitämässä kädestä kiinni. Tästäkin mietin, että onko kyseessä vain oma laiskuus, kun ei olla opetettu häntä tavoille, mutta onneksi siskoni kertoi, että sekin on lapsen luonteesta kiinni. Tietenkin näitä asioita voi opettaa lapselle, mutta joillekin se käy helpommin.

Meilläkään ei riidellä. Me pidetään mykkäkoulua silloin, kun toinen ärsyttää. Joskus olen yrittänyt lietsoa riitaa, että saataisiin painostava olo ohi, mutta mun mies ei vain tappele. Ja itsekään kun en osaa olla pitkään vihainen, yleensä alkaa joko naurattaa tai itkettää ja siihen riita unohtuu. Yleensäkin olemme asioista samaa mieltä, joten harvoin tulee edes riidanaihetta.

Mietin tässä, pitäisikö esikko lähteä kohta herättämään. Jätkä vetää vielä sikeitä. Vauvan kanssa olemme olleet hereillä jo kaksi tuntia. Jos menisin hetkeksi oikaisemaan sohvalle, niin varmaan esikoinen kohta kömpii ylös. ;)

Meep
 
Esittely: kohta 28-vee, kolmen lapsen äiti täältä Satakunnasta. Mulla harrastuksiin kuuluu ainakin kaiken vanhan tuunaus, asustellaan 1800-luvulla rakennetussa talossa ja tykkään laitella paikkoja käytettäen kaikkea vanhaa uudestaan. Puutarha on kesällä näin ainakin mulle tärkeä, just laitettiin riippukeinu tuonne ja ollaan siellä kaikki köllineet yhdessä :)

Kiva, että täällä on juttu luistanut ja väkeä on paljon :)

Mä en kerinnyt nyt kauheen tarkkaan lukemaan, oli kiireinen viikonloppu ja meidänkin mimmi sai nyt oman nimen. En nyt tähän laita, mut samantyylinen kuin muillakin lapsosilla.Kivasti meni ja sääkin suosi meitä.



Siinä vanhasta kastemekosta kuva, on vähän huono kuva kun jotenkin ei ollut mitään oikeen tasasta paikkaa johon laittaa... noh saa siitä selvän.

Ennen kastetta vähän piti meteliä, mutta ihme ja kumma lopetti sitten kun kastettiin, mikä on ihan toisinpäin kuin näillä edellisillä, jotka siitä vasta riemastuneet :D

Mä luen vähän tarkemmin kun kerkiän.

Mindi83
 
Hellurei!

Taas pienen tauon jälkeen yritän jotain kirjoitella. Tuntuu et aika loppuu. Mä tein 2 viikkoa sitten päätöksen että lopetan mun facebook-tilin. Oikeastaan ei tullu enää kavereita tavattua OIKEESTI niin ajattelin et oon mielummin yksin kun elän siinä kuvitelmassa et mulla on 200 kaveria..
Samalla viikolla pari kaveria tuli käymään, viime viikonlopun olin parhaan kaverin kanssa Turussa lomailemassa ja tänään käyn kahvilla toisen parhaan kaverin kanssa. Että yllätin kyllä itsenikin miten sosiaalinen musta tuli ku heivasin sen turhuus-ohjelman.

Koko ajan vähemmän muutenkin vietän aikaa koneella, mut piipahtelen täällä aina väliajoin. Emilia voi hyvin ja on ollut terve iloinen vauveli. Meil nukutaan nykysin 20.00 - 8.00, hullu vauva, itsehän heräilen aamuyöstä ihmettelemään ku ei itkua oo kuulunu ja pitää käydä katselemassa, mut yllättävän hyvin on alkanut nukkumaan yöt :heart:
Kasvaa normaalisti käyrillä, ja ei oo ollut mitään... Tasaista vauva-arkea :)

Tuolla aijemmin oli se tutkimus "pirteet kuolee aijemmin" johtuu tod.näk. siitä et optimistit ottaa elämässä herkemmin riskejä ku pessimistit. Eihän kukaan siihen kuole et on onnellinen ja elämän myönteinen :D Mä oon se joka ei osaa päättää onko se lasi puoliks tyhjä vai täysi. Ehkä se on fifty-fifty..

Ihanaa Kesää mammoille!

SuzZ + Emilia 2kk 3vk
 
CB ja Maikki Kovasti jaksuja molemmille vaikeisiin aikoihin :hug:

Esittely Käsityöhullu 27v äiti, iskä 26v, poika 1/08, tyttö 3/11 ja kollikissa. Yhdessä ollaan oltu kohta 7 vuotta ja naimisissa 10/09 lähtien. Satakunnassa asustellaan rintamamiestalossa, jota remppaillaan pikkuhiljaa. Tai siis yritetään remppailla rauhallisesti, mut tahtoo vaan karata mopo käsistä, kun mä haluan kaiken valmiiksi nyt ja heti :whistle:

Itkuhälytin Meillä on Philips avent. Uutena ostettiin tälle vauvalle ja on ihan ok. Pitää välillä omaa ufojen laskeutumista muistuttavaa konserttia, mut pelittää kyllä muuten :D

Vauva on täysimetyksellä, painoa tulee hyvin. Viime viikon 2kk-neuvolassa mitat oli 55cm ja 5530g. On pullaposket, kaksoisleuka ja jalkamakkarat :D Syökin kyllä melko tiheästi, iltaisin on melkonen tissimaraton. Syöttöjä 8-10kert/vrk.

Päiväunet n. 9.30 ja heräilee siinä kahden ja kolmen välillä. Sitten ottaa pieniä nokosia pitkin päivää ennen yöunia.
 
Esittely Satakunnasta minäkin. Kolmen lapsen25v äiti. Tyttö 01/07, Poika 04/08 ja kolmantena tämä 13.3. syntynyt prinsessa! :heart:
Opiskelen tässä äitiysloman ohella lähihoitajaksi iltaopintoina. Vauvan ehdoilla tietty, mutta hyvin on ainakin tähän asti yhteensovittaminen onnistunut. Miehen kanssa ollaan kuljettu yhtä matkaa 9-vuotta ja naimissa tuosta reilu 5-vuotta!

Bumbo meillä oli keskimmäisellä eikä sitä paljon tullut käytettyä. Suihkussa oli apuna meillä lähinnä! =)

Itkuhälynä meilläkin Phillips Avent ja hyvin on toiminut kyllä. Tosin nyt viimeaikoina on kuulnutb vauvan itkua jostain pidemmältä, että ilmeisesti haistaa signaalin myös jostain naapurista! :D

Päikkäreistä Tyttö nukkuu aamupäivällä pitkät päikkärit... usein 9-15 väli vedelläänuta. Syödä saattaa välissä mutta nukkuen menee suurin osa ajasta. Illan mittaan ottaa yleensä vielä parit pikku torkut. Yöunille menee vaihtelevasti 20-23 välillä ja yön nukkuu joko täysin heräämättä tai sitten yhdellä syötöllä. Kaikin puolin on kyllä helppo vauva ollut!
 
CrystalBlue ja Maikki-82 :hug:

sane olipas ihana lukea, et joku muukin kertoo, ettei aina jaksa koko ajan touhuta lapsen kanssa. Koska mä oon kans potenu huonoa omaatuntoa ja tuntenu "huono äiti -fiiliksiä" ku ei aina vaan jaksa ja huvita. Ja sit helposti meen vaan väkisin siihen jotain "lässyttään" ja sit sekään ei oikeen tunnu hyvältä.. Ja sit kans tulee noita fiiliksii et ei se varmaan ees musta "pidä"..
Mua helpotti jo suunnattomasti toi et sain lukea, et jollain muullakin! Ja vauva siis maailman ihanin vauva mulle, tosi kiltti ja rakastettava, sitä en tarkota, mut silti aina ei vaan jaksa ja kai se on sit ihan normaalia!? :)

Meillä päikkärit vaihtelee aivan suunnattomasti, välil saattaa nukkuu kaks kertaa lähemmäs 3h, sit on päiviä, ku ei nuku oikeestaan lainkaan, joitain puolen tunnin pätkiä. Varsinkin kun on kuuma, sillon nukutaan tosi huonosti. Yöt onneks menee hyvin (kop, kop, kop....), tällä hetkellä n.12h nukkuu yhdellä tai kahdella syötöllä.

Leikkimatoista suosittelen ehdottomasti Tiny Lovea, tosi värikkäitä ja kivoja, etenkin Monkey Island, joka meil on. Tytsy viihtyny tosi pienestä siinä. Makso tosin 79e.. Mut meillä isovanhemmat makso sen :)

Ei kai tähän hätään taas muuta, lämmintä nyt ainakin piisaa :)
 
Kommentoin vaan nopeasti tuohon leikkimatto asiaan. Minä suosittelen myös ehdottomasti tuota Kaarjan suosittelemaan Tiny Loven Monkeys Islandia... Se on tosi ihana! Meillä tyttö viihtynyt siinä myös alusta alkaen. Mukana roikkuvia leluja, peili, soiva apina johon tulee valoja, tyyny jonka päällä voi pitää vatsallaan ym. Monenlaista ääntä ja juttua. Tyttö on siinä aina ihan riemuissaan leikkimässä :)

Itkuhälyttimenä meillä on Philipsin Avent ja toimii tosi hyvin :)

Meillä nukutaan päiväunia vaan n. 2-3h koko päivän aikana yhteensä. Puolesta tunnista kahteen kerralla. Muuten tyttö on virkeänä valveilla. Joskus olisi mukavaa, että nukkuisi vähän kauemminkin...

Ja pikainen esittely vielä: Kanta-Hämeessä asustelen mieheni ja vauvan kanssa rivitalo asunnossa. Perheeseemme kuuluu myös karvaisia kavereita. Kaksi kania ja kolme kisua. Olen siis 21v ja tämä tyttö meidän ensimmäinen vauveli, joka hoitojen avulla saatiin aikaan vihdoin. Ennen vauvaa tein perhepäivähoitajan töitä mutta nyt kotona ainakin syksyyn 2012 asti... :)

Meidän tytöllä oli tänään 3kk neuvola ja sai rokotukset. Soseita aloitellaan sitten kuukauden päästä pikkuhiljaa. Tyttö vierasti tänään neuvolan tätiä kamalasti, aiemmin ei ole ketään vierastanut. Vierastamiseksi neuvolassa sitä sanoi. Nyt vaan toivotaan ettei rokotuksesta tulisi kuumetta tms. miten teillä muilla ollut, onko rokotuksesta tullut oireita illalla?

Marrr ja pikku neiti 3kk
 
esittely 27v äiti, isä 28v. Tää siis meidän ensimmäinen. Perheeseen kuuluu myös kaksi koiraa, collie 9v ja kääpiöpinseri 3v. Rivari neliö ostettiin viime vuonna. Ja Kajaanissa asutaan..

auttaako mies yösyötöissä ei koska hän tekee yötyötä. Mutta päivällä vaihtelevasti syöttää, nyt enempi osallistuu syöttöihin ku tosiaan pulloruokinnalla ollaan.

sane&jennyadelinakiitos imetyksen lopetus ohjeista!

sane täällä myös tehdään tuota että herätessä huudetaan ja kovaa. Syytä en ole kyllä keksiny. Meillä myös säpsähdellään kovasti heti nukahtamisen jälkeen joka joskus sotkee unet täysin: /

tutti kelpaa vaihtelevasti, lähinnä unille mentäessä.

mahallaan olo ei viihdy yhtään. Silti olen aina välillä pitänyt hetken.

sauna kysyin tätä kun oltiin synnytysosastolla. Hyvä ettei hoitaja nauranu päin naamaa ja tuumasi että sitten vasta kun lapsi ite sitä kysyy..:headwall:

ulkomaille olis kiva lähteä mutta ei ole varaa:mad:

päiväunet tai voisko noita ees siksi sanoa, ku neiti nukkuu miten sattuu päivällä. Vaunuihin ei puhettakaan että nukahtaisi edes lenkillä..:kieh: Päivällä unet on kaikkea 10min-2h väliltä..

yöunet nyt on yöunet ruenneet pitenemään ku ollaan korvikkeella, yleensä 2-4syöttöä. Alkuyöstä pitempi syöttöväli.

auto matkat käytiin eilen kahdestaan Venlan kanssa autolla 200km reissu, matka sujui hyvin neiti nukkui koko auto matkan välillä kävi silmät auki mutta nukahti uudestaan. Illalla olikin niin väsyny että nukkui 8h putkeen kotona:rolleyes:

leikkimatto ostin kirppikseltä 10€ ja ollut kyllä mieluisa
 
Meep Menin Oysiin 14.3. os. 11, jolloin käynnistely aloitettiin ja vauva syntyi 16.3. ja kotiin päästiin 19.3. Olin myös synnytyksen jälkeen osasto 11:lla kun 13 oli täynnä tms. Entäs sää? En kovin paljon muita osastolla nähnyt kun olin paljon huoneessa mieheni kanssa, koska sain olla siellä yksin viimeistä yötä lukuunottamatta :p

Leikkimatto Fisher-Price Precious Planet 1-2-3 Mix & Match Musical Gym eikä meidän herra ymmärrä sen päälle vielä ollenkaan, mutta matto on äipän mielestä ihana :LOL:

Meillä on ns. päiväunet samaa tyyliä ku Katjahei teillä, tosin imetystyynyn päälle nukahtaa lähes aina ja nukkuu vaikka 3 h jos vaan itse jaksan olla sohvan ja tyynyn välissä niin kauan. Ihan helposti ei jää yksin sänkyyn päiväunille, eikä vaunuissakaan pitkiä pätkiä. Unet maistuu myös jos ollaan autoiltu esim. kauppaan ja muille asioille niin saattaa mennä parikin tuntia. Aika vähän jää sellaista aikaa itselle päivisin, mutta en valita kun vastapainoksi yöt nukkuu tosi hyvin, helposti 11h. Itse herään usein ennen vauvaa ja silloin jää kyllä itsekseen sänkyyn.

Jaha pitää mennä...
 
bumbo oli meillä keskimmäisellä ja todettiin hyväksi. Oli helppo kun tyttö rupes kiinteitä syömään n.4kk niin ei osannut vielä itse istua syöttötuolissa niin Bumbo toimi sitten syöttärinä sen aikaa että oppi kunnolla istuu. Nyt meillä ei harmi vaan ole sitä enää,ajattelin katella huutiksesta.

leikkimattoa meillä ei ole koska en löydä sitä mistään:O Meillä on kyllä ollut sellainen suht yksinkertanen perusmatto mutta ei sitä mistäään enää löydy enkä mielestäni ole sitä myynytkään.

itkuhälytintä ei ole meillä ollut koskaan. koen sen tosi turhana meidän talouteen.

3kk rokotteista joku kysyi että tuliko oireita. Ostettiin jo etukäteen se suppopakkaus ja niitä meni pari sitten illalla ja yöllä,poika oli aika kärttynen ja kuumissaan.

päikkärit vähän vaihtelee. Ma-ke aamuina nukkuu näin about 9.30 eteenpäin kun vien tytöt hoitoon niin yleensä nukahtaa matkalla ja jatkaa unia sitten partsilla. Nukkuu yleensä 1-2h. To-pe aamuina menee sitten myöhemmin n.11 maissa vaunuihin kun ollaan koko poppoo kotona. ottaa kyllä enne sitä sitterissä sellaset pikatorkut :)

Ihanaa kun on lupailtu niin lämpimiä säitä :) Tänään vois mennä rannalle iltapäivällä jotta sais väriä naamaan ja kroppaan,tekee ihmeitä;)

Nyt rupeen urakalla harkitsemaan ikkunanpesua,voi olla että ajatustyöksi jää mutta yritys hyvä 10:LOL:

-Naurukohtaus ja lenni melkein 4kk-
 
Kaana Ei näköjään oltu samalla osastolla, kun mä olin 13:lla.

Meillä ei ole leikkimattoa. Mutta meillä on sellanen leikkipesä ja siihen kuuluu lelukaari. Noilla olemme pärjänneet hyvin. :) Vielä ei kakkoselle olla koottu tuota kaarta, kun esikoinen ei varmaan antaisi sen olla rauhassa. Nyt kyllä vauva on alkanut seuraamaan ympäristöään enempi, joten pian sen voisi asentaa. Bumbo kyllä kiinnostaa. Serkulla sellanen on ollut, joten pitäisi kysästä, onko se vielä hänellä vai onko se annettu jo eteenpäin.

Itkuhälyttimeksi ostettiin Cobrat. Noilla voi pitää isännän kanssakin yhteyttä, kun on tuolla pihalla rakentamassa.

Rokotukset annetaan vauvalle ensi viikolla. Pitääpä muistaa käydä ostamassa suppoja varuiksi ennen sitä. Esikoiselle ainakin nousi kuume ensimmäisistä rokotuksista.

Mä sain isommat ikkunat pestyksi ennen ristiäisiä. Vielä ois noita pikkuikkunoita muutama. Ne on ihan hirveässä kunnossa rakennuksen ja pihan laiton jäljiltä...

En ollut uskoa mittaria päivällä, kun lähdimme käymään kaupungissa. +31! Itsellekin puin pitkät housut lähtiessä. Ei vieläkään tajua, että nyt on kesä ja ulkona voi olla lämmin! :cool:

Meep ja Mikke kohta 3kk
 
supoista niitä kai suositellaa annettaviksi jos lapsi ei suostu nielemään nestemäistä. En kyllä keksi miksi ei voisi antaa??:confused: Olen kaikille lapsilleni antanut ja ovat toimineet hyvin. Joskus 1veestä eteenpäin sitten nestemäistä.

Me oltiin eilen rannalla ja täytyy sanoa että oli oikeasti kylmä:confused: Tuuli niin perkeleesti että ihan vilutti. Sitten kun päästiin takasin kotiinpäin niin jo taas hiki virtasi kun ei enää tuullut :)
Käytiin maanantaina taas lääkärissä lennin sillmien takia ja saatiin jo kolmas kuuri mitä vielä kokeillaan. Lähetteen laittoi silmäläälärille iihan varmuuden vuoksi. epäili että saattaisi olla myös virusperäinen pöpö ja että kyynelkanavat ovat vain erittäin ahtaat. Saapi nyt sitten nähdä. Itselläni myös poskiontelontulehdus taas vaihteeksi:headwall: en aloita vielä antibioottia koska perjantaina olisin menossa vähän ulos niin ei voi sitten juoda :) En ajatellut muutenkaan kuin pari lasia ottaa skumppaa tms. ja tulla muutenkin suht ajoissa kotiin. ei oikein vielä huvita ja lenni kun niskuroi pullon kanssa niin mielummin menen sitten kunnolla kun poika ei enää hylji pulloa niin paljon. Meillä on koulusta porukka kasassa ja tarkoituksena viettää vähän ´päättäjäisiä´:)
Meillä siirryttiin jo 4 koon vaippoihin:O JA viime viikolla kävin ostamassa Lennille parit shortsit ja paidat niin 74-80cm koko täytyi ottaa:O Miten se aika kuluukin???

Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja yritän saada jotain aikaiseksikin :)

-Naurukohtaus ja iso poika Lenni melkein 4kk-
 
Heips!

Meillä oli tänään tuo lonkkien tarkistus (tulee jotenkin meidän vanha sakemanni tästä mieleen :LOL: ), vieläkin lääkärin mielestä "napsahti" oikea... oli kuitenkin vähentynyt. Eli nyt sitten 4kk katsotaan uudestaan ja lähetettä eteenpäin. Musta jotenkin tuntuu, että varmaan katoaa tuo tai ainakin toivon näin. Lääkärin mielestä kuitenkin ei tosiaan ihan pahimmasta päästä ja tuskin mitään lastaa tjn. tarvitsee... onneksi!

Hellettä, huhuh... toisaalta ihanaa, mut huomaan että vauvakin kyllä on vähän tuskastunut tähän ilmaan. Ja hikinen kuin mikä, vaunuissa unetkin menneet ihan pätkiksi. Noh, nautitaan nyt kun vielä voi. Oon edelleen onnellinen, että on tällänen kesävauva, kun on ihan kivaa laittaa vähäsen vaan vaatetta ja meilläkin vauva tuolla riippukeinussa viettää pitkiäkin aikoja vaan katsellen lehtiä ja auringonvaloa oksien välistä ihmeissään.

Leikkimattoa meillä ei oo. Tai on (joku jonka lehtitilauslahjana saanut joskus), mutta siinä ei oo kaarta, on vähän isommalle tarkoitettu. Oon pitänyt mobilen alla, kun siinä kiertää kaikennäköisiä öhkimöhkiäisiä ja se jo pienen hetken kiinnostaa, varsinkin äänen kanssa.

Supot: no ainakin keskimmäisen kanssa oon käyttänyt ja ei ollut silloin mitenkään "epäsuosiossa" kun hän oli vauva. Nykyjään oon pamolF kokenut aika helpoksi molemmille isoimmille. Tän vauvan kanssa en suppoa nyt ole vielä tarvinnutkaan...

Mitenköhän tälläsellä pienellä vauvalla joku allergia ilmenis, siis jotain siitepölyä tms. kohtaan..? Meillä on jotenkin välillä nii nuhanen toi nenä... sitten kuitenkin aukee kun krohisee ja kröhisee päivän mittaan. Jotenkin tuntuis että ulkona ois enempi tätä...

Mindi83



CB:lle ja Maikille piti voimia toivottaa. Vaikeita tilanteita!
 
supot riski vaurioittaa peräsuolta, siksi ei suosita. Nykyään ei sairaalassakaan oteta enään kuumetta pepusta, koska vaurio riski. ainoa tilanne kun sairaala ottaa lämmön pepusta on synnytyksen jälkeen, kun varmistetaan et on peräreikä.
Ite en ole suppojen kannattaja, exit vain. Äitini osti suppoja, joten kai ne pitää käyttää pois. Sillon kun oksentelua, niin supot paras vaihtoehto.

Kuumuus jo riittää. Meillä sisällä 28,9 asettta ja kukaan meistä ei viihdy. No en muutenkaan ole kuuman ilman ihminen vaan sellaisen lämpimän.

leikkimatto lamaze ja saatiin miehen siskon lapsilta. Ite haluisn jonkun hienomman ja sit kun tuota täytyy pestä koko ajan, kun poika puklaa kovasti.
meillä ollaan ihan hirveesti tissillä, tiheän imun kautta vai kuumuus? no mene ja tiedä, pää asia että maistuu.Unet päivällä 30-45 minuuttia ja minä en oikein tykkää, kaipaisin enemmän sitä omaa aikaa kerralla.
tänään muskari, ei tarvi itse keksiä viihdykettä 3 tuntiin, kun matkoihin menee tunti vaunuilla, nyt kun ei autoa. Saa nähämiten poika pärjää matkan kuumassa vaunussa. en ole keksinyt miten saan vaunuista kannen pois ja ei viiti koko matkaa roikottaa ettei mene rikki. Kotona päiväunilla annankin roikkua.

nyt tekeen kuumaa matkaa

sane
 
Kyllä nyt tarkenee..Onneksi sisällä on vielä viileää ;)

On lohduttava kuulla että on muitakin joilla on masennusta tai ahdistusta. Välillä olo on ihan normaali ja välillä taas tuntuu että seinät kaatuu päälle ja en jaksa :( Varasin ajan keskustelemaan jospa tämä tästä. Paniikkihäiriöön mulla oli lääkitys mutta raskaana ollessa purettiin pois ja mitään oireilua ei ollutkaan. Tosiaan nyt yhtäkkiä taas alkoi. Onneksi hoksasin heti mistä on kysymys. Nyt kokeilen luontaistuotteilla hoitaa oloa ja mieltä virkeämmäksi. Ja teen kyllä kaikkeni ettei tarvisi enään aloittaa lääkitystä.

Leikkimatto: Meillä kaverilta saatu fisherprice koiramatto, tyttö kyllä tykkää ja siihen voi ripustaa muitakin leluja.

Päikkärit: Vaihtelee päivittäin mutta yleensä nukkuu kahdet pitkät unet ja pikkutorkkuja välissä. Vaunuissa uni maistuu.


Voimia CB ja Maikki!

Pitääpä itsekin varautua 3kk rokotukseen, kaikki uutta vielä kun ensimmäinen lapsi kyseessä.Onneksi täällä saa hyviä vinkkejä ja ohjeita miten toimia.Kiitos siitä!

Meillä ootellaan miehen lomaa (heinäkuu) kuin kuuta nousevaa. Ihana kun saadaan sitte olla koko perheellä vaan ihan kotosalla :) Mitään pitempää lomareissua ei tulla tekemään, kuitenkin tyttö vielä niin pieni ja on nyt mukava panostaa kotona viihtymiseen. Sen verran olen suunnitellut että jos heinäkuun loppupuolella uskaltautuisi vaikka hääpäivän kunniaksi viihteelle, mutta katsoo lähempänä raskiiko tyttöä vielä jättää mummun hoiviin. Vaikka varmasti pieni tuulettuminen olisi ihan hyväksi.

mutta nyt arjen askareisiin kun tyttö vielä nukkuu ja pyykkivuori odottaa..

Lämmintä ja leppoisaa viikkoa kaikille!

-narppu ja tyty 10vkoa
 
3kk neuvola oli tänään painoa 6065 g ja pituutta 61 cm. hampaita tuo tekee ja oikeessa oon ollu.

helle kaikki ei tykkää, minä tykkään kun kerrankaan ei tarvii miettiä mitä laittaa päälle... ja täällä rannikollakin vihdoin tuulee lämpimästi.

helle ja vaunut saa olla tarkkana.... vaikka kuinka ois varjossa, voi vaunuissa lämpötila nousta vaarallisen kuumaksi... mulla on päivänvarjo kiinni vaunuissa että saa aina auringon pois vauvasta. kuomua voi pitää melkein alhaalla niin ilma kiertää kopassakin ees jonkin verran.

helle ja vauva oon antanut vettä, neuvolassakin sanottiin et ehdottomasti jos siltä tuntuu, niin hanasta viileää vettä pulloon vaan. ja onkin hetkiä että maitopullon sylkee pois ja kitisee, mutta kun saa vesipullon niin rauhoittuu.
yön nukkui pelkkä vaippa päällään, klo 22- 07 eikä kertaakaan herännyt.
illalla extra-kylpy, ja sivelin ennen nukahtamista kostealla rievulla kaikki raajat ja pään. rauhoittui nopeasti.

poskiontelon tulehdus itse hoidattaisin samantien alta pois jos kuurinkin jo saanut. pari annosta alkoholia tuskin paljoa kuurin tehoon vaikuttaa..

nautitaan nyt kesästä eikä valiteta, ei näitä näin lämpimiä päiviä montaa aikaa suomen kesään osu.

flower again ja typy huomenna 3kk
 
Tintti Ai toi siitepölyallergia menee noin. Ihan uutta tietoa taas mulle. Ehkä tälläkin sitten jotenkin ahtaat kanavat, välillä tosiaan ihan tukossa... mut hirmu vaihtelevaa päivittäin. Kenties menee ohi. Miehen puolella on suvussa paljon allergioita kaikkia keväisiä ihanuuksia kohtaan. Esikoisellakin on aina kauheet poukamat kun joku ötökkä pääsee pistämään, nytkin on ihan täynnä... taitaa tosiaan niitä hyttysiä olla aika paljon.

Vähänkös musta tuntuu että oon jossain ämpärissä elänyt, kun tuo suppo juttukin oli ihan uutta ja ihan hyvillä mielin oon kuumeenkin pepusta mitannut. :ashamed:

Vedestä: Oon itse kanssa nyt antanut, mut oon vielä keittänyt. Ehkä vois jo antaa kraanastakin... kylmää vettä ja antaa vähän lämmetä.
 
supoista vielä mulle ei neuvolassa sanottu mitään mistään haitoista ja aion antaa vastedeskin,. Eiköhän se maalaisjärjen käyttö ole tässäkin tapauksessa ihan sallittu,ei se vauvan peppu vahingoitu jos varovasti mittaa ja suppohan on ihan pehmeä.

vettä olen minäkin tarjonnut ja hyvin on kelvannut.

poskiontelontulehdukseen en ota kuuria koska mulla on ollu tänä vuonna niitä ainakin sata tai ainakin siltä tuntuu. se on jotenkin kroonistunut joten olen pitkään käyttänyt kortisoonisuihketta ylläpitämään onteloiden vähäistä turvotusta. Otan kuurin sitten kun kuume nousee tai oireet menevät kovin pahoiksi. Mä niin inhoan noita antibiootteja.
 
Huh hellettä!

Jos makaa paikallaan täysin liikkumatta on suht siedettävä olo mutta kyljen kääntäminenkin saa hien virtaamaan. Meillä tämä helle myös sotki tytön rytmin täysin. Tänään ei ole ottanut kuin muutamat pienet torkut ja loppuajan sitten itkenyt hikipäässä. Yhtään ei ole viihtynyt lattialla, sitterissä tms. vaan hirmuinen huuto alkanut heti kun on sylistään laskenut. Eli se liki 7kg hikinen mötkäle on koko päivän killunut mulla sitten käsivarrella! :D

Mä rakastan kesää yli kaiken mutta eipä siitä pysty kauheesti nauttimaan kun pikkuväellä on niin tuskanen olo koko ajan. No tuskin tällästä hellettä kauaa kuitenkaan kestää. Taisi ensi viikolla viimeistään vähän viilentyä?
 
Suppoja on täälläkin annettu edellisten kanssa kun ovat olleet pieni.Pojan kanssa sama juttu eli suppoja olen antanut.Sitten kun alkaa ruokailut tulla mukaan niin sitte nestemäistä.

3kk neuvola oli eilen ja rokotteista ei tullut mitään oireita,onneksi.
Poika oli 60,5cm ja 6380g,eli hyvin on kasvanut.

Täällä päivät menee hirveää vauhtia.Vanhin tyttö alotti maanantaina jalkapallokoulun ja sielä ollaan oltu treeneja katsomassa joka päivä.Tosin tänään keskimmäinen meni muualle kyläilemään,niin ei tarvinut auringossa oleilla.Mulla aika menee treenejä katsellessa kun poika nukkuu rauhassa vaunuissa melkein koko sen ajan.

Ihanaa kun on lämmintä,mutta liikaa meinaa olla ainakin mun mielestä.Onneksi tuo tuuli välillä helpottaa oloa...Ja autoilu sujuu mukavasti ilmastoinnin kanssa,muuten voisi olla tukalampaa tuo meno.

Vettä olen kanssa antanut nyt helteiden aikana jos poika on tuntunut siltä että saattais maistua.

Yöllä on ollut lyhythihainen/lyhytlahkeinen yöasu ja hyvin on nukkunut.Peittoa en sitten ole laittanut päälle ja sukat iltasella jalassa,kun aamusella varpaat on tuntuneet kylmiltä.
Iltamaitoja ennen on käyty pesulla niin unikin maistuu varmasti paremmin kun pääsee nihkeästä tunteesta pienikin eroon,siinä missä isompikin :)

Olipa ihanaa,koko porukka nukuttiin tänään parin tunnin päiväunet.Äitikin on kummasti taas jaksanut painaa ja puuhailla.


mamskeli ja eero 3kk
 
Pieni esittely itsestäni:Olen 21v. pohjanmaalla asusteleva äippä :) Muita lapsia meillä ei ainakaan toistaiseksi ole kuin tämä esikoinen 3/11. Perheeseemme kuuluu lisäksi mies ja 2 kissaa.

Neidin 3kk neuvola:Maanantaina oli neuvola. Painoa 6060g ja pituutta 59,8cm. Rokotukset meni hyvin, toisen piikin aikana vähän itkettiin mutta sekin loppui tosi nopeeta. Mitään oireiluja ei kuitenkaan tullut, ei sitten yhtikäs mitään, itse vähän ihmettelin kun olin varautunut kaikkeen. Lämmönki mittasin seuraavana päivänä niin oli 36,4 astetta.

Voimia kaikille niille jotka sitä tarvitsevat, en nyt muista nimimerkkejä kun tässä aina piti neidin kanssa välillä seurustella..

Sasuma ja Mia (tänään) 3kk :kiss: :heart:
 
Kuumuus ilmeisesti valvottaa, kun on ensimmäinen yö sitten tytön syntymän, ku mä en meinaa saada unta.. Yleensä nykysin sen kanssa ei oo vaikeuksia :D vaikka normaalisti oonkin aika huono nukkuja.

Noh mut kerkiinpä tännekin kirjotteleen nyt sitten :) Meilläkin meinaan päikkärit nyt tosi onnettomia kuumuuden takia.. 15min-30min. nukutaan pari kertaa ja yhden kerran n. tunti.. Eihän se näin pienelle riitä ja vähän kitiseväinen tietty sit on. Mä siis oon totaali kesäihminen, enkä "ikinä" valita kuumuudesta, mut nyt täytyy sanoo, et ei haittais vaik ois vähän viileempikin kesä. Mä mielummin pistäsin vähän vaik vaatettakin päälle, kuhan vaan nukuttais ja sen avul sais miellyttävämpiä näist päivist kokonaisuudessaan. Nyt kun ei oo mitään pitkää uni pätkää, niin tuntuu et koko ajan joku kotihommakin kesken :/ Noh mut, tuskin tätä ikuisuuksii kestää, ja yöt kuitenkin menny silti hyvin! :)

Meillä naurettiin tänään ekaa kertaa ääneen !! Ihan mieletöntä :heart: Heiluttelin tytsyn käsiä ja jotain "hassuttelin" ni hän rupes nauraan! Illal saatiin uudestaan sama reaktio =) En tiiä liittykö nyt jotenkin siihen, ku on nyt löytämässä käsiään. Nyrkkejä tutkittu tosi tarkkaan jonkin aikaa ja leluihinkin pyrkii tarttuun. Ni jos sit oli hänest vallatonta jotenkin, ku joku muu heilutteli niitä :D Toikin on mieletöntä toi nyrkkien (enimmäkseen vasemman nyrkin) katselu, ku silmät menee ihan kieroon ku tulee tarpeeks lähelle :D

En oo kans kuullukaan tota suppo -juttuu.. Mut kyl mä luulen, et me silti ihan suppoo käytetään :) ja niillä nyt ens viikon rokotuksiinkin varauduttu. Esikoisella oli pitkään pelkät supot käytössä.

Noh, jos nyt koittas uudestaan sitä unta :)
 
Isommat lapset lähti mökille ja mä jäin vauvan kanssa kotio... tuntuupa hassulta, kun ei tarvitse jatkuvasti olla vahdissa tossa pihalla, meinaan tuollaisen 2,5 vuotiaan vahtiminen käy jo työstä, silmänräpäys ja on jo jossain ihan muualla :D

Meillä nukuttiin yö pelkällä vaipalla (ihan hyvin nukkuikin, vaikka päivällä oli niin tuskainen), niin lämmintä on täällä sisälläkin. Ehdottomasti tykkään itsekin kesästä ja lämpimistä ilmoista, täällä tänään tulee kanssa ihan sopivasti semmonen lämpönen tuuli, mut viilentää onneksi siltin kivasti. Sisällä mulla on ollut tapana ottaa illalla rinnalle niin ettei oo paitaa kummallakaan päällä, ei ois eilen tullut mitään, oltais varmaan yhteen liimauduttu.

Tuo käsien "heilutus" ja kutittelu saa myös kaikista veikeimmät ilmeet tytölle ja lähellä on omasta mielestä jo naurukin ollut, muttei ihan vielä pysty. Se on kyllä ihanaa kuulla ekaa kertaa!

Suposta, joo neuvolantäti ei täälläkään ole ainakaan vielä mitään asiaan sanonut, kun ei tarvetta edes ole ollut. Koitin googlettaa, oli puolesta ja vastaan ainakin keskustelupalstoilla ollut juttua... Lähinnä mietin nestemäisessä sitä, että pysyykö se sitten sisällä... Tää meidän ainakin kovasti puklailee ja kuolaakin ihan mahdottomasti.

Mä hullu kävin äsken vähän kävelylläkin, koiran sentään jätin suosiolla kotiin :D

Jepjep, nyt tuntuu että ois aikaa tehdä vaikka sitä sun tätä... mutten keksi mitä :LOL:

Mindi83
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä