<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

ajattelin sitten minäkin tulla PITKÄSTÄ aikaan jotain kirjoittamaan, lukenu olen ahkerasti muitten kuulumisia.
ensiksi mulle voisi muuttaa listaan iäksi 24v. ja lääkärin mukaan tyttö olisi tulossa =) taas, ennestään kun on jo kaks tyttöä. no onpahan kaikki vaatteet valmiina kun molemmat tytöt on syntyny kans maaliskuussa.
nyt on viime päivät tullu laitettua vauva tavaroita valmiiks kun viime viikolla loppu työt, olen yksityinen perhepäivähoitaja ja mulla oli kaks lasta hoidossa joten touhua riitti kun kaikkiaan oli siis 4lasta kun omatkin on kotihoidossa.
raskausaika menny todella nopeasti kun nyt jo todella helmikuu, tosin olin melkein jo 10viikolla sillon kun sain tietää odottavani uutta vauvaa joten ei oo tarvinnu odotella ihan alusta saakka =)
raskaus sujunu ihan hyvin, kipeitä supistuksia oli 12-13 viikoilla mutta onneks ne loppu sillon ja muuten on siis menny ihan hyvin. tosin nälkä ei oo ikinä ja vauva ei kuulemma oo kasvanu ihan niin paljon kun pitäisi :ashamed:
mutta samanlailla menee siinä keskikäyrän alapuolella kun noista tytöistäkin aikanaan.
mutta nyt aamupalaan laittoon

onnittelut teille jotka jo saaneet vauvanne =) :flower:
 
Huomenta vaan! Ollaan herätty jälleen ennen kukonlaulua,onnex pikku kakkonen pelastaa ja mamma saa aamukahvia juoda rauhassa :)

Mulla on ollu hemog.kovin alhanen ja oli ke neuvolassa vielä himpun laskenut. Nyt 108. Ja nyt alkaa sit väsyttää, ostin verilättyjä...hyi hitto!!
Montakohan niitä pitäis syödä pväs et auttais? Terkka katso netistä joltais sivuilta et kuivattu basiljka ois yks parhaista raudan lähteistä!! Pitäiskö alkaa popsii suoraan maustepurkista :)

Painogallupista: Mulle on nyt tullu 6-7kg,sama kuin esikoisesta samaan aikaan, silloin tuli yht 12kg ja kaikki lähti viikossa. Sit imetys vei himpun jopa miinukselle painoa mut sit kun imetys hieman tasottu n.6kk jälk. alko painoa taas kertymään... Monet kyl sanoo et tokasta ei ne kilot niin vaan lähdekkään. Däm! :eek:

Noista imetysliiveistä vielä et kantsii hankkia myös yhet kaarituettomat liivit.Jos pitää yölläkin liivejä,ne ei paina eikä purista. Ja jotenkin musta tuntu et joustivat koon puolesta paremmin,et alussa kun rinnat on piukeet,olivat silti sopivat. Monetko liivit teillä on hankittuna?
Mulla on kahdet vanhat,ekas aattelin et ostan vielä yhet,mut en taida raaskia.

Mitäs te jotka otitte ä.avustuksen rahana,olette hankkinut sillä rahalla?
Mä olen ostanut vaan jotain vaatteita aletangosta, isompi ostos on varmaan sellanen seisomalauta esikolle rattaisiin,ja sit 62cm pikku toppis tai kevyt toppis. Lindeksillä ois ollu ihana paksu fleece toppis -70%(ovh 19.90) mut kokoa 50!! Voi pojat et oli suloinen!! Eihän sille jääny ku vitonen hinnaksi?!

Hei,teil oli puhetta jo aijemmin niistä joskus ä.pakkauksessa olleista superhyvistä vauvan sukista. Ne oli vendin valmistamia,joka meni konkurssiin,tosin jollain tapaa toiminta jatkuu?, et tokkopa enää on, mä löysin täältä meiltäpäin joskus niitä,mut isompina. Tän tiedon kuulin laitoksella kun esikoinen synty( 12/05) kun osastolla ei ollu sukkia tarpeex ja kätilöt sano etteivät tiedä milloin edes saavat kun odottivat vendilta juuri erää saapuvaksi ja sit tehdas lopetti.
jaahas taidanpa mennä vielä suihkuun ja lähteä kauppaan, jos tekis pari laskiaispullaa,nam!

M
32+3

piti vielä tuosta ikuisuus-ihmetys-aiheesta"kela ja veroprosentit" sanoa et kohtahan ekat äippärahat joillekin putkahtaa( vai joko joku on saanu? mulle tulee vasta pvää ennen la!!) et ilmoitelkaa mitä teiltä on menny niin näkee kuin se kela nyt asiat hoitaa! Tosi sekavaa toimintaa :kieh:
 
Kylläpä oli levoton yö täällä kulmilla |O Ensinnäkin minä itse otin niin kovat lääkkeet illalla, että hikoilin koko yön, enkä sen vuoksi nukkunut juuri yhtään. No, mutta nyt ei ole enää kuumetta. Enää vaan kurkku kipeä ja nenä tukossa, toivotaan, että tämä tauti olisi nyt taltutettu :)
Noh toinen syy valvomiseen löytyy tuosta naapurista... joku nuori 20- kymppinen pariskunta siellä asustelee ja olisko ollut 3en aikaan aamuyöstä kun alkaa hillitön huuto tuossa pihalla. Tyttö kiljuu ja mies raivoaa, sai tyttö vissiin oikein kunnolla pataan. Aikansa sitä huutoa siinä kuului ja sit toinen naapuri meni pihalle ja soitti poliisit. Niillä oli siellä kotona porukkaa vaikka kuinka, mut kukaan kavereista ei puuttunut tilanteeseen :eek: Ihan käsittämätöntä :headwall:
Sain kai sitten pari tuntia nukuttua loppuyöstä.

Mitä siellä helmikuisten pinossa ikein on tapahtunut? Kävin siellä jotain lueskelemassa, mutta en löytänyt mitään... :ashamed: Mut toisaalta ehkä hyvä niin...

Mun siskolta on kuollut vauva mahaan raskausviikolla 30, se oli jokseenkin aika järkyttävää. Syytä siihen ei ikinä löytynyt. :'(

Mitähän sitä tänään keksisi tekemistä?!? Ideoita? Alkaa kyllästyttää tämä 4än seinän sisällä majailu, johan tässä tuntee itsensä mökkihöperöksi :D

Pyysin miestä eilen illalla tuomaan mulle tämän päivän viihdykkeeksi uuden vauva- lehden ja kismettiä. Se toi mulle 6 kismettiä :p Ettei vaan totuus unohtuisi :D

No mutta nyt meen keittää aamukahvia, kun en sellaista ole nauttinut ainakaan viikkoon. Mut nyt pitää saada junaan hieman kyytiä :LOL:

:wave: kleopatra ja ihmemies
 
Ainiin, jäi eilen kysymättä kun kirjoittelin.

Helmikuisia käyn lukemassa päivittäin myöskin ja siellä jotakin oli neuvolassa pyydetty näyttämään nännit terkalle?!! :eek: Oli jotain kommentoinut että hyvältä näyttää imetyksen suhteen. No ei kai tässä sen kummempaa muuten, mutta

en oo koskaan kuullutkaan että terkka haluaa asiakkaan nännit nähdä?! eka lapsi tulossa joten on paljon asioita mistä en tiedä, joku täällä varmaan voisi valaista onko tämä yleinenkin käytäntö. Lähinnä miehen kanssa naurettiin tuolle että piilopervo-terkkasetä se siellä haluaa nännejä katella.. (Nainen oli tämä terkka kuitenkin ollut).

Varsinkin kun useampi kätilö on sanonut ettei nännien ulkonäöllä ole mitään tekemistä sen kanssa miten imetys sujuu niin kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä touhulta :whistle: ...

Mutta niin, viisaammat kertokaa kun itse en tosiaan tiedä :D
 
Onpas outoa olla ihan yksinään kotona, tai siis onhan mulla masu ja koira, niin ja te :hug:

Mietin illalla, että kuinkahan laivalla keinuttaa, kun poika ja mun vanhemmat on matkalla Tukholmaan. Toivottavasti ei liikaa.

Onpas sulla kleopatra ihana mies, kun toi tarpeeksi sitä suklaata :D

Margit kyseli liivien määrästä, mulla on kaksi imetystoppia joita kehtaa käytää julkisesti ja yks yökäyttöön semmonen superpehmeä ja kahdet liivit. Aattelin vielä yhdet vähän tyyriimmät liivit ostaa, kun ne on kuitenkin aika kovalla kulutuksella.
Niin ja sitten yksi pitkähihainen Boob-paita, kaksi lyhythihaista ja yksi ihana tunika. Eli oon varustautunu aika hyvin, mutta kesällä tulee liikuttua niin paljon, että on kiva, kun on aina helppo imettäää paikasta riippumatta.
Nyt on kiloja kertyny sen verran, että pakko jo senkin takia imettää pitkään, heh. Muutenkin luulen, että kun tän tokan kanssa on vanhempi ja viisaampi, niin ei hötkyile kovin aikasin kiinteidenkään kanssa.
Vaikka olihan se ihanaa, kun esikoinen alkoi vellin kanssa nukkua läpi yön jo kolmikuisena...

Ai niin Margit, kokeile c-vitamiinia, se auttaa rautaa imeytymään. Esikoista odottaessa en tarvinnut mitään rautalisää, kun söin hulluna appelsiineja ja flunssan aikana join c-poretta.
Nyt on pitänyt juoda sitä kaamean makuista verimehua, mutta on kyllä olllut hempat tosi hyvät sen aloittamisen jälkeen.

Tosta painoasiasta piti vielä kysellä, että te kenelle ei oo tullu kiloja juuri lainkaan, niin onko ollut ylipainoa ennen raskautta?
Ja piti oikukkaalle kommentoida, että oot ollu kyllä superlaiha ennen raskautta, jos näytät noin hyvälle parinkymmenen raskauskilon kanssa.
Anteeksi nyt tämä painopakkomielle, tuli eilen vaan kaamea olo töissä, kun mallitytöt näyttää niin hyviltä ja hoikilta ja itse on valtava valas.

Onneksi kesään on vielä aikaa :D Mukavaa karkkipäivää kuiteskin kaikille, pikkuvaemo ja ihmepoika 33+1
 
Liivi gallupiin Mulla hankittuna nyt 3et kappaleet. Katsotaan sitten että tarviinko vielä lisää, jos ja kun imetys käynnistyy hyvin. Aiemmin olen pystynyt imettämään vain 2 kuukautta niin sen ajan pärjää tolla määrällä.

äitiysavustuksella on hankittu turvakaukalo ja alemyynneistä paljon vaatteita. Pääosin Lindexiltä. Sitten olen huutanut huuto.netistä muutamat vaatepaketit pojalle. Nyt pärjätään tonne kokoon 68 asti.

Mä meen taas :wave:

kleopatra jälleen
 
oikukas Juu ei ole tarvinnut ikinä neuvolassa nännejä vilautella. Laitoksella sitten kätilöt ovat kyllä opastaneet imetyksessä. Mulla matalat nännit ja näinollen joudun imettämään rintakumien kanssa, ilman niitä ei imetys todellakaan onnistu.

pikkuvaemo Joo osaa mies olla tarvittaessa ihanakin :heart: Olen ollut sille ehkä hieman katkera, kun se on osallistunut tähän raskauteen todella vähän. Se ei ole kiinnostunut mistään hankinnoista, ei mun masun kasvusta, ei juuri mistään. On se vissiin 2 kertaa kokeillut mun masua, mut se on sellainen että sitä etoo se kun vauva liikkuu tuolla masussa. Se on sen mielestä jokseenkin henkimaailman asioita. :LOL: Hermostuinkin sille eilen illalla taas oikein kunnolla, kun tuntuu, että olen niiiiiiiiiiiiiiin yksin (kiitos tälle maaliskuisten pinolle, missä saan pa**aa oloani purkaa) ja aamulla mies sitten kysyikin, että olenko vielä äksy? Sanoin sille, että sä et rakasta mua enää yhtään. Mut väitti rakastavansa :heart: Sitä kuulema jännittää vain tuleva synnytys...
Ja muako ei sitten jännitä? :eek:

Nyt santsaamaan kahvia :p *toimii kuin junan vessa*
 
kleopatra, mun mies on ihan samanlainen!
Sitä kanssa jotenkin "ällöttää" ne vatsan muljahtelut, siis tekee kuulemma pahaa. Ja minä tietenkin hormoniherkkiksenä otan sen niin, ettei sitä kiinnosta ollenkaan, vaikka se ei ole kyllä totta.

Mut vauvan tuleva kummisetä hoitaa sitten mun hemmottelun, on siis maailman paras kaveri. Ollaan käyty päiväleffoissa, shoppailemassa ja lounailla. Paitsi että viimeks Bebesissä nolas mut, kun katselin sitä ihanaa säkkituolisitteriä, niin huus ihan täysiä, että "tuleeko siihen suukapula mukaan?!"

Mulla on siis hyvin käytännöllinen oikea aviomies ja sitten loistava viihdyttäjä kummisetämies (homomiehet on oikeesti naisten parhaita kavereita!)
 
... ja terkkuja synnäriltä :ashamed:
Heräsin viime yönä klo 2 niin kamalaan ylävatsakipuun taas ettei mitään järkeä... Pakko oli sit soittaa miehelle töihin ja hän käski mun pukea ja tulla ulos, miehen työpaikka onneks vaan n. 3 km:n päässä ettei kauan menny. Siellä sit ajeltiin sohjossa pikaseen TYKS:iin synnärille, jossa laittoivat mut käyrille puoleks tunniks. Vauvalla hyvät sykkeet ja liikkeet koko ajan, innostui välillä oikeen riehuun :) Sykkeet vaihteli 120 ja 170 välillä. Käyrillä noin 10 min oltuani sain kipupiikin, litalginia. Se auttoi melko nopeesti, ei kuitenkaan vieny kaikkia kipuja pois.

Sit päästiin odottaan lääkäriä joka teki sisätutkimuksen, kohdunkaulaa 1,5 cm jäljellä, kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Ultras vielä vauvan ja istukan, Murulla kaikki onneks kunnossa :heart: Hän näytti jo niin isolta, en kyllä tajunnu kysyä mitään painoarviota. Lääkäri ois ottanu mut sisälle, mut sanoin et haluan kotiin.

Lääkäri sit totes kyseessä olleen luultavasti ne mun epäilemät sappikivet, sain kotiin litalginia tabuina seuraavaa mahdollista kohtausta varten. Sanoi mulle et jos tulee kohtau taas yöllä ni kannattaa ottaa lääkettä ja mennä vasta päivällä sairaalaan ni pääsen sit heti sappiultraan. Sit jouduttiin odottaan vielä puolisen tuntia et labrahoitaja tuli ottaan verikokeet ja sillä välin kivut alkoi tietty tuleen takasin ja sain samaa lääkettä suun kautta, auttoi onneks melko pian.

Sitten tultiin kotiin ja omassa sängyssä olin takasin noin klo 5. Ja kivut on onneks pysyny poissa ja sain vähän nukuttuakin. Pissassa mulla oli proteiineissa muuten heikko + . Niin ja yks tosi kiva juttu tuli kans ilmi, Muru on "viistotilassa", eli pää vasemmalla alhaalla ja pylly oikeella ylhäällä.. Mut onneks on vielä aikaa kääntyä...

Että sellasta meille, nyt en jaksa kommentoida muita juttuja, luen ne illalla paremmin ja kirjottelen sit lisää...

:heart: :Ninni ja Muru 33+6

Muoks. Pakko ihmetellä tännekin et miksköhän ne antaa tota Litalginia kun sitä ei sais raskaana ottaa??
 
Huomenta!

Jos kerrankin muistais kommentoida noita galluppeja ym. kyselyitä;

Liivejä mulla on parit ja lisäksi toppi, joka nytkin päällä. Ei tarvii stressaa olkaimien tippumisesta. Mulla on oikeesti kädet niin kipeet, et liivien poisottaminenkin sattuu ranteisiin!! Sormien nivelet ja ranteet ihan mielettömän kipeet! Turvotus jotenkin painaa hermoja, eikä ole edes kauheen pahana... sen verran vaan, et sormukset ei mahdu sormiin :(

Vatsan muljahtelu tuntuu ittestäkin välillä tosi oudolle :whistle: joten ymmärrän hyvin miehiä... oma kyllä kokeilee kans aina välillä, mut ei oo koko aikaa tuijottelemassa, hyvä niin. ;) En ittekkään ole koskaan ollut kenenkään raskaanaolevan naisen masua kokeilemassa, joten pystyn aika hyvin ymmärtämään miten outoa se miehistä voi olla..
Kumpikin kyllä ollaan onnellisia aina, kun se meuhkaaminen alkaa, kun tietää että toinen on hengissä ja hyvissä voimissa...

Painosta; tässä raskaudessa on tullut nyt vajaa 15 kg. Lähtöpainossa oli tosin edellisestä raskaudesta vielä kiloja, joten on mulla se 20 tiputettavana... Toivottavasti saadaan mukelo elävänä maailmaan ja imetys onnistuisi, niin siinähän ne kilot mukavasti sitten hupenee :heart:

Sitten ruokailusta; koitan noudattaa sitä 1800 kcal dieettiä (olikohan toi yksikkö noin? :whistle: ) eli säännöllisyys on tosiaan kaiken a ja o. Ja sokerittomuus ja rasvattomuuskin. Nyt on ollu noi mittausarvot niin hyvät, et oon sallinu vähän herkkujakin, mm. luonnonlakritsaa ja sitä kevytjäätelöö :p mutta muuten syödäänkin terveellisesti ja koitetaan pitää ruokailuajoista kiinni.

Varmaan taas jotain unohtui kommentoida, mut tässä näin aamutuimaan jotain juttuja!

Mukavaa päivää kaikille! Me lähdetään kohta shoppailee :D

Hexodus ja masumonottaja 35+3
 
Painogallupiin mulla paino laski viikolle 17 asti, yhteensä n 10 kg ja sitten alkoi pikkuhiljaa tulla takasin. Tuolla osastolla ollessani paino oli neljä kiloa vähemmän kuin ekassa neuvolassa ja tänään aamulla 10 kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa. Ja kyllä ylipainoa on ollut ennen raskautta ja on edelleen. Mutta itse olen kyllä kroppani tyytyväinen näin viikko synnytyksen jälkeen :D

Käytiin eilen naikkarilla paino ja bilikontrollissa, kumpikin oli sama kuin keskiviikkona lähtiessä. Neljän tunnin odottelun jälkeen lastenlääkäri kävi vilkaisemassa papereitamme osastolla mutta ei tullut katsomaan meitä koska ei ollut mitään sytä ja työvuorokin oli jo loppu, infosi hoitaja. Ihmettelin ettei paino ollut noussut, mehän tehtiin ihan ohjeiden mukaan, 35ml kahdeksan kertaa vuorokaudessa. Tunsimpa oloni aika yksinkertaiseksi kun hoitaja sanoi ettei kannata enää tehdä valvontaosaston ohjeiden mukaan eli ruokaa voi antaa niin paljon kuin lapsi vaan jaksaa syödä eikä tarvitse pitää kiinni siitä että lapsi ehdottomasti nukkuu sen kaksi tuntia joka syötön välissä. Ihan loogista juu, kukaan vain ei maininnut ettei noita oheita tarvitse enää noudattaa. Sivukorvalla kuulin myös että bili on vesiliukoinen aine ja näin ollen mitä enemmän lapsi syö, sitä nopeammin se poistuu. Olo oli aika typerä. Nyt poika on syönyt n. 50-70ml joka syötöllä ja vähän rintaa. Te joilla on jo lapsia; onko tällainen "neuvonta" yleistä? Ketä yleensä kannattaa kuunnella?

Liiveistä mulla on nyt kahdet ja kun koko vakiintuu meinasin hankkia vielä jotkut siistit oikein rintsikoiden näköiset lisäksi.

Nännejä ei ole tarvinnut esitellä terkkarille mutta tuolla naikkarilla niitä kyllä katseltiin. Käytän rintakumeja ja siistejä (käyttämättömän näköisiä) nännejä ihailtiin ihan porukalla. Siis hoitajaporukalla.

Hauskoja shoppailuja Hexodus, olen aika kade koska monta pentä juttua jäi hankkimatta ja nyt mies joutuu (pääsee) juoksemaan kaupoille (mulla ei ajokorttia..). Ihan nättejä vaatteita kulta on kyllä ostanut. Ehkä parin viikon päästä minäkin pääsen Pullan kanssa liikkeelle.

Niin ja varattiin ristiäiskirkko ja pappi sekä juhlatila eilen. Nyt pitäisi miettiä syötäviä ja ehkä kutsuja.

Velvollisuudet kutsuvat :wave:

BiaBia ja Pulla, 9 päivää :heart:
 
Huomenta päivää täältäkin! Ihan aluksi gallupit...

Paino: 12 kg tullut, vaikka liikuntaa on joka päivä. En tiiä mistä kummasta sitä painoa kertyy, kaiketi nestettä lihasten päällä aika paljon, kun eivät ole enää niin kiinteän tuntuiset, vaikka treenaa koko ajan. Ehkäpä ne lihakset sitten on edukseen, kun neste häviää.... Mulla pieni lähtöpaino, alle 60 kiloa ja pituutta 174 cm.

Liivit: Ei vielä yksiäkään imetysmalleja. Carriwellit ajattelin tilata, mulla on jo ne sporttimallit. Liivien vihaaja olen, joten toppeja pidän varmaan paljon.

Olotila: Ensimmäinen huono yö takana. HEräsin lukemattomia kertoja ja kävelin ympäriinsä vessailun lisäksi. Hikikin oli, mikä ei oo normaalia mulle. Nyt ajattelin ottaa tän päivän rennosti, kun ulkonakin pirun liukasta. Miksi se eilinen lumi ei jäänyt vaan yöllä ärsyttävä vesisade ja tuuli pilasi kaiken!!!! VAuva riehuu kunnolla ja usein. Viime yönä se oli hereillä monta kertaa, mihin en yleensä oo herännyt.

BiaBia: Hienoa, että teillä on alku lähtenyt kotona sujumaan! Sitä täälläkin innokkaasti odotetaan, että saisi nyytin hoivattavakseen.

Nyt Ninni ottaa ihan rauhassa, ettei tuu mitään äkkilähtöjä enää. JA yritetään me muutkin rauhastella, että vauvat saisi vielä vähän kasvaa masuissaan.

Eilen käytiin Lastentarvikkeessa matkarattaita kattomassa, jos olis tarjouksessa. No, siellä oli jotkut hintahulinat ja mukaan tarttui Gracon Vivot, joissa mukana pehmeä kantokassi. Saatiin 60 euroa alea, joten hinta oli vain 139 euroa, jolla normaalisti saa vain ne perusmallit. Nyt oon niitä sitten ihastellut tuolla työhuoneessa. Pikkuvaemo: Oliks teillä renkaat kiinni valmiina? Meillä noi oli laatikossa ja takarenkaiden laitto on aika mielenkiintoista. Ohjekirja saadaan maanantaina, mutta ei malttaisi odottaa... Se selkänojan säätömekanismikin on hassu, portaaton joo, mutta hihnalla. Kai se tuotekehittely on heillä pitkällä, kun suosittu merkki on.

Nyt astianpesukoneen tyhjennykseen ja joskohan lukisi jotain kivaa. ONneksi on langaton verkko, niin voi datailla sängyssä. Mieskin kielsi lähtemästä ulos, säikähti varmaan, kun heitin lipat toissapäivänä. Vain polvilleen ja otin käsillä, masu ei ollut vaarassa. Ja meinasin ommella ja leipoa juustosarvia tänään. Oispahan sitten jotain hätävaraa pakkasessa, jos lähtö tulee ennen kuin olen saanut leivottua kaiken ajattelemani.

Sateista lauantaita, jaksamista kaikille!! Ainiin, muakin kiehtoo, mitä siellä helmikuisisssa tapahtui, en löytänyt...

Misupai ja Helmis 36 tasan
 
Juu meillä on tää lauantai sellanen yleinen sokerihumalapäivä, elikkäs muksut vetää herkkuja kaksin käsin nassuun :LOL: Mie en tätä päivää olekkaan vielä korkannu karkeilla, iltaa kohen yleensä mun sokerin himo iskee :p

Jahas ja sit kommentoimaan teidän juttuihin.

pikkuvaemo: Sullon kyllä aivan mahtava kamu! Mistä noita saa? :D Sain mielettömän naurukohtauksen tosta suukapula jutusta :LOL:

Ninni: olipas sulla raskas yö :hug:

Amalialle: onneks oli väärä häly. Lepoilua sinne :hug:

Margit: mien oo vielä yksiäkään liivejä ostanu, jää vähän viime tinkaan juu. Raudan puutokseen on hyvä toi OBSIDAN, sit toi c-vitamiini tieten auttaa sitä rautaa imeytymään vielä paremmin. Elikkäs täällä menee appelsiineja päivittäin aikas monta, veri lettuja ei ole tarvinnu syyä :D

Kleopatra: sullahan yhtä "kivat" naapurit mitä meilläki oli asuessa edellisessä talossa, poliisit sai olla soittamassa viikottain paikalle, kun naapuri piti vaimoaan nyrkkeily säkkinä. Tosi raskasta kuunnella seinän takaa moista hommaa ja varsinki kun vielä tiesi, että heillä ihan pieni vauva. Sit olit maininnu tuosta yksinäisyydestä. Tosi on että tämä palsta pelastaa monta yksinäistä hetkeä ja tänne saa aivan rauhassa purkaa omaa sydäntään ilman, että tarvii ajatella ettei toinen osapuoli jaksa kuunnella. Kuopuksen ollessa vauva, tää 2+ palsta pelasti mut totaaliselta yksinäisyydeltä ja sain tarvitsemaani aikuis seuraa. Asuttiin silloin ruotsissa, täysin vieraalla paikkakunnalla, ilman tukiverkostoa. Kyllä olisin hulluksi tullut jollen olisi päässyt mieltäni purkamaan muillekkin kuin vaan miehelleni, joka oli päivät töissä ja minä yksin 2 pienen lapsen kanssa kotona. Tähän raskauteen ei onneksi tuollaista yksinäisyyttä ole kuulunut. Miehen veljen vaimo on odottanut yhtä matkaa ja saikin tuossa joulukuussa oman käärönsä. Eli juttu seuraa on riittänyt niin lähipiirissä kuin täälläkin. Kiitos kaunis siitä teille kaikille.

oikukas: en ole minäkään koskaan nännejäni vilaitellu :D Mut syy tuohon on varmaan just se niinku joku muuki oli arvellu, että joillain nännit matalat, niinku mulla kans ja olen joutunu aluks käyttään imetyskumeja. Pitää muutes muistaakkin ostaa ne ja pakata valmiiksi kassiin. :)

BiaBia: Mahtava painonpudotus sulla! :) Noi neuvot on kyllä välillä niin ristiriitasia, toinen sanoo toista kolmas kolmatta. Todellakin turhauttavaa. Mutta mie neuvosin että kuuntele itteäs ja vauvaa. Vauva kyllä kertoo kun on nälkä ja anna aina niin paljon ku jaksaa syödä ja niin usein ku vaatii. Kyllä se siitä lähtee pikkusen paino nousemaan :hug:

Marmeladi & Masuasukki 35+4
 
Ninni No hui! Onneks ei mitään vakavampaa ollu ja vauvalla kaikki ok kuitenki! :hug:

Marmeladi Helmikuisissa on eräs vauva syntynyt etuajassa, ja jonkin bakteerin takia ei ole jaksanut jatkaa elämää, vaan lähti enkeliksi taivaan kotiin.. Tämä vain pikaisen luennan perusteella teksteistä siivilöityä tietoa, jos joku tietää tarkemmin tämän jutun niin kertonee?

Painoa tullut tähän mennessä yhteensä 9kg, toivottavasti ei kovasti paljoa enää tulisikaan... Esikoisesta tulleita 18 kiloa oli loputtoman hankalaa saada pois!

Liivejä Imetyssellaisia siis vissiin gallupoidaan tässä? Vähän huonolla luennalla mulla jutut, kun tämä istuminen tuon makoilun päälle tuntuu hitusen huonolta... Niin, ni mulla on yhteensä kolmet imetysliivit; kahdet Triumphin Mamabellit, ja yhdet Lindexin räpsyt hintaan 16,95e... Ne on kyllä tukevat ja hyvät ja muuten niistä tykkään, mutta niissä menee kupeissa paksu sauma keskeltä tissiä; kivasti painaa maidosta arkaa rintaa ja nänniä!, joten ne ei ihan mun suosikit oo. Sen aikaa pitäny että paremmat joutaa pesusta. Noita triumpheja saatan ostaa vielä yhdet, jos näyttää että tarvitsee, kun eivät täkäläisessä halpis-marketissa maksaneet ku reilun 20 euroa! Ja ovat hyvät, esikoista oottaessa ostin ekat semmoset, ja nyt ostin toiset. Esikoisen imetysajan kahlasin läpi siis muuten kaksilla liiveillä, tajutonta! :eek:

Oon nyt eilisen illan ja tän päivän makaillu, ja suppareita tulee edelleen. Ekat kipeät tänään tuli jo heti aamulla, yön levon jälkeen, joten itkuhan siinä tuli, että ihanko tästä oikeesti pitää synnärille lähteä, kun kipeitä suppareita ei aiemmin ollu aamusta ollenkaan tullut! Mutta kyllä ne siitä rauhoittui, ja nyt päikkäreitten jälkeen uskalsin tulla jopa koneellakin käymään, joskin kauaa ei tunnu tosiaan jaksavan istua, joten pitää kohta siirtyä sohvalle lepäilemään taas. Niskat menny jumiin huonon asennon takia, ni tuntuu että huimaakin, kun ei taida veri kiertää päähän kunnolla. Ja sormia turvottaa, ku maannu vaan eikä juuri liikkunu. Vähän huolettaa että eihän nyt sit joku raskausmyrkytyskin iske kun eikös huimaus ja päänsärky (mitä kans meinaa vähä olla) ja turvotus oo sen oireita.. Niille tosin olis nyt ihan luonnollinenki selitys eli se että ku huonossa asennossa maannu, ja ku ei oo liikkunu.

Nännipohdintoihin Matalat rinnanpäät voi vaikeuttaa imetystä, että oisko sen takia tuo kyseinen terkka halunnu niitä nännejä katella..? Että jos asiakkaalla ois ollu matalat, ni ois käskeny rueta niitä jo venyttelemään... :LOL: Mistä en kyllä tiiä että auttaako se mitään ;) Mulla itellä oli matalat rinnanpäät ennen esikoista, ja imetyksen aloitus takkusi sen takia, mut sit sain homman aloitettua rintakumien avulla, ja niinpä tuo poika puolivuotisen imetyksen aikana imaisi mammalle nännit! =) Joten tällä kertaa homman ei pitäisi olla siitä kiinni ;)

Sorry kun jäi tosi huonolle kommentoinnille nyt, pakko lähteä lepäilemään välillä.. luen paremmin sit kunhan jaksan ja pystyn koneella taas kunnolla istua. On tuolla sohvalla makoillessa melkein ikävä teitä, harmittaa ettei pääse niin usein lukaisemaan, kuin yleensä. Kunpa sais koneen sohvalle, mut se ois niin isotöistä rueta siirtämään ja hyvin kiinni-teipattuja johtoja irrottelemaan, että taitaa saada olla.. Voikaa hyvin kaikki! :hug:

Ai niin, uskallanko mä käydä saunassa tänään..?

Ippu 33+5
 
Liiveistä.. En oo ostanut kun yhdet. Ostan sitten lisää, kun tietää minkä kokoisiksi tissit paisuvat :)

ninni: Hui! Onneksi tropit auttoivat ja vauvalla oli kaikki hyvin!

biabia: Anna vauvan syödä vain niin paljon kun jaksaa! Kyllä ne rajansa tietää =)

Itteeni on alkanut huolestuttaan se maanantainen TAYS kontrolli. Pelkään hirmuisesti, että lapsivesi on entisestään vähentynyt tai vauva ei ole kasvanut ja joudun osastolle. Eilen neuvolassakin täti sanoi, että lapsivettä on vähän koska vauva tuntuu niin hyvin kädelle. Liikkeet tuntuut tosi voimakkaina ja jopa kipeinä, kun siellä oikein vauva nyrkkeilee. Jos minusta ei maanantain jälkeen kuulu niin makaan sitten osastolla! VOIH!

Tänään sain siivottua kellarikerroksen, tosin sauna jäi vielä pesemättä. Siihen en taida enää pystyä. Alkoi sen verran supistelemaan.. Huomenna ois vuorossa yläkerta ja sit jää vielä yksi kerros. Mukavaa tällänen asuminen kolmessa kerroksessa :kieh:

Nyt matelemaan kauppaan.

riksu + magsimus rv 34+4
 
Roikun täällä koko päivän, kun ei oo mitään velvollisuuksia koiran ulkoiluttamista lukuunottamatta.

Marmeladi, tää kyseinen kaveri on mun kolleega, en tiedä mistä löytäisit oman, tästä en luovu :LOL:

Voi Ninniä, toivottavasti ei tuu uudestaan kohtausta, kuulosti tosi ikävältä :hug:

Biabia, joo, tissiä vaan aina kun siltä tuntuu, vastasyntyneet syö koko ajan. Suosittelen muuten tutustumaan Anna Wahlgrenin lapsikirjaan (tosin pienen suodattimen kera) Siitä sain esikoisen kanssa tosi monta kullanarvoista vinkkiä.

Kävin cittarissa tekemässä kaikkia tarpeellisia hankintoja, kuten jättipakkauksen Alwaysin yösiteitä, liivinsuojia, vauvan pesuainetta ja pari Nan-purkkia. Luulen, ettei miestä paljon innostais lähteä ostamaan mitään rintakumeja :D

Samalla reissulla hain Subwaysta jättikokoisen lihapullasubin, ettei vaan pääsis laihtumaan. Siitä riittää sitten myös illan selviytjät-kisastudioon evästä.

Nyt possuilemaan pois tästä koneelta, heipat taas hetkeks :wave:
 
Koko aamupäivä taas touhuttu: siivosin kerrankin oikein perusteellisesti, pyykkäilin ja shoppailin. Hiukset kun vielä jaksaisi pestä niin voisi lähteä tapastreffeille... Tuntuu siltä että energiatasot vaan nousee kun mennään kohti äippäloman alkua - ainakin marras-joulukuuhun verrattuna. Tuntuu vähän tyhmältä jäädä ensi viikolla kotiin, kun olo on vielä sen verran hyvä, että voisi hyvin käydä töissäkin. Supistuksetkin, joita oli muutaman kerran pari viikkoa sitten, on hävinneet kokonaan.

Gallupeihin sen verran, että painoa on mulla tullut tähän mennessä n. 7 kiloa (BMI oli ennen raskautta reilut 19). Syönyt olen koko raskauden ajan ihan normaalisti, kaksi lämmintä ruokaa, aamu- ja välipalan. Tosin viime viikkoina on annokset pienentyneet, kun olo on niin tuskainen, jos syö yhtään liikaa. Tuossa melko pienessä painonnousussa on varmaan mun osalta auttanut se, miten sujuvasti koko raskaus on mennyt: ei ole tarvinnut jäädä kotiin makaamaan ja liikuntaakin on voinut harrastaa.

Liivejä en ole vielä ostanut, kertaalleen yrittänyt kylläkin. Silloin myyjä vain sanoi, ettei kannata vielä tässä vaiheessa ostaa, kun ei osaa vielä arvioida oikeaa kokoa.

Taidan nyt lähteä sinne hiusten pesulle. Rentouttavaa lauantai-iltaa kaikille!

Bellona 32+2
 
Täällä taas, sit kuitenki :ashamed:

margit oli kysyny tuosta että mitä äitiysavustusrahalla on ostettu. Mehän otettiin avustus myös rahana, ja sillä on ostettu aika pitkälti samoja juttuja kuin margit itsekin kerroit ostaneesi, eli seisomalauta meilläkin, ja pikkuinen kevyttoppapuku, kolmet housut Lindexin alennusmyynneistä, vanna, siteitä mulle itelle, pyllypyyhkeitä, vanulappuja... lähinnä kaikkea pientä, mikä tähän vauvantuloon liittyy =)

pikkuvaemo, mulla on muuten kans pienoinen pakkomielle painosta, kun niin ihanasti just olin laihtunut ennen raskautta, oli uskomattoman upea tunne kun ei tarvinnu vetää mahaa sisään ihmisten ilmoilla, ja vaatteita mahtu päälle koossa 34, ja olo oli ihana, hyvä, seksikäskin toisinaan, kun oli vähän laittautunut... ;) Ni nyt on niin möhömahainen ja turvonnut ja pöhöttynyt olo, vaikkei olekaan muuta kuin tuo pallo tuossa edessä vain, niin on rouva sirpakan näköinen kuulemma (kaveri sanoi noin! :LOL: )... mutta kun TUNTUU pöhöttyneeltä ni sepä se riittääkin. Tahtoo takas entiseen kuosiin jo!

Misupai Mullakin ois tarkoitus leipoa pakkanen puolilleen kaikkea tarjottavaa vauvankatsojille, mutta tämä minun pakkoleponi nyt sotki suunnitelmat ihan täysin... No, jahka tässä tuonne 36 rv:lle selviäis niin sitten voi ja uskaltaa rueta leivoskelemaan taas urakalla =)

Nyt taas lepäämään...
Ippu 33+5
 
Ninni: Hui! Onneksi vaivaan selvis syy!! :hug:

Täällä ollaan leipomassa laskiaispullia!! Isäntä nukuttamassa tyttöä (kolmas yritys jo tällä päivälle) ei meinaa millään malttaa nukkua!! Itsellä meinaa olla vähän nuhainen olo, aamulla nenä tukossa ja kurkku kipee!! Toivottavasti ei menis pahemmaksi! Voimia vaan kaikille jotka sairastaa ja on joutunut "pakko" lepoon.

Liiveistä: Mulla on esikoisen ajalta kahdet vanhat liivit (pärjäsin siis minäkin vain kahdilla liiveillä) ja sitten sain siskolta viellä kolmet vai neljät liivit lainaan. Ei tarvitse siis ostaa itse enempää!!

Täälläkään ei ole tarvinnut esitellä nännejään terkkarille!!

Äitiysavustus raha: Meillä se meni sinne muitten rahojen joukkoon ja tuli käytettyä ties mihin! Hyvin vähän mun on edes tarvinnut ostaa mitään vauvalle, ostan sitten kun tiedän kumpi tulee! Ja mulla kun on noita pikkuvauva ajan vaatteita aikalailla!

Misupai ja Ippu:Mullakin on tarkoitus leipoa jotain valmiiksi pakkaseen. Nytkin tein niin ison pulla taikinan, että saa osan pullista pakkaseen odottamaan vauvan katsojia!!

Mutta nyt jatkamaan pullan paistamista, ettei kovin moni pellillinen pääsis palamaan! :LOL:

Muumi82 ja Eppu 36+4
 
Ai niin, unohtu vastata Misupaille. Ei ollu pyörät kiinni rattaissa, ja arvaa vaan kuka laitto ensin takapyörät etupyörien paikalle :LOL: Mies sai tosissaan tehdä töitä että sai ne taas irti.

Aivot tosiaan pehmenee raskausaikana :eek: . Eilenkin kun vein poikaa mainoksen koekuvauksiin, niin tuli se jälleen todistettua. Mainosihmiset halus jostain ihme syystä koekuvata mutkin ja piti toistaa annettu repliikki, kolme lausetta. En sitten millään oppinu niitä ja repeilin vaan nauruun koko ajan. No, ei sitten tätä valasta tarvii kattella telkkarista ainakaan. Hyvä niin, sillä kuvaukset olis vasta helmikuun lopussa.

Au, purin kieleen! Odottava äiti ei pysty kirjoittamaan ja syömään jäätelöä(huom! vähärasvainen) samaan aikaan :LOL:
 
Täällä on yks tosi vihastunut maalismasunen!!! Mun miehen kaveri oli emäntänsä kanssa ilmestynyt miehen töihin tänään ja kertonut, ettei heillä oo yöpaikkaa ja hotellia ei saanut. Se oli sit kysynyt, että voisko meille tulla. Mies oli (mielessään raivostunut asiasta) käskenyt soittaa mulle ja olis tehnyt mieli sanoo EI!! Tää miehen kaveri on miehenkin mielestä raivostuttava, kun ei suunnittele asioita loppuun ja viittii Joensuusta asti lähteä Hesaan ilman, että on yöpaikka tiedossa. Olis vaikka viikko sitten kysynyt valmiiksi!!! Tää ei oo eka kerta, että "yllärinä" kysyvät majapaikkaa, viimeks soittivat lentokentältä, että voitasko tulla, kun yhet sukulaiset ei ookaan kotona!!! Mun mies oli kans tosi käpynä tän jutun takia. Oltiin ajateltu ottaa ilta rauhassa ja valmistautua ekaan hääpäivään, joka huomenna. Nää tyypit menee huomenna motskarimessuille ja pyysivät vielä mukaan. Mie en lähe ja mieskin oli vähän vihjannut ettei kiinnosta... Ja yhtä asiaa en tajua: niitten piti mennä Lahteen sukulaisiin ja sieltä päiväselti messuille, voisko joskus suunnitella asioitaan!!!!

Että näin sitten täällä. ANteeksi tilitys. Muutenkin oon tosi väsy, kun viime yö meni miten meni. Onneksi olin ajatellut leipoa juustosarvia, joten on iltapalaa tarjoilla kinkkusalaatin kaveriksi. Olisin vaan miehen kans halunnut olla illan ihan kaksin ja rauhassa. EI kiinnosta sosialisoida nyt.

Hyvä yritys Pikkuvaemo!!! Meillä meinas mies kans laittaa tuplapyörät taakse... En ihan oikeasti tajua, miks kaikki pitää kasata... Luulis, että ne vois liikkeessä laittaa valmiiksi.

Mie tuijotan Kotikatua ja aion kyllä mennä levolle ennen kun tulee sakkia. Hauska kattoo, kun niillä yksillä on vauva ja hirveä kriisi sen hoidosta!!! Kyllä isä osaa...

No, palataan taas!

Misupai ja Helmis 36
 
Pikainen visiitti vielä tänään...

Hui Ninni, onneksi sait lääkettä ja selvisit säikähdyksellä. Mun siskolla on sappikivet leikattu ja muistan hyvin kuinka tuskainen se oli silloin kun ei tiennyt, että mikä ihme vaivaa :hug:

biabia hyvä että arvot kaikki ok. Nyt annat vaan pojalle ruokaa niin paljon kuin jaksaa syödä! :hug:

Täällä kanssa tuo paino on tietynlainen pakkomielle, kun olin siis kanssa juuri hoikistunut ja treenannut itseni hyvään kuosiin ennen raskautta.
Kaipaa jotenkin mahatonta olotilaa ja sitä että saisi pukea päällensä jotain muuta kuin äitiysfarkut... :D

Kävin tänään sitten ostamassa kummitytölle lahjan huomisiin ristiäisiin ja samalla prismassa mistä tarttui käsiin liivinsuojat, siteitä, vaippoja, nannia, tuttipullo jne... Ja laitoin juuri toisen vauvanvaatekoneellisen pyörimään :whistle: *onnittelee itseään aikaansaannoksesta*

Kuumetta ei enää ole noussut, mutta nenä on kyllä tukossa ja yskä melkoisen kovaa, mutta voiton puolella tämä influenssa. :snotty:

Mulla ollut tänään sellaista omituista kipuilua tuolla ylävatsassa. Johtunee ehkä siitä, että kaverilla alkaa tila loppua kesken tuolla ja venyttelee koipiaan, mut siis vihloo tosi kovaa tuonne ylös. Muilla vastaavaa? Tänään on kyllä supistellutkin taas enemmän... :eek:

Nyt meen vähäksi aikaa lepäämään. Sit saunaan ja silittämään vaatteita huomiseksi!

:wave: kleopatra ja ihmemies
 
Malla29 Kyselit niistä arvoista,,, en muista niitä lukuja ollenkaan, kun terkkari soitti ja luetteli litanian niitä ja joku arvo siellä oli vähän yli sallitun, niin sanoi vaan että ei syytä huoleen, mutta seuraillaan tilannetta. Kutina on ihan kiitettävää, varsinkin kun on menossa nukkumaan. Tuntuu ettei taho millään saada unen päästä kiinni, tosi raivostuttavaa. Selkä maha ja kyljet kutiavat eniten.
 

Yhteistyössä