<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

No jo on kumma juttu, mulle ei aukea 14 sivu! Missä vika? :eek: En siis pääse ihan tuoreimpia juttuja lukemaan jotenka kerronmpa sitten näitä omia kuulumisiani :)

Tänään oli Äippäpoli + Diabetespoli. Otettiin eka sydänkäyrää semmoset 15min ja pieneltä laukkaratsultahan se kuulosti :D Oikein tomerasti pieni sydän siellä jumputti.. "koppoti koppoti koppoti" :heart: Mies oli ens kertaa matkassa ja hymy oli herkässä :) Sit katottiin UÄ.llä rakenteet ja kamu oli nyt kaikkea muuta ku yhteistyö haluinen, ei millään saanu kunnon mittoja otettua ku oli just nii hankalassa asennossa. Ja painoarvioksi tuliki sit 3kg, mut lääkäri painotti että tuo arvio ei ole mitenkään luotettava kun kaveri ei antanu itteensä kuvata kunnolla. Muutempa kaikki oliki hyvin :) Diabetespolilla oliki sit oikein ärsyttävä hoitaja, alko mulle hulluna vaahtoon siitä miten ruokatottumukset periytyy lapsille jne. Mien voinu muuta ku kuunnella sitä. Tais olla paha päivä tätillä ;) Jätin noi hänen pimahuksensa ihan omaan arvoonsa, luottanen enempi lääkärin puheisiin ;) Käynnit onki sit jo viikon välein, viikon päästä pääsee sit tarkistaan tilanteen ja alkaa varmaan jo hieman paremmin hahmottuun synnytyksen käynnistys aika. Kaverihan saattaa kyllä aikasemminki lähtee tuleen, mut viimestään vko:lla 39+ käynnistetään, täys aikaseksi ei päästetä. Että parisen viikkoa on aikaa jälellä :D Ja nyt alkaakin sitten jännittään :D

Marmeladi & Masuasukki 36+6 *lähtölaskenta aloitettu* :heart:

p.s. Lekuri oli kyllä aika kova kouranen ku teki sisätutkimuksen, hieman ollu hellänä paikat sen jälkeen. Mieski vaan oli ihmetelly että mihin asti se kättä tunkee! Vasta ku sanoin että käy kipeetä, lekuri totes että sieltähän se kohdunkaulua löyty! Meinaskohan se panna synnytyksen saman tien aluille? Tiesi kuitenki että supistellu kovasti, ettei niin hirveesti kyllä kärsis ronkkia..
 
Ajattelin kanssa et onko täällä jotain tekstiä mitä pitää sensuroida kun ei pääse omille sivuille... :$

Noh keksin sitten mielenkiintoista tekemistä kun odottelin, että sivut toimii taas... Lueskelin Kauniiden ja Rohkeiden juonipaljastuksia :LOL:
Hullulla on halvat huvit...

Maha on taas outo. Söin 4 palaa ruisleipää ja tuli niin turkasen huono ja täysi olo. Ei voi ymmärtää... :eek:

Vitsi, täällä on niin moni lähdössä piakkoin tositoimiin... :D
Minäkin haluun :wave:

Kävi tänään sitten kiva kömmähdys. Oltiin lasten kaa kaupassa ja mulla kärrit täynnä ruokaa ja sitten kassalla huomasin että P**KELE, ei mulla ole pankkikorttia rahapussissa. Noh, muistin heti että jäi raksavaatteiden taskuun eilen. Onneksi oli anoppi siinä kassalla juuri ennen meitä =) Voi tätä dementian ihanuutta.

Mitäs mun pitikään taas kommentoida...

Ainiin... Tänään mein palkanlaskija vihdoin vastasi mun sähköpostiin. Olen laittanut sille varmaan 10 meiliä reilun kuukauden aikana, kysyen että koska se saa ilmoitettua mun palkkatiedot kelalle. Kun tosiaan ensi viikolla alkaa äippäloma, mutta mitään hajua ei ole kuinka paljon rahaa tulee. Lupasi huomisaamuna ilmoittaa tiedot. Piti kuulema ensin ajaa helmikuun palkat ja sit vasta voi ilmoittaa :eek: Eli jos hyvin käy niin loppuviikosta saan Kelalta tietoa. Siellä muuten on kaikki ok, mutta vain palkkatiedot puuttui.
Sit mietin tuossa myös, että kuinka saan lomakorvauksen, kun työsuhteeni päättyy huhtikuussa, mutta lomia en ole pitänyt. Tulee sitten kuulema huhtikuussa eikä vaikuta äippärahan määrään. Sanoi kyllä että jos raha on tiukilla niin saa maksettua ne aiemminkin jos vaan esimies hyväksyy. Naureskelin, että ainahan ne rahat on tiukilla lapsiperheessä, mutta saa tulla vasta huhtikuussa, että eiköhän tässä pärjätä. Sitten kun talo on valmis niin on noita huonekaluhankintoja ja ajattelin sijoittaa lomarahat sitten niihin. Jos ne nyt maksettaisiin, niin saattaisi poltella tuolla tilillä pikkasen liikaa :whistle:

Tulipas taas selostusta. Nyt lapsille iltapalaa ja nukkumaan, jotta saan viettää rauhallisen telkkari- illan itseni kanssa :LOL:

kleopatra ja ihmemies 33
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =)

Pääsin tänään itse kotiin, vauva jäi vielä keskolan hoiviin. Nyt alkaa ramppaaminen siellä, syöttämässä ja maitoa viemässä. Maito on onneksi noussut jo, joten on elämän eliksiiriä mistä neidille kuskata! =)

Tulen kirjoittamaan kuulumiset paremmin kunhan vähän toivun, väsymys on valtaisa, ei siksi etten olisi saanut nukuttua, vaan siksi että paljoa ei tuon koitoksen jälkeen näytä jaksavan, vaikka yllättävän virkeä olen kyllä ollut. Päiväunia en vain tänään ole ehtinyt nukkua, ja sen kyllä huomaa. Ihana päästä omaan sänkyyn!

Ippu ja neitokainen 3pv
 
No niin, viikko vierähtänyt äitin ja isin hellässä huomassa.
Olin tosiaan kokkolassa kotipuolessa käymässä, palstaa seuraillut päivittäin, ei vaan oo malttanu pysyä poissa ku täällä jo tapahtuu vaikka ja mitä =)

:heart: Lämpöiset onnittelut kaikille vauvautuneille :heart:

Ystäväni sai tammikuun alussa pienen pojan ja sitä tuli nähtyä muutamaankin kertaan. Nimesin hänet pystytukkineen peikonpojaksi. Kuinka joku voi olla noin söpö ja ihana. Omaa mahaa taputellessani ja toivoessani että pian olisi oma käärökin käsivarsilla.

Oli ihana huomata poissa ollessani, kuinka miehelläni oli kova ikävä minua sekä mahaa. Pieni erossa olo tekee aina sen ihmeen, että sen jälkeen on kuin vasta rakastunut ;)

Itsellä kaikki edelleen tosi hyvin, perjantai iltana taisin tuntea ekakertaa pieniä supistuksia. Edelleen jaksan päivät aika hyvin touhuta, vaikkakin onhan meno tietenkin aikalailla hidastunut kongreettisesti. Yöt nukun putkeen 10h, tietty muutaman kerran herään pissalle. Edelleen käännyn unissani selälleni eikä tunnu missään.
Laskettuun aikaa vielä aikaa, käy hulluna kateeksi teidän kaikkien muiden viikkoja. Onneksi tuolla Huhtihipuissa saan olla kärkipäässä =)
Itse tässä hiukan salaa toivoisin että Voice haluaisi maailmaan viikolla 38. se olis pääsiäisviikko ja olisi hienoa ajatella että alkuviikosta syntyis, pääsiäiseksi kotiin niin mun vanhemmilla olisi pitkä viikonloppu vapaata ja pääsisivät tänne heti muutamaksi yöksi. Toivossa on hyvä elää, katsotaan vaan niin yliaikaiseksi menee. Niin hyvin tuntuu rindrenssa massussa viihtyvän.
Eilen kuulin myös huippu-uutisia, ystäväni odottaa esikoistaan vkolla 15. la heinäkuun lopussa. Saan siis äitiyslomakaverin =)

Sitte pientä galluppia: Mitä mieltä olette imetystyynyn tarpeellisuudesta? Itse en ollut ajatellu hankkia mut ku näin likkakaverillani tyynyn käytössä mieleni taisi muuttuakin. Se oli sellainen L-kirjaimen mallinen iso, muhkea jonka päällä vauva makas syödessään.
Kannattaako hankkia?

Nyt ripustaan pyykkii!

Minä + Voice 33+1
 
No nyt homma taas toimii :) Muksut pehkuissa, kohta toivon mukaan unessa. Miul oottaa tuolla Aino maitosuklaa-jäätelö :p sitä aattelin tässä illan ratoksi herkutella ;)

Onks teistä kukaan seurannu tota Home Loukku:a? Voi hyvänen aika miten ihmisiä kusetetaan noissa talokaupoissa! :/ Ei kyllä kateeksi käy :ashamed: Porukoilla kans tommonen vanha rintamamies talo ja aikanaanhan siitä jouduttiin uusimaan kokonainen seinä ja katto, kun olivat ihan homeessa! Ja sillon ku esikoinen oli vauva, ihmeteltiin ku poika koko aika kipeenä ja antibiotti kuuria toisen perään vaan. Me muutettiin pois ja saman tien häsin pojan korvatulehuskierre ku taika iskusta! Miehen veli ja vaimoke muutti meijän jälkeen asumaan ja heillä alko sit sairastelu kierre. Saunapa oliki sit ihan homeessa! Luojan kiitos tää nykynen kämppä ihan terve, ei olla normaalia enempää sairasteltu. Lapsistahan sen huomaa heti jos asunnossa on vikaa, on herkästä korvatulehusta sun muuta. Pitääkin koputtaa puuta, ettei mitään tule! *kop, kop*

Ja sitten kommentoimaan :)

me6: Loppu hyvin, kaikki hyvin! :) Voimia pikku rinsessalle :hug:

Ninni78: Jaksatusta sinnekkin, tää loppu aika vaan matelee! *huoh* Mustaki tuntuu että mä oon niiiiin valmis jo synnyttään!! Pitää vissin pistää miehen kanssa peitto heilumaan oikein urakalla ;) :heart:

margit: Juu kyllä on mummut jo ennustaneet tulokkaan sukupuolta, tyttö sieltä kuulemma tulee. Ja eivät taida ihan väärään mennä, on sen verta kiusannu mua niinku tuo kuopuskin aikanaa teki. Tytöt pitää huonosti äitiään ;)

Keiju84: Tervetuloa! :D

pikkuvaemo: Ei saa pittää hulluja jännityksessä!!! :LOL:

Mut nyt jätskin kimppuun :p Moikkelis :wave:

Marmeladi & Masuasukki 36+6
 
Kääk, mua vähän ahistaa huomisaamun sokerirasitus... Lähinnä se, että kuinka pystyn olemaan 12 h syömättä.

Siitä tän aamusesta jännästä jutusta, niin olin mainoksessa itse mallina, saa nähdä saavatko mut sopimaan ruutuun. Ei oo vielä tietoa tuleeko se oikeesti esitykseen, kun kyseessä on suuri monikansallinen yritys ja ovat supertarkkoja kaikesta. Niin eikä koskaan ole ollut raskaana olevaa naista heidän mainoksessaan.

En päässyt tonne edelliselle sivulle, niin onkos tänään tapahtunut mitään erikoista kelleen?

t. pikkuvaemo ja ihmepoika 34+3

Onnea vielä Ipulle kotiinpääsystä!
 
täällä yks yökukkuja... Hitto sentään, ei oo mun sisko vieläkään synnyttänyt, ollu nyt synnärillä jo kiitettävät 26 tuntia, sääliksi käy mut ei kateeksi!!! Ja on sitten vienyt samalla mun yöunet, koko ajan kyttään puhelinta jos ois vihdoin tullu jotain uutisia, sama oli jo viime yönä, mut ei! Mua supisteli illan aikana ihan kiitettävästi, aattelinki et joudutaan tietty mekin synnärille jo mut toivottavasti ei noin pitkän kaavan kautta, mullahan synnytykset menny molemmat suht´ nopeesti, esikoisen synnytys kesti 6 h josta ponnistusvaihe 11 min ja kuopuksen synnytys 11 h josta 8 h sairaalassa ja ponnistusvaihe 10 min. Et helpolla oon siskoon nähden päässyt. Eli tuskin tämä kolmaskaan synnytys tulee kauheen pitkä onneks oleen. Ai niin, joku kysyi kumpi siskolle tulossa, poika pitäisi olla :heart: .

Vai on Pikkuvaemo päässy mainokseen. Mielenkiinnolla odotetaan pääseekö mainos levitykseen :)

Angel mä en oo ostamassa imetystyynyä, ei ollu tytöilläkään ja hyvin pärjättiin ilmankin, kuopusta en kyllä kauaa edes imettänykään, mut esikoista muutaman kuukauden. Taidanki muuten tietää kuka tytöistä nyt raskaana, mieheltä kuulin =)

Ippu onnea kotiutumisesta!! Onko teille sanottu mitään arviota milloin vauva pääsis kanssa kotiin? Voimia teille ja vauvalle kanssa että kasvaa nopeesti kotikuntoon!

Jaahas, jos sitä menis sit vaan takasin sänkyyn pyöriin ja kännyä tuijottaan, ihan kuin se vauva sen nopeemmin syntyis :kieh: :kieh:

:heart: :Ninni ja Muru 35+2
 
Noin tunti tosta mun edellisestä kirjoituksesta sain viestin että mun siskolle oli syntynyt sektiolla poika :heart: Oli ollu sen verran iso vauva että olivat sektioon päätyneet, kauheeta kun annetaan synntyksen venyä noin pitkäks ennen kun päätetään leikata :eek: Mut äidillä ja vauvalla kaikki hyvin, se on pääasia!!

Eipä mulla muuta, nyt ei jaksa omista vaivoista edes mainita!

:heart: :Ninni ja Muru 35+2
 
:wave: Hei vaan pitkästä aikaa!

Taustaillut olen päivittäin nyt kun olen pari viikkoa jo ollut lomalla. Kirjoitatte vain niin ahkerasti, että kaikki viestit luettuaan ei jaksa enää kirjoittaa.

Onnea vauvan jo saaneille! Ja Ninnin siskolle myös! Iloitkaa uuden elämän ihmeestä.

Tänne kuuluu aivan hyvää pieniä kivistyksiä lukuunottamatta. Tukevasti tuntuu masukki olevan vielä vatsasta, eikä itselläkään ole tuskastunut olo. Ajallaan se tulee, siihen uskon ja se on helppoa vielä kun olo ei ole pakahtunut. Neuvolassa tällä viikolla kaikki oli jälleen kohdallaan. Arvion mukaan vauva kolmen ja kolmen ja puolen kilon välissä. Tulee olemaan lähempänä neljää kuin kolmena, mutta hyvä niin kunhan ei ole lähellä viittä.

Angel kyseli imetystyynystä. Mä olen sen ja muidenkin hankintojen kanssa ajatellut, että koitan olla hankkimatta mitään tarpeetonta ja katselen sitten vauvelin synnyttyä, mitä kaipailen. Tämä onnistuu tietysti vaan, kun kaupat on lähellä, eikä tarvitse valtavan kaukaa lähteä tarvikkeita haeskelemaan.

Sukupuoliennustuksista sen verran, että tulevat isovanhemmat, työkaverit ja kaverit ovat kaikki veikkailleet poikaa mahan muodon ja sen perusteella, miltä mä vaikutan. Itsestämmekin tuntuu siltä, että poika on tulossa, mutta sittenhän tyttö on kahta suurempi yllätys...

Tansuli & rakas masukki 37+1
 
Ninni, Onnea poikavauvan tätille :flower: :heart:
kyllä odottava aika on sitten pitkä, mut onneks kaikki silti hyvin vaikkakin sektioon joutuivat päätymään..

Ja onnea Ipulle kotiutumisesta.. toivottavasti pieni neiti kasvaa pian, että pääsette kotia elämään vauvan tuoksuista arkea :heart:
mitäs on isoveikka ollu vauvasta mieltä, vai onko jo päässeet toisiaan näkemään?

angel: itellä ei ollu imetystyynyä esikoisella ja harkinnassa on, hankinko tälle tulevallekkaan..
serkkutytön poikaa pullosta syötin ja heillä siis imetystyyny, tuntu kyl mukavalta peliltä..
johtopäätös tästä siis, hyvä vehje se on mut ilmankin pärjää...
sekavaa tekstiä... :LOL:

tyttö taas kerhossa ja äiti senku laiskottelee..

viime yö oli taas niin sieltä ja syvältä.. heti ku menin sänkyyn puolen yön aikaa nii alko jumalattomat selkäsäryt ja vauva tuntu tunkevan päätään aina vaan syvemmälle tonne alas.. auts..
siinä sit pari tuntia pyörin ja tuntu etten nukkunu yhtään.. kahen aikaa tulin alakertaan sohvalle lukemaan lehtiä, 1,5h olin siinä eikä väsyttäny yhtää, karsee nälkä olin joten väänsin itelle herkkuleivänki keskellä yötä :LOL: ja sit ku selkäsärky alko helpottaa nii menin takas sänkyyn.. loppuyö meni sit ihan ok, mut järkkyä aatella jos tätä jatkuu vielä monta viikkoo nii hulluks tuun..

ei siinä mitää jos vauva ittelleen raivaa tilaa syntyä, mut tapahtuis sitte kunnolla jos meinais tapahtua.. en mä mitenkää malttamaton oo, mut haluan jo vauvan syliini :D :heart:

nyt jos sitä laittais vaikka ees pesukoneen pyörimään, ettei ihan mee koko aamupäivä laiskotteluks..
päivänjatkoja :wave:

äiskä ja vauveli 35+6 :heart:

p.s huomenna toinen ja viimenen neuvolalääkäri =) kiva saaha tietää, onks nää supistukset yhtää ees pehmentäny paikkoja...
 
En oo mitään pitkään aikaan kirjotellu mutta lukemassa oon käyny teijän juttuja.

Hirmusesti onnea kaikille jo vauvansa saaneille :heart:

Pikkasen rupee jo olemaan tympääntynyt tähän raskaanaoloon,on ollu kaikennäköstä vaivaa liitoskivuista pahoinvointiin.

Mielialat ja tunteet menee sellasta vuoristorataa että oksat pois.Me päästiin muuttamaan joulukuussa uuteen kotiin raksaurakan päätteeksi,uusi vuosi alkoikin sitten aika kurjissa merkeissä kun mulla puhkesi jonkunasteinen masennus.2 viikkoa meni itkiessä ja pahaa oloa potiessa.
Onneksi ystäväni patisti sitten soittamaan neuvolaan ja hakemaan apua.Siellä sitten tilanteesta juteltiin ja lääkärin mielestä se oli rakennuksen jälkeisen stressin aiheuttamaa masennusta.Tuli vaan jotenkin tyhjä ja yksinäinen olo kun se kaikki kiire ja stressi loppukin kun seinään.Nyt olen sitten käynyt psykologin juttusilla ja olo on paljon parempi.Osansa tuohon kaikkeen antaa sitten nämä raskaushormoonit :) Mutta nyt kuitenkin jo parempaa suuntaan mennään :)

Hieman on nyt sitten ruvennut pelottamaan tuon synnytyksen jälkeen että miten jaksaa 2 lapsen kanssa.Esikoinen on nyt kuitenkin onneksi jo reilun 3 vanha.Onneksi tilanteeni nyt kuitenkin tiedetään neuvolassa ja tietää että sieltä saa apua jos pahalta näyttää.Eniten pelottaa että jos tuleekin synnytyksen jälkeinen masennus tai tilanteeni muuten pahenee? :(

En ole vauvallekkaan vielä mitään oikeastaan laittanut,hoitotason sain laitettua mutta sänky pitäisi pedata ja vaatteita pestä.

Aikanmoista valitusta taisi nyt tulla,anteeksi.

Rohmutti ja epeli 36+2
 
Täällä ollaan ja käyn lukemassa teidän juttuja päivittäin... Itsellä vaan asiat aikas huonosti ja oma olotila kaikkine kipuineen sen verran tympeä etten oo saanu aikaiseksi kirjoitella. Vauvalla onneksi kaikki hyvin ja ahkerasti pikkuinen liikuskelee. :heart:
Kovasti toivotaan että vaavi pian tulisi, helpottuisi äiteenkin elämä huomattavasti.

Hope08+NyytiTyllerö 35+4
 
Kylppäri on nyt revitty auki ja saa nähdä onko kosteutta??? Mä en kestäis sitä eika meidän budjetti!

Yöllä en taas saanu nukuttua ja joka paikkaa kolottaa ja kaikki ärsyttää :kieh: Onko kellään muulla kestojanoa ja nenän tukkoisuutta? Tämä jatkuva suun kuivuminen ja tukkosuus on todella raivostuttavaa ja pahenee kaiken aikaa.Mikään janojuoma ei ole hyvä, vettä kun juo niin vartin päästä taas kamala jano ja tympee maku suussa! Mä en yhtään jaksais tätä raskautta enää, mutta pakko kait nyt tsempata, että saa tän myrskän laitettua :ashamed:

Imetystyynystä aikasemmin ei ole ollut käytössä ja tälläkään kertaa en aikonut hankkia, mutta mieli muuttui ja ostin sellaisen! Vaikuttaa hyvältä, mutta käytössä sitten näkee miten pelittää, mutta jotenki ajattelin auttavan siihen ettei niskat mene jumiin! Mä en tajua miten olen onnistunu saamaan aina niskat ihan lukkoon kun olen imettänyt.No imetys ei ole mulla oikein muutenkaan sujunut koskaan,mutta tällä kertaa ajattelin nähdä vähän vaivaa jospa vaikka onnistuisin :)

Kaikki reippailijat tulkaa meille siivoamaan ja pyykkäämään pliiis...mä en jaksa mitään |O
 
Marmeladi...kiva nikki sulla muuten...nam, Mä jo odottelen innokkaana, että pääsisin syömään sitä dajm suklaalevyä...Niin piti kysymäni, että meneeks sultakin 2xpoliklinikkamaksu kun käyt ekaks diabeteslääkärillä ja sitten gynellä. Mä käyn molemmissa äippäpolilla ja multa menee joka kerta 44e. Aiemin, kun olen käynyt naistenklinikalla, niin ei multa vaan oo mennyt kuin yks polikäynti/kerta.

Ääh...tätä oloa ja puhkumista. Huomenna tulee täyteen 35vkoa...tuntuu ettei jaksa liikkua yhtään. Jännä miten sitä heti melkein synnytyksen jälkeen unohtaa kaikki vaivat. Nyt lasken päiviä...en kuitenkaan toivo, että syntyis ihan vielä. Mitä pitempään köllöttelee tuolla masussa sen parempi vauvan kannalta.

Imetystyynyä minulla ei ole koskaan ollut, enkä aio hankkia tälläkään kertaa. Hyvin oon pärjännyt ihan ilman.

Mamma Muu+Mulperiina 34+6
 
Pikkuisen tökkii nämä sivut vielä mutta koittakaa kestää :)
Saitin uudistus käynnissä ja aiheuttaa jonkin verran tota valkoisen sivun eteen heittoa ym mukavaa :)
Tässä vielä linkki keskusteluun liittyen tähän uudistukseen jos ilmenee jotain ongelmia niin saattais löytyä vastauskin!
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/t968459
Tänään rv 36+6 joten pidän kaiken uhalla pieni muotoisen siivouspäivän!
Viime viikolla oli poika kipeä, sitten minä ja nyt tyttö ja mulla alkaa olla jo mökkihöperö olo kun ei edes ulos pääse :snotty:
 
Heippa!

Piti tulla kurkistamaan mitä täällä tapahtuu..
Ipulle paljon onnea ja toivotaan että pikku prinsessa pääsee pian kotiin kanssanne! :hug:

Ninnille myös onnittelut siskon pojasta! :flower:

Tänne ei mitään uutta.. Paitsi että vihloo tuolla alhaalla ja lujaa.. Lenkillä kun olin niin melkein piti tilata taksi kotiin.. Välillä tätä kipua esiintyy vaikka seison/istun ihan rauhassa.. Mitä lie kipuja.. Tuntuu kuin olisi luu poikki jostain tuolta syvältä.. AUTS!!! Tulee mieleen aika jolloin oli jalka poikki.. Onneksi to on lääkäri ja jos se osais katsoa edes kohdunsuun tilanteen.. ( Lääkäri oli viimeksi aivan pihalla, ei löytänyt edes vauvan sydänääniä... )

Meillä oli kunnon kahvi+kakkukestit sunnuntaina.. Olen täällä herkutellut siitä lähtien.. :ashamed: Pulla ja suklaakakku maistuu melko hyvältä joka käänteessä!!

Vauva on taas ollut pari päivää hieman rauhallisempi. Välillä möyrii niin että SATTUU!!! Hän kääntyilee tuolla masussa päivittäin, välillä poikittain, välillä pää alaspäin.. On kaverilla kivaa kun tilaa riittää.. Äidillä sitten taas hieman tukalampaa.. ei siis suurempia merkkejä lähenevästä synnytyksestä.

Täytyykin tästä lähteä salille! Olen saanut oikein treenikipinän. :) Eilen vierähti melkein 3 h ihan tuosta vain kun jotain puuhailin siellä. Hyvää ajanvietettä näiden kakkupalojen välillä.. ;)

Mukavaa päivää kaikille!!

Laura & Pikkuinen 36+1 (Hui... )
 
Heips!

Ipulle jaksamista kotioloihin :heart:
Ja onnittelut Ninnin ja siskon perheille. Teillä sitä vauvariemua riittää, kun pian olet itsekin nyytti sylissä. :)

Imetystyynystä joskus aikaisemminkin oli puhetta. Itse en sitä hanki etukäteen, koitan pärjätä ilman, mutta jos tuntuu että se olisi kiva, kipasen sellaisen hankkimaan.

Mä koitan siivoilla...ei oikeen huvittas, mutta nyt vielä kun pystyy, niin haluan nuo rojuläjät pois silmistä, ja muutenkin paikat järjestykseen. Mä tykkään jos on järjestys yllä...mutta uskon että vauvan tulon jälkeen tämäkin asia saa uudet mittasuhteet :LOL:

Rohmutti, voimia sulle! Mä kohta kirjoitan sulle yv:tä...kunhan pääsen kirjoittamaan..sivut edelleen ja ajoittain vielä jumittaa.

Muuten tänne ei mitään erikoista...silkkaa odottelua...ja liikkeiden seurantaa.

Onneksi mulla on tossa vieressä "motivaatio-karkit", jotka odottaa siivousurakan päättymistä.

Ootus
 
Tänään oltiin siellä ultrassa. Ottivat ensin käyrää 45min ja sit lääkäri katsoi ultralla ja oikeinhan päin se vauva siellä oli. :D Tuli kyllä huojentunut olo. Toivottavasti nyt vaan pysyis niin päin siellä. Olishan se ollu kyllä tosi huonoa onnea jos tämäkin olis ollu perätilassa. Paino arvio oli nyt 2800g eli ihan hyvä. :)

Pitäis alkaa sitä sairaalakassia pakkaamaan...
 
täällä ollaan vielä yhdessä läjässä! Kotiin kun päästiin reissusta niin oon vaan ottanut tosi rauhallisesti ja jättänyt kaikki isommat ja reuhtovat hommat miehelle ja lepäilly. Supistelutkin on vähentyneet, innostuttiin jopa muutamana peräkkäisenä päivänä vähän pupuilemaan enkä normaaliin tapaan saanut kärsiä sen jälkeen tunnin-parin suppareista! Jeee! :heart: Oon vähän odotellut tota masun laskeutumista kun muuten merkit jo enteilee lähestyvää synnytystä ja meinas kyllä leuat napsahtaa kun aamulla peilasin ja tajusin että möhöni on humpsahtanut melkein kertaheitolla alas. Ja miten vapauttavaa kun pystyy istumaan hetken koneella ja aamupalapöydässä ilman hyperventilaatiota! Tätäkin on odotettu, jess :)

Onnittelut Ninnille tuoreesta tätiydestä! :flower: ja pikkuvaemolle kateudesta vihreät onnittelut mainosmalleilusta! Toiset ne vaan on niin hehkeinä, mutta eeeii tällä naamalla. :LOL: Muakin joskus onnistuneiden ylppärikuvien jälkeen vähän kosiskeltiin noihin mainosmallijuttuihin mukaan (tosiaan muita mallitouhuja vähän rajoittaa toi varteni pituus - 154cm :D ) mutta nyt tuntuu vähän siltä että nevör!! Turponnut ja lihava finninaamainen pulla täällä hei.

Imetystyynyä ei löydy meiltä, enkä usko että hankinkaan... Luulen että toi meidän sohva on ainakin tosi oiva imetyspaikka kun siinä on sopivat käsinojat. Ja pitää vähän priorisoida noita hankintoja... Tällä hetkellä ois kovan etsinnän alla käytetyt Quinny-matkarattaat, ilmoitteluja otetaan kiitollisena vastaan jos joltakulta löytyy tai tuttava on myymässä! Meillä on melkoset sotavaunut noi Teutoniat ja pieni auto että kesällä tulis tosi tarpeen mökkeillessä semmoset matkamallit.

Tänään on synnytysvalmennus ja sitä vähän jännäilen! Tosin ei varmaan kauheesti uutta tietoa kun on toi anoppi mua jo henkilökohtaisesti valmennellu kätilö kun on. :D Mutta kiva ainaki päästä tutustumaan sinne niihin tiloihin. Ammeesta haluaisin kans kysyä että pääseekö aina jos haluaa vai onko ne jotenki rajallisesti vaan käytössä, mä kun yritän pärjätä ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä mahollisimman pitkälle nii haluis selvittää noi mahdollisuudet ajoissa.

Eilen olin reipas ja pesin kaikki viimeisetkin vauvanvaatteet sekä peiton, lakanat ja makuupussin ja pakkasin vielä oman sairaalakassinkin! Nyt on jo hyvä vauvan tulla! Täytyypä mennä nyt santsaamaan kahvia ja fasun sinistä, Meille tulee vauva alkaaaa ihan just !

mama-L :heart: Onni 35+5

 
Onnea Ipulle kotiin pääsyn johdosto!! Toivottavasti vauvelikin pääsisi pian kotiin!! :heart:

Täällä on nyt sitten viikkoja 38 täynnä, joten vauva on tervetullut maailmaan!! Vaikka ei kyllä ole mitään merkkejä, että olisi tulossa. Toisaalta olkoon nyt ainakin viellä sen pari viikkoa. Ois hoitaja tytölle, kun mummu lomalla kahden viikon päästä. =)

Täällä on aivan mahtava aurinkoinen talvipäivä! Aamusta oltiin yli kaksi tuntia ulkoilemassa tytön kanssa.

Imetystyynystä, mulla ei ole enkä varmaankaan aio edes hankkia. Pärjäsin ihan hyvin esikoisen kanssa ilmankin! Vaikka se tyyny vois ollakin aika kätevä!!

Mutta nyt lähden lukemaan uutta kaksplus-lehteä ja syömään välipalaa!!

Muumi82 ja eppu 38 tasan
 
Vautsikavau uudet sivut on näköjään tullu! B) Siinäpä siis syy tohon temppuiluun :)

Täällä kans takana huonosti nukuttu yö. Valvoin vielä ku mies tuli puol 1 aikaan töistä ja sit menin seuraksi ku se söi ja sit vielä rupateltiin. Kello oliki sit reilusti yli 02.00 enne ku yritin unta. Torkahinki toviksi kunnes heräsin siihen että tavaraa nousee suuhun! Piti juosta vessaan sylkeen sapet ja eiku rennietä päälle. siihen vielä parit vessa reissut ja kissaki piti päästää suihkuhuoneesta puol 5 maissa. Aamulla 7.00 oliki sit sellanenn olo että jebajee! Päikkäreitä en aatellu tälle päivää ottaa että uni tulis sit illalla. Tää päivä meneeki sit silmät lumpsuen. Jos vaikka jossain vaaheessa innostuis tekeen noita kotihommia. Kattoo ny..?

Mamma Muu: Multa peritään vaan yhen kerran toi polimaksu, onneksi ku niitä saa olla yhtenään maksamassa :/ Kiitos nikki kehuista :D Piti keksiä jotain.. hmm.. herkullista :p

Juu mut nyt jotenki ei jaksata olla täs koneella. Sii Juu :wave:

Marmeladi & Masuasukki 37 *tasan* :heart:
 

Yhteistyössä