**Maalismasut 2009** tammikuussa

Kestovaipat Olen nyt lueskellut lisää kestojen käytöstä ja metsästänyt niitä huutiksesta yms. Ajattelin mm. teidän suositusten mukaan kokeilla muutamaa erilaista vaihtoehtoa ja hankin niitä tässä vähitellen. Fuzzy Bunzit kiinnostavat edelleen eniten. Toivottavasti eivät ole vastasyntyneelle ihan susia. Ompelen lisäimuja itse vanhoista pyyhkeistä ja harsoja hankin myös mahdollisimman paljon. Söpöt värilliset ja kuviolliset harsot säästän pulautusliinoiksi. Ne ovat liian hyviä vauvan pyllylle :LOL:

Ristiäiset, kummit ja nimi Ristiäiset siis näyttävät onnistuvan kaikesta huolimatta. Ilmoitamme nimen väestörekisteriin kahden kuukauden määräajan sisällä ja ristiäiset järjestetään kun siskon vauva on tarpeeksi vanha ja kummit ovat Suomessa. Näillä näkymin menee siis kesäkuun alkuun. Ristiäiset nimiäisten sijaan on lähinnä perintesiin ja tapoihin liittyvä valinta, ei olla mitenkään uskovaisia. Kummeja tulee kai kaksi paria, mun paras ystävä aviomiehensä kanssa (jo pyydetty) ja miehen pikkuveli avovaimonsa kanssa. Vauvan etunimi on ollut jo kauan selvä, kunhan sieltä se poika vaan tulisi, muuten menee uusiksi.

Onko teillä jollain tietoa, että millä aikataululla vauvan sukunimi saadaan miehen sukunimeksi avoparilla? Siis saako nimen vaihtaa isyyden tunnustamisen yhteydessä ja kuinka kauan siihen menee? Toisaalta mun tekisi mieli teettää isyyden tutkimus dna:sta. Mies ei sellaista ole pyytänyt eikä muita isäehdokkaita todellakaan ole, mutta mua kiinnostaa kaikki tuollainen genettiikkaan liittyvä ja ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä millaisiin todennäköisyyslukuihin testissä päästäisiin.

Sairaalakassi oma ja vauvan Oma kassi pitäisi pakata sellaisia tavaroita sisältäväksi, joita mies ei ohjeista huolimatta osaisi pakata. Lähinnä kosmetiikkaa ja muutaman vaatteen ajattelin laittaa sinne. Me asumme muutaman sadan metrin päässä sairaalasta, joten lisäyksiä saan koska tahansa. Vauvan kotiintulovaatteet sitä vastoin pitää pakata kunnolla. Sitä ei voi miehen työksi jättää muuten vauvalle tulee sairaalaan kolme bodya koossa 70 eikä muuta. Joten sen laitan kuntoon ehkä jo huomenna.

Hankinnat: Matkarattaat on tarkoitus hankkia vielä pieniä ostosreissuja ja vastaavia varten. Ollaan päädytty aika varmasti Gracon matkarattaisiin, vaikka renkaat näissä on kuulemma aika rimpulat. Näillä ei ole tarkoitus pitkiä matkoja tehdä ja toiset ominaisuudet menevät renkaiden edelle. Rattaat menevät pieneen tilaan ja näihin voi kiinnittää Logico S-turvakaukalon kiinni. http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00267-0909_lim_full.jpg

G:lantio, vatsanympärys ja tarjonta Lantio ja vatsanympärys ovat molemmat vähän yli 110 senttisiä, siis ihan järkyttävän suuria. Lantio on kasvanut lihomisen ja muun leviämisen jälkeen n. 15 senttiä ja vatsa tietysti paljon enemmän. Ei siis pelkoa, että mahtuisin kovin pian synnytyksen jälkeen vanhoihin vaatteisiin. Edellisllä neuvolakerralla vauva oli raivotarjonnassa, mutta kuulemma voi vielä kääntyillä.

Melita ja Samuel 32+3
 
heippa kaikille!!

Biabia: Tsemppiä sairaalaan.. Nyt viimeiset lepohetket kokonaisena.. Muista lukee kaikki juorulehdet ja töllöttää telkkarista kaikkee mikä vaan liikkuu ja netittää nyt ahkerasti. Sit ku vauvat syntyy niin tuskin on hirveesti aikaa.. Oikeesti kyl säkin varmaan olisit mieluummin hyvissä ruumiin voimissa kotona, ku sairaalassa.. (tää on mun lohdutteluyritys vaikka et tosin mitenkään masentuneelta vaikutakaan )

Mianjo: Voimia! Ei kai sitä muuta voi sanoa!

Eeeva: Mun mieskään ei niin ku ihan hoksaa mitä tää raskaus on. Siis nuo miehet (siis osa) ei tajuu on et on täyttä työtä olla viimeisillään raskaana. Saati sit sulla ois vielä koti+lapset+kaikki vaivat päälle. Mulla menee hermot ku aina saa olla "kerjäämässä" apua kaikkeen. Eikö ne vois hoksata joskus itekin jotain!!!!!!!!!!???????????? Tuli muuten mieleen et mä syyllistin niin mun miehen varmaan ahdingon partaalle ennen joulua ku oli niitä supistuksia. Huusin sille et säkään et koskaan tee mitään et se on SUN SYY JOS TÄÄ lapsi nyt syntyy ja kuolee, ku on vielä niin pieni, mut sitähän sä haluut.. jne jne.. (pyysin kyllä heti kohta anteeks.. tehos hetkeksi) (julma nainen mä oon..)

Kummit/ristiäiset: ei olla suotu ajatustakaan kummallekaan asialle.
Nimiasia on kovasti pohdinnassa mut tosiaan on vielä sillä asteella..
Mömmis: Otan syvästi osaa sun selkäkipuun, SE ON KAUHEETA!! Ja sit jos ei oikein saa mitään tehä niin se selkä vaan kipeytyy entisestään. ei oo helppoo tää naisen elämä ei tosissaan..
Lantion mittagalluppi: ei oo mittanauhaa.. pitäis hankkia se ja sit vaaka.
Tarjontagalluppi: Raivotarjonta viikolla 32. terkan mukaan mahiksia vielä kääntyä poiskin.. (toivottavasti ei.)

Kuka se sanokaan et kaipaa omaa nukkuma- asentoa ja ettei kukaan möngi mahassa, niin täällä ois toinen kanssa. Nuo yöt alkaa olla jo "ihania". Oon ku mummo. Huohotan ku en saa kunnolla henkee, vauva painaa keuhkoihin tai palleaan, minne lie mut henkee ei saa. Sit pissattaa ihan koko ajan. Ja mulla on vatsalihakset niin kipeenä et vihloo nousta ylös sängystä tai kääntyä. Onko kellään muulla vatsalihakset kipeenä?

Kävin neuvolassa ja sain lähetteen äitipolille, ku terkka epäilee sikiön kasvun hidastumista. Ite en kyl oo yhtään huolissani, ku kuitenkin se on kasvanu suht tasaisella käyrällä. Mut hyvä et päästään nyt tarkistamaan asia. Kyl mä sen verta säihkädin et huusin huuto.netistä kaukalon ja pesin tänään vauvan vaatteet. Muuten kaikki oli ok.

Muuten olo ok ja ihan pirteä olo. Vielä ois 3 viikkoa niin sit vois jäädä lomalle. Mua oikein pelottaa jäädä lomalle, ku luulen et mun elämä menee ihan sekaisin. Alan kuitenkin pelottelemaan itteäni synnytyksellä ja kaikilla muillakin asioilla.

Onko kukaan ostanu nyt emmaljungan city crosseja? Mitä niistä maksoitte? Minkälaisella kokonaisuudella otitte? City-, pehmeä- vai kovakantokoppa?
Pitää lähteä laittamaan viimeistä koneellista pyörimään.

Muty ja kirppu 32 ja jotain..

ohoh tulipas romaani
 
myymä
muty Meillä Emmaljungan City crossit, ei otettu kantokoppaa ollenkaan kun saatiin siskolta Emman pehmeä kantokoppa sinne sisään. Pehmeää suosittelen siksi, että ei vie niin paljon säilytystilaa kun ei ole enää käytössä. Meillä kun esikoisen kanssa siirryttiin ratasosaan neidin ollessa 4kk (puoli-istuvaan asentoon) kun ei enää viihdytty makuultaan :)
Me maksettiin jalkapeitteen kanssa uuden värin kera 560e .. aika suolasta. hyrrr!!

Tänään oli rankka päivä. Lähdettiin aamulla kirpputorille, josta syömään, josta tontille ja kotimatkalla tarjoustalon kautta ikeaan. Täytyy sanoa että oli erittäin huono idea lähteä tolle reissulle koska nyt sattuu taas valtavasti tohon ylämahaan. PLaah sanon minä!
Noh, tulipahan ostettua nyt se hoitopöytä ainakin :)

tähän hätään ei muuta...

myymä ja pikkuveli 31+2
 
ristiäisiä ei pidetä, ei pidetty esikoiselle eikä nytkään pidetä.

Lantion mittagalluppi: lantio on levinyt aika paljon, muistan että kun aloitin laihduttaa esikoisen jälkeen (3 kk synnytyksestä) se oli 103 cm ja nyt on 108 cm mutta se meni silloin johonkin 93 cm takaisin kun melkein kaikki ylimääräiset olivat pois.

vatsan ympärys on nyt 102 cm ja viimeiksi kun mittasin olisko ollu 89 ja rv jotain 20-25

Tarjontagalluppi: Raivotarjonnassa on ollu jo rv 25 lähtien mutta ei vielä kiintynyt.

Mies kävi täs yks päivä puntarilla ja oli iloinen kun se näytti 86. Sanoin hänelle että seuraavan kerran käyn puntarilla ennenkuin lähden synnyttämään ja sitten kun tulen kotiin käyn uudestaan. viimeksikin lähti vaan synnytyksessä 4 kg :kieh:
silloin oli tullu 17,6 kg ja nyt oli vaan 2 kg jäänyt että hyvin mennyt mutta kesti melkein vuoden ennenkuin olin vanhoissa mittoissa.

Laihdutan itseäni vanhoihin mittoihin uudestaan sitten synnytyksen jälkeen, tulkoon nyt mitä tulee kiloja. En jaksa niitä nyt miettiä on muuta miettimistä.

nyt menen katsomaan hupsista pojan kanssa

minä ja molly
 
muty: Aika tutulta kuulostaa tuo mitä oot miehelles sanonu.. Tuntuu että se ei tajua jos sille ei lauo päin näköä että se on sen vika jos tämä vauva syntyy ja kuolee.. Se vähä herätti.
Meillä on city crossit ja lisänä kova city-koppa ja ollaan oltu tyytyväsiä. Koppa makso sillon 2007 190? ja rattaat muistaakseni 525?.

BiaBialle jaksuja sairaalaan ja ei varmaan tarvi erikseen sanoa että ota kaikki ilo pötköttelystä irti mitä siitä vielä saa :D
 
Terveisiä tunnistamattomien elintarvikkeiden paratiisista sairaalasta!

Kiitos kannustuksesta muty! Tottakai olisin kotona jos voisin mutta kuten Eeevakin sanoi kaikki ilo irti! Mun pitäisi soittaa sairaalan kauneushoitolaan josko ne voisi tulla vahaamaan säärikarvat osastolle :kieh: . Ensi viikolla sitten..

Lääkeannostusta on lisätty ja supistukset ovat vähenneet. Ne vähät joita enää tulee ovatkin sitten ihan kunnollisia, kestot pitkälti toista minuuttia ja tuntuu!

LantioG lantio oli ennen synnytystä 108 ja synnytyksen jälkeen 124. En usko kaventuneen vuoden sisään :LOL: .

HUomenna tulee vuosi siitä kun viimeksi tulin tänne osastolle makoilemaan, puhuttiin miehen kanssa että olisi kiva jos kekkoset pysyisivät kyydissä reilun viikon koska kolme lasta vuoden sisään kuulostaa jo aika karulta :kieh: . Esikoinen täyttää vuoden viikon päästä lauantaina..
TarjontaG A istuu syvällä lantiossa eikä pääse enää tod näk kääntymään. B on raivotarjonnassa. Ja siis sinne leikkuriin menossa, ounastelin näin jo lokakuussa vaikka A silloin olikin rt.

Ristiäiset pidetään, pidettiin esikoisellekin ja pappi on sama joka meidät vihki.

BiaBia ja kekkoset 32 tasan
 
Raivotarjonta oli ainakin viimeeksi neuvolassa. Vaikka tuntuu että vauva vielä välillä pyöriskelee mahassa.

Mistä saisi virtaa alkaa pakkaamaan sairaalakassia ja pesemään vauvan vaatteita...

Minulla taas on huono omatunto kun mies passaa ja tekee suurimman osan kotitöistä, itsellä väsyttää ja laiskottaa vain. Yöt on hankalia ja sitten tulee päivällä nukuttua. Niin kuin tänään. Mies oli minun päiväunien aikana tehnyt elämänsä ensimmäisen makkarakastikkeen. Oli vain netistä ottanut ohjeen ja tosi hyvää oli. Lapsetkin kehuivat kuinka hyvää ruokaa isi osaa tehdä.

Pinnakin tahtoo olla tosi kireällä ja tulee tiuskittua vähän kaikille. Sekin harmittaa. Kun oikeastaan ei ole mitään syytä. Mies ottaa minut niin hyvin huomioon ja odottaa innolla vauvaa. Monta kertaa päivässä juttelee mahalle, silittelee sitä ja kun ruvetaan nukkumaan niin pitää meitä kumpaakin sylissä. Ja sitten vain itseä kiukuttaa ja tulee miehelle purettua vaikka ei edes saisi:(

Lotta ja rv 32+3
 
Iltaa!

Täällä ollut hiukan paree päivä, pukamia ei tosiaan enää särje, ''vain'' kutina ja kirvely ovat jäljellä. Nyt olenkin saanut uuden vaivan: alimpien kylkiluiden kohdalla tuossa rintalastan alapuolella on joku lihas ihan mielettömän jumissa, iho on päältä tunnoton mutta kun painaa/liikkuu, niin johan tuntuu. Mutta tää on pieni vaiva niihin pukamiin verrattuna!

BiaBia aika hurjalta kuulostais kyllä jos joku sanois synnyttäneensä kolme muksua vuoden sisään! Mutta toivotaan ettet pääse moisia juttelemaan, sun täytyy nyt pitää Kekkosille palopuhe että ainakin tämän kuun malttaisivat pysya mahassa!

Eeevalle :hug:

Meidän muksu tulee olemaan sekä mun että miehen vanhempien eka lapsenlapsi. Vaikka molempien vanhemmat ovat töissä, niin olen varma, että apua saadaan molemmista mummoloista aina kun on tarvis. Miehen vanhemmat asuvat alle kilometrin päässä, munkin porukoille on n. 25min ajomatka. Miehen veli ja mun sisaret ovat myöskin ilmaisseet halukkuutensa osallistua vauvanhoitoon - toivon että maltan sitten väsymyksen tullen myöskin ottaa lastenhoitoavun vastaan.

Me vietämme nimiäisiä, lapsesta tulee isänsä puolelta neljännen polven pakana. Aikuisena saa sitten päättää, haluaako liittyä johonkin seurakuntaan tms. Haltiakummeiksi olemme pyytäneet kahta läheistä ystäväämme.

Kirjoittelen lisää myöhemmin, alkaa väsymys painaa ja teksti olla sen mukaista. Multerikin muksii jo siihen malliin että täytyy mennä makuulle.

upupa ja Multeri 32+5
 
myymä
Huomentarallaa!

Aloitin aamun pirteällä reippaalla kävelylenkillä ja huomaa että kunto on kyllä ihan nollissa. Oon aivan loppu tosta lyhyestä lenkistäkin!
Mies lähdössä just tontille ja itsellä edessä vähän pyykinpesua, ruuanlaittoa ja yleistä siivousta :)

Tähän hätään ei muuta ->

myymä ja pikkuveli 31+3
 
Huomenia =)

Kaa tiedätkös onko täällä kuopiossa jonkin laista synnytystapa-arviointia tms? Olen alkanut kauheesti miettimään sitä kun mua ei enää ultrata niin mistä ne siellä sairaalassa sitten tietää ettei napanuora ole vauvan kaulan ympärillä tms mikä sit vaikuttaa synnytykseen? Kauhee kun mietin jo tollaisia.

Ristiäiset kyllähän ne pidetään vaikka minulle ei olisi niin väliksi kun en kuulu kirkkoon. Mies toivoo että kastetaan niin samapa se minulle. Tilaisuus pidettänee maalla miehen vanhempien luona. Siskoni tulee kummiksi ja kaiketi miehen yksi serkku. NImi on vielä hakusessa vaikka mies jo vauvaa nimellä kutsuukin, mutta sen näkee sitten kun vauva on tullut maailmaan että miltä hän näyttää. Voihan olla että suunniteltu nimi ei näytäkään juuri sen vauvan nimelle.

Lantio on levinnyt. Olen muutenkin aika tasapaksu.Ei mahdu entiset housut, ei edes ne löysemmät. Mutta kylläpä ne lisäsentit sitten lähtee aikanaan.

Mies on onneksi ollut melko osallistuvainne kotihommiin, tai sanoisiko että tuulella käyvä. Keskiviikkona tiskasi, imuroi ja pesi pyykit minun ollessa naama vessanpytyssä. Monesti tykkään itse vielä siivoilla kun siihen pystyn mutta joskus toivoisin että herran persaus nousisi sohvalta kaveriksi. Päreetkin meinaa joskus kärvähtää eikä mies tunnu ymmärtävän että kun hän on vlopun maalla niin sunnutaina mulla on jo ikävä.

Tarjonta ei hajuakaan. Neuvola perjantaina joten jospa se sitten selviäisi. Oma vara-ravinto pehmentää sen verran että itsekään en oikein paikallista vauvan asentoa.Liikkeet tuntuu kyljissä mutta ei kuitenkaan kylkiluissa. Hirmu meno oli taas aamuyöllä kun vessassa piti käydä

Hansku ja Sintti 30+2
 
Kaa
Hansku; mitään rutiininomaista synnytystapa-arviota ei Kuopiossa tehdä. Kaikilla taitaa olla se lääkärineuvola noin viikolla 36, siellähän lääkäri katsoo tilanteen ja tarvittaessa antaa ajan KYS:lle.
 
Minä en oo ikinä mittaillu mitään kun se on TOSI masentavaa touhua.. Mulla raskaana lantio levenee silmissä. Kahdet äitiyshousut on jo pienet ja tosiaan kipeä on ollu varmaan rv 12 asti.. Painoa ei oo tosiaan tullu vaikka ois saanu todellaki.
 
Lantiogallup: Perse on niin levee että joutuu sanoo et joo siirtykää et tää norsu mahtuu kulkee läpi. Mittasin btw masun ja kappas, lisää on tullut senttejä. Eli kaikenkaikkiaan 122cm! Herrasjestas. :eek:

Eilinen päivä ei taaskaan mennyt putkeen. Itkin varmaan mooonta tuntia putkeen. Sain puhuttua miehen kanssa mikä mieltäni painaa ja nämä hirveet pelot oman päänupin napsahtamisesta.

Aamuyöllä tuli supparit kesken unien, varmaan eka kerta kun näin käy koko tän raskauden aikana. Nyt on koko alapää tajuttoman arka. Vessassa asiointi ei ole enää tuskatonta. En yllä pyyhkii pyllyreikää. :'(

Mömmis & potkija 31+1
 
Vyötärönympärys nyt 119cm, muistaakseni 110cm oli ennen raskautta.

Tarjonta perätilassa istuu edelleen, saa nähä millä viikolla yrittävät kääntää... Tiistaina Kyssiin, sitten ollaan taas viisaampia.

Luoja mikä väsymys iskee aina ihan äkkiseltään, jotain touhuaa muka hirmu energisenä ja kohta makaa puoliunessa sohvalla. Oon huomannu ettei kannata kovin pitkää tehtävälistaa aamuisin miettiä joinakin päivinä hyvä että jaksaa ruuan laittaa.

Myhkäri+mahamölliäinen 33+1
 
Kaa
Mielenkiinnolla odottelen myhkärin tilanteen edistymistä tuon perätilan suhteen. Oma asukki kun on niin tiiviisti tuolla kohdussa, että kääntymistä saa odotella peukut ja pottuvarpaat pystyssä. Missä vaiheessa sinulla otettiin tuo kääntäminen puheeksi vai onko sitä vielä edes ehdotettu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
minde Onks se vaan siinä kylessä eessä, vai säteileeks se sitten selkään tai tuntuuko että menis kylkiluuta pitkin se kipu?

Edessä pääasiassa, mutta välillä tuntuu myös takana ihan samanlailla kuin edes ja sit myös takana sekä edessä yhtäaikaa. Saattaa se tuntua et menis kylkeä pitkin... Oon neuvolas asiasta yrittäny kysyä, mut ei sielä koskaan mistää mitään tiedetä :kieh:
 
Kaa on siitä puhuttu jo useaan otteeseen neuvolassa, viimeksi kun ultrattiin viikolla 27 niin vauvan pää oli muotoutunut soikeaksi kun on niin kauan tuolla istuskellut ja vissiin kylkiluut sitä painaneet. Neuvolassa sanoivat että tuskin yrittävät kääntää ennen viikkoa 36, kerkiää kuulema muuten kääntymään vielä takaisin perätilaan. Mieluummin synnyttäisin alakautta kuin sektiolla, mutta jos vauva pysyy perätilassa niin haluan kyllä sektion. Nyt siis 33+1.
 
Moikka!

Onpas taas tullut tekstiä. =)

Muty, me ostettiin emmaljungan city crossit kovalla kopalla. Maksettiin niistä 504 ?, ja ovat viime vuoden väriä. Nyt pitäis vielä jostain löytää suht edulliset tuplat, että pääsen kesällä liikkumaan kahden lapsen kanssa.

Biabialle jaksuja sinne sairalaan. Kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo 3 lasta vuoden sisään. =)

Vyötärön ympärystä en voi mitata kun ei ole kun tuommoinen lasten mitta jolla pituutta vain 45 cm. Ei taida ihan riittää. :LOL:

Vauva on raivotarjonnassa ja potkut tuntuu lähinnä tuonne oikealle puolelle kylkeen.

Äitienpäiväviikonloppua täälläkin on kaavailtu ristiäisten ajankohdaksi. Esikoisen ristiäiset oli anoppilassa, täytyy kysyä josko tänkin vauvan kemut sais siellä pitää. Nimiä ollaan mietitty, mutta mitään ei olla vielä päätetty. Ja luultavasti päätetäänkin vasta sitten kun nähdään minkänäköinen muksu sieltä tulee.

marza ja minimuru 31+0
 
Moi!

Ristiäiset/Nimiäiset/, nimi, kummit: Meillä pidetään nimiäiset, koska emme kuulu kirkkoon. Nimi on päätetty tytölle, koksa sellaisen meille ultrassa lupasivat :D Jos sieltä poika sattuisi tulemana, nimivaihtoehtoja on kaksi, joista siten valitaan. Kummeja ei olla mietitty tarkkaan, aika avoinna vielä tuo asia.

Tarjontagallup: Meillä taidetaankin olla ainoita poikkitilassa. Raskausviikkoja on nyt tasan 31 ja vauva on ollut poikkitilassa jo pidemmän aikaa...Mikäli jää poikkitilaan tai kääntyy perätilaan, synnytystapa on sektio. En anna yrittää ulkokäännöstä ja alakautta en ala nelikiloista perätilavauvaa synnyttämään.

BiaBia: Koita kestää, nyt on kyse enää viiko(i)sta, sitten pääset piinasta ja alkaa taas vauva-arki :D Mitä pidempään jaksat sinnitellä, sen paremmat lähtökohdat kekkosille. Helppoahan se on täältä sanoa mutta koita piristyä ;)

Vyötärön ympärystä en viitsi mitata, ahdistaa pelkkä ajatuskin. Mutta kyllä se lantio on levinnyt, sen huomaa housuista...

(.): Samperin selkäkipu. Yläselkä kramppaa lapojen alta ja alaselässä juilii iskias. Onneksi sairaslomaa on vielä perjantaihin asti.

ärrieri ja Vilma 31+0
 
Mua naurattaa niin paljon!! (vaikka ei todellakaan oo YHTÄÄN naurun asia), mut ku lukee tätä palstaa niin tää on ku joku eläkeläisten kerho, kaikki alkaa olla näin lopussa jo niin vaivaisia ja kipeitä!! (Toivottavasti kukaan ei ymmärrä nyt väärin) Löytyy kipuja ja vaivoja joka lähtöön! Toivon hartaasti et päästään pian näistä vaivoista eroon..

T. Muty joka lähtee saunaan hautomaan kipeitä kylkiä lämmöllä!( tää vauva vaan haluaa työtää pyllynsä SITKEESTI mun kylkiluitten päälle...ja se pylly on TERÄVÄ! tuntuu et tulee kyljestä läpi koko tenava)

ps onks kellään muulla sellasta menkkamaista jomotusta ja kiristystä alamahalla? kertokaa viisaat mitä se on? Ei tee kipeetä mut on inhan tuntuista..
 

Yhteistyössä