**Maalismasut 2009** tammikuussa

Kaa
Jihuu, Carriwellin liivit saapuivat tänään. Ja ovat oikein mukavat päällä. Hankin hieman etukäteen, mutta koko taitaa olla ihan sopiva tulevaa varten. Ovat sen verran mukautuvat.

Ja sairaalakassiin tulee aivan varmasti liikaa tavaraa mukaan... :ashamed: Mies saa tuoda sitten kotiutumispäivänä vauvan kamppeet kaukalon kanssa. Meilläkin matkaa kotoa synnärille on alle 10 km, joten kotoa on helppo hakea lisää tavaraa tai viedä turhaa pois.

Sairaalakassista sen verran että parempi liikaa tavaraa ku liian vähän. Ite oon sitä mieltä :)

Tänään ei tuu kuvia ku on ollu järkyttävä päivä.. aamupäivällä kirjasin tosi napakoita supistuksia 3-4 tunnissa ylös.. Huomenna aamulla neuvola ja toivottavasti pääsen pian lääkärille tutkittavaksi ettei oo kohdunsuun tilanne ainakaa paljoa muuttunu..

Huomenna tulee pojan pappa yökylään ja tänään tuli onneksi mummi hätiin ku minusta ei vaan oo pojalle seuraksi :( En jaksa nostella sitä saatikka ite nousta kieltämään joka ikisestä asiasta kun sanat ei riitä.. Miehen kun on pakko tehä 13tunnin päiviä provikkapalkalla kun on, että jotta koska kun vauva syntyy niin pystyisi olemaan enemmän kotona. Tosin nyt päätettiin ettei ylimääräisiä vuoroja ota kun vauva on tärkein.

Eeeva ja Äppä 32+5

Anteeksi valitus, mutta tämä nyt vaan on tätä..

Sairaalasta tultu kotiin. Oltiin näemmä ainoat siellä päivystyksessä. Ei tarvinnut venata lainkaan. Ihanaa. ;)

Elikkäs tämmöstä tapahtu siellä:
Ensin katottiin rr, joka heitteli mulla nyt jostain syystä. Tän vuoksi jo ne ottavat minut seurantaan, 2 viikon päästä ois uusintakäynti vissiin sairaalassa. Sen jälkeen vauvalta otettiin sydänäänet, ei meinannut aluksi saada kunnon käyriä kun pieni riehu ja potki kokoajan. Ei tykännyt salakuuntelusta. :D Makasin siinä sit selällään vartin verran hiljaa. Niin lopulta tuli jonkunmoiset käyrät, hyvältä vaikutti. Kätilö totesi jälkeenpäin: Kiltti vauva.

Sitten oli lääkärin vuoro, kyseli vähän niitä näitä. Sanoi että ultrataan ja katsotaan mikä tilanne. Vähän olin että jee ultra, ny mää kyllä kysyn et kumpi näkyyyy! Sanoi että oli näkevinään häpyn muttei ollut varma kun ei saatu kunnon näkymää. Vauva oli perätilassa. Ehkä tulee tyttö tai sitten poika. Sen näkee sit myöhemmin. :heart:
Vielä katottiin kohtu, normi on edelleen. Hyvä että vauvalla on kaikki hyvin. Helpotti ihan kauheasti.

rv 30+3
RR 136/78, toinen kerta 123/67
Pissa puhdas
Lapsiveden määrä normaali
Vauvan painoarvio 1483g
Perätila
Liikkeet ja syke +

vihvi: Tuli mieleen että anopilla ois ollut se kaukalo valmiina varastossa. Soitettiin äsken sille ja sanoi että tuo sen tänne. Hyvä niin. =) Mietin itsekin että sylissä on varmasti vaarallista olla. Onneksi on anoppi. Siispä ei nyt hätää tämän asian kanssa.

Mömmis & potkija 30+3

Iltaa!

Hirmu reippaita ootte kirjoittamaan! Eipä siinä, mukavaahan näitä on lukea :)

Kaukaloista aika moni oli hankkinnu/hankkimassa Brion Primoa jalustalla. Suosittelen, meillä on sellainen yhdellä lapsella käytetty ja tyytyväisiä oltiin. Se tais pärjätä noissa turvallisuustesteissäkin ihan hyvin just helpon asennuksen vuoksi.

Me ollaan nyt lomalla saatu aika pitkälle laitettua kaikki valmiiksi vauvaa varten. Lasten vaatteille + kestovaipoille (vievät ihan hirveästi kaappitilaa :eek: ) + muille tarvikkeille ostettin isohko vetolaatiskosto. Sit oon järjestelly vauvan tavarat kaappiin :heart: Uskomattoman pieniä nuo vaatteet! Tuplat tuli tänään taloon myös (käytetyt Emmaljunga twin ceroxit) . Niissä ois vähän tahranpoisto hommaa. Vauvan kehtoa ei vielä laittaa kuntoon, koska esikko leikkii sillä rajuja kiikkuu leikkejä ja mielellään myös seisoo kyydissä ja ottaa vauhtia |O Siinä ei kyllä voi nukuttaa vauvaa ku tytön unien aikaan eli yöllä (toivottavasti ne unet on siis yöllä :) Pumppu pitää myös hankkia, mutta ostan sen vasta synnytyksen jälkeen (sairaalassa voi kokeilla eri malleja ainakin täällä) . Lomalla tuli ostettua kaikkea pientä tarpeellista eli harsoja, uudet tutit pulloihin jne.. Vielä ois vähän vaippojen korjausompelu urakkaa.

Sairaalakassia en oo edes ajatellu pakata. Esikkoa lähdettiin synnyttämään suoraan vuokatista mökiltä ja ei ollu mitään mukana ja hyvin pärjättiin. Mies toi kotoa sen mitä siellä sit tarvin. Asutaan ihan sairaalan lähellä. Neuvolakortti ois kyllä tärkeää muistaa mukaan :) Ja vauvalle pakkasin kotiinlähtö vaatteet toppapuvun sisään. Miehen mielestän on niin hankalaa muistaa "kylmiltään" mitä pikkuvauva tarvii päälle, et kuitenkin joku tärkeä vaate (vaikka pipo) unohtuu.

Kunnon tukisukkahousuja on nyt kaksi päivää kokeiltu. On aika totutteleminen, mutta vaivan palkitsee illalla kuin uudet jalat :) Mutta nyt nukkumaan..

Lisäämpä vielä, et muovitettua froteeta saa eurokankaasta. Samaan tarkoitukseen käy kestovaipoille tarkoitettu pul- kosteussulku kangas. Käykää katsomassa myllymuksut.com ja saakaa tämä ihanakamala kankaiden ostopakko! Aivan syötävän herkullisia kankaita. Ihanaa ois ommella vaikka sellaisia kosteus stoppereita hoitopöydälle missä ois toinen puoli vaikka jotain ihanaa bambu kangasta ja toinen puoli herkullisen väristä pul-kangasta. Valitettavasti meillä on omaan käyttöön jo tarpeksi noita muovitettuja frotee palasia, et ei tarvii :kieh: :kieh:

myymä
20 Työpäivää jäljellä ja mun olo alkaa käydä tosi tuskaiseksi :( Eilinen oli kaikista tuskaisin päivä töissä. Joku tuolla ylhäällä oikealla vatsassa on puristuksissa ja tuntuu kuin joku viiltelis piikillä ja nipistelis täysiä. Todella todella inhottava tunne.
Nyt en kuitenkaan millään haluaisi mitään sairaslomaa hakea joten yritän pitää seisontataukoja töissä vähän väliä jotta helpottais. Eilen siitäkään ei vaan paljon ollut hyötyä... Mulle vaan on niin iso kynnys lähteä hakemaan sairaslomaa ja jättää ns. työkaverit pulaan :( Vaikka pulassa ovatkin kylläkin sitten 20 päivänkin päästä kun ei mun tilalle ole vielä palkattu ketään..

Eilen myös supisteli useasti ja napakasti mutta menivät sitten yön aikana ohi :)

Mömmis Hyvä että saatte kaukalon :) Turvallisempi niin!

Tulen taas kirjoittelemaan pitkin päivää! :)

myymä ja hikkamaisteri 30+6 :)

Huomenta,

Mömmis: Hyvä että kaikki on hyvin. Parempi olo varmaan, kun teidän molempien vointi on tarkastettu.

myymä: Tsemppiä kipujen kanssa :hug:! Kannattaa kyllä hakea saikkua, jos olo käy ihan sietämättömäksi. Kyllä ne töissä ymmärtävät. Ja jos eivät ymmärrä niin ajattele asia niin, että mikä on sulle hyväksi, on myös vauvalle aina paremmin.

jossu84: Parantumisia flunssaan!

Zoe-f: Otathan sitten kuvan kaapin ovesta, kun maalaus on valmis :) ? Mua ihan kiinnostaa, kun olin ajatellut maalata pojan/poikien huoneen seinään jonkun hienon auto-systeemin.

oma napa: Mä oon miettinyt, että onkohan mulla hiivaa mutta kun ei kutise niin... :/ Mulla ei ole koskaan ollut hiivatulehdusta, joten en tiedä mitään sen oireista tai millainen olo siitä tulee. Sen kuitenkin tiedän, että mulla on liitoskipuja, jotka on tosi rankkoja ja kivuliaita. Päivän istumisen jälkeen mulla on työn ja tuskan takana, että pystyn edes kävelemään muutaman askeleen matkoja. Aamulla on aina paremmin, ei tee niin kipeää, vaikka kipua tunnenkin 24 h/vrk.

Töissä pitäis täälläkin jaksaa vielä 13 työpäivän verran ja aika pakkotilanne on olla töissä, sillä jos olen poissa, niin töitä ei tee kukaan :/ . Sijaiseni on mun kanssa viimeisen työviikkoni jolloin pitäisi perehdyttää hänet työhön. Kun jäiskin vaan perehdytykseen, mun pitää kouluttaa se samalla tälle alalle. Mähän oon kertonut, että suuri osa työstäni on taloushallintoa, samalla myös henkilöstöhallintoa ja matkajuttuja yms. No, sijaiseni on koulutukseltaan kasvatustieteiden maisteri :eek: , joka ei ole päivääkään tehnyt taloushallinnon töitä :headwall: . Valintaperuste oli, että tällä ihmisellä on hyvä kielitaito ja se tuntui oma-aloitteiselta tyypiltä. Luojan kiitos sillä on hiukan kokemusta valtion hallinnon hommista, jotta ei tarvi aloittaa aivan tyhjän päältä. Silti, viikossa taloushallinnon koulutuksen antaminen ja työhön perehdyttäminen tuntuu aika mahdottomalta jobilta.

Nyt vettä hakemaan, kauhea jano ollut koko viime yön ja aamun.

Iines ja Sintti 32+4

myymä
Iines79 Hyvin on jätetty koulutukselle aikaa :eek: Meillä tosin sama meininki. Sijaista alettiin hakemaan _EILEN_ ja kun lopulta tähän joku saadaan niin koulutus vie n. 1- 3kk (jotta kykenee työskentelemään itsenäisesti) ... Siinähän sitten kouluttavat vajaalla työntekijä määrällä... älytöntä sanon minä!

myymä: Juu, todella fiksua hommaa :eek: . Aika tiukalla ajalla on teillä ruvettu hakemaan työntekijää... Meillä sentään on ihminen haettu valmiiksi, palkkauslupa on vaan sen viikon yhtäaikaa :headwall: . Mä oon sanonut, että mulle voi kyllä soittaa ja kysyä neuvoa siihen saakka kun oon yhtenä kappaleena mut jakautumisen jälkeen soittamiset on ehdoton nou nou. Enkä mä kyllä äippälomalle jäätyäni ala puhelintani mitenkään vahtimaan, jos en ole kuullut sen soivan niin en ota mitään stressiä, mulla ei ole mitään velvollisuuksia enää siinä vaiheessa.

Jaahas, olipas tullut tekstiä. :D

Sairaalakassia mä en oo ees aatellu. Vois alkaa sitäkin pakkailee, kun tässä käy nää viikot vähiin ja supistuksia on ollut enemmän ja vähemmän. Ja synnärille on se mukavat n.220 kilometriä.

Verikokeet oli puhtaat ja kutinaa vieläkin. Kaippa tää on tätä atooppista ja pahenee varmaan tällä viikolla, kun pakkaset tulee taas. :(

Perjantaina neuvola.

Viipi ja Nappula (ja arvatkaapa muistanko, että kuinka paljon viikkoja on :LOL: )

Zoe-F kuulostaa tuo maalauksesi mielenkiintoiselta projektilta, odotan kuvia innolla.

Viipi onpa sulla pitkä matka synnyttämään! Ei käy kateeksi, meiltä tulee synnärille matkaa vajaat 20 km, ja senkin aikaa istuminen autossa tuntuu pahalta. Tietysti kun laitos on noin lähellä niin tulee yritettyä kotona oloa mahdollisimman pitkään. Sinä varmaan lähdet heti kun alkaa tuntua että synnytys alkaa?

Sairaalakassi pitäisi tietysti pakata. Ei sinne niin ihmeitä tarvitse, omat pesuaineet ja rasvat, kirja, suklaalevyn vois hakea sairaalalle ajaessa, ei se mullakaan kassissa säily. Käsilaukku on tietty mukana ja siellä on neuvolakortti. Mies saa tuoda kotiinlähtövaatteet ja vauvan vaatteet kun tulee hakemaan. Tosin nekin pitäisi laittaa valmiiksi vaikka juuri siihen kaukaloon. Mies on värisokea, joten on parempi ettei hän valitse vaatteita :D .

Oma olo on nyt paljon parempi kuin ennen sairaslomaa. Supisteluita tulee vain harvoin, tosin olen kyllä vältellytkin kaikkea mikä niitä aiheuttaa. Ajatus vauvan syntymisestä keskosena saa lepäilemään aika tehokkaasti. Olen läheltä nähnyt että vaikka Suomessa näiden pienten hoito onkin todella tehokasta, ja useimmiten kaikki menee hyvin, niin paljon voi mennä pieleenkin. Pysykööt vain mahassa vielä pitkään. Perjantaina on lääkäri, hyvä kuulla mitä alas kuuluu. Samalla päätetään jatketaanko sairaslomaa. Mies sanoi ettei ne sitä kyllä jatka kun en osaa olla vakuuttavasti kipeän näköinen edes silloin kun synnytän :/ . Itse kyllä koen että tarvetta sairaslomaan olisi, kun en oikein pysty käymään edes ruokakaupassa ilman supistuksia, jotka saavat sydämenkin hakkaamaan aivan hulluna. No, saa nähdä sitten mitä sanovat.

Metsälauha viikkoja tasan 32

Päivää!

Iines, mulla on sama ongelma kun sulla. Mulla ei oo ikinä ollu hiivatulehdusta, mutta nyt epäilen, et semmoinen vaiva olis iskenyt. Yritin vähän googlettaa hiivan oireita ja hoito-ohjeita. Lähes kaikkialla sanotaan että pitäis ottaa yhteys lääkäriin jos on raskaana tai jos ei ole ennen ollut hiivatulehdusta. Ja nuo molemmat kriteerit täyttyy.... Mutta apteekistahan saa ilman reseptiäkin lääkettä, joten miks lääkäriin pitäis mennä. :eek: No odottelen vielä pari päivää, josko oireet lisääntyis ja olisin varma asiasta.

Zoe se jaksaa kyllä olla ahkera. =) Mulla ei ikinä riittäis kärsivällisyys eikä into maalaamiseen...

Työpäiviä olis mulla vielä 23, mutta kyllä mustakin rupee tuntumaan et vois jo jäädä kotiin... Ei siinä et mulla mikään paikka kramppais, mutta kun tuo loma lähestyy niin motivaatiokin alkaa hiipumaan. :LOL:

Nyt valmistautumaan töihin lähtöön.

marza ja minimuru 30+4

Yhteistyössä