**Maalismasut 2009** tammikuussa

Maitohappobekteereista elikkä RELA-tipoista meillä semmosta kokemusta että esikoisella kovetti mahan. Saatto olla 10pv kakkaamatta ja todella kipeänä. En oo kuullu että muilla ois tullu vastaavaa, mutta jos näin käy niin kannattaa epäillä RELA-tippoja :)

m a r z a: Eihän se mahan ympärys mitään kerro vaan tosiaan se sf-mitta :)

Hikka on kyllä söpöä kun vauvalla on se masussa mutta oli vähän säälittävän näköinen kun ihan pienellä vauvalla oli hikka ja pomppi koko vauva :whistle: :D

Täälä kans on vauvelilla välillä kova hikka. :D Tuntuu että myötätunnosta itellekki tulee hikka. :LOL: Tää vauveli on aikas aktiivinen potkuttelija. Ei tarvii laskeskella liikkeitä. Hyvä marais että kaikki on hyvin.

En oo nukkunu viime yönä paljon yhtään ku pojulla on flunssa ja piti sitä valvoa että sillä henki kulkee. Yöllä heräsin siihen ku se kömpi viereen ja henki pihisi ja hädin tuskin ääni lähti. tosi kuiva yskä oli. Olin jo kahen vaiheilla että lähetään sairaalaan, mut se helpottu ku anto juotavaa. Kuumekkaan ei meinaa millään laskea. jaa mut pakko taas mennä

jossu ja tilli

Huomenta,

Täälläpä on tullut paljon höpinöitä viikonlopun aikana.

Vanhempainvapaa: Minä olen kotona koko vanhempainvapaan ja varmaan muutaman kuukauden hoitovapaalla. Alle vuoden ikäistä en halua vielä hoitoon, mielummin olisin pidempäänkin kotona. Talous vaan tuskin kestää olla vuosia kotona, joten kyllä vuoden 2010 aikana on pakko jo palata töihin. Mies ei tule jäämään kotiin missään vaiheessa, sillä siitäpä meidän talous meniskin kuralle. Miehen palkka on paljon parempi kun mun :/ .

petipuuhat: Vähentyneet ja reilusti. Muhun sattuu eikä mikään tunnu hyvältä, joten puuhat taitaa olla tämän raskauden ajalta tässä. Miestä ei vauva haittaa eikä muakaan vaavin läsnäolo, hommat vaan sattuu niin juukelisti ettei pysty :( . Esikoisesta meillä ei touhut vähentyneet loppua kohti, päin vastoin, kun mentiin jo la:n jälkeisiä päiviä, niin petipuuhia oli varmaan joka päivä ihan vaan synnytyksen käynnistymisen toivossa :D .

liikelaskenta/liikkeet: Mä en juurikaan liikkeistä laske, joinain päivinä saatan havahtua siihen, etten muista oonko liikkeitä tuntenut, joten otan illan iisisti, makoilen sohvalla ja häiritsen vaavia. Yleensä silloin alkaa illasta kova mökellys ja se 10 liikettä tulee täyteen viidessä minuutissa.

oma napa: Täälläkin on neuvolaan soitto paikallaan. Perjantain karonkka väsytti niin paljon, että lauantaina supisteli taajaan ja kipeästi. Eilen oli todella huono olo, oksetti, päätä särki ja vatsa oli aivan sekaisin, ja eilen myös huomasin, että masu on nyt tipahtanut :eek: . Se siis on romahtanut todella alas enkä enää ihmettele miksen pysty kävelemään saatika nostamaan jalkaa 15 cm korkeammalle. Ihmettelinkin miksi jopa äitiyshousut painaa alamasulta mut tässäpä selitys.

Koska masun oikein pitäisi tipahtaa/laskeutua? Mä oon varma, että siitä on kyse, sillä rintojen alle tuli tilaa enkä enää hengästy niin helpolla. Esikoisesta tää tapahtui rv 40 jälkeen!

No, olo ei ole mitenkään mainio vieläkään. Alaselkää pakottaa, edelleen oksettaa, huimaa ja vatsa aivan löysällä :x (sori analyysista). Onneksi Sintti liikkuu paljon, nytkin vääntää koko ajan. No, mä soittelen neuvolaan puolen päivän aikoihin, että pitäiskö mennä johonkin näytille.

Iines ja Sintti 32+2

Hiq
Iines: mullakin amha selvästi tipahtanut ja henki kulkee paremmin mutta housut ahdistaa ja häntäluu särkee.

Sain vuoden vaiheessa lääkityksen refluksitautiin sekä kaameaan närästykseen ja yöt on menneet paremmin, mutta lääkitys veti Oskarin hiljaiseksi- lääkitysrytmin muutos palautti normaali aktiivitason, joten ilm vaikutti vain vuorokausirytmiin (unten mailla en tiedä tuon taivaallista mahan menosta)

Seksi: mitä se on? miestä ahdistaa tämä "kolmas pyörä" joten ed kerrasta on piiitkä aika.

Tapetoitiin sunnuntaina tulevien isovanhempien kanssa Oskarin huonetta :heart: tänään saa laittaa listat ja verhot sekä siirtää huonekalut paikoilleen. Pinnari ja hoitopöytä haetaan viikolla jotta lauantaina saa synttärivieraat ihmetellä. Kehto on viritetty ja pedattu valmiiksi sängyn viereeen. Ja niin olisin minäkin jo valmis synnärille! Meidän suvun perinteiden mukaan poika varmaankin tulee ajoissa mutta täytyy vielä muutama viikko kärvistellä että kaveri saa kasvaa ja vankistua.

Tänään työterveyshoitajan "kuntokartoitus" :LOL: , huomenna alkaa synnytysvalmennus ja keskiviikkona neuvola. Jaksuja kaikille!

:hug:
-Hiq ja Oskari rv33

Huomenta!

Aamu alkoi heti supisteluilla ja kovilla vihlaisuilla. =| Klo 12.30 ois lääkäriaika tänään. Äsken vielä vuoti vaaleenpunasta/jtn juoksevaa "mömmöö"" <- en keksiny parempaa sanaa. :ashamed: Jos ny tuo lekuri kattois miten alakerta voi ja muutenki.
On ollut pari pvä huono olo.

Täälläkin vauva on kova hikkailemaan. Raukka. :D Hikka tuntuu selvimmiten ihan tuossa alhaalla. Kohdunsuussa? Pikkunen sentään liikkuu normaalisti ja se on edelleen ainoa lohtuni ettei sillä ole hätää.

Mömmis & potkija 30+2 :heart:

huomenia kaikille
äippälomasta yms minä oon näillä näkymin kotona sen kolme vuotta,niinkuin olen ollut esikoisestakin,välillä tosin kävin tekemässä pätkätöitä mut nekin hoitui niin että miehen työvuorojen kanssa ristiin..
makkarin puolelta..minun ei oo tehny mieli,välillä joutuu ihan miettimään että millos viimeks..tämä sinänsä jännää kun ennen jos oli kolme päivää väliä nii olin jo kiukkunen..samoten esikoisen aikaan touhuiltiin usein..nyt vaan ei tosiaan jaksa ja tuo mahakin on jo niin iso että kyljen kääntäminen vie varmaan 3 minuuttia :D
synnytyksestäolen tähän asti ollut mieltä että se on ihanaa sun muuta,esikoisen aikana kun kaikki meni tosi hyvin mutta nyt..on alkanu pelottamaan :|
muistaessa mömmis (ja oliko muita),tulkaa kertomaan mitä lekuri on sanonu,mielenkiinnolla odottelen..
sitten... onko muillaalkanu painamaan ns tonne kakkosen puolelle? uudelleensynnytäjät varmaan hoksaa mitä tarkotan mutta siis tuntuu että kauhee "kakkoshätä" :ashamed: mut kuitenkaan ei sit oo..sama oli synnytyksessä..ja taas paljon jäi kirjottamatta..vointeja teille kaikille :hug:
ai niin..minä oon varmaan erikoistapaus kun en toivo että tulis vauva maailmaan vielä pitkään aikaan,ei haittais vaikka menis hitusen yliaikaseks..ku ressaa tuo remppa joka ei vielä oo valmis..

angelia: Mulla on just tuollainen olo ollut jo n. viikon, eli ihan kuin olis julmettu kakkoshätä! Ihan järkky paine alaselässä, oikeestaan enemmänkin pakaroiden yläreunassa. Siitä aloinkin jo epäillä, että vauva on laskeutumassa ja nyt se paine on kokoaikaista, kun toi mahakin repsahti alas.

myymä
Onko muilta leikattu väliliha aiemmissa synnytyksissä? Miten leikkaus"arpi" reagoi nyt?

Mulla leikattiin esikoisesta siis vajaa 4 vuotta sitten ja nyt siihen kohdistuu sellainen "paine" ... Vaikea selittää mutta on ikäänkuin hieman "koholla" siitä kohtaa...

Kaatjuska

Totta, jos äitiysrahakausi kestääkin kesäkuulle. Mullahan se loppuu jo toukokuussa ja joudun ottaa vanhempainvapaajakson jo siihen toukokuun loppuun (ei huhtikuussa kuten väärin muistin). No, toivottavasti se vanhempainvapaa on ihan eri juttu, että voi sitten tarvittaessa jäädä pois töistä jos tilanne sellaista vaatii- jos ei niin ois pitäny älytä alottaa tämä äitiysloma paria viikkoa myöhemmin ja pysyä ekan lapsen hoitovapaalla siihen asti... no, kaikkee ei voi tietää. Toisaalta hoitovapaalla on niin huonot tulot, että hoitovapaa ei oikein houkuta todellakaan lainanmaksun kannalta...

... onko kellään muulla samanlaista. Siis sillon kun köllöttää selällään niin verenpaine voi laskee kun vauva painaa ja tuntuu ettei henki kulje kunnolla ja ei jaksa kättä edes nostaa. Nyt on koko aamun ollu tällainen olo vaikka on puuhastellu vaikka mitä ja ollu jalkeilla. Ei saa henkee ja tuntuu että pitäis vaan olla makuuasennossa. Vauvakin varmaan nukkuu masussa kun ei liiku.

minni menninkäinenrr:n laskusta en osaa sanoa mutta huono olo yms tulee selällään olosta..mutta ei kuitenkaan hengitykseen taida mulla vaikuttaa..toivottavasti sulla kaikki ok!?
Iines79 miten sen tietää onko maha laskeutunu?nimim. ei tietonen mistään :LOL: :ashamed: minä en ekankaan kohdalla asiaa huomannu...tosin mulla tämä rellukka on tämmönen ettei siitä huomaa mitään :D
välilihaa ei multa oo leikattu joten en ossaa auttaa :)

Multa on väliliha leikattu enkä kyllä sitä arpea mitenkään tunne missään yhteydessä.
Maha laskeutu aika lähellä synnytystä. Voisin ehkä jos pystyn ottamaan hetken aikaan kuvien muokkaamiseen niin laittaa kaks kuvaa viime raskaudesta jossa eron huomaa.
Selällään tulee huono olo ja hengittäminen ahistaa jokaisessa asennossa missä selkä ei oo suorassa.. Niin ja mitä pidempään selällään makaa niin sitä pidempään huono olo kestää..
Makkaripuuhista sen verran että oon aika räjähdys alttiissa tilassa ja mies tahallaan testailee sietokykyä ja illalla sitte ärsyttää koko päivän eestä eikä vois vähempää kiinnostaa.. Mulla kun ei oo koskaan kiinnostanu mikään pikapanosysteemi ilman minkäänlaista yhteyttä joten jos ollaan otettu päivällä yhteen niin se kaihertaa aina vielä illallaki vaikka ois sovittu ym.. Fyysisesti ei oo mitään esteitä.

Sori kun tuppaudun tänne mut tulin kurkkaan helmikuisista miten voitte. ;)

Myymälle piti vastata, et on yleistä et vanhan epparihaavan viereen tulee seuraavissa raskauksissa suonikohju. Jalat ylös vaan joka välissä kun mahdollista, siihen ei muuta hoitoa taida raskausaikana olla... Mulla se pakotus helpotti jostain syystä kun raskaus eteni ja vauva laskeutui. Toivottavasti sullakin. :hug: Mut viimeistään synnärille pitäs sen vaivan jäädä ja ei pitäs vaikuttaa synnytykseen mitenkään.

Hyvää loppuraskautta teille kaikille! :wave:

Pixie ja Pikkiriikki 34+5

Vanhempainvapaa: Minä olen koko vanhempainvapaan vauvan kanssa kotona ja palaan sitten ensi jouluna töihin. Mies jää sitten vuorotteluvapaalle vuodeksi vauvan ja koululaisten kanssa.

Petipuuhat: Kamalasti ei ole vähentynyt, jonkin verran vain. Syynä on minun väsymys. Ei tahdo illalla enää jaksaa. Mies kyllä ymmärtää sen. Enkä edes usko että niin kamalasti harmittaa, koska yleensä olen se aktiivisempi osapuoli ja aika usein vailla seksiä.

Liikelaskenta: Senverran vilkas vauveli, etten ole liikelaskentaa tehnyt. Tietenkin on hiljiasempiakin päiviä mutta en nyt ole sen kummemmin laskeskellut liikkeitä silloinkaan, kun aktiivisia päiviä on ollut useita sitä ennen. Kai se vauveli on lepäillyt että jaksaa taas. Mies tuossa totesikin että kun otan päikkärit ja nukun, niin kamala jytältäminen käy mahassa sen aikaa. Ja ihmetteli, että miten yleensä pystyn nukkumaan:)

Tänään sitten tyttö sairastui ja minulle tuli vapaapäivä töistä. Mies yleensä jää lasten kanssa kotiin mutta tänään oli itsellä sellainen olo että vapaapäivä tulee tarpeeseen. Niinpä tuli aamupäivä nukuskeltua tuossa. Isojen kanssa on niin helppoa olla kotona kun ne on kipeänä. Tosin oli hellyttävää kun tyttö tuli sohvalla syliin ja sanoi, että nyt on halipula:) Siinä sitten syliteltiin. Millään ei tyttö vain olisi halunnut jäädä kotiin vaan oli sitä mieltä että vaikka on kuumetta niin kouluun pitää päästä. Juuri huomasin ettei nuorimman kanssa enää reilun vuoden päästä saa jäädä kotiin kun hän on kipeänä, ihan kamalaa. Tuntuu ettei kipeitä lapsia voisi millään jättää omin nokkineen kotiin. Tietää itsekin miten kamalaa on jaksaa vaikka jo hakea juotavaa kun on oikein kipeä.

Lotta ja rv 31+5

omaa napaa...taas:soitimpa sitten neuvolaan ku viime viikon torstaina ottivat sen bakteeriviljelyn...mulla siis todettiin aiemmin streptokokkibakteeri..söin siihen lääkekuurin silloin... noh, eipä se ole mihinkään sitten hävinnyt :headwall: aikoi soitella lääkärille että kirjottaako kuurin vai miten..kysyin että onko tässä mitä vaaroja ni sano että ennenaikaisia synnytyksiä..ja että synnytyksessä joku tippa laitetaan ettei vauvaan tartu :eek: ..kysymykseen että mistä tämmönen bakteeri tulee,sain vastaukseksi että joillakin sitä vaan on!??okey,nyt oon sit tosi paljon viisaampi :ashamed:

Heips!

Zoe; mulla ei ole mittaa joten en ole tuota vyötärön ympärystä saanut mitattua. Sf-mittakin mulla on viimeks mitattu rv 23+4 ja silloin mitta ollut 21 cm. Mitäs muilla on ollut noilla viikoilla? Itse :LOL: yritin vähän mittailla tuota sf-mittaa nyt ja sain tulokseski 25 cm. Mutta eihän se todellakaan ole tarkka, kun en ole ammattilainen enkä tiedä tarkalleen mistä kohtaa se pitäis mitata. Mutta huomenna tosiaan neuvola jossa asia varmaan vähän selviää.

Hikkaa olen vauvalla tuntenut ehkä muutaman kerran. Esikoisesta muistan et hikotteli jatkuvasti, mutta tää vauva ei paljoa hikottele.

Myymä kyseli tuosta epparihaavasta. Multakin väliliha leikattiin ja tuli repeämiäkin mutta arvet ei ole vaivanneet.

Nyt pitää mennä laittaa esikoista päikkäreille.

marza ja minimuru 30+1

Ai niin, pitipä vielä tulla avautumaan, kun eilen otti niin paljon päähän. Tietysti se johtuu aika suureksi osaksi hormonien aiheuttamasta mielipahasta mutta silti pännii.

Mähän olen täälläkin kertonut, että mieheni veli ja hänen vaimonsa ovat yrittäneet jo pari vuotta vauvaa. No nyt on tärpännyt ja rouva on rv:lla 12. Ennen heidän raskautumistaan me ei saatu puhua mitään omasta raskaudesta, ettei heille tule mielipahaa. Multa ei ole kyselty mitään, ei voinnista, vauvan voinnista, ei siis yhtään mistään. Mutta nyt, voi taivas että tämä rouva paasaa raskaudesta, omastaan. Joo, onhan se varmasti upea juttu (ja mä oon ihan oikeesti onnellinen heidän puolestaan :) ) mutta hiukan käy hermoille, kun nyt kun anoppikin uskaltaa kysyä mun vointia, niin mä en ehdi edes vastata, kun jo kuuluu toisen rouvan valittelut, kun ei edes öitä voi nukkua kunnolla, kun raskaus teettää kipuja :eek: . Satuin itse mainitsemaan, että joskus nukkuminen on niin hankalaa, kun vauva mokeltaa pitkin yötä ja siihenpa tuore odottaja lohkaisi, että meidän vauva on vasta 5 cm pitkä ja silti pitää mua hereillä :eek:.

Tämä samainen rouva on myös niin tietäväinen kaikesta mitä raskauteen kuuluu, on jo niin tekemässä suunnitelmia miten hän järjestää juhlia, kun vauva on pieni. Mä yritän hiukan jäähdytellä ja toppuutella varovasti ja sanoa, ettei koskaan tiedä miten vauvan kanssa lähtee menemään mutta enhän mä mitään tiedä. Hän on niin innoissaan, että lupailee liikoja ympäriinsä. Kun on kuitenkin kyse läheisestä ihmisestä niin miten hänelle nyt sais hiukan järkeä päähän, kun huitelee niin korkealla pilvilinnoissa ja ruusunpunaisissa unelmissa, että oikein huolettaa hänen puolestaan, kun arki tulee varmasti jossakin vaiheessa vastaan. Heille on tulossa kauan odotettu esikoinen mut rajansa kai silti kaikella.

Iines kuulostaa kyllä melkoiselta tapaukselta tuo miehesi veljenvaimo! Mutta jotkuhan tietää vain nämä(kin) asiat paremmin, vaikka eivät olisi raskaana olleetkaan... Itse odotan esikkoa enkä tiedä mistään paljon mitään :LOL:
Koitahan vaan sietää tilannetta jotenkin ja antaa juttujen mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Kylläpä hän sieltä pilvilinnoista maanpinnalle tipahtaa aikanaan. Huomaavaista sinulta yrittää jo nyt vaikuttaa ajattelutapaan, mutta kun ei...

Aamulla kävin ultrassa istukan paikan tarkistamiseksi. Mies oli mukana ja yllätyksenä tuli, että ultrattiin alakautta... Olis voinnu tietysti ajatella, että näin tehdään, kun ultraussyy oli tuo.

Istukka noussu noin 2 cm päähän kohdunsuulta, joten päässen "tositoimiin". Et siis Soraya saanut kohtalotoveria tässä asiassa.
Synnytystapa-arvio vielä perjantaina 13.2 ja prinsessalla painoa nyt 1785 g (31+1).

Iines: Yritä olla välittämättä kyseisestä rouvasta, Kyllä se sieltä aikanaan palaa maanpinnalle. Hää on vaan niin innoissaan tulevasta kauan toivotusta vauvasta. Ja yritä käyä anoppilassa sillon ku se miniä ei oo sielä niin saat kerrottua omat kuulumiset anopille. :)

Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:
Iines: Yritä olla välittämättä kyseisestä rouvasta, Kyllä se sieltä aikanaan palaa maanpinnalle. Hää on vaan niin innoissaan tulevasta kauan toivotusta vauvasta. Ja yritä käyä anoppilassa sillon ku se miniä ei oo sielä niin saat kerrottua omat kuulumiset anopille. :)
Yhdyn tähän :)

Lääkärissä kayty. RR oli jostain syystä nyt koholla. katsoi alakertaa ja totesi että kiinni on ja pituutta 2cm (7kk ajan ollut jo 3cm) eli sen mielestä ihan kohillaan. Laittoi lähetteen äippäpoliin ja mennään huomenna aamulla sinne sitten. Vatsa oli kovin arka kun tunnusteli. :| Sentään pikkune potki koko lekurireissun ajan ahkerasti. :heart:
Jospa äippäpolilta osataan sanoa paremmin...

Mömmis & potkija 30+2

Heippa,

täällä takana aika rankka viikonloppu. En ole ehtinyt muiden kirjoituksia lukemaan, tulen vain merkkaamaan ja hiukan ruikuttamaan.

Eli omaa napaa: positiiviset asiat ensin eli vauva on ollut kovin aktiivinen, välillä hikottelee ja potkii lähes taukoamatta. Mutta sitten vaiva suoraan helvetin syvimmistä syövereistä eli ne peräpukamat. Pakko mennä huomenna lääkäriin kun tuossa peppuröörin suulla on kaksi ISOA pukamaa, jotka eivät haittaa kakkimista mutta istumista, kävelyä ja muuta elämää kylläkin. Kutisevat, kirvelevät ja sattuvat. Lisäksi mua inhottaa tuollaiset ylimääräisyydet mun kehossani todella paljon, hyvä kun kykenen muuta ajattelemaan kuin noita kahta puolikkaan viinirypäleen kokoista oksetusta mun peppureiälläni :'(

Lisäksi ollut lähipiirissä jos jonkinlaista ikävää tapahtumaa, ollut aika raskasta tosiaan pari viimeistä päivää. Onneksi mies on niin mielettömän ihana ja huolehtivainen, en tiedä miten pärjäisin ilman sitä :heart:

Herkistelevä upupa ja muksiva Multeri tasaviikoin 32+0

*muoks*

Huomasin että seksistä ollut puhetta. Meillä loppui yhdynnät vajaa pari kuukautta sitten, kun mua vaan sattui ja miehenkin mukaan tunnuin ihan omituiselle. Mulla kohtu todella alhaalla ja terkka veikkasikin sen painavan emätintä niin ettei seksi tunnu kauhean mukavalta. Muuta hellyyttä meillä harrastettiin peräpukamien saapumiseen asti päivittäin, nyt ei todellakaan tee mieli antaa kenenkään törkkiä mun alapäätä kuin korkeintaan puudutuspiikillä. Mies ei ole valittanut, sanoi itse asiassa joku päivä että hänelle on pieni kärsimys olla seksittä jonkin aikaa, kun vertaa mitä minä joudun kokemaan. (Reppana saa kuulla mun pukamista jatkuvasti.)

upupaepops: Voimia "viinirypäleiden" kanssa!! Ihania nää raskauden tuomat vaivat... :$
Zoe: mistä mäkin saisin energiaa ja voimia hankkia kaikkee vauvalle. Meillä ei oo mitään... tai siltä musta ainakin tuntuu..
Muuten tuntuu olevan koko elämä jumissa... Mies on yks möykky vaan, ei mitään hyötyä siitäkään oo.. Tuntuu et ite pitää koko ajan tökkiä sitäkin eteen päin. Ite niin kaipaisin hellyyttä ja huomiota niin toinen vaan tuijottaa tietsikkaa tai nukkuu.. Tosin se on ollu kipeenä, mut sen jälkeen tuntuu ettei mitään muutosta oo tapahtunu. Heti ku alan puhumaan jotain vauvasta niin suurin piirtein keskeyttää ja vaihtaa aihetta. Musta tuntuu ettei meillä oo mitään "henkistä" yheteyttä ollu aikoihin eikä kyl fyysistäkään. Eli seksi on nollissa ollu jo vaikka kuin kauan. varmaan kk. (ehkä siksikin oon niin pahalla päällä nyt :kieh: ) mä tiiän et miestä jännittää vauva ja kaikki siihen liittyvä mut mua ärsyttäää ku se ei voi PUHUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! raivostuttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ois kiva ku sanois ääneen joskus mitä aattelee niin mäkin pysyisin perässä sen ajatuksissa. tosin se ei varmaan itekään tiiä mikä sillä on. sori vali vali vali...

Onks teillä kaikilla ja vauvoille vaunut ja kaukalot?? meiltä puuttuu molemaat. Hankitaan Brion primo jalustalla mut ne vaunut :headwall: :headwall: :headwall: ärysttää.. ehkä päädytään tai siis mä päädyn brion kombeihin compact rungolla mut ärsyttää maksaa niistä niin paljon. Haluun sellaset ei tikkikankaan näköisellä kuosilla. mut rahaa palaa..
siis sori oikeesti mua niin rasittaa tää elo tällä hetkellä.. illalla en saa unta, ku toi vauva on poikittain ja painaa joka paikkaa, vessaassa ramppaan monta kertaa yössä ja sit en saa unta ja oon väsyny ja miehen kanssa menee huonosti ... NYT mä lopetan ja ryhdistäydyn...!! ei tää elämä voi NIIN kauheeta olla mitä mä tässä annan ymmärtää...
vauva siis liikkuu todella aktiivisesti, et ainakaan siitä ei oo tarvinnu olla huolissaan. mä taidan lähtee ulos (vesisateeseen) niin jopsa se mielikin parantuis...
Muty 31 ja jotain...

ps eeva se sun jaloista päähän "vaivavirsi" oli just hyvä :LOL:

Yhteistyössä