**Maalismasut 2009** tammikuussa

Heippa!

Tänään oli perhevalmennus ja sen jälkeen menin munuaisten takia urologille. Urologi päätti tällä kertaa onneksi, että seuraava ultra otetaan maaliskuun lopussa, jotta nähdään, että munuaisallas on taas pienentynyt raskauden jäljiltä. Ei tarvitse enää mennä sinne!

Hikka vauvalla on monta kertaa päivässä hikka. Usein hirveän remuamisen jälkeen se tulee. :)

Iines Vitsit että on aika loukkaavaa toimintaa tuossa sun lähipiirissä! Miten ei joku voi osata ottaa myös toisia huomioon, vaikka itsellä oliskin vaikeaa. Ja kun sitten on noin hyvä uutinen, että onkin raskaana ja siitä saa puhua, niin voisi se keskustelu olla tasapuolista!! Suututtaa sun puolesta! Mua ärsytti kanssa yksi ilta, kun yritin puhua sellaisen kaverin kanssa, jolla oli juuri syntynyt vauva. Se kyseli mun raskaudesta, mutta en ikinä ehtinyt mihinkään vastaamaan, kun toinen kaveri jo kertoikin omasta raskaudestaan, joka on ihan alkuvaiheessa vielä. Tietenkin pitää itsekkin ymmärtää, että toinen on innoissaan, mutta voisi antaa edes suunvuoroa välillä. :kieh:

ostoksista Meillä puuttuu vielä turvakaukalo. Samoin rintapumppu ja ne froteelakanat! Mistähän niitäkin saa? Ja sitten tekisi hirveästi mieli ommella verhot ja imetystyyny ja sellainen lämpökauratyyny, mutta kun menen tuonne kangaskauppaan, en saa ostettua mitään, kun ei huvitakkaan. Ja sitten kotona taas ottaa päähän kun ei ostanu mitään kangasta, minka kautta voisi toteuttaa itseään.. :LOL:

Vielä halit maraisille ja mömmikselle! :hug: Toivottavasti mömmis kaikki on huomenna kunnossa! Ja upupalle myös jaksuja!

Mimmu ja furuno 32+4
 
Upupa: Kerro sitte heti mitä sanovat pukamista! Mulla todellakin kiinnostaa oisko mitään helpotusta luvassa!

Kaupan kassalla hoksasin että jätkänpätkä oli tyhjentäny kortit lompakosta! Just oli käteistä millä maksaa viikon ostokset... Oli muuten taas suurten päätösten paikka kun piti päättää moneenko palaan kaupan täti laittaa semmosen lihapaakun.. No eihän siitä mitään tullu niin heitin vaan hatusta että viiteen :D Ei niinku raksuttanu yhtään :D

Ostettiin ekat pikkuruiset vaipat :heart:
 
iltoja

mistäs alottas..

Mimmukka: veit jalat suustani :LOL: Tekis kauheesti mieli ommella vauvalle kaikkee mutta ei huvita mennä kangaskauppaan ja ei saa aikaseks kaivettua konetta esiin :whistle: :LOL: joo, okei.. vähän hämyä olotilaa ainakin täällä liikenteessä.

Tuntuu myös että mitään ei oo valmiina ja ja ja.. mutta kun mietin niin meillä on kaukalo, vaunut, säkillinen vaatteita, pulloja, petivaatteet, rintapumppu niin kyllä niillä jo alkuun pääsee.. mut pitäis ostaa hoitoalusta, harsoja, tutteja, vaatetta vähän lisää, vaipat, itelle liivinsuojat valmiiks, pullotutit jne.. mut toivon kyllä että imetys onnistuu yhtä hyvin kuin pojankin aikaan eikä tartteis rueta pullo rumbaan heti alusta.

No siinäpä oli Mutyn kyssäriinkin vastaus pidennetysti ;)
Ikävää että menee miehen kans nytten huonommin. Oletko koittanut udella että painaako mieltä jokin vai eikö puhua pukahda mitään.
Itsellä myös välillä tuntemuksia että olisin mukamas yksin tämän raskauden kanssa mutta tiedän että mies täysillä mukana.. mulle jää vain vähemmän aikaa kun esikoinenkin tässä. Ja myönnän kyllä että on pojan kans täydellä panoksella ja omistautunut jotta minä saisin huilia :heart: Mutta ottaa ihtee kaaliin kun mies kuitenkin päivän töissä ja itse puoli naatti jo pelkästään kun touhuan poitsun kans kotona.

Upupalle :hug: Ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta varmasti kelju vaiva jos vielä kovin kipeätkin :(

Mömmis: Tuuhhan sitten taas jakaa tietoa meidän kans :D

Iines: Itse en varmaan edes jaksaisi toppuutella moista ihmistä :ashamed: antaisin tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tippua maanpinnalle omia aikojaan..
uskon että olet iloinen heidän puolestaan ja varsinkin jos ovat pitkään vauvaa toivoneet, mutta aika epäkohteliaalta minä-minä tyypiltä kuulostaa.. sori.. ei pitäis varmaan sanoa kun en ihmistä tunne mutta sen perusteella mitä kirjoitit.
Ja raivostuttavaa jos joku yrittää tietää kaiken kaikesta.. (okei, voin olla tyhmä jossain asioissa kuin vasemman jalan saapas mutta jos jostain ei kokemusta ennestään niin miten siitä voi kaiken tietääkkään.. ei kai synnyttämäänkään kirjojen avulla kukaan opi.. )
Mutta varmasti asiaan vaikuttaa sekin että he ovat vain niin suunnattoman onnellisia tästä asiasta, kukapa ei olisi =)
Sinua kohtaan vain vähän väärää käytöstä. :hug:

omanapa sitten: koko päivän poltellut ja kipuillut alaselässä... iltaa kohti vain yltynyt ja tuntuu myös nivusissa ja alamahalla. semmoista polttavaa kipua.. mutta en oikein supisteluksikaan tunnista. mutta semmoinen hermoja raastava tunne joka ei helpota hetkeksikään, tekisi mieli melkein kiukutela |O Nyt maha ei kuitenkaan kova.. eilen kun menin nukkumaan niin oli aiva kivikova pallo.
Ja yksi asia minkä mies totesi tänään illasta niin sanoi että minun maha on tippunut.. että kai se sen takia tämmöisiäkin tuntemuksia on.. piti mennä ite heti peilin eteen töllöttämään ;) :LOL: ja okei.. kyllä siinä on jotain tapahtunut.. näyttää oikeestaan aika hassulle.. ehkä vähän sille kuin maha roikkuis minussa :whistle:

nyt syömään pari klementtiniä ja viskaamaan pyykit kuivumaan..

 
danjuska joko alkaa olemaan synnytyskipuja nuo poltot?
ja sitten olikohan eeeva joka puhui niistö mahakuvista?ois kiva kyl nähä ne..tai ylipäätään jos jollain on kuvia ennen ja jälkeen mahan tippumisen ni ois kiva nähä :D
pukamistahui kuullostaa kyllä kivuliaille!upupa jaksamisia
 
Angelia: toivottavasti ei vielä synnytyskipuja ;) sais vielä pysyä masussa kun la vasta ihan maaliskuun lopussa.
Mut todella inhottavan tuntuista kipuilua.. jos huomenna yhtä paha ja tuntuu että en keskiviikon neuvolaan asti pärjää niin soittelen huomenissa neuvolaan.. tosin eipä ne siellä osa mitään.. käskeevät soittaa päivystykseen ja ensin kattoovat siellä paikat ja laitaavat lähetteen polille jossa saa sitten ootella vaikka kuinka kauan :headwall:
Mutta jospa nämä tästä yön aikana helpottas. pitää panadoli napata kohta, muuten en kyllä nukkumaan kykene.
 
Vanhempainvapaat menee meillä sillä lailla, että minä pidän joulukuun puoliväliin asti kaiken. Ei ole varaa meillä isäkuukauteen. Kaksi viikkoa isälomaa synnytyksen yhteydessä ja viikko kesällä, siinä kaikki. Jatko joulukuun jälkeen on auki, kun mun työsopimus loppuu heinäkuuhun. Toisaalta toiveissa on ainakin vielä toinen lapsi heti perään, jolloin onnistuessaan olisin kevään 2010 hoitovapaalla ja heti perään uudella äitiyslomalla :) Katotaan nyt, et kestetäänkö me toista heti perään.

Liikelaskenta ja liikkeet Mulla ei ole neuvolassa hiiskastukaan liikelaskennasta. Toisaalta ei sellaiseen olisi tarvettakaan, kun ötökkä möyrii vatsassa varsinkin iltaisin ihan tauotta. Lähes kaikki liikkeet tuntuvat oikealla puolella ja suurin osa niistä kylkiluissa. Vielä ei ole kivuliaita, mutta ei siihen ole enää pitkää matkaa. Nyt on liikkeet jo niin voimakkaita, että koko vatsa vaihtaa paikkaa, kun toinen myllää innoissaan. Hikkaa en osaa tunnistaa vauvalta. Miltä se tuntuu?

Peitonaluspuuhat jatkuu noin kahdesta kerrasta viiteen kertaan viikossa. Lähinnä se on sellaista läheisyydenhakua, kun oma kömpelyys on kyllä vienyt seksistä paljon sitä touhukkuutta. Seksiunia tulee nähtyä tosi usein ja halukkuutta löytyy myös. Kokonaan en halua seksistä luopua edes loppuraskaudesta, jos kroppa vaan kestää. Ei tunnu miestäkään hirveästi haittaavan tuo maha muuta kuin sen asian takia, että se on koko ajan tiellä.

Mahanmuoto on muuttunut viime aikoina. Vatsa on aika alhaalla, mutta ei tunnu häiritsevän sen enempää arkielämää. Nukkuminen, kivut ja oma napa Lonkkakivut jatkuvat öisin eikä kyljen kääntäminen ole mitään herkkua. Toisaalta selällään nukkuminen on mahdotonta. Silloin tuntuu, että sisäelimet puristuu vauvan alle. Aika ahdistava olo. Kyljellään on nukuttava ja kelkeä käännettävä kivuista huolimatta. Pahimmat kivut tuntuvat olevan nyt vasemmalla puolella jossain häpyluun paikkeilla. Tänään yritin avata postin ovea jalalla työntämällä ja meinasin huutaa ääneen kivusta, kun haaroissa tuntui repäisy:(

Pukamat on mulla terveyshistoriassa ollut pitkäaikainen kaveri, mutta raskauden aikana olen säästynyt tältä vaivalta jostain mulle salaisesta syystä. Kymmeneen vuoteen ei ole ollut näin pitkää aikaa ilman tuota upupan hyvin kuvailemaa vaivaa. Täytyy pitää sormet ristissä, että loppuaikakin menee yhtä hyvällä tuurilla. Upupalle voimia!

Ostokset Tänään lähti Lindexissä vähän mopo käsistä. Ostin bodeja ja housuja monessa eri koossa monessa ihanassa kuosissa. Värit ja kuviot on niin paljon hauskemmat kuin muiden liikkeiden vaatteissa. Stockalta ostin pari Benettonin samanlaista talvihattua, jotta vauvalla olisi maalis-huhtikuussa lämmin pääppö. Hatut oli 54 ja 60 kokoisia. ostin myös pienimmän kypäräpipon, jonka olen nähnyt eli 60 senttisen. Tuon pienempää en ole missään nähnyt. Lisäksi hain tänään postista Elloksen paketin, jossa oli kahdeksan osainen starttipaketti ja parit housut vauvalle. Nyt vaatteita on jo niin paljon etten varmasti ehdi käyttää kaikkia millään. Mulla on paljon sellaisia kirpparilta ostettuja vaatteita, joita äitini on mulle ostanut ja joista en välitä. Joten niitä käytetään sitten vain, jos omat ja äitin kivoimmat hankinnat ei jostain syystä riitä. Vielä pitäisi ostaa harsoja, maidonkerääjät ja sateenvarjorattaat kesäksi. Harsot on listalla ykkösenä ja maidonkerääjät on myös lähiaikoina ostettava. Rattaat saa odottaa kevättä. Yhdistelmävaunujen vaunuosa saa siihen asti riittää.

Tulipas taas höpöteltyä. En ole töissä halunnut kirjoitella, kun sain palautetta liiasta netissä vietetystä ajasta kehityskeskustelussa. Itse väkisin halusin kuulla jotain negatiivistakin ja tuon pomo sitten keksi. En mä silti aio yhtään vähentää netin käyttöä, mutta jätän pois nämä aikaa vievät kirjoittelut. Enää 16 työpäivää ja jokaiselle riittää älyttömästi tekemistä. Ensi maanantaista eteenpäin mulla on jo seuraajakin koulutettavana ja sitä ennen on tuhat asiaa laitettava kuntoon.

Melita ja Samuel 31+5
 
myymä
Upupaepops Ymmärrän täysin sun ongelmat. Mulla siis tuli elämäni ensimmäiset pukamat esikoisen synnytyksessä, eikä ole vielä tähän päivään mennessäkään poistunut kokonaan. Eli siis 4 vuotta olen niistä kärsinyt. Totta kyllä, olen laiskuuttani jättänyt myös hoitamatta kun eivät ole olleet häiriöksi... nyt olisi tarkoitus hoitaa pois kun saisi itsensä vain apteekkiin!!!

Huomenta kaikille :)

Töissä istun "pirteänä" puuroa syöden! Ottaa niin lanttuun, kun viime meni taas pyöriessä. Heräilen jatkuvasti ja mietin että " joko nyt pitää herätä, joko nyt" ja ravaan sitten vessassa harva se hetki.

Miehestä: Ei varmaan pitäis hehkuttaa kun kohta on asiat jo päälaellaan, mutta täytyy kyllä sanoa että mies on skarpannut aivan valtavasti tän raskauden aikana.
Huomioi minua ja massua paljon normaalia enemmän, ei kiukuttele vaikka tekee pitkää päivää töissä, koulussa ja tontilla. Kyllä on hyvä ja onnellinen mieli sen ´suhteen. Kunhan vain sama jatkuisi :)

Tähän hätään ei muuta->

myymä ja pikkuveli 30+5 :)
 
Huomenta,

Ja kiitokset kaikille kommenteistanne :) . Mua on niin pitkään jo harmittanut, kun ketään ei tunnu kiinnostavan tämä meidän kakkosen tulo. Anoppi myönsi pari viikkoa sitten, että on oikein harmittanut, kun ei ole voinut kysellä mitään, mutta kun tämä toinen pariskunta on ollut niin hankala vauvajuttujen kanssa. Ja mitä tulee anoppilassa käymiseen eri aikaan, ei voi, he asuvat siellä :/ . Eli aina kun mä menen sinne juttelemaan anopin kanssa, niin siellä on rouva-I know it all paikalla selittämässä. Mä oon niin pitkään kuunnellut hänen juttujaan, ettei enää kykene kuunnella ihan neutraalina. Siksi oon varovasti yrittänyt sanoa ettei pienen vauvan kanssa kannata etukäteen (varsinkaan vielä raskausaikana) suunnitella isoja joulujuhlia yms.

upupalle paljon tsemppiä ikävän vaivan kanssa!

Danjuska: Mulla on kans masu tippunut ja koin just noita polttavia kipuja selässä niihin aikoihin. Oikeastaan seuraavana päivänä huomasin, että nyt ollaankin roikkomasun kanssa. Mutta hieman ne kivut pelästytti. Muistutti kyllä paljon synnytyssuppareita. Ja hauska miten mainitsit sen "ei synnyttämäänkään kukaan kirjojen avulla opi", just sunnuntaina kuuntelin, kun tämä tuore odottaja alkaa jo nyt lukea synnytyskirjoja, jotta osaa sitten synnyttää :D . Siis asioihin voi ja kannattaakin tutustua etukäteen mut kyllä ne kätilöt sitten tositoimissa opastaa ja neuvoo.

mies: Sampuran mies! Mulla kyllä hitsaa välittömästi kiinni sen kanssa :kieh: . Ukko valittelee, kun joutuu auttamaan, esim eilen saunassa en saanut kunnolla nostettua isoa ja painavaa puupenkkiä ylös, joten sanoin miehelle, että hoidin muut mutta voisitko sä nostaa penkin kun mä en enää pysty. Perskules meni kiukuttelemaan siitä, että joutui penkin nostamaan ylös. Samoin kauppakassien raahaus ja nostaminen pöytätasolle, ihan liikaa vaivaa. Mä nimittäin oon sitä mieltä, että jos yhdessä käydään kaupassa niin saa kyllä raavas mies kantaa ne kassit eikä raskaana oleva vaimo. Eri asia kun käyn yksin kaupassa. Eilenkin sitten yritin puhua ukkokullan kanssa asioista niin vähänkö käy hermoille, kun äijä vaan räplää puhelintaan ja pelaa pasianssia :headwall: ! Mä en voi sietää sitä, että se pelaa koko ajan kännykällään saatika että laittaa se p******leen luurin suurempaan arvoon kun mun kanssa keskustelemisen. Nappasin sitten luurin sen kädestä ja olin heivaamassa sitä nurkkaan mut en ehtinyt (pahus vieköön). Sen verran pahasti suutuin, että kannoin ukon peiton ja tyynyn sohvalle ja menin yksin sänkyyn nukkumaan :snotty: . Selitän nyt vielä, että meillä toi kännykän kanssa pelaaminen on ollut jo VUOSIA kestoriitelyn aihe. Toisilla on tietokone- tai pleikkaripelit, meillä kännykkäpelit. Taitaa olla ammattitauti, ukko kun vehtaa töissäkin pelkkien kännyköiden kanssa.

Jopas tuli tarinaa, nyt onkin hyvä vaihe käydä kahvilla :D .

Iines ja Sintti 32+3
 
Moi!

Hetipä aloitan omaa napaa: ihanaa kun selkäkipu ei ole vielä tänään antanut itsestään merkkiä, toivottavasti pysyykin poissa. Mieli on hyvä, sillä miehen kanssa alkaa taas sujua vällyjen alla, ilmeisesti se päätti ettei anna vauvan häiritä itseään :D Vauva taitaakin olla edelleen poikkitilassa, ainakin siltä tuntuisi. Torstaina on neuvola ja siellä selviää taas lisää.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut koska aikaahan on mutta kyllä se on alkanut mielessä pyöriä. Mitä aiotte kassiin pakata?

ärrieri 30+2
 
vihvi täällä myös pelätään myrkytystä, raskaus on nyt siinä vaiheessa jossa jouduin esikoisen aikaan sairaalaan ja makasinkin siellä sitten 3 viikkoa ja poika syntyi rv 35+3.
Paineet nyt kotona ok mutta neuvolassa aina alapaine yli 90, eivät meinaa uskoo että kotona on normaalit! :kieh: Pissa toistaiseksi puhas, sain jo kotiinkin niitä liuskoja että voin testata valkuaista jos paineet nousee. Tämä paniikki ja stressi ja pelko ei kyllä yhtään helpota asiaa, päinvastoin... :( Perjantaina taas neuvola ja tiistaina Kysiin meno, kyllä ne nyt tarkkailee, ahistaa kun ei osaa ottaa rennosti. Se ois ihan hirveetä jos taas joutus sairaalaan, en ymmärrä miten nuo täällä kotona pärjäis.
Muista juoda koko ajan että munuaiset joutuu töihin ja levätä vaan pitää malttaa vaikka ois hommaa kuinka paljon tahansa! Sulla taisikin olla tänään neuvola, tulehan kertomaan kuulumiset!

Myhkäri+mahamölliäinen 32+3
 
Mulla sairaalakassiin tulee paljon vähemmän tavaraa kun viime kerralla. Silloin pakkasin ihan liikaa.

Mun kassin sisältö:
-kotiinlähtövaatteet
-vauvan kotiinlähtövaatteet
-perus hygieniakamppeet: hiusharja, shampoo, hoitoaine, hammasharja ja -tahna yms.
-rahaa
-kirja
-puhelimen laturi & puhelin
-karkkipussi :whistle: :D
-Lansinoh-voide
-Rintsikan suojia
-Vauvalle tutti (jos on samanlainen kun veljensä niin tarvii sen jo synnärillä )

Yövaatteilla, oloasuilla yms. mulla ei ollut tarvetta, kun oli helpompaa olla sillä kamalalla sairaalan kaavulla.
 
moikat

täällä aivan väsyksissä |O
otin sitten illalla särkylääkettä että voin nukkua.. silti yö meni pyöriessä ja vessassa laukatatessa. ei kovin montaa utnia unta tullut, ja mitä mukuin niin näin ihan hämyjä unia..
ois jo ilta ja pääsis nukkumaan!

sairaalakassiin mulle tulee
-kotiinlähtövaatteet
-hygieniatarvikkeet (pesuaineet, hammasharja, tahna jne..)
-liivinsuojia
-omat liivit (laitoksen liivit ei kovin hyvän tuntuisia kun eivät tue juuri ollenkaan..)
-puhelin+laturi
-ehkä jotain lukemista ja mutusteltavaa..

ja jos jotain jää/alkaa tekemään mieli niin tuokoot mies sitten.. asutaan n. kilometrin päässä sairaalasta niin nou hätä.
Vauvalle pakkaan sitten omaan kassiin kotiinlähtö vaatteet jotka miess itten tuo jossain veiheessa kun tiedetään millon kotia päästään.
Mutta mitään en kyllä ole ajatellut vielä piiiitkään aikaan pakata.. jos sais ekaks noi kaikki vauvan vaatteet jne tavarat hommattua..

tänään muuten tuli postista lappu että pesupähkinät saapuneet :D ehkä kokeilen koneellisen tänään niillä pestä nuita vaatteita mitä on säkissä oottamassa käsittelyä =)

mut nyt pitkälleen kun poika kultakin nukahti päikyille..
 
Moi!

Upupalle voimia ikävän vaivan kanssa. :flower: Tiedän tasan tarkaan miltä susta tuntuu. Mulle tuli kans pukamia ekassa raskaudessa ja ovat kyllä erittäin ikävä ja nolo vaiva. Pukamat poistuivat mulla aika pian raskauden jälkeen, mutta nyt on taas yksi pieni pukama tullut mua moikkaamaan. :x Se ei ainakaan vielä ole mua vaivannut eikä ole kivulias, kun on tosiaan hyvin pieni, mutta silti se ärsyttää.

Sairaalakassissa oli mullakin ekalla kertaa aivan liikaa tavaraa. Kun lähden synnyttään, otan mukaan vaan tossut, kännylaturin, meikkipussin, kauratyynyn ja ristikkolehden normaalien käsilaukkutavaroiden lisäksi. Kaiken muun saa kyllä sairaalasta. Mies saa tuoda meille sitten kotiin lähtövaatteet kun tulee meitä hakemaan.


Neuvola oli mulla tänään.
- hemppaa ei mitattu vieläkään. :eek: Enkä sitä tajunnut edes pyytää. Viimeks multa on mitattu hemppa rv 17+0.
- Pissa oli puhdas
- paineet niin kuin ennenkin; 135 / 82
- sf-mitta 26,5 cm, joten en mä nyt ihan huonosti sitä itse mitannut eilen kun sain tulokseksi 25 cm. Menee ihan siinä keskikäyrällä, joten ei huolta.
- vauvan syke 140
- rt
- painon muutos + 250 g / vko

Kun mainitsin mahani pienestä koosta, terkka tunnusteli vauvaa ja totesi että tuntuu aika sirolta vauvalta. Sovittiin et tarkkailaan tuon sf-mitan kasvua, ja jos se ei tunnu tarpeeksi kasvavan saan sit lähetteen ultraan.


Tämmöstä tällä kertaa.

marza ja minimuru 30+2
 
Tost sairaala kassista..Varmaan kaikki on saanu neuvolasta kirjasen jossa raskautta käydään viikko viikolta, ja siinä on sit se isä puoli kanss.No siellä isä puolella lukee 32 vko.n kohdalla et ala patistella äitiä pakkaamaan lähtö kassit. Isäntä sitä tiedustelemaan sit et joko on pakattu. Tuumasin et mukaan otan äitiyskortin ja laturin ,muut tuo perässä.Sairaalasta saa kaikkea.Onko kellään tälläistä ongelmmaa ku mulla: maha kasvaa ,vauva potkii ja näin, mut mun jakeluun ei meinaa mennä et meille todella tulee vauva. Hyvälle ystävälle täst sanoin ja oli ihmeissään vaikka siskonsa oli kuulema tuumanut samaa odotus aikana.:ashamed: Meillä tätä kakkosta yritettiin 3 vuotta ennenkuin tärppäs lopulta. Kai sitä ei sit hirvii vieläkää uskoo ennenkuin sit ku toinen on syntynyt ja on varmasti sylissä. Itku ihan pääsee ku hävettää tää. Mut nyt asiasta toiseen.kokemuksia rintapumpuista. Toivottavasti samalla linjalla menee ku viimeks et maitoa tulee yli äyräiden. Viimeksi oli lainassa siskolta.,mut oli myynyt sen jo eteenpäin, enkä löydä samanlaista mistään. Olisin kovin kiitollinen kokemuksista.
 
Huomenta!

Sairaalakassista- Samoja juttuja minakin pakkailen; vauvanhoitojutut, vaipat ja vaatteet. Itelle samat. Sit sita kameraa ja kannykkaa... Jotain syotavaa ( kaikkia niita herkkuja, joista oon joutunut luopumaan raskauden ajaksi)! Rintsikan suojat ja kirja on kanssa hyva ajatus! Taytyy muistaa!

Mulla taas sf- mitta on enemman kuin viikot... Jos kasvu jatkuu samaan tahtiin, meen myohemmilla viikoilla uuteen ultraan... Iso tytto tulossa...

Paljon teilla on tullut painoa? Mulla jo 10 kg... :ashamed:

 
Terkkuja neuvolasta :wave:
rv 30+2
paineet,hemppa,pissa ok
sf 26
ja eka kilo tullut

Paikat kiinni ja beibi raivotarjonnassa. Lääkäri huomas kun raavin mahaani ja kyseli siitä. Sanoin että kutiaa mutta luulen että johtuu siitä että talvella on iho vähän atooppinen. Määräs kuitenkin labrakokeisiin.

Sairaalakassiin suht samat kamat kuin edellä kirjoittaneilla, huulirasva on tärkein. Sairaalakassista puheen ollen, totesin sunnuntai-iltana miehelle että esikkoa odottaessa sairaalakassi oli jo tässä vaiheessa eteisessä odottamassa ja nyt en edes oo vielä kaivanut pieniä vaatteita esille :D Ihanaa kun ei ainakaan vielä tarvi pelätä että syntyis.

Väsyttää, väsyttää ja lonkkaa särkee, muuten kaikki kivasti =)
 
täällä on puhuttu tuosta sairaalakassista. se on ollut jo viikon verran pakattuna.
ihan kaikkea en vielä ole pakannut kuten hygienia tarvikkeet koska vielä niitä käyttelen.
toukalle siellä on valmiina kotiintulo vaatteet, itselleni imetysliivit sekä suojat.
namuja en viitsi kassiin ostaa valmiiks kun tiedän ettei ne siellä säily :ashamed:
painosta viime neuvolakäynnillä oli tullut jo 10 kiloa ja seuraavalla varmasti lisää. nyt kun en pysty enään urheilemaan ja tuo namu vaan maistuu niin tiedän että sitä on tullut.
piti pitää namuton tammikuu mutta enhän mie pystynyt. noh kun toukka on syntynyt niin täytyy ottaa taas niskasta kiinni ja heti vain ruveta urheilee. viime raskauden jälkeen lähti minulta 15 kiloa 3 kuukaudessa =)
tänään on tuntunut että tuo vatsan asukki on ollut hirvittävän rauhallinen. yleensä meinaan on todella touhukas. tarvii varmaan mennä sohvalle makoilemaan ja oikein seurata tilannetta. en sitten tiedä koska tarvitsisi huolestua kun hän kummiskin on tuolla masussa potkinutkin :(
nyt sohvalle :wave:
 
Painosta: Mulle oli tullut rv 30+2 mennessä 8,8 kg painoa lisää :/ . Nyt en ole käynyt omalla puntarilla mutta olo on jotenkin kevyempi. Mulla oli tuolloin aika paljon turvotusta, kiitos jouluruokien, joten painoa on voinut olla senkin takia enemmän.

omaa napaa: Mulla on taas valkovuodon määrä kasvanut. Nyt tulee inhaa analysointia mutta sitä valuu koko ajan ja jos ei olis suojaa, niin pöksyt olis litimärät jo aamusta :eek: . Välillä tuntuu oikein lorahduksia kun sitä holahtaa. Lapsivettä se tuskin on, vaikka määrät tuntuu aika runsailta. Eikös lapsiveden pitäis olla vaaleanpunaista ja tuoksua makeahkolle? Onkohan mulla joku tulehdus :/ ? Kiva kun ei voi huomenna soittaa neuvolaankaan, kun siellä on soittoajat vain ma-ti, to-pe.
 
Heippa!

En ole edes miettinyt vielä sairaalakassin pakkaamista! :eek: Pitää kai ruveta pakkaamaan. Näköjään monella ollut liikaa kamaa mukana, joten yritän ottaa oppia kokeneemmista ja ottaa vain vähän pakollisia tavaroita mukaan. Asutaan noin 7 minuuutin ajomatkan päässä sairaalasta, joten mies käy sitten hakemassa, jos jotain oleellista unohtuu.

Iines Mulla oli ennen joulua kanssa kausi, milloin tuota vuotoa oikein lorahteli ja se oli vetistä. Huolestuin vähän siitä ja ajattelin, että se on varmasti lapsivettä. Olin kuitenkin syönyt juuri antibioottikuurin ja sen vuoksi tuolla alakerrassa kutisi. En ihan tunnistanut hiivaksi oireiden perusteella, mutta otin Canesten kombi-kuurin. Sen myötä myös valkovuodon määrä väheni. Eli voihan se olla että on tulehdusta tai hiivaa, mutta saattaa se olla normaaliakin loppuraskauden vaivaa..

Varasin ajan huomiseksi lääkärille ja haen jatkoa sairaslomalle. Kotona olo puuduttaa, mutta en ole ihan työkuntoinenkaan henkisesti. Ärsyttää, kun pitää mennä bussilla sinne, kun auto meni rikki. Omien alustavien tutkimusten mukaan, vika saattaa olla virtalukon pohjassa ja sen vaihtaminen on työlästä. Ja työn teettäminen kallista.

Mimmu ja Furuno 32+5
 
Sairaalakassiin tulee: neuvolakortti, hoitoaine ja pompula ja minilakka hiuksille (ylikasvaneet mallista joten ei saa muuten edes kiinni), hammasharja+tahna, laturi, rahaa, imetysliivit x2, liivisuojia, lansinoh-voide, mukava oloasu joka toimii kotiutumisvaatteena, pari kk sidettä, jotain pientä lukemista ja energiajuomaa.

Sairaalastahan (ainakin Oysista) saa siteet, vaatteet (myös sen aamutakin mikä kaikissa listoissa on että pitää ottaa mukaan), saippuaa, pyyhkeet, särkylääkkeet, kaalin lehtiä. Imetysliivejä en viimeksi kyllä saanu... Oli kyllä omat mukana että liekkö siksi.
Vauvan kotiutumisvaatteet pakkaan eri laukkuun ja laukun kaukaloon niin miehen on helppo tuoda se sairaalaan.
 
Onko muuten muilla, varsinki joilla on ennestään lapsia, maha saanu paljon iskuja? Pelottaa ihan älyttömästi että millon tuo 1,5-vuotias potkasee niin lujaa että vauvalle sattuu jotain.. Ei se sitä tahallaan tee mutta kun kiukuttelee ja rimpuilee ja nukkuu vieressä niin ei voi välttyä... :(
 
Semifail mennä kaupoille tänään. :headwall: Tietty iski hitonmoinen kipu koko selkään+lonkkaan. :kieh: Mää tarviin kohta tänne jonku vahtimaan perääni kun en vaan osaa pysyä paikallani.

Sain sairaalasta sähköpostia :eek: (Aika kätevää oikeestaan) Kätilö oli lähettänyt minulle meilin ja pyys tulemaan pikapikaa näyttäytymään ku oli lääkäriltä tullut lähete. Joten kohtapuolin mennään sinne.

Munkin pitäis pakata sairaalakassi ja sinne ei varmaan paljoo mitään tule kuin ne välttämättömimmät hlökoht. tarvikkeet ja vauvalle omat kuteet. Muuten, jos ei omista kaukaloa syystäkin niin miten kuljettaa vauva kotiin? Voiko olla automatkan ajan olla ihan vaan sylissä. :eek: Apua.. Sanokaa ny joku tähän jotain.


Mömmis & potkija 30+3
 

Yhteistyössä