Hei,
tulin merkkaa, että olen tänne asti lukenut. Paljon olette kirjoittaneet. Olen itse pahoillani, että kirjoittamiseni on jäänyt väliin. Perhe on ehkä ollut nyt viikon terveenä. Aikas kovat sairastelujaksot olleet meillä ja veto on ihan poissa.
Muutama pikakommentti.
Zoe-F aivan mahtava piirros. Jatka samaa rataan
Melita ei ristiäisiä ole pakko pitää kahden kuukauden kuluessa. Syntyneen lapsen nimi pitää ilmoittaa väestörekisteriin kahden kuukauden kuluessa. Mutta ristiäiset voi pitää myöhemminkin. Meidän yhdellä tutulla oli äidin sairastelun takia siirrettävä ristiäiset. Tosin kaikki tiesivät lapsen nimen, jo ennen ristiäisiä, koska pystyivät pitämään ristiäiset vasta, kun lapsi oli lähemmäs 6 kuukautta. Ja jos lapsi syntyy keskosena, niin saattaa olla kolme-neljä kuukauttakin sairaalassa. Kuten parhaalla lapsuudenaikaisella ystävälläni kävi.
Viikolla oli neuvola. Viikkoja on nyt 29+6. Eli huomenna pitäisi ottaa 30+0 kuva
Pissa puhdas
Hemppa 110, sain käskyn alkaa syömään rautaa. Normisti ilman raskautta hemppa on siellä 140-156
Liikkeet ++
Syke 127 normisti siellä 150. Tosin nukkui, koska oli edellisen yön melskannut urakalla.
RR 115/73
Kohdun pohjan korkeus 29 (esikoisesta samoilla viikoilla 28)
Painoa tullut 233 / vko. Raskauden alusta yhteensä 4,5 kg.
Tämä raskaus menee suhteellisen samaa tahtia kuin esikoisestakin.
Vaivoja
Näitä ei ole ollut esikoisen aikana. Vasta juuriennen äitiyslomaa alkoi kivistää alapäätä liikkuessa.
Nyt on alapään luut välilä iltaisin todella kipeät. Hyvä, kun sohvalta pääsee ulos ilman manailua :snotty: . Nyt tiedän mikä on närästys. Aamuöisin vetää jalasta suonta. Sen tähden pitää iltaisin juoda kunnolla vettä sellainen litra, niin ei suonta vedä. Maha menee suhteelisen helposti kovasti, kun liikkuu. Neuvolassa sanoi terkkari, että milloin alkaa äippäri. Sanoin, että tän kuun lopussa.sanoi, että hyvä, koska sua supistaa koko ajan. Maha oli kovan kokoajan. Väillä tuntui, ja välillä ei. Olisi laittanut mut saikulle muuten. Aloitan siis 50 päivää ennen äippärini.
Mutta palaan myöhemmin uudelleen asiaan. On paljon kirjoiteltavaa, kun olen lukenut teidän juttujanne.
Jadekettu+masuasukki 29+6