moikka
huh, kun on tekstiä tullut siitä kun viimeksi kävin!
saas nähdä kuinka kauan tässä voin istua.. on taas jostain syystä levoton ilta, eikä tyttö meinaa nukkua.
on eilen ja tänään puklannutkin aina aika paljon kerralla.. olisiko masussa sitten jotain vaivaa..
Meillä oli viime la ristiäiset ja tytölle tuli nimeksi Jenna Essi Maria =)
itkeskeli vähän "virallisen osuuden" ajan, otti sitten unte ja oli oma hyväntuulinen itsensä =)
yöt meillä mennyt nyt aika vaihtelevasti.. pari yötä oli tässä välissä tosi huonoa kun pojalla nuha ja jennakin sen sai.. oli aika tukossa ja heräili parin tunnin välein ja ähisi ja puhisi koko ajan. nyt mennyt pari yötä taas todella hyvin.. toissa yönä heräsi vain kerran syömään.
Mutta pääasiassa meillä menee nukkumiset hyvin ja viime viikon kiukkuisuuskin taas vähentynyt.
mistäs kaikesta oottekaan kerenneet jutustella..
tapaamisesta ainakin.. Itse en ikävä kyllä sinne Tampereen tapaamiseen pääse :|
mutta olisiko halukkaita jos järkättäs toinen tapaaminen vähän pohjoisemmaksi??
imetyksestä ja sen kestosta on kans ollut juttua.. itse olen ajatellut että sinne 6kk:n ikään asti imettäisin.. tämäkin tosin katsotaan sitten jos sinne asti päästään. mutta haluasin hiukan pidempään imettää mitä esikoista.
kotona olosta: ei ole oikein käynyt mielessäkään... mutta lultavasti ainakin olen siihen asti kotona kunnes jenna 1,5v.. ja sitten katsoo miten alkaa töitä löytyä.
mahavaivoja olen huomannut että meillä niitä lisää suklaa.. mikä ikävä kyllä on tämän äitin herkkua :ashamed: mutta olen tehnyt päätöksen että siihen en enää koske.. ainakaan paljoa
sukupuoliveikkaus.. itsellä oli poikaolo alussa ja ultrassa todettiin että rinsessa sieltä on tulossa =)
rutiineista: meillä aamulla kun on herätty, vaihdetaan vaippa ja päivävaatteet. Ollaan hetki hereillä ja otetaan tunnin torkut. Sitten valvotaan vähän aikaa ja otetaan (toivottavasti) pidemmät unet. päivä menee vähän miten menee ja illalla kasin maita vaihdetaan yövaatteet ja puoli ysiltä suunnilleen iltasyönnille ja nukkumaan.
esikoisen aikaan meillä oli aika säntilliset rutiinit ja aikomus kyllä olisi että ei ihan niin säntillisesti nyt mentäisi. Vaikkakin esikoisella rutiinit toimivat hyvin ja ollut suhteellisen helppoa kaikki asiat kun on tietyt rutiinit mitä noudatetaan.
Outius ja Puppy: tervetuloa joukkoon!
Marza: Oliko se teidän pikkuisella jolla naamassa paljon näppyä?? onko minkälainen nyt iho?
Täällä parempana mutta välillä aika punaisena jos yöllä puklaa ja hankaa poskea tyynyliinaan.
Iines: Mulla myös atooppinen iho jonka poikakin sai :|
Itsellä nokka vuotaa ja tuntuu että pää on ihan turviksissa mutta mitään allergia lääkettä en ole ottanut.. en tiedä onko nuha itselekkin ihan oikeasti tulossa kun muutenkin vähän vedoton olo.
Mimmukka kyseli miten viihdytään autossa/rattaissa. Autossa viihdytään hyvin. nukkuu yleensä koko matkan aina. rattaissa myös uni tulee paremmin kuin sisällä.
onneksi jenna on perempi matkustaja kuin veljensä.. poika huuti pienenä kaikki automatkat ja oli tosi rasittavaa!
Jossu: Meillä mahatauti oli joksus talvella, silloin kun vielä tyttöä odotin. ei ole onneksi sen jälkeen ollut. onko teillä jo helpottanut?
ekakertalaiselle :hug: hyvä kun pääsit puhumaan
upupa: kuulostaa suht normilta iltakiukulta.. täällä se alkaa yleensä seiskalta.. viimestään 19.30 ja kestää siihen asti kun torkahtaa vähän.. ja mihinkään muualle ei saa asettumaan kun kannniskelemalla sylissä.
pojalla iltakiukku kesti aina 18-21/22.. onneksi jenna ei ihan niin pitkään kiukkua
Lotta: tervetuloa takas =) Hienoa että kaikki nyt hyvin!
Marais: Ilarille onnea uudesta taidosta
Muty tais kysellä synnytyksestä.. Itse en kovin paljoa mieti sitä.. silloin tällöin.. aika ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä.. toisaalta tuntuu että lapsimäärä on täysi ja en enää halua synnyttää.. toisaalta haluaisin vielä kolmannen pienemmällä ikäerolla mitä jennalla ja tatulle ikäeroa tuli.
silloin kun mietin synnytystä niin liikutun kovasti miettiessä sitä onnen tunnetta mitä se oli kun oli vihdoin odotettu nyytti sylissä. sen voisi elää kerta kerran jälkeen uudelleen =)
ZoeF: eikö vauvoillekkin ole jotain "lääkettä" kovaan vatsaan.. eikö jossain mainoksessa ollut että käy vauvasta vaariin, ellen ihan väärin muista.
Ihan sillä vaan mietin kun itse olen aika varovainen noitten soseiden aloituksen suhteen.
esikoisen aikaan neuvolantäti sanoi että vauvan suolisto ei välttämättä ole kovin aikaisin valmis kiinteisiin ja sekin voi herkistää yliherkkyyksille ym. mutta tiedä sitten onko oikeaa tietoa.. mutta itse jotenkin uskon siihen.
hhmmm.. tulikohan kaikki mitä pitkin
ehkä annan jo palstatilaa seuraavalle
tyttö levoton ja sätkii minkä kerkeää puoli unessa.. mies otti viereen niin jos paremmin uni tulis. Lähden itsekkin tästä tuhisian viereen.. vähän vaan mietityttää tuo puklailu..
danjsuka ja jenna