**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
hiuksia pojalla on ollut syntymästä asti ihan kivasti. Se vaan on kurjaa että ne on punertavia! Mä niin toivon että väri vaihtuu, koska itse kärsin koulussa kiusaamisesta kun on toi "oranssi" tukka itselläkin. Tosin siinä vaiheessa kun meidän kersat ehtii kouluikään niin maailma on jo varmaan niin sivistynyt ettei hiusten värin takia enää kiusata.

Mä ajattelin huomenna ihan varuiks soittaa maistraattiin ja kysyä tosta nimen ilmoittamis asiasta, koska meillä poika ehtii täyttää melkein kolme kuukautta ennen kuin on ristiäiset.

Huomenna soitetaan vihdoin myös vakuutuksesta kun perjantaina tuli tarvittava 2 kk täyteen. Ei saatu raskausaikana vakuutusta mun reuman takia.

Ulkona meilläkin poika nauttii parhaat ja pisimmät unoset päivällä. Käydään ensin vaunuilemassa yhden koiran kera ja sitten saunamökin terassille poika nukkumaan ja loput kaks koiraa ja pihalle.

Meillä on Joonatan ihan lopullinen nimi ja syntymästä asti on ihan julkisesti käytetty nimeä. Poika kuitenkin syntyi niin paljon ennen aikojaan että ois ollu vaikeeta olla käyttämättä nimeä. Joonatan oli meillä ainoo vaihtoehto pojan nimeksi. Tytölle ois ollu muutamia vaihtoehtoja.
 
moi pitkästä aikaa,

täällä on hiljasta kun tyttö nukkuu tississä kiinni.

en ole kerenyt käydä koneella pitkään aikaan, en vaan kerkeä. :(
joku puhui kiloista, mulla meni noin 10 kg ja tässä olen ajattellu että huomenna alkaa kovat otteet että saan ne loput pois. ajon jättää kaikki turhaa pois ja enemmän liikuntaa. olen kerran viikossa käynyt kävely/hölkkä lenkkillä ja spinning kerran viikossa. vatsalihakset teen sitten jälkitarkastuksen jälkeen.

Tea tyttöllä oli myös takatukka syntyessä ja tumma. nyt ne on alkanut kasvamaan.

mianjo ja tea vauva 7 viikkoa
 
Danjuskalle paranemishalaukset :hug:

marza: Jep, tytöstä tuli siis Metti Mimosa. Kelakorttikin on jo tullut :) Mulla ja miehellä on molemmilla toinen nimi kutsumanimenä, joten jatkettiin Mimosan kanssa tätä perinnettä. Ja ihan alusta asti ollaan julkisesti puhuttu tytöstä nimeltä, nimiäisiä vietetään ensi viikon sunnuntaina.

ellip mä taas toivoisin Mimosan perivän mun punapigmenttisyyden, tykkään luonnostaan punaisista hiuksista ja pisamista! Mulla oli muksuna punertavanvaaleet hiukset, jotka vaaleni melkein valkoisiksi ja sitten myöhemmin muuttuivat lopulliseen väriinsä eli kullanvaaleiksi. Nyt mulla ollut melkein vuoden oranssinpunaseks värjätty tukka, tekis mieli kasvattaa oma väri takaisin kun kolmessa viikossa tulee jo ihan mahdoton juurikasvu |O

Mä muuten liputan ihan täysin kestojen puolesta! Eivät falskaa, ja ovat tosi helppokäyttöisiä. Meillä siis ImseVimsen sisävaipat ja kuoret sekä Disanan nauhavaipat ja kaverin tekemät villikset. Lisäimuja ei toistaiseksi olla tarvittu, yksi IV-imu löytyy ja vanhoista froteepyyhkeistä ajattelin hurautella pötköimuja, kunhan pääsis anopin ompelukoneelle asti joskus =)

Huomisen ohjelmanumerona on kauppareissu, täytyy mennä Prismaan asti kun en muualta ole löytänyt Nukin anatomisia luonnonkumisia tutteja. Ei tahdo muut oikein kelvata Mimolle, kun sairaalassa jo tottui noita lussuttamaan. Niissä on se tuttiosa paljon pienempi kuin esim. Ainun ensitutissa, ja se kumi on pehmeämpää kuin silikoni, siksi varmaan muru vieroksuu muunlaisia tutteja. Minkälaisia tutteja teillä käytetään, vai kelpaavatko kaikki?

Nyt meikä menee vetämään unta palloon.

upupa ja Mimosa 6vkoa 5vrk
 
Täällä on takana kinkkinen aamu. Alkuyö meni mukavasti perhepedissä, tyttö söi pari kertaa ja nukahti saman tien tyytyväisenä. Vähän ennen viittä täysi maha ei enää saanutkaan nukahtamaan, vaan Ada aloitti hirveän parun, kiukkuisempaan sävyyn kuin mahavaivojen takia. Rauhoittui vähän kanniskelusta, muttei sitten nukahtanutkaan vaan toljotti vakavana mun kasvoja...ja aloitti sitten huudon uudestaan. Naapuriparat! Yleensä olen saanut käydä kuuden maissa rauhassa suihkussa, pumpata liiat maidot ja laittaa meille aamupalaa, mutta tänään kahvinkeitto oli taiteilua kitisevä tyttö käsivarrella. Kantoreppukaan ei tänä aamuna nimittäin kelvannut!

MITEN TEILLÄ? Onko rytmi jo löytynyt? Miten paljon teidän pikkuiset itkee? Entä nukkuu? Meillä menee aamupäivät yleensä mukavasti satunnaisilla kitinöillä, mutta iltapäivällä tyttö ei nuku melkein ollenkaan, ei edes sylissä. Maha vaivaa kaikista tipoista huolimatta, ja itku pysyy kurissa vain kanniskelemalla. Minua jo vähän huolestuttaa, unihan on tärkeää vauvan aivojen kehityksen kannalta. Välillä tulee ihan epätoivoinen olo, mutta sitten yritän ajatella, että todennäköisesti helpottaa joidenkin kuukausien kuluttua.

Tänään on ensimmäinen virallinen neuvolakäynti; saapa nähdä, miten paljon typykkä on venähtänyt. Potkareista kyllä huomaa, että senttejä on kertynyt - varpaat ulottuvat jo sukkaosaan asti.

Nyt aamupalalle, kun Ada vielä uinuu.

Hauskaa viikkoa!
 
Meillä on kanssa vaikea yö takana. Vauvalle tuli taas nuha ja hengitys ei kunnolla kullje. Ja nyt on ollut aika pahoja ilmavaivoja, jotka pitivät pienen hereillä yöllä. Ei nukkunut tuntiakaan putkeen! |O Nyt syötin ja paketoin tiukkaan kapaloon, niin rauhoittui nukkumaan. Vähän väliä kuitenkin itkaisee ja jatkaa unia. Pitää tänään käydä ostamassa se nenäfriida, kun ei tuosta pumpusta ole apua.

Torstaina meillä on kiireinen päivä, kun menemme aamulla miehen valmistujaisjuhlaan klo 9.40, sieltä kahvitilaisuuteen toiseen paikkaan ja illalla on vielä iltapukujuhla. Vauva jää illalla mumminsa hoitoon. Mietityttää tuo syöttäminen tai pumppaaminen päivällä ja illalla. Ja mitenhän vauva pärjää toisten hoidettavana. Toivottavasti ei nyt tule kipeämmäksi!

Rytmistä Meillä on jonkinlaista rytmiä ollut koko ajan. (Paitsi viime yönä.) Nukahtaa illalla yöuneen, herää kahdelta syömään ja viiden kuuden aikaan uudelleen. Sitten poika yleensä kitisee tunnin, pari ja noustaan ylös. Aamupäivällä nukkuu ja seurustelee. Keskipäivällä nukkuu pidemmät päikkärit yleensä ollaan ulkona tai asioilla. Iltaa kohden masu alkaa vaivaamaan ja vauva alkaa kiemurtelemaan, kunnes nukahtaa taas klo 20-23 välillä. Päivisin pikku-unet yleensä nukkuu sylissä tai vieressä. Heti kun laskee vauvan alas tai lähtee vierestä, niin herää.

Minilla En usko, että jos päivällä vauva ei nuku, että se vaikuttaisi aivojen kehitykseen! Yksilöllistähän sekin on. Jotkut vauvat eivät nuku pieninäkään päikkäreitä. Kyllä se rytmin muodostuessa helpottuu! Jaksamista rankkoihin iltapäiviin! :hug:

pitääpi mennä pumppailemaan pieruja taas!

mimmu ja vuvva 1kk ja pari päivää
 
Heippa, saanko liittyä seuraan, vaikken ole odotusaikana kirjoittanutkaan? Olen vaan lueskellut teidän juttuja ja olisi kiva kommentoidakin, kun on paljon samanlaisia kokemuksia. Meille syntyi Velmo-poika 7.3 (4015 g, 52 cm). Itsestäni sen verran, että olen 26 v ja Helsingistä. Mies löytyy myös. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi eikä tutuillakaan ole vielä kauheasti lapsia, joten olisi kiva jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

upupa: kuulostaa todella ikävältä. ja ikävän tutulta. Mulle tuli kanssa joku kauhea tulehdus n. viikko synnytyksen jälkeen. Viikon ramppasin terveyskeskuksessa, labrassa ja Kättärin päivystyksessä. Kuumetta pahimmillaan 39,5 ja tulehdusarvot jotain 130. Ainoa ero, että mun kohdalla eivät saaneet ikinä selville varmaksi, mikä tulehdus oli kyseessä. Rinnat punoittivat ja aristivat jonkun verran, mutta selkeää tulehdusta niissä ei näkynyt. Myös kohtu ja haava (mulle tehtiin hätäsektio) ultrattiin, mutta niissäkään ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Sain sitten kahdet antibiootit, toisen rintatulehdukseen (muistaakseni tuo sama kuin sinulla) ja jonkun toisen kohtutulehdukseen. En tiedä kumpi, mutta jompikumpi niistä sitten auttoi.

marza: meillä pidettiin ristiäiset kirkossa/seurakuntasalissa eikä maksanut mitään, vaikken kuulu kirkkoon ja tein varauksen omalla nimelläni.

Kaa: mulle tuli kanssa linea negran näköinen viiva vasta reilusti synnytyksen jälkeen.

Mömmis: mä olin varsinkin alussa tosi ahdistunut/masentunut. Osittain varmaan johtui siitä, kun mulle tehtiin hätäsektio ja olin pari viikkoa tosi huonossa kunnossa haavan ja tulehduksen takia. Sitten alkoi vähän helpottaa, kun pystyi olemaan enemmän vauvan kanssa ja sai hyviäkin kokemuksia. Vieläkin on välillä vähän synkkiä fiiliksiä, mutta eiköhän se tästä. Puhuminen on auttanut (sekä läheisille että vertaistukiryhmässä), mutta kyllähän ymmärtääkseni lääkkeet toimivat yleensä oikein hyvin, jos niitä tarvitsee.

Rytmistä: meillä ei ole mitään kauhean selkeää rytmiä. Velmo nukahtaa n. klo 22-24 ja noustaan ylös joskus klo 8-11 välillä. Yöllä syödään ehkä n. 3-5 kertaa (nukutaan perhepedissä enkä aina edes herää ihan kunnolla, vaan annan puoliksi unissani tissiä). Päivällä valvotaan aika paljon. Jossain vaiheessa iltapäivällä käydään ulkona kävelyllä tunnin verran, jolloin Velmo nukkuu ja samoin parvekkeella nukkuu illalla yleensä tunnin verran. Muuten sitten nukkuu satunnaisesti lyhyitä päikkäreitä sylissä tai sängyssä. Ei onneksi huuda paljoa ja melkein aina itkun syynä on nälkä. Viimeisen viikon aikana on kyllä saanut useamman kerran raivareita, joista ei tiedetä, johtuuko nälästä vai mahakivuista vai mistä. Silloin ei malta millään syödä tissiä, mutta yleensä rauhoittuu tuttipulloon.

Misstra + Velmo 5 vk 3 pv
 
Huomenta!

Kipeenä täällä ollaan. Arvatkaa vain ottaako kaaliin. On onni että on niin ihana mies. Käski minun nukkua ja lepäillä että sais kipeilyn pois. Koko keho ihan krampissa ja hiessa kauttaaltaan. Kuumetta epäilin ja sitä varmaan myös onkin. Olo on kyllä aivan karsea. Nestettä on tässä tullut vedettyä, jospa pian helpottais.

Selkäkivut on lievittyneet huimasti kun yöruokinta vaihtu pulloon. Mahtavaa. Olokin semisti parempi ja jaksaa päivät touhuta tytön kanssa.

Niin vielä siitä ahdistuneisuudesta/masennuksesta, itsellä on siis pitkä masennustausta ja lääkitys aina ollut. Piti olla tuo paussi juurinkin synnytyksen takia ettei vauvalle tulisi vieroitusoireita. Katson parhaaksi aloittaa uusiksi ettei mene överiksi oma pää. Sektiosta ei sillein jäänyt pahaa mieltä, kun itse melkein jo vaadin että maha auki äkkiä kuhan vauva selviäis ja sais ulos pikaseen. Lohduttaa ajatus siitä että seuraava synnytys on mahdollinen alakautta. =)

Kävinpä äsken pyykkäämässä ja kohta pitäis mennä lepäilemään kun nuo kaksi ihanuusta nukkuvat vain. :D Tytöllä kyllä isän unenlahjat. Molemmat nukkuvat suunnilleen samoihin aikoihin.

Tuttia neiti ei huoli. kuin aniharvoin! Eikä ime muutenkaan hirveesti mitään, edes omia käsiään. Tutti on kelvannut ainoastaan kun ollaan vaunuilemassa.

Kynsien leikkuu, mies leikkasi eilen ekaa kertaa kynnet kun niin pitkät olivat. Aijai kun raapi tissejäni. :kieh: Ihankuin sylissä ois tiikerinpentu.

Mömmis ja neiti 2vk 1vrk
 
Moi!

Ja tervetuloa, Misstra, porukkaan mukaan! Täältä saa hyvää vertaistukea. =)

Upupa, kiva nimi teidän tytöllä. Tuota Metti - nimeä en olekaan en kuullut. Taitaa olla aika harvinainen, mutta musta tosi kiva. Tykkään muutenkin harvinaisista nimistä.

mianjo, oot siis käynyt spinnigissä jo synnytyksen jälkeen? Eikö tehnyt yhtään kipeetä? Mä muistan kun menin pari kuukautta esikoisen synnytyksen jälkeen spinnigiin, niin se sattui alapäähän ihan sairaasti. Tosin silloin mulla repesi paikat joten ne ei vissiiin ollu parantuneet kunnolla vielä silloin.

Tuttiasiaa, meillä on käytössä aventin tutit. Meillä oli myös ainun ensitutti, mutta sitä tyttö ei huoli.

Rytmistä; tyttö heräilee yleensä aamulla ekan kerran syömään 7-8 aikaan. Sit nukkuu puoleen päivään asti, eli tuossa 12 aikaan syödään. Sit tyttö on hereillä ehkä tunnin verran ja sit nukahtaa ja nukkuu tuonne klo 16 asti. Sit tyttö heräilee syömään ja on taas hereillä ehkä tunnin verran. Sitten taas nukutaan tuonne klo 20 asti ja klo 21 alkaa huuto, jota kestää klo 23 asti. Tuo huuto klo 21-23 välillä on enemmän sääntö kun poikkeus, ainakin nyt tuntuu siltä. Tyttö nukahtaa n. 23.30 ja nukkuu tuonne klo 04.00 asti, kunnes herää klo 7-8 aikaan syömään. Näin meillä mennään pääsääntösesti nyt silloin kun ollaan kotona. Jos ollaan liikenteessä, nukkumisajat vaihtelee aika paljon. Vaunuissa tyttö nukkuu pitempiä aikoja, varsinkin jos vaunut on liikkeessä.

marza ja prinsessa 3 vkoa 3 pvää


 
Onnea uusille vauvaantuneille!

Meillä oli sunnuntaina tytön ristiäiset, nimeksi hän sai Venla Maria. :) Venla olikin ihan hauska valinta, koska typyhän syntyi kalevalan päivänä.

Vaippa asiaa, miellä on jo pampersin kolmos koko menossa!! :eek: Mut, neiti onkin ihan hyvin syönyt, kuten kuvasta näette.. Liekö siitä johtunee.. :D

Rytmit ovat jotakuinkin jo asettuneet. Illalla Venla nukahtaa n.klo 21 ja ylös sangystä kömmitään n. klo 9. Päiväs aikaan ottaa torkkuja n.3-4 kertaa, vaihtelevin pituuksin. Syötöt n.2h välein edelleen.

Jee.. sain äsken sullottua rakkaan napakoruni takaisin, vielä meni eikä edes ihan karmivalta näytä! :heart: :D

Tässä kuva vielä sunnuntain juhlakalusta, kastejuhlan kahveilla:



Niinu & Venla 1kk 2vk 2pv
 
Kaa
Tuttina meillä on Ainu Mam Nanno 0-2 kk tutti. Pikkumiehellä on niin pieni suu, että muut tuntuu olevan ihan liian isoja. http://www.ainu.fi/Tuotteet/Nanno-0-2kk

Rytmitys; Poika herää aamulla kuuden-seitsämän aikaan. Valvomista ja seurustelua on tuonne yhdentoista korville asti ja sitten nukutaankin noin kahteen tai kolmeen. Tämän jälkeen pieni hetki valvomista ja seurustelua ja unia riittää sen jälkeen noin seitsämään. Iltavirkeys kestää sitten noin yhteentoista asti. Yöllä herätäänkin sitten kahden-kolmen tunnin välein syömään. Eli ihan sopiva rytmitys omaan mieleen. Ei kauhean lyhyitä unia, muttei mitään superpitkiäkään.

Otatteko lapsellenne rota-rokotteen? Me otetaan, nyt vaan pitäisi päättää kumpiko rokote otetaan... neuvola on parin tunnin päästä...
 
Heippa pitkästä aikaa kaikki mammat! Ja onnitteluja vauvautuneille! :heart:

Misstralle tervetuloa mukaan!

Mulla näköjään parhaiten aikaa kirjotella tänne kolmen viikon välein, kun mies on yövuorossa töissä ja nukkuu siis myöhään.. En raski meitin kerrostalokolmiossa kolistella, kun neitikin päiväunilla. Eli tässä tää päiväsaika menee koneella... Tultiin juuri neuvolasta. Mukavasti neiti kasvaa täysimetyksellä, nyt 6 vkon ikäsenä 4400g ja 57 cm. Eli reilu kilo tullut syntymäpainoon ja mittaa reilumminkin. Lääkäri kehui kovin kun tyttö nostaa jo päätä hyvin! Saatiin resepti rota-rokotteeseen samalla.

Nimiäiset oli sunnuntaina, meni oikein mukavasti kahvittelut. Toivoinkin vaan rentoa jutustelua ja tutustumista sukujen kesken, kun ei ihmeemmin ohjelmaa ollut =) Tytön nimeksi tuli Aune Sofia :heart:

Tuttia meillä käytetään harvakseltaan. Aune kyllä huolii sen, mutta ei ole ollut kauheasti tarvetta. Iltaisin nukahtaa usein omaan sänkyyn tutin kanssa. Taitaa kaapista löytyä Ainun ensitutteja, en oo ees niin tarkkaan kattonu kun suurin osa tullut lahjoina..

Rytmitys aamulla herätään 7-8 välillä, yleensä nukutaan pienet aamutorkut vielä. Päivällä ulkoillaan, tai tehdään kauppareissuja ym. ja neiti nukkuu aika pitkälti. Iltapäivät menee valveilla/ torkkuessa vuorotellen. Kaikkea 10 min - tunnin unien väliltä..Jostain luin, että kaikki uni mitä vauva nukkuu, vaikka pienetkin torkut, on hyväksi! Illalla kylvetään 20-20.30 aikaan, tuosta rutiinista olen yrittänyt pitää kiinni, että auttaa jossain vaiheessa nukuttelun opettelemista. Sitten yleensä vielä syödään ja neiti nukahtaa 21-22 välillä. Yöllä heräillään 2-3 kertaa syömään ja nukahdetaan saman tien takas. Selvästi päivisin on hereilläolo lisääntynyt ja neiti tosissaan SEURUSTELEE; hymyilee ja jokeltelee kovasti. Välillä on sitterissä tai lattialla, välillä sylissä.

Masuvaivoja ei juuri ole, tod.näk. rela-tippojen ansiota. Aune on saanut niitä viikon ikäisestä lähtien, ja nyt ilmeisesti vaikutus vasta kunnolla näkyy. Että älkää masuvaivojen kanssa kamppailevat vaipuko epätoivoon, jos ei tipat heti tepsi, pari viikkoa voi hyvinkin mennä ennen kuin tehoavat!

Puuskamuikkunen ja Aune 6 vko
 
Niinu, älyttömän suloinen vauva teillä!!

Masuvaivoista: Meidän Mökö nukkuu päikkäreitä sohvalla, tietty valvon ettei muksahda alas. Yö oli pienelle tuskainen, tunnin-puolentoista välein heräsi mahaa pingertämään ja paukuttelemaan. Taidan antaa periksi, käskin miehen apteekkiin ostamaan Rela-tippoja, Puuskamuikkunenkin oli kokenut ne hyviksi.

Vaiposta: Meillä on Muumit käytössä, ollaan tykätty niistä. Nyt pitäis tänään ostaa se isompi koko, 6 kilosta ylöspäin. Pienemmistä tulee kakka selästä läpi, ei taida enää pituus riittää. Eilen mitattiin Mököä itte, saatiin tulokseksi 61 senttiä. Mittavirheet ovat tietty mahdollisia, mutta 62 senttiset vaatteet ovat nyt sopivia ja 68-kokoakin menee..... Huvitti, kun 68-koon vaatteissa lukee, et 6kk ikäisille..... Ei meillä iso poika oo.. :LOL:

Poika syö päivisin tunnin tai puolentoista välein, joskus haluaisi useamminkin, mut yritän sitten aina hämätä sitä, että saisi edes syöttäväliksi tuon tunnin. :eek: Meinaan kyllä ensi viikolla jutella tuosta ruokahalusta neuvolassa. Painoa on tullut 5 viikossa 2 kiloa ja pituutta 10 cm, paljolta tuntuu, mutten tietty tiedä. Päivärytmiä meillä ei vielä varsinaisesti ole, 11-12 aikaan saatetaan lähteä asioille tai vaunuilemaan ja 14-15 aikaan yritän laittaa pojan ulos nukkumaan. 21-22 maissa iltasyönnin kautta nukkumaan.

Ai taivas että väsyttää, flunssa päällä (ei kuumetta), nuha melkoinen ja vielä yö oli melko katkonainen. No, aika aikaansa kutakin.

T.Marais ja Mökö 5vko 4pv
 
Eipä paljon tunnu jäävän aikaa netissä seikkailuun. Pitkästä aikaa poikkesin tänne kun poikanen nukkuu tänään tavallista enemmän. Yö meni harakoille, pikkuisella on nuha ja se taitaa valvottaa. Mies tuo tänään sitä suolaliuosta jos se vaikka auttaisi tukkoisuuteen.

No nyt hän sitten heräsi vaatimaan ruokaa, jatkan joskus toiste, toivottavasti edes muutaman päivän sisään :)

Metsälauha & Poikanen
 
Marais, kuulostaa lohduttavalta tuo teidän kasvuvauhti. Meillä tulee huomenna ikää lasiin 4 viikkoa ja koko 62 alkaa oleen sopiva. Ei ne 68 kovin kauaan siellä kaapissa oottele :D .

Mulla tässä kirppishommat meneillään. Olis kateltava ja hinnoiteltava noita vaatteita, niitä kun löytyy tästä talosta. Saa sitten nuorimmalle ostaa uutta :whistle: .

Muija ja emäntä 4 vko
 
upupa: kyllähän tää oranssi tukka näin aikuisena jo kelpaa, mutta lapselle ja vielä pojalle oisin toivonut jotain "tavallista maantienharmaata". Mä kyllä tykkään hänen hiuksistaan mutta pelkään muiden lasten raadollisuutta kunhan napero tuosta kasvaa.

tuteista meillä on ihan noita nam 0-2 kk ja aventin 0-3 kk tutteja käytössä. Muuton ihan liian isoja vielä. Pullotutteja on ihan mitä ainun pulloissa valmiina on ja aventin ja emman pulloissa samaten. Eniten tykkään emman pullotuteista, tuntuu että niistä tulee just sopivasti kun laittaa tutin suuhun "kakkos" asentoon.

jatkuu...
 
Meilläkin on 62 käytössä jo viikon verran.. Mitattiin itse kanssa pituutta ja saatiin tulokseksi 58 cm.

Meillä on Bibin tutit käytössä. Sopivan kokoisia pienelle ja niissä on sellainen suojakotelo, joka napsautetaan tutttiin kiinni. Se on kätevä ulkoillessa ja kauppareissuilla. Kun ei mikään hirmu tutinimuttaja ole.

Poika syö kanssa noin pulentoista tunnin välein. Kateellisena lueskelin tuota Marzan vauvan rytmiä. Paitsi ei käy kateeksi iltahuudot. Mutta pidempiä päikkäreitä voisi nukkua ja syödä ehkä hitusen harvemmin. Sitten joskus kun vauva on syömättä pari tuntia, niin itse alkaa jo miettimään, onko poika kipeä tai jotain, kun ruoka ei maistu! :LOL:
 
moikka

jahas.. mökin muijalla samat aatteet kun mulla :)
Itse katselin eilen kirpparille meneviä vaatteita ja pitäis hinnotella jne.. mutta menee varmaan useempi viikko ennen kun selviydyn kirpparille asti ne viemään :LOL:

kiitos Upupa! :hug: olo on jo iohan ok, kun lääkkeet vihdoin alkaa vaikuttaa.

Mimmukka ja Marais: jaksuja kitinä öihin, :hug:

tuttina täällä on ainun silikoni tutit.. mutta ei oikein Nennulle kelpaa.. mietinkin tuota että pitäisikö sitten kokeilla noita luonnonkumi tutteja.. mutta jostain olen joskus lukenut/kuullut että niille voi olla allerginen.. ja tuntuu oikeesti että välillä oon ihan yli hysteerinen (tai odotan hysteerisesti) että milloin alkaa se sama allergia rumba mikä pojalla silloin alkoi. tiedän että turhaa ja tolkutan itselleni että sitten jos tulee niin tulee.. tällä kertaa ollaan visaampia eikä kuunnella neuvolan lässytyksiä ja "asia on hankala jos siitä semmoisen tekee" puheita.. vaan mennään suoraan yksityiselle ja tehdään tarvittavat testit jne.
ups.. tulipas vaahdottua :ashamed: :whistle:

rytmistä.. Meillä "nennu" menee nukkumaan yleensä klo 21 maita.. herää syömään nn klo23 ja sitten 2-3 aikaan ja noin kuuden maita.
Viime yö oli poikkeus.. jätti tuon 23:n syönnin väliin, heräsi yhdeltä ja viideltä syömään.. torkahti hetkeksi ja sitten alkoi kakan ähellys.. seiskan jälkeen sitten nousin tytön kanssa.
yleensä nukkuu kahdekaan asti.
päivän rytmi nyt hieman muuttunut ja hakusessa.. nukkuu kahdet n. 3tunnin unet+ pienempiä pätkiä... tänään ollut oikea tissi takiainen ;) nauroinkin että nyt on alkanut kaskoisleukaa tulla :D

neuvolan täti kävi tänään ja hyvin oli piano noussut. 3780g jos oikein muistan. toi myös d-tipat jotka hissukseen perjantaina aloitellaan.

Misstralle tervetuloa!

Itse nukuin viime yönä kuin tukki ja tuntui että heti kun sain tytölle tissin suuhun niin nukahdin itse.. monta yötä levottomasti, kuumeen kourissa nukkuneena ei ilmeisesti ole sittenkään saanut kunnolla levättyä vaikka tyttö ei heräilekkään yhtä mittaa syömään.
Hirveä hiki vaan kaatuu päältä edelleen ja sitten iskee hirveä vilu kun peiton alta nousee :eek:

Minilla: Meillä itketään mielestäni melko vähän tällä hetkellä ainakin. lähinnä vaipanvaihto ja navan puhdistus ovat semmoiset mistä protestoidaan :)
toki pientä itkua/kitinää on silloin kun on nälkä tai masussa vähän ilmaa mutta tosi kiltti neiti ainakin toistaiseksi on =)

23.5 on meillä ristiäiset. Pidetään miehen kotipaikalla kun pojan ristiäiset pidettiin minun kotipaikallani. Etunimi on päätetty.. eli Jenna tytöstä tulee :) on jo ihan yleisesti käytössä.. tosin itse kutsun paljo tyttöä "nennuksi". toiset nimet vielä hiukan hakusessa mutta samoilla linjoilla ollaan.

Niinu: aivan ihana nimi teidän tytölle tuli =) Itse tykkään hirveästi Venla nimestä, mutta mies ei oikein sille lämmennyt.. muuten tosiaan onneksi samoilla raiteilla nimien suhteen ollaan.. ja mm. mariaa ollaan mietitty toiseksi nimeksi, koska mummoni toinen nimi, mutta se jää nähtäväksi mikä nyt sitten viime peleissä tulee :)

nyt pitää mennä..

danjuska ja nennu
 
rytmi: aamulla neiti herää 8-9.00 ja laitan ulos nukkumaan noin 10 ehkä joskus myöhemminki. Aamusin saattaa olla jotain kitinää. neiti herää kahdenaikoihin ja syötän sen ja neljän aikaan hää on sitte valmista kauraa taas ulos päikkäreille. viime aikoina menny kyllä viiteenkin asti ennen ku päässy nukkumaan. Sitten se herää kuuden ja seitsemän välillä. Sitten alkaakin se iltahuuto ja kestää tuonne yhteentoista asti. Viime aikoina ollu kyllä vaihtelevasti tuon huudon kans. on ollu pari sellasta iltaa että huudot on jääny lähes kokonaan pois. Yöllä sitten herää pari kolme kertaa syömään.

Ettekö te muut nukuta vauvojanne ulkona? Mie sain sellasen käsityksen ku lueskelin noita teidän juttujanne. Meillä ei neiti enää suostu nukkumaan päivisin sisällä.

Juu mut pakko taas mennä. Esikoisen kans pitää mennä leikkimään. Nyt on huomannu kuinka helppoa se oli vielä sillon ku oli yks lapsi. Oma aika on aika kortilla ku mieski on viikot töissä. :attn:

Jossu ja meän neiti 1kk 5pv
 
Huomenta!

Olikos kaikilla ihana paasiainen? Minulla oli- ystavat passasivat! :heart:

Vauvan hiuksista olette jutelleet- esikoisella oli ihan vaaleat haituvat ja tytolla on nyt tummat haituvat- saa nahda muuttuko vari myohemmin! Miehella on jonkin verran punapigmenttia ja esikoisella on pisamia...

Mina en nukuta vauvaa ulkona, paitsi jos ollaan vaunujen kanssa liikenteessa. Se ei tunnut taalla turvalliselta.

Meilla ei niinkaan ole viela mitaan rytmia, herataan usein ja syodaan usein... toivin, etta asiat muuttuu kielijanteen leikkauksen jalkeen!

Ihania nimia teidan vauvoille olette antaneet! =) Meilla on kanssa nimi paatetty, ristiaiset pidetaan varmaan joskus kesalla!

Tietaako kukaan, koska naista linea negroista ym paasee eroon??

Onko kellaan muulla jo kuukautiset??!


Latte ja bebe 3vk! :heart:
 
Huomenet pitkästä aikaan!

Eipä vaan enää kovin ehdi koneelle, ainkaan kirjoittamaan :) Lueskelen kyllä aina kun ehdin, mutta omat kirjoittamiset tahtoo jäädä. Nyt sattui hyvä sauma kun mies ja esikko on uimassa.

Itse alan jo olla melko hyvässä kunnossa. Ilman särkylääkkeitä mennään jo (jopa kävelylenkin jne..) , mutta selkä ja hartiat on kyllä kestojumissa.. Imettäessä tahtoo jumittaa tuijottelemaan vauvaa ja yöllä nukahtaa helposti huonoon asentoon vauvan viereen.

Toistaiseksi arki on lähteny rullaamaan ihan hyvin, mutta ens viikolla vasta alkaa tosi harjoittelu kun mies lähtee töihin.. Esikko on nyt vasta alkanu osoittaa mustis merkkejä ja itseä jännittää pärjääminen näiden kahden neidin kanssa..

Neiti kasvaa hyvin täysimetyksellä ja onneksi juo myös pulloa!! Ja mie saan jopa lypsettyä, kiitos tuon paremman pumpun (Avent). Neidillä on ollut jonkin verran mahavaivaa. Onneksi mitään pitempiä huutoja ei ole ollut. Meillä auttaa kantaminen (liinassa, repussa tai sylissä). Lisäksi aloitettiin viikko sitten lactophilus jauhe lypsettyyn maitoon sekoitettuna 2krt/vrk. On kuulemma paremmin siedetty kun rela-tipat. No relat oli käytössä esikolla, eikä niistä ollu mahavaivaa, eli tiedä sitten mikä on kenellekin hyvä. Meillä siis on masuvaivat lieväää ilmavaivaa ja sitten tosi vaivana kakkaaminen. Kakkoja voi joutua odottelemaan 3päivää nyt. Esikolla oli sama vaiva pienenä ja kakka väli venyi ja venyi ikää tullessa lisää jopa viikkoon jos ei avittanut. Esikolle annettiin levolacia kun oli mennyt 4 päivää edellisestä kakasta. Toivottavasti tuo lactophilus auttais niin, ettei tarvii turvautua lääkkeisiin.

Ristiäiset on 2.5 ja etunimi ollaan päätetty ja se on salassa ristiäisiin saakka. Toisesta nimestä o muutama ehdotus, mutta ei olla vielä lukkoon lyöty.

Meillä vauva nukutetaan välillä ulos ihan siitä syystä, et saa siellä nukkua rauhassa :) Esikko on innokas hoitaja ja vauva saa turhan usein sisällä "Pauva ja YYY, ikkee" huutoja korvaan. Lisäksi saa tosissaan vahtia, et nuken tuttipullot ja tutit pysyy nukkejen suissa.

Nyt kutsuu ruokakello :) Annas kera nöpönenän 4vk
 
Nukuttais kyl tytön ulkona jos ei asuttais keskustas, vähän pelottavaa jättää tohon kun ties mitä tyyppejä kävelee ohi. :eek: Vaunuilessa nukkuu sentään.

Huh, sainpas aamupalan annettua tytölle. Nyt valokuvien kimppuun.

Mömmis ja neiti 2vk 2vrk
 

Yhteistyössä