moikka
Hyvää pääsiäistä kaikille!!
Jos saisin nyt kirjoiteltua ja kommentoitua kun mies ja poika ulkona ja "Nennukka" nukkuu.. (ainakin toistaiseksi
)
Mömmis: Tuosta läheisyydestä kirjoittelit.. Itse olen kanssa jo nyt huomannut että tyttö ihan selvästi kaipaa välillä läheisyyttää. Iltaisin jos ei asetu omaan sänkyyn niin otan meidän sänkyyn, tarjoan tissiä ja siihen nukhataa tyytyväisenä.. ei välttämättä ole edes nälkä mutta läheisyys rauhoittaa kummasti. Okei.. ja ihtee nukuttaa kans tosi hyvin kun toinen tuhisee viekussa
ZoeF: Noista supistuksista.. itse ihmettelin kuinka kivuttomia mulla oli supistukset siinä vaiheessa kun aukenin 3-6cm.. hyvin pärjäsin lämpimän suihkun avulla.. esikoisen aikaan tuossa vaiheessa oli jo epiduraali muistaakseni...
Itse myös täytyy aina tarkistaa että onhan tyttö varmasti hengissä jos ei herää normaali aikaan aina syömään
Tänäänkin jätti klo6:n syönnin väliin niin äiti oli kärppänä hereillä 6.30 että onko kaikki hyvin
Soraya: hikoilusta.. täällä kans pukkaa hikeä, mutta saattaa kyllä johtua siitäkin että kuume sahannut edes takas pari päivää kun rintatulehdus.. mutta esikoisen ollessa vauva niin kyllä hiotti ihan urakalla.
Misalle onnea!!
mistäs muusta olittekaan jutelleet...
Itse kans mietin tuota että
pitääkö ristiäiset pitää ennen kun vauva 2kk.. ja että jos ei pidetä sitä ennen niin pitääkö nimi ilmoittaa jonnekkin. soitetaan alkavalla viikolla kirkkoon ja varmistetaan ja varataan ristiäis pv.
Kummeja tulee joko 2 tai 3.. ei ole vielä ihan varmaa..
kotityöt.. Meillä mies on vielä 2viikkoa kotona niin ei ongelmaa tällä hetkellä kotitöitten kanssa.. Mutta en ole jaksunut stressata.. karvaa on paljon kun koira irrottaa talvikarvaa jne mutta teen kun ehdin..
Sitten vaan mietityttää että miten kerkee kun mies lähtee töihin ja olen itsekseen poitsun ja neitokaisen kanssa. Mutta niinhän se on että ei ne työt karkaa
ja yritän ollakkin stressaamatta.. vaikka itseä ärsyttää suunnattomasti kaikki tekemättömät työt.
imetyksestä.. ei siitä kannata stressiä ottaa. Jos ei pysty imettämään niin sitten korvikkeella.. miten jokainen kokee parhaaksi. Niin kuin joku jo sanoikin niin pääasia kunhan vauva kasvaa
Itsellä tämä alku vähän hankalaa kun rinnan päät vähän rikki (antoivat sairaalasta lasinohia mukaan) mutta muuten ei ongelmia.. nyt alkaneet parantua onneksi. Muuten imettäminen ei satu muuta kuin alussa kun neiti tarttuu niin suurella imuteholla kiinni
Itse nautin imettämisestä. yöllä vaan antaa tissin suuhun ja neiti on tyytyväinen.. päivisin imetän istuillaan.
Mielelläni imettäisin tyttöä pidempään kuin esikoista (4kk) mutta katsoo nyt tuleeko yliherkkyyksiä niin kuin pojalla.. hänellä oli ruis, vehnä, maito ja muna.. ne olisi minun pitänyt karsia ruokacaliosta eikä itsestä ollut siihen :ashamed: joten imetys tyssäsi sitten siihen ja almiron peptillä mentiin.
Täällä mennyt todella hyvin ensimmäinen elinviikko
tyttö nukkuu yöt hyvin jne..
Mulle tosin paukas rintatulehduksen ja pari päivää kuume hipoi 40 astetta.. eilen hain lääkekuurin ja tänään olo jo hyvä =9 en tiedä vaikuttaako tuo kuume vai mikä, mutta ne päivät jotka olen kuumeessa ollut, neiti on mahaansa itkeskellyt. Eilen kun sai kakn tehtyä illasta (tai iltayöstä) niin asettui vasta nukkumaan. sitä ennen aina nukahti ja sitten heräsi siihen kun massua väänti. Mietin juuri että oisko tuohon nyt sitten paras antaa maitohappobakteereita ja cuplatoneja jos oireet jatkuu.
me käytiin eilen ensimmäisen kerran ulkoilemass 15min. tyttö nukkua sihnutti vaunuissa tyytyväisenä =) ja olis takoitus tänäänkin pieni lenkki käydä jos vain oma olo ei mene huonommaksi. Tekee jo mieli ihan kunnon kävelyille niin kuin
Zoekin jo tuumi.
nytpä ei muuta.. johan tässä jo teksitä tulikin
pitää lähetä lääke nappaamaan nyt muistin aikaan.
danjuska ja "nennu" 9vrk