**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Heips kaikille!

Mä en oo seurannut kauanko neiti imee yhtä tissiä. Yleensä syötän yhden tissin ja siihen neitonen tyytyy. Illalla saatetaan nassuttaa molemmista tisseistä ja sit lentää puklut kaaressa. Eli oon todennut että se toinen tissi on jo liikaa. En oo antanut ollenkaan lisämaitoa. Moniko täysimettää lastaan?

Jossu: erittäin paljon voimia koliikkivauvan hoitoon! Muista pitää huolta myös itestä!
upupaepops: Meillä neiti nukkuu kans perhepedissä eikä oo vielä kuollu. Niin ku aikasemmin kirjotitinkin niin ilmoittelee kyllä äänekkäästi jos on rätti tai peiton kulma naaman päällä. Ja mä pidän tuolin selkänojapuolta sängyn laitaa vasten niin ei pääse kyl tippumaankaan.
Kilogalluppi: 2.5 kiloa on vielä ja mäkin yritän pitää niistä kiinni. En halua laihtua enempää enkä lihoakaan.
Yöt: Luksusta ku toissayönä neiti nukku 3.5 tuntia. Yleensä alayöstä nukkuu pidemmän pätkän ja sitten loppuyö menee tunnin-parin syötöillä. Nyt vaan on ongelma se et jos on pakko vaihtaa vaippa niin usein neiti jää hereillä ähisemään ja tuttia pitää pitää suussa ja keinutella ja heilutella et oi sees yhtään hiljaa. Ku vaihdan vaippaa, vaihdan sängyssä sen (kosteuspyyhkeet käytössä) en puhu vauvalle mitään, en laita mitään valoja päälle (meillä on pieni yövalo), mut silti se se jää killittelemään.saattaa valvoa 2-3 tuntiakin. Ite torkahtelen mutten nuku. Ärsyttävää! Ja vaippa on kuitenkin pakko vaihtaa ku on saattanu jo tulla läpi.
Sairaalalasku: Meille tuli 300 euroa ja siirrettiin eräpäivää ihan soittamalla vaan potilasmaksutoimistoon. Meinaa olla vähän rahasta jo tiukkaa ku mies piti isyysloman viime kuussa ja nyt sit ei saanu palkkaa ku ¼ osan. Niin sekin meni lainoihin. kelaan soitin et voisko pistää vauhtia siihen päätöksen tekoon niin se muijeli sano et niillä on ruuhkaa.
Ellip: miksi teille tulee kanttori ristiäisiin?
Danjuska: Kiitos viisaista vinkeistä ton sylissä pitämisen suhteen. Mä oon kans kantanu huolta siitä et ku neiti viihtyy niin hyvin sylissä, me pidetään sitä sylissä tosi paljon ja kaikista parhaiten nukkuukin sylissä. Mut onneks luin sun kirjoituksen!! ?
Samppa: Voimia kitinän kanssa!
Iines: Ihanaa et vyöhyketerapia auttaa. Mitä se maksaa? Joko tiedät?
Kotitöistä: teen yhdellä kädellä ja silloin ku vauva nukkuu päivällä. Meillä ei oo mitään putipuhdasta mut yleissiistiä mun mielestä.
Zoe: mä oon miettinyt tota ristiäismekkoasiaa. päädyin suvussa kulkevaan kolttuun ku toi rahatilanne on nyt niin tiukka.
Marza: Mun mielestä ne srk tilat on ilmaisia oman seurakunnan jäsenille, Kysy vielä. Senhän takia me maksetaan kirkollisveroa yms maksuja.
Onks tiellä jo jäkitarkastusaika tiedossa? Mulla on 2 viikon päästä. mitä siellä muuten tehään?
Hyvää pääsiäistä kaikille! Me lähetään reissuun niin tulee vähän taukoa tähän hommaan :LOL:
 
Vatsavaivoista kärsitään täälläkin. Kitinä ja välillä ihan selkeä kipuitku keskittyy iltaan, mutta aamullakin parahdetaan välillä naama punaisena. Epäilen syyksi rintatulehdukseen saamiani antibiootteja, jotka onneksi loppuvat tänään. Jos vaivat eivät hellitä parissa päivässä, alan karsia ruokavaliosta juttuja. Kahvi ei ole minulle ikinä aiheuttanut ongelmia, joten sitä en ensiksi jätä - jäätelöä, mun ykkösherkkua, pitää sen sijaan varmaan vähentää. Koliikista en usko olevan kyse, koska itku helpottaa aika hyvin, kun neiti pääsee syliin pystyasentoon. Ja yöt nukutaan luojan kiitos kohtuullisen hyvin. Olen antanut periksi ja alkanut nukkua vauva kainalossa; aletaan sitten totutella takaisin omaan koppaan, kun masuvaivat helpottavat. Itkukiintiö kun tulee täyteen jo päivän aikana ja öinen parkuminen lisäisi vain ilmaa masuun.

Täälläkin odotellaan sairaalan laskua, todennäköisesti noin 300 euroa, kun oltiin viisi vuorokautta perhehuoneessa. Iso summa, mutta oli kyllä joka euron arvoinen: kaikki tuli valmiina ja meistä pidettiin superhyvää huolta.

Ihanaa, pääsiäiseksi luvattu huippuilmoja. Luvassa siis pitkiä vaunulenkkejä ja tietysti lammasta vanhempien luona!
 
Sairaalalasku oli 202,70e ja sisältää kaksi äitiyspoliklinikkakäyntiä. Olin synnytysosastolla ma-pe.

1,5kg jäi ylimääräistä. Siis lähtöpainoon. Ylimääräistä tässä kropassa on ollut jo kauan ja aionkin hipsiä pikku hiljaa painonvartijoihin! Soittelin sinne ja kyselin, voiko imettävä äiti tulla ryhmään ja kyllä voi. Jossain netissä törmäsin asiaan, että silloin syötäisiin 10 pistettä enemmän kuin normaalisti.


Jälkivuotoa tulee pikkuisen ja eri päivinä eri lailla. Juuri kuten joku kuvaili, että välillä luulee jo sen loppuneen, kunnes taas tiputtaa.

Meilläkin vauveli menee muutamaksi tunniksi hoitoon parin viikon päästä vanhemmilleni, kun kotiseuduilleen palanneen ystäväni tuparit kutsuvat minua ja miestäni! :)

Meillä oli ristiäiset seurakuntatalolla ja kyllä siinä oli tilavuokra. Yksi tunti on veloitukseton, siis itse kastetoimitus. Mutta kyllä sen jälkeinen juhlinta täytyy itse maksaa! :) Meillä siihen sisältyi keittiön käyttö (jääkaappi, uuni, tiskikone, kahvinkeittimet, astiat ym). Hinta oli muistaakseni 15e/ tunti. Meillä oli väkeä 40 henkeä ja oltiin talolla yhteensä viisi tuntia, joista yksi tunti oli juhlien valmistelua.

Meidän poju kastettiin äitini 21 vuotta sitten neulomassa kastemekossa. Appiukko muistutti pariinkin kertaan, että lapsi olisi kuulunut(!) kastaa heidän suvun mekossa... Toki heidän suvullaan on vanhempi mekko, mutta koska heidän suvun puolelta tuli mieheni vanha kastemalja, niin mielestäni oli kiva, että omalta puoleltani oli mekko. Ja kaikkein tärkeintä, tykkään mekon ulkonäöstä, se ei ole ihan tavallinen, koska se on neulottu. Ja sen tekemiseen on siis nähty todella vaivaa ja se on nätti. :)



Vauva 5vk 3pv
 
Meillä pidetään nimiäiset vuokrattavassa juhlatilassa, kustantaa astioineen 180e. Etsin Mimosalle keltaista mekkoa, Porista ei löytynyt alle 62cm kokoisia muita kuin valkoisia ja vaaleanpunaisia, mutta onneksi anoppi löysi Tampereen Benettonilta ihanan keltaisen kukkakirjaillun mekon. Vois laittaa kuvaa kuhan jaksaa...

Mulle tuli TAAS päivystyskeikka eilen, ei auta tuo Kefalexin-kuuri kunnolla mun rintatulehdukseen. Kuume huitelee 38-40 asteessa ja tissiä vihloo. Kunnon maitopakkaumia, kuumotusta tai punoitusta ei rinnassa ole - se hieman hämmensikin eilen minua tutkineita tohtoreita. Olin lääkärissä melkein 3 tuntia, ensin terkkarin päivystyksessa jossa otettiin ensin pika CRP (10) ja sitten lääkäri tutki minut. Mua heikotti ja itketti ja väsytti, mutta henkilökunta kohteli mua tosi hyvin, sanoivat ymmärtävänsä että vauvasta erossa oleminen ei ole helppoa. Onneksi mies osaa hoitaa Mimosaa niin, ettei ollenkaan tarvitse murehtia sitä puolta. Ja maitoakin oli pakkasessa.
Lääkäri ekaksi mittasi kuumeen (39,2) ja sitten tutki rinnat, ja koska ei tuntenut niissä mitään erikoista, teki myös sisätutkimuksen ja varmisti ettei kyseessä ole kohtutulehdus. Kohdunsuu oli mennyt nätisti kiinni ja kaikki alakerrassa oli OK. Terkkalekuri ei sitten halunnut ilman konsultaatiota tehdä mitään päätöksiä, vaan soitti päivystävälle gynelle joka kehotti lähettämään mut päivystävälle kirurgille. Tässä välissä musta otettiin kauhea läjä verikokeita ja makoilin käytävällä sängyllä miehen isä seuranani. Sitten kirurgi tutki, verikokeiden tulokset olivat tulleet ja tulehdusarvo oli 14, samoin valkosolut olivat koholla. Kirurgi oli myös ymmällään, sillä Kefalexinin pitäisi tehota rintatulehdukseen. Hän halusi kysyä neuvoa vielä plastiikkakirurgilta, ja sovittiin, että kirurgi soittelee mulle tänään aamulla.
Kahdeksan aikaan tuli soitto, plastiikkakirurgi oli sitä mieltä että katsotaan vielä josko tuo kuuri lähtis puremaan, sillä vaihtoehtolääkkeiden kanssa ei voi imettää. Jos olo huononee, niin täytyy mennä ensiapuun josta pääsen suoraan kirugiselle. Puhuivat, että jos rintaan muodostuu mätäpaise (?!) niin tissi jouduttaisiin AVAAMAAN... Arvatkaa oonko kipee ja kauhuissani ja murheissani, en halua lopettaa imettämistä :'( Olo on muutenkin ihan p*ska kun kuume jatkunut korkeana näin pitkään... :/

Niin että tällaista tänne, onneksi Mimosalla on kaikki hyvin :heart:

väsynyt ja itkuinen upupa ja Mimosa 6vkoa 1pvä
 
Moikka!

Tähän palstaan on kyllä niin koukkuuntunut kun olla vaan voi. :LOL: Mulla on tullut tavaksi aina aamupalan ja lehden lukemisen jälkeen avata kone ja lukee teidän kuulumiset. Näyttäis muuten siltä että Jadekettu ja suunnistajakin ovat päässeet tositoimiin; niin hiljaista tuolla meidän pinossa oli tuolla odotuspuolella. =)

muty; Jälkitarkastus on mulla 11.05, eli n. 6 viikkoa synnytyksestä. Siellä lääkäri tekee sisätutkimuksen ja tarkistaa että kohtu on palautunut ja muutenkin että kaikki on parantunut synnytyksen jälkeen. Siellä myös keskustellaan synnytys läpi, ja tietty ehkäisyasiat kuntoon.

Tuosta seurakuntatalon vuokrasta vielä; aloin miettimään että kun en itse kuulu kirkkoon, et voisko ne sen takia veloittaa multa vuokraa. :eek: Mä kun vuokrasin sen omalla nimellä. Mies kuuluu kyllä kirkkoon. Täytyykin tarkastaa asia, ja varata tilat miehen nimellä jos asia on näin.

Soraya, mäkin oon vakaasti miettinyt tuota painonvartioihin liittymistä. Kiloja olis tosiaan pudotettavana ainakin semmoset 10, ja oon kerran aiemmin pudottanut pv:n avulla 17 kiloa puolessa vuodessa. Mutta ne kilot tuli takaisin ekassa raskaudessa enkä ole nitä saanut pois. Mutta jos ottais itseään niskasta kiinni, niin uskoisin onnistuvani painon pudotuksessa ihan yksiksenikin. Ja onneks on kesä tulossa, silloin tulee aina liikkuttua paljon enemmän kun talvella.

Mulla on nyt tullut tuon imetyksen kanssa semmoinen ongelma, et multa tulee maito vissiin niin suurella paineella, et vauvalla menee hermot kun maito suíhkuaa vauvan suuhun. Joku tais aiemmin täällä puhua samasta ongelmasta. Kukas se olikaan?
Vauva tuskastuu ja kitisee tissillä ja aina välillä jatkaa syömistä ja taas kitisee. Se on tosi turhauttavaa, kun toisella on kauhea nälkä, mutta syömisestä ei tuu mitään. Eikä multa aiemmin tullut pumppaamallakaan paljon mitään, mut eilen illalla sain pumappattua vartissa 150 ml. :eek: Oon myös huomannut että vauva malttaa syödä paljon paremmin kun imetän makuultaan. Ja öisin tätä ongelmaa ei ole ollenkaan. Silloin vauva syö ihan nätisti ja jatkaa samantien uniaan.

Eilen muuten julkaistiin viime vuoden suosituimmat etunimet. Tyttöjen top 5 oli:
1. Emma, 2. Ella, 3. Sara, 4. Venla, 5. Siiri. Pojilla taas top viiteen kuuluivat
1. Onni, 2. Eetu, 3. Veeti, 4. Elias, 5. Aleksi

Nyt taidan pukea lapset ja lähteä niiden kanssa bussilla kaupunkiin. Täytyis mennä ostaan mun siskolle synttärilahjaa sekä ostaa kananmunia, kun lupasin maalata pojan kanssa pääsiäismunia. =)

marza
 
Upupa :hug:
Poika ei ole koskaan nukkunut yöllä muualla kun mun kainalossa. Paitsi ensimmäisenä yönä sairaalassa hoitajat veivät muutamaksi tunniksi että saisin itse nukkua.

Kilogallup seitsemän kiloa jäljellä, kymmenen kilon pudotus kuitenkin vielä tavoitteena.

Sairaalalasku seitsemältä päivältä oli 212?

Kotitöitä teen mitä on aikaa ja loput jää tekemättä. Tosin nyt teen vähemmän, kun on pintaremontti käynnissä ja pitäisi valmistua ennen nimiäisiä.

Joko Jadekettu on noutamassa nyyttiä?
 
Upupalle paranemista!!! :hug:

Mun jälkitarkastus on myös kahdeksan viikkoa synnytyksestä ja sain ajan neuvolatädin kotikäynnillä.

Vauva nukkuu pinnasängyssä. Perhepedissä olisi ihana nukuttaa läheisyyden tähden ja helppouden, ei tarvitsisi nousta ylös asti joka kerta imettäessä tai tuttia antaessa. Mutta jokin järkipuoli minussa tahtoo pitää vauvan omassa sängyssään. Ehkä mä pelkään jonkin verran sitä, että käy niinkuin siskolleni, jolla kolme lasta hipsii yöllä vanhempien viereen ja se tungos sängyssä ei ole antanut siskolleni kunnon unta vuosiin.

Meillä on käytössä nyt vaipoista Libero3. Välillä myös muumia. Äitiyspakkauksen kestot jäi pieneksi, ennenkuin ehdin edes perehtymään niihin kunnolla!!! Ostin kokeeksi yhden Myllymuksujen all-in-one vaipan. Päästää reisistä pisut... :/ Meillä on muutenkin tosi usein vaatteet ja petivaatteet märkinä kertakäyttövaippojenkin ylivuodoista. Tulee sivusta läpi ja joskus selästä... Plääh. Kunpa löytyisi pitävä vaippa!

Mulla myös suihkutissi! :wave: Vauva ähkii ja hermostuu toisinaan siihen. Meinaa vetää väärään kurkkuun ja yskii. Se ei oo kivaa.

Vauva 5vk 3pv
 
Hello

Upupalle voimia. tissitulehdus voi olla kavala tauti, ja väsyttää ainakin. toivottavasti paranet pian.

Ristiäiset
: käykääpä huvikseen eroakirkosta.fi sivuilla laskemassa kuinka paljon maksatte kirkollisveroa vuodessa... Se on aika huikea summa joten kyllä sillä 400-1000? pitäis yhdet ristiäiset saada... No mä olen viimevuonna eronnut kirkosta, joten meillä on nimi maistraattiin jo laitettu menemään ja ens viikolla lähdetään ukkelin kanssa passin hakuun. Nimiäiset/vauvajuhlat sit ens kuussa joskus.

jälkivuoto: mulla kans välillä vuotaa ja sit on taas pari päivää et ei vuoda oikeestaan ollenkaan. ihmeellistä. Ekasta vuosin 6vk, tokasta about 3vk. saas nähdä miten tämän käy, toivottavasti en kovin pitkään vuotele.

paino
: Hienoa naiset. ootte saaneet hyvin painon toivottuihin lukemiin. Se kun on itseensä ulkoisesti tyytyväinen lisää varmasti tyytyväisyyttä muutenkin elämään!

sairaalalasku
: 90,90?. ke illalla menin ja pe lähdin pois, joten 3vrk maksu, vauvasta ei tullut lisämaksua.

samppa + ukkeli 2vk1pv
 
Vaipoista vielä: Suosittelen vielä teitä ylivuotojen kanssa tuskailevia kokeilemaan ainakin yköksi villahousuja normaalivaipan päälle. pitää ylivuotavan kosteuden ja antaa vauvalle kuivan tunteen, vaikka liberot vähän falskaisikin.

samppa.
 

Törmäsin ihan muita juttuja tutkiessani tämmöiseen.
Lisäaine E407 karrageeni. Sen epäillään aiheuttavan suolistovaivoja mm. koliikkia. Karrageenia käytetään hyydytteenä jäätelöissä, hammastahnoissa, pehmeissä hedelmämakeisissa, vanukkaissa, hilloissa, salaatinkastikkeissa ja lääkevalmisteissa. Karrageeni valmistetaan levästä nimeltä irlanninsammal.

Jos vaikka joku tahtoo lueskella tuoteselosteita...

Ite herkuttelin juuri melkein paketillisella jäätelöä ja eipä ole ennen tullut sen kummemmin lueskeltua noita E-koodeja. Siellä se E407 komeili! Mitähän kaikkea me yleensäkin saadaan ihan tavallisen ruoan mukana elimistöön? Kyllä se jonkin verran mietityttää. Sallittuja lisäaineita on noin 350. Osa niistä on harmittomia mutta useilla kymmenillä on todettu haittavaikutuksia. Oireet voivat olla nokkosihottumaa, päänsärkyä, hengitystieoireita, limakalvo-oireita, vatsaoireita ym... :/
 
upupa: Mulla oli esikoisen aikaan paha paha paha rintatulehdus. Kuume nousi kanssa 40 asteeseen tunnissa, koko rinta oli tulessa ja kipeä. Mulla oli samainen Kefalexin-kuuri, joka aluksi tehosi (päivän, kaks) mutta kuume nousi uudelleen. Antibiootti vaihdettiin uuteen, ei tehoa. Viikko kuumeen alkamisesta mut passitettiin terveyskeskuksesta äitiyspolin päivystykseen Tyksiin. Siellä otettiin ekan kerran tulehdusarvot ja ne olivat yli 100! Jouduinkin jäämään suoraan sairaalaan kolmeksi päiväksi ja antibiootti annettiin tipalla. Pahimmillaan tulehdusarvot olivat 190 luokkaa, olin siis todella kipeä. Tarinani pointti oli se, että ei ne suun kautta otettavat lääkkeet välttämättä auta pahaan tulehdukseen. Mulla oli hiukan eri tilanne, kun olin ilmeisesti saanut bakteerin sairaalasta (rikkinäisten rinnanpäiden kautta) ja tulehdus oli levinnyt vereen, näin mulle asia selitettiin. Kovasti tsemppiä tulehduksen kanssa! Usko pois, tiedän täsmälleen millainen olo sulla on :hug: .

Hiukan kuulumisia, meillä on hiukan yöt rauhoittuneet. Se yksi yö oli joku omituinen, kun Sintin masua ei vääntänyt ollenkaan. Kuitenkin sen verran hyvin saan yöllä unta, että päiväunet oon voinut jättää pois. Oma aika onkin tullut tarpeeseen, kun esikoinen on ollut tämän viikon kotona ja kiirettä on riittänyt.

Jaahas, maitohuuto alkaa kuulua vaunuista, pitänee juosta ettei esikoisen päiväunet häiriinny.

Iines ja Sintti 5 vkoa 2 pvää
 
Meille syntyi poika 51cm ja 3100g palmusunnuntaina eli 5.4 kello 10.54 . Synnärille lähettiin la-su yönä puol kaks kun lapsivettä alkoi tihkua ja eilen kotiuduttiin. Tarkempi kertomus tulee kunhan vaativalta pojalta ehdin.

minde ja "Onni" 5pv
 
Mindelle onnittelut vauvasta! :hug: :flower:

Upupalle :hug:

Mieliala heittää nyt kyllä häränpyllyä ja itkettää vaan enemmän. Soiteltiin aik.psyk.pkl:aan ja pyysin pikaseen lekurin luo pummaa lääkkeitä. Ei tästä tule mitään. :'( Vaikka kaikki on hyvin ja sujuu kanssa suht ok mut miks pitää olla näin surkea pää.

Ja ihmettelen suuresti alapääkipujani. Onkohan normaalia jos kivut yltyy yöllä niin koviksi että taju meinaa mennä? Taino viimeyönä tuli kunnon kivut alakertaan ja jopa samaa luokkaa kuin sillion synytykses ponnistusvaihees. Jännä kyllä kun kivut osuu just just yöhön, muulloin ei satu lainkaan. :eek:

Keittosuolaa pitäis hakea apteekista tänään vielä, kun yöllä tuntuu nenä olevan tukossa neidillä. :/ Ja samaan syssyyn vois maitohappobakteeritippoja kaappiin valmiiks jos käykin että maha on pipi.

Tisseistä minullakin suihkuaa välillä, että huhhuh. :ashamed: Onneksi on neiti saanut tyhjennettyä ne edes jotenkin, vaikkei aina jaksakaan. Puklua onneksi tullut nin vähän.

Jälkitarkastus ois tässä 25 tai 26 toukokuuta. Jos nyt oikein muistan, samalla pyydän kyllä kierukan laittoa.

Jälkivuotoa on niukasti edelleen. Inhaa mut toiv loppuis pikaseen. :p

Neiti nukkuu meillä kehdossaan/vaunussa/perhepedissä vuorotellen, hyvin nukkuu kyllä. Tykkää enempi pehmeistä alustoista. Sylissäkin nukahtaa helposti myös. Pyrin pitämään sylissä kans niin paljon kuin omat kädet kestää.

Tuosta liinailusta vielä, tyttö ei tunnu viihtyvän liinassa. Harmittaa kyllä nyt tosi paljon kun tuntuu et ois ollut täydellinen kantovälinen kun ei rasita käsiä paljoa ollenkaan. Onneksi en ostanut tuota liinaa (BBSlen). Jospa koettaisin sitten kun kasvaa vähän isommaks ja uudet asennot kokeeksi.

Mömmis ja neiti 1vk 3vrk
 
:hug: kaikille!

Nyt tuohon kipeään rintaan alkaa muodostua kipeä patti jonka kohdalla iho punoittaa. Menen sinne päivystykseen jos kuume nousee taas lähemmäs neljääkymppiä, päivisin kuumelukemat pysyvät 38 asteen tienoilla buranan ja panadolin avulla mutta iltaisin nousee taas korkeammaksi. Onneksi mies on kotona ja tukena, ja hoitaa Mimosaa.

Iines miten sulla vaikutti se sairaalassaolo maidontuloon, pumppailitko sitten vaan? Oliko se toinen antibiootti sellainen, jota syödessä ei saanut imettää?

upupa ja Mimosa
 
upupa: Koko ajan sain silloin imettää ja sitä kehoitettiin tekemäänkin. Mä en nyt millään muista mikä se toinen antibiootti oli... Maidontuloon tulehdus ei mulla vaikuttanut, sillä vauva oli sairaalassa mukana. Jouduin silloin uusiksi synnyttäneiden vuodeosastolle. Jouduin tihennetysti pumppaamaan sitä rintaa tyhjäksi ja imettämään siitä sen mukaan kun rinnanpää kesti. Jäljen se tulehdus tavallaan jätti, sillä nyt oon parikin kertaa huomannut, että samainen rinta on helposti arka ja punottaa. Onneksi on jäänyt tiehyt tukoksen asteelle ja oon sen saanut omin avuin aukeamaan.
 
Voimia upupa! :hug:

Mömmikselle kanssa voimia! Tuo alun kaksi viikkoa oli ihan kamalan raskaita täälläkin! Alussa sairaalassa oli jotenkin pää ihan huuruissa, mutta sitten kotona alkoi pikkuhiljaa babyblues iskeä. Varsinkin illat oli tosi rankkoja, kun alko päivä hämärtymään. Mulla se meni onneksi ohi noin kolmessa viikossa. Sulla on onneksi hoitokontaktit valmiita, ettei ole isoa kynnystä hakea apua, jos olo vain pahenee! :hug:

Onnea uusille vauvoille ja äideille! :flower:

Meillä pari viimeistä yötä on mennyt hyssytellessä. Poika ei vain tahdo nukkua. Ihan pirteänä toljottaa kehdostaan tai vierestä.. Uusi juttu päivisin on se, että viihtyy jo hetken itsekseen potkiskellen ja tuijotellen hymyhelistintä tai ikkunaa. :heart: Iso poika jo!

käyn ehkä ostamassa matkarattaat tänään autoon. noi yhdistelmät on niin painavat ja vievät autossa paljon tilaa. Mitkähän olis hyvät..?

mimmu ja vuvva tasan 4 viikkoa!
 
Iines: Jos mitenkään saat mieleesi sen toisen antibiootin nimen niin heitä vaikka yv:llä! Tuolla päivystyksessä olivat sitä mieltä, ettei toista rintatulehdukseen auttavaa antibioottia, jota syödessä voisi imettää, ole olemassa.

Toivottavasti tämä nyt lähtis pian, en haluis mitään sairaalakeikkaa... Varsinkaan, jos joudun olemaan erossa Mimosasta.

upupa
 

Yhteistyössä