**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Latte, tyttö ainakin on nätisti sylissä ja nytkin, tuntuu ettei halua olla yksin missään vaiheessa. Tosin osaa onneksi hetken yksin olla välillä. No ei muutakuin sylittelyä :D
Btw. Kehittelin just itelle mukavan asennon kun oon koneella ja vauva sylissä.

Mies soitti puolestani äippäpolille tuosta kivuista ja ne onkin niitä jälkisupisteluja, ja ne todellakin sattuvat!!!! :kieh:
 
Iltaa!

En jaksanut ihan kaikkea lukea, mut alkuunsa neuvola/lääkärikuulumisia: (syntymä)

Paino: (3280g) 5295g
Pituus: (48) 54,6
Pipo: (33) 37,4

Painoa siis tullut REIPPAASTI, plus plus käyrällä mennään.. :saint: Pituus- ja pipokäyrät menee keskikäyrällä. :)
Lääkärintarkastuksessa kaikki hyvin. Otettiin rotarokoite resepti.

Suihkutissi täälläkin.. ei oo kivaa silloin kun tissi on täynnä niin suihkuttaa ihan kaaressa ja sotkee kaikki paikat ja vauvastakaan ei ole mukavaa. :/

Sairaalamaksu oli meillä 122ekkua.. Ei paha. :)

Meillä olis nyt tulevana sunnuntaina kastejuhla.. Ihanaa, tyttö saa nimen. :) Nyt onkin viikonloppu touhua täynnä. Kastemekko on sama kuin minulla, sylikummini neuloma. :heart:

Tyttö on alkanut ottamaan hurjasti kontaktia, hymyilee niin vietävästi ja kovasti koittaa jo jutellakin.. suloinen. :)

Nyt riennettävä kurkkimaan pikkuista, öhisee tuolla sängyssä yssikseen. :heart:

Niinu & Hippis 1kk 1vk 5pv
 
heips pikaisesti

Upupalle
:hug: kuulostaa tosi kurjalta ja kivuliaalta :|

Täällä ei onneksi tulehdus lähtenyt eilen sitten etenemään.. pumppailin maitoa pois ja hieroin rintoja lämpimässä suihkussa ja haudoin kaurapussilla... yöllä kuume laksi ja suorastaan kylvin hiessä :eek:
Neiti nukkui 7!!! tuntia yhteen menoon, jonka seurauksena heräsin sänky maitoa lainehtien ja yöpaita läpimärkänä :kieh:

Muty:
Kiva jos sepustuksesta oli jotain hyötyä :)
Ne kasvaa niin äkkiä että sitä ei tajuakkaan!

Mindelle
onnea!!
Jännittää odotella suunnistajan ja jadeketun kuulumisia :D

sairaalalasku tuli tänään, ollen 120e

Mömmis: jaksuja kipujen kans, :hug:
ne tosiaankin voi olla hirveitä.. itse jouduin sairaalassa ottamaan panadolia niihin mutta nyt ei juurikaan ole niitä ollut.. pääasiassa silloin kun tyttö syö.

nyt ei muuta.. kirjan pariin hetkeksi.. varmaan "Nennukin" kohta heräilee ekan kerran syömään, ellei aio vedellä samanlaisia unia kuin viimeyönä :whistle: joka vähän turhan pitkä väli...

danjuska ja nennu.. huomenna jo viikon =)
 
Latte meidän typy ei myöskään viihdy yksikseen päiväsaikaan. Paljon pidettävä sylissä, koska muualla herää n. 5 -10 min unien jälkeen. On tyytyväisempi aamupäivästä, mutta iltapäivästä kohti iltaa sylissä olon tarve kasvaa. Välillä potee mahaansa, mutta kyllä varmaan suurimmaksi osaksi läheisyydenkaipuuta täällä tämä paljo sylittely.

Eilen käyty ekan kerran neuvolassa viikon ja viiden päivän ikäisenä.

Tässä tietoja, suluissa syntymämitat:

pituus 52.5 cm (49)
paino 3540 g (3265 g)
py. 35 cm (34,8)

"Vauva kasvaa rintamaidolla hyvin. Jäntevä hyväihoinen tyttö. Vauvaan saa katsekontaktin."

 
Kaa
Onkohan Kaatjuskan tytön päänymäryksessä jotain väärin? ;)

Meilläkin on todellinen sylivauva. Mukavaa vaan tässä vaiheessa. Saatan perua sanani sitten parin kuukauden päästä. :D

Huomasin tänä aamuna erään oudon asian; kroppani taitaa olla hieman myöhäisherännäinen tämän menneen raskauden suhteen. Minulle oli yön aikana tullut linea negran kaltainen viiva navasta alaspäin! Mikähän tuokin sitten on? Aiemmin ei ole tuollaista ollut, mutta näyttää todellakin ihan linea negralta... on tää kroppa sekaisin! |O
 
Justiinsa kirjoittelon pitkään ja hartaasti ja harvinaista kyllä kommentoin muidenkin tekstejä kun poika on ulkona nukkumassa -tyytyväisenä- NIIN tietty koko juttu katos avaruuteen sitten.

Tiivistän nyt sitten vaan.

upupa voimia kovasti! Kyllä mä uskon että antibiootteja täytyy olla muitakin joiden kaa voi imettää ja auttais rintatulehdukseen...mä olen ainaski allerginen penisilliinille ja kefalosporiinille ja sulfalle että mulle ois kyllä sitten tosi vaikee löytää mitään kun imetänkin vielä. Raskauden aikana söin pari zithromax kuuria kun mikään muu ei "sopinut" en tosin tiedä kuinka laajakirjoinen lääke on että tepsiikö rintatulehdukseen.

sairaalalaskua tuli mulle 9vrk: 303? ja pojalle 7vrk 212? +27 vrk lain perusteella maksuton hoito.

koliikista: mulle sanottiin että maitotuotteet on yks mikä kannatta kokeilla jättää pois että voi vaivata massua, mutta myös ruisleipä, kahvi kaalit yms. yms. Kaveri oli muutaman päivän ihan kaurapuurolla että sai tyttönsä mahan rauhoittumaan ja sen jälkeen palautti ruokavalion pikkuhiljaa normaaliksi ja tytön masu on ollut kunnossa sen jälkeen.

muty: meille tulee kanttori ristiäisiin kun hoidetaan samalla se toinenkin muodollisuus alta pois.

mindelle onnea vauvasta!

Meillä oli 2 kk neuvola ja mitat oli sitten (syntymä)

paino 3785 g (1750)
pituus 49,8cm (42)
pipo 36,2

Hyvin kuulemma ottaa kiinni keskosuuttaan poika!

Meillä on poika ollut mun äidillä (mamma) hoidossa jo monta kertaa että ollaan päästy kauppaan yms. Tosin meillä olikin se juttu ettei Joonatania saanut viedä ihmisten ilmoille...keskosuuden takia. Nyt ollaan kaks viikkoa saatu käydä kaupassa ja nukuttaa ulkona ja elää normaalia vauva elämää. Tietty pitää ajatella pojan keuhkoja ym. tarkemmin kuin täysiaikaisilla vauvoilla mutta musta tuntuu ihan normaalilta kun ensimmäinen lapsi kuitenkin on.

En muista mitä vielä kirjoittelin aiemmin mutta palataan asiaan...

elli ja Joonatan 2kk tänään!



 
Latte, meillä on kans todellinen sylivauva. Varsinkin iltaisin haluaa olla vaan sylissä, eikä viihdy missään muualla. Eilenkin mulla oli pipo aika kireellä, kun vauva vaan kitisi ja halusi vaan olla sylissä eikä esikoinen meinannut millään mennä nukkumaan. Lopulta saatiin molemmat lapset nukkumaan 23.30 :eek: , joten eipä taas jäänyt omaa aikaa yhtään...

mömmikselle :hug: ja tsemppiä!

mindelle vauvaonnittelut!

Mukavaa pääsiäsitä kaikille!! Me lähdetään tästä mun porukoille pääsiäislounaalle.

marza ja prinsessa, huomenna 3 vkoa
 
Kaa
Pohdittavaa täällä: kuinka monta kummia lapsellenne tulee (te jotka siis kastatte lapsenne)? Olemme kysyneet kolme kummia jo "toimeen", mutta nyt mietin kysynkö vielä yhtä pariskuntaa kummiksi. Kyseessä on ihminen (ja hänen puolisonsa), joka on ollut minulle tukena ja apuna hyvin suuresti koko raskauden ajan ja muutenkin olemme tunteneet jo yli 25 vuotta. Melkein voisi sanoa, että paras ystäväni... Nyt vaan mietin onko viisi kummia liikaa?
 
kummin kyselyyn meillä pojalle tulee vain kaksi kummia. ( : juuri kotiuduttiin pojan kanssa sairaalasta, jouduttiin viettämään siellä kolme yötä, kun pikkusella oli se rs-virus, niin joutuivat antamaan lisähappea ja muutaman päivä oli myös tiputuksessa, kun oksensi kaiken ulos mitä söi. : / mutta nyhhen kaikki jo hyvin ja pääsee taas "totuttelemaan" kotona oloon vauvan kanssa. =)
 
Kaa
^ täällä on muuten aika hyvä oikolukutaito ihmisillä, kun kaikki pienet kirjoitusvirheet kääntyy päässä ihan järkeviksi. :D Joskus vasta lukemisen jälkeen huomaa, että on kirjoittanut/lukenut jonkin lauseen ihan eri tavalla kuin se on kirjoitettu ja silti ymmärtänyt ihan oikein. Ihmisaivot ovat ihmeelliset.

*sivuhuomautus*
 
Omasta olosta vielä, nyt on eilisestä tähän päivään astetta parempi fiilis ja tyttökin jopa nätisti ollut. Tyttö tosiaankin viihtyy sitterissä nukkuessa. Katselee aika paljon ikkunaan päin ja huitoo paljon käsillään. Ne äänet ovat just parasta. :heart:

Kylpypäivä on tänään tytöllä. Jee! Isi käy saunassa kun on oma saunavuoro, harmi kun itse en vielä pääse haavan takia. Jospa viikon parin päästä. =)

Jopas iski takatalvi tänne. :eek:

Luin tuolta vauva.fi:ssä tassuhoidosta ja kokeilin ihan mielenkiinnolla noita kikkoja ja ainakin toimi tuo kun laitto käden vauvan selkää vasten/miten nyt haluaa laittaa sen käden ja rauhottui+nukahti uusiks. Huomaa kyllä, että tahtoo tuntea sen, kun ollaan lähellä ja eikä mitään hätää ole. =)

Mömmis ja neiti 1vk 4vrk
 
Tässä vähän kuvia pojasta <3

http://www.kuvaboxi.fi/kansio/8143010478549342245.html

(.) Täällä alkoi ensimmäiset punaiset päivät synnytyksen jälkeen. *huoh* Ei ole ollut kyllä näitä ikävä.
Nyt taas muistaa...kiukkuisuus, otan jokaisen miehen kommentin itseeni ja itkeä pillitän jossain piilossa..liian tunneherkkä...liian!!! :kieh:

On niin väsynyt että tuskin jaksaa täälläkään enää käydä, saati kirjoitella. Poika vie kyllä kaiken mahdollisen ajan. <3

Tänään tehnyt ensi viikonlopun ristiäisiin kuivakakkuja ja kinkkupiirakkaa. Olis jo ohi, vihaan kaikkia tällästen juhlien järjestelyitä :(

 
Kaa
Aika todellakin juoksee... etenkin kun vertaa raskauden viimeisiin viikkoihin. Meilläkin nappula käy jo neljättä elinviikkoaan, maanantaina tulee kuukausi täyteen. Uskomatonta!

Meillä ristiäiset ovat kolmen viikon päästä. Pappi on varattu, paikka on tiedossa ja kolme kummia on lupautunut luottamustehtäväänsä. Alustavasti mietin myös tarjoiluja. Enää on "korkkaamatta" ristiäisten kulku ja ne pakolliset virret ja raamatun tekstit. Olen myös leikitellyt ajatuksella, että voisin käydä kampaajalla laittamassa tukkani ennen ristiäisiä. Ei siis mitään isoa juhlakampausta, mutta jotain siistimpää jokatapauksessa... mutta saa nähdä miten se sopii aikatauluun... Se olisi vain bonusta! =)
 
mulla on taas tämä palstan yöpäivystysvuoro :LOL:

tää yöaika tuntuu olevan ainoa, jolloin rauhassa koneella voi istua. nyt olen otseasiassa yölypsyllä... tarkoitus saada maitoa lypsettyä sen verran, että saan nukkua yhden syöttökerran yli ja kunnolla unta. nukkuminen kun on edelleen ollut aika heikkoa. illalla en jaksanut lypsää ja typyllekin annettiin30 ml korviketta, kun hän tuskastui rinnalle aivan totaalisesti, kun ei tavaraa herunut. pitää nyt lypsämälläkin koittaa kiihdyttää tätä maidontuotantoa, jotta ei pääse ehtymään.

meillä muuten tänään pääsiäislauantaina tulee täydet kaksi viikkoa plakkariin. nukkumaan mennessäni oikein ajattelin, että pari viikkoo sitte vielä tähän aikaan kärvistelin kotona kipeitten suppareiden kanssa. kyllä tämä yölypsy ja samalla koneella istuminen voittaa tuon yön mennen tullen!

hyvää pääsiäislauantaita vielä kaikille!
 
Viimeyö oli ihan kauhea! Meinasi jo tajukin mennä sen olon takia. Imetys rikkoo tätä menoa mun selän, kädet kramppaa kans. Pahin on öisin ja kumpikaan ei ole tyytyväinen. Väsymys tuplaantuu siinä samalla. :'( :headwall:
Sattumoisin zoe-f kirjoitti tuossa ylempää niin alan jo harkita jos siirryttäis puoliks pulloon.
Tajusin just et nyt on ollut kovat päänsärytkin vielä, niin vois kyl johtua tuosta selän rasituksesta. ITselläni on huono tuo selkä muutenkin. :/

Mömmis ja neiti 1vk 5vrk
 
Hei! Ilmoittaisin, että meille syntyi poika 4.4.2009 klo 21.02. Painoa 3600g ja pituutta 51cm. Synnytys sujui hyvin ja tiistaina kotiuduttiin. Toivottavasti mahdun mukaan joukkoon, vaikka tämä maalismasu synnytti vasta huhtikuun puolella. Yritän olla tällä puolella aktiivisempi kuin odotuspuolella, jossa olin sivusta seuraajana. Tosin ensin on urakkana lukea tämä ketju läpi, että pääsee "sisälle", että missä mennään...eli palaan palstalle heti kun kerkiän =)

Misa75+"pomo"
 
Zoe-F Mulla on kanssa nuo rintakumit käytössä ja silti tekee kipeää. :ashamed: Ja en myöskään osaa imettää kuin kyljellään. Se on ihan kiva asento, mutta sitten kun ei pääse jonain päivinä mihinkään sohvalta, niin tulee siitä makoilustakin rankkaa. Pikkuhiljaa ollaan opittu myös istualleen syömään, mutta on se vielä aika haromista. Vielä imetän, mutta en voi sanoa, että se kivaa olisi ja sen vuoksi on syyllinen olo.

Kaatjuska
Me tehdään kanssa niin, että mies antaa öisin yhdellä syötöllä mun lypsettyä maitoa. Lypsän maidon illalla ja aamuisinkin pitää lypsää, kun on tissit sitten niin täynnä, ettei vauva jaksa niitä syödä tyhjiksi. Saan hieman pidemmät yöunet ja olo on ihan virkeä päivisin!

mimmu ja vuvva 4vk ja 2pv
 
Kaa
Tuosta imettämisestä tai sen lopettamisesta ei kannata ottaa stressiä tai syyllisyyttä. Tärkeintä on, että vauva saa ravintoa, oli se sitten korvikkeesta tai tissistä. =)

Täällä on tiukasti harkinnassa rela-tipat... on ikävä katsoa kun pikkuinen vääntää ja huutaa naama punaisena mahatuskiansa. :/ Pitääkin tiistaina ottaa neuvolassa puheeksi tuo mahavaivaisuus ja miettiä siihen ratkaisua. Oma ruokavalio pitää ainakin tarkistaa. Minulla on tiukka paikka tuon ruisleivän syönnin lopettamisen kanssa, jos sitä ehdotetaan... raskauden aikana "opin" syömään ruisleipää ja nyt en siitä luopuisi ihan helpolla. Mutta jos se auttaa Pikkumiestä, niin pakko se on lopettaa. :|

Huomenna mennään mummolaan (outoa, siis minun vanhempieni luo, Pikkumiehen mummolaan) pääsiäisaterialle ja tavataan koko meikäläisen perhe. On siinä useampi syli sitten kantelemaan tätä sylivauvaa. :D
 
Moikka!

Mä oon kanssa sitä mieltä ettei todellakaan kannata tuntea syyllisyyttä imettämisen lopettamisesta tai imetyksen epäonnistumisesta. Se on äidin ja vauvan kannalta paljon tärkeämpää että molemmat on tyytyväisiä ja hyvin voivia kun se mistä vauva sen ravinnon saa. Hyvin ne vauvat kasvaa sillä korvikkeellakin. =)

Kummien lukumäärä on meilläkin mietinnässä vielä. Ollaan nyt pyydetty 2 kummia, mut harkitaan josko pyydettäisiin vielä yhtä kaveripariskuntaa. Sitten vauvalla olisi 4 kummia, niin kuin isoveljelläänkin. Musta 5 kummia ei ole liikaa, mutta kyllä se alkaa oleen jo maksimi määrä. Välillä näkee lehdessä niitä kasteilmoituksia, missä vauvalla on 8 kummia, siinä kohtaa mä mietin et mitä järkee...

Mulla meni eilen totaalisesti hermot yhteen äijään kaupungilla. Oltiin Sokosella hississä ja vauva huusi kun sisävesihinaaja, luultavasti sen takia et oli just syönyt mutta en saanut vauvaa röyhtäsemään, joten masussa varmaan kiersi. Niin se äijä alkoi silittään vauvaa poskesta ja jutteli vauvalle, "että onko sulla nälkä? Äiti antaa sulle kohta ruokaa.". Mun teki mieli mottasta sitä äijää nyrkillä naamaan, kun alkoi ärsyttään niin paljon. Ensinnäkin se et se meni silitteleen vauvaa naamasta ja toiseks se et mistä hemmetistä se tietää onko vauvalla nälkä. Ei vaivan itku aina tarkoita sitä että sillä on nälkä!! Ja illalla meidän äiti alkoi mulle paasaamaan vauvan vaatetuksesta. :eek: Vauvalla oli kuulemma liikaa sisällä päällä, kun sillä oli body, puolipotkuhousut ja sit semmoinen puuvillainen kokoasu. Äiti huomas kyllä itsekin et ärsyynyin sen kommentista, kun alkoi heti paikkaileen puhumisiaan.

marza ja prinsessa, 3 vkoa
 

Yhteistyössä