**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Meille tuli vain kaksi kummia. Yksikin olisi riittänyt meille, mutta kun virallisesti täytyy olla kaksi.

Zoe. :) Kyllähän sylikummi voi istua tuolilla vauvan kanssa koko toimituksen ajan. Näin meillä tehtiin.

Mä haisen aivan järkyttävälle hielle! Käyn suihkussa aamuin illoin ja tuntuu, että haisen silti koko ajan... :/ Onko kukaan muu huomannut synnytyksen jälkeen sellaista muutosta? Johtuukohan hormoneista?

Vauva 5vk 5pv
 
Zoe-f Mulla on kanssa just tuollaista kipua, mitä kuvailit! Mutta välillä onneks ei. Oon kyllä vahtinut tuota imuotetta ja se näyttäis olevan ihan ok. Johtuiskohan sitten rintakumista se kipu? Kun ote on supumpi siinä joka tapauksessa.. Ymmärrän tosi hyvin ton sun päätöksen kun itsekin koko ajan mietin samaa! :ashamed: Mutta tosiaan pääasia on, että äiti jaksaa hoitaa vauvaa ja vauvalla on maha täynnä! Ei pitäis ottaa tällaista stressiä asiasta. Jos väsyn liikaa, niin sitten lopetan kanssa.

Marza Aika inhottavaa, että joku menee koskemaan vauvan naamaan! Hyi. Ja ainahan nuo sivulliset ihmiset tietää paremmin, mitä vauva tarvitsee! :D

Meillä on käytössä rela-tipat ja cuplatonit ja ne tuntuvat auttavan. Onhan tosin vauvakin kasvanut, että tiedä sitä, johtuisko vaivojen helpottaminen siitä.. Tänään mies maistoi sitä jekovit-vitamiinia. Se oli kuulema ihan sairaan pahaa! Voi vauvaraukkoja, kun joutuvat niitä syömään!

Ostettiin tänään autoon matkarattaat, jotka on kätsyt kaupoilla. Ne on aika hyvät, kun ei tarvi kanniskella turvakaukaloa, se kun painaa nyt jo tosi paljon, saati sitten kun vauva on vähän isompi!

Hyvää illanjatkoa kaikille!
 
Noni käytiinpä lääkäris ja sain piikit peppuun. Panacodia pitäis nyt vetää. Lähete fysiioterapeutille tosta selästä. Kuulemma rinnat niin painavat että rasittaa semisti selkää ja vielä tää imetyskin. Sanoi että joo ny ei muuta ku urakalla pumppaamaan. :kieh:

Mies toi ruokaa ->
 
Misalle onnittelut vauvasta!

Mömmis, kiva kuva lehdessä teistä kolmesta! :)

Ätänään on käyty ajelulla sukulaisia moikkaamassa ja huomenna jatkuu meidän kierros vielä mun vanhempien luo. Toisiks vanhimmalla meni hermot tä autossa ja hän jaksoi kiljua yhtä soittoa ainakin puoli tuntia..... |O , että oli kiva kotimatka!!!

Tämä meidän vauva ei onneksi ole tähän mennessä vielä kovin huudellut masukipuja. Vielähän tuo siis ehtii sen alkaa mutta syö ja nukkuu, välillä pissii ja kakkii. Vaipasta on kyllä aika tarkka, silloin jos on neidin mielestä jo liian märkää niin sen kyllä kuulee. :D
Vauva-arki ei oo ollut ihan niin kamalaa tähän asti kuin se mun kuvitelmissa oli, vois olla siis vielä rankempaakin. Taitaa olla sellainen harkitseva tapaus tää. No, sen aika näyttää.

Muija ja emäntä 3,5 vko
 
Kirjottelen näin ihmisten aikaan tällä kertaa - jos pikkuhiljaa pääsis eroon tuosta yökuksimisesta. Nukuttuja tunteja tulee edelleen yössä kovin niukasti, 4-5 tuntia yhteensä. Päivällä en saa/ ehdi nukkua.

Tänään tuli Siirille täydet kaksi viikoa ikää ja sen kunniaksi aloitettiin kaksi uutta juttua: ulkoilu ja D-vitamiinit. Ulkona oltiin 15 min ja just sen verran Siiri tirsoja ottikin, yhden kerran piti vaunuja lullata terassilla.

Ootte puhunnu painosta aikaisemmin. Mulla tuli yhteensä vajaat 13 kg, joista jäljellä nyt noin 2,5 kg.

Kummeja meidän tytölle tulee neljä, kaksi pariskuntaa.

Nyt petiin ja toivottavasti mun yöpäivystysvuorot tällä palstalla on ohi... :kieh:
 
Zoe-F Mulla oli kans just tollasia kipuja rinnoissa kun imetin. Viimeisen kerran imetin kun vesi valui silmistä ja purin hammasta etten ois huutanu ääneen. Haavoja ei ollu missään vaiheessa, pelkkä kipu. Mies sitten lopulta sanoi että onko pakko imettää jos tekee noin kipeeta?! Siinä kohtaa huokaisi omatunto että "ehkä mä en oo huono äiti jos lopetan imettämisen". Täysimetystä ei ehditty harrastaa missään kohtaa kun keskolan jälkeen ei ihan heti saanu kokonaan imettää. Sen illan jälkeen poika on saanut pelkästään pullosta mun maitoa. Toistaiseksi ei oo tarvittu edes korviketta. Täytyy vaan ahkeraan pumpata ettei maidon tulo lopu.

kummeja meille tulee kolme; mun veli vaimoineen ja mun lapsuudenystävä. Mun veli tulee olemaan sylikummi.

maitohappobakteerit meillä on reloja tiputettu jo keskolassa masuvaivoihin ja syön myös itse bakteereita. Mä uskon niiden suotuisaan vaikutukseen vatsan hyvinvoinnin lisäksi myös mm. osana vastustuskykyä.
 
Mökin muija, kas siekin huomasit meidät lehdestä. :D

Äh, ton pumppauksen kans. Pitää sit koettaa josko aamulla tulis paremmin. Sain vaivaiset 80ml kun tunnin epätoivoisesti koetin. Huoh... Eikä ole mitään hajua paljonko tuo neiti vetää kerralla, no sen näkee sitten kun pullosta saa.
 
Soraya, täällä kans yks haiseva mamma. :wave: :x Todella ärsyttävää ja inhottavaa haista hielle vaikka kuinka kävis suihkussa, mut kai se menee jossain vaiheessa ohi...

Onko muilla semmosta ongelmaa et unohdatte antaa d-vitamiinit? Mä oon viikon aikana antanut kolme kertaa, kun en yksinkertaisesti muista antaa tippoja. Pitäisköhän mun laittaa kännykkään muistutus joka päivälle että vauva saa joka päivä d-tipat. :D

Nyt pakkaamaan kamoja ja mökkeilemään appivanhempien mökille. Ihana ilma ainakin siellä. B)

marza ja prinsessa (jolle on vihdoinkin päätetty nimi =) )
 
Ainiin ne d-tipat pitäis ostaa, vois tänään samalla reissul hakee apteekis ku käydään vaunuilemas siwaan päin. Eka kerta kun ulos mennään vaunujen kanssa. Jännää!

Tyttö söi yöllä sitten lypsymaitoa ja meni tosiaan se 70ml masuun ja loput jäi pullon pohjalle. Ihanaa kun sai nukkua pidempää, ja ah, neiti päätti vielä koko aaaamun nukkua yhteen putkeen. Ehdin saada kivasti unta kasaan. :heart:

Huu ku pitkät kynnet tällä, vois nips naps niitä kuhan nukahtais eka. :D

Mömmis ja neiti 1vk 6vrk
 
moikka

Hyvää pääsiäistä kaikille!!

Jos saisin nyt kirjoiteltua ja kommentoitua kun mies ja poika ulkona ja "Nennukka" nukkuu.. (ainakin toistaiseksi ;) )

Mömmis: Tuosta läheisyydestä kirjoittelit.. Itse olen kanssa jo nyt huomannut että tyttö ihan selvästi kaipaa välillä läheisyyttää. Iltaisin jos ei asetu omaan sänkyyn niin otan meidän sänkyyn, tarjoan tissiä ja siihen nukhataa tyytyväisenä.. ei välttämättä ole edes nälkä mutta läheisyys rauhoittaa kummasti. Okei.. ja ihtee nukuttaa kans tosi hyvin kun toinen tuhisee viekussa :D

ZoeF: Noista supistuksista.. itse ihmettelin kuinka kivuttomia mulla oli supistukset siinä vaiheessa kun aukenin 3-6cm.. hyvin pärjäsin lämpimän suihkun avulla.. esikoisen aikaan tuossa vaiheessa oli jo epiduraali muistaakseni...
Itse myös täytyy aina tarkistaa että onhan tyttö varmasti hengissä jos ei herää normaali aikaan aina syömään :whistle: Tänäänkin jätti klo6:n syönnin väliin niin äiti oli kärppänä hereillä 6.30 että onko kaikki hyvin :whistle:

Soraya: hikoilusta.. täällä kans pukkaa hikeä, mutta saattaa kyllä johtua siitäkin että kuume sahannut edes takas pari päivää kun rintatulehdus.. mutta esikoisen ollessa vauva niin kyllä hiotti ihan urakalla.

Misalle
onnea!!

mistäs muusta olittekaan jutelleet...

Itse kans mietin tuota että pitääkö ristiäiset pitää ennen kun vauva 2kk.. ja että jos ei pidetä sitä ennen niin pitääkö nimi ilmoittaa jonnekkin. soitetaan alkavalla viikolla kirkkoon ja varmistetaan ja varataan ristiäis pv.
Kummeja tulee joko 2 tai 3.. ei ole vielä ihan varmaa..

kotityöt.. Meillä mies on vielä 2viikkoa kotona niin ei ongelmaa tällä hetkellä kotitöitten kanssa.. Mutta en ole jaksunut stressata.. karvaa on paljon kun koira irrottaa talvikarvaa jne mutta teen kun ehdin..
Sitten vaan mietityttää että miten kerkee kun mies lähtee töihin ja olen itsekseen poitsun ja neitokaisen kanssa. Mutta niinhän se on että ei ne työt karkaa ;) ja yritän ollakkin stressaamatta.. vaikka itseä ärsyttää suunnattomasti kaikki tekemättömät työt.

imetyksestä.. ei siitä kannata stressiä ottaa. Jos ei pysty imettämään niin sitten korvikkeella.. miten jokainen kokee parhaaksi. Niin kuin joku jo sanoikin niin pääasia kunhan vauva kasvaa :)
Itsellä tämä alku vähän hankalaa kun rinnan päät vähän rikki (antoivat sairaalasta lasinohia mukaan) mutta muuten ei ongelmia.. nyt alkaneet parantua onneksi. Muuten imettäminen ei satu muuta kuin alussa kun neiti tarttuu niin suurella imuteholla kiinni :LOL:
Itse nautin imettämisestä. yöllä vaan antaa tissin suuhun ja neiti on tyytyväinen.. päivisin imetän istuillaan.
Mielelläni imettäisin tyttöä pidempään kuin esikoista (4kk) mutta katsoo nyt tuleeko yliherkkyyksiä niin kuin pojalla.. hänellä oli ruis, vehnä, maito ja muna.. ne olisi minun pitänyt karsia ruokacaliosta eikä itsestä ollut siihen :ashamed: joten imetys tyssäsi sitten siihen ja almiron peptillä mentiin.

Täällä mennyt todella hyvin ensimmäinen elinviikko :D tyttö nukkuu yöt hyvin jne..
Mulle tosin paukas rintatulehduksen ja pari päivää kuume hipoi 40 astetta.. eilen hain lääkekuurin ja tänään olo jo hyvä =9 en tiedä vaikuttaako tuo kuume vai mikä, mutta ne päivät jotka olen kuumeessa ollut, neiti on mahaansa itkeskellyt. Eilen kun sai kakn tehtyä illasta (tai iltayöstä) niin asettui vasta nukkumaan. sitä ennen aina nukahti ja sitten heräsi siihen kun massua väänti. Mietin juuri että oisko tuohon nyt sitten paras antaa maitohappobakteereita ja cuplatoneja jos oireet jatkuu.

me käytiin eilen ensimmäisen kerran ulkoilemass 15min. tyttö nukkua sihnutti vaunuissa tyytyväisenä =) ja olis takoitus tänäänkin pieni lenkki käydä jos vain oma olo ei mene huonommaksi. Tekee jo mieli ihan kunnon kävelyille niin kuin Zoekin jo tuumi.

nytpä ei muuta.. johan tässä jo teksitä tulikin :whistle:

pitää lähetä lääke nappaamaan nyt muistin aikaan.

danjuska ja "nennu" 9vrk
 
Kummeista Meillä on esikoisella 6 kummia ja tälle tytölle tulee kans 6 kummia. :ashamed: Eipä tuu sitten sisarusten kesken tappelua kummeista, kun itse ainakin lapsuudesta muistan, että mua niin otti pattiin, kun veljellä oli enemmän kummeja kuin mulla. :LOL:

Meillä kitistää masua. Huomenna mennään miehen veljen luo vyöhyketerapiaan. Onneksi on suvussa tuollainen, niin ei tartte odotella aikaa.
Viime yönä valvottiin ja kitistiin kahteen asti. Pakko se on varmaan alottaa relatipat noitten disflatylin rinnalla niinkuin esikoisen kanssa. :(

Viipi ja Typy 1kk 8pv :heart:
 
Viipi: Meillä kans valvottiin viime yönä. neiti kitisi koko yön ihan aamuun asti. olen varmaan tunnin yhteensä nukkunu ku lasketaan pienet torkahukset yhteen. väsyttää. ja ärsyttää ku päivällä oli mahollisuus nukkua niin enpä saanu unen päästä kiinni. :attn: Toissa ilta oli ihan ihmeellinen kun neiti laittoi nukkumaan ilman itkuja. Jopa se oli luksusta. Noh eiköhän se tästä.

Ei meinaa pysyä ajatukset kasassa tähän kirjottamiseen joten täytyy joku toinen kertaa jatkaa kertomusta..

jossu ja tilli 1kk 2vrk
 
Todih, ulkona käyty porukalla ja d-tipat haettu samalla. Hienosti oli vaunuissa koko ulkoilun ajan. :heart: Nyt nukkuukin sikeitä.

Kauheeta kun tuntuu et aika kuluu nykyään vauhdilla, ensin katoin että kellon on 13 ja yhtäkkia onkin 19. :eek:

Nimiäiset pidetään täällä ainakin toukokuun lopussa. Vieläkään en ole kattonut tolle mekkoa. Jos sit palaan siihen vaateasiaan vasta ensikuussa.

Vitsit ku oma pylly on edelleen pipi eilisen piikinpistoksen jälkeen. :kieh:
 
Iltaa kaikille ja ihanan "munaisaa" :LOL: pääsiäistä.

Kirjoittelen pikaiseen kuulumisia:)

Meille syntyi tyttö keskiviikkona 8.4.09 kello 03:40. Pituutta oli 51 cm painoa ruhtinaalliset 3780 g. Oli noin 300 g painavempi kuin esikkoa. Suloinen tytär. Nyt talossa vallitsee akkavalta :LOL: urakalla. Ja pirpanalla on suhteellisen paljon tukkaa-tumma toistaiseksi. Saas nähdä, että muuttuuko vaaleaksi kuten esikolla vai onko suoraan isän tukka.
Enpähän joutunut käynnistykseen. Olin sairaalassa kaksi päivää ja kaikki on kunnossa. Ekana kotona olo yönä tyttö heräili aikas usein, ja niin heräsi esikkokin. Aina kun masuasukki rupesi itkemään, niin esikko havahtui ja höpötti että ei ota mun vauvaa. Mun vauva mun vauva :heart: . Suloinen. Nukkui siis samassa huoneessa.

Mutta eilen nukkui yön vaunuissa eteisessä meidän huoneen lähellä. Esikko ei ainakaan silloin havahtunut itkuun. Annetaan nyt nukkua jonkin aikaa siinä, kunnes siirretään takaisin omaan sänkyyn samaan huoneeseen sisaren kanssa. Tulee ainakin jonnin verran sitä melua yölläkin, niin eiköhän se esikko totu vähitellen. Viime yönä heräsi noin kello 1 ja kello 4 ja sitten ennen aamu 7. Ettei mitenkään paha. Esikon aikana kaksi ekaa viikkoa nukuttiin 10 minsan pätkiä ja yöllä valvottiin monta tuntia koko ajan. Tämä kaverus taasen nukkuu sen noin 20 h toistaiseksi vuorokaudessa. Aamuisin ja illalla on sen parisen tuntia ollut hereillä. Saa nähdä, että kuinka jatkuu. Mutta kaksi yö herätystä noin kolmen tunnin välein EI PAHA EI PAHA!

Maito nousi sairaalassa kotiinlähtöpäivänä. Imetin oikeasta rinnasta, kun vasemmasta vaan valui maito.Esikon aikaan nousi vasta toisella viikolla. Joten korviketta en ole joutunut laisinkaan antamaan. Sairaalassa antoivat ekana yönä, kun ottivat kaverin hoitoonsa, jotta mamma sai levätä synnytyksen jälkeen. Mutta itse synnytyksestä ensi kerralla kertomuksen kera. On aikas pitkä juttu ja verinen. :LOL: . Ei heikkohermoisille.

Painogallup Eli painoa tuli yhteensä noin 8,5 kg, joista eilisen punnituksen perusteella sairaala jäi 6,5. Eli ekaan neuvolapunnituksen perusteella painoa on +2 kg. Tänään +1,8 kg. Tosin heti raskauden alussa tuli parin kilon turvotus. Eli noin 3,8 kg painoon ennen raskautta. Lisäksi haluan saada vielä tämän vuoden puolella sen muutaman ylimääräisen kilon, jonka olen itse aiheuttanut. Eli painoa pitäisi pudottaa sellainen 7 kg yhteensä. Ei paha. Ja sen kyllä saan pois.

Jaa, tarvii palata myöhemmin asiaan. Kun pitää syödä ennen kuin neiti herää.

Jadekettu ja masuasukki 4 pvä :heart:
 
Nyt mun osalta loppu lypsyt tähän. Ei maitomäärä riitä millään. :snotty: Saa pumpata jo 2tuntia(!!!) ellei enempi saadakseen ees vajaa puolen desin annoksen tytölle yöksi. Ei onnistu ei. Siirryn kyllä nyt tasan yösyötössä korvikkeisiin suosiolla nyt kun mies hoitaa nuo yösyötöt ja mie saan levätä sen ajan. Tissiä saa kyllä edelleen ja vain silloin kun olen itse hereillä.

Lypsyn ajan tyttö kiukutteli ja vänkäs kokoajan ja nukahti lopulta. Huhhuh.
 
Onnea Miitzu ja Jadekettu!

Nyt on kuume ollut poissa jo pari päivää, olokin on hyvä ja tissi tuntuu aika normaalilta. Antibioottikuuri loppui eilen, toivottavasti tepsi nyt kunnolla - mä olen tehnyt kaikkeni tissitulehduksen uusiutumisen välttämiseksi, nyt tarvii vaan toivoa parasta.

Haltiakummeja tulee 3 tai 4.

Mie lemusin kans ku rankkitynnyri ensimmäisen kuukauden synnytyksestä, vaikka joka käänteessä kävi pesemässä kainaloita ja sutimassa dödöä. Hieneritys tasaantui samoihin aikoihin ku jälkivuoto loppui, en tiedä liittyvätkö jotenki toisiinsa.
Jotenki nyt alkaa olla sellainen suhtkoht normalisoitunut olo synnytyksen jälkeen, Mimosakin tuntuu jo niin isolta tytöltä (voiko mitään alle nelikiloista sanoa isoksi?) ja vauvan kanssa olemiseen on alkanut tulla rutiinia. Esimerkiksi imetys onnistuu istuen jopa ilman tyynyä, ensimmäisiin viikkoihin en tykännyt ollenkaan imettää istuen kun oli niin hankalaa! Kodinhoito onnistuu toisella kädellä kun toisella röhnöttää meidän sylinkipeä mussukka. Täällä siis kanssa oikea sylivauva :)

D-tipat ovat unohtuneet parina päivänä, mutta kuten joku jo sanoi, niin tuskinpa se riisitauti heti hyökkää jos parina päivänä kuukaudessa unohtaa tipat antaa. Annan yleensä samalla kun otan omatkin vitamiinit. Syön tupla-annoksen sitä raskaana oleville ja imettäville tarkoitettua vitskua, kun tuntuu ettei mulle jää mitään kun kaikki ravintoaineet tulee tisseistä ulos :D

Onko teidän vauvoilta muuten lähtenyt hiukset, tai onko sellaisia edes vielä ollutkaan? Mimosalla oli syntyessään ihan lyhyt ja aivan vaalea untuvakerros, joka lähti kokonaan pois päälaelta. Neiti näytti varsinkin unilta herättyään ihan Spedeltä :LOL: Nyt lähteneiden hiusten tilalle on jo kasvanut sänki, ihan yhtä vaaleaa on hius mutta tuntuu hieman paksummalta, saas nähdä sitten onko oikeasti muka paksumpaa.

Sain tuttisopan keitettyä ja taidan mennä ottamaan tirsat ennen murusen yöpalaa, Mimo on jo nukkumassa miehen kanssa. Meillä ei mitään vakkarirytmiä ole, mutta riippuen ajankohdasta jolloin Mimosa nukahtaa, herätään yöllä syömään kerran tai kahdesti, useimmiten kaksi kertaa. Eka syöttö on joskus 2-4 aikoihin ja toinen 6-8 välillä. Ylös noustaan siinä kymmenen maissa.

upupa ja Mimosa 6vkoa 5pvää
 
Onnea Miizuli ja Jadekettu!

Jadekettu onneksi teidän tyttö tuli nyt maailmaan ilman käynnistystä! Kyllä mä niin jännitin sun puolesta...
Ja hyvin tuntuu vauvan kanssa kotona arki alkaneen. Eiköhän se esikonkin nukkuminen parane, kun saa tosiaan totutella vauvan läsnäoloon ja ääniin huoneessa.
Oon muuten sairaan KATEELLINEN teidän vastasyntyneen unenlahjoista! meillä ei sitten IHAN nukkunut tuota 20 tuntia vuorokaudessa ihan vastasyntyneenäkään...

Nautinnollista pääsiäisen loppua kaikille! Meillä iskä viimeistä päivää lomalla ja huomenna se arki vasta oikein todella koittaa...

Kaatjuska ja Siiri 2 vkoa ja 2 pvää
 
Tukkaa on edelleen päässä saman verran kuin syntyessään ja värissä ei mtn muutoksia mielestäni. :heart:

Ihanaa, toinen yö sain taasen nukkua kunnolla. Mies syötti vain pari krt yöllä ja hyvin neiti nukkui vielä sen ajankin. Nytkin nukkuu tuolla miehen vieressä. Selkäkivut lievittyivät huimasti kun sain nukkua hyvässä asennossa ilman vauvaa. Olokin tuhat kertaa parempi ja jaksaa päivällä tehdä vaikka mitä. =)

Mömmis ja neiti 2vk
 
Kaa
Hiukset ovat samaa pituutta kuin syntyessään, mutta takaraivolta alkaa olla jo melko huopunutta tukkaa... eiköhän se kohta tuosta "tipahda". Hauska nähdä millainen meidän poika on sitten kaljuna, ennen uuden tukan kasvamista.
 
Jadeketulle ja Miizulille onnittelut!!! :flower:
Mitenkähän Suunnistaja?

Tukkaa tytöllä oli syntyessään vähän.. tumman ruskeat hiukset.. takaraivolla ja sivuilla enemmän kuin päälaella :D Ja tässä vaiheessa ainakin saman verran edelleen.
esikoisella lähti tukka kokonaan jossain vaiheessa. Saas nähdä miten neitin käy.

Ja meillä vaihtuu vaippa merkki :kieh: :headwall:
eilen illalla taas sekä tänään 2kertaa on saanut neidin vaihtaa kuiviin melkein heti kun on vaipan vaihtanut |O äsken sain nukkumaan ja alkoi samantien kitistä.. ja puoli kylkeä aivan märkänä :headwall: Muistelinkin että esikoisen aikaan oli sama onglema.. liberot valskas alussa.. mutta vähän isompana tykkäsin enemmän liberoista ja silloin eivät enää valskanneetkaan.. että kaupaan käypi tieni huomenna jos oma olo ok.

Eilen en sitten lähtenytkään ulos kun alkoi kuumetta edelleen nostaa.. itku jo pääsi kun olo oli niin kurja ja mietin että miks ei antibiotit ala vaikuttaa.. no, tänään ei onneksi ole kuumetta nostanut joten josko huomenna ulos..a lkaa pää hajota neljän seinän sisällä |O

ei tässä saa rauhassa kirjotettua kun poitsu höpöttää vieressä :D joten lähden tästä pikku hiljaa iltapuuhille jässikän kanssa.

danjuska ja "nennu" 10vrk
 
Moikka!

Jadeketulle ja miizulille onnea!

Tukkaa oli meidän tytöllä syntyessään paljon ja ihan mustaa. Kaverit mulle pilailikin että missäs sitä on viime kesänä käyty :LOL: kun tytöllä on pikimusta tukka, tumma iho (näyttää ihan ruskettuneelta) ja aivan tummat silmät. Me kun ollaan miehen kanssa molemmat melko vaaleita. Mutta kyllä tuo tyttö isänsä tyttö on. :D

Me oltiin eilen mökillä ja laitoin siellä tytön ulos nukkumaan vaunuihin ekaa kertaa. Nukkui reilun parin tuntia ulkona, mitä nyt välillä vähän kitisi. Itse istuttiin vieressä ja nautittiin auringosta ja keväästä. Siiderinkin maistui mahtavalta siinä pihaterassilla istuessa. :D

Upupa, onko tuo Mimosa jo ihan lopullinen nimi? Mites muilla, onko nimet jo päätetty? Me tosiaan saatiin vihdosta viimein yhteisymmärrys tuosta nimestä, ja kotona ollaan vauvaa sillä nimellä jo kutsuttukin. Mun sisko tietää nimen, mutta muille ei ola vielä kerrottu. Toisaalta ei se mikään salaisuus ole, mutta anoppi ja appiukko eivät halua nimeä kuulla ennen ristiäisiä.

Nyt meen haukkaan itsetekemää pizzaa ennen kun tyttö heräilee syömään.

marza ja prinsessa 3 vkoa 2 pvää
 

Yhteistyössä