**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Heipsan,

Pikaisesti tulin päivittelemään kuulumisia. Kohta on taas lähtö vyöhyketerapiaan. Oltiin tänään neuvolassa. Meillä oli viikkoa aikaisemmin lääkärineuvola, joten tämä oli nyt 5 viikon neuvola 6 viikon sijasta. Hyvin oli poika kasvanut. Painoa oli 5075 g pituus 55 cm. Painoa oli tullut kilo kolmessa viikossa ja senttejä 1/vko.

Pojilla on flunssa helpottamassa, Sintillä jäi aika lieväksi. Vielä on räkäinen nenä mutta onneksi ei ole ollut niin paha, että olis haitannut imemistä ja hengittämistä. Suosittelen muuten Nenä-Friidaa, se on aivan ykkönen!

Sintillä on vatsavaivat alkaneet helpottaa. Tiedä sitten onko vyöhyketerapia ihan oikeesti auttanut mutta kahden kerran jälkeen alkoi kakka tulla 2-3 kertaa päivässä ja viime yö oli ensimmäinen, kun meillä ei kertaakaan ähisty vatsavaivoja :D :D :D !!! Vielä kuitenkin jatketaan terapiakäyntejä, kun suositus oli 5 kerran jakso.

Jaahas, ei muuta kuin pientä herättelemään ja reissuun.

Iines ja Sintti 5 vkoa
 
Tervehdys!

Ihanaa, käytiin eilen neuvolassa vaa'alla ja Mimosa painaa vihdoin yli kolme kiloa! Nyt siis pituutta 52cm ja painoa 3020g. Pituudessa ottanut roimasti kiinni, toivottavasti pian painossakin. Terkka oli tyytyväinen kun tyttö kasvaa omia käyriään, ja kehui taas pikkuista jänteväksi ja reippaaksi. Me taas saimme miehen kanssa noottia perhepedistä, lapsi kuulemma tukehtuu tai tippuu sängystä jos otamme hänet viereemme nukkumaan. :snotty:

Tissitulehdus alkaa olemaan muisto vain, sunnuntaina olo oli jo melko hyvä ja mies veikin meidät tytöt merkkipäiväajelulle. Käytiin merenrannalla, jossa kihlauduttiin, ja kierreltiin katselemassa kevätmuutolla olevia lintuja. Sain hääpäivä/synttärilahjaksi ihanan timanttisormuksen :heart:

Keväästä puheenollen, tänne länsirannikolle on luvattu pääsiäisviikonlopuksi melkein 15 astetta lämmintä! Vaunuiluilmoja luvassa siis, nyt kun saatiin ulkoilulupakin. Onkos teillä pääsiäissuunnitelmia? Me menemme Mimosan isoisomummon luo, sinne tulee oikein valokuvaaja ottamaan 5 sukupolven kuvan :)

Hienoa Iines että teillä alkaneet yöt sujua! Minä olen valvonut murusen kanssa pari yötä, taitaa olla jonkinsorti tiheän imun kausi menossa kun mussu tahtois hengailla tissillä koko päivän. Nyt nukkuu ihan rauhassa, mutta itse en saa unta kun on näin valoisaa.

upupa ja Mimosa 5vkoa 6pvää
 
Kaa
Pääsiäisenä syödään perinteisesti pääsiäisateria minun puolen perheeni kanssa. Meitä on yhteensä 11 henkilöä pöydän ääressä ja ruuat tehdään yhdessä. Mukavaa. Muuten hengaillaan vaan kotona normaaliin tapaan.
 
neuvolassa meillä ihan mukava tätsy, ei mikään ruudinkeksijä, mut mukava. Poika kovasti kasvanut 3700g(3060g) ja 54cm (51,5cm). Pitkä ja laiha. Seuraava tarkastu sit 2kk ikäisenä jälkitarkastuksen yhteydessä.

Gallup: Paljonko on äityleillä kiloja jäänyt tästä raskaudesta? Siis missä mennään nyt?

Gallup 2: asennetaanko teidän neuvolassa kierukka jälkitarkastuksen yhteydessä? vai pitääkö olla pidempi aika synnytyksestä?

Mulla paino ennen raskautta 65kg, nyt 68kg, joten 3kg plussalla vielä. Tissit in niin isot, et näytän suht hoikalta :saint:

samppa+ ukko 2vk
 
Moikka moi!

Ja tsemppiä kaikille masuvaivoista kärsiville.

Kiva lukea muiden vauva-arjesta. Meillä arki rullaa edelleen ihan mukavasti, mutta kyllä tuo tyttö kitisee paljon enemmän kun esikoinen aikoinaan. Ei itke kauheesti, mutta semmosta kitinää pitää koko ajan jos ei oo sylissä. Nytkin nukkuu tuolla miehen rinnan päällä sohvalla ja on kovin tyytyväinen, mutta jos tytön veis sänkyyn tai sitteriin, niin johan alkais huuto. Se on semmonen sylivauva.

Yöt meillä menee edellen niin hyvin, etten oikein uskalla edes ääneen sanoa.. :LOL: Viime yönä syötin tytön kerran, ja muut ajat nukkui kun tukki. Onneks nuo kitinät ajoittuu päiväsaikaan, ja yöt nukutaan, eikä toinpäin.

Joku kyseli tuosta vauvan syömismäärästä. Meillä vauva on tissillä yleensä 15-30 min kerrallaan ja välillä oon antanut tuttelia. Tai isi antoi, kun äiskä olis hoppailemassa. :whistle: Silloin tyttö on juonut maksimissaan 50 ml, joten tuo mimmukan vauvan juoma 125 ml kuulostaa hurjan paljolta. :eek: :D

Pääsiäinen meillä menee aika perinteiseen malliin. Perjantaina mun äiti tekee meille pääsiäsilounaan, lauantaiksi mennään meidän kavereille saunomaan ja istuun iltaa ja sunnuntaina mennään miehen vanhempien mökille pääsiäislounaalle.

Aloitettiin muuten miehen kanssa lakkoilu maanataina; mies on tupakkalakossa ja mä karkkilakossa. :LOL: Oon syönyt aivan valtavia määriä karkkia viime aikoina, että oikein itseäkin hirvittää ja nyt päätin että se saa loppua. Samalla ehdotin miehelle et se alottais jo kauan puhumansa tupakkalakon samaan aikaan ja mun hämmästyksekseni suostui. :eek: Toivotaan et meidän lakot kestää.

Sain nyt vihdosta viimein varattua ristiäispäivän ja papin meille. Meidän tyttö kastetaan äitienpäivänä. :heart: Varasin myös tuon läheisen seurakuntasalin vaikka aluks ristiäiset piti pitää anoppilassa. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen et kivempi ne olis pitää jossain missä olis enemmän tilaa ja siks varasin nyt tuon tilan, mutta mä luulin et seurakuntasalit saa varata ilmaiseksi kirkollisia toimituksia varten. Mutta se maksoikin 60 euroa!! Meillä menee nyt taas uudestaan mietintään tuo ristiäisten pitopaikka... Pitäiskö ne sittenkin pitää anoppilassa ja säästää 60 euroa....

Myöhästyneet synttärionnittelut upapalle! Tässähän tuntee ittensä ihan vanhaks, kun vasta 20 täytit. Mulla olis ens vuonna edessä kolmekymppiset ja pientä kriisiäkin alkaa jo pukkaan päälle. :LOL:

marza ja prinsessa 2 vkoa ja 3 pvää
 
sampan galluppeihin vielä vastailen:

gallup 1 : kiloja ei ole enää yhtään tästä raskaudesta jäljellä, mutta ekasta on. :LOL: Ekassa raskaudessa mulle tuli kiloja vajaa 20, joita en sit kaikkia ehtinyt laihduttaa ennen uutta raskautta. Nyt kiloja tuli vajaa 7 ja ne on jo kaikki lähteneet. Mutta siis reilu 10 kiloa ainakin pitäis vielä saada pois. :eek:

gallup 2 :meidän neuvolassa kierukan saa jälkitarkastuksen yhteydessä, mutta mulla ei sille ole tarvetta. Ajattelin pillereitä syödä vuoden verran ja sit kolmonen saa tulla jos on tullakseen. =)
 
Kaa
^marza, älä stressaa tuosta kolmenkympin saavuttamisesta... turhaa. Sitäpaitsi täällä ollaan jo ylitetty se 30-v raja, joten pitäisi minunkin sitten alkaa stressaamaan omaa ikääni. :D Ja sitä en aio tehdä.

Galluppiin; Painoa on jäänyt synnytyksen jälkeen vielä noin kolmisen kiloa. Mutta olo on ihanan hoikka silti! Ennen raskautta BMI oli noin 23, nyt se on (eilen piti laskea) 24,9, eli normaalipainon rajoissa ollaan vielä. =)

Toiseen galluppiin en osaa vastata, ei ole ollut tarve kysyä sitä. Itseäni hieman "hermostuttaa" tuo kierukka-asia. Ehkäisynähän se olisi helppo tapa, mutta olen kuullut useammastakin "kierukkalapsesta", eli ovat saaneet alkunsa kierukasta huolimatta. En sitten muista, onko kyse ollut kupari- vai hormonikierukasta. Toinen asia, joka minua mietityttää on migreenin ja kierukan yhteys. Itse kärsin hormonimigreenistä, eli migreeni iskee aina peri päivää ennen kuukautisia hormonimuutoksen vuoksi. Ei onneksi joka kerta, mutta suurinpiirtein joka toinen kierto.

Kaipailisin siis kokemuksia tuosta kierukan käytöstä. Miten on teille sopinut (siis te joilla on sellainen ollut) ja kumpiko kierukka oli kyseessä?
 
moikka

Jospa kerkeäsiin jonkun rivin naputella kun tyttö nukkuu ja poika lastenohjleman ääressä =)

Täällä lähtenyt arki rullaamaan todella hyvin.
Neitokainen pääasiassa vielä syö ja nukkuu. illalla on pidemmän pätkän sitten hereillä.
Öisin syödään kaksi kertaa ja aamulla nukutaan kasin hujakoille =)

Vaipanvaihdot ei miellytä yhtään ;)

Sampan galluppeihin;
1. kiloja tällä hetkellä vielä n. 5,5kg jäljellä... elikkä noin 7kg on hävinnyt tässä 4 vuorokaudessa.
2. En ole tietoa tuosta kierrukasta, miten täällä menetellään. Pillereitä olen itsekkin ajatellut.. mutta toisaalta tuntuu että tämä saattais olla meidän viimoinen vaavi, jolloin kierrukka voisi olla kätevämpi.. vaikka taas toinen ääni sanoo että ei kierrukkaa.. jos vaikka vielä yksi tulisikin ;) menee aika vuoristorataa tunteet..

Upupa: Hienoa että Mimosa kasvaa ja vahvistuu =)

vauvan syönti määrästä.. viihtyy tällä hetkellä kerrallaan syömässä n.15-25 min
Maito mulla nousi eilen oikein kunnolla ja jouduin pumppailemaan pois ettei aivan räjähdä tissit.. joten nyt kun maitoa tulee reilusti niin tyttö saa helpommin syötyä eikä syö enää niin kauaa.

Pääsiäiseksi tulee minun porkat kylään ja vauvaa katsomaan =)
Muuten meillä ei mitään kummempia suunitelmia ole.

tosiaan leppoisasti lähetenyt menemään ja isovelikään ei mustis ainakaan vielä ole ollut. haluaa sylissä pitää ja hoitaa.
Aika menee nopsaan ja mieli tekisi vain pitää pikku "nennua" sylissä nuuskutella ihanaa vauvan tuoksua :heart:
Öisin nukkuukin meidän vieressä, joka on ihmeellisen rauhoittavaa =) muistan esikoisen aikaan kun yhdessä päikkärit nukuttiin. mikään ei olut rentouttavampaa kuin tuhiseva vauva kainalossa :D :heart:

alla kuva "Nennusta" 2 vrk:n ikäisenä


 
gallupit kiloja jäljellä kolme. Taitaa olla ihan työn takana saada ne pois. Ja tyytyväinen olisin, jos saisin poltettua 8 kg. Tuskimpa ihan lähiaikoina tuota ihmettä tapahtuu.. On sen verran hyvin maistunu karkit viime päivinä!

En ole edes miettinyt tuota ehkäisyasiaa! :eek: Hormonaalista en haluaisi, kun kierto ei tasaantunut ikinä, kun lopetin pillerit. Kierukka tuntuu taas aika järeältä keinolta. Kun oon tällainen spontaani ihminen... :D Joten en ole kysellyt neuvolassa niistä mitään..

zoe-f kamala lasku! :eek: Ja tuli noin nopeasti! Me ei olla vielä saatu. onkohan ne unohtanu! :LOL:

marza
pojan maha veti aluksi kanssa tuon 50 ml, mutta määrä on suurentunut vauhdilla. Ja yleensä vauva ei ole syönyt reiluun neljään tuntiin mitään, kun vetäisee tuon reilun desin ruokaa! =)

Meillä ei ole mitään suunnitelmia pääsiäiseksi. Pitää varmaan kehittää jotain arjesta poikkeavaa!

Mimmu ja vuvva kohta 4 vk
 
Mä en edes tiedä paljonko lähti kiloja, vois huomenna neuvolassa tsiikaa nopsaa. :p

Pääsiäisenä varmaan vietetään ihan iisiä kotielämää. Eli seurustelua tytön kanssa ja omien juttujen tekemistä. Rennosti siis. :)

Mömmis ja neiti 1vk 1vrk
 
Mulla kiloja edelleen +11kg ennen raskautta :kieh:


zoe-f
Tänne tuli ensimmäinen lasku 315e ja nyt vielä 121e. *kiroo*
Täytyy soitella sairaalaan ja siirtää vähän eräpäivää. Ei millään nyt rahaa maksaa noin isoja summia kun ristiäisetkin tulossa...

[/img]
Koodi:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2brr3+reija-esimerkkikansio.html
 
Kiitos onnitteluista :)

Sampan gallupeihin: Lähtöpaino oli 43kg, ja eilen neuvolassa vaaka näytti 51 kiloa. Eli mukavasti on jäänyt kiloja, toivottavasti en imetyksen myötä laihtuisi entisiin lukemiin, tykkään nykyisestä muodokkaammasta vartalosta :p Ja kondomeilla mennään, terkka yritti kyllä suositella pillereitä ja rengasta mutta en halua hormoneita syödä ja pillerit ei muutenkaan sovi tällaiselle hajamieliselle professorille kuin minä :D

Sairaalalaskut löysivät tiensä meillekin, minusta 6 x 30,30e ja Mimosasta 10 x 30,30e. Eli yhteensä himpun vajaat 500 euroa. Ei ole synnyttäminen halpaa :LOL:

Ulkoiluluvan saaneina kävimme tänään keräämässä vaunupinnoja. Mies on ihan innoissaan, tavoite on kuulemma nähdä tänä vuonna vaunuillessa 200 eri lintulajia. Eräs lintuharrastaja keräsi vuoden aikana melkein 300 vaunupinnaa, naureskelin sitä aikanaan ja kas, mihin sitä itse ryhtyykään :whistle:

Ja taas alkaa sylissä venkoilla siihen tahtiin että taitaa olla taas ruoka-aika. :wave:

upupa ja Mimosa 5vkoa 6pvää
 
Moikka!

Gallupit: Kiloja jäljellä 10 KÄÄK! Kierukkaa tarjottiin en halunnut, hirveesti ongelmia ehkäsyn ja migreenin kanssa niin kun minipillerit sitten vihdoin sopi yhteen migreenin kanssa niin niillä nyt jatketaan.

Pääsiäisenä molempien vanhempien luo syömään ja muuten ihan rauhassa vaan keskenään.

Poju on tänään 1kk 4vko. Huomenna neuvola. edellisestä käynnistä kaks viikkoo jännittää painon nousu! Vatsa täällä hiukan vaivaa edelleen, mutta nukutaan pääosin öisin 4-5 tuntia putkeen. Lypsän maitoa ja syötän pullosta kun tissit ei kestäny imemistä. Nyt on sen verran maito hiipunut että yks ruoka päivässä on korviketta. Mutta oon tyytyväinen että pääosin Joonatan saa mun maitoa!

Pitäisi huomenna soittaa kanttorille ja valita ristiäisiin virret...Meidän suku on varsinaista laulaja sukua...no ei todellakaan, mutta kai niitä virsiä sitten on pakko olla kun pappi käski kanttorille soittaa??!!

Tietääkö joku että kun meillä on poika siis syntynyt 10.2 ja ristiäiset 26.4 ni pitäiskö mun ilmoittaa väestörekisteriin JO ennen ristiäisiä poika vai onko siinä joku aikaraja? Kun lapussa joka saatiin maistraatista lukee että se annetaan papille sitten mutta kun on erikoistapaus????

ellip
 
moikka

huh.. täällä yrittänee pukata tulehdusta :/ palelee ja vase tissi järkun kipee.. oon nyt pumppaillut ja hieronut kun selvästi semmoinen kova kohta tuossa.
Sama oli esikoisen aikaan ja paukahti hetkessä 40 asteen kuume :|
jospa menis ohi näin vähällä.

huh onpas Upupalle tullut sairaala lasku :eek:
Minkähän moinen meille tulee.. minkäläisia laskuja teille tullut jotka pari pv:ää olleet sairaalassa???

Meillä pientä rytmiä jo nyt havaittavissa.. (ainaki toistaiseksi..) tyttö käy illalla 20-21 nukkumaan nukkuu tunnin-kaksi herää syömään (ollaan vielä silloin itse hereillä) sitten nukkuu kahden, kolme kipeppeille ja syö, nukkuu pari tuntia, syö ja sitten huilii vielä kahdeksaan asti.
kun on syöty aamu touhut tehty niin käy nukkumaan ja heräilee yhden maita (eli ihan kohta) tämä on semmoinen väli joka ottaa tisseillä koville |O iltapäivästä nukkuu sitten vähän lyhempiä pätkiä onneksi!

ZoeF: tuohon sylissä pitämiseen.. Nauti pojasta ja hänen läheisyydestään niin plajon kuin vain haluat! :heart:
Itse esikoisen aikaan ajattelin että entäs jos se tottuu liikaa olemaan sylissä ja tottuu nukkumaan vain vieressä ja ja ja.. turhaa itseäni stressasin ja kuitenkin lapset kasvaa niin äkkiä.
Tytön kanssa olen paljon rennompi.. illalla laitetaan omaan sänkyyn nukkumaan mutta yöllä kun herää niin otan viereen ja siinä nukkuu sitten aamuun asti. välillä vaan syöttö puolta vaihdan. Ja sylissä pidän myös paljon. Miten ihana onkaan vauvan tuoksu :heart:

Toki mielipiteitä on monia mutta itse tuntuu että olisi voinut rennommin ottaa esikoisen aikaan.. tiedä sitten johtuuko siitä että oppi alusta asti nukkumaan omassa sängyssään vai muutenkin helposta ja rauhallisesta luonteesta, mutta nukkumaanmenot ym on meillä aina sujuneet suht kivuttomasti.. (lastensänkyyn kun siirtyi niin kokeili että josko sieltä saisi lähteä leikkimään mutta muuten ei ole suurempia "ongelmia" ollut) mutta nyt tajuan että jos olisin tajunnut silloin miten vähän aikaa hän vauva oli niin olisin ottanut siitä vielä enemmän irti. Vaikka kyllä nautinkin täysin siemauksin ja nukuttiin päikkäreitä yhdessä jne.. mutta.. no ehkäpä joku ymmärtää pointin mitä tarkoitan ;)

nyt vielä hieman pumppailemaan.. esikoinen nukkuu myös päikkäreitä ihme kyllä.. tuossa joku aika sitten halusi olla pumppaamassa maitoa ja sanoikin että "minä lypsän! sinä olet lehmä!" :LOL: :whistle:

 
Moikka
Meillä kitinäpäivä. aamulla jo klo 8 ylös, kun en jaksanut enää kitinää. sit koko aamupäivä kitinä ja välillä itkuakin, selkeesti ilmavaivaa. Onpahan tullut istuttua sohvalla ja syötyä seisaaltaan. Nyt laitoin ukkelin vaunuihin. Sinne yleensä rauhoittuu ihan hyvin ja niin kävi tänäänkin.
sylissä pitämisestä: meillä esikoinen oli aina sylissä, kantorepissa, liinassa, kunnes sitten oppi kävelemään ja sen koommin ei ole sylissä viihtynyt. Toinen taas tykkäsi olla sitterissä ja autokopassa ja tuuditti itsensä uneen niissä. Nukkuikin omassa sängyssä alusta saakka, eikä viihtynyt yöllä vieressä. Nyt tämä kakkonen on sit enemmänkin semmoinen sylissä pyörijä(ikää 2v3kk)
Tää kolmas onkin nyt arvoitus, aika mielellään tykkää olla sylissä ja midän sitä mielelläni sylissä ja silittelen ja ihailen, kun saattaa olla viimeinen, niin pitää nauttia ja tehdä surutyötä.
Pitäkää vauvoja sylissä jos ne sylissä viihtyy!!!!(tää on mun mielipide)

samppa ja ukkeli 2vk
 
:wave: Heippa Piiiiitkästä aikaa!

Pikapyörähdys ennen kuin palaan lähtökuoppiin eli sohvalle tissittämään pikku herraa =)
Aika menee todella vauhdilla, Möhköllä jo 3vko juhlapäivä tänään. Kasvu on todella huimaa, mittaa miehenalulla jo 60cm ja painoa yli 5kg. Olemme rajoittaneet sosiaalisen elämän koti sohvalle, syönnin merkkeihin, joten kirjoittelut jääneet vähälle.

Miten te muut ennätätte kirjoitella ja hoitaa kotihommelit sekä iiiihanan vauvanne... mä taidan olla hidas tai haltijoissani Möhköstä etten kykene muuhun kuin hänen palveluunsa :ashamed: :D

Onko teillä jälkivuoto ollut kuinka pitkään runsasta ja kirkkaan veristä( siis ei haalistunutta ruskehtavaa vaan rehellisen punaista) ? Mua jo epäilyttää onko tulehdusta ku ei tuo näytä loppuvan olleskaan :eek:
Eipä tarvi miettiä noita ehkäisy asioita kun tuo vuoto vaan jatkuu, mut ajattelin kokeilla niitä laastareita. Onko jollain niistä tietoa/ kokemusta?

Sairaalalaskut on joillakin todella huimia, meillä ma-pe olosta sai maksaa reilut 150 ? eli olen saanut vauvani edullisesti
:D

Ristijäiset vietellään kotosalla parin viikonkuluttua vain lähisukulaisten kesken ja samalla juhlitaan minun valmistujaisia pienimuotoisesti.
Nyt kutsuhuutoni kuuluu, joten mentävä on

:D

Hömäkkä ja Möhkö 3vkoa
 
Moi kaikille!
Käytiin tänään kahden nuorimman kanssa (siis vauva ja 2 v) kaupungilla. Tää viikko ollut oikea menoviikko, joka aamu ollut lähtöä johonkin päin ja hu aamusta vielä kauppaan... Jos ens viikolla ei ihan tähän tahtiin.... Ainiin, mulla ens viikolla viisurin poisto, ÄÄÄÄÄK!

Mä oon yrittänyt siivota, matot olleet ulkona eilisestä, imuri levällään. Vielä pitäis lattiat luututa ja täällä mää vaan istun :saint: . Jos tänään sais nää loppuun suoritettua.

Sairaalalaskua ei vielä tänne oo tullut, mutta ei pitäis tulla paha, yksi polikäynti ja ke - pe, siis 3 vuorokaudelta, tulee siitä yli satanen kuitenkin.

Muija ja emäntä tänään 3 viikkoa
 
Sairaalalasku oli jotain 150 euroa. Ti-la olin sairaalassa. Ja eikä tullu polikäynnistä laskua, kun Oysissa on se, että jos menee osastolle samantien, niin ei tuu polilaskua.

Kiloista. Sektioon mennessä 60,5kg ja nyt tällä hetkellä on 51,8kg. Ennen raskautta oli 49,9kg, joten yritän pitää näistä viimesistä kiloista kynsin ja hampain kiinni. :)

Ollaan menossa Typyn kanssa päivystykseen tuossa kuuden maissa. Niin räkänen, että ei auta keittosuolatipat kuin hetken. Eilisestä illasta on ollu kauhia kärtty ja itkuinen, joten mennään tarkistuttaa korvat. No toivotaan, että ei oo pikkuisella korvatulehdusta. Kuumetta ei oo, pientä lämpöilyä kylläkin.

Viipi ja Typy 1kk 4pv :heart:
 
Kotitöitä on kyllä ehtinyt hyvin tässä tehdä. Just nyt pyykkäys menossa. Kylläpäs tulee pyykkiä nyt kahta enemmän. :D

Neuvolassa käyty ja tytön paino nousi 3vrk:ssa 30g. Jee. Nouseenousee, hyvä näin. Tytöllä kaikki ok ja oli kiltisti siellä, no mitä nyt pissas sinne lattialle kun vaippa otettiin pois punnituksen ajaks :LOL: . Samalla kävin punnitsemas itteni niin jihuu 12kg lähti, vielä n.10kg niin hyvä. B)

Puhuttiin viel ehkäisystä ja ynnä muista niin tuumasin et joo kierukka tulee kyl mulle. Aattelin tota kuparikierukkaa, kun oma pää ei kestä näitä hormoonaallisia ehkäisyjä. :(

Mömmis ja neiti 1vk 2vrk
 
Jos äkkiä ehtis jotain kommentoimaan...just tultiin koiran ja vauvan kaa lenkiltä, ihanaa kun pääsee jo reippaasti käveleen tuolla aurinkoisessa kevätsäässä! Mulla tuli tosiaan kiloja reilu 20 ja laitokselle jäi jotain 10 kg. Että kova sulattelu on vielä edessä..

Sairaalalaskua tuli 170,- pari polikäyntiä ja 2 pvää synnytyksen jälkeen osastolla.

Kotitöitä teen päivällä, mies auttaa aika paljon. Lupasi kyllä että ostetaan vihdosta viimein oma pyykkikone kun tarpeeks kauan purnasin :LOL: Mulla myös tapana iltaisin järjestellä kämppää, mm. tiskejä laitella koneeseen ja keräillä päivän aikana pitkin kämppää levinneet vauvatavarat paikoilleen :saint:

Nimiäiset on sitten sunnuntaina, alkaa oleen kaikki valmista. Tosin mun tarvinnu mitään tehdäkään kun anoppi höösänny kaiken! Otan Zoen neuvosta vaarin ja annan sukulaisten jutut mennä toisesta korvasta sisään jne B)

Puuskamuikkunen ja Aunis 1kk 8 pvä
 
Heippa!

Meillä jatkuu unet edelleen niin josko ehtisin pitkästä aikaa kirjoitteleen.. :)

Sairaalalaskua tuli meille 60,60 eli taidettiin päästä todella vähällä. Su-to olin yhteensä sairaalassa ja kaupunki korvas kolmen vrkn maksut.

Kiloja tuli tosiaan 22, joista 4 olis jäljellä sinne 56 takaisin.. Eiköhän ne lähde kun kohta uskaltaa kunnolla lähteä juoksemaan yms liikuntaa harrastamaan. Nyt on vielä liikunta keskittynyt tuohon vaunujen lykkelemiseen.

Hömäkkä kysyi laastareista. Itte en aikoinani tykänny yhtään, menkat oli todella runsaat ja kivuliaat ja muutenki omituiset. Synnytyksen jälkeen aateltiin ihan kondomiehkäsyllä mennä niin kauan et voi taas yhdistelmäpillerit alottaa.. Ellei sitten kokeilis sitä kapselia.

Meillä nukuttiin viime yönä kellon ympäri kahdella vartin syömätauolla :) hiemanko luksusta! Muutenkin on poika alkanu nukkua pidempiä pätkiä kerrallaan, mikä onkin hyvä, kun oon jo miettiny et alkaako multa loppua maito, rinnat tuntuu välillä tyhjiltä nahkakintailta vielä siinäki vaiheessa ku tarvis syöttää taas... Meidän poika kun vetää kevyesti pullosta 120 ml ja saattaa senki jälkee olla vielä sen oloinen et lisääki menis :D Tästä ehkä johtuu että alkaa nyt jo käydä vaunun sisäkoppa ahtaaks pituudeltaan, kasvaa ihan uskomatonta vauhtia.

Poika oli viime lauantaina ensimmäistä kertaa mummulla kuuden tunnin ajan hoidossa kun vanhemmat lähti ihan tyynesti kaverin synttäreitä viettämään. Uskalsin itteki hyvällä omallatunnolla juoda siiderin ja mansikkakuoharia, kun maitoa oli lypsettynä yli kahteen syöttöön. Hienosti oli menny ilta! :) Tällä viikolla oon kyllä käyny jo koulullaki ja ollu muutaman tunnin ku poju on ollu iskän kanssa kotona. Mun mielestä on vaan pelkästään hyvä, että poika viihtyy ja tulee toimeen muittenki kanssa ettei vaadi äitinsä läsnäoloa 24/7.

Ristiäiset olis pääsiäisen jälkeen lauantaina ja nimikin saatiin sitten vihdoin ja viimein sovittua. Tarjoilusta meinasi tulla sukujen kesken päällekkäisyyksiä, mutta jyräsin oman mielipiteeni läpi siitä kuka tekee kakut :D

Onko muilla muuten tullut hankalia tilanteita kun kastepukuja, -maljoja ja perinteitä on kummallakin puolella ja vain yksiä voi käyttää?

Jahas, poika heräsi maratonuniltaan ja on nälkäinen :)

Agda ja poju 5 vko+1pv
 
Kotitöistä Aamulla ehdin imuroida ennen miehen lähtöä, kuivat pyykit viikkasin ja märät ripustin, kun vauva nukkui päivällä. Tiskasin osan astioista ja mies tiskasi loput aamulla, kun piti keskeyttää, kun halusi syödä! Välillä on kyllä päiviä, etten jaksa tai ehdi tehdä mitään.

Kävin tänään ystävän kanssa pitkällä vaunukävelyllä! Aurinko paistoi ja oli tosi ihanaa kävellä reippaasti piemmälle, kuin kuukausiin! :D Sen jälkeen on poika nukkunut, välillä syöden. Viime yönä vauva heräsi tunnin välein ja oli vähän sitä mieltä, että nyt ei enää nukuta. Toivottavasti ensi yönä nukkuu paremmin, vaikka päivällä onkin nukkunut aika paljon.. Eihän vauvaa voi pakottaa olemaan hereillä.

Agda Meidänkin vauveli menee mummille hoitoon viikon päästä torstaina. Tai mummi tulee kotiin hoitamaan. Vähän jännittää, että miten se menee... Joku viisi kuusi tuntia olisi hyvä.. Miten pärjäsit tissien kanssa? Kun itse mietin, että ne varmaan poksahtaa, jos en ota pumppua mukaan. Tosin, eihän se kuusi tuntia nyt niin pitkä aika ole... Mikäs siinä iltapuku kainaloissa vessassa pumpata maitoa pois.. :LOL:

Hömäkkä Mulla jälkivuoto väheni kolmen viikon kuluttua, mutta jatkuu yhä niukkana.

Viipi Toivottavasti löytyy joku syy nuhalle ja kärttyisyydelle! Ja että vauva paranee pian nuhasta! Meilläkin oli vauvalla nuhaa ekalla viikolla, mutta nyt on helpottanut. Ei kylläkään niin pahaa nuhaa, etteikö suolatipat olisi auttaneet..

Hyvää illanjatkoa kaikille!

Mimmu ja Vuvva 3vk ja 6pv
 
Iltaa!

Sairaalalaskua ei ole vielä näkynyt, tuli kyllä viimeksikin vasta puoli vuotta synnytyksestä. :eek: Odottelen sieltä jotain seitsemän kympin laskua, kun oltiin sairaalassa 3 vuorokautta. Tosin siitä yhdestä vuorokaudesta vaan 49 minuuttia, mutta kaipa ne sitäkin täyden hinnan velottaa. :kieh:

Mites teillä muilla jotka pidätte ristiäiset seurakuntasalissa / -kodissa, maksaako sen vuokraaminen jotain? Zoe jo mainitsikin että heillä se on ilmaista, joten vielä enemmän aloin ihmettelemään kun meillä se maksaa 60 euroa / 5 h.

Kotitöistä, mä en oo mikään kauhea siivousihminen, (eli vihaan siivoamista) niin kun oon täällä varmaan kertonutkin, joten en kauheesti stressa jos on vähän sekaista. Yritän joka päivä tehdä vähän, niin kämppä pysyy suht siistinä. Pesen koneellisen pyykkiä päivittäin ja laitan pyykin narulle yleensä illalla, kun lapset nukkuu. Imuroinnin meillä ylensä hoitaa mies, ja meillä on pakko imuroida koiran takia joka toinen päivä. Lattiat luuttuan ehkä kerran kahdessa viikossa, varmaan harvemminkin. :eek: Mua enemminkin ärsyttää, jos on tavaroita ympäriinsä ja vaatteita siellä täällä, kun se et on vähän koiran karvoja lattialla.

Agda, mäkin täällä sunnittelen vauvan viemistä hoitoon. Tosin se olis vasta toukokuun lopulla, kun saatiin kutsu kavereiden tupareihin. Mutta luultavasti vauva olis yön yli hoidossa. :eek: Siis jos raskin viedä tuon ihanuuden hoitoon. Mutta onhan tässä aikaa vielä miettiä.Esikoinen oli 5 kk kun oli ekaa kertaa yöhoidossa, joten voi olla etten raski tuota tyttökään viedä ennen kun lähempänä puolen vuoden ikää.
Vappuna meillä on miehen kanssa sovittuna, että mä saan lähteä vappuaattona, jos haluan ja mies vappupäivänä juhlistamaan kevättä, mutta en tiedä vielä lähdenkö kun ei ole tiedossa mitään bileitä, eikä mulla ole mitään pakkoa päästä vielä mihinkään. Mutta Mies on kyllä menossa. :LOL:
Jälkivuoto on mulla tosi vähäistä enää. Saattaa mennä kolmekin päivää ettei tuu yhtään vuotoa ja sit yhtäkkiä tuleekin taas vähän. Ärsyttävää, kun aina kun luulee et se loppuu kokonaan ja luopuu jo pikkuhousunsuojista niin taas tulee punaiset raidat pikkareihin.

Nyt meen suihkuun.

marza ja prinsessa, kohta 3 viikkoa
 

Yhteistyössä