**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Enpä oo pitkään aikaan kirjotellu. Ollaan oltu reissussa ja nyt sit kotiuduttu. Pikku kirppu voi hyvin ja tykkää olla autossa, kunhan välillä syödään, jumpataan ja pestään kakkaa pois. Mahavaivoja on täälläkin. Cuplatonia annan. Siinähän on ohjeena et nesteeseen sekoitettuna 3-4 tippaa tms. niin mä oon niin laiska et tökkään sitä vauvan suuhun ja tissiä perään. en todellakaan yöllä ala sekoitteleen mitään liemiä. Oonkohan ees laiska???? voikohan siitä olla jotain haittaa?
tuo kirppu eukko piereskelee niin paljon. huomaa heti et jos oon syöny jotain niin seuraavaksi vauva kitisee. se on sellaista täydestä unesta yhtäkkiä kurkkupilli pitkällä kiljumista tai öhkintää ja mä en osaa nukkua. sit kauheet kurat vaippaan ja sit vauva nukahtaa. viime yö meni kyllä niin harakoille. en tiiä nukuinko ollenkaan. tuntu et jatkuvasti syötin ja sit taas heijasin sylissä ku parku niin kovasti. pitäis mennä nukkumaan mut en jaksais ku juts ku pääseen selälleen niin vauva kuitenkin herää :kieh:

me ollaan yritetty heilutella peittoja muutamaan otteeseen, mutta vaikka mä en revenny, eikä leikatti eikä mitään niin silti mulla sattuu niin SAIRAASTI että en pysty. ärsyttää ku tekis mieli mut ei kykene..
Fazerina: me ei olla aateltu käyttää mitään ehkäisyä, seuraava saa tulla ku on tullakseen. mulla on jo vauvakuume, ku toi meijän vauva on jo niin iso (kohta ehkä 3500g) :whistle:

oisko ideoita mitä vastata ihmisille (tuntemattomat ja puolitutut) ku ne kysyy et REPSINKÖ; LEIKATTIINKO EPPARI tms. ja mä en haluu kertoo mun alapäään tilannetta kellekään naapurin rouvalle. niin mitä mä vastaisin sellaista ympäripyöreää että se ei kuitenkaan loukkais kysyjää????
joo enpä muista mitä piti kommentoida!

Onnittelut kaikille joille on vauva tullut!!! :heart: :heart:
 
Moi!

Muty, mulla kans alkaa pukkaamaan jo vauvakuumetta päälle. :LOL: Ja mulla on nyt jo ikävä raskausmasua. :eek: Me kuitenkin ajateltiin, että vuoden verran odotettais ennen kun kolmonen saa tulla. Onko sulta tosissaan joku puolituttu kysynyt että repesitkö synnytyksessä? :eek: Miten ihmiset kehtaa... Vastaat vaan niille että synnytys meni ihan hyvin ja oot ihan hyvässä kunnossa. Sivuutat vaan tylysti repeämiskysymyksen.

Oho, Zoe, sun vauva on kyllä ollut pitkään hereillä. Ja saattaa hyvin olla että on masuvaivoja, vaikke kitissykään. Meillä tyttö jaksaa valvoa ehkä tunnin kerrallaan ja sit taas nukahtaa. Vuorokaudessa hereilläoloaikaa on yhteensä ehkä 3-4 tuntia.

marza ja prinsessa 1 viikko
 
Kaa
Nukkumisesta; meillä pikkumies nukkuu paljon... päivisin. Yöt menee sitten torkkuessa ja ähköillessä, jonkin verran huutaessa. Eli rytmitys on vielä hieman päälaellaan. Mutta eiköhän se tässä kesään mennessä muutu... ajattelen positiivisesti.

Sain tänään kaveriltani Jekovit-tipat ja Disflatyl-tippoja. Disflatyl aloitettiin pari tuntia sitten (annostus 2-3 krt päivässä) ja Jekovit sitten maanantaina (kerran päivässä). Mietiskelin tuossa vaan tuota annosten anto ajankohtaa. Jostain luin, että D-vitamiinit aiheuttaa herkästi mahanpuruja, joten ne kannattaa antaa joko aikaisin aamulla tai myöhään illalla, jotta mahdolliset mahanpurut eivät ajoittuisi yöaikaan. Joku oli myös antanut D-vitamiinin yhdessä Disflatylin kanssa, oli kuulemma helpottanut vatsanväänteitä. Pitää miettiä miten tehdään noiden eri tippojen kanssa...

Appivanhemmat kävivät tänään ja toivat mukanaan iiiison voileipäkakun ... josta on enää puolet jäljellä... :p Nam. Eipähän tartte enää isompaa ruokaa tänään tehdä. Illalla laitan lihat ja maksan marinadiin huomista varten, tarkoitus on tehdä kunnon uunissa haudutettu lihapata. Se on aina hyvää, mutta turhan kallista tehdä joka viikko. =)
 
Kaa
Ja minullakin on jo kova ikävä raskausmasua ja raskausaikaa. Nautin ajasta äärettömästi, etenkin kun olin hyvin oireeton koko raskauden ajan. Ehdottomasti haluan toisenkin lapsen jos kaikki vaan nyt hyvin menee. Ajankohdasta en vaan osaa vielä sanoa mitään. Mies aloitti raskauden aikana sellaisen pitkäaikaisemman lääkityksen, jonka aikana ei suositella "lapsentekoa". Harjoitella siis saa, mutta ei hedelmöittää. Miten ton nyt sanoisi, ehkäpä ymmärsitte kuitenkin mitä tarkoitin. Eli sekin rajoittaa hieman tuota seuraavan lapsen tuloa. Mutta katsellaan nyt... ehdottomasti haluan toisen lapsen, ainakin tässä vaiheessa.
 
Kaa
Tänään on se Earth Hour tempaus klo 20.30. Ajattelitteko osalistua?

Meillä on tarkoitus sammuttaa valot ja olla kynttilän valossa tunnin ajan. Rakastan kynttilöitä, joten ei ole "hankalaa" osallistua tuohon. Pyllynpesu kynttillänvalossa onkin sitten ihan uutta. :D
 
Hello!

Me käytiin tänään ekaa kertaa vaunuilemassa vauvan kanssa. Päästiin samalla kokeileen meidän tuplarattaita ja hyvin pelittivät. Itseasiassa mentiin keskustaan syömään, kun ei jaksettu itse väsätä ruokaa. :LOL: Tyytyväisesti tyttö nukkui lähes koko reissun ajan ja sai ihailevia katseita tarjoilijoilta. =)

Mä ihan unohdin tuon koko earth hour -tempauksen, :headwall: harmittaa kun olisin hyvin asian takia halunnut osallistua. Sama pää kesät talvet...

marza ja prinsessa 1 viikko
 
Hellouta!
Eilen sitten käytiin ekan kerran neuvolassa tytsyn kanssa. Jalat olivat oienneet viikossa niin, että nyt oli pituutta 55,1 cm, eli taisi se syntymän jälkeinen mitta olla nafti! Tuskin oli 10 Pv:ssä kasvanut 2 cm... Painoa oli tullut 200 g lisää siihen lähtöpainoon, eli painoi nyt sitten n. 4600 gr. Pää oli levinnyt 2 cm kanssa. Napa laapistettiin kun haisi :x ja pohjalla oli napasieni. Tänään putsattu napaa ja sieni sieltä lähtenyt, onneksi.
Tänään tyttelillä ollut tiheämmän imun vaihe, iltapäivän oikeestaan viettänyt tississä kiinni ja unia ei oo kunnolla nukkunut. Illasta kävi sitten kylvyssä ja nyt uni maittaa. Katotaan kuinka kauan sitten nukkuukaan. Tarttee tästä itekin lähtä koisiin kohta.

Mä kans unohdin tuon earth hour -tempauksen. Harmittaa, mutta ei sille nyt voi mitään.... |O enään!

Muija ja emäntä 11 pv
 
Huomenta!

Onnea kaatjuskalle tytöstä!

Osallistuttiin eilen siihen earth hour -tempaukseen. Oli ihan kiva viettää tunti kynttilänvalossa! :) Paitsi telkkari oli kyllä päällä. Mutta se kai sallittakoon...

Ollaan kanssa harjoiteltu vähän vaunuilua ulkona ja käyty pari kertaa kaupassakin! Pojalla on ollut melkein koko ajan nuhaa, joten olemme aika varovasti käyty ulkoilemassa. Pääasiassa on varmaan juuri tuota maitoa mennyt nenään, mutta viime viikolla tuli aamuisin ihan keltaista räkää. Ollaan höyryhengitelty ja laitettu pahimpiin tukoksiin suolatippoja ja nenäniistäjä on ollut hyvässä käytössä.

Eilen käytiin kylässä mummilla ja sellaisessa kirpparityylisessä romukaupassa. vauveli nukkui hyvin koko kauppareissun, toisin kuin perjantaina, kun käytiin nopeasti Jumbossa. Onneksi pääasiassa rauhoittuu, kun on saanut ulkovaatteet päälle.

Viime yönä vauva taas nukkui ok siihen neljään ja sen jälkeen nukkui 10 minuutin pätkiä. Ähelsi taas kakkaa ja ilmaa. Ollut aika kiukkuinen tämän aamun. Me käytetään noita Jekovit-tippoja ja cuplatoneja ja rela-tippoja.

Uusi raskaus
Nautin raskaana olosta keskiraskauden ajan. Viimeiset neljä viikkoa olivat tosi rasittavia, eikä sitä oloa ole ikävä. On ihanaa, että keho on nyt taas kokonaan itsellään, tissejä lukuunottamatta. Uutta lasta ruvetaan toivomaan ehkä kahden vuoden kuluttua. Ei ainakaan ihan putkeen toista! On tämä vauvan hoito ainakin tässä vaiheessa vielä niin haasteellista, ettei ole tullut mieleen haluta uutta.. :/

Tykkääkö kaikki imetyksestä? Mulle se on aika haasteellista. Vaikka rinnat eivät olekkaan niin kipeät ja imetys ei satu niin paljon, kuin aluksi, niin silti imetys on epämiellyttävää. Päivä kerrallaan, ehkä se siitä helpottuu. Kyllä imetyshetket on ihan mukavia kipeiden alkuimujen jälkeen, mutta kun jatkuvasti on sohvan vankina tissi vauvan suussa.. :ashamed:

Taas herra kutsuu tissiä. Eihän tämän aamun brunssia ole kestänyt kuin vasta kolmisen tuntia. =)
 
Onnittelut kaatjuska!

En sitte pääsy osallistuun Earth Hour-tapahtumaan :| Tampereella olis mun ikisuosikki Ville Leinonen esiintyny, mut en jaksanu ruveta järkkään tytön hoitoa. Olishan vauvan ihan hyvin voinu jättää isälle kotiin, mut ei äiti vielä raatsinu...Ens lauantaina on tiedossa shoppailureissu Ideaparkiin, että sillon neiti saa jäädä isin kaa! Pullosta syöttöä aattelin varmuudeks harjotella viikolla pari kertaa, ettei mun tarvi heti juosta ostoksilta pää kolmantena jalkana kotiin syöttään :LOL: Tuntuu vaan tosi työläältä ensin pumppailla maitoa ja sit antaa se kuitenki pullosta myöhemmin..Korviketta en halua antaa, kun kerta omakin maito riittää. Mut tarvii se äiti jossain vaiheessa jo omaakin aikaa! Saanpahan ehkä jonain iltana sen siiderinkin!

Nukkumisesta oli kyselyä, meillä neiti herää 7 aikoihin, aamulla kukkuu hetken ja 9 aikoihin unille takas. Päivällä syödään ja nukahdetaan heti uudestaan. Iltapäivällä 16-17 aikoihin heräilee ja siitä alkaakin syöttömaratoni. Syö, seurustelee, itkustelee mahavaivoja vähän, saattaa torkahtaakin välillä. Näin mennään ilta 8-9 asti ja sit kuukahdetaan yöunille. Yöllä herää pari kertaa syömään. Tämä siis "normi" päivä, kaikenmaailman poikkeuksia mahtuu kyllä vielä aikatauluun =) Mutta aika hyvin neljän vkon ikäiseltä mun mielestä.

Uutta raskautta ei vielä pienessä mielessäkään..nautitaan nyt rauhassa tästä esikoisesta ensin hetki.

Imetys oli mulla ekat 2 vko ihan tuskaa. Vauva ei oikein osannut hakea rintaa, tuskastu nopeesti ja huuto oli melkonen joka kerta. Sitten tuskastu äiti ja väänsi itekin itkua. Hermoja raastavaa, mutta sinnikkäästi jatkoin harjottelua. Selasin ahkeraan imetystukilistan nettisivuja, ja lähtihän tuo homma vihdoin sujuun. Eilen kylässä imettelin istuaaltaan, kun kotona lähinnä vaan sängyllä maaten. Sujui jo ihan mukavasti. Rinnat oli kans alkuun NIIN kipeet, lykkäsin Bebanthenia ja Lansinohia joka päivä. Nyt kipuilukin hävinny. Että melkein voin jo sanoa nauttivani imetyksestä. Ainakin iltaisin on ihana rauhoittua sängylle vauvan kanssa. Että tsemppiä kanssasisaret :hug: kyllä se sinnikkyydellä ja pitkällä pinnalla helpottuu!

Puuskamuikkunen ja Aunis tasan 4 vkoa!
 
Vauvantuoksuiset onnittelut kaatjuskalle!!! =)

Mulla on tuosta imetyksestä nyt kahdenlaista kokemusta. Esikoisen kanssa se ei sujunut oikeastaan kunnolla ollenkaan, koska mulla maito nousi rintoihin vasta kolme viikkoa synnytyksestä, eikä sitä koskaan tullut kunnolla. Vauva osasi imuotteen kyllä heti eikä mulla ollut koskaan rinnat kipeät. Imetin osittain esikoista 4 kuukautta. Ikinä en imetyksestä nauttinut ja tulin vaan entistä kiukkusemmaks kun luin jotain imetystukisivuja, musta ne oli kauheen syyllistäviä.

Johtuen tuosta esikoisen imetyksestä, mä olin aivan varma ettei multa tulisi maitoa nytkään, ja olin jo valmistautunut pulloruokintaan. Ja suoraan sanoen koko imetys inhotti mua jo valmiiks. Mutta nyt kävikin niin että nautin imetyksestä äärettömän paljon. =) Vielä sairaalassa multa ei maitoa tullut, mutta kotona alkoi pikkuhiljaa tulemaan. Musta on ihanaa ajatella, että vauva kasvaa musta tulleella ravinnolla, enkä olis ikinä uskonut että nauttisin joskus imetyksestä. Vauvan imuote on oikea, eikä mulla ole yhtään rinnat kipeät. Ainut ongelma on se, että mulla on niin suuret rinnat, että rintaa pitää koko ajan painaa imettäessä niin ettei se tuki vauvan nenää.

Ainakaan vielä en ole "joutunut" päivystämään sohvalla koko päivää vauva kiinni tississä, mutta sekin aika varmaan tulee vielä. Vauva syö aika tarkaan n. 4 tunnin välein, 15-30 min kerrallaan, myös öisin, joten koen ainakin vielä päässeeni suht helpolla.

marza ja prinsessa 1 vko 1 pvä
 
Zoe meillä esikko ei oikein koskaan nukkunut päiväunia eikä päivisin muutenkaan pitkiä pätkiä.
Meillä saattoi kanssa olla valveilla 4-7 tuntia. Mutta nukkui sitten kunnolla yöt. Neuvolassa kun sanoin asiasta. Että jos on pirteä ja iloinen eikä itke, niin ei haittaa jos jaksaa valvoa päivällä.
Meillä yleensä nukuttiin päikyt maksimissaan tunti aniharvoin kahta. Kun muiden muksut nukkui jopa kolmen tunnin päikkyjä.

Ja kyllä siitä rintakumista pääsee eroon. Itse käytin alussa, kun tisut kipeytyivät. Sitten kun parani, niin käytin vain silloin tällöin päivisin, kunnes nekin jäi pois. Alussa rinnat on vaan niin herkät.

Jadekettu+masuasukki 40+1.

Ollaan menossa Huimalaan peuhaa meidän esikon kanssa.
 
Mihin nesteeseen te sekoitatte tuon cuplatonin? Vai annatteko paljaaltaan? Musta on jotenkin haasteellista antaa tuo nesteeseen sekoitettuna ja vielä ennen ruokaa. Tosi nopeana saa olla, ettei pikkuinen hermostu. Toistaiseksi ollaan annettu masuvaivoihin disflatylia, mutta mielellään kokeilisin tuota cuplatoniakin. Jos vaikka auttais paremmin. Meillä näyttää joka ilta olevan about tunnin kitkuilu masuvaivojen takia ja joskus aamuyöstä toinen rupeama.

Cattitude+ vauva 4vkoa
 
Oon yrittäny välillä imettää ilman rintakumia, mutta se sattuu kyllä tosi paljon. Ja vauvan on vaikea saada otetta. Imetystukisivut eivät lohduta, tuntuu vaan syylliseltä se, että en vielä pidä siitä ja käytän vielä rintakumiakin, josta pitäis heti päästä eroon. No, päivä kerrallaan, ehkä kuukauden jälkeen alkaa sujua. Alkumetreillähän tässä ollaan!

Cattitude Me annetaan Cuplatonia ihan lusikalla veteen sekoitettuna. Vauva osaa jotenkin tosi hienosti kulauttaa sen kurkusta alas!

Mimmu ja Poika (Jolla on jo nimi päätetty!) 2 viikkoa ja 3 päivää
 
Kaa
Tsemppiä kaikille imetysongelmista kärsiville. Muistattehan, että tarvittaessa apua saa neuvolasta tai oman kaupungin Imetystukiryhmältä. Eli kontaktia vaan sinne päin, jos tuntuu homma ylitsepääsemättömältä. Mielummin pyytää apua "liian aikaisin", kuin kärsii turhaan pitkään...
 
Kaa
Mitenkäs teillä on tuon nimipolitiikan kanssa, onko teillä ollut nimi tiedossa ja suunniteltuna jo etukäteen, oletteko syntymän jälkeen sen vasta päättäneet vai onko nimi vielä hakusessa?

Meillä ei ole Poijjaalle vieläkään mitään nimeä... pitäisi varmaan pikkuhiljaa sellaista miettiä, että pääsee makustelemaan... =)

Kaa ja Pikkumies 1 vko 6 pvää
 
Heipsan!

Cuplatonia käytetään täälläkin päivittäin 1-2kertaa vuorokaudessa. Sekoitan tipat joko omaan maitoon (pumppaan tilkan, 10-20ml), tai tilkkaseen Nan:nia. Nannia olen käyttänyt nyt ihan tarkoituksella tuohon, siedätys mielessä. Jos vaikka oma maito ei jossain vaiheessa riitäkään, tai tulee muuten vaan tarve käyttää korviketta niin on hyvä että masu on totutettu valmiiksi vähän siihenkin. Muutenhan typy on ihan täysi imetyksellä. Nuo cuplatonit olen havainnut hyväksi, lapsi nukkuu rauhallisemmin niiden avulla ja muutenkin vatsanväänteitä on vähemmän..

Imetys, teki minullakin aluksi hiukan kipeää toisesta rinnasta. Nyt onneksi molemmat nännit ovat jo tottuneet. Tosin toisesta rinnasta tulee paljon enempi maitoa, kuin toisesta. Onkohan muilla vastaavaa?
Meillä tyttö syö 2-3 h välein pääsääntäisesti. Hereillä ollessaan toki useammin.

Nimi on jo valmiina ja paperit annettu papille. Pappihan kävi meillä kylässä perjantaina. Ensiviikolla olisi vielä isyydentunnustus, toivottavasti kerkiää ristiäisiin mennessä käsittelyt, jotta saamme lapselle isän sukunimen.

Zoe-f, tuosta kutinasta, minulla oli ihan sama homma sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Hävisi viikossa tai parissa onneksi pois. Naama oli ihan syheröllä ja sitä kutitti niin vietävästi. Ihmettelin mistä johtuu, mut epäilisin että se oli jotain hormonaalista, kenties maidonnousuun liittyvää. Yöllä hikoiluttikin alkuun ihan kamalasti. Minullakin sitä maitoa tuli aluksi aivan yli tarpeiden, nyt onneksi tasoittunut tosi hyvin.

Onnea uusille vauvan saaneille!!! :flower: :heart:

Niinu & Hippis 1kk 1vrk :heart:
 
Meillä on nimipolitiikka vielä ihan keskustelun asteella. Mieheltä saa vaan paljonpuhuvia kulmakarvojen kohotuksia kun jotain menee ehdottaan :whistle: . Jos vanhat merkit pitää paikkansa, nimi päätetään paniikissa edellisenä iltana ennen kuin paperit pitää palauttaa maistraattiin. :D
Maitoo tulee, välillä tuntuu että tällä maitomäärällä ruokkis 3 vauvaa kerralla... Ihan tarkoituksella olen jättänyt lypsämättä, että tuo maidontulo rauhoittuisi.

Muija ja emäntä.
 
Sunnuntaita kaikille!

Imetyksestä olette jutelleet. Mullakin teki imetys kipeää pari ekaa viikkoa. Onneksi rinnanpäät ei menneet verille niinkuin esikoisen aikaan. Nyt imetys ei enää tunnu juuri miltään, tosin herumisen käynnistyminen nipistelee tosi ikävästi mut sehän on vaan hetkellinen juttu.

Cuplatonin voi muuten tiputtaa suoraan vauvan suuhun. Samoin on Disflatylin kanssa. Mies kysyi apteekista ja siellä sanottiin että turha nähdä vaivaa ja sekoittaa nesteeseen, kun ne voi antaa ilmankin. Minä siis lykkään pojalle suoraan suuhun ja todellakin ennen jokaista syöttöä.

Nimi on päätetty ja papereihin riipustettu. Ristiäiset on meillä 19.4 ja jo innolla odottelen mitä herkkuja saan leipoa :p . Pitopalvelusta on kyllä tilattu voileipäkakut ja täytekakku, muut herkut teen itse.

Meillä on nyt sentään päivän vatsavaivat pienellä helpottaneet. Edelleen se päivän ainoa kitinä-ähinä-puhina rupeama on klo 2.00-7.00. Käy olo todella väsyneeksi, kun en saa kunnolla unta kun 4,5 h yössä. Onneksi päivät on nyt rauhoittuneet, niin saan parin tunnin päikkärit.

Iines ja Sintti-poika 3 vkoa 5 pvää
 
Nimi on päätetty jo aikaa sitten, paperit lähti reilu viikko sitten maistraattiin ja toivottavasti kohta saisi kelakortin ja pääsisi avaamaan mussulle oman tilin ja hakemaan passia että voidaan kesällä matkustaa. Nimiäiset on meilläkin 19.4. ja sinne pitäisi vähitellen alkaa miettiä tarjottavia..
 
Iltaa!

Imetysongelmia: Maitoa tulee, ja jostain myös paljin ilmaa vauvan mahaan. Sit rassu äheltää ja puheltaa sitä pois. Synnäriltä sanottiin että vauva saattaa hotkia ja saada ilmaa siinä samalla ja kyseessä voi myös olla "suihkutissit". Myös yskiminen ja väärään henkeen maidon vetäminen sopisivat kuvaan.

Ajattelin ensin et ei mulla ole ns. suihkutissit, sillä kun puristaa, niin maito ei ruiskua ulos/seinään. Noh: käytin tänään rintapumppua, ja sillä kun pumppas, niin suihkuja oli ainakin 7 yhtäaikaisesti. Et taitaa sittenkin olla...

Onko muilla vastaavia oireita ja mahavaivoja, mitä olette keksineet helpotukseksi? Cuplatoneja en vielä haluaisi antaa. Onko esim. joitain hyviä imetysasentoja? Selällään imettämistä oon kokeillu, mut se on vauvalle aika työläs, kun joutuu nostelemaan päätään ja hinaamaan itseään tarjoilupaikalle.

Röyhtäytyksestä vielä: Ei onnistu. Ei millään. Jee. Tähänkin kaivataan joitain niksejä, sillä olan yli pitäminen ja pepusta taputtelu ei tuota tulosta.

Ristiäiset pidetään, ja mietinkin niitä jo innoissani. Tosin ärsyttää himppasen, kun äiti ja anoppi tuntuvat jo suunnitelleen tarjoilut ja kattaukset puolestani. Äiti näytti hapanta naamaa, kun totesin, että kakut ainakin hankin itse, ja tiedänkin jo millaiset otan. Nää onkin muuten ekat perhejuhlat, jotka järjestän sukulaisille itse, aiemmin organisaattorina on t oiminut äippä (lakkiaiset, valmistujaiset jne.). Naimisiinkin mentiin kaksistaan ulkomailla vähin äänin :)

T.Marais ja Mökö 3vko 2 pv
 
Marais ootko kokeillut röyhtäyttää polvien päällä masullaan? Meillä tulee parhainten röyhtäykset niin. Laitan typyn oikean polven päälle ja vasemmalla jalalla tuen tytön selkää ja peppua ja taputtelen sitten siinä hieman selkään, niin tulee röyhtäys. Tuo tekniikka on sen takia meillä käytössä, koska typy herää aina uudestaan syömään, kun on olkapäällä. :LOL:

Imetys Ei oo ollu ongelmia. Pari ensimmäistä viikkoa kävi kipeää, mutta nyt on ollut kivutonta. Typyllä on kyllä tapana "hieroa" ikeniä nänniin, joten se ei oo mukavaa. :p

Nimi pitäs pikkuhiljaa päättää, että kumpi ehotus otetaan. Toisessa on kolme nimeä ja mun mielestä Typy on sen näkönen, kun taas miehen mielestä se nimi, jossa on vaan kaks, niin ois parempi. Mutta kun tuossa kolmessa on ne samat nimet kuin miehen suosikissa, etunimi on vaan eri. Kai joku ymmärsi? :D

Uusi raskaus Näillä näkymin meidän lapset on tässä. Vaikka oon kyllä ajatellut, että se kolme ois paljon sopiva määrä meille, mutta tuo kohdun arpeutumiset ja kiinnikkeet mietityttävät ja sektion jälkeen olis parempi olla raskautumatta 1-1,5vuoden aikana. Tai no mulla on se 2 vuotta. Mutta nyt on sellainen olo, että 2 lasta saa riittää.

Typy teki viime yönä nukkumisennätyksen. Nukkumaan 23.30 ja 10.09 ylös. Tai no talviaikaan se ois ollu 9.09. :D Mä olin vähän pihalla aamulla, kun en ollu yöllä heränny kertaakaan. Esikko tosin tuli meijän väliin nukkumaan puol 6 ja mä kävin hakemassa maitopullon sille. Mutta siitä on vaan muistikuvana jääkaapin valot ja seuraava muistikuva oli, kun Typy herätti. Eli oon ollu ihan sekasin.

Huomenna on jännittävä päivä. Oon muksujen kanssa ihan kaksin, kun sovittiin kodinhoitajan kanssa, että katsotaan miten pärjään, kun en mä keksiny kodinhoitajalle mitään tekemistä täällä. Jos en pärjää, niin sitten tulee takasin ens viikoksi.

Viipi ja Typy 3 viikkoa ja 4 päivää. :heart:
 

Yhteistyössä