Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

Iltaa!

Hieman kyllä käy kateeks niitä jotka ovat tällä hetkellä Madonnaa kuuntelemassa. :D Oisin itekin saanut lipun ostettua kaverilta, mutten keväällä jaksanut ajatella näin pitkälle joten lipun osti joku muu. Nyt vähän kaduttaa, vaikken mikään Madonna-fani olekaan.

Päksylle suuren suuret synttärionnittelut!! :flower: Mulla olis puolen vuoden päästä edessä sama etappi. :D

Taaperoimetys...hmmm....suoraan sanoen mä en oikein ymmärrä sitä. En tuomitse ketään joka imettää taaperoa, mutta itse en siihen pystyis / haluais. En oikeastaan edes tiedä miks. Jotenkin vaan taaperoimetys tuntuu hieman oudolta. On hassun näköistä kun puoltoistavuotias lapsi menee äidin luo, nostaa paidan ylos, ottaa tissistä kunnon otteen ja laittaa itse tissin suuhun. :eek: Itse en oikeastaan ole ajatellut kuinka kauan imetän, mutta luulen että kyllä mä viimestään silloin lopetan kun likka täyttää vuoden. Luulen kyllä että imetys loppuu jo aiemminkin, vaikka toisaalta eihän sitä tiedä. Katsotaan vaan niin mä olen täällä vuoden päästä teille kertomassa taaperoimetyksen ihanuudesta. :LOL:

marza

 
Minusta on myös jokaisen oma asia kuinka pitkään imettää lastaan. Itse olen aina lopettanut vuoden vanhana ja lopetan neidin kanssa myös. se vähän jännittää että kuinka sitten kun neiti on 9kk ja minä lähden töihin. Mutta sisko tosin sanoi, että imettäminen riittää, ettei muuta korviketta tarvita vaikka päivän olen poissa. Mutta tarkoitus tosiaan on imettää vuoden vanhaksi. Juuri siksi ettei korviketta tarvitsisi juottaa. Mutta ei sitten toisaalta pitempään koska imettäminen on sitovaa ja on kiva taas mennä ilman että tarvitsee miettiä, että kohta pitää syöttää.

Meillä ei vierasteta ainakaan vielä. Edelleen neiti aurinkoisesti hymyilee kaikille:)

Eilen taas miehen kanssa siunailtiin, että kuinka valloittava voikaan tuo neitonen olla. niin aurinkoinen ja iloinen tapaus. Pitää nyt nauttia, ennenkuin alkaa uhmat ym.:)

Lotta ja neiti ihan kohta 5kk
 
imetyksestä: Imetin esikoista vuoden ikään asti ja sen jälkeen laitoin pisteen sille touhulle. Olin kyllä ajatellu että imetän kauemmin, mutta alkoi niin vistottaa ajatus taaperosta rinnalla. Mikäs siinä jos joku tykkää taaperoimetyksestä. Neitiäkin meinaan imettää sinne vuoden ikään asti. tai sinne asti että neitille voi jo antaa lehmänmaitoa päänsääntöisesti.
 
neuvola kuulumisia (suluissa edelliset)
pituutta 70 (68,2)
painoa 9810 (8610)
pari piikkiä sai ja viimeisen rotarokotteen.
nukkui sitten viime yönä 20.00-9.00 :D ja ilman syöttöjä. tais tuo unimäärä johtua noista rokotteista. tuttia kyllä saa öisin suuhun pistää niinkuin joka yö. yleensä nukkuu noin 20.00-6.00 ja melkein viikon ollut ilman yösyöttöä.
meillä oli nyt tämä 5kk neuvola isäneuvola ja isukkukin pääsi menemään kun on tuossa naapurissa hommissa. vähän oli isukki pettynyt käyntiin kun oli sijainen. tytön kanssa kun oli silloin kun hän oli 5kk niin olivat jutelleet kaikkea neuvolatätin kanssa mutta ei tämä sijainen mitään ollut kysellyt tai jutellut. otti pituuden,painon ja antoi rokotteet. siinä se :/
manduca repusta kysymys. voiko siinä pitää lasta naama menosuuntaan?
lotta-75 nauttikaahan tosiaan ennen kun uhmat alkaa. meillä tytöllä taitaa olla pahin kausi juuri (4v) ja sitten on tuo 11-vuotias poika niin tappelevat jatkuvasti :kieh:
mutta silti- kyllä ne lapset on niin ihania :heart:


cadillac ja jere tasan 5kk
 
Manducassa lapsi voi olla kasvot menosuuntaan vain selässä tai (puolittain menosuuntaan) lonkalla. Mahan päällä menosuuntaan voi kantaa vain rintarepuissa kuten Baby Björnissä. Tämä asento ei ole hyvä kantajan eikä kannettavan selälle. Kantajalla vauva roikkuu liian kaukana kehosta ja kannettavalla selkä on liian suorassa. Lastenlääkärien mukaan rintarepun asento on lapselle luonnollinen vasta, kun tämä osaa itse seistä suorassa. Kantorepussa - joita ovat Manducan lisäksi esim. Patapum ja Ergo - lapsen selkä on hiukan kaarella.

Minä olen ajatellut jatkaa imetystä noin vuoden ikään. Taaperoimetys on minusta ok, jos äiti ja lapsi kokevat molemmat sen tärkeäksi. Itsestää se tuntuisi hassulta ja olisi kivaa, että rinnat vähän pienenisivät, että pääsisi taas kunnolla juoksemaan. Näillä utareilla se ei totisesti onnistu! Tissittely sujuu taas ihan mukavasti kuukauden kestäneen rintaraivarijakson jälkeen. Julkisilla paikoilla imettäminen on tosin yhä edelleen tuskaa. Ehdotettu harso naaman eteen ei totisesti toimi, kun tytön pitää saada se - ja kaikki muukin käsien ulottuvilla oleva - suuhun.

Viikonloppuja,
Minilla ja Ada 5 kuukautta lähestyy uhkaavasti
 
Huomenta!

Manducasta taas:
Kuten joku jo totesikin, taitaa se olla täällä kuuminta hottia :D Laittavatko muiden vauvat kasvot olkahihnan alle/väliin? Meillä poju tekee tämän, ja otsaan on tullut jo hiertymää. En saa oikein säädöilläkään reoppua niin, että tuo ei onnistuisi. Toinen mietityttävä asia on se, että jalat menevät tuossa M-asennossa aika sivuille, melkein spagaatiin?? (itse en taipuisi...)

Käytiin viikolla suuhygienistillä, soitin sinne itse ja varasin ajan. Espoossa eka käynti on n. 6kk, sitten seuraavan kerran muistaakseni 3-vuotiaana uudestaan. Käytiin läpi suun hoitoon liittyviä asioita, ja Ilarin ikenet katsottiin läpi. Ei ole kuulema vielä vähään aikaa n tulossa mitään....

Cadillac: hauska paita pojalla!

Jaa - nyt kauppaan, kaunis ilma!!

T.Marais ja poju 5kk + 2pv
 
heips

Cadillac: Teillähän on nukuttu! :D

Meillä tyttö nukkui myös n.21-5 eli tooosi pitkään. söi ja nukhati sitten uudestaan.. heräili joksus kuuden jälkeen ja nostin viekkuun niin vielä torkahti. heräsin kun esikoinen tuli kutittelemaan puoli kasilta =) :heart:

Käytettiin koira kävelyllä eilen pojan ja tytskyn kanssa. poika pyöräili ja Jenna oli manducassa. Viihtyy siinä tosi hyvin ja jopa nukahti, vaikka ensin epäilin että ei varmaan osaa siihen nukahtaa. Sitten kun aloin pois ottamaan siitä niin oikein paunautui rintaa vasten, eli näköjään siinä on mukava olla.
Jalat on aika leveellä siinä.. ja aika sivuilla sammakkoasennossa.. mutta ei mielestäni liikaa.. meillä käytetään vielä sitä vauvatukea ja minusta tyttö on hyvässä asennossa silloin.

Nyt käyttämään koira lenkillä ennen kuin on tukahduttavan kuuma.
 
koneella taas :whistle:

käytiin kävellen kauppareissu ja tyttö nukhati manducaan.. kotona siirsin vaunuihin ja jatkaa edelleen unia. Mies lähti pojan kans uimahalliin kun sinne on koko kesän tinkinyt =) Hetki hiljaisuutta ja omaa rauhaa ;)

Vielä pitää tuota manducaa sen verta kehua että nyt ymmärrän kun jossain oli kirjotuksia että tavanrintarepuissa kantaminen on lapsen roikottamista.. oon kyllä tosi tyytyväinen ja minusta hintansa veroinen kapistus.. ja käyttöaikakin on pitkä :)

Meillä taas meinaa vähän imetys takuta.. ilmeisesti ei rintatulehdusta kuitenkaan pukannut ( onneksi!! ).. rinnat muuten hiukan arat/vihlovat ja sattuu ihan hemmetisti kun tyttö alkaa syödä. Päällisin puolin ei näyttäs mitään vikaa olevan mistä kipu vois johtua. Tyttö meinaa vetää hernettä nessuun syödessään ja pää pyörii kun pöllöllä. Tänä aamuna tuntu taas että kohta loppuu imetys mutta kun ei sitä raski kuitenkaan :heart:
 
Marais, tuo leveä haara tulee vauvoilla luonnostaan; täälläkin on ollut kuvia monista vauvoista, jotka koisaavat jalat rennosti auki. Meillä menee kanssa välillä pää nukkuessa repun olkaimen alle, muttei hierrä kuitenkaan. Uusin villitys on reunan lutkuttaminen! Loistokapistus todellakin, varsinkin, kun neiti ei vielä pääse rattaissa istualleen vaunukyytiin katselemaan maailmaa. Repussa pää pyörii kuin tuuliviiri ja välillä on kiva huudella ihmisille, varsinkin kassajonossa.


Tänään tuleekin minulle ensimmäinen vähän pidempi ero vauvasta, kun lähden siskon kanssa syömään pitkän kaavan mukaan 30-vuotispäivien kunniaksi. Mies saa nukuttaa ja on jo nyt ihan hermona. Paljon he ovat Adan kanssa yhdessä puuhailleet, mutta nyt minua ei ole taustatukena. Odotan jo kieli pitkällä herkkuja ja ihania viinejä, toivottavasti neiti ei juuri tänään keksi inhoavansa pulloa!

Ihana ilma!

Minilla ja Ada, joka ei viihdy hetkeäkään paikallaan
 
Heippa! Saatiin keittiö purettua tänään ja sen säpäleet jäävät nyt odottelemaan maanantaita, jolloin kannamme ne täältä ulos ja kaatopaikalle. Purkaminen meni tosi nopeasti.

Tobias menee nukkumaan iltaisin 19.30-21 välisenä aikana ja herää joka aamu tasan klo 06.00. Ihan kuin herätyskello. Joka ikinen amu samaan aikaan ylös syömään. Imetän enää vain aamusyötön silloin kuudelta. Muuten ei poika halua nähdäkkään tissiä.

Zoe
Meilläkin on todella kuuma täällä, koska meillä ei ole parveketta. Ikkunatuuletukset eivät oikein auta ja lämpötila nousee 30 asteen kieppeille lämpiminä päivinä. Tosi tuskaista.

Ihania kuvia ootte laittanu tänne! <3 Minusta vauva on tässä iässä ihanammillaan. Siis tähän asti kivoin ikä. En osannut nauttia pikkuvauva-ajasta, kun mies oli poissa ja oli rankkaa, mutta nyt kun Tobias viihtyy myös itsekseen ja ihmettelee kovasti ympäröivää maailmaa, niin on aika ihanaa. Eikä osaa vielä karata!

marza
En oo kanssa mikään Madonna-fani, mutta olin kyllä hieman kade niille, jotka meni katsomaan showta.

Täällä on aivan hirveä sotku. Pitäis järjestää väliaikaiskeittiö olohuoneeseen ja kasata noita kaapinpalasia johonkin säkkiin. Ja täällä on sikakuuma!
 
Heip.. Mikaelille tuli eilen hirmuinen nuha ja yskä, nenä hirmu tukossa koko ajan ja limaa kurkussakin. Viime yö meni valvoessa, mikael sai aina välillä pieniä pätkiä nukuttuu mut ite en oikeestaan ku pelotti koko ajan ettei poika saa yskittyä limaa pois. :(

Eilen nähtiin saman ikäistä tyttöä kun mikael on, oltiin samassa huoneessa synnytysosastolla :) Hirmu erilaisia olivat,mikael ei suostu viellä seisomaan yhtään,vetää jalat ihan suoraks eteen päin jos yrittää saada seisomaan mutta istumaan suostuu tosi mielellään. Tyttö taas seisoo jalat ihan suorina mutta ei suostu istumaan :D ja tytöllä oli jo kaksi hammasta..

Ihania kuvia laitettu :) :flower:
 
Moikka!

Meillä on nyt eka vauvauinti takana ja hyvin meni. =) Tyttö tykkäsi kovasti ja naureskeli muille vauvoille. Hassun näköistä kun lähes kaikki vauvat oli ihan kaljuja, vaan muutamalla vauvalla oli meidän likan lisäksi tukkaa.

Zoe, oltiinkohan samalla melontareissulla. ;) Mekin nimittäin oltiin melomassa ja kuulosti kovin samanlaiselta tuo teidän reissu. Me melottiin, saunottiin aivan mahtavassa saunassa (oli niin hyvät löylyt etten aikoihin muista olleeni niin hyvissä löylyissä ), uitiin joessa, grillailtiin ja paistettiin muurinpohjalettuja sekä nokipannukahvit. Me tosin oltiin perjantaina, te taisitte olla lauantaina. Meillä oli myös lapset mukana, kun mies ei tullut melomaan mukaan. Likka nukkui vaunuissa ja poika saapasteli pitkin pihaa.
Ens viikonloppuna olis kavereiden häät ja silloin viedään lapset hoitoon, joten nyt ei raaskittu viedä. Nyt jo vähän jänskättää miten anopilla sujuu likan kanssa, kun se on niin vaativa tapaus nukkumaanmenon suhteen....

Cadillac, teillähän on vedytty oikein urakalla hirsiä. =) Meillä pisin unipätkä koko vauva-aikana taitaa olla n. 6-7 h.

Olikos täällä muita tamperelaisia? Kahviseuraa olisin vailla... =)

marza ja likka 4,5 kk
 
Moi!

Kiitos kaikille onnitteluista, eilen kahvitin vieraat ja hyvin meni kaikin puolin :)

Tänään oltiin taas lasten kanssa mun vanhempien mökillä tää päivä. Mökki on järven rannalla, jossa hyvä ranta uida. Oli kyllä lämmintä vettä ja tytön varpaita myös lillutin vedessä.

Danjuska: Mulla on myös välillä tunne, et lopetan imetyksen vaikka kaikki meneekin hyvin. Nuo yöt on vaan niin rasittavia, eikä oikein minkään sortin rytmiäkään ole. No vasta 5kk tulee täyteen ens su et eipä sitä nyt ehkä vielä voi vaatia. Mut toisaalta en kyllä malta vielä lopettaa imetystä ja oonkin aatellu et vuoden ikään imettäisin, jos vaan kelpaa ja miks ei kelpais kun mikäänn muu ei tunnu kelpaavan :LOL:
Taaperoimetyksestä en oikeenn diggaa, mut jos joku haluu niin siitä vaan, ei oo mun juttu. Tai sit mieli muuttuu kun neiti vielä kolmevuotiaanakin tahtoo tissille. Huutaa vaan perässä "äiti, tissii" :D

Mimmukka: Munkin mielestä tää vaihe on kaiken kivoin vauva-ajasta. Se pikkuvauva-aika oli kyllä rankkaa munkin mielestä kun oli koliikit ja kaikki. Mutta nyt tosiaan neiti viihtyy hetken yksikseen ja on TYYTYVÄINEN vauva. Muutkin sen huomannu.
 
Maanantaita kaikille!

Oltiin viikonloppu reissussa maalla mun kotona ja Kallella riitti kateltavaa. Piti katella kissaa ja koiraa, kun meillä ei lemmikkejä ole ja käytiin pojalle näyttämässä lehmiäkin. Ja oli mukavaa kun sai ilman housuja pötkötellä ulkona, meidän rivarin takapiha kun on niiiiiiin kuuma päivisin kun se on etelään päin ettei puhettakaan että vois siinä pojan kanssa viettää aikaa. Nukkuminen nyt oli mitä oli, kun poitsu yöllä nukkui meidän välissä silleen että päällään nuojusi isäänsä vasten ja jaloillaan potki mua :headwall:

Meillä muuten opittiin sit viime viikolla kääntymään selältä mahalleen ja nyt kun pojan laittaa lattialle selälleen niin kohta on kiepsahtanut mahalleen. Onneks viihtyy paremmin mahallaan kuin selällään niin ei aina tarvitse olla toista kääntämässä takaisin.

Imetyksestä olen ajatellut että niin kauan mennään kun saa alkaa antamaan lehmänmaitoa. Ei tuo taaperoimetys ainakaan tässä vaiheessa innosta.
Meillä Kalle pienempänä saattoi työntää päätänsä tuonne Manducan remmin väliin mutta ei enää, nyt kyllä imeskellään niitä remmejä välillä antaumuksella.

-riksu-
 
Meillä taitaa imetys lähestyä loppuaan. Pari rintaraivarikautta oli vielä ok, mutta mulla on nyt menkkojen alkamisen myötä heruminen hiipunut niin, että Ada saa jatkuvia kiukunpuuskia ja syö varmaan tunnin välein. Lisäksi tytteli ei ole koskaan ollut mikään rinnallaroikkuja vaan imaissut pakollisen ravinnon ja kiemurrellut sitten pois. Pumppailukaan ei ole lisännyt herumista. Mielelläni olisin jatkanut ainakin vuoden, mutta nyt alkaa hermot olla liian kireällä ja jatkuva huoli vauvan nälästä painaa.


Zoe, ruoka oli jumalaista ja viinit täydellisiä. Syystä on paikkaa kehuttu ja kokit Michelininsä ansainneet. Mies oli kauhusta jäykkänä, kun lähdin ovesta, mutta ihan hyvin oli kaksikolla mennyt, molemmat nukkuivat sikeästi kun tulin kotiin.

Nyt kauppaan korviketta ostamaan.

Minilla ja Ada
 
Heipsan taas tauon jälkeen! :)

Meillä mies palasi tänään lomalta töihin ja ollaankin poikien kanssa kolmestaan ekaa kertaa kuuteen viikkoon. Aikasmoista totuttelua. Eilen oltiin käymässä Helsingissä ja raskaan kokopäivän reissun jälkeen pojat ovat selkeästi väsyksissä vielä tänäänkin.

Joonan kanssa sujuu kohtalaisesti. Kiinteät oli ihan pakko aloittaa, huudon uhalla, ja tänään onkin neljäs päivä, kun Joona sai luumua. Luumu on osoittautunut ekaksi sopivaksi ruuaksi, tosin annan sitä yhden lusikallisen äidinmaitoon sekoitettuna. Tästä onkin heti kysymys: Kuinka nopeasti olette nostaneet kiinteiden määrää siitä yhdestä lusikallisesta useampaan?

Meillä on Joonalla muutenkin vähän kärttyinen vaihe menossa. Ehkä luumu kiusaa hiukan, ehkä tulee hammas, en tiedä... Eniten poikaa tuntuu kiusaavan se, että menohaluja olis mutta eteenpäin ei pääse kun vasta muutaman sentin ja sekin kovan ähellyksen kera. Oikea ryömintätekniikka ei ole vielä löytynyt, joten vaikeatahan se eteneminen on. Ressukka :heart: .

Me saatiin pieni pelästyksen aihe 5 kk neuvolassa. Terkkari mittasi Joonan päänympäryksen kasvaneen edellisestä vain 0,8 cm (4kk mitta 42,2 cm ja 5 kk mitta 43 cm) ja aukile on enää sormenpään kokoinen. Nämä molemmat saattaa viitata siihen, että Joonan pää luutuu liian aikaisin. Kävimme sitten neuvolalääkärillä ylimääräisen käynnin ja hän ei ainakaan vielä tuntenut, että kallon liitoksissa olis mitään luutumisen aiheuttamia kohoumia. Mutta, seurantaan Joona nyt joutuu ja me joudutaan käymään kuukauden välein neuvolassa silloinkin, kun käynnit alkaisivat harventua. Tutkin kylläkin esikoisen neuvolakorttia ja hänellä on samalla tavalla kasvanut pää, siis samassa suhteessa eikä silloin sanottu mitään mistään ongelmista. Muistaakseni esikoinen oli n. 7 kk kun koko aukile oli jo hävinnyt. Yritin neuvolassa sanoa siitä mutta terkkari vaan häsläs ja stressas eikä kuunnellut.

Ja mitä tulee siihen meidän pieneen sukulaisvauvaan, niin siinä on oikea taistelija :heart: . Häntä me käytiin eilen kurkkaamassakin, toki yritettiin piristää vanhempiaankin. Pikkuinen siis leikattiin kolmen päivän ikäisenä. Nyt kun ikää on jo 13 päivää, niin vauva on jo päässyt teholta osastolle ja lääkkeitäkään ei anneta enää kuin antibioottia ja yhtä sydänlääkettä (joka piti lopettaa tänään). Poika saa pullosta maitonsa 8 x 60 ml ja oli jo huutanut lisämaitoakin yhtenä yönä :) . Kaiken kaikkiaan vauva on toipunut suuresta leikkauksesta mainiosti. Terve hän ei vielä ole ja happiarvoja seurataan koko ajan, samoin sydäntä mutta hurjan hyvin kuitenkin alkanut parantumaan ja ennusteet ovat aika hyvät :) .

Jaahas, pitäis mennä hiljentämään esikoista. Poitsu luulee, että päivälevolla saa sängyssä leikkiä vuorotellen lentokonetta ja junaa :eek: .

Iines ja Joona 5 kk
 
Meillä myös on rintaraivareita nykyään, mutta syö mitä syö. Kai sitä jos ihan kamala nälkä on niin maitokin kelpaa taas. Neidillä on sen verran kokoa ettei huoleta ruoan saanti.

Pesutornin osto on tässä edessä. Vanha pesukone vetelee viimeisiään ja nyt olisi kiva saada myös kuivausrumpu. LG:n tornia ollaan katseltu ja edullisesti olisi tarjolla, joten varmaan sellainen nyt pitää ostaa.

Tänään on vauvauinnin info tilaisuus ja sitten päästään tosi toimiin:) Tosi kivaa. Muskarista ei vieläkään ole tullut ilmoittautumis aikaa. Vaikka nyt elokuussa pitäisi alkaa. Ja pakko päästä sinne!

Yöunet on onneksi vakiintuneet, niin että yöpuule alkaa neiti yhdeksältä ja nukkuu viiteen tai kuuteeen ennen ensimmäistä tankkaamista.

Neiti on oppinut pyörimään niin että pääsee jo aika kivasti joka paikkaan. Ihana seurata tuon pienen menemisiä:)

Nyt ruoan laittoon...

Lotta ja neiti huomenna 5kk
 
Iines: Todella ihana kuulla että tuttavienne vauva toipumaan päin! =)
Täällä myös Jennalla hieman kitinä kausi meneillään. ja huomaa selvästi että johtuu juuri siitä että haluaisi päästä vauhtiin ja eteenpäin. Ja jokapuolelle pitäisi nähdä :D

Kiinteistä.. Jennalla menee vain velli tällä hetkellä.. mutta esikoiselle annoin muistaakseni useita päiviä ihan pikku annosta ja aloin hitaasti nostaa.
Tein tänään pakastimeen pataatti ja kesäkurpitsa soseita. ennemmin en ole pataattia (vai kirjoitetaanko b:llä ) käyttänyt mutta yllätti sen hyvä maku =)
Katostaan milloin tässä maistelu aloitetaan.. kiirettä ei tosin vielä ole.
Tosin neuvolasta sanoi että voisi varovasti antaa kun Jennalla meinannut tulla maidot pois aina syötön jälkeen.. tuntuu että mitään ei masuun jää.. Mutta pikku pullero neiti on joten ei varmana mitään hätää ja nyt puklailu onkin taas vähän rauhouttunut.

nyt tuntuu neiti kiljuvan joten lähdetään asioille niin saa samalla nukkua unet.

danjuska ja jenna 4kk1vk
 
puklailusta: Kun aloin Ninnille antamaan kiinteitä niin puklailu vähäni huomattavasti.

Meillä kans on kiukku vaihe, mut taitaa olla hampaita tulossa ku alhaalta on ikenet turvoksissa ja kuolaa valuu ku suihkulähteestä. eilen pitkästä aikaa miehen kans tehtiin tortilloja ja vieläpä hirmu tulisia. NAM! :p mutta sepä sitten kostautu Ninnillä. Se ressukka huusi ja ähky kipeän masunsa kans yöllä. Tyhmä äiti!!!

Ninnillähän oli viime viikolla flunssa ja nyt se on sitte tarttunu mulle. Aika ihmeellistä että ninni on alkanut meän perheestä ensin sairastamaan. Onneksi se flunssa ei kestäny Ninnillä kun 3 päivää. Mulla tää tuntuu taas kestävän. Hajottaa!

Jaahas mut Ninni on seuraa vailla. Isoveliki on mummilassa hoidossa muutaman päivän ja mies on iltavuorossa joten vietellään neitin kans laatuaikaa kaksistaan. :)

Jossu ja Ninni tasan 5kk
 
Käytiin tänään neuvolassa (4,5 kk), ja Kallen mitat olivat 66 cm ja 6270 g (syntyessä 51 cm ja 3180 g). Kovasti tuntuu siis hoikalta pojalta joidenkin rinnalla. Jaksaapa heikko äiti paremmin kannella :LOL: Kallesta on nyt nimittäin tullut sylivauva, eli mikään muu kuin äitin syli ei kelpaisi.

Kovasti on meillä ollut kiireinen kesä: koko perheen voimin on käyty Jukolassa, Meripäivillä, Suolentiksessä, muutamalla mökillä ja yksissä häissä. Ainakin. Miehen kanssa ollaan vielä käyty AC/DC:n ja Madonnan keikoilla ja karkasinpa kuuntelemaan Britney Spearsiakin. Ainakin yhdet hautajaiset olisi vielä edessä, mummini nimittäin kuoli viime viikolla (aika odotetusti, ikää jo 87 v ja terveys ei parhain mahdollinen). Mutta jos tämä liitäminen nyt sitten rauhoittuisi... Tavarat on nimittäin ollut kassissa koko kesän, ja minulta alkaa mennä hermo laukkuelämään. Että sitten tulee syksy, ja alkaa muskari ja vauvabic ja... :LOL: En vaan taida osata olla paikallaan.

Jaa, mutta äidin pikku mussukka taisi herätä taas, ja huomasi, että ei olekaan sylissä. Ei kun hei vaan :wave:

Keiju & Kalle
 
Heippa!

Iinekselle kiinteiden määristä: Tein vähän samalla lailla kuin Zoekin, eli ensin 1tl, sitten 2 ja pari päivää tänään jälkeen en enää toppuutellut. Tosin meillä harjoiteltiin aluksi useampi päivä syömistä ja nielemistä, jolloin natusteltiin vain vähän kerrallaan ja ihmeteltiin. Uusia makuja antaessa annan kanssa aluksi vähän vähemmän.

Minillalle:
kuulostaa ihanalta tuo ruoka&viini-ilta, ja onnittelut merkkipäivästä! Ehkä meikäläinenkin vielä joskus, kun tuttipullo/muki kelpaa taas... Viinien ystäville on muuten vielä iso-roballa (tai ainakin vuosi sitten vielä oli) foxy wine house, mikä on sellainen pieni kiva viinien maistelupaikka, + saa jotain pientä purtavaakin. Ja mitä imetykseen tulee, mun mielestä 5 kuukautta imetystä on jo hirmu hyvä suoritus, ja vauva on varmasti saanut riittävästi vasta-aineita yms. suojaa.

Imetysrimpuilusta: Täällä myös! Vähänkin jos on telkkari päällä tai joku rapistaa jotain, niin pää pyörii. Ja jos ollaan rauhassa kahdestaan, niin monesti rimpuillaan ihan muuten vaan (??) Mitäköhän tuokin sitten on...

Vauvaharrastuksista:
Meilläkin alkaa muskari ensi viikolla, mutta mulla alkaa kummittelemaan mielessä se possunuha, mistä täällä jo aiemminkin huokailin. Toivottavasti se tauti ei nyt töiden ja koulujen alettua alkaisi leviämään, ja voisi vauvankin kanssa liikkua jatkossakin mm. harrastuksissa yhtä vapaasti kuin nyt. Kurjaa jos pitää alkaa jossain vaiheessa jumittamaan 4 seinän sisällä.

Puuron vastustus: Sain kaurapuuron kelpaamaan hienontamalla hiutaleet sauvasekoittimella. Muutamana iltana oon keittänyt puuron joukossa metsästä löytämiäni vattujakin :p

T.Marais ja Ilari 5kk+
 
Zoe ja muut kiinteisiin vastanneet: Niin siis Joonalla on heikko masu. Oon parina eri pätkänä koittanut antaa maissia, päärynää tai riisijauhoista tehtyä mössöä ja jo yksi vauvalusikallinen sai Joonan huutamaan vatsakipua :( . Ja ne huudot oli kirkumista kurkku suorana n. tunnin ajan. Nyt oon tosiaan antanut neljänä päivänä luumua, kahtena ekana päivänä yhden lusikallisen, kolmantena kaksi ja tänään kolme ja se kolmas oli virhe. Tänään on huudettu ja kipristelty, samoin pulautti tunnin päästä luumun syönnistä aikas pahasti (joona pulauttaa muuten todella harvoin, ehkä kerran viikossa). Ja luumun olen sekoittanut äidinmaitoon, joten ei ole ollut ihan ehtaa tavaraa. Kiinteiden aloitus on siis meillä erittäin vaikeaa ja siksipä kyselenkin miten te muut ootte tehneet :ashamed: .

Sinänsä sääli, että pojalla on herkkä vatsa, sillä on todellakin valmis syömään lusikalla ja seuraa todella tarkkaan kun me syödään. Aina kun lusikka lähestyy niin suu on jo odottavasti auki.
 
Iines: Meillä on todella hyvä allergialääkäri, ja hän suositteli ensisijaisesti bataattia, sitten listasi myös mustikan, vadelman, ruusunmarjan ja kesäkurpitsan. Luumusta kysyin, niin vastaus oli että jos vatsa kestää. Miten varovasti tuon bataatin kokeilu?
 

Yhteistyössä