Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

Meidän poju taitaa inhota puuroa :ashamed: Nyt 4 iltana annettu, ja aina suuttuu.... mut ilme kirkastuu, kun sosepurkki napsahtaa auki. Ja mä kun niiin odotin noita puuroiluja, mutta eipä siinä pakkosyötössäkään järkeä ole. Ja vaikka ois soseen seassa vain pari puuron murua, niin ei mene huijaus läpi.

Onko kenenkään muun vauvalla jo inhokkiruokia, tai miten on puuro uponnut (meillä kaura), jos on aloitettu?


T.Ihmettelevä Marais ja Ilari

Ps. Soraya, komea poika!
 
Tänään oli eka vauvauinti ja oli kyllä jännittävää ja hauskaa. Altaalle pääseminen vaatteiden vaihtoineen ja suihkuineen oli kyllä melkoista sähläystä varsinkin, kun pukutilat olivat ihan naurettavan ahtaat. Minä hermoilin etukäteen, että tyttö menisi paniikkiin syvään veteen joutuessaan, mutta mitä vielä - vähän ihmetteli, mutta sitten rentoutui ja alkoi kiljua tuttuun tapaan. Ohjaaja näytti aloittelijoille tärkeimmät otteet, joita sitten harjoiteltiin. Isä ja äiti jännitti varmaan sen verran, ettei ihan sulavasti vielä sujunut, mikä ehkä osittain vaikutti Adaankin; ohjaajan kanssa nimittäin hihitteli oikein kunnolla, kun meille näytti vakavampaa naamaa. Vedessä tuli nälkä, sillä neiti kävi kotona tissiin kiinni sellaisella innolla, jota ei ole nähty pitkään aikaan. Uintipaikalla en viitsinyt edes yrittää, kun Adan keskittymiskyky on nykyisin nollassa ja oli jo muutenkin tohkeissaan uudesta kokemuksesta.

Eli mitään mieletöntä vesipetoelkeitä ei vielä nähty, mutta kivalta tuntui, ja ensi viikolla sujuu varmaan paremmin. Oli hauskaa nähdä, miten jo kokeneemmat pikkuuimarit kiljui riemusta altaan nähdessään!

Nyt unten maille,
uinnin väsyttämä Minilla ja jo sikeitä vetävä Ada
 
Kaa
Meillä poitsu on maistellut kiinteitä nyt kolmen viikon ajan, mutta pari viimeistä päivää on kelvannut vain maito. Eli taisi tämä eka herkkyyskausi mennä ohi. Ei se mitään. Osaa siis syödä lusikasta hienosti, sen suhteen ei ole ongelmaa. Nyt pidetään hieman taukoa kokonaan näistä kiinteistä ja aloitellaan sitten vaikka uudestaan kun ikää on tullut yli 5 kk.

Vauvauinti meillä aikaa kolmen viikon päästä. Kivaa!

Manduca on tainnut hurmata montakin mammaa täällä, mukavaa. :D Me kokeiltiin tänään ekaa kertaa kantaa poitsua selässä ja ihan hyvin se taisi onnistua. Taivas ja puut kun ovat jotain yli-ihanaa, niin siellä selässäkin viihtyy vaikkei äidin kasvot olekkaan näkyvissä. Kantoliinallakin on tarkoitus aloitella noita selkäsidontoja tekemään tulevina viikkoina.

Mites teidän vauvojen kakka-asiat ovat muuttuneet kiinteiden myötä? Aikaisemmin poika teki kakan ehkä noin kuuteen vaippaan päivässä. Kiinteiden maisteluiden aloituksen jälkeen kakka on tullut vaihtelevasti, mutta korkeintaan kerran päivässä. Tavallisimmin vaan noin kerran neljässä päivässä. Huima muutos aikaisempaan! Nyt voisi taas harkita niitä kestovaippoja. Aiemmin hermot menivät niiden vaihtamiseen tuon jatkuvat kakkaamisen takia...
 
Heippa

Nyt on sitten 4kk käyty, ja hyvillä mielin sieltä poistuttiin...pojastaan ylpeä äiti. Poika sai kovasti kehuja, ja terkkarikaan ei tällä kertaa katsonut kertaakaan taulukoita (oisko johtunut, kun oli lääkärintarkistus samalla käynnillä). No sano että kasvaa hienosti 7450g ja 65.5cm (synt. 3600g ja 51cm) Saa jo aloitella puurot, kun syö hyvin kiinteitä. Istuttaa saa tuettuna syöttötuolissa jne. Tähän asti on saanut istuttaa sylissä. Muutenkin käynti oli ekan kerran ton terkkarin aikana mukava....Hyvä fiilis tuli tähän päivään....

=)

Misa75+Rasmus 4kk+1pvä
 
Huomenta kaikille!

Keittiöremontin pyörteissä ollaan. Ensi viikko on kamalin, kun pitää purkaa keittiö. Rungot jo kasattiin, niissä ei ollut iso homma. Kasaamisessa ehkä työläin osuus on ne laatikot ja oven saranat ja muut pikkusälä. Remonttimiehiä varten piti olla noi rungot valmiina ja ne sai helposti tehtyä.

Manducaa Olen nyt ruvennut harkitsemaan tosissani. Tuo trikooliina alkaa olla vähän kiristävä, kun poika painaa jo niin paljon ja olisihan se mukavaa, että saisi tuon kantovehkeen topeasti päälle. Vaikka ei siinä kauaa tosin mene trikooliinan sitomisessakaan..

Kaa Meillä oli vähän sama homma, kuin tuon zoe-f:n kanssa kakka-asioissa. Nyt tulee kerran päivään, kun ennen sai odottaa monta päivää.

Misa75 Meilläkin on mies poissa, mutta eri paikassa.. ;) On paljon helpompaa olla yksin pojan kanssa nyt kuin silloin toukokuussa. Nautin siitä, että saan välillä auton käyttöön, niin että pääsee tekemään jotain eri juttuja. Mutta ihanaa tosiaan, että mies tulee huomenna jo kotiin!! Perjantaina alkaa parin viikon isyysloma, joka menee remontoidessa.

Zoe-f Kauheeta, että joku uskaltaa laittaa toisen lapsen suuhun jotain kysymättä. Vaikka sukua onkin. Ja ainahan on tiedetty, ettei mansikka nyt ihan ekoja elintarvikkeita ole, mitä vauvoille syötetään.. :eek:

pikkunen89 Meillä sama homma tuon kääntymisen kanssa. Niska väsyy ja kun laittaa pojan takaisin selälleen, niin kääntyy kuin suppari takaisin mahalleen, missä sitten kitisee, kun ei jaksa ollakkaan. :)

Marais Meillä ei tykätty päärynästä eikä kukkakaalista yhtään. Mutta pitää kokeilla uudestaan, kun taitaa olla vain päiväkohtaista tuo. Ootko kokeillu niitä Muksun ensipuuroja. Onhan ne vähän kalliita, mutta ne on aika hyviä. Annan aamuin illoin sitä päärynänmakuista puuroa ja se on ihan lempparia pojan mielestä! Eihän se ole sama juttu, kuin kaurapuuro, mutta puurosta se käy hyvin ja kun on suu tottunut puuroon, niin meniskö kauriskin paremmin alas..?

Nyt poika jo heräsikin! Heippa!
 
Toi on kyllä ihmeellistä, et täytyy niiden mummujen ja pappojen mennä vauvan suuhun lykkimään mitä miloinkin ja sit selitetään et on teillekin 30 vuotta sit annettu. Mitä sitten vaikka ois annettu, ei silti pitäs mennä lupaa kysymättä mennä mitään suuhun lykkäämään.

Meillä on myös varsinkin mun vanhemmat lykkineet isompien lasten suuhun vaikka mitä, just tolla selityksellä. On siinä muutamat ärräpäät nielty ja osa on annettu tulla ihan ilmoillekin :kieh:
Tälle nuorimmaiselle eivät sit enää oo mitään antaneet, vaikka aina puhuukin neidille et tekiskö sunkin mieli.... On ihme et vauvalle täytyy kaikkee olla lykkimässä sinne suuhun. Eiköhän ne vielä kerkee maistamaan kaikenlaista. Tää kesä varsinkin vauvan kans on kauheeta aikaa kun on jäätelöt ja just mansikat, ihme kun eivät herneitä tarjoo :D
 
heips

jee!! Tänään tulee luultavasti postissa se manduca :D Nyt on pariin otteeseen tuota rintareppua vähän aikaa käytetty ja tyttö viihtyy siinä hyvin, joten luulen että manducassakin viihtyy samalla lailla =)

Pikkunen ja Mimmukka: Täällä myös kitistään sitten kun voimat loppuu ja ei jaksa päätä kannattaa.. mutta selälläänkään ei pysytä ;)

Kakka tulee täällä noin joka toinen pv ja yleensä aamuyöstä/aikaisin aamulla |O Eilen aamulla olikin sitten unilelua myöten kaikki sonnassa kun oli tehnyt ja itten touhunnut ja sätkinyt sängyssään niin että vaippa oli valunut.
Neiti on nykyään semmoinen mato, että ilman bodya ei vaippa tahdo pysyä. Henkselit ois tarpeen :LOL: mutta ei näillä helteillä tee mieli bodya laittaa päälle. pääasiassa on vaippasillaan tai joku ohut mekko päällä..

Itse kyllä sanoisin niin että ymmärrettäisiin jos joku tytön suuhun jotain laittaisi kysymättä.
Sen ymmärrän että kun poika oli reilu 1v ja mummolassa oltiin, niin silloin tällöin joku työmies sokerin tms pojalle mukamas "salaa" antoi jne.. mutta pikkuvauva on eri asia.
Mutta pojalla kun on oli niitä yliherkkyyksiä niin monet vieläkin kysyy että saako antaa, mikä on sinänsä minusta hyvä että varmistaavat =)

Misa: Hyvä että hyvillä fiiliksillä neuvolasta tulitte :)

En muista koska olisin nukkunut noin hyvin mitä viime yönä! tyttö heräsi vasta 3.30 syömään. Laitoin takas nukkumana ja nukuttiin 6.30 asti ja senkin jälkeen kun otin viereen niin torkahti vielä melkein tunniksi. itse heräsin enne yttöä :)
lähdettiin alakertaan että saa poika ja mies nukkua.. poika kipittikin sitten kohta perästä =)

saas nähdä meinaako tulehdusta taas vai mikä, mutta mulla on toinen rinta ihan älyttömän kipeä ja vihloo inhottavasti :/ kamalan tuntuinen..

Taisi neitin kiljahtelu ( täällä myös havahduttiin kiljumaan toissapävänä :D ) kuulua joten riennämpä perheen pariin.
 
Meillä taas oli ihan järkyttävä yö takana. Ninni itki huusi koko eilisen illan ja vein sen aikasten nukkumaankin. Tultiin eilen tähän mun äitin luo. Niin sitte se ei illalla meinannu nukahtaa ollenkaan. Laitoin Ninnin siis matkasänkyyn nukkumaan. Sit puoliltaöin otin sen viereen ja hokasin että neiti on ihan tulikuuma. Mittasin kuumen ja 38,7. Säikähdin vähän ku täälä päin on todettu sitä sikainfluenssaa. Noh yö meni sitte vähän poskelleen. Vähän väliä piti herätä nostamaan neiti ylös ettei tukehu räkään ja kaiken kukkaraksi olin muistanu ottaa keittosuolatipat matkaan, mutta en niistäjää!!!ARGH!! Aamulla sitte kuume oli pois ja nokka vuotaa, mutta oikein aurinkoinen on ollu tänään. Ihan ku olis normaali yö ollut. Yritin kattoa suuhunki jos kuumeilus olis johtunu hampaista, mutta ei näyttäny olevan ikenet turvoksissa.

Anteeksi sekava teksti. Meinaa vähän väsyttää. Ja ärsyttää ku ois nyt mahdollisuus nukkua niin ei vaan saa unen päästä kiinni. Vissiin jo yliväsymystä.
 
Heissan kaikille!

Manduca
meilläkin on käytössä ja hyväksi todettu. Erityisesti se, että siinä voi kantaa 20 kiloon saakka jos vain kantajalla voimat riittää :hug:
Misa, olipa mukava että jäi neuvolareissusta hyvä maku. Meillä on onneksi sellainen neuvolantäti, jonka kanssa tullaan hyvin toimeen.

Danjuska, pidän peukkuja ettei olis rintatulehdus.

Mekin päästiin vauvauintiin. Oltiin miehen kanssa molemmat tietokoneella ilmoittautumassa, hän töissä ja minä kotona että varmasti päästiin siihen ryhmään johon haluttiin. mentiin nyt kuitenkin illan ryhmään, kun se sopii paremmin Kallen rytmille kuin lauantaiaamu klo 8. Nyt vain ostamaan uimapukua äidille ja pojalle. Argh, uimapuvun ostaminen ei ole mukavaa puuhaa :kieh:

Täällä mennään syömisten suhteen yhä maistelulinjalla. Mango, bataatti ja peruna-porkkana on nyt käyty läpi. Parin viikon päästä on sitten 5 kk neuvola niin saa nähdä miten paino on noussut käytännössä imetyksellä. vaikka maistellaan lounasaikaan ja iltapäivällä soseita (menee muutama vauvanlusikka kerrallaan) niin en usko että ne uniin vaikuttaa. Outiusko se kyseli tuosta unista, vai kuka? Apua, kohta Kalle onkin sit puol vuotta. Ikinä en olis uskonu että täysimetän näinkin pitkään, sillä meillä oli kivikkoinen tie alkuaikoina imetyksen suhteen. Meillä meni n. 2 kk ennen kuin Kalle oppi oikean imuotteen ja siihen asti sai imettää vedet silmissä kun niin kipeää se otti. Lotta, mä kanssa komppaan edellisiä siinä, että täysimetähän rauhassa sinne puoleen vuoteen asti jos haluat ja jätä neuvolantädin kommentit omaan arvoonsa.

Minäpäs yritän seuraavaksi ladata tänne Kallesta 4 kk kuvan, jos onnistuu

-riksu-


 
Zoe-F
Riksu- Jos haluut kuvan näkymään suoraan tässä teksti kentässä, niin ladattuasi se aijaa.com:iin kun tulee kuva ja kaikkia tekstejä alle, niin siinä on kodat "pieni kuva" tai "iso kuva" kopio se teksti ja liitä se muun tekstin joukkoon tai muuten vain tähän kirjoituskenttään :)
 
Tänään käytiin 5kk neuvolassa,alkanu tasottumaan tuo kasvaminen, pituutta oli 70cm ja painoo 8890g. Rokotuksen mikael otti tosi hyvin,hyvä että huomas koko rokotusta :)

Miten muuten, Mikaelille tuli hirveästi pientä punoittavaa näppylää selkään,johtuisiko rokotuksestä??

Terveydenhoitaja oli ihan ihmeissään kun kerroin et poika syö jo purkillisen sosetta kerralla ja 120ml maitoa päälle :D

Kakasta, Mikael tekee yleensä kerran päivässä kakan, joskus harvoin useemmin. Ja kakka on ruvennut muuttumaan kiinteämmäksi.

 
Zoe-F: Minä olen niin tarkka ruoka-asioissa, että herne menisi välittömästi nokkaan jos joku yrittäisi vauvelin suuhun jotain. Että ihailen kun osaat ottaa noinkin rauhallisesti. Kun minä en anna yli 1-vuotiaankaan suuhun mitään laittaa, muuta kuin ruokaa tietenkin:)

Tänään oli vauvauintiin ilmoittautuminen. Mies soitteli taukoamatta puolituntia ja viieminen paikka saatiin! ei ole meidän tuuria:) Yleensä ei päästä tuollaisiin. Mutta aika on kamala. Kahdeksalta lauantai-aamuna. Ja neiti kun nukkuu yli puoli kymmeneen yleensä.

Kakka on ihan lirua ja valuu joka mutkasta, ollaan aina niskoja myöten kakassa.

Väliaita projekti alkaa olla valmis, valokate enää puuttuu. Aivan ihanaa. Alkaa oll oma rauha pihalla.

Nyt lapset nukkumaan ja miehen kanssa saunaan ja lasi viiniä.

Lotta ja neiti melkein 5kk
 
iltoja

jee manduca tuli =)
Ihan ekaks kysymys että millä säädöillä teillä on se, ketkä manducaa käyttävät??
Jenna oli jo niin väsynyt illasta kun hain paketin postista että ei halunnut alkaa koekaniiniksi että olisin katsonut säädöt sopiviksi. Siis että käytättekö vauvatukea jne??

Minilla puhui sitä että tytön keskittymiskyky on olematon.. Täällä sama vaihe menossa. Tissillä ollessa pää pyörii kuin pöllöllä.. aikaisemmin saatoin imettäessä lukea pojlle kirjaa, mutta nyt ei tule mitään kun jennan täytyisi kirja ja isoveli nähdä koko ajan... sama myös iltavellin kanssa että tyttö ei millään tajua miksi pullo ei liiku samaa tahtia mitä pää :whistle:


siinäpä ois Jennasta 4kk kuva =)

danjuska ja jenna 4kk2pv
 
Kaa
^meillä ei enää käytetä vauvatukea. Lopetin sen käyttämisen noin 3 kk iässä. Tokihan sen käyttö on aivan vauvan koosta kiinni. Poitsu on sen verran pitkäselkäinen, että pärjätään jo ilman. Mitat on tällä hetkellä noin 8,2 kg ja 68 cm. Eilen muuten kokeilin ekaa kertaa laittaa poitsua selkään ja hyvinhän se meni. On vaan reppana vielä niin pienen näköinen siellä. :D
 
meillä sitten loppui imettäminen. jere ei enään suostu tissiä syömään :( harmittaa todella paljon. kuinka helppoa se on mennä johonkin kun ei tarvitse miettiä pullon lämmittämistä.
noh onneksi ei ole neljään yöhön herännyt enään syömään eli nukahtaa siinä kahdeksan aikoihin ja heräilee noin 6.30. tuttia tarvitsee öisin pistää.
sitten vielä harmittaa että puolet jeren kesävaatteista on mennyt pieniksi. jere on kasvanut niin kauheaa vauhtia ettei nuo kaikki 68 kesäpaidat ja housut enään mahdu.
tänään kyllä tein hyvän löydön prismasta. oli remun travelle välikausihaalari -70% eli tuli maksamaan 20,90 ei paha =)
tuota manducan reppua on moni kehunut joten täytyy varmaan itsekkin käydä tutustumassa.
nyt iltapesulle ja nukkumaan :wave:
 
Onpas tällä manduca nyt kuuminta hottia. :D =) Mulla oli tosiaan asuntomessuilla mukana emman (aiemmin taisin kirjoitta et baby björnin) kantoreppu ja voi jestats kun mulla oli selkä ja hartiat jumissa reissun jälkeen. Ja on itseasiassa vieläkin. :( Täytyisköhän munkin käydä tsekkaamass tuo manduca. Täytyy laittaa mietintämyssyyn...Hmmm... oltiin tuossa pari viikkoa sitten muumimaailmassa ja siellä olis saanut vuokrata manducaa päiväks viidellä eurolla. Olis kantsinu kokeilla silloin, kun aika halvalla oli päässy.

cadillac, meillä oli kans tuossa vähän aikaa sitten kausi jolloin tissi ei kelvannut, mutta aina kuitenkin tuputin sitä pullon jälkeen niin nyt taas tyttö ottaa tissiäkin. Meidän likalla oli siis niin nälkä ettei malttanut imeä tissiä, kun tiesi et saa ruoan helpommin pullosta. :LOL:

Zoe, munkin äiti oli/on aina välillä tyrkkäämässä esikoisen suuhun ties mitä millonkin. Karkkia olen kieltänyt antamasta, mutta aina välillä ärsyttää periaatteesta kun ei kysytä mitä pojalle saa antaa. :(

Nyt on pakko mennä nukkumaan, aamulla saattaa olla aikainen herätys...

marza
 
Manducaa minä käytän sekä ilman vauvatukea / avattua selkäpaneelia että sitä jalkojen väliin tulevaa vauvainserttiä. Nyt tyttö on helpompi napata kyytiin: vyö vain kiinni ja kyydittävä syliin. Aikaisemmin tuon insertin kanssa meni tytsiltä hermot, kun piti makoilla äidin jalkojen päällä, kun neppareita kiinniteltiin. Repun kotisivuilta luin, että insertistä voi luopua, kun vauvan vaatekoko on 68.

Täällä on rinnalla riehuminen hieman rauhoittunut, kun olen alkanut imettää hämärässä huoneessa makuultaan. Vieläkin neiti ölisee ja pulisee ruoka suussa, mutta sujuu kuitenkin paremmin kuin istualtaan olkkarissa. Kateellisena katselin vauvauinnissa, kun pari vaavia makasi hartaana horteessa äitiensä sylissä ja imi silmät kiinni. Itse yritän nykyisin ajoittaa kaikki menot niin, että olen kotona, kun nälkä seuraavan kerran yllättää. Käytännössä tämä rajoittaa reissut 2,5 tuntiin. Kun Ada oli pienempi, imetin helposti Stockan lastenhuoneessa tai vaikka kahvilassa. Enää ei tahdo onnistua; kurniva mahakaan ei saa neitiä rauhoittumaan kaiken ympäröivän katselemiselta.

Meidän äiti vitsailee aina tyyliin "ottaako Adakin suklaakakkua?", muttei kyllä ikinä antaisi yhtään mitään ilman mun suostumusta.

Aurinkoisin terveisin Minilla ja Manducassa aamu-unia vetelevä Ada
 
Minilla: Meillä myös on tuota pään pyörimistä rinnalla varsinkin kaupoilla. Kotona on niin kova hälinä jatkuvasti ettei kotona ongelmaa oo, mut muuten kylillä imettäessäni pistän harson rintsikan olkaimeen ja siitä asetan sen neidin päälle niin tulee oma rauha imiessä. Rauhottuu kummasti. Kannattaa kokeilla.
Tiettykään se ei siellä vauvauinnissa onnistu, varsinkaan jos saunassa hörpyt antais :kieh:
 
Aurinkoisen lämmin Heips!

Täällä tämä mamma täyttää tänään 30 ja aiemmasta poiketen on mun juhlani vähemmän kosteet :LOL: Toivottavasti täytekakku ois tarpeeks kostee.

Meillä neiti on alkanut nousemaan konttausasentoon ja siinä nytkyttää, kunnes kädet pettää ja naama viiltää lattiaa. Vielä ei siis muuten mennä eteenpäin, mutta peruuttaa kovasti. Eteenpäin menoa haittaa nenä, joka viistää maata :LOL:
No kaikki aikanaan. Eikä vielä tosiaan oo kiirus mihkään. Oon vaan onnellinen kun ees yks on aloillaan, vielä hetken.
 
Oma appiukkoni olisi antanut kääretorttua vauvalle! Poju oli mun sylissä kahvipöydässä ja appiukko nousi ja työnsi pojun suun eteen lusikan, jossa oli kääretortun hilloa ja kreemeä. Varmaksi en osaa sanoa, oliko tosissaan vai halusiko kiusata, kun tietää, että pelkällä maidolla mennään. Enkä katsonut episodia loppuun asti, vaan törkkäsin kätensä pois siitä...
 
Vitsi kun päivät vain lentävät ja ei enää kovin montaa päivää koululaisilla jäljellä lomaa. Ja sitten alkaa jälleen arkinen aherrus.

Lauantaina on miehen kummipojan synttärit ja sitten miehen sisko tulee perheineen yökylään. Että saa sitten tarjottavia alkaa jo miettimään tässä. Kaikkein ikävin mietittävä.

Valokate on ostettu ja tänään mies asentaa sen paikoilleen. Sitten pysyy pyörät kuivina säällä kuin säällä.

Neiti tyytyväisenä on viihtynyt jo puoli tuntia lattialla yksikseen. Mobilen kanssa leikkii tuossa ja isompien lasten kanssa tehdään matka-albumia meidän reissusta.

Lotta ja neiti kohta 5kk
 
Taaperoimetys on mielestäni kiva juttu! :) Itselläni on lähipiirissäni näitä esimerkkejä, se on varmasti vaikuttanut mielikuvaani asiasta. Oma äitini imetti pikkuveljeäni kaksi vuotta. Siskoni taas pisti vieläkin paremmaksi ja imetti nuorinta lastaan 2v5kk. En ole kuitenkaan päättänyt vielä etukäteen, kuinka kauan itse imettäisin. Toive olisi, että maitoa riittäisi ainakin vuoden ja se kelpaisi lapselle. Katson tilanteen sen jälkeen uudelleen, miltä silloin tuntuu. :)
 
Näin me mennään rattailla vatsallaan pötkötellen ja katsellaan maailman menoa! =) Aurinkolasit on olleet meille tosi tarpeelliset. Lippis niskasuojalla osoittautui myös hyväksi. Ostin H&M:n alesta ja on tarkoitettu 1-3 vuotiaille. Kutistui pesussa kuitenkin sopivaksi.

 
Päksylle synttäri onnittelut! :flower:

Soraya makeen kuvan laittanut =)

Täällä käytiin aamulla manduca lenkillä ja hyvin viihtyi neiti :) oli oikein rento ja rauhallinen.. ei ihan nukkunut, mutta ei ollut kaukanakaan.
Hyvä peli on =)

imetyksestä.. Itse en ole hirveesti asiaa ajatellut.. tai alussa kuvittelin että imetän puolen vuoden ikään.. nyt tuntuu että en raski lopettaa vielä silloin, mutta sitten taas tuntuu että en vuoden ikäistä imetä. tuota en osaa selitää että miksi.. tuntuu vain siltä. Minua nyppii eräs tuttuni joka joka hemmetin kerta kun ollaan yhteyksissä niin kyselee ja vouhkaa minun imetyksestä. oon vaan sanonu että niin kauan imetän kun hyvältä tuntuu.. sain myös semmoisen kommentin että hän ei ymmärrä niitä äitejä jotka ei imetä pitkään jos maitoo tulee.. joo kiitti vaan!
Mulle on ihan sama kuinka pitkään kukin lastaan imettää, enkä "tuomitse" imettipä kaksivuotiaaksi tai ei ollenkaan. se on jokaisen oma asia ja mitä siinä on muilla nokan koputtamista. Itsestä henk. koht. tuntuu että 2v on liian "iso" tissille ( siis omalle )... mutta mulle on ok vaikka toiset imettääkin. En nää siinä mitään väärää.

Täällä on ollut taas vauhti pv. Nyt alkaa olemaan tämä äiti väsy. Onneks molemmat lapsoset jo täydessä unessa!

Jenna on alkanut vierastaa! Nyt on parina päivänä suu mennyt mutruun/itku tullut kun joku vieras puhuttelee.

kohta jääkaapille..
 

Yhteistyössä