**Maalismasut 2009* lokakuussa

myymä
ärrieri Meillä ei nyt ole, mutta meillä oli, kun esikoinen syntyi. Aivan ihana ja kuuliainen lk saksanseisoja joka kuitenkin pelkäsi lapsia :( Tuli meille 1,5 vuotiaana eikä pentuaikana nähnyt ainuttakaan lasta niin oli hyvin pelokas. Useasti murisi kun lapsi lähestyi ja kerran sitten näykkäsi "ilmaa" esikoisen edessä ikäänkuin varoitukseksi... Joten kasvattajat (jotka myös meidän tuttuja) suostuivat majoittaa koiran takaisin heille :) Hänellä on nyt oikein hyvä koti siellä muiden tovereidensa joukossa eikä lapsia pelottelemassa :)
Haaveilen kovasti koiran ottamisesta ja labradoria ollaan ajateltu. Eri asia kun on pennusta lähtien lapsien kanssa tekemisissä! :)

 
Zoe-F
Marza Mie olisin halunnut käyttää pesukonetta hoitopöytänä mutta meillä on päältä täytettävä, joten jokin patentti täytyy keksiä. En haluaisi kumarrella turhia, ja voihan se sitten olla että kylvetän vauvan vannassa lattialla ja itse istuskelen tai kyykin vieressä.
Iines79 Miä luulen että jos jotakin olisi ollut vialla, niin olisi pyytänyt heti lääkärin katsomaan.
Äitiysvaatteita ei oo. Kaveri lupas lainata takkia ja paitaa jos tarvin ja varmasti tarvin. Maha on jo pullahtanut, mutta housuja en vielä ole tarvinnut ostaa. Kotona mukavat lökäpöksyt että voi tässä sohvalla kipristellä mielensä mukaan.

Tällä viikolla neuvola torstaina ja rakenne ultraan on vielä pari viikkoa.

Ärrieri Mä en osaa sanoa miten mun pitäis tota mun koiraa luokitella. Se ei missään tapauksessa ole paha. Mutta kovin innokas. Kerran juoksi pikkupojan luokse joka yllättyi kovasti ja pyllähti maahan ja koira säikähti. Mutta ajattelin että jos naperon on lattialla niin ei ainakaan vahtimatta voi olla.

Napa, ei siis oma vaan yleisesti Siitä viis oli ulkona tai sisällä, musta on äklöä kun no, hankala selittää, siis mun sisko oli samassa paikassa kun mä ja tokas et mä kokeilen ja kipitti käsi ojossa mun mahan luokse. Kiitos ei. Siihen ei koske muut kuin minä mies ja lääkäri. En osaa selittää mutta inhotti kuitenkin. Eikö multa voi kysyä saako kokeilla, miksi pitää suuttua jos sanon että ei?

ARVATKAA MITÄ?
Ensin huono Tulin tänään kotiin ja ihmettelin just kotipihaa ennen että mikä kolistaa tuolla takana, niin rengas oli mennyt tyhjäksi! Voihan hemmetti! Mä kulutan renkaita vissiin kaks sarjaa kesässä muutenkin. (En tosin normaalisti mutta tänä kesänä meni) Täytyy metsästää jostakin kaks uutta rengasta, kerrankin taakse. Ei voi mitään. :/
Sitten hyvä Mulle oli tullut sanoma magazinesiltä kirje, ja ajattelin että mitä mä nyt olen unohtanut maksaa. Mutta ei. Viesti oli tämä:
Onneksi olkoon!!! Meillä on sinulle todella iloisia uutisia! Olet voittanut Aku Ankan elokuun palkintotehtäväarvonnassa muhkean sarjakuvakirjapaketin!! Kirjapaketin saat aivan lähipäivinä postitse!
Hauskoja lukuhetkiä Akun ja kumppaneiden parissa!

Siis hei mä olen kuus vuotta joka kuukaus osallistunu ja kerrankin mä voitin!
Jatkaa mun "vähäistä" kokoelmaa, joudun kohta ostaa uuden kirjahyllyn.


13päivää työharjottelua jäljellä ja sitten mä olen "valmis"
Zoe ja Öttiäinen 18+4 :heart:
 
Viipi: Noitako ei saa Oulusta?
http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=33688&uid=C8UFNSA4JGPX9M266PL0L2GP05JL5M92&shopid=0&lid=1&sk_1=209&sk_2=328&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

NÄitä oon meille ajatellu mutta tilaan varmaan jostain mistä saa osamaksulla..
 
HEP HEP HEP!! mukana ollaan!!

Onnittelut Zoe ku valmistut!! mulla oli just tänään loppuarviointi ennen ku siirryn toiseen paikkaan ja itkun kanssa sieltä lähin. (vielä pitäis jaksaa käydä 3 päivää). opiskelijan asema ei oo hääppönen tuolla paikassa.. Luulen kyllä et tää raskaus on vielä enemmän sekottanu mun hormoonit ku tuntuu et tekis mieli pillittää joka asiasta! mites muilla? itkettääkö?

joku kyseli siitä dementiasta, niin mulla se ainakin on! en muista mitään.
en nytkään muista mitä mun piti kirjoittaa!!

puhutteko te teidän mahavauvoille? mulla on aina sellanen aamu"rutiini" et ku kello soi niin mä aloitan sen saman virren et jaksa herätä jne. sit kysyn vauvalta et eikö jäädäkin nukkumaan. yhtenä aamuna tuli oikeinkin napakka isku :) oli varmaan täysin samaan mieltä. Noh, uni karisi silmistä ku alko niin naurattaa.
MYYMÄ mä kans josksu pelkään et rutistan vauvan hengiltä yöllä ku nukun edelleen mahallaan ja puoli mahallaan. tosi usein mulla on tyyny mahana alla. ootteko muut joutunu ettiin uusia nukkumisasentoja vielä? luin jostain et 16 viikon jälkeen pitäis alkaa välttämään sellään nukkumista, mut musta se on ainakin ollu hyvä asento niin oon jatkanu sitä edelleen. eiköhän tuo kroppa kerro ku on aika muuttaa tapoja.
pitää lähtee kauppaan. kiva ku on niin niin pöhöttyny olo, ku tulin töistä ja itkin varmaan tunnin ja sit nukahdin niin on muuten aika fresh olo!! mutta eiköhän se tästä!
Mömmis: vointeja! yritetään elää hetki kerrallaan!!

Muty ja rakas vauva mahassa
 
Zoe-F
muty kiitos onnitteluista, mä olen ihan taivaissa :)
mä enemmänkin ajattelen tolle pikkuselle. Toivon että vois hyvin ja kerron että äiti rakastaa sua jo nyt niin paljon.
Ei oo tarvinnu nukkumis asentoo vaihtaa enkä vaiha kun oon aina kylellää nukkun.
Mulla oli hysteria vaihe tossa pari viikkoa sitten ja kesti sen pari viikkoa. Nyt on jo helpompaa.
Silloin hajos kännykät ja ovet ja tapeltii tosi paljon. Onneks meni ohi.
 
muty: Aloin esikoiselle juttelemaan sillon 24 viikon tienoilla kun vauva alkaa kuulla ;)

Nukkumisasentoa pitää ettiä joka yö monta kertaa :/

Katon neloselta tulevaa sairaalasarjaa ja aina pitää pillittää ku siellä synnytetään :D

omenaruusu: Pahin painajainen :'( Voimia teille kovasti :hug:
 
HEP!Täällä viellä ollaan, olen seiraillut kirjotuksia, mutta kirjottanut en ole vähään aikaan..
mulla on ihan poikaolo, jos voisi päivittää tuonne kiitos =) mulla kahen viikon päästä toinen ultra vähän jännittää.. tähin asti kaikki ollut loistavasti.
melisha ja pikku 17+3
 
Hep, täällä ollaan myös edelleen mukana joukossa, vaikka en olekaan kirjotellut pitkään aikaan.

Omenaruusu Paljon voimia vaikeana hetkenä :hug:

Eeeva Mä kanssa pillitän aina kun Sairaala ohjelmassa joku synnyttää. Kattelen muitakin synnytystä käsitteleviä sarjoja MTV3 Faktalta, mut niistä ei yleensä tuu samaa "pillitys efektiä" kuni tästä suomalaisesta sarjasta. Kumma juttu.

Oma napa Vauvan potkut on tuntunu jo muutaman viikon ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Pari viikkoa sitten sunnuntai-iltana nukkumaan menessä alkoi sellaiset "kotibileet", että ei meinannut uni tulla. :D
Rakenneultra olis perjantaina ja nyt jo jänskättää taas vauvan näkeminen. Tällä kertaa mieskin pääsee onneksi mukaan. =)
Alkuun meinattiin, että ei haluta tietää sukupuolta, mut nyt en oikeen tiedä enää mitä mieltä ollaan. Täytyy vissiin keskustella asiasta vielä ennen perjantaita. Toisaalta olis kiva tietää ja toisaalta olis kiva pitää pieni jännitys loppuun asti.

Nyt täytyy lähtee nukkumaan, kun töihin pitäis huomenaamuna raahautua taas klo 7.
Palailen asiaan perjantaina ultrakuulumisten kanssa.
 
Omenaruusu: Jaksamisia!
Itkettääkö?
Jep, nyt kyllä, ekan neljän kk:n aikana ei samalla tavalla.

Nukkuminen
Joo, kyljellä nukun nykyään. Ajattelin, etten ikinä opi sitä 35 vee vatsanukkumisen jälkeen, mutta ei se vienyt kuin 3 vkoa :)

Jooga
Olin illalla kevyessä hathajoogassa ja ai kun teki hyvää venytellä, hengitellä ja rentoutua pitkästä aikaa. Suosittelen!
 
Omenaruusu paljon voimia ja jaksamista.

Myymä mä oon nähny kanssa pettämisunia. Todella todentuntusia ja sitten aamulla kauhee olo.

Tänään mulla ollu tosi heikko olo. Pyörryttäny ja ruoka ei oo oikein maistunu. Mutta iltaa kohden olo parantunut.

Niin jaa Kaa HEP, mukana ollaan! =)
 
Omenaruusulle halauksia ja osanottoni :hug: Järkyttävää, että vielä näillä viikoilla tapahtuu keskenmenoja...

Sairaala-sarjaa katselin eilen illalla ja mua alkoi kauheasti ahdistaa sen vauvan ja hänen perheensä kohtalo. Eli synnytyksessä tapahtuneen hapenpuutteen vuoksi vauvalla ei juurikaan ole aivotoimintaa eikä toivoa ole...tämän päivän jaksossa aiheesta jatkuu taas...Mua pelottaa ihan hirveesti, että taas mulle tulee isokokoinen lapsi ja se jää kiinni hartioistaan. Esikoinenkin jäi mutta jotenkin se saatiin pihalle ja syntyi terveenä. Hartioiden kiinnijuuttuminen on kuulemma se pahin mitä voi synnytyksessä sattua, siinä kun ei sitten oikein voi tehdä mitään muuta kuin väkivalloin repiä lapsi ulos ja katkoa sen solisluu..

No, hyviäkin fiiliksiä löytyy, sillä mies tulee tänään viikon reissulta kotiin, ihanaa!

ärrieri 18+3
 

Yhteistyössä