**Maalismasut 2009* lokakuussa

kaa iham hyvä idea!itse en mikään aktiivi kirjoittelija ole mutta yritän aina silloin tällöin kuulumisia tulla kertomaan ja aina käyn joka päivä lukeen ketjua mutta monesti ei kerkeä kirjoittaa kun pojat vaatii osan ja aina tulee asiaa ja jää kesken kirjoitus niin kirjoittelen silloin kun tuntuu että on aikaa! :)

mulla ollut selkäkipua nyt jonkin verran, ja sitä painon tunnetta..jospa ei kestäis kumminkaan loppuun asti.. :/

eilen vietettiin kavereiden kans synttäreitä..oli lystiä ja sai rentoutua kunnolla :) paljon tuli syötyä kyllä..illalla ihana turvotus :kieh:

itestäki tuntuu etei varmasti löydy mammavaatteista sopivaa mistään..nyt tilasin hm:ltä itelle mamma mallin hupparin..on muuten ihan hyvät nuo mustat vero modan housut ihan tavalliset ja joustaa niin hyvin että menee aina raskauden loppuun asti!

pitäis alkaa pikkuhiljaa kuvia ottaan masusta vaan vielä ei ole saanut aikaseksi..

SaBiNe ja pikkuinen 20+4
 
Kaa: Minä myös kannatan nimenhuutoa. Ja oih ja voih, suklaakakkua kun sais... :p On vaan sokereiden takia niin suuri nou nou, varsinkin kaikki suklaiset herkut. Suklaa tais muistaakseni olla vihoviimeinen herkku, kun siinä on sekä sokeria että rasvaa. Mutta kait kakusta saa unelmoida :saint: .

Isänpäivästä mun piti jo edellisessä viestissä raapustella mutta kun toi raskausajan dementia on pahenevaa laatua oleva :ashamed: . Niin, esikoisen aikaan eka isänpäivä oli sitten kun vauva oli 1,5 kk:n ikäinen, eli raskausajan isänpäivää ei ollut edes. Mut jos olis ollut, niin olisin antanut isyyspakkauksen sinä päivänä. Annoin miehelle kyseisen pakkauksen syntymäpäivälahjan lisänä.

Mulla isyyspakkaus piti sisällään:
-tuttipullon & korvikkeen
-tuttipaketin
-varpajaisviskin -> paketti Buranaa seuraavaa päivää varten ;)
-synnärieväitä
-pieni vaippapaketti
-molemmille kylpy-/suihkusaippuat & pyyhkeet

En muista oliko muuta vielä siinä paketissa. Muistan kyllä kuinka paheksuvia katseita sain Alkossa, kun menin rv 30+ mahan kanssa ostamaan viskipulloa. Ilmeisesti raskaana oleva ei saa edes vilkaista Alkoon päin, saatika ostaa sieltä mitään. Olis varmaan pitänyt laittaa plakaati kaulaan, joka kertoo etten aio juoda tätä pulloa :LOL: .

 
Kaalle ihan hyvä idea. Mites olis sellainen, että kaikki jotka kirjoittavat nyt loppukuussa edes yhden viestin, pysyisivät listalla. Eli riitäisi, että vaikka ilmoittaisi, että on taustailija.

Isänpäivä Mä ajattelin ryövätä nyt teidän ideoita ja tehdä tulevalle isukille jonkun pienen paketin. Pitäis mennä käymään kirjakaupassa katsomassa Sami Garamin isäopaskirjaa, jos siitä olis yhdeksi osaksi lahjaa. Jonkun vauvakakunkin voisi väsäistä salaa.

Hankinnat Nyt on koossa vaunut, sairaalasänky, sitteri, vaatteita (mun äiti ostelee) ja jotain pientä (tuttipulloja yms.) Joululahjaksi ajattelin pyydetään mun vanhemmilta kantokoppaa autoon ja anoppilasta pinnasänkyä. Mulla itselläni on vain yhdet äitiyshousut ja yksi XL-kokoinen tavallinen hame, jonka nostan ylemmäksi ja käytän kuten äitiyshametta :D

Jannittää torstain lähestyminen, kun rakenneultra on niin jännä paikka

Melita ja ötökkä 19+5
 
Kaa
Suuri puolivälin nimenhuuto!

Päivitellään ekan sivun listaa niiden osalta jotka ovat seurailleet ketjua ja niiden osalta, jotka eivät enää ketjua seuraa. Eli laitatko jonkinlaisen viestin, jos haluat tietosi listalla pitää. Esmerkiksi pelkkä HEP riittää, ei tarvitse isompia kirjoitella.
 
HEPHEPJEP
Vaikka nyt tässä kuussa onkin ollut muuten suht hiljaiseloa.

Esikoisneitimme, kun on keksinyt, että illalla ei voi nukahtaa ilman, että joku on samassa huoneessa. riittää, että makaa lattialla, kunhan ovi vain ei käy. Sekä herää yöllä 3-20 kertaan huutaa äitiä samalla, kun tulee huoneestaan ja sängystään pois. Meidän väliin ei neitiä voi ottaa, kun muuten äiti ei nuku. On hieman ollut perheen äiti väsy. Viime yön heleheijaa nukkui tavalliseen vanhaan tapaansa kello 20:00-6:50. Sai äitikin nukkua. Varsinkin kun on nyt flunssa päällä. Te joilla on toinen lapsi, niin miten olette saaneet pikkuhulinoitsijat nukkumaan ja varsinkin rauhoittumaan öisin? Meidän neiti on nyt 1v 8kk. Ja tuo hilluminen tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta?
 
HEP

Iines79n isänpäiväpaketti vaikuttaa aika hyvältä, ei tullut mieleenkään koko isänpäivä, ennenkun aloin täältä lukea näitä lahjaideoita. Vaikka maaliskuuhun onkin vielä aikaa, niin vois tosiaan jotain vastaavaa yrittää keksiä :)
 
HEP :)

Jadekettu: Meillä ei ole vielä yöhulinoita ollut ja pojalla ikää 2 v 1 kk. Tosin, nukkuu vieläkin pinniksessä :ashamed: . Ison pojan sänkyyn siirtyminen on edessä kunhan löydetään hyvä sänky. Hiukan kyllä pelkään, että miten mahtaa nukahtamisen kanssa olla, sitten kun sängystä pääseekin helpolla pois. Nyt vielä nukuttaminen on mennyt älyttömän helposti: Iltatoimet alkaa puurolla klo 19.30, siitä potalle ja hampaiden pesuun & samalla iltasatu, yöpuvun vaihto tosi himmeässä valossa omassa huoneessa, vaihdetaan halit ja pusut ja mä ainakin vielä nostan pojan nukkumaan. Melkein saman tien poika laittaa silmät kiinni kun on niin väsy ja usein jo siinä vaiheessa kun oon poistunut huoneesta, niin kuuluu jo tasainen tuhina. Unille alkaa klo 20.00 ja arkena herätetään klo 6.45. Eli helpolla päästään mut mä kerron vuoden lopulla uudet kokemukset, kun on sänkyä vaihdettu :| .

lisäys: Tää syksy on ollut pojan unien kannalta kovin heikkoa, kun on se korvakierre vaivannut. Muutoin nukkuu kuin unelma.
 
Täälläkin kyllä taustailtu ahkerasti, mutta kirjoittaminen syystä tai toisesta jäänyt vähemmälle :ashamed:

Ylihuomenna rakenneultra, joten jos vaikka sitten saisi aikaiseksi kirjoitella enemmäkin =)

Kellohelma 19+1
 
Hep täältäkin!

Ja jotain muutakin piti sanoa. Perjantain jälkeen oli tullut hurjasti tekstiä, useampaankin piti kommentoida jotain. Muisti pätkii, mutta yritetään jotain sieltä kaivella.

Jadeketulle jaksamista valvomisen kanssa. Se ei ole herkkua. Meillä esikoisella oli koliikki ja oli sen jälkeenkin ensimmäisen puolentoista vuoden ajan todella huono nukkuja. Herätteli parhaimmillaan vartin välein läpi yön. Sinnikkäästi neitiä palauteltiin sänkyyn sitten yli yksi vuotiaana kun hänet oli sinne perhepedistä siirretty. Sen jälkeen kun n. puolitoista vuotta tuli täyteenon nukahtanut illalla helposti ja nukkunut sikeästi. Kakkonen on aina ollut helppo nukkuja, nukahtaa hyvin eikä herättele. Sopeutui omaan sänkyyn samantien silloin noin yksi vuotiaana kun hänet sinne siirrettiin. Ei siihen nukkumiseen kai muita neuvoja voi antaa kuin aina samana samaan aikaan toistuvat iltatoimet (meillä iltapala, pesut, pisut, satu ja hyvänyön toivotukset), jos sängystä on yritellyt näiden jälkeen poistua/huudella jotain, on palautettu sänkyyn ja todettu että "on yö, nyt nukutaan, hyvää yötä". Muuta meillä ei jäädä keskustelemaan. Tylylle se on joskus tuntunut, mutta vaikuttaa toimivan, ainakin meillä.

Samoista iltarutiineista pidän edelleen kiinni jopa tuon vanhimman (10 v.) kanssa. Tosin hän saa iltatoimien jälkeen lukea sängyssä viikolla yhdeksään ja viikonloppuna puoli kymmeneen.

Isänpäivälahjaa en hankkinut silloin ennen ekan syntymää. Nykyisin käymme yhdessä tyttöjen kanssa valitsemassa jotain mitä he haluavat antaa. Hienon väriset kalsarit ovat olleet suosikki, samoin kravatit. Ehkä en itse olisi valinnut juuri niitä punaisia kukikkaita kalsareita, jotka pienempi tyttö valkkasi viime isänpäivänä, mutta mies arvosti niitä suuresti kun tyttö esitteli ne ihastuneena isälle.

Turhaa meillä on ollut molemmille lapsille ennen syntymää hankitut tuttipullot ja tutit, kumpikaan ei niitä huolinut/tarvinnut. Tällä kertaa en osta etukäteen, jos niitä tarvitsee, niin saa varmasti vaikka ympäri vuorokauden auki olevalta huoltikselta.

Alkoholittomista juomista piti kysymäni, kun joku oli juonut alkoholitonta siideriä. Onko kukaan muu maistanut alkoholitonta viiniä? Mies osti sitä viikonlopuksi, kun punaviiniä olen kaivannut ruoalle. Hyi kamalaa minkä makuista se oli! Onneksi sitä oli vain sellainen pieni pullo, josta tuli kaksi lasillista, sitä ei voinut edes juoda loppuun. Ovatko ne kaikki yhtä karsean makuisia?

Metsälauha 19+5
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Metsälauha:
Alkoholittomista juomista piti kysymäni, kun joku oli juonut alkoholitonta siideriä. Onko kukaan muu maistanut alkoholitonta viiniä? Mies osti sitä viikonlopuksi, kun punaviiniä olen kaivannut ruoalle. Hyi kamalaa minkä makuista se oli! Onneksi sitä oli vain sellainen pieni pullo, josta tuli kaksi lasillista, sitä ei voinut edes juoda loppuun. Ovatko ne kaikki yhtä karsean makuisia?
Aika lailla joo, eli en ole yhtäkään alkoholitonta viiniä maistanut, joka olisi lähelläkään "oikeaa ainetta". Ikävä kyllä. :kieh:

 
Hep multakin :hug:

Lisäänpä vielä todella typerän kysymyksen: Mites tuon lapsiveden kanssa eli kuinka usein se tulee yllättäen keskellä yötä sängyssä? Meillä on käytössä futonpatja, joka ei todellakaan kestäisi mitään kastumista. Onko ihan hölmö, jos mun kohdalle ostaisi maaliskuun lähestyessä sellaisen vesitiiviin alustan lakanan alle(joita esim. vanhuksilla käytetään)? Todennäköisyys sen tarpeelle on varmasti pieni, mutta kaikkea sitä miettii, kun töissä on tylsää :D
 
Melita olen ajatellut ostaa meidän aikuistenkin sänkyyn sellaisen frotee-kumilakanan varsinaisen lakanan alle kun vauva siinä kuitenkin nukkuu ekan vuoden ja joskus ne vaipat falskaa, tulee pulautuksia yms. Voisihan sellaisen hankkia jo etukäteen jos sitä lapsivettä ajattelee. Ainahan se riski on että sitä valahtaa sänkyyn, itsellä on kyllä tullut vasta sairaalassa synnytyksen jo käynnistyttyä.
 
Kaa
Melita, itse olen ajatellut ostaa sellaisen froteisen, muovitetun aluslakanan "alusen" varulta sänkyymme, ihan tuota lapsiveden menoa ajatellen. Ja sitä lapsen sängyssä nukkumista tottakai. Eli ihan yhtä pöllöjä täälläkin ajatellaan. :D

Ja nyt kahdeksi tunniksi tanssiin... josko tuo suklaakakku sulaisi hieman ennen huomista neuvolaa! (Toiveajattelua... :ashamed: )
 
Hep!

Eipähän ole tullu kirjoteltua - energia menee juttujen lukemiseen :kieh: . Päivittäin tulee kyllä seurailtua muiden juttuja.

Onko jollaki muulla ollu [/b]"häpyluukipuja" ? Vaivannu noin viikon ja välillä haittaa kävelyäkin.

Liikkeitä kai tuntuu - en ole vieläkään ihan varma... Minusta tuntuu lähinnä sisältäpäin tulevilta sähköiskuilta?! Onko kellään muulla esikkoa odottavalla tällasta mielikuvaa liikkeistä?

Itkuhälytin hankittaneen, voi sit nukuttaa Kuntoa talomme terassilla kevätauringon syleilyssä!!!

Hankintoja ei täällä ole tehty. Oli ihan hyvä idea joltakin toivoa joululahjaksi jotain tarpeellista. Anoppi varsinkin aina kovasti kyselee toiveita eikä yleensä tule sillon mitään järkevää mieleen.

Kestoillaan varmaan ainakin osittain. Miehen kaverin vaimo pyörittää Oulussa Taikapilvi-nimistä äitiys- ja lastentarvikeliikettä, joten eiköhän sitä kannateta... Ja toki ekosyistä myös.

Keskiviikkona neuvola, ens maanantaina rakenneultra.

Kaatjuska + Kunto (19+1)
 
Rakenneultrassa käyty :wave:

Ihana ultraaja :heart: Tuli niin hyvä mieli ja ihmettelemistä riitti. Mitat vastasivat viikkoja eli 18+3 (sanoi että onpa iso :D ) No päivän heitto sinne tänne ei kyllä haittaa. =) Pikkusella oli painoa huikeat 240g. :eek: Sydän, ranka, mahalaukku, rakko, raajar jne. olivat normaalit. Huh. Hitsi ku jännitin siinä kokoajan. Olin silei että sanonyjo että se on elävä ja ehjänä. :ashamed: Kuviakin tuli mukaan.
Niin, ja vauveli siellä kuulemma oli vilkkaalla päällä ja potkasi samalla kun se laite oli masun päällä. :D Kyselin siitä miksi potkut ei tunnu kunnolla, niin selvis että oli istukka edessä vaimentamassa. :| No nyt en sitten enää ihmettele miksei aina tunnu mitään. Vaikka toinen kuinka riehuis siellä. Lapsivesimäärä normi. Luojan kiitos ku tieto rauhoitti minut ja nyt voin taas luottavasin mielin nauttia odotuksesta.

Tämmöistä täällä siis. Anteeksi hymiöiden määrä. Olen niin innoissani. :D

Kaa; HEP

Mömmis 18+2
 
Zoe-F
Metsälauha Miä oon juonnu alkoholittomia viinejä ja ei ne kaikki kyllä oo sen karseamman makuisia kun alkoholillisetkaan :p
Kaa HEP
Mömmiksellä Ihan jättimaha! :O Mulla vielä niiiin paljon pienempi.
Housut On edelleen ne omat farkut, kotona on fleesepöksyt.

Tuttipulloja on ja muutama tutti, saa nähdä tarvitaanko, varmaankin tuttipullot tulee ainakin käyttöön jos tuo isukki saa öisin myös heräillä.

Ainiin ja torstaina neuvola ja mieskin pääsee mukaan.
 
HEP!!

Kävin tänään taas akupunktiossa, jatketaan vielä kolmena aamuna. Ja lekuri koitti tota niskaa, taas oli se yks niskanikama pois paikoiltaan. Sattu ihan hirveesti kun se manipuloi nikaman takasin, pelkäsin että oksennan.. Voi mennä kuulemma paikoiltaan ihan vaikka nukkuessa kun mulla on niin yliliikkuvat nivelet.. Eli edelleen nää mun päänsäryt voi johtua siitä.

Tänään oonkin sitten touhunnut hirveesti. Kävin varastoo (ja sisällä kaappeja) läpi, järkkäilin ja järjestelin. Nyt onkin sitten alaselkä kipeenä kun nostelin painavia laatikoita huonoissa asennoissa. Mutta tulipahan homma tehtyä. Oli vähän jäänyt rästiin, muutettiin huhtikuun lopulla ja nyt vasta sain kunnolla järkättyä...

Joku kertoi hankinnoista ja mainitsi sairaalasängyn. Tämä jäi minua mietityttämään. Onko se siis sellainen pyörillä kulkeva "kehikko", jossa on sitten sellainen läpinäkyvä muovilaatikko vauvalle? Mistä näitä saa?? Vois olla aikas kiva.. :)

Joku kyseli hoitopöydästä. Me ostetaan vaan joku lipasto, laatikoihin sit saa vauvan vaatteet ja tarvikkeet. Sit pistetään lipaston päälle sellanen hoitotaso, vähän leivonta-alustan näkönen.. Ei tarvi ees mitenkään kiinnittää kun tekee siitä tasosta sen verran ison että painaakin jotain. Sit kun ei oo enää käyttöö niin taso vaan veks ja lipasto jää. Näin just vkonloppuna kaverilla tällasen ja vaikutti kyllä tosi näppärältä. Voi olla että saadaan niiltä se taso tai sit vosi pistää isäpapan hommiin.

Nyt pitää mennä sohvalle, selkä huutaa kuolemaa... :kieh:

rv 19+1
 

Yhteistyössä