Huomenta!
Täällä taas kovan onnen Marais. Tuntuu, että kun yhdestä huolesta selvitään niin toinen on oven takana. Olen kyllä itse tapaturma-altis ja vähän sählääjä, niin silläkin voi olla osuutta asiaan
No mutta asiaan nyt akuuteista murheista: Kuukautiskipujen tyyppiset alaselkäkivut ovat lisääntyneet, pari kertaa päivässä parin kipukouristuksen setteinä. Lisäksi sf-mitta oli toissapäivänä 19cm. Neuvolalääkäri sanoi tosin, että tuo pieni mitta voi olla pitkällä ihmisellä ihan normaali, mutta kuitenkin.
Pyyhkäisin sitten eilen ruokkiksella yksityiselle asemalle (Femeda) lääkäriin, ja taas pahoittelin heti alkuun, että tulen varmaan turhaan, mutta on kovia alaselkäkipuja, pitäisikö niihin suhtautua jotenkin vakavammin. Oli vähän nolo ja vainoharhainen olo, kun töissäkin olen vaikka pääkainalossa.
Lääkäri ultrasi ja huomasi, että kappas, kohtu supistelee koko ajan, esim. kun laskeuduin siihen tutkimuspöydälle ja vielä siinä pöydällä. No, enhän minä niitä tuntenut, kun ne supistukset eivät sattuneet. Lisäksi vauveli oli todella alhaalla (pää alaspäin) ja lapsivesi oli vähissä. Kerroin sitten siitä maanantaisesta onnettomuudestani, kun liukastuin töissä ja törmäsin naama edellä seinään (akrobatiaa, ei kaatumista). Silloinhan tuli vesimäistä nestettä jonkun verran, mutta äitiyspolin mielestä ei ollut aihetta huolestua. Tämä lääkäri sanoi, että jos on tullut rajuja liikkeitä esim. vatsan osalle tuossa liu'ussa, niin on voinut olla lapsivettä. Lisäksi lapsiveden vähyys voi olla osasyy pieneen SF-mittaan.
Eli sain lähetteen maanantaiksi Jorviin lisätutkimuksiin, ja siihen asti lepäilen kotosalla (ja yritän olla murehtimatta liikaa tekemättömistä töistä ja deadlineista).
Onko jollain muulla todettu liian vähän lapsivettä? Mitenköhän tilannetta voisi itse parantaa (vai voiko mitenkään), hmm. hmm.
Kaa: Minua ihan harmitti puolestasi, kun olet hoitanut palstaa paremmin kuin hyvin ja oma-aloitteisesti, ja sitten tulee asiaton hyökkäys puun takaa. Mur.
T.Marais (jolle aina tapahtuu) ja Mökö 26+5