**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Huomenta!

Jos tännekin kirjottelis välillä.. Tervetuloa uusilla ja Kaaalle iso kiitos päivittelyistä ja uusista ketjuista yms!! :)

Vatsataudista on selvitty ja nyt taas olo hyvä! Neuvolassa kävin ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri sano että vauva taitaa olla aika vilkas tapaus kun kuunteli sydänääniä, kauhee potkiminen ja viuhtominen vaan kuulu, vaikka mun mielestä ne liikkeet tuntu aika pieniltä normaaliin verrattuna.. :D Iskiasvaivaa on välillä selässä, meinaa mennä kävellessä jalka alta. Liitoskipuja kans tuntuu välillä kun on pitkään istunut tai maannut ja nousee ylös. Onneks menee sit aika äkkiä ohi. Supistuksia tais olla ekan kerran tällä viikolla kun piti varastossa vähän tonkia ja nostella laatikoita.. :ashamed:

Muty kyseli miesten suhtautumista raskauteen.. Mun miestä ei tunnu kyllä yhtään kiinnostavan vauvan asiat.. Muutaman kerran on koittanut kädellä potkuja masun päältä kun oon pyytänyt, muuten ei masua silittele tai koskettele. Muutenkin tuntuu että oon viime aikoina saanut tehdä kotona ihan kaikki kotityöt, mies on aina niin väsynyt työpäivän jälkeen ettei kiinnosta muu kun sohvalla löhööminen ja nettipokerin peluu.. Joopa joo, kyllähän mäkin töitten jälkeen oon väsynyt ja selkää särkee yms mut jonkun pitää silti pestä pyykkiä, tehä ruokaa ja siivota. Täytyykin pitää sille vähän puhuttelua aiheesta..

Itsenäisyyspäivästä on ollut myös puhetta. Me mennään huomenna miehen serkun lapsen ristiäisiin, sen jälkeen käydään anopilla ja sit vielä käydään minunkin vanhempien luona. Eli ohjelmaa riittää koko päivälle. Sunnuntain meinaankin sit ottaa ihan levon kannalta.

Mut nyt pitää ruveta hommiin, pyykinpesukone jo odottaa tyhjentämistä...


rv 25+5

 
Piti tulla valittamaan. Mulla on alkanut vasen kankku kenkkuilla. Ilmeisesti iskias alkaa nostaa täälläkin päätään. Esikoisesta tuttu vaiva :( . Sinttikin viihtyy paremmin vasemmalla puolella, joten voiskohan se jo painaa jotain hermoja :| .

Itsenäisyyspäivä: Mä oon aina tykännyt silloin rauhoittua ja ihan oikeesti miettiä miten hyvin meillä on Suomessa asiat. Yleensä ollaan laitettu juhlavaa ruokaa, nautiskeltu joulutorttuja ja seiskan aikaan oon minä asettunut mukavasti tv:n ääreen katsomaan Suomen kerman lipumista Haloskan vastaanotolle :D . Mutta nyt meneekin puoli päivää hukkaan, kun pitää mennä anopin siskon järjestämiin kissanristiäisiin :headwall: . Mä uhkasin miehelle, että mä lähden niistä pippaloista vaikka taksilla kotiin, jotta pääsen katsomaan Linnan juhlia ajoissa. Matkaa ei ole kun 50 km mut mitä siitä :whistle: .

 
myymä
Soitin tosta supisteluhommasta neuvolaan, siis kun mua supistelee pirun usein mutta ei kovin kipeesti vaan silleen napakasti. Meen nyt maanantaina antaa virtsanäytteen et suljetaan tulehdus pois ja torstaina mulla onkin sit neuvolalääkäri niin tarkistetaan ettei ole mitään saanut aikaiseksi :) mut en kyllä usko koska eivät ole kovin kipeitä :)

 
Mä täällä ilmotan, että ollaan hengissä. Netti on jotenkin tökkiny kaksplussan sivuilla. :headwall:

Oon nyt vuodelevossa. Nappula meinaa tulla liian aikasten maailmaan ja toista päivää oon vuodelevossa. Onneksi mies on kotona, koska levosta ei tulis kyllä yhtään mitään, kun on tuo taapero. Supistelee ja masu on laskeutunut. Nappulan pää on todella alhaalla ja eikä oo tietoo, että kuinka pitkä tuo kohdunkaula on. Kohdunsuu on hieman auki ja pehmentynyt aika reippaasti. Oottelen nyt soittoa äippäpolilta, että pääsee tarkastamaan tuo mitan.

Viipi&Nappula 27+0
 
moiks

jos kommentois eka kun vielä muistaa...

Viipi: Toivottavasti pikkuinen pysyis vielä hyvän aikaa masussa! :hug: nyt vaan lepoa ja lepoa. Onneksi sulla mies kotosalla tosiaan. ei taaperon kans lepäily onnistuis!
Tulehhan päivittelemään kuulumisia aina kun ehdit!

Marais: Onneks pääset tutkimuksiin! :hug:

Zoe: Mahtava linkki :LOL:

Muty: Ite pidin esikoisella paljon just bodeja ja potkareita. Hyvä yhdistelmä =)
aika vähälle käytölle mulla jäi ihan pikku vauvalle tarkoitetut kolitsi puvut.. joissa siis paita ja housut..

Meillä mies kyselee vointia ja silittelee masua jne.. kovin hössö ei ole ja ei ole tarviskaan.. tiedän kyllä että välittää nappulasta jne.. ja kovin paljon ei esim. tavaroita kattele, kun mulla aikaa niitä ettiä/katella ja minusta se on kivaa.. sitten vaan aina yhdessä pähkäillään hommataanko vai ei.

viime yönä sentään nukuin.. olin jo niin poikki etä sain heti unta kun vessassakin kävin.. ja olin nukhatanut mynthoni suuhun ja heräsin siihen että ei henki kulje :| hirveä kakominen ja mies paukuttaa selkää.
edelleen tukkoinen ja väsy ja aamulla ei ääntä lähde mutta kyllä se tästä :snotty: viinimarja mehua huiviin vaan =)

jee! tais poika nukahtaa =) nyt alkaa leipomiset :xmas:

danjuska ja vilma 23+6
 
Viipille paljon jaksuja! Toivotaan että pikkuinen sinnitelisi vielä masussa niinon turvallisempaa. :hug:

Maitohappobakteereita olen suunnitellut syöväni, varmaan samalla ostan purkin niitä, kunhan käyn tänään ostamassa taas lisää raskausvitamiineja ja kalkkia. Maitohappobakteereilla on niin paljon hyviä vaikutuksia, että niistä kehtaa maksaakin. :)

Kävin äsken pika keikan kaupungissa, pakko oli ostaa yhdet mamma-housut, jotka sit mahtuvat loppuun saakka. Tähän asti oon sinnitellyt ihan tavallisissa housuissa.. :$ Tuntuu että näytän ihan norsulta niissä, vaan minkäs teet, nyt on vaan ajateltava mukavuudenhaluisesti.. Kesäksi sit taas trendikkäämpää vaatetta niskaan. :) Isyyspakkaukseen ostin nalle-puh pinnasuojan, nyt ois sekin hommattu sit.

Taloasia näyttää oikein lupaavalta, näillänäkymin siis päästään miehen rakentamaan omakotitaloon tammikuun lopussa asumaan!! :heart: Ensiviikolla päästään ostamaan laminaatit, laatat, tapetit ja maalit.. jipii! :)

Nyt pitäis alkaa siivoamaan ja sen jälkeen koiran ja hevosen kanssa lenkille..

Niinu & itiö 27+1
 
Peräpukamat/whatevö: Loppui seinään tuo verenvuoto pyllyreijästä. No ihan hyvä vaan sillä en tykkää jos jossain vähä vuotaa.
Kädet: Edelleen puutuilevat pahasti. Joskus sattuu niin että itken.
(.) : Potkii potkii päivästä toiseen kovasti ja rytmikkäästi. Selkäsärkyjä edelleen ja rupee olemaan jo raskas kantaa omaa mahaa. Hirvittää päivä päivältä enemmän tuo kasvuvauhti ja painonnousu pikkusella ku oma selkä antaa varmana kohta periksi. :eek:

Mun mies on kyllä maailman ihanin olento. Jaksaa pitää minusta hyvää huolta ja topuuttaa jos teen liikaa rasittavia hommia kotona. Passittaa välillä minut sänkyyn pötköttämään. Kun en itse aina tajua. Hieroo ja silittää selkää iltaisin. Höpisee vauvalle isä-vauva-juttuja. Menee itellä kyl puolet ohi. :p Vauva tuntuu reagoivan ääniin mikä on vähän jännä. Nikottelua esiintyy aika ajoin. Eli kaikki hyvin edelleen. :heart:

Niin siitä äitiyspakkauksesta vielä, katottiin mitä kaikkea sieltä löytyi ja olin hurjan innoissani. Nyt se loota lojuu tuolla pöydän alla piilossa. Ei ole paikkaa vaatteille vielä. Pitää pian hankkia se lipasto tänne.


Mömmis & potkija 24+6
 
Joudanpas minäkin hetken istahtamaan ennen kuin suuntaan töihin muutamaksi tunniksi.

Heräsin piruvie turhan aikaisin. Muistelin et mulla on korvalääkäri ysin maissa mutta se onkin vasta viikon päästä perjantaina. Lorvailin sitten kaupungilla ja ostelin kosmetiikkaa.

Veronpalautukset tuli eilen. Ostin tän vuoden käytetyt yhistelmät 150e, digikameran ja parit pussilakanasetit. Laskuaj kans maksoin ja nyt ei kovin suuri budjetti ole. Pitäs miehen kanssa tuumailla millon investoidaan turvakaukaloon kun puoliksi sen ostamme.

Itsepäisyyspäivä huomenna. Mies hoitaa lippuje nostot ja laskut joten minä varmaan vaan öhötän kotona. Jso nyt ei kovin huono ilma ole ja mies kehtaa niin käydään hakemassa vauvan sänky äitini luota. Linnan juhlatkin ois ihan kiva katsoa vaikka en niistä ole aijemmin kauheesti perustanut.

Hansku ja Sintti 24+0
 
Moi!

Munkin puolesta kiitokset Kaa! :flower:

marais se lapsivesi uusiutuu koko ajan eli pitäisi tulla kyllä lisää mutta juo paljon! Mulla valui sen koko viikon viimeksi sairaalassa ja janoa ei edes tuntenut mutta pääasia että nestettä on kehossa. Itseasiassa pyysin ekana päivänä suolaliuostipan kun vesi alkoi tuntua jo pahalta ja huuhtovan suolot pois. Eli muista kanssa syödä.

Probiootti-G syön gefiluskapseleita 2 päivässä hiivan aisoihin saamiseksi.

Veronpalautusta tuli ihan kivasti molemmille, yht n 2600 ja kohta ne rahareiätkin saapuu maailmaan. Eikä tälle 2kk hoitovapaalle saa mitään kuntalisiä eli aika minit on tulot joulu-tammikuun ajan. Osa säästöön, osa elämiseen ja joululahjoihin.

BiaBia ja pikkuiset 25+6 ja K 10kk nuhaisena ja viidettä hammastaan puskevana
 
Ostin turvakaukalon huutonetin kautta ja mennään illalla hakemaan se, toivottavasti on yhtä hyvä ja siisti kuin mitä kuvasta sai vaikutelman, Gracon kaukalo + telakka se on.

Linnanjuhlia aion kanssa huomenna katsoa, on niin kiva kattella ihmisten pukeutumista ja kampausta yms. ja jotenkin se vaan kuuluu itsenäisyyspäivään.

Miehellä onkin tänään pikkujoulut ja isommat lapset on isällään, joten meikäläiselle koitti harvinaisen rauhallinen ilta :p Mitäköhän sitä tekis? Pitäis kai osata vaan nauttia omasta rauhasta.
 
Heissan kaikille!

Jos vähän aluksi purkautusi, kun tämä viikko ei tunnu menevän ihan putkeen: Ma ja ti menivät ihan normaaliin tapaan, mutta keskiviikkona mä ajoin kolarin :( Tai siis mun auton kylkeen ajettiin pelkääjän puolelle Turun vilkkaimmassa risteyksessä. Fyysiset vammat jäi päänkolautukseen, mutta säikähdin ihan kunnolla. Kun auto oli työnnetty syrjään ja ohikulkijan tilaama ambulanssi oli tullut paikalle, aloin mä parkua :ashamed: Ihan kunnolla siinä pillitin ambukuskeille ja poliiseille. Ja kun kolarin syyllisyys ei ollut heti varma, niin sai jännittää vielä rahan takiakin.

Myöhemmin päivällä kävin äitiyspolilla tarkastuksessa ja kaikki oli vauvalla kunnossa. Ambulanssimiehistö ei olisi kuulemma vaan missään nimessä saanut päästää mua menemään, vaan tarkastus olisi pitänyt tehdä heti. Nyt on rahapuolikin selvä, kun vastapuolen vakuutusyhtiöstä tuli eilen illalla soitto ja syyllinen on toinen osapuoli. Meidän auto meni lunastukseen ja korvaus on pieni 2400 euroa. Sillä ei vastaavaa autoa osteta, mutta parempi noinkin, kun meillä ei ole kaskoa. Jos syylliseksi olisi katsottu minä, ei autosta olisi tullut senttiäkään takaisin.

Tänään oli neuvolalääkäri. Hoitsu oli kipeä, tietokoneet eivät toimineet, joten en saanut kaipaamiani labravastauksia (mm. hb ja sokerirasitus) ja lääkäri sanoi, että turhaan tulin, kun keskiviikkona äitiyspolilla oli jo tarpeeksi tarkastettu.

Kaiken lisäksi olin keskiviikkona kolarin sattuessa matkalla sokerirasitukseen, jonka sain siirrettyä torstaille, jotta tulokset ehtisivät tämän päivän lääkäriaikaan. Ke, to ja pe piti vähän kikkailla töiden kanssa, et pääsee noihin ja sitten ei tuloksia saatukaan katsottua :kieh:

Mutta se siitä. Muihin asioihin: Pukamat jännittää täällä aika paljon. Mulla ei vielä raskauden aikana ole vaivanneet, mutta muuten olen kärsinyt niistä jo yli 10 vuotta ja pahimmillaan ne estävät ihan kaiken toiminnan. Ei pysty kävelemään, istumaan eikä nukkumaan. Toivotaan, että pysyvät rauhallisina loppuraskauden. Toiveajattelua taitaa olla :'(

Painoa on tullut lähes 15 kiloa. Ääk! Mut toisaalta ei mua nyt erityisesti haittaa. Ja lääkäriltäkin tänään kyselin, niin sanoi ettei tarvitse siitä murehtia. Toista on saanut kuulla hoitsulta, joka joka kerta saarnaa painosta. Pääsenpähän laihduttelemaan keväällä/kesällä (imetyksen salliessa) ja nauttimaan siitä tunteesta, kun vaaka näyttää alenevia lukuja eikä näitä jo tutuksi tulleita. Painan nyt elämäni ensimmäistä kertaa yli 80 kg. Aikuisiällä paino on ollut 50 ja 74 kilon välillä (180cm pituus). Kropalle sopiva paino tuntuis olevan yleensä sellainen 65-68kg. Siihen sitten pyritään palaamaan ensi vuoden aikana.

melita ja Samuel 26+2
 
myymä
Viipille tosi paljon jaksuja! Ja pidetään peukkuja että pikkunen sinnittelis vielä vähän pidemmälle!

Melita HURJAA mitä kaikkea kauheeta sulle on käynyt.. Onneksi ei käynyt pahasti!!!
 
Heippa!

Marais Onneksi kävit lääkärissä, vaikka tuntuikin aluksi turhalta! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Viipi Jaksamisia sängynpohjalle! Toivottavasti pikkuinen pysyy masussa vielä pitkään!

Melita Tosi pelottava tilanne sinulla! Onneksi kaikki oli hyvin pienellä!

:hug: kaikille kovan onnen äipille! :heart:

Hain eilen äitiyspakkauksen postista! Postin setä onnitteli ja sanoi alun olevan hankalaa, mutta kyllä se helpottaa ensimmäisen 20 vuoden jälkeen! :LOL: Ihania juttuja siellä laatikossa, mutta nyt harmittaa, kun ei ole mitään paikkaa laittaa ja järjestellä niitä. Kotona olis ihan hirveästi järjesteltävää. Sitten pitää hommata vielä vatekaappi ja hoitopöytä. Pinnasänkyäkään ei ole...

Oon muuten miettinyt, että osaisikohan sitä ommella itse pinniksen suojan ja äitiyspakkauksen reunalakanan.. Eurokankaassa on sellaista ihanaa nallekangasta, josta voisin sen haluta tehdä.. Mistä muuten löytää kivoja pinnasängyn suojia? Ei ole vielä osunut silmään kuin jotain kellertäviä rumilussuojia...

Tänään on työpaikan pikkujoulut. Ihan kiva juttu ja parasta siinä on se, että sieltä pääsee autolla nopeasti pois! :D

Hyvää itsenäisyysviikonloppua kaikille! Itse olen töissä, mutta vuorot taitavat mennä piparien leipomisen merkeissä!

Mimmu ja Furtsi 27+1 (kai..)
 
Perjantaita kaikille!

Kiitos "lohdutuksesta" Iines ja joku muu, tän miesten suhtautuminen suhteen. Yleensä jaksan ajatella et kyl se tästä ja sitten kun vauva syntyy niin viimeistään sitten. Mut tiiättekö et joskus ku on väsyny jne niin sitä vaan murehtii kaikkia "pieniä" asioita.

Myymä ja Danjuska: kiitos vaatetiedosta! Täytyy hankkia niitä pitkähihaisia bodeja. Sitä itekin mietin, et tuskin kauheesti tarvii sellasia "siistejä" päällyvaatteita vielä vauvalle. et sit ku sen kans alkaa liikumaan jossain jne niin sit kai se tarvii muutakin päälle pantavaa enemmäkin.. mut kotona käy kaikki kunhan vaan on tarpeeks lämmin ja pehmeä :)

Mimmukka vauva.net oli jossain sellanen käsityöketju en nyt löutäny sitä ku nopeesti etin, mut siellä jossain kuitenkin on sellanen ja siellä oli ohjeet pinnasängyn reunuksen ompeluun.

Viipi toivotaan et teidän pikkuinen vielä malttais!! :hug:
Melita mä kans pelkään ku autoilen et tulee kolari ja sattuu vauvalle jotain! onneks sulle ei nyt sitten sattunu mitään.
Onks kellään sitä "raskausturvavyötä"?

Probiootti: Mua niin nauratti se ku joku meinas hankkia sen dosetin. siltä tuntuu välillä, ku vetää magnesiumia, kalkkia, d- vitamiinia ja millon mitäkin... Pysyis laskuissa mukana mitä on naukkaillu ku ois se dosetti. Mä juon aina toisinaan gefilusmehua ja aattelin et alkaisin joulun jälkeen juomaan sitä ihan säännöllisesti joka päivä. ku siitä oli joku tutkimus et loppuraskaudesta se vaikuittais vauvan vastustuskykyyn tms.
ANNAS aika ÄÄLIÖ se lääkäri sulla.. Tosiaankin asialle pitäis tehdä jotain. Jos ihminen ei voi harrastaa seksiä vaikka haluis niin on musta väärin, siis sen takia et joku lääkäri ei pidä vaivaa minkään arvoisena. Tiiän vähän miltä tuntuu ku tässä jossain vaiheessa oli vaihe, et tuo alapää oli niin herkkä ettei oikeesti kyenny peittojen heilutteluun. kai ne limakalvot oli sit niin arat. onks muilla ollu alapää vaivoja :kieh:

Niinu
onnea uuteen kotiin!!

t. Muty joka alkaa nyt päiväunille ja sit kauppaan ja siivoamaan jne jne jne... mut lepo on tärkein!!

Iloista viikonloppua itsekullekin ja koittakaan selvitä, ei oo enää kauan maaliskuuhun!! (ja on taas uusia ongelmia/vaivoja :LOL: )

ps. GALLUPPIA:miten nopeesti ootte palautuneet synntyksestä siis siihen vaiheeseen et on pystyny istumaan normaalisi ja housutkaan ei oo tuntunu pahalta jalassa? entä miten kauan teillä on jälkivuoto kestäny?
 
ihanaa vihdoin se viikonloppu alkoi ja vasta tiistaina töihin =)
viipi voimia sinulle ja toivotaan että vaaveli pysyy vielä tovin vatsassa :hug:
melita onneksi olette molemmat kunnossa kolarin jälkeen =)
[/b]maitohappobakteeri olen syönyt melkein koko raskauden ajan rela tapletteja. joka päivä en muista ottaa kun o nin huono muisti :ashamed: sama nuo d-vitamiini tapletitkin niin ei muistaa ottaa joka päivä.
minulla ei ole käytössä sitä vyötä autoon. ei ole aikasemmistakaan ollut.
eipä tällä kertaa enempää. nyt rentoutumaan television ääreen ja huomenna olis firman pikkujoulut. ihanaa päästä syömään :p
hienosti meni taas nuo tummennukset :headwall:
 
Varoitus.. sisältää avautumista ja kitinää...

Mulla meni tänään hermo miehen puolen sukuun, siis sisaruksien ja vanhempien suhteen. Noh, totuttuhan on että selän takana juorutaan jne, mutta kyllä kolahti, ku mies kertoi että hänen siskonsa (17v) oli kysynyt puhelimessa tänään että onko meidän vauva vahinkolapsi? Olivat kuulema äitinsä ja kai isänsäkin voimin puineet oikein sisarusten kanssa sitä asiaa joskus.. Voi elämä että mulla taas kiehahti. Tuntuu niin epäreilulta, että joku puhuu tuollaista vaikkei tiedä mistään mitään, kun meille tämä raskaus oli TODELLAKIN toivottu ja monien pettymyksien ja itkujen jälkeen vasta onnistunut. Minulla siis 3 keskenmenoa takanapäin,olivat henkisesti aika rankkoja, sitten joku kehtaa sanoa ääneen että mahtaakohan rakas vauvvamme ollakin vahinko.. niisk! :(
 
Mulla on semmonen turvavyönalennin lainassa. siitä ei testien mukaan oo hyötyä jos kiinnittää auton vyön muutenki oikein.. Tiiä sitte.

Niinu86: Tiiätkö että on IHAN SAMA mitä tekee ja kenen kans ja miksi niin silti aina on joku jauhamassa paskaa.. Mulla ei edes kellekkää koskaan haluttas kertoa mitään meidän asioita kun sitte niitä pähkätään porukalla jossai ILMAN MEITÄ ASIANOMAISIA..
 
Eeeva, niinhän se on.. ikävä kyllä. :( Ja mitä isompi perhe sitä enempi *askanjauhajia jos ilkeesti sanotaan. Mulla vissiin hyvä tilanne,ku ei oo muita sisaruksia kuin pikkuveikka 6v, joka on ylpeä isosiskostaan tapahtuipa mitä hyvänsä. :heart:
 
Turvavyön alennin ei ole tullut hommattua, vaikka ajatuksissa on ollut kyllä.

Synnytyksestä palautuminen: olen ollut siitä onnellisessa asemassa, että tosi nopeasti jo ekasta palauduin, istumaan pystyi heti ilman mitään rengastyynyjä ja tavalliset housut meni jalkaan saman tien, ei nyt sentään farkut, mut jotkut venyvät. Jälkivuotoa tais tiputella pari, kolme viikkoa. Tikkejäkään ei alakertaan tarvittu paitsi ensimmäisestä lapsesta kokonaista kaksi.
 

Yhteistyössä