**Maalismasut 2009** helmikuussa

Aamupäivää,

Ekaks Savanille ja Garbalolle tervetuloa!

Olikos se Garbalo, joka kyseli siitä ulkosuun avautumisesta ja kohdunkaulan lyhenemisestä? Mulla oli maanantain äippäpolikäynnillä ulkosuu sormelle auki, pehmentynyt mut kaulaa jäljellä vielä 3 cm. Lääkäri sanoi, että kaikkea voi tehdä ja tilanne on vielä hyvinkin epäkypsä.

Hemptun kuulumisia odottelen minäkin malttamattomana!

Miehen synnärivarustus: Mä muistelen, että Tyksissä mies saa kaiken synnäriltä. Se saa pukea sen sinisen Teho-osasto-puvun ja saa sisäkengät synnäriltä. Myös leipätarvikkeita on jääkaapissa ja kahvit & teet tulee synnärin puolesta. Muistaakseni siis.

BiaBia: Ihanaa että vauvat voivat hyvin :) .

upupa: Mä veikkaan, että teillä ei ehditä edes käyttää kaikkia sukkia ;) . Ellet tosiaan käytä niitä vaavin tuttina :D .

omaa tarinaa: Mulla on tänään shoppailupäivä. Suuntana alkuun pankki, sen jälkeen lastentarvikeliike (menen täydentämään Avent-varastoja) ja sit varmaan suuntaan kauppakeskukseen lounaalle. Kantoliinaa pitäis kanssa jostain etsiä mut taidan tilata netistä. Onko suosituksia hyvästä kantoliinasta?

Nyt pitää rynnätä laittamaan hiukset ja naama kuntoon, tarkoitus oli ehtiä kymmeneksi pankkiin. Hyvää torstaita mammat!

Iines ja "Sintti" 35+5
 
Huomenta!

Täällä on tänään lepopäivä kun kuopus on hoidossa. Huomenna pitäisi taas jaksaa touhukkaan tytön kanssa.

Hauskaa shoppailupäivää Iines! Munkin pitäisi joku päivä vääntäytyä kaupungille, mutta kun kuljen matkat bussilla, niin ei millään jaksaisi lähteä. Ensi keskiviikkona olen alustavasti kuitenkin ajatellut ryhdistäytyä. Silloinkin typy on hoidossa ja Ommon livekaupan pitäisi olla auki. Siellä myydään Carriwellin imetysliivejä, ajattelin käydä sellaiset hakemassa ja Manducan kantorepun myös.

Dementia vaivaa ja pahasti. Harmittelin miehelle eilen että mulla olisi postissa odottamassa Aventin rintapumppu, mutta en ikinä ehdi saada autoa niin että ehtisin sinne ennen sulkemisaikaa. Mies kysyi että miksen tilaa kotiinkuljetusta kun aina muutenkin otan sen. Niin joo, niinhän mä tapaan tehdä, mutta ei vaan ollut tullut mieleen. Meiltä tulee siis sen verran matkaa postiin että kotiinkuljetus on ilmainen. Tilasin sen sitten tänään. Mutta kyllä oli tyhmä olo eilen, olin harmitellut asiaa itsekseni useamman päivän.

Uudet tervetuloa!

Miehen sairaalavarusteet: minäkin muistelen ettei TYKS:iin ole tarvinnut mitään mukaan. Tämän oletuksen mukaan en ota mukaan mitään.

Sairaalakassiin olen tänään ajatellut alkaa keräillä tarpeellisia tavaroita. Eilen tein jo listan ja nyt aamulla kaivoin kassin esille ja laitoin sinne jo tarpeellisimman, eli romaanin ;) . Saa nähdä tuleeko sairaalassa luettua sivuakaan.

Metsälauha 35+1
 
torstaita! B)

Minä yksikseen kun mies lähti käymään kaverillaan ja otti pojan mukaan..
Piti jo äsken mennä laittaa kuppi teetä mutta jumituin koneelle :whistle:

Voi miten ihana kuulla Biabia että Kekkoset voimistuvat koko ajan ja pääsevät pian kotiin! :D :heart:

Pullojen steriloinnista.. itse teen sen sitten joskus ihan lähellä laskeuttua aikaa... samoin tutit.. ja jos pulloja ei kerkee steriloida niin kerkee ne kun kotiin tullaan tai sitten laitan miehen ne keittämään.. itse kans pullopista käännän tutit sisäänpäin ja korkki päälle.. tutejahan voi ostaa semmosissa muovirasioissa.. laitan takas siihen..
esikoisen aikaan meillä oli hirmu varasto tutteja (yksi eniten katoava tavara vauva aikaan) sitten keitettiin aina kerrala kaikki kun alkoi puhdas tuti-varasto käydä loppuun..

kohdunsuusta.. eikös ainakin uudelleen synnyttäjillä ole täysin normaalia että ulkosuu voi olla auki?? itsellä se on olut alusta asti napakasti kiinni mutta silloin ennen joulua oli avautunut.. nuori lääkäri oli väähn huolissaan ja määräsi lepoa.. mikä kyllä supisteluja helpotti.. mut mitään muuta ei varmaan ole alakerrassa tapahtunut.

nyt sinne teene laittoon =)
 
Kuka tietää, miksi lääkäri käsin saa käsin kondunkaulasta eri mitan (lyhyemmän) kuin ultraäänellä? Löytyykö sitä kohdunkaulaa jostain "piilosta"/taaempaa, mitä ilman ultraa ei havaita? Yritin eilen kysyä lääkäriltä, mutta en saanut maallikolle ymmärrettävää vastausta.

Eli haen, että onkohan kohdunkaulalle periaatteessa 2 eri mittaa - käsin kokeiltu, sekä ultralla tarkistettu (joka usein siis senttejä pidempi)?

Olisikohan sittenkin pitänyt lukea lääkäriksi...

No, täytynee keskittyä laskentatoimen harjoitustöihin, ilmoittauduin avoimeen yliopistoon varmuuden vuoksi, jotta aivot saavat puuhaa äippälomallakin :) Mun onkin pitänyt hankkia tuota tietämystä jo monta vuotta, työn ohessa ei vaan ole ehtinyt. Laskin on vaan jossain hukassa - en ole tarvinnut sitä sitten kouluaikojen (hmm.. valmistuin 2005...) Pirskatti kun olisi ne auton avaimet, niin kävisi ostamassa.

T.Marais ja Mökö 35+4
 
Marais: mulle lääkäri sano viimeksi että voi heittää paljonki ku aina eri lääkärit.. Ku se on vaan käsin tehty arvio.. Ja eikö ultralla tiiä siite paremmin..

Minä oon 2yötä yksin ku ukkelit on mummolassa.. ihan outoa :/

Eeeva ja mimmi 36+0!!!
 
garbalo minäkin Porista :)

Juu en kyllä tiedä mitä silläkin sukkamäärällä tekee, täytyy varmaan ottaa niitä kassillinen mukaan synnärille ja viskoa ympäriinsä, vähän niin kuin penkkarikarkkeja :D

Iines79 mulla on Tricot-slen-merkkinen kantoliina. Sattuneesta syystä en ole päässyt kokeilemaan sitä vielä in action, mutta harjoittelin sen pukemista edellispäivänä apuna meidän pienempi kissa ja se ainakin jäi onnellisena kehräämään ''luonnolliseen kehtoasentoon.'' Tuntuis ainakin ihan kelvolta liinalta.

BiaBIa mukava kuulla Kekkosten voimistuvan =)

Tulen iltapäivällä kertomaan ne äippäpoliuutiset. Multeri on melskannut koko yön ja aamun, varmaan nukkuu taas kun ultrataan :heart:

upupa ja Multeri 35+3
 
Ostin jonku semmosen Art-liinan joka löytyy www.taikapilvi.fi sivuilta.. Kuulemma vähän jämympi ku hug a bub joka on siis pienille vauvoille ihan jo..

Pelottavaa: n. viikkoa ennen esikoisen syntymää aloin ahmia kaikkea makeaa kuten suklaata ja kahvileipiä ja suunnilleen huusin ja paruin jos en saanu suklaata HETI. Nyt alkaa olla samoja vinkeitä taas! :eek: Käsittämätöntä ku en normaalisti syö ollenkaa suklaata tai makeita kahvileipiä..
 
Torstaita vaan kaikille!

Olipa ihana ottaa aamulla tunnin unet, sen jälkeen kun olin laittanut lapset kouluun kahdeksaan. Kohta yritän tehdä vähän lumitöitä, kun on tuota luntakin satanut jo aika paljon...

Pesänrakennusviettiä kyllä löytyy. Taidan tänään pestä loput vauvan vaatteet ja silittää ne sitten kaappiin. Pitäisiköhän sitä pinnasänkyä rueta jo kasaamaan? Tuntuu että päivät ja viikot menee niin nopeasti.
Ajatella, että osalla vauveli voi olla sylkyssä jo ihan kohta. =)

Oliko tuo Aventin rintapumppu sellainen mitä suosittelette? Taitaa olla sellainen useammalla.

t. Savan ja vauva 35+1
 
täytyy välillä merkkailla lukemisia kun tekstiä tulee todella paljon.
tänne ei ihmeempiä. viime yö tuli pitkästä aikaa nukuttua hyvin.
yläselkä ollut parempi mutta nyt alaselkään on jomottanut aina välillä. ei todellakaan kiva tunne :(
kantoliinasta minä olen kanssa hankkimassa ja en tiedä niistä mitään. minun kaverini lupasi onneksi katsoa minulle netistä paikkoja missä on hyviä ja lupasi auttaa myös siinä sidonnassa kun se aika tulee. oli löytänyt jostain kivan näköisen liinan missä on edessä leppäkerttu tasku ja siihen saa myös lapselle leppäkerttu pipon :D
nyt on pakko lopettaa. ei pysty enään istumaan kun selkään jomottaa ihan älyttömästi.
 
Onpa täällä ahkeria kirjoittajia! Mukavaa huomata, että muitakin alkupuolella kirjoitelleita maaliskuisia on tehnyt paluun tähän pinoon :)

Viimeinen lääkärikäynti on nyt takana:

Rv 36+3
Hb 132 (138)
Paino +900g/vko :ashamed: (yht. alusta onneksi vasta 4kg..)
Pissa puhdas
Rr 108/80
Kohdun ulkosuu sormelle auki, pehmeä, kanavaa vielä 3cm jäljellä
Liikkeet ++
Syke 130

Voi Hemptu ymmärrän kyllä huolesi, toivottavasti saat apua ä-polilta!

BiaBia varmasti ihanaa saada pikkuiset pian kotiin :heart: :heart:

Miehelle mukaan sairaalaan otetaan ehkä jotain evästä. Muistaakseni edellisillä kerroilla ei ole ollut sitäkään, mutta nyt vois jotain pientä purtavaa pakata mukaan.. Sisäkengät ym. on isukki saanut myös sairaalasta lainaksi ja ihan omissa vaatteissa on ollut salissa mukana.

Täällä on alkanut jo tuleva urakka pyöriä mielessä ja olen katsellut kuvia ja lueskellut kirjoituksiani edellisistä synnytyksistä, jotka olivat aivan erilaiset.. Nyt mietityttää moni asia, varsinkin kun matka synnärille kestää noin 45min... Kuopus syntyi melko nopsaan ja nyt arveluttaa se, kuinka pian pitäisi lähteä ajelemaan, kun toisaalta on tosi turhauttavaa ajella tuota väliä turhaan. Hmmm... Tietääkös joku, pitääkö näin uudelleen synnyttäjän kulkea matka ambulanssilla, jos lapsivedet menee? Jostain olen tuollaisen ajatuksen saanut päähäni, korjatkaa jos olen väärässä. Pitää asia vielä nla:sta varmistaa.

Vanhempia lapsia on luvannut lähdön koittaessa hoitaa mummu, joka asuu samalla paikkakunnalla. Jos lähtö tulee mummun työaikana, pääsee lapset esikon kummitädille :)

Rintapumppuna on meillä tuo Ainun käsikäyttöinen pumppu, joka on ollut ihan hyvä käytössä. Paljoa ei ole aiemmin tarvinnutkaan pumppailla, ehkä silloin olisi joku muu merkki/malli parempi..

Tuttipulloja en aio steriloida kuin vasta sitten, jos niitä tarvitaan.. Luotan siihen, että oma maito riittää ainakin alkuun. Tutit pitäisi tässä keitellä, että saa ne pakata mukaan sairaalaan.. Esikoinen söi tuttia, kuopus ei. Saa nähdä miten tämä kolmonen...

Meneepä tuo kello nopsaan! Täytyy mennä leipomaan tyttären (5v) kanssa Runebergin torttuja :p

Sohvi + möngertäjä 36+3
 
Sohviia mä en tiedä,pitääkö oikeesti mennä ambulanssilla, jos lapsivedet menee, mutta ainakin meilllä ne neuvolassa suosittelee,että kannattaa mennä, ja mielellään mä menenkin varmuuden vuoksi, ku eihän sitä tiedä,miten nopeasti alkaa tapahtumaan, ja kun mulla oli edellinen synnytyskin vain 2h, ja sairaalan 1,5h matka..
mut ei varmaan joka paikassa tämäkään mee näin, toiset sanoo, et ei tarvi mennä ambulanssilla ja toiset että kannattaa mennä.

Tuuli2 33+4
 
Kantovälineistä: Meillä on kantopussi (nimeä en muista) vastasyntyneelle "sisäkäyttöön" ja aikomuksena on ostaa Manduca ulkolenkkeilyä varten. Liinoista en välitä kun en jaksa opetella solmimaan (puhumattakaan miehen jaksamisesta!) enkä tykkää mistään liehuvista lipareista perässäni =)

Rintapumpusta: Mulla on Avent Isis IQ eli sähkökäyttöinen, jota voi halutessaan myös käyttää käsikäyttöisesti. Aivan mahtava laite! Vinkki: Huuto.netistä niitä saa hyvään hintaan!

ärrieri 33+4
 
Helou!

Kantoliinoista Mulla on Pikku-Ruu merkkinen trikooliina. Se oli ihan hyvä sisäkäytössä n.4kk ikään asti. Sit likka halus kuikuilla ulos ja tuo buddha sidonta ei käynyt ollenkaan kun tyttö pulautteli muutenkin kokoajan, niin tuossa asennossa puklut lensi kaarella pitkin seiniä :eek: haaveilen meille myös tuota manduca reppua, mutta saa nähdä raskiiko sijoittaa vielä siihen.. Mut tuo mainonta et kantoliinan kans voi tehdä vaikka mitä, käydä kaupungilla kädet vapaana ja tehdäkotitöitä jne jne ei ainakaan mulla pitäny juurikaan paikkansa. Keittiössä en uskaltanu kuumien ruokien kans puuhailla kun vauva oli siinä hellan ja minun välissä. Ja kaupungille otin mielellään rattaat myös mukaan kun vauvan ja mun kamat + ostokset oli aika rankkaa kantaa kun oli veilä vauva kannettavana. Mut nukutus ja rauhoittelu hommissa tuo oli ihan huippu.

Onneksi tuli vähän tarkemmin katsottua vauvan vaatteita kun ne on nyt kaapissa. Huomasin, et meillä on 2 pienet puolipotkarit jotka käy pojalle. Toiset niistä vielä kamalan väriset! Pitää kai hankkia vielä muutamat valkoiset kun nuo muut pöksyt sit on tyttömäisiä sukkahousuja ja puolipotkareita :ashamed: Ja varmaan oon tämän vauvan kans nyt aika kriittinen vaatteiden kunnon kans kun tytön iholle saatiin sellaset vaatemääräykset lääkäriltä.. Tytön iholle siis pitää välttää tekokuituja ja nukkaisia vaatteita. Mielellään sileitä puuvillavaatteita ja sukkahousut on kuulemma pahimpia tuolle ihotyypille..
 
Tervehdys,

nyt on päivän urheilu jälleen suoritettu ja olo on mahtava. Kävelin hallille sen noin 2 km matkan ja takaisin ja uin 1 1/2 km. Sain rauhassa uida. Nyt hieman ramaisee. Pitänee kohta ottaa pienet unet ennen kuin haen neidin tarhasta.

Neuvolasta Meillän on myös uudelleen synnyttäjille seuranta kerran kuussa. Sitten tulee siinä 32-36 viikoilla kahden viikoin välein. Viikolla 36+ on kolmas lekuri. Ja siitä eteenpäin kerran viikossa viikolle 40+ asti. sitten viikoilla 41+3 tjt ja myöhemmin 42+ on yliaikaseurannat. Että aikas räikeitä eroja on eri kunnissa.

Huomenna onkin sitten meikäläisen nla + tyttären 2-vuotisnla.

Jadekettu+masuasukki 32+5. :heart:
 
Sain otettua kuvan noista mun tekemistä villahousuista :) Laitoin sit koko villavaatepaketista kuvan myös. Eli lapaset + sukat on tehny mun mummo, pipon anoppi teki tytölle, villapaita on ruskovillan ja pöksyt mun neulomat :)

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bkfn+sanna-villaa-vauvalle.html
 
Tervehdys ja tervetuloa uusille! :flower:

Paljon tekstiä saatte aikaan, käy jo ihan työstä lukea tätä palstaa! :D

Rintapumpuista on ollut puhetta. Ostin yhdeltä tutulta "käyttämättömän käytetyn" Avent Isis -pumun kolmellakympillä, mukana oli kans aika läjä pulloja. On siis pumpun itselleen ostanut ja paketti aukastu, mutta ei koskaan käytetty. Vielä puuttuis hoitopöytä ja amme+jalat. Huutonetissä on huuto vetämässä yhdesta just oikeenlaisesta hoitopäydästä, toivottavasti onni suosis ja saatais se.
Äiti on ollut aika ahkera hankkimaan vauvalle vaatteita ja soitteli juuri eilen, että on lähdössä tallinnaan ja tarvitaanko jotain ja vaikka ei tarvittais niin saahan siltikin ostaa! :D Se vaan on vähän tylsää, että joutuu ostamaan vauvalle "salaa", kun mun (jo) 18-vuotias pikkusisko on kuulemma mustasukkanen! Ei pidä kuulemma siitä että vauvalle ostellaan koko ajan jotain. No, sillä on paljon muitakin ongelmia, mutta mun mielestä aika naurettavaa tollanen... :/ Anoppi ei ole mitään ostellut ja kun oli isännälle maininnut, että kävis vaatteita ostamassa niin tämä oli kieltänyt... On jo kuulemma liikaa vaatteita. No, anopillakin on paljon huolia nuorimman lapsensa kanssa ja aika lailla tää talvi mennyt sen asioita vatvoessa. On niin kova stressaamaan, että ymmärrän kyllä ettei tää tuleva vauveli ole ihan päälimmäisenä mielessä.
Tuleva isukki on tulossa mukaan synnytykseen. Meinas lähteä 7.3 parin sadan kilometrin päähän kaverin synttäreille viikonlopuks, mutta en antanu lupaa! :whistle: Se oliskin ollut, jos synnyts olis sillon käynnistynyt ja isäntä huotelemassa ties missä.
Eilen oli ä.polilla taas käynti. KAikki on vauvalla hyvin ja sokrut pysyy insuliinilla aisoissa. Vauva kasvaa 75-käyrällä, eli syntymäpaino tulee olemaan n.4 kiloa, tällähetkellä painoa on 2,8 kiloa. Et ei mikään kovin pieni vauva, mutta ei mikään jättiläinenkään. Ja tulipa hyvin tyhmä olo, kun kysäisin sukupuolta, niin lääkäri totesi että 50% todennäköisyydellä poika, mutta voi olla tyttökin. :/ Että ei sitten halunnut/viitsinyt kertoa tai vauveli ei itseään paljastanut. No en viitsi enää tuota kysellä, kun kerran vastausta on niin vaikea saada. Mutta eipä tässä enää kauaa tarvitse arvuutella. Raskusdiabeteksen takia raskautta ei anneta mennä yliaikaseksi, eli jos ei ala itsekseen syntymään niin sitten LAn tienoilla käynnistetään. Tää oli kyllä tosi helpottava tieto. ;)

Toivottavasti Hemptu on jo saanut selvyyttä tilanteeseen. Varmasti inhottavaa tuollainen epätietoisuus... :hug:

BiaBIan ja pikkusten kuulumisia on kiva lukea, mukavaa että he voivat hyvin! :heart:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :flower:

Riina ja Pallopää 34+2
 


Pakko laittaa kuvaa minun pakkomielteestä.. Osa on keskeneräisiä :D

Ambulanssi ja vesien meno: Just kysyin aiheesta neuvolassa ja sanoi että jos pää on kiinnittynyt niin voi mennä omalla autolla istuen. En tiedä sitten noista pitkistä matkoista että miten ambulanssit kuskaavat synnyttäjiä..
 
Rintapumpuista: ostin nyt sen käsikäyttöisen Avent Isiksen. Aiemmin olen käyttänyt Ainun käsipumppua, mutta siihen tosiaan tarvitaan kahta kättä ja sillä oli hiukan hankala saada maitoa herumaan. Tuossa Aventissa on jokin hierova tyyny, jonka pitäisi auttaa asiaa. Saa nähdä sitten miten se toimii. Ja huuto.netistä minäkin omani ostin, sen kun saa steriloitua.

Kantoliinoista: meillä on ennestään Girasol. Se on pitkä liina jonka saa sidottua vaikka miten. Mies vaan on tosi huono käyttämään liinaa, niin ostan lisäksi tuon Manducan kantorepun. Kesällä voi olla että itsestäkin on kivampi käyttää tuota reppua kuin liinaa, taitaa olla viileämpi. Minä olen kyllä kotihommia puuhaillut noiden erilaisten kantovälineiden kanssa, muuten ei mistään oikein mitään olisikaan ekoina kuukausina tullut. Kaupungille kyllä lähden mieluummin rattaiden kanssa, mutta saatan ottaa repun tai liinan mukaan. Varsinkin isomman lapsen kanssa on ihanaa kun voi reippailla metsässäkin, eikä vain siellä mihin pääsee rattaiden kanssa.
 
Mistäs noita Aventin rintapumppuja saa? Kattelin Cittarissa vauvan tarvikkeita, siellä oli joku muu merkki, en muista mikä. Avent on saanut niin paljon kehuja, että sen aattelin hankkia, käsikäyttöisen. :)
 
myymä
Hemptu: ehdottomasti soitat uudestaan ja tosiaan lapsettomat kaverit taitavat olla vihoviimeinen paikka huolissaan kysyä ;)

Marais koittaa siellä nyt vähän rauhottua jotta vauva pysyis vielä tovin aikaa massun puolella ;)

Iines79 Mukavaa shoppailupäivää! Kelpais mullekkin mutta rahanmenoa on enemmän kuin tuloa :p

Danjuska: Nauti hetkestäsi yksin, ah että onkin välillä rentouttavaa edes kauppareissun ajan olla yksin jos mies ja mukelo lähtevät yhdessä kaupalle :)

Paino se vain nousee. Mun ruokahalu on jo ihan järjetön. Syön kun on nälkä ja kun ei ole nälkä mutta syön koska se on KIVAA! Tekee mieli koko ajan jotain hyvää enkä pysty pitämään mitenkään itseäni kurissa. Sormus lähti sormesta eilen, koska turvotus alkaa jo näkyä ja ruuan maittaminen kyllä näkyy. aaargh!!!

Nyt on autohuolet poissa, koska mies osti eilen itselleen auton ja minä sain nyt sitten miehen "vanhan" auton. JEEE :) Eli tästä lähtien jos mieli tekee johonkin pörhältää keskellä päivää niin prum prum vaan :D

Tyttö taitaakin heräillä päiväunilta...

myymä ja pikkuveli 34+0 :)
 
Eeeva Ihania!! Mä oisin niin halunnut käyttää villavaippahpusuja esikon kans, mut ne ei vaan käyny sen iholle. On mulla nyt parit villikset vauvalle jemmassa kaapissa, mut saa nähdä uskallanko käyttää..
 
Moikka!

Kirjoittelin eilen pitkät pätkät työkoneelta, ja kun lähetin tekstiä se hävis johonkin. Sapetti niin etten jaksanu enää kotona konetta avata.

Oli taas niin paljon tekstiä, etten muista mitä piti kommentoida...

Kukas se kirjoittelikaan et crocksit johtaa sähköä? Toi oli mulle ihan uutta. Nehän on oikeastaan pelkkää muovia, niin mulle ei mee jakeluun miten ne voi johtaa sähköä. Ite ajattelin ottaa synnärille mukaan mun pinkit reinot. Viimeksikin oli omat tossut mukana, kun Taysissa on kuulemma aika vähän tossuja, joten aina ei omaa kokoa löydy.

Sorayakos se oli jo saanut ajan sektioon? Hassua varmaan että tietää nyt tarkan päivämäärän koska vauva syntyy. Saa taas tajuamaan kuinka lähellä meillä h-hetket onkaan.

Kantoliinaa meillä ei ole, kun en oikein ole kantoliinaihmisiä, mutta olen kuullut tosi paljon kehuttvana patapumin kantoliinaa.

Jadekettu, meillä on ihan samanlailla noi neuvolakäynnit, eli vasta rv 36 jälkeen on käynti viikon välein. Mistäs päin sä olitkaan?

Oma olo on ollut nyt ihan ok. Aika huonosti saan nukuttua, kun poika heräilee niin paljon yön aikana. Onneks tänään on vapaapäivä, niin saa vähän levätä. Ja nyt olis sit 6 työpäivää vielä edessä ennen äippälomaa.

Sf-mitoissa näyttää olevan hurjia eroja. Mulla viimeks eli rv 33+1 mitta oli 29 cm. Eli lähes 10 cm pienempi kun monilla muilla. :eek: Mutta niin kun joku kirjoittelikin, niin siihen mittahan vaikuttaa moni muukin kun vauvan koko.

marza ja minimuru 33+4
 

Yhteistyössä