**Maalismasut 2009** helmikuussa

Moiks,

Täällä aloitettiin tänään äitiysloma!!! Jospa aloittaisin sen silittämällä vauvan lakanat ja sitten pitäis vielä yrittää kirjoittaa opinnäytetyötä että sais sen jonkinlaiseen kuosiin ennen vauvan syntymää.....

upupaepos:tuo mummo juttu kuulostaa kyllä niiiin tutulta. Enää ei oikein huvita lähteä kaupungille jos ei oo ihan pakko, kun aina alkaa vihloa ja lantiota painaa niin, että joudun kävellä ihan etanavauhtia ja todellakin kaikki mummotkin ohittaa keveesti :)

Hiq: kiva nimi pikkuisella, meillä on kans kutsuttu otusta jo melko alusta asti oskariksi :)

Täällä ei olo enää tunnu kovin seksikkäältä. Tykkään kyllä isosta mahasta, mutta nyt on alkanu tuntua että oon vaan levinnyt myös kaikkialta muualta kuin mahasta...Itestä tuntuu niin paksulta ja kömpelöltä vaikka mies sanookin että oon todella viehättävä edelleen ja se tuntuis haluavan mutta itse en ollenkaan...Tuo haluttomuus sänkypuuhia kohtaan on mulla ehkä enemmänkin sitä että oon vältelly seksiä siinä pelossa että se jotenkin käynnistää synnytyksen tai jotain........

Ja raskausarpian on...oon kyllä rasvaillu huolellisesti alusta alkaen mutta silti niitä on. Pakaroissa oli jo ennestää murrossiän kehityksestä peräisin olevia viiruja, nyt niitä on lisää ja myös reisissä...Eipä mikään ihme että rintoihin tuli arpia, kun ovat kasvaneet tämän raskauden aikana jo aika hurjasti. Masussa ei toistaiseksi oo vielä arpia, mutta ehtiihän noita sinnekkin vielä ilmestymään.....

Ehkä tästä nyt sitten pitäis lähtee niitä lakanoita silittelemään....

T: Mira Ja pieni 35+0
 
Ei oo äidit ja anopit ostellu mitään.. Ei me kyllä juuri mitään tarvitakkaa ku esikoiselta on paljon tallessa :) SItte ostelevat kunhan syntyy ja sukupuoli on tiedossa (varsinki jos on tyttö kun pojalle on jo kaikkea)..

Meillä muutenki on nuo äiti-tytär -roolit sekasi kun minä oon se joka äidille paasaa shoppailusta ja terveellisestä ruokavaliosta ja oon huolissaan sen terveydestä eikä toisinpäin x) Minä myös oon se joka tekee ruokaa meillä tai niillä kun sillä ei itellä aina nappaa :D Minä oon jämähtäny kotiäiti ja äitini kuuntelee heviä ja kiertelee keikkoja :D


Seksipomm
i olo ei todellakaan ole kun koko ajan hikea pukkaa ja on muutenki niiiiin mamma olo :/
 
Heips,

Mies oli nähnyt viime yönä unta, että vauva oli syntynyt ja kun sen laski lattialle niin lähti saman tien konttaamaan:) Olipa etevä kaveri. Mä olin siinä unessa sen vauvan sitten laittanut maahan miehen kielloista huolimatta ja heti oli 2 oravaa ollut sen kimpussa ja purreet naamaan, kauheita unia silläkin!

Meillä on torstaina se 4D. Jänskää, eniten jännittää se että miten päin siellä vatsassa ollaan, kovasti on liikehdintää kumminkin, mutta epäilenpä vauvan taas olevan poikkitilassa kun ylävatsalla tuntuu pelkkää tyhjää, vaikka eilen siinä oli vielä jotain kovaa. No eipä ainakaan luulisi olevan kovin iso vauva kun vieläkin on noin paljon tilaa vemputtaa.

Mulla on aina öisin nenä niin tukossa, että kuulemma kuorsaan ku mikä. Kehotin siippaa siirtymään sohvalle jos ei saa nukuttua, koska en tälle nyt mitään voi, herään kyl siihen itekkin välillä, joten joo, on tosi seksikäs ja naisellinen olo jo senkin takia :/

Pöttis rv 35+6
 
Mun äiti on ostanut muutamia vaatteita, ylisöpön tuttinauhan ja jotain pikkutavaraa, iskä osti vaunut ja miehen vanhemmat lipaston hoitopöydäksi sekä kaikkea pientä (anoppi löysi muksulle Kunnaksen Hullunkurisen lintukirjan! :) ) Mutta aika hyvin on tuleville isovanhemmille mennyt perille, että kannattaa kysyä tarvitaanko jotain ennen kuin menee hassaamaan rahansa johonkin. Mielummin hekin laittavat rahansa johonkin tarpeelliseen kuin turhaan.

Nukuin taas ihan älyttömän huonosti, mulla taitaa olla jotain orastavaa sappivaivaa kun sattui ylävatsaan ja teki pahaa, muttei kuitenkaan vatsatautityylisesti. Lisäksi nenä on edelleen ihan tukossa, ja ainoa ''lääke'' jota siihen voin ottaa on suolavesiliuos. Parempi sekin kuin ei mitään, mutta reilun viikon niistämisen jälkeen kun snorttaa sitä nenään, tuntuu kuin olisi impannut sitruunahappoa, kirvelee niin pirusti :kieh:

hemptu hui :eek: Tuliko kunnon palohaava?

Kahvia en juonut ennen raskautta, mutta nyt kahvin tuoksukin saa sukat pyörimään jaloissa :p Mutta ei sitä tule juotua kuin muutama kuppi viikossa, ja silloinkin sellaista ''lastenkahvia'' eli joukossa paljon maitoa ja sokeria. Colaa juon edelleen ihan liikaa, useamman pullon viikossa, onneksi siinä ei kofeiinia ole ihan niin paljoa kuin kahvissa.

myymä tuotko mullekin mustikkapiirakkaa? *slurps*

upupa ja Multeri 35+1
 
Pöttis: Täällä kohtalotoveri, myös minä kuulemma kuorsaan :eek: . Ja samasta syystä. Nenä on todella tukkoinen, päivällä parempi mutta menee tosi tukkoon illalla.

anoppi ja äiti ei ole kumpainenkaan ostanut yhtään mitään. Eivät ole kysyneet ja hyvä niin. Mitään ei tarvita. Esikoisen aikaan anoppi ja appiukko ostivat syöttötuolin, saimme valita mieleisemme ja he maksoivat sen sitten. Äitini on ostellut aina välillä vaatteita pojalle. Nyt on kielto, että vaatteita ei saa uudelle tulokkaalle ostaa.
 
Heippa!

Meillä isohkot siskot 7 vee ja 9 vee, odottavat innolla vaavia ...mutta mahat tuntuu olevan kipeitä ja äitiä ikävä vaik vieressä olisin. Onko teillä muilla, joilla isompia sisaruksia mitään oireiluja?

Tämä kotona odottelu ei ole mun juttu, aika kuluu liian hitaasti ja tunnen itseni laiskaksi ku en jaksa koko ajan siivota tai leipoa. No melko pian ei tarvitse suunnitellakaan niitä :kieh:
Hormonit heittelee, perjantaina meinasi leipomisen jälkeen olla marttyyriolo ku aina "joudun" siivoamaan jäljet ja tekemään "kaiken" vaik itsehän minä halusin leipoa ym. Eipä taida meidän isukillakaan olla helppoa ku joutuu kuunteleen mun jonnin joutavia ailahtelevaisuuksia ... no onhan se toisaalta jo tottunut näihin mun raskauden hormoniräiskeeseen kahdella aiemmalla kerralla :p

Joo nuo mummot on ohitelleet muakin, ja siinä vaiheessa ei hymyilytä. Jälkeen päin kyll naurattanut ku yritin viimeseen saakka kiriä enkä onnistu :D
Harmi ku meidän pikku kylällä ei ole niitä näyteikkunoita kovinkaan paljon, niitä kun voi muka katsella ja lyllertää aina voinnin mukaan pikku matkoja
:) Niin tein ku asuin aiemmin kaupungissa.

Nyt pitäis alkaa jälleen leipomaan, josko yrittäs olla vähemmän marttyyri :saint:

Hömäkkä ja Möhkö 35+5
 
Meillä anoppi ostanut jotain vaaleanpunaista, lähinnä vaatetta sekä ihanat lakanat :heart: . Saapi nukkua poika sitten vaaleanpunaisissa, mikäli ultra ei pidäkään paikkaansa :whistle: . Oma äiti ei ole ostanut mitään, ollaan hiukan viileissä väleissä muutenkin nyt, kamala sanoa, mutta juuri nyt tuntuu, että eipä voisi edes vähempää kiinnostaa rouvan ajatusmaailma eikä mikään muukaan :/

(.) Neuvolassa tänään, kaikki muuten hyvin, painoa tullut viikossa +700 :eek: ja verenpaine 142/97. Mutta enpä silti "päässyt" äippäpolille, hiukan olisi ehkä mieli tehnyt. Mutta täällä ei olla turhan tarkkoja paineiden kanssa |O

Rv 36+2
 
Moikka

Esikoinen on kipeenä ja jäin sitten kotiin hoitelemaan. Vähän harmittaa kun mies heti ilmoitti, et sen ON PAKKO mennä tänään ja huomenna töihin kun on niin korvaamaton... Mulla on enää vajaa 2vk töitä ja olisin mielelläni ollut loppuajan töissä. Meihen ei sit seuraavaan 10 kuukauteen tarvi olla yhtään lasten sairaspäivää poissa.

Mahan palautuminen
: mulla kesti n 1v mahan palautumiseen. arpia ei ole 2 ekassa tullut ja maha on vetäytynyt ennalleen. Bikineitäkin ihan huoletta voin käyttää.

Neuvola: Neuvolaan en ole jaksanut varata aikaa. Viimeksi siis kävin siellä joulukuun alussa. Musta niillä ei ole oikein mitään tarjottavaa uudelleensynnyttäjälle. Mä voin käydä vaakassa itsekin, liikkeet tuntuu lähinnä kyljissä ja palleassa, mistä tiedän et raivotilassa ollaan ja hengissä ollaan. turvotuksia ei ole ja verenpaineenkin voin ite mitata äipän luona jos kiinnostaa.

Liikunta: taas innostan kaikkia liikkumaa!!! mulla supistelee ihan kunnolla kun aloitan liikkumisen. n 1/2h tulee 5-10 min välein ihan napakoita supistuksia, ei kuitenkaan kivuliaita. Sitten ne lakkaa. Liikkuminen on mukavaa ja kivuttomat supistukset mielestäni harmittomia ja toisaalta aika pitkällä kaikki alkaa jo olla ja vauvat hyvän kokoisia. Ekassa raskaudessa muutamana päivänä supisteli koko päivän 5 min välein napakoita suppareita, mut sit ne vaan loppu itekseen ja vauva tuli käynnistyksellä 2vk la jälkeen. Joten ite en pelkää suppareita. IHANA ILMA ULKONA!!!

Anoppi ja äiti
: en taida kirjoittaa mitäään. Tulis melko likaista vuodatusta anopista ja ihanaa ylistystä äidistä... Esikoinen muutti kaiken.

Jaksuja.
samppa 33+
 
Morjens,

Kylläpä sitä on tullut paljon taas tekstiä. Huomaa hyvin, että kaikki alkavat olemaan vähitellen äitiyslomilla. :) .

Täällä pääkaupunkiseudulla on todella kaunis ilma. Pakkasta ja arska paistaa. Puut ovat ihan kuurassa. Kävelin aamulla uimahallille, ja uin kilsan ja kävelin takaisin. Todella ihanaa. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun uimarit eivät yhtään katso mihin potkivat. Muutaman kerran oli vähällä ettei potkaissut massuun :kieh: . Vaikka itse uin edelleen suht nopeasti ja muut radalla hitaampia. Niin satunnaisista syistä :heart: joutuu pitämään enemmän taukoja kuin normaalisti jos ei olisi raskaana. Raivostuttavaa, ei auttanut vaikka sille yhdelle ukolle sanoin asiasta. Mutisi vaan, että voi voi:( Ääliö. Onneksi hän ei pilannut uintireissuani, joka oli kaikenkaikkiaan mahtava, syksyisen sairastelun jälkeen.

Nyt olen sitten laittanut jauhelihakeiton valmiiksi iltaa varten ja lounastanut itse. Lähden kohta hakemaan neitiä tarhasta ja teen samalla pienen lenkin, kun tuolla ulkona on niin mahtava ilma.

Ei meille kummankaan vanhempi ole ostanut yhtään mitään. Ei edes esikoisen aikana. Onneksi nyt on aikas paljon kaikkea valmiina, muutama pieni hankinta tehtävänä. Olemme koko yhdessä oloaikana kustantaa itse elämämme. Ei ole opiskeluaikoinakaan vanhemmat auttaneet, ei hääkuluissa eikä missään muussakaan. Olemme päinvastoin saaneet heille lainata suuria summia rahaa. Joita ei niin appiukko kuin äitinikään ole koskaan takaisin maksaneet. #!!!!#le :kieh: . Rahat ovat kuitenkin kovalla työllä mm. kesälomilla tienattuja rahoja. Raivostuttavaa. Välillä olisi niin ihana, kun joku tavallaan ostaisi meillekin jotain. Appiukolta emme saaneet edes häälahjaa. Mutta kyllä hänen kelpasi aamuun asti häissämme juhlia. No se siitä tilityksestä taas.

Myymä tahtoo kanssa mustikkapiirakkaa :whistle:.

Pöttis. Mä en voinut olla nauramatta sun miehesi unelle :LOL: Isä on siinä se kaiken hyvä ja äiti, jossa lapsi on kiinni monta kuukautta /vuotta, niin on paha. Kaikkea sitä ihmismieli osaa uneksia:) Onneksi se oli vain unta. Mulle tuli heti mieleen Seurasaaren kesyt oravat, jotka hakevat suoraan pussista / :LOL: kädestä pähkinöitä. Ja niitä ei ole siinä yksi vaan monta.

Ei mut nyt pitää pukea lämpöisesti päälle ja lähteä hakemaan pikkuprinsessa tarhasta:)

Jadekettu+masuasukki 32+3 :heart:
 
Hömäkkä meillä on viikon päästä 6 v. täyttävä kehittänyt jonkinlaisen äitiriippuvuuden. Odottaa vauvaa nyt mielenkiinnolla, vaikka aluksi ehdottikin asiasta kuullessaan että tulevalle vauvalle voisi antaa nimeksi Tyhmä. Nyt nimeksi kelpaisi Omena, mutta tuntuu kuitenkin ottavan koville perheen pienimmän paikan menetys. Äidin vieressä haluaisi kyhjätä koko ajan. Sen sijaan pian 11 v. täyttävä ei ole oireillut mitenkään, ihan oma itsensä on ja todella innoissaan vauvasta siitä asti kun kuuli että sellainen on tulossa.
 
Taas tätä minä minä minä-osastoa. :)

Kävin yli tunnin kävelyllä ihanassa aurinkoisessa ilmassa. Tuntuu että paljon helpompi liikkua kuin ennen, vaikka kenkien laitossa meinasin jo heittää kengät seinään kun niiden laitto taas tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa. :LOL:

Hehkee olo!! Ei tod!! Mikä on seksi!?!? Miten tällänen valas yleensäkään pystyis mihinkään nautintoon?? Oksettaa jo ajatuskin. Tai siis sanan mukaisesti meinaa laatta lentää kun tulee hommasta niin paha olo. :ashamed:

Enää 4 viikkoa laskettuun!!! Wouu, mihin tää aika on mennyt??

Vielä ei ainakaan pelota tuleva koitos ja melkein ärsyttää kun kaikki kyselevät että pelottaako jne. Tulee jo melkein sellanen olo et pakko olis tuntea jotain..

Neuvola tätikin saanut mut tuntee itseni kaikilla kyselyillään ihan bimboks. Kaikkea että ajattelitko imettää ym. mulle päivänselviä asioita ja luonnollisia.
Kun sanoin imetyksestä että normaalia ja kuuluu asiaan, niin katseli oudosti ja sanoi jotain kummallista mitä miehen kanssa hämmästeltiin. Kuollaksenikaan en muista että mitä, mutta sekin näköjään kuuluu tähän raskauteen. Unohdan kaiken!!
Ja teen vielä kummallisempia asioita, kuten leikkasin ajatuksissani pankkikortin kahtia...kaukosäädin jääkaapissa ym... ja tää vaan kuulemma pahenee kun alkaa imettää.
Systeri mulle sanoikin että ei yhtään ihmettele vaikka unohtaisin vauvan kauppaan tai muuta vastaavaa, niin lahopää musta on tullut! :LOL:

fasu ja mahamörrikkä 35+3
 
soraya: Huomasinpas tuossa että eipä äiti taikka anoppi ole ostellu tän raskauden aikana mitään vauvalle saatikka sitten kysyneet tarvittaisko jotain. Ja minähän olen semmonen luonne, että vaikka apua tarvittisinkin niin en sitä kysy ku äärimmäisessä hädässä... No onneksi lähes kaikki tuli hankittua jo esikoisen aikaan. Joitain juttuja on pitäny hankkia, mut onneksi ollaan saatu edullisesti.

Fazerina82: :D toi unohtelu kuulostaa tosi tutulta. Esikoisen ollessa pieni kävin kaupassa ja unohdin laukkuni ostoskärryihin. Kaikki ostokset kyllä olin muistanu ottaa matkaan. :D Huvittavinta oli että en huomannut laukun poissaoloa, ennen kun illalla vasta kun kauppias kantoi sen illalla meille. :LOL: :LOL: :LOL: Onneksi lompakot sisältöineen ja muut tavarat oli vielä tallessa.

kävin tänään hakemassa postista sen kaukalon ja vaikka luulin ostaneeni käytetyn kaukalon niin se olikin ihan kuin pakasta ois vetäny. Olin kyllä tyytyväinen kauppoihin. Ainut vaan että oon nyt opetellu käyttämään tuota ja en osaa kiristää noita vöitä tuossa. Kyseessä siis Brio Primo kaukalo ja vuosimalli 08..

Täälä oli tänään monet leipomassa tai ainakin aikovat leipoa, joten häätynee minunki alkaa leipomaan. :D
 
se olisi tänään tasan neljä viikkoa laskettuun aikaan :D
soitin sitten tänään tuolle neuvolatädille siitä eilisestä sijaisen käynnistä ja viimeisestä lääkäri käynnistä. minä kun muistelin että viikolla 36 olisi vielä lääkäri käynti ja sijainen väitti ettei enään ole. oikeassa minä olin eli vielä on yksi lääkäri käynti viikolla 36 tai 37.
minun aika nyt sitten meni viikolle 38 kun ei aikoja enään ollut ensi viikoksi ja täällä lääkäri vain kerran viikossa.
peruin samalla ensi viikon neuvola ajan kun se olisi taas ollut sille sijaiselle enkä hänelle suostu enään menemään.
käskin vielä sen tädin mennä tarkistamaan sen spr:n näytteen minkä minulta otti eilen kun pisti sen sinne heidän jääkaappiin ja minun mielestä ei pistänyt siihen nimeä. toivottavasti muisti pistää edes sen jälkeen kun lähdin.
kahvista alussa pystyin muutaman kuukauden juomaan mutta nyt en enään pysty. näin mennyt melkein aina ja yleensä vasta synnytyksen jälkeen vasta pystyn juomaan. teetä juon nyt korvikkeeksi.
seksikäs olo :LOL: ei todellakaan. eipä ole ollut oikeastaan koko aikana. mies kyllä olisi aina valmis mutta itse ei enään oikein huvita kun toinen möyrii mahassa :ashamed:
raskausarvista niitä tuli ensimmäisestä raskaudesta mutta toisita ei ole tullut lisää. taitaa samat arvet venyä onneks =)
sukulaisten hankinnoista eipä ole paljoa mitään tarvinnut hankkia kun on melkein kaikki jäänyt tytöltä. jos ei mitään olisi niin varmaan anoppi ostelisi niinkuin hirveästi auttoi kun tyttö syntyi. halusi ostaa vaunut ja muuta. oma äitini ei juuri mitään voi ostella kun on ulkomailla. tuo aina vaatteita ja leluja lapsille kun tulee suomeen. kyllä anoppi juuri tänään kyseli onko kaikki toukalle valmiina. meinas varmaan että jos jotain vielä puuttuisi niin hankkisi. kaik on valmiina. sänky koottuna, turvakaukalo testattu oikeaan asentoon, vaatteet pesty ja kaapissa nätissä pinossa ja sairaalakassi valmiina lähtöön. vain harja, rasva ja minläppäri puuttuu :D
nyt peuhailee tytön kanssa :wave:
 
Äitiysloma alkoi täälläkin, tosin ekat päivät on sairauslomaa. Lääkäri määräsi saikulle vastaanhangoittelusta huolimatta, kun on viime viikot supistellut sen verran ahkerasti myös levossa. Kahdeksan tunnin istuminen ei kuulemma tee hyvää, eikä pieni vielä saisi ainakaan pariin viikkoon syntyä, vaikkei kovin pieni olekaan - arvioi syntymäpainoksi neljää kiloa. Se ei kyllä ole mikään yllätys, sillä minun siro äitini on synnyttänyt kolme reilusti nelikiloista tyttöä ja mies oli syntyessään lähemmäs viisikiloinen. Lantio on onneksi sen mallinen, ettei alatiesynnytyksen pitäisi tuottaa ongelmia.

Appivanhemmat
ja koko miehen suku sekosi tyttöennusteesta ja lähetti jouluna säkillisen vaaleanpunaisia vaatteita. Lisäksi anoppi halusi ehdottomasti ostaa pinnasängyn. Meillä on olkkariin hyvin sopiva Hemnes-malli ja sen päädyssä saman sarjan hylly, johon päällystin tapetilla nätit laatikot vauvan vaatteille. Vähän ahdasta, mutta ihan toimivaa niin kauan kuin asutaan tässä kaksiossa. Nyt tuntuu hyvältä asua näin keskeisellä paikalla: sairaalaan on lyhyt matka, neuvola on vieressä ja ihanat kävelymaastot ympärillä. Onpa ainakin mahdollisuuksia kilojen pudotukseen, kun se aika koittaa. Nyt painoa tullut noin 9 kiloa ja kaikki vatsakummussa ja rinnoissa; pyllyssä, kasvoissa ja reisissä ei näy mitään muutoksia.

Omat järkevämmät vanhemmat kysyi heti alussa, mitä isompaa me haluttaisiin vauvalle lahjaksi. Turvakaukalo puuttuu, saavat itse tehdä valinnan - tosin pistin isälle vinkiksi linkin Autoliiton testiin ja toivon ja uskon, että laatua arvostavana miehenä tajuaa valita oikean :)

Kävin ostamassa aikaistetun loman kunniaksi ja ajanvietteeksi ihanaa moniväristä lankaa ja puikot. Jospa sitä ehtisi verestää taitojaan ja kutaista pienen takin. Tasan kuusi viikkoa aikaa!

Minilla ja Ada Emilia 34+0
 
eihän teidän perässä pysy millään :eek: :D
tekstiä tulee valtavasti :)

jos nyt pikaiseen jotein naputtelen..

Cattitude: kurjaa jos jäi vähän epävarma olo tuosta käynnistä :| otahan asia puheeksi seuraavassa neuvolassa. Eihän sitä tiedä jos laittasivat vaikka lähetteen ultraan sitten.. vai minkälainen käytäntö siellä nyt sitten on. Täällä laittavat lähetteen polille ultraan jos outoa/huolestuttavaa ilmenee. :hug:

Marais: Omasta mielestäni masu ei koskaan palautunut täysin ennalleen.. siis toki laihduin sen 7kg niitten kilojen päälle mitä raskaudessa tuli mutta tuntuu että vatsassa oli siltikin ylimääristä nahkaa... ja arpia :kieh: mutta viime kesänä kyllä bikineissä särkillä olin..

oma äiti ostellut vähän potkareita ym. vaatetta kirppareilta =) enkä tykkää huonoa :D
ja vaaleanpunaisena.. tuumin että varmasti tuleekin poika vastoin ultraajan mielipidettä.. no poika kulkee sitten kai vaaleanpunaisissa :LOL:

kahvista.. rupesi tökkimään heti alkuraskudessa ja sen jälkeen en ole juonut.. teetä innostuin nyt juoman kun kauhea köhä ja yskä..

eipä tullut viime yönäkään nukuttua.. aamusta kun sain unta niin en ollut kulut kun mies seiskan maita lähti alakertaan.. pojan kans nukuttiin puoli ysiin... :ashamed:

mutta nyt ulos kun noin ihana ilma :D

danjuska ja vilma 32+3
 
Hermina se siinä onkin kun en muista et mitä mun piti oikeestaan tehdä, mut yhtäkkiä "heräsin" siihen et olin sakset kädes ja pankkikortti kahtia. Ensin aloin nauramaan tai oikeestaan ulvomaan mut sit oikeesti jo säikähdin et mitä kaikkee sitä vielä tapahtuukaan :LOL:
 
Moikka! Tulin juuri ihanalta talvikävelyltä. Vaikka sattuu nivusiin ja häpyluuhun, niin silti pyrin lähtemään lenkille päivittäin. Jos lenkki on tosi pitkä, niin sitten kyllä tuntuu seuraavana yönä ja päivänä. Supistuksia ei onneksi tule kävellessä! =) Eikä muutenkaan hirveästi.. Ehkä tämä ei edes halua syntyä lasketun ajan tienoilla, kun kohtu ei mitenkään erikoisen paljon harjoittele supistuksilla.. Jotain siellä onneksi oli tapahtunut, kun kohdunsuu oli pehmeä ja 2 cm pitkä.

Sukulaisten apu Anoppia ei ole ja appi on vähän seko, joten sieltä ei apuja tule missään muodossa. Omaan isään ei ole yhteyttä ja äidillä tosi vähän rahaa kahden alaikäisen lapsen yksinhuoltajana, joten sieltäkään ei apuja tule. Omat isovanhemmat halusivat ehdottomasti ostaa ammeen, vaikka sellainen meillä jo on. Kukaan ei kysy, mitä me voitais tarvita. Olen saanut parhaalta ystävältäni tosi paljon kaikkea tarviketta. Pinnasänky, rattaat ja vaatekomero, sekä monta säkkiä vaatetta saatiin sieltä! Itse olen ostanut verhot, pinniksen suojan ja turvakaukalon.

Sexy? NOT. :( Tykkään ihan olla raskaana, mutta aina kun katson itseäni sivusuunnasta peilistä, niin inhottaa. En tunne oloani mitenkään kauniiksi vaan valtavaksi! Vaikka mies hokee jatkuvasti, että en näytä lihavalta vaan raskaana olevalta. Ei paljon lohduta. :ashamed:

Kuorsaaminen Ei ole mies sanonut, että kuorsaisin, mutta kun löhöilen ja rentoudun, hengitän todella raskaasti ja rohisen tai puhisen. Ja huokailen paljon. Ilma ei kulje kai entiseen malliin tai tarvitsen sitä enemmän...

Raskausdementia Kyllä. En kykene enää ollenkaan ottamaan vastaan sanallisia ohjeita mistään tai edes lukemaan ja tekemään ohjeiden mukaan mitään. Liian ylivoimaista! Sen on huomannut jo läheisetkin.. Eilen huusin jotain astiaa huuto.netissä, ja huomasin, että olin tehnyt jonkun omituisen tarjouksen yhdestä kappaleesta astioita. Yritin lukea niitä monikkomyyntiohjeita, mutta en ymmärtänyt mitään. Onneksi tarjoukseni ei ollut mikään mahdoton ja se taidettiin ylittää, mutta pelästyin tosi paljon, kun klikkailin vaan menemään tarjouksia, mihin ei ehkä olisi edes varaa... Ihan hiki tuli.

kahvista Alussa en pystynyt juomaan, mutta rv 12 se meni ohi. Nyt juon aamulla kupillisen kahvia. Eilen en pitkästä aikaa juonut yhtään kahvia ja yleensä silloin tulee päänsärky. Eilen ei tullut. Aika pienissä määrissä siis käytän.

Mimmu ja Furuno 35+5
 
kertokaa viisaat mistä se suikkapuikkokiertääalapäätä olo johtuu? siis ihan ku joku tuikkis sukkapuikolla alapäätä... menee hermot siihen..

Mulla oli kans kivuttomia suppareita viikolla hmmm.. 26 (?) niin siks otettiin se streptokokki.. mulla on tasan viikon päästä taas se rävellys edessä..

Kuka teille tulee mukaan synntykseen? Vai ei kukaan? Meillä lähetään miehen kanssa yhessä tai niin ois ainakin suunnitelmissa..

Ooh, upa piristit päivää sillä mummorollaattori- jutulla.. :LOL:

täällä kans ähkitään varsinkin kun illalla alkaa se nukkuma- asennon hankkiminen..

Mira täällä myös yritetään räpeltää opinnäytetyötä!Tsemppiä sulle siihen puuhaan!! Jääks sulla opinnot pahasti kesken vauvan synnyttyä?

Mistä se lapojen välinen/yläselän kipu johtuu? se on rasittavaa.. alaselkäkään ei oo niin kipee ku toi lapojen väli..

Nyt lähen esittämään koko kansan huviksi martti ahtisaarta tonne lenkille... se on muuten niin kaunis näky! (kunnia Maralle!)
 
iltaa pitkästä aikaa!

Tännehän on tullu paljon kirjoitelltu ja helmikuusta on vaan menny 3 pv.
Huomenna alkaa äitiysloma ja pojka tulee kotiin. Kiva yhdella tavalla mutta not toisella tavalla.
Maanantaista alkaen olen saanut aivan kauheita "piikki"kipuja oikeanpuolen nivuseen. En ole soittanut neuvolaan kun ne varmasti sanoo että se on ihan tavallista kun se tulee ja menee, mutta kiva käydä kaupassa kun yhtäkkiä tulee sellainen kauhea kipu että ei pysty liikkumaan ja on melkein kaksinkertoinen kun ottaa niin kipeetä.

Sainkin hammaslääkäri ajan NYT!! soitin ja varasin ajan kun sain positivisen raskaustestin. Todella lyhyt jono, se oli kyllä perutuspaikka mutta haloo melkein 9 kk pitää odottaa että pääse hammaslääkäriin.

Tässä on ollu kysely kahvista, en kykenyt alussa juoda sitää mutta olisko ollu 4kk kun alkoin juoda taas mutta ei töissä kun siellä lusikka seisoo mukissa kun se on niin vahvaa.

seksikäs olo... se on hävinny jo tossa lokakuussa ja seksi ei olla lääkärin määräyksestä saanut tehdä tammikuusta.. no pari kertaa ollaan mutta supistuksia on heti tullu

Sukulaiset eivät ole ostaneet meille mitään, meillä on jo melkein kaikki.

raskausarpia ei ole tullu ensinmäisellä eikä nytkään. Ja tälläkertaa en ole edes rasvannut pitkään aikaan mahaa.

vatsa meni entisiin mittoihin noin puolessa vuodessa mutta kovan treenin takana. kannattaa aloitaa tekemään alavatsalihaksia ennenkun tekee suoria lihaksia. se neuvo minä sain.

Mistä se lapojen välinen/yläselän kipu johtuu? minäkin haluasin tietää syy siíhen se on aivan hirveetä.
 
Tukihenkilö galluppiin: Miehen on tarkoitus lähteä mukaan, mutta olen uhannut kyllä että jos hää onnistuu suututtamaan minut ennen synnytystä kunnolla niin saa jäädä kotiin.. Kannattaa siis olla kilttinä! :D

Minkä kokoisia päällis pipoja olette hommanneet vastasyntyneelle? Tuntuu vaikealta löytää alle 20e maksavaa lämmintä mutta todella pientä hattua pikkuselle..

Täällä pakkaaminen jatkunut, jos päästään huomenna kirjottamaan vuokrasopimuspaperit niin huomenna alkaa sitten tavaroiden roudaus. Onneksi matkaaei tule kuin ehkä 4km ja toisessa päässä ei ole rappuja olleskaan kun pohjakerrokseen muutetaan.
 
muty kyselit tuosta yläselän kivusta. mie juuri tänään kyselin siitä kivusta neuvolasta ja mulle sanoi että tarvitsisi vaan tehdä jotain jumppa liikkeitä kuminauhalla tai jollain.
minulla tuo kipu on pahinta öisin ja juuri lapojen välistä.
kuka mukaan synnytykseen mieshän se sinne tulee niinkuin viimeksikin. toivottavasti ei juuri silloin ole kauhea työkiire.
 
muty: Opinnot olis mulla enää tuota opinnäytetyötä vaille valmiina...ennen joulua sain tehtyä viimeiset harjoittelut. Opparissa on kyllä vielä tekemistä, jos vuoden sisällä sitten valmistuis..... Mitenkäs pitkällä sulla on opinnot?
 

Yhteistyössä