**Maalismasut 2009** helmikuussa

cadillac: Täällä myös varattu sama ristiäispäivä kuin teillä:)

Tuossa piti kaupassa käydä pyörähtämässä ja nauratti kun piti laittaa kädet taskuun ja kannatella mahaa ettei pistäisi niin kovasti. Olin varmaan näky:) Ei viitsi enää tukiliiviä ostaa.

Bebantheniäa piti minullakin käydä ostamassa mutta unohtui ihan täysin taas. Aina unohtuu jotain. Ihan laho tuo pää nykyään:) Kaali pitää sitten ostaa rintoja varten myös mutta sen voi mies tehdä sillä välin kun ollaan sairaalassa.

Joku lohdutteli minua noista vuodoista mitä seurasi tuosta tutkimuksesta. Kiitos kovasti! Tuntui heti paremmalta. Vaikka pelottaa kyllä edelleen.

Nyt on tytön huoneeseen maalit ostettu ja huomenna alkaisi seinien maalaaminen. Olipa magneettimaali ihan törky kallista! Puoli litraa 49 euroa. Että kallis magneettitaulu tulee kyllä.

Käytiin vuokraamassa pari leffaa ja sipsipussi dippeineen odottaa iltaa. Tänään on minun herkkuilta pitkästä aikaa:)

Lotta rv 37+2
 
Onpas täällä vilkasta, eilen en saanu nettiä toimimaan ja nyt oli urakalla luettavaa.

Upupalle tsemppiä ja hermoja odotukseen - toivottavasti pystyt vielä nauttimaan viimeisistä hetkistä. (Mä oon niin malttamaton, et menisin varmaan ihan sekasin).

Nännien rasvaamiseen ostin lanoliinivoidetta (100%, ei mitään tekoaineita) ihan Prismasta. Koklasin jo, se on tämäkkää kamaa.

Kävin tänään kokoarviossa, pyysin sitä vikalla lääkärikäynnillä, ku Tyyppiä on povattu niin vaihtelevan kokoseksi (keskikok.-iso). Ny sil ois (ultran mukaan) painoo 3786g, eli ei ihan pieni, mut lääkäri ei ollu huolissaan. Lantiosta kuulema näkee, et on sopiva synnytykseen. Sain kummiski uuden kontrolliajan lasketulle päivälle. Mul oli kohdunkaula muuttunu tiistaista (jolloin vähän pehmentyny, pituus 3 cm), nyt oli pehmetyny, pituus 1 cm ja auki 0,5 cm.

Ihanaa ja lepposaa viikonloppua kaikille!

Hannami ja Tyyppi 37+2
 
Moi! Olis sellanen (tyhmä) kysymys, että jos lapsivedet menee ja on esim. lenkillä niin miten pitää toimia? Kun synnytysvalmennuksessa sanottiin, että pitää mennä makuuasennossa sairaalaan kun on niin vähän (?) viikkoja. Jäi siellä kysymättä ja jäi vaivaamaan. Mulla nyt viikkoja 34+6.
 
Iltaa kaikille tasapuolisesti

Tervetuloa Agda mukaan.

Esikoisella on nyt muutama yö mennyt hyvin. Viikon kuume kesti. Yskää on edelleen. Tänään jouduimme uudelleen käymään lekurissa, kun tauti on mennyt korviin. Eli nyt on sitten tipat ja antipiootti käytössä. Mutta eiköhän se iloksi neidin osalta kohta muutu.

Eilen rupesin sitten itse oksentelemaan, ja tätä kesti päivän. Maha sekaisin ja laatta lensi :kieh: . Onneksi mies lähti töistä hoitamaan tytärtään. Niin sain nukuttua ja lepäiltyä. Kun paha olo meni ohitse, niin tänään olen sitten itse tukkoinen ja nenä vuotaa ja kurkku kipeä. Onneksi ei kuumetta ole-toistaiseksi. Kovasti olen juonut jaffaa ja teetä. Ainoa huono puoli, kun menee sänkyyn, niin saa sitten ekan tunnin yöllä juosta pissalla :kieh: . Raskauden ihanuuksia, mistä ei jaksa nyt yhtään innostua. Toivotaan, että menee nopeasti ohitse, koska en halua sairaana sairaalassa synnyttää.

Ai joo iloisia uutisia. Mun kaveri sai eilen tasan LA aikana toisen tytön. Synnytys oli ollut helppo ja nopea. Illalla oli hieman menkkamaisesti masua poltellut ja suoli tyhjentynyt. Sen jälkeen ei mitään. Aamulla oli sitten tunnin ajan tullut aaltomaisesti 10 minsan välein jomotusta sitten oli muuttunut 4-8 minsaan. Oli soittanut sairaalaan ja käskenyt olla ainakin 4 tuntia vielä kotona. Oli onneksi sanonut miehellensä, että ja kakat. Et nyt mennään sairaalaan katsomaan tilanne. Niin tietää, että mitä ihmettä nuo tuntemukset ovat. Oli sitten ollut 9 cm auki. Ja eikun saliin ja ilokaasun olemattomalla vaikutuksella punnersi lapsosen parilla ponnistuksella maailmaan. Tarinan opetus on siis se, että ei niiden supistusten tarvitse olla välttämättä kovin kipeitä, kun avaavat paikkoja. Ja ystävättärelläni on äärettömän alhainen kipukynnys.

Upupa. Hyvä, että sait käynnistysajan. Tosin se lapsonen ei välttämättä saman vuorokauden aikana synny. Silloin, kun mulla käynnistettiiin, niin samalla osastolla oli nainen, jolla oli 4 käynnistyspäivä vasta auttanut lapsen maailmaan. Itselläni syntyi vuorokauden kuluessa. Käynnistyksestä. Lekurit sanoivat, että ei ne muutama puolikas riitä käynnistykseen, että aamulla aloitetaaan heti aamu 8:00 uudelleen.

Lansinoh-rasva on kyllä hyvä aine. Pieni tuubi riittää pitkään ja maksaa kyllä jonkun 6 eskoo, mutta on sen arvoinen. Suosittelen kaikille.

Ristiäiset. Meillä voi varata papin ja kirkon vasta, kun lapsi on syntynyt. Viimeksi soitin kotiutumisesta muutaman päivän sisään. Viikonloppua ei ole päätetty, katsotaan se sitten. Pitää itse olla toipunut hyvin ja kuitenkin, niin että on suhteellisen lähellä muksun 2 kk päivää.

Kummeista sen verran, että ollaan mietitty miehen englannissa asuvaa siskoa sekä hänen miestään. Ainoa ongelma on, että kuuluko mies siihen uskontokuntaan, jotta voi olla kummina lapsellemme. Muuten emme tiedä, ketä toista pyydämme kummiksi.

Nimiasiaa olemme myös mietitty. Mutta olla lopullisia lyöty lukkoon. Toinen ja kolmas nimi tulevat suvusta, kuten esikoisellammekin. Ja etunimi tulee olemaan sellainen, jota ei kaikilla ole. Kuten kaikilla talomme naisilla :D .

Kaa täyttelet makkaroita? Mitä makkaroita ja miten sä oikein teet ne? Kiinnostunut(ko)?

Miettikääs. Kohta on maaliskuu ja se on meidän kuukausi. Yllättävän vähän meillä on syntynyt toistaiseksi etukäteen lapsia, verrattuna moneen muuhun kuukauteen. Ja hyvä niin =)

Jadekettu+masuasukki 34+6 :heart:
 
Suunnistaja. Meillä esikoisen aikaan sanotttiin lapsiveden menosta, että jos on vihreää, niin heti sairaalaan. Jos veristä niin lanssilla. Jos on ihan normiväristä, niin ei kiirettä, koska supistusten kesto saattaa alkaa vasta 12 tunnin kuluttua. Mutta tarkistaisin sinuna tuon vielä synnytyssairaalastasi.

 
Kaa
Heh, makkarat ovat "makkaroita". Sellaisia kankaisia pötkylöitä pinnistä pienentämään. Samalla tein imetystyynyn. Olen kyllä joskus täyttänyt ihan oikeitakin makkaroita... mutta siitä on aikaa! :D
 
Eeeva Meillä on tuo sama juttu veriryhmien suhteen. Mä olen O- ja mies on O+ ja lapsi todenäköisesti O+. Mä sain viikolla 28 ensimmäisen rokotteen vasta-aineita vastaan ja synnytyksen jälkeen saan toisen. Viikon 28 jälkeen multa ei ole verestä edes katsottu vasta-aineita. Miten ne sulta huomattiin vai katsotaanko Suomessa ihan yleisesti useammin?

Upupallahan onkin jo jännää tiedossa. Tsemppiä tulevaan koitokseen, jos en muista myöhemmin viikonlopun aikana enää toivotella!

Mä ostin kans Lansinoh:a ja se on jo sairaalakassissa pakattuna.

Eilen kävin kahteen kertaan kävelyllä kun tuntui mukavalta mutta illalla kotona liikkuminen oli sitten hyvin tuskaista. Jalkoja sai suurin piirtein raahata lattiaa pitkin kun nostamaan ei kärsinyt ja kohdunsuun paikkeille pisteli ja viilteli niin, että älähdin asentoa vaihtaessa. Selkää jomotti ja maha kiristyi pienimmästäkin liikkeestä. Suihku ja yöunet helpottivat kipuja ja nyt aamulla olo on taas suht kivuton.

Onko teillä arvon naiset tietoa tuntuvatko supistukset jotenkin erilaisilta riippuen siitä onko vauva kasvot mun selkään vai napaan päin? Jostain luin, että jos vauvan kasvot on mahaan päin, niin supistukset tuntuisivat enemmän kipuna selässä ja vatsassa pelkkänä kiristymisenä. Mietin tätä, kun mun vatsan asukki on nimenomaan noin päin ja mun maha on välillä todella pitkiä aikoja tiukkana ja iltaisin varsinkin selkä meinaa hajota. Varsinaisia supisteluja tulee ani harvoin mutta silti kohdunsuulla on jo jotain tapahtunut.

nipsunapsu 38+2
 
eikö se menny jotenki niin että ku lapsivedet tulee niin lapsen on vuorokauden aikana synnyttävä tai muuten vauva ei välttämättä selviä?? olen miettiny tuota jo jonku aikaa ja aina ku oon alkanu kirjottamaan niin unohtanu sitten.

upupa: Koitahan nauttia "viimisestä" viikonlopusta. Kyllä kaikki menee hyvin. :hug:
 
Upupa! :) Jännittää sun puolesta. Kolme yötä enää ja vauva kainalossa. :heart:


aiti78kerava, sulla on ollut kovat kokemukset! :hug:



Kaa. Osakestoilu kiinnostaa mua myös! Oon tilaillut huutonetin kautta äippäpakkauksen kestovaippoja muutaman satsin. Tarkoitus olisi itsekin ommella niitä. Lainasin kirjastosta pari käsityölehteä, jossa on ohjeet ja oon tutustunut netissä kankaisiin ja aiheeseen muutenkin. :)

Kävin ostamaan tänään Change-liiviliikkeestä kahdet imetysliivit. Olin kolunnut kaikki normaalit vaateliikkeet ja tavaratalot läpi, tuloksetta, alkoi jo epätoivo iskeä. Miellyttäviä malleja ei ollut tai koot on loppuneet kesken. Ajettiin Tampereella tämän liiviliikkeen ohi ja ikkunassa luki, että kahdet liivit yhden hinnalla! Täytyihän sitä sitten sisään poiketa. Se oli helmikuun jäsentarjous, jonka itsekin sain, kun liityin samalla klubiin. Oli kyllä ihana palvelu ja tosi hyvät liivit! Ja satuin huomaamaan myöskin vauvat-keskusteluosiolla tätä merkkiä kehuttavan. :)
 
Zoe-F Toistaiseksi sun tuntemukset siis tukisi tuota mun tietoa =)

Mun täytyis siivota ja jopa ihan mielelläni sen tekisinkin vaan selkä ei antaisi millään hommailla. Imuria on turha kuvitella liikuttavansa enemmän ja niinpä olen yrittänyt huiskia swifferillä menemään ja ottaa imurilla vain sieltä täältä. Taukoa piti tulla pitämään tänne koneen ääreen 10 minuutin huhkimisen jälkeen jo, kun kivistää selästä ilkeästi. No onhan mulla aikaa siivota koko päivä :LOL:
 
Hei! Tässä Kirjoittelee Fazerina82:n pikkusisko. Hän lähetti teille tälläisiä terveisiä sairaalasta:

Heippa kaikille mammoille täältä Salon synnytysosastolta.

Ilouutinen: Meille syntyi 19.2 klo 2.07 3000g ja 49cm pitkä poika (37+5).

(Synnytyspelkoiset -> ÄLÄ lue!) =)
Noin klo 2:20 18.2 nukuttiin miehen kanssa, kun tajusin, että olen varmaan tuhnaissut :D kun tuntuu lämpimältä ja pissat tulee. Samalla unenpöpperössä sanoin miehelle, että nyt meni lapsivesi. Ja sitähän tuli ja tuli tulvimalla ja mä jotenkin hoo moilasena jäin upouudelle laminaattilattialle sitä ihmettelemään.

Muutama tunti myöhemmin alkoi supparit, jotka eivät edenneet 7-10min väleistä eteenpäin. Kuitenkin avauduin 20 tuntia ja väsymyksestä (2-3h yöunet takana) johtuen kivuilta aloin olemaan itkuinen ja äkäinen, jolloin pääsin ammeeseen ja sen jälkeen ilokaasua, joka oikeassa hetkessä otettuna vaikuttikin. Lopulta tuli hetki, että ei enää auttanut ja olin niin paljon auennut, että mielellään otin epiduraali-puudutuksen. (Siunattu keksintö, kiitos, kiitos, KIITOS!!!)
Sain hetkeksi torkahdettua, mutta supparit jatkuivat tasaiseen tahtiin.

Sitten en tiedä, mutta siinä kätilö hälytti samantien toisen kätilön ja gynekologin paikalle. Vauvalla syke romahti ja mulla ei auttanut supistuslääke, vaan supistukset katosi. Gyne yritti avittaa vauvaa imukupilla, mutta rassu ei tullut ulos. Kokeiltiin pihtejä -> eivät auttaneet ja uudet pihdit ja siinä sitten ponnistamaan minkä jaksoi.

Sieltä se lapsi putkahti, ison miehen avustuksella, hikikarpaloita molemmilla ja paita märkänä sekä gynellä että mammalla =)

Poika kiidätettiin hapelle ja lämpökaappiin. Oltiin miehen kanssa kahdestaan synnytyssalissa epätiedossa onko hengissä vai ei. Tuntui ikuisuudelta ennen kuin kätilö ilmoitti, että poika tuli ja HENGISSÄ!

Poika voi nyt hyvin ja on lastenosastolla lämpökaapissa kipulääkityksellä. Rakas tuli vähän murjotulla tavalla maailmaan ja sai osumaa... Naama mustana ja pää kuin ufolla, mutta palautuu kokoajan normaalimman näköiseksi. Vannoin miehelle, että EI ENÄÄ IKINÄ, mutta kun sai pojan maailmaan ja kaikki hyvin, oli se sellainen palkinto, että kaikki kivut unohtui saman tien.

Miehellä pahempi kun joutui sivusta katsomaan, eikä pystynyt auttamaan. On rassu aivan shokissa edelleen ja vannoi ettei enää koskaan halua mua synnyttämään.

Ollaan yritetty pari kertaa rintaa, mutta poika on liian väsynyt syömään. Eilen 19.2 klo.18 aikaan sain pojan syliin ekaa kertaa (onnellinen *SNIF*). Tänään kokeillaan taas.

Onnellinen äiti ja poika.
 
Tuhannesti onnea fazerinalle!!! :flower:

Mä olin eilen kans nettipimennossa, ja heti tuli kolme sivua tekstiä. =)

upapalla on siellä jännät paikat... oikein mukavaa viimeistä viikonloppua masun kanssa. =)

agdalle tervetuloa!

En edes muista mitä kaikkea piti kommentoida...

Joko eeeva on lähtenyt synnyttään?

Aivot ei näytä toimivan nyt... tuun kirjoittaaan huomenna paremmalla ajalla.

marza ja minimuru 35+5
 
Paljon paljon onnea fazerinalle ja koko perheelle!! :flower: :heart: Toivottavasti saat myös selvyyden mikä meni vikaan kun vauva jouduttiin noin kiireellä ottamaan väkisin ulos!!

Nyt sitten oma valivali.. Tein eilen reklamaation nutrician muksu neljän viljan velleistä. Eli on aika vahva epäily, et tyttö sai jonkun ruokamyrkytyksen noista. Eli tiistaina tyttö oksensi päiväunien jälkeen ja illalla noin puol tuntia nukahtamisen jälkeen. Molemmilla kerroilla oli saanut velliä ennen unia. Keskiviikkona lämpöä, mut ei enää oksentanut koko päivänä, eikä saanut velliäkään. Torstaina päivällä tyttö oli jo aika oma itsensä, söi hyvin ja päivärytmi oli taas ihan normaali, illalla sai vellin ennen unia (tuo velli on kuulunut iltarutiineihin varmaan 4kk ajan, eli ei mikään uus juttu) ja oksensi taas noin puol tuntia nukahtamisen jälkeen.. Tänään on ollut taas ihan hyvä vointinen, ehkä väsynyt mutta muuten ok ja ei ole saanut velliä. Muita maitotuotteita on kyllä syönyt, eli ei pitäis johtua muuten maidosta.. Kyllä sapettaa jos vauvan ruoasta saa ruokamyrkytyksen!! :kieh: |O Oon miettiny pääni puhki, et onko jotain muuta ruokaa josta ois saanu, mut en keksitodellakaan muita. Toki voi olla normaali oksu tauti ja sattumaa nuo velliyrjöt, mutta kyllä vähän ihmetyttää.. Kun muuten ei ole oksentanut..

Aivot ei nyt surraa enempää tekstiä ja kommentoitavaa, joten öitä!
 

Yhteistyössä