**Maalismasut 2009** helmikuussa

Ja ei mitään.. Limaista vuotoa tulee edelleen..

Minni: Mulle ois ihan sama muuten vaikka menis kuin pitkälle vaan kun vauvan ei ole enää turvallista sisällä vasta-aineiden takia enkä halua käynnistykseen jos on vaan mahollista luomukeinoilla..
 
Huomenta!

Jännää, miten sitä tulee luettua/kirjoiteltua useammin nyt kun eräpäivä lähestyy :whistle:

Samoilla linjoilla olen kuin moni muukin, että odotellaan rauhassa. Olikos se lotta, joka sanoi että kyseessä viimeinen vauva, niin haluaa nauttia raskaudesta täysin siemauksin? Mulla aivan sama tunne, tulee kuitenkin taas ikävä tätä masua ja potkuja :heart: Itsellä ei mitään suurempia vaivoja, kävely on hieman hankalaa, nipistelee, vihloo ja kiristelee tuolta alhaalta, mut sehän kuuluu näillä viikoilla jo asiaan... Eeevan tilanne on toki aivan eri, kun vasta-aineita seurataan. Itsellä kokemusta sekä tipalla "hankituista", että omista supistuksista ja tosiaan huomattavasti kivuttomampia tai ainakin helpommin siedettävämpiä on nuo omat supparit, vaikea selittää sitä eroa..

Pitäisi leipoa laskiaispullia :p Kiloja ei ole juuri raskauden aikana tullut (3-4), taidanpa hommata tuplasti niitä vielä viimeisinä viikkoina :saint: Jatkuvasti olisi saatava jotain hyvää... Onko kenelläkään muulla jatkuvasti jano? Itse en viitsi enää raahata kaupasta limuja ja mehuja, kun juon ne yksin hetkessä :ashamed: Samanlaista on ollut edellisissä raskauksissa ja varsinkin sitten imettäessä. Sokeriarvot on onneksi hyvät...

Nyt ihanaa perjantaita kaikille maalismasuille :) Täällä alkaa esikoisella ja miehelläkin talviloma :D

Sohvi 38+4
 
Mä jo mietin et onks upupa lähteny synnyttään... ja missä on Mömmis? mä sit kans jaksan miettiä.... :saint:
olin jo eilen illalla ihan innoissani ku menin nukkumaan ku alko tuikkimaan kohdunsuulle et josko sitä tänä yönä vois lähtee.. mut aamu tuli ja ei mitään tuntemuksia. yöllä heräsin muutaman kerran ku supisteli mut ei kauheen kipeesti..
Mulla on kans vähän ku Paukolla et nyt oikeen nautin tästä raskaudesta, mut kaipaan jo niin kovasti omaa kroppaa takaisin ja sitä et voin liikkua normaalisti, päästä juoksemaan ja jne. vaikka tuskin sitä moneen viikkoon synnytyksen jälkeen on kykenevä urheilusuorituksiin... :LOL: ehkä mä maltan kuitenkin vielä.. paitsi toi peräsuoli paine ei oo mitenkään mukavaa..

Niin ja RIKS RAKS ja POKS 37!!!!! huh huh!!

heräsin taas viime yönä siihen kun naapurin akka kilju ja voihki taas niin kovaa... voi kuullostaa et oon jotenkin katkera heidän seksielämästään, mut ne todellakaan oo. saan kyl ihan tarpeeksi omastakin :LOL: mut rasittavaa yöllä herätä ja kuunnella sitä.. sit aamulla postilaatikolla ollaan yhtäaikaa niin siinä voi sit toivotella kauniit huomenet!

Kelläs se oli ihana appiukko!! mä olisin varmaan alkanu itkemään jos mulle ois joku tullu sanomaan noin. miestenkin pitäis synnyttää niin oppisivatpahan tietämään. :kieh: :kieh:
ehkä alan taas leipomaan,.. tänään toscapiirakkaa, porkkanapiirakkaa ja mokkapaloja... (pitää varmaan kohta raahata anopin pakastimeen osa, ku meillä alkaa olla pakastin NIIN täynnä)

Mut tsemppiä! katotaan mitä vkl tuo tullessaan itse kullekin...
 
Taas vaan omaa napaa:

Äippäpolilla käyty, Multeri oli kasvanut taas hiukan eli nyt painoarvio 2,5kg. Napavirtaukset on kuitenkin hiukan heikohkot, lapsiveden määrä lisääntynyt ja vauvan virtsarakko isohkon näköinen, joten jollei viikonloppuna ala tapahtumaan mitään itsekseen niin maanantaina kello 8 synnytys käynnistetään. Toisaalta olo on helpottunut, toisaalta päälle lyö paniikki. Synnytys konkretisoitui kertaheitolla, maanantaina musta tulee äiti, saan vauvan vihdoin syliin. Toivotaan että Multeri olisi mahdollisimman terve ja että synnytys menisi hyvin.

Täytyy mennä vähän kasaamaan ajatuksia, anteeksi nyt kun on niin omaa napaa ollut tällä viikolla mutta alkaa pää jo hiukan tökkimään.

upupa ja Multeri 37+4
 
Upupa: Hyvä, että sait käynnistysajan ja vauvakin on jo hyvän kokoinen :) Jänskättää vähän sinun puolesta, mutta hyvin se menee, ihan varmasti!

Ei ihme että siua jännittää, eihän maanantaihin ole kuin muutama päivä! Koita kuitenkin saada nukutuksi ja kerättyä voimia :flower:

T.Marais ja Mökö 37+5
 
Täällä ollaan. Käytiin ihan just äsken neuvolassa.

rv 35+6 (33+6)
paino +467g/vk (+1,128)
turvotus + (+)
rr 128/80 (112/78)
pissa puhas (puhas)
hb 108 (102)
sf 35 (32)
syke 160 (153)
liikkeet ++
vesimäärä normi, raivotarjonnassa

Hitsi, olo ollut jo kolme päivää putkeen ihan karmea, supistelee yhteen menoon vain. Aamullakin vielä jonkin verran supisteli mutta nyt näemmä loppui kuin seinään. Kipuja alkaa olemaan päivä päivältä enemmän. Väsyttää ihan simona. Janokin on kova. :whistle:

Seuraavat neukkajat on ny sit joka viikko. Hyvä vaan. Neuvolalääkärille ei kuulemma enää asiaa, vaan äippäpolilla seurataan nyt loppuajan.

Hämmennyin vähän, kun kysyin että milloin tehdään synnytystapa-arviointi, niin äippäpolin lausunnossa OLI JO merkitty että normi, eli alatiesynnytys. Mulla mennyt tämäkin ihan ohi. :kieh: Joo ei oma pää toimi enää normisti ja pihalla asioista muutenkin.

Mömmis 35+6
 
Iltapäivää mahakkaille!

Onpas täällä jännittäviä hetkiä jo osalla. Ensi viikolla on varmaan jo useampikin maalisvauva maailmassa. Oma tulee kuitenkin yliajalla joskus maaliskuun lopussa. Supistelee jonkun verran oikeastaan koko ajan, mutta siivota pitäisi jaksaa.

Huomasin äsken, että mulla on molemmissa käsivarsissa taiveihottuman näköistä näppyä. Olen kyllä atoopikko, mutta taiveihottumaa ei ole ollut vuosiin. Voisikohan nämä näpyt olla jotenkin raskauden aiheuttamia? Eilen illalla oli aika turvonnut olo ja ihoa kiristi varsinkin polvien alapuolelta aika pahasti. Jonkun verran kutiaa muttei mitenkään valtavasti.

Melita ja Samuel 37+2
 
Kaa
Upupalle mukavaa "viimeistä viikonloppua" ennen synnytystä! Ensi viikolla pääsenkin sitten jo mieluisaan puuhaan, eli päivittelemään syntyneiden listaa. :heart: Joskos siihen vaikka joku muukin tässä parin viikon sisällä päivitettäisiin ;) .

Tänään on ihan kökkö päivä. Jokapaikkaan koskee ja mahaa kutittaa ihan sairaasti... eli lepoa siis luvassa. Harmi sinänsä kun ulkona on noin kaunis auringonpaiste. Mutta oma paras ennen kaikkea. Hommana tänään on sitten täyttää vanulla nuo "makkarat", eli sellaiset pinnasängyn/sitterin/touhumaton pienentäjät. Jäi ylijäämäkangasta pinniksen reunasuojusten ja lakanoiden teosta, joten niistä tuli makkaroita kolme kappaletta. Myös helistinkuutioiden leikkaus vaahtomuovista olisi edessä... mukavaa käsin näpertelyä. Ensi viikolla sitten voisi ommella nuo kankaat helistimiin ja muutaman lisäimun kestoihin. (Joista olen muuten nyt hieman innostunut ja ottanut selvää). Meillä olisi tarkoitus osa-kestoilla, ja jatkaa sitten isommissa määrin jos hyvältä menetelmältä tuntuu.
 
Heipsan,

Pikaisesti edelleen merkkailen. Influenssa päätti ottaa vallan mu kropassani ja sitä parannellaan edelleen. Kuumetta ei onneksi enää ole mutta kaikkea muuta senkin edestä. Ylhäällä en jaksa vieläkään olla kun max 15 min kerrallaan kunnes täytyy taas kaatua petiin :/ . Koko viikko on mennyt sängyssä ja olosta päätellen vielä viikonloppukin.

Oikein hyvää viikonloppua maalismasuille!

Iines ja Sintti 37+6
 
myymä
Upupa: sulla todella jännät paikat tiedossa! Olis kyllä aika hurjaa tietää etukäteen että "maanantaina se syntyy" :p

Tänään olis tiedossa illanistujaista hyvän ystävän kanssa! Ajateltiin saunoa, syödä, herkutella ja höpötellä! Otin tässä jo hieman varaslähtöä ja avasin karkkipussin ;)
Mies jää kotiin tytön kanssa, viettävät elokuvailtaa yhdessä :) On elokuvat ja namia :p

Olo on ollut tänään päikkäreihin asti ihan hirveä. Tuntuu ettei taas saa happea, jalat ihan hapoilla vaikka kävelee vain pari askelta ja hengittäminen ahdistaa. Päiväunet sitten onneksi auttoi ja nyt on jo parempi olo! :)

myymä ja pikkuveli 36+1 :)
 
Minni: Minun veriryhmä on 0- ja miehen 0+ ja vauva on mitä ilmeisimmin 0+. Koska minun veressä ei ole tuota mikä tekee tuosta veriryhmästä plussan niin jos vauvan ja minun veri sekoittuu (toisessa raskaudessa näin voi helposti jostain syystä käydä ) niin minun elimistö alkaa puolustautua tätä + ominaisuutta vastaan (anteeksi en osaa ammattisanastoa :D ) eli jos oon oikein ymmärtäny niin minun punasolut alkaa tuhota vauvan punasoluja ja vauvalle voi tulla todella paha anemia.
Neuvolassa kukaan ei osaa kertoa tästä aiheesta mitään joten tämä on netistä eri sivuilta koottua tietoa eli aika hakuammuntaa..
 
Pikaisesti...

Joku kirjoitti vesisynnytyksestä kätilöopistolla Itse loikoilin kuopusta maailmaan lykätessä ammeessa avautumisvaiheessa ja oli niiiin auvoista. Supparit loppu totaalisesti ja sain ihanan lepotauon. Mutta silloin kätilö kyllä sanoi minulle, että mielellään sinne ammeeseen ei sitten synnytettäis. :LOL: Sanoi ettei haluais tulla uimaan.

Eilinen operaatio takana... Sanoin lääkärille että viimeks alko kamalat supparit silloin kun laitettiin puudutuspiikit, ni lääkäri totes, ettei niitä ole pakko laittaa... Meni sit ilmat puudutusta |O Tuntu vähän kipeeltä/häijyltä ja ajattelin että meneekö näin helposti... mutta viimeinen töksäsy munuaiseen oli LIIIIIKAAAA vatsa rupes TAAS kramppaamaan ja kamalat supistukset tuli... eipä sit lakanneetkaan... lanssilla sit kätilöopistolle ja olin ihan varma että syntyy just.... 16asti sit kärvistelin kipujen / oksettavan olon kanssa, kunnes annoin periksi ja pyysin kipulääkettä. Pistivät sit kankkuun litalginiruiskeen ja 30min niin olo helpottu :D Jouduin sit kuitenkin jäämään kättärille tarkkailuun... Supistuksia tuli jonkin verran illan mittaan, muttei mitään jatkuvia.

Viikon takaisesta tutkimuksesta tosin oli tullut muutoksia... nyt kun tietäis onko muutokset tullu itestään vai ton operaation aiheuttamana... eli tilanne nyt.

kohdunkaulaa 1-1,5cm (2-2,5cm)
kohdun ulkosuu kahdelle sormelle auki n.3cm (yhdelle sormelle auki )
pää laskeutunut niin alas ettei pystynyt kokoarviota tekemään ultralla... ei saanut mittaa päästä. (aiemmin pää ei ollut vielä kiinnittynyt)

Kätilö teki mennessäni sisätutkimuksen, kun lääkäri ei ehtinyt, silitteli sit masuasukin päätä ja sano että aukile täällä tuntuu :eek:

Nyt kuitenkin kotona, voi kuitenkin syntyä koska tahansa ja kiireesti takas jos rupee supistelemaan... nyt rupeen huilimaan.

aiti78kerava & masuasukki 34+5
 
upupa kyllä kateeksi käy kun saat jo vaavelin maanantaina syliin :heart:
itsekkin tarttis nauttia tästä mahasta kun tulee olemaan viimeinen ellei nyt jotain vahinkoa satu :whistle:
minä juuri miehelle sanoin että sunnuntaina tulee elokuva minkä haluan nähdä ja sitten vielä on luvassa lunta eli miehelle paljon töitä. siihen tokas että silloinhan se sitten syntyykin.
mie jo aikasemmin sanoin että varmasti toukka syntyy kun on paha lumimyräkkä eikä ole varakuskeja.
ristiäispäivä tuli eilen varattua ja meillä ne olis 18.4. tuon päivän pitäisi sopia kaikille ja jos joku vielä pistää hanttiin niin sitten saa olla tulematta.
tässä suvussa kun on todella hankala mitään juhlia järjestellä.

cadillac ja toukka 38+3
 
Hiq
Upupalle ihanaa viimeistä mahakas viikonloppua, varmasti nostaa erilailla jännitystä tuo kun tietää että maanantaina saa käärön syliin. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!

palstailu komppaan jotakuta edelliseltä sivulta- kuulumiset luen päivittäin mutta itse kirjoittelu on jotenkin nyt ollut tahmeaa...

kestot täällä yksi kestokärpäsen purema Kaan seuraksi. Tällä viikolla on kierrätetty oman isäni vanhat pyjamat ja norjalaisvillapaidat- huomenna suunta kaupaan hakemaan lanoliinia noiden villapöpien käsittelyyn :heart:

ristiäiset, Cadillac- meilläkin lievästi sanottuna ongelmallista löytää päivää joka sopisi kaikille- miehen vanhemmat on reissussa tai sylikummi kiinni armeijassa tai toinen kummi vielä rauhanturvajoukoissa jne... nyt toivotaan että srk:lle passaisi äitienpäivä...

oma napa, syn.tapa-avio jne..: eilen kävelin pitkästä aikaa koirien kanssa pankkiautomaatille, puolimatkaan meni hyvin sen jälkeen olin tyyttyväinen että olin pukenut suuremmalle vetovaljaat niin se sai sit vetää/tukea mua lopun matkaa. Kiltti koiruli ;)
Nyt on kyllä siitä lähiten ollut sellaine olo kuin olisi maratonin juossut ja supistelee epäsäännöllisen jatkuvasti.
Tiistaina oli nlalääkäri ja syn.tapa-arvio. Oli uusi lääkäri ja todella mukava. Sen syn.tapa-arvion tekemisen kyllä huomasi (lue teki pahaa) mutta kaikki ok ja vauva kiinnittynyt. Kanavaa jäljellä 1,5cm ja 2 sormelle auki. Hiivaa oli taas. Niistä toksiini labroista sanoi että ei mitään hälyttävää koska kotona paineet olleet ihan hyvät mutta jos tulee päänsärkyä tai näköhäiriöitä niin heti neuvolaan tai äippärille. pahin siinä sisätutkimuksessa oli kyllä vasemmalla puolella lonkan sisäsivulla oleva ilmeinen hermopinne joka kyllä ärsyyntyi entisestään. Oskarin syke oli 135-140, sf 32,5, painoarvio lähes 3kg ja pitkäselkäiselle kuulemma vaikuttaa. Mulla paineet 128/82 ja pissassa taas leukkareita. Maanantaina taas nla ja jatkossa viikottain.
Napa ei ole pullahtanut eikä linea negraa ole ilmestynyt, ei tosin yhtään ainutta raskausarpeakaan- ne kai sitten ilmestyy rintoihin kun maito nousee.

Aiemmin kun oli tunne että tämä syntyy milloin vaan ja ajoissa niin nyt tuntuu että menee vielä piiiitkään- saas nähdä. eikös maanantai-ilta olisi hyvä kun on 1) mun papan syntymäpäivä jolta poika saa nimensä 2)meidän hääpäivä ja 3) oscar-gaala ilta? :D

onko muilla? sellainen olo että oma tuoksu on muuttunut? hämmentävä ja hävettävä tunne kun tuntuu että tuoksuu koko ajan ällön makealle...

NIIN, ketäs se olikaan jota piti onnitella virasta. ONNEA! meilläkin pitkä piina päättyi kun mies sai maanantaina vakkariduunin. määräaikainen olisi päättynyt kk päästä... Kyllä tuntui suurelle helpotukselle!

Viikonloppua ja pikkusiskon visiittiä odotellen (sunnuntaina nyyttärit kaveriporukalla ja maanantaina hääpäivä :heart: ), Hiq ja Oskari 37+5 (?)
 
Heippa, vieläkö voisi ilmoittautua mukaan porukkaan? Olen törkeästi roikkunut taustalla ties kuinka kauan mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjautua. Mikäli siis mukaan hyväksytään, niin LA on 3.3., ikää 25v, esikoinen kyseessä ja synnärinä TYKS, eikä mitään käryä et kumpaa sukupuolta tuleva lapsonen on =)
 
Kaa
3.3 on näköjään TYKS-päivä tuolla meidän listassa, kaikki kolme "laskettuaikalaista" ovat sinä päivänä saman sairaalaan synnyttäjiä. :D 11.3 taas näyttää olevan suosituin päivä meidän listassa. Ihan vaan pisti silmään kun päivittelin tuossa listaa.

Nyt "makkaroiden" täyttöön.
 
agda tervetuloa joukkoon ja tyksiin synnyttämään :D olishan se hauska jos me kaikki oltais samana päivänä synnyttämässä ;)
muistaisin aikasemmista ketjuista että joku oli jo ostanut nännivoidetta?
muistankohan oikein. minulla kun viimeksi jo sairaalassa tuli tosi araksi ja todella sattui tuo imetäminen niin nyt ajattelin hakea voidetta jo valmiiksi. eikös apteekista saanut jotain?
rintakumit on jo ostettu mutta jos vaan niitä ilman pärjäis niin ois parempi.
 
Kaa
cadillac, täällä on varmaan ollut puhe Lasinoh-voiteesta sekä Bepanthenistä. Itse ostin tuota Lasinohia kotiin valmiiksi ja Bepanhten kuuluu joka tapauksessa lääkekaapin vakiovarustukseen. Noiden lisäksi ostin vielä pyllynhoitoon vauvalle Bevita-voidetta. Ainakin KYS:ssä saa tuota Lasinohia ihan osastolta, kannattaa kysyä josko TYKSissä olisi sitä myös saatavilla. Kysäise siis, ennen kuin avaat oman tuubin synnärillä.
 

Yhteistyössä