**Maalismasut 2009** helmikuussa

Moi!

Pikaisesti vastailen..

nipsunapsu: Nuo menkkamaiset kivut voivat olla supistuksia. Eilen otin puheeksi asian neuvolassa ja sieltä sanottiin, että yleensä tuon tyyppiset tuntemukset kypsyttävät kohdunkaulaa. itsellä on koko aamupäivän tullut aaltomaisia menkkakipukohtauksia, katson niiden olevan supistuksia.

Tervetuloa uudet minunkin puolestani, en millään muista aina tervehtiä vaikka olen kyllä huomannut teidät :)

Jee, tänään alkaa kauan odotettu mammaloma! Menemme miehen ja pojan kanssa syömään ja leffaan illalla, huomenna tulee naapurit 8 kpl illanviettoon meille :)

ärrieri 34+5
 
Lopputarkastus oli eilen, vauvan painoarvio 2800g tällähetkellä, pipo oli 32, eli ei iso vauvva. :) Syntymäpainoksi veikkailivat 3200g mikäli vauva syntyisi suunnilleen laskettuna aikana. Lääkäri kopeloi lantion tilavuutta ja sanoi että siro on lantio eikä sillä isoa vauvaa synnytettäiskään. Jos ei ole itiö päättänyt ilmaantua laskettuun aikaan mennessä, menemme uudelleen katsomaan vauvan kokoa ja katsomme sitten sen mukaan miten edetään. Vauvva oli tosi suloinen ja eloisa! :heart:

Netti ei toimi meillä vieläkään, siksi taas tämmöinen pika ilmoittelu vain..

Niinu & itiö 37+1
 
Heippa!

Tälle mammalle tuli eilen 29 vuotta mittariin, jonka johdosta en kerinnyt edes palstalla käymään. :D Päivän olin töissä (vika työpäivä) ja heti kun tulin kotiin lähdettiin miehen kanssa teatteriin. Mies yllätti mut myös iloisesti päivällä: pyysi lounastreffeille ja kun menin sovittuun paikkaan, mies veikin mut timanttisille ja osti synttärilahjaks sormuksen. :heart: Oon jo kauan vinkunut kun mulla ei ole muita sormuksia kun kihla-ja vihkisormukset ja haluisin toiseenkin käteen jonkun sormuksen. No nyt sit sain semmosen. Mies oli jo etukäteen itse päättänyt että ostaa kalevalan sormuksen, mutta sain itse päättää minkä niistä haluan. Ihana mies. :heart:

Ja tosiaan oli viimenen työpäivä eilen ennen mammalomaa ja työkaveritkin muisti mua. Melkein itku tuli kun töistä lähdin. Eli täälläkin ollaan nyt sitten lomalaisia ja on ehkä useimmin aikaa käydä lukemassa juttujanne. =)

Ystävänpäivää ollaan perinteisesti vietetty kaveriporukalla ravintolassa syöden, mutta tällä kertaa me mennään miehen kanssa kaksin. Mies olis halunnut viedä mut eilen synttäreiden kunniaks myös syömään, mutta me ei millään olis ehditty, kun oltiin molemmat töissä ja teatteri alkoi klo 19.00. Mies sitten ehdotti että mennään ystävänpäivänä. On kuulemma varannut meille pöydän jostain, mutta mä en tiedä mistä. Nään sen sit huomenna.

Näin muuten viime yönä unta että olin synnyttämässä... Oli aika jännä uni.

Täällä alkaa oleen aika jännät hetket muutamilla. :)

Kaa, päivitätkö etusivulle mun iän, eli 29 v.

Niin ja tervetuloa uusille. =)

marza ja minimuru 34+5
 
marzalle onnittelut :flower: :D
Ihanasti miehes sinua muistanut =)

Nipsunapsu:
kaippa ne kivut on juuri jotain "kypsyttely" kipuja..
Itsellä ollut plajon menkkamaista jomotusta ja nyt eilen alkoi semmoiset äkilliset pistävät/tuikkivat kivut tuonne aivan alas..

monella onkin täällä jo jännitystä ilmassa milloin lähtö tulee :D

ystävänpäivä.
. ei vietetä mitenkään.. tai no ajattelin muffinsseja tehdä mut siinä kaikki.

tupakointi.
Lopetin kun aloin poikaa odottaa... sen jälkeen ennen tätä raskauta olen ollut "viihdekäyttäjä" eli joskus jos on baarissa käyty niin siellä.
Itse en voisi polttaa lasten lähellä ja niin kuin Jade sanoikin niin itse en myöskään ymmärrä vaunuja lykkääviä äitejä joilla tupakka suussa.. Mutta kukin tavallaan.

raivostuttava yö takana |O ennen kahta olin käynyt jo kolme kertaa vessassa :eek: vuoroin hiotti ja vuoroin oli kylmä.. lisäksi nuo pistävät kivut mitkä alkoivat eilen, pitivät hereillä. aivan kuin sähköiskun saisi kun tuikkaa..
jospa ensi yönä olis niin väsy että nukkuis kuin tukki |O

danjuska ja vilma 33+6
 
Ystävänpäivä vietetään miehen kanssa kahdestaan, mennään ylos syömään ja minä varasin pöydän, kun miehellä töissä niin kiire, että jäis pian varaamatta jos en itse sitä olis tehnyt. Ihanaa päästä ulos, 3 vk äitiyslomalla ja kyllä pikku tuuletukset tulee tarpeeseen. Ei sitä taas tiedä koska päästään kahdestaan seuraaan kerran.

Luulin nimittäin eilen, että nytkö se synnytys alkoi, kun niin kauhea paine tuli alakertaan ja sellanen viiltävä kipu tuli aaltomaisesti. Enemmän se tuntui niinkuin pepun puolella, inhottava tunne ja tuli tietysti automatkalla kauppaan ja siellä kaupassa...Piti pysähdellä ja tarrata ostoskärryjen reunaan. Tuli ihan vedet silmiin ku niin paljon sattus, mut se meni sitten ohi kun päästiin kotiin ja menin kyljelleen makaamaan. Sitten miehen kanssa myöhemmin illalla alettiin kattomana, että ihan ku maha olis laskenut, roikkuu alempana ja tissien alla on nyt tyhjempää, ehkä se tenava nyt sitten kiinnityi sinne lähtökuoppiin ja kivut johtui siitä? Tiedä häntä.

Tupakointi olen ollut iät ja ajat sellanen "kun otan niin poltan" sauhuttelija, mutta se oli nyt helppo lopettaa kun kerran jäi sen punkku ja olutkin kun vauva ilmoitti tulostaan.

 
hemptulle tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Kyllä se onnistuu! Nuo toisten ehdottamat korvikkeet on varmasti hyviä... Useinhan vaikeinta on korvata se tapa jollain muulla tavalla, joten nuo porkkanat ja väkevät, sokerittomat karkit/purkka ovat varmaan terveellisimpiä vaihtoehtoja.

Onnittelut synttärin johdosta marza :flower:

Ystävänpäivää täällä vietetään perheen kesken. Ei varmasti muuta eroa tavalliseen vkonloppuun kuin paremmat ruoat :) Herkuttelu on niin kivaa :whistle:

Itselläni on jo useamman viikon ollut tuolla alhaalla erilaisia vihlaisuja. Tällä viikolla on tullut myös tuo paineen tunne lisäksi, alkaahan nuo viikotkin olla pian täynnä... Olen alusta saakka asennoitunut siihen, että tämä menee muutaman päivän yli kuten edellisetkin. Muistan esikoisen aikaan kun olin aivan varma, että vauva syntyy ennen laskettua aikaa, niin oli melkoinen pettymys, kun LA oli ja meni ja kaikki kyselivät, etteikö vieläkään ole mitään tapahtunut... Nyt toki aikakin kuluu nopeammin näiden isompien lasten kanssa touhutessa!

Saunomisesta oli puhetta... Itse olen erittäin innokas saunoja. Meillä lämmitetään useimmiten ulkosaunaa, joka lämpiää lähes yhtä nopsaan kuin sisäsaunakin, mutta löylyt ja tunnelma on aivan toista luokkaa :) Muutamia viikkoja on vain harmittanut se, etten voi enää makoilla lauteilla, kun tulee huono olo ja ylösnoustessa tarvitsisi jonkinlaisen nosturin avuksi :LOL:

Tänään olisi vielä ohjelmassa viikonlopun ruokaostokset...

Mukavaa viikonvaihdetta mammoille ja masuille :)

Sohvi 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Huomenta! :)

Tänään olisi tiedossa shoppailupäivä jumbon merkeissä ja ikeassa (kas palkkapäivä) :) Sinne siis, tulin vain merkkailemaan ->

myymä ja pikkuveli 35+1 :)
Ei millään pahalla mut kuulostaa aika kornilta. Jumboon shoppailemaan ja samaan syssyyn sit saikkua hakemaan? Musta shoppailu Jumbossa on huomattavasti rankempaa kuin moni fyysisesti rasittava työ.

Samppa.
 
danjuska

Rupesi oikein huvittamaan... itsellä viikkoja melkein sama kun sinulla nyt 33+5 ja eilen taas oli "paljon menkkamaista jomotusta ja nyt eilen alkoi semmoiset äkilliset pistävät/tuikkivat kivut tuonne aivan alas.. " lisäks välilä on sellanen kauhee paineen tunne tuol värkis.

Välil tulee sellanen olo, et pitäiskö jalat oikeesti pistää ristiin ettei tulis jo :LOL:

Kättärillä lääkäri sanoi, että kannattaa välillä mennä sellaseen muslimien rukousasentoon... peppu pystyyn siis, niin masuasukki valuis vähän alaspäin... musta toi asento teki vaan huonoo... tuli siis ihan kamala paineen olo ku kokeilin...

aiti78kerava 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja samppa77:
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Huomenta! :)

Tänään olisi tiedossa shoppailupäivä jumbon merkeissä ja ikeassa (kas palkkapäivä) :) Sinne siis, tulin vain merkkailemaan ->

myymä ja pikkuveli 35+1 :)
Ei millään pahalla mut kuulostaa aika kornilta. Jumboon shoppailemaan ja samaan syssyyn sit saikkua hakemaan? Musta shoppailu Jumbossa on huomattavasti rankempaa kuin moni fyysisesti rasittava työ.

Samppa.
Sori kun sekaannun mut eikös myymäkin ole jo äippälomalla.... ei siis saikulla. Korjaa myymä jos oon väärässä...

 
Samppa: Komppaan Zoe:a, joku sekaannus varmaan sulle sattui.

Ja vaikka joku meistä joskus olisikin saikulla jumbossa, niin ei sekään ole kauhean vakavaa tai kornia. Saikkua voi kuitenkin saada myös muistakin kuin fyysisistä syistä.

Murh.

Taidan muuten olla tänään vähän "ärrin-murrin", meinaa aika käydä pitkäksi... Ois kiva, kun ois päivisin jotain "päiväkahviseuraa"...

T.Marais ja Mökö 36+5
 
Perjantaita täältäkin!

Neuvolassa tuli eilen käytyä ylimääräsessä ultrassa, jossa varmistettiin vauvan tarjonta ja luojan kiitos oli pää alaspäin....vaikka vieläkin ehtii kääntymään, että ihan ei parane helpotuksesta huokasta! Ens tiistaina on vielä viimänen neuvolalääkäri ja sit jo ehkä päästään polille painoarvioon. Kaikki oli eilen hyvin, sf-mitta oli yhä kasvanu ollen tällä kertaa 39 :LOL: ja viikkoja siis eilen 35+1. Viikko sitten mitta oli 37, että tasasesti kasvaa....vähän harmittaa, kun terkkari ei uskaltanu veikata sukupuolta, mut jospa rohkenisin tiistaina lääkäriltä kysästä. Ois niin kiva ehtiä kaivaa viel oikeen väriset vaatteet varastosta kaappeihin, mitään en oo vielä hakenu ja kohta ehkä ois ihan fiksua jo ruveta niihinkin puuhiin.

Synnyttämään mennään sillä asenteella, että tulee mitä tulee ja vauva ulos, eipä siihen tolkuttomasti voi itse vaikuttaa.....

Vattihattu rv 35+2
 
myymä
Ensin haluankin kommentoida Samppaa melko radikaalista kommentista. Ensinnäkin olen äitiyslomalla, en sairaslomalla. Toiseksi, mä en usko että kukaan ulkopuolinen on oikea ihminen kommentoimaan toisten sairasloman ajankäyttöä jos ei edes tiedä syitä sairaslomalle? Sairasloma kun ei aina johdu fyysisestä työstä?
Itse olin aiemmin sairaslomalla ISTUMATYÖSTÄ. Eli selkä ja ylävatsakipu oli järkyttävä kun istut 8h putkeen tietokoneen ääressä etkä löydä sopivaa asentoa. Se kipu oli niin sanoin kuvaamaton, eikä siihen auttanut kuin joko seisaallaan olo tai makuuasento (joka sekin koitui lopulta huonoksi vaihtoehdoksi) Kuntoutin itseäni myös uimalla, mutta sinäkö olet sitämieltä että uimahalliin meno oli kiellettyä koska olin sairaslomalla?
Joten mun mielestä erittäin kohtuutonta alkaa vatvomaan toisten kauppareissuista tai sairaslomista.
Mutta hienoa, että sä olet niin ahkera ja vaivaton raskaanaoleva, ettet ole moista joutunut kokemaan! Toisin kuin me "laiskat" jotka haemme sairaslomaa ihan vain huvin vuoksi ilmeisesti...
Tämä ihan vain muidenkin sairaslomien puolesta! Kiitos :)

Jumbo ja ikea reissu meni varsin kivasti! Autolla ajaminen tuottaa edelleen tuskaa ton ylävatsakivun takia kun asento on sellainen että vauva painaa tosi ilkeästi mutta ajan sitten "maha ja rinta" rottingilla niin helpottaa :D

Mies ilmoitti olevansa ensi viikon talvilomalla. JIPPII! eli laatuaikaa tiedossa! :)

myymä ja pikkuveli 35+1 :)
 
Heippa taas kaikille,

Tänään oli lääkärineuvola. Toi on jännää miten neuvolakäytännöt vaihtelevat ympäri Suomea. Esimerkiksi mulla oli tänään vaikeuksia saada jotain painoarviota irti lääkäristä. Sanoi ensin vain, että keskikokoinen ja mahtuu alakautta tulemaan. Sain kuitenkin irti sitten, että nyt on arviolta kolmekiloinen ja syntyessä varmaan hieman alle nelikiloinen. Tämä siis ihan käsikopelolta.

Ihan "kiva" yllätys oli, kun pääsin lääkärin huoneeseen. Siellä oli ensinnäkin eri lääkäri kuin kahdella ensimmäisellä kerralla ja sen lisäksi kolme kandia. Kukaan ei kysynyt saako kandit mun puolesta jäädä paikalle. Siinä sitten housut alas sillä tavoin, että naislääkäri ja mieskandi tekivät kaiken tunnustelun molemmat ja kaksi naiskandia istui lähes näköalapaikalla kaikkeen. Ei ollut niitä mukavimpia hetkiä. Kopelointi aiheutti lisäksi kohdun yläosaan aika paljon kipua ja kaupassa alahyllylle kurotellessani kohta revähti jotenkin lisää. On nyt todella kipeä.

Muuten kaikki meni neuvolassa ok. Pissassa oli taas proteiineja, mutta sokerit oli poissa. Sf-mitta oli 31,5 ja verenpaine 117/78. Paino oli laskenut kaksi kiloa =) Mä vihdoin sain mässäyksen kuriin ja tulokset näkyi vaa'alla heti. Nyt painoa on tullut koko aikana 21 kiloa. Seuraava neuvolakerta on kahden viikon kuluttua. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut muuta kuin pehmenemistä, joten mä taidan mennä vauvelin kanssa yliaikaa sitten maaliskuun loppuun. Täytyy varmaan ottaa parin viikon päästä kunnon siivous, seksi ja sauna -kuuri.

Ystävänpäivää täällä vietetään ihan kotona. Oli tarkoitus ostaa kunnon pihvit huomiseksi, mutta en raaskinut millään 50 euron kilohinnalla. Täällä nautiskellaan siis vaan lehtipihvien ja mutakakun muodossa.

Melita ja Samuel 36+2
 
Heips!

Eilinen lääkärin tekemä sisätutkimus sai aikaan supistelujen lisääntymisen. En saanut siitä lääkäristä selvää oliko jo paikat auki (ainakin pehmeänä ), mut kanavaa 2cm jäljellä ja pää tuntuu alhaalta tunnustellen. Noista lekureista ei kyll saa selvää, kun vielä lisäsi et tulee nopeeta kun lähtee tulemaan. :/
Ensin väitti lisäksi et pienehkö on, mut ultran jälkeen pyörsi puheensa ja isohko poika olis tulossa
=)

No nyt ei mieskään uskalla enää kauas poistua, mikä sinänsä mukava
:) Mut luulenpa silti et vaikka noita terkan mullekin ehdottamia kolmea ässää harrastais niin yli mennään ja reilusti La:sta.

Nyt jos menisi jo levähtelemään, kun nuo yöunet aikasta katkonaiset tätä nykyä :kieh:

Viikonloppua toivotellen kaikille
Hömäkkä ja Möhkö 37+1
 
Jaa, jos shoppailu on rankempaa kuin fyysinen työ niin sit mä varmana hain saikkua ihan suotta. Toissa päivänä jäin saikulle ja ens viikko ois ollut vielä töitä. Olen ollut töissä siivousfirmassa ja se ei todellakaan ole mitään kevyttä työtä jossa siivooja vaan kipittelee ja vähän huiskii pölyjä sieltä täältä. Kyllä minä ennemmin shoppailen omaan tahtiin hissukseen kun panikoin että kerkeenkö tehdä työt tiettyyn aikarajaan mennessä, siivoushommissa sai tosissaan juosta ja pitää kiirettä jos meinas et hommat tulee tehtyä ns aikarajaan mennessä.

Tämä siis minun näkemys minun näkökulmasta

Hansku ja Sintti 34+0
 
Melita: Onpas ollu sielä neuvolassa röyhkeää käytöstä. Aina pitäis potilaalta kysyä, että saako tulla muita mukaan tutkimuksiin. Niin ja olinkin miettiny että mitä ne kolme ässää oli millä sai muka nopeutettua vauvan tuloa. Siis sauna,seksi ja siivous. :LOL:
 
Hei kaikille!
Minulla ollut tänään oikein 13 päivä perjantai. Aamulla kun olin lähdössä ulos, niin liukastuin ulkorappusissa. Mulla murtui varvas. Arvatkaa vaan onko kävely hankalaa... Olis massussa ollut ihan tarpeeksi, mutta nyt sitten vielä tämä varvas. Lääkäri sitoi sen vaan toiseen varpaaseen ja sanoi että 2-3 vkoa on kipeä, jäitä kannattaa pitää ja hissukseen kävellä...
Onneksi olen laittanut vauvan tavarat jo lähes kokonaan paikoilleen, ihan jotain pientä puuttuu. Täytyy laittaa mies sitten asialle. :)
Ihmettelen, että miten nuo lääkärit pystyy tekemään painoarvion ilman ultraa? Mulla lääkärineuvola ensi viikolla, ja koska siel ei ole ultraa, niin mitenhän meinaavat kokoarvion tehdä?
Nyt lähden katsoo salkkareita ja laittamaan jäitä varpaaseen.

Savan ja vauveli 36+2
 
myymä
savan: Kokeneet lääkärit/neuvolatätöset osaa tehdä ihan mahanpäältä painelemalla arvion vauvanpainosta ja jotkut jopa paremmin kuin ultralla :) Eli käsituntumalla pystyvät antamaan kokoarviota :) Uskomatonta mutta totta :)
 
aamulla alkanut tupakkalakko vielä pitänyt!! B)
ostin kaupasta nicotinel-purkkaa 2mg ja kaks oon niitä iljenny jauhaa, hyi kauhistus minkämakusia!! mutta ehkä ne on hillinny tupakan tuskia..?! en oikee tiiä vielä.. tästä se lähtee B)

kurja kun on noita lääkärillä käyntejä joista ei jää käteen muutako paskafiilis ja kysymysmerkkejä..
:/
 
Painoarvioista piti munkin tulla sen verta kommentoimaan, että ei todellakaan se ultralla katottu arvio ole aina välttämättä luotettavin.....esikoisesta jouduin viimäsen kuukauden syystä tai toisesta ravaamaan äippäpolilla ja aina saatiin ultralla painoarvioksi noin 4,5 kiloa, no ei ihan ollu vaan neiti painoi vain 3,5 kg.....toisesta sanottiin jo aikapäiviä ennen syntymää käsikopelolla, että on yli nelikilonen, lähellä 4,5 kiloa ja niinhän se oli, painoi 4,3kg. Ja nyt kolmannesta hyvin kokenut terkkarikin sanoi, että turha odottaa kirppua ja käsin tietty arvionsa teki ja ei epäilystä ainakaan minun puolelta. Eli joskus puhdas karttunut ammattitaito voi kertoa teknologiaa enemmän =)
 
Painoarviosta vähän kommentoin. Eli esikon painoarvio oli aikoinaan ultralla keskiviikkona 2600-2800, tyttö syntyi maanantai aamuna ja synnytyksen aikana vanhempi kätilö kokeili mahan päältä painoarviota ja sanoi 3,2 kg. Ja niin se olikin tyttö painoi 3250 :) Tuskin oli kasvanut tuolla välillä 400g :)

Hirveästi teksitiä ootte saanu aikaan! Pitää aloittaa urakka :) Harmi kun en muistanu merkata edellistä lukukertaa :kieh:
 
Melita, Mua sitten ärsyttää toi ettei potilailta kysytä saako kandit osallistua tutkimukseen. :kieh: Mullakin kävi ekassa raskaudessa samalla tavalla, tosin kandeja oli vaan yksi, mutta sekin liikaa, kun multa ei lupaa kysytty. Ja siinä menee niin hämilleen, ettei tajua "oikeuksiansa" ja kieltää kandin osallistumista.

Ei muuta tällä kertaa. Hyvät yöt kaikille maalismammoille. |O
 
Marza, onneksi olkoon synttärin johdosta!

Valitusvaroitus! Mulla alko eilen (just kuukautta ennen laskettua aikaa) vaikeet ajat. Selkävihlominen pahentu enkä meinaa löytää asentoa, jossa ei sattuis tai ois jotenki vaikee olo. Paineentuntu etu- tai takapuolella ei tunnu hellittävän. Tänään päätin sit alottaa kaverin suosituksesta välilihan venyttely- ja rasvaushommat. Olin jo aatellu etten viitti, ku se on aika akrobaattista puuhaa tän mahan kaa. Toivottavasti vaivasta on iloa sit synnyttäessä (tai siitä toipuessa). Tätä ennen en oo raskaus"vaivoja" kauheesti valittanu, ku onhan tää ihan mieletöntä ja ihanaa aikaa elämässä ja jota tuskin kovin monta kertaa tuun kokemaan.

Mut Tyyppi on ollu eilen ja toissapäivänä tosi vilkas (niinku on ilmeisesti monilla muillakin), se piristää!

Hanna ja Tyyppi 36+2
 
Marzalle synttärionnittelut! :flower:

Melita kurjaa ettei sulta kysytty lupaa kandien läsnäoloon. Mulle kun soitettiin äippäpolilta niin ilmoittivat heti, että menen opetuspolille tutkittavaksi. Siellä lääkäri vielä kysyi, saako yksi opiskelija (paikalla kolme, kaksi naista ja yksi mies) osallistua tutkimiseen. Se oli mulle OK, olikin ihan kiva nuori nainen joka selvästi oli innoissaan tuntiessaan vauvan potkut. Ja eihän ne lääkäritkään opi, jos eivät pääse joskus oikeilla ihmisillä opettelemaan, mutta silti pitäis AINA pyytää potilaalta lupa opiskelijan mukana olemiseen.

savanille jaksuja varpaan kanssa!

Hannami miten välilihaa voi venyttää? *tyhmä kyselee* :whistle:

( . ) Multeri ollut aika rauhallinen tänään, on kyllä potkinut kovasti muttei tapansa mukaan yrittänyt tunkeutua vatsanahan läpi ulos :D Tänään ei ole kauheammin edes supistellut, josko pikkuinen olisi ymmärtänyt äiskän toiveet että kasvaisi masussa vielä ihan rauhassa. Mulla on maha kasvanut parissa viikossa ihan älyttömästi, ja noi arvet on ki-pe-ät. Vatsanahka on äärimmilleen pingoittunut, ihan kuin joku rumpukalvo. Auts. Arvet ei näytä pahoilta, mutta tuntuvat tositosi ikäviltä.

Huomenna kiireinen päivä, mies menee aamulla linturetkelle, sitten puoliltapäivin Pro Annis-tapahtumaan, sieltä järjestelemään kirpparipöytää, sieltä kavereiden luo kylään ja sieltä toisten kaverien tupareihin. Toivottavasti jaksan, tänää olo ollut kyllä tosi pirteä (tosin otin tunnin päikkärit tuossa illansuussa.)

Ja näin reilu puoli tuntia ennakkoon: HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! :heart:

upupa ja Multeri 36+4
 

Yhteistyössä