**Maalismasut 2009** helmikuussa

Painonnoususta ja neuvolasta: Mä en oo suostunu koko aikana neuvolan puntariin. Olen ilmoittanut aina oman vaa'an sen aamuiset lukemat. Ahdistaa nuo vieraat puntarit.

Neukkatäti ei ole saarnannut, vaikka nyt tullut 17kg lisää. Varmaan johtuu siitä, että ennen raskautta bmi oli myös mulla 18. Ja ai että kun pääsen ottamaan niitä kiloja pois :)

Tosin uskon, että vaikka loppuvaiheessa nousisi 20 kilon lisäykseen, ettei vauvalle noista mitään haittaa ole. Riippuu haitat vaaville varmaan enemmän muista asioista (ravinnon laatu, mahd. raskausdiabetes ja sen hoito ruokavaliolla, jne.)

T.Marais ja Mökö 36+4
 
Marais mä oon samaa mieltä sun kanssa tosta 20kg painonnoususta ja sen vaikutuksista. Mä syön suht terveellisesti mitä nyt karkkia sillon tällön ja jotain herkkuja, mutta en mitenkään sen enempää ku ennen raskauttakaan, ja sillon paino pysyi tasaisesti 48kilossa. Painoa vaan tulee koko ajan lisää, mutta en mä koe että tästä haittaa vauvalle on. Enemmän siitä olisi haittaa jos rupeisin miettimään syömisiäni estääkseni painonnousua!
Eri asia sitten jos lähtötilanteessa on jo reilusti ylipainoinen ja sitä painoa tulee se 20kg siihen vielä lisää huonon ruokavalion takia.
 
No just... tekstit hävis taivaan tuuliin.

Tuosta kahdeksikkojen synnyttäjästä oli uudessa seiskassa juttua. On aikamoinen lapsikatras hänellä, 14 alle 8-vuotiasta ja on vielä yh. Siinä onkin sitten paimentamista! :eek:

Mut joo, en nyt enää jaksa muuta kirjoitella. Menkkamaista jomotusta jo toista päivää, sukkapuikkotuntemuksia ja mahan kovettumista... Täytyy nyt lepäillä ja katsoa et mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Riine ja Pallopää 35+2
 
Melita Ihana maha! Ja mä kun mietin, miten kipeetä tekee kävellä pidempiä matkoja...

Vihvi Äitiyspakkauksesta tuli sellainen opas, jossa kerrottiin imetyksestä ja miten sitä voi ottaa säilöön. Oliko se nyt joku Imeväisikäisen ravinto nimeltään. En muista ulkoa, miten kauan maito säilyy ja miten se tulis oikeaoppisesti pakastaa tai jäähdyttää..

Neuvolassa tänään ei mitään uutta. Paitsi 900 g yhdeksän päivän aikana. Kysyin minkä kokoisena kätilö vauvaa pitää. Sanoi, että keskikokoinen ehkä noin 3-3,5 kiloinen nyt. Sanoi myös pariin kertaan, että sehän on suhteessa äidin kokoon, joten minun pituuteni nähden ihan keskikokoinen. Paljonkohan vauva ehtii kasvaa 3-5 viikossa, mitä tässä on raskautta jäljellä..?

Mimmu ja Furtsi 37
 
Tervehdys,

Melita. Onneksi kenelläkään meillä ei ole moista massua. On kyllä valtavan kokoinen. En usko, että nahka palautuu ilman kirurgin veistä. :eek: On sen verran iho venynyt.

Synnytysstrategia on se, että mennään ja synnytetään vauveli maailmaan ja mielellään ilman käynnistystä:). Jos jotain apuja tarvitsen, niin mielellään ammetta/suihkua, epiduraali ( oli viimeksi plussaa ja vei taivaisiin :LOL: . Toivotaan, että mies on mukana, että äitini kerkiää hätiin ennen kuin vauva syntyy kotia. :LOL: Lisäksi, että kaikki menee hyvin niin äidillä kuin vauvallakin.

Vihvi. Pumpattu maito jääkaapissa pitää muistaakseni käyttää vuorokauden kuluessa pois. Ja pakastettu maito taisi olla kolmen kuukauden kuluessa pois. Mikäli oikein muistan :whistle: . Itse sulattelin pakastetun maidon kuumalla vedellä. Samalla tavallakin kuin korvikkeet lämmitetään.

Itselläni BMI oli ennen raskautta siinä 25 pintaan. Mutta olen urheilullinen ollut koko ikäni ja mulla on aikas isot lihakset jaloissa. Vaatekoko on kuitenkin S-M. Painoa on tullut nyt yhteensä viime nla käynnillä 4.8 kg. Eli ei juuri mitään. Mutta en ole edellisessäkään raskaudessa kovin painoa saanut lisää. Se oli nippa nappa se 7 kg. Ja samoilla linjoilla mennään nyt myös. Mutta ei kenenkään kannata kovasti stressata painosta. Joillekin tulee enempi mm. turvotusta, joka nostaa painoa. Mutta se kaikki neste lähtee kyllä pois.

Ystävänpäivä. Meillä ei ole sitä erikseen mitenkään juhlittu. Tänä vuonna sattuu olemaan esikoisen 2-vuotissynttärijuhlat ja miehen synttärijuhlat ystävänpäivänä. Kumpikin ovat viikolla vuosia täyttäneet. :heart: .

Jaahas, pitänee alkaa hieman parsimaan villasukkia, kun ovat menneet rikki.

Iltoja kaikille

Jadekettu + masuasukki 33+5
 
Äidinmaidon pakastaminen (tälläinen teksti löytyi netin palstoilta)



Maito tulee pakastaa mahdollisimman tuoreena, ainakin saman vuorokauden aikana. Saman vuorokauden aikana lypsetyt maidot voidaan pakastaa kerralla, kunhan ennen yhdistämistä jäähdyttää jokaisen maidon erikseen. Pakastepakkauksia ei keitetä, mutta ne tulee pestä hyvin huolellisesti. Huuhdo rasiat kuumalla vedellä juuri ennen maidon kaatamista rasiaan. Jäähdytä tämän jälkeen rasia juoksevan kylmän veden alla. Maitoa voi pakastaa myös kertakäyttöpullopusseissa tai minigrip-pusseissa.


Pakastettuna äidinmaito säilyy kolme kuukautta. Sulatettua äidinmaitoa säilytetään jääkaapissa alle +5 asteen lämpötilassa. Sulatettu äidinmaito säilyy vuorokauden. Äidinmaitoa ei lämmitetä mikrossa vaan vesihauteessa, jotta sen koostumus säilyy hyvänä. Kertaalleen lämmitettyä äidinmaitoa ei tule enää säilyttää, vaan mahdollinen ylimäärä on heitettävä pois.

 
Äidinmaidon säilytys (imetystukilistan sivut, missä on muuten myös muuta arvokasta tietoa)

Äidinmaito pitäisi säilöä heti pumppauksen jälkeen joko jääkaappiin tai pakkaseen. Huomioitavaa on että jääkaappikylmään äidinmaitoon ei saa kaataa joukkoon lämmintä, juuri lypsettyä maitoa, vaan ne pitää säilöä erillään. Maito voidaan pakastaa erilaisissa pakasteastioissa tai pusseissa. Kaupan on myös pullopusseja, joita voidaan käyttää kertakäyttötuttipullossa.

Jääkaapissa maito kannattaa säilyttää tiiviissä kannellisessa astiassa. Huoneenlämmössä alle (25?C) maito ei säily pitkään, vain 6-10 tuntia. ( 1. s.129 ) Jääkaapissa ( 0-4?C) maito säilyy jopa 8 päivää (1. s.129). Kätevintä maito on säilyttää pakastimessa. Pakastinlokerossa maito säilyy 3-4kk. Arkkupakastimessa, jossa lämpötila on jatkuvasti alle -19?C maito säilyy puoli vuotta ja jopa pitempäänkin. Kun äidinmaitoa luovutetaan, ovat suositeltavat säilytysrajat tiukemmat, asiasta kannattaa kysellä lähimmästä äidinmaitokeskuksesta.

Kun maitoa otetaan käyttöön pakkasesta, sitä ei saisi jättää huoneenlämpöön sulamaan. Parhaiten maidon saa sulatettua siten, että pakastettu maitopussi laitetaan juoksevan veden alle, jota lämmitetään pikkuhiljaa. Maitoa ei saisi keittää eikä sulattaa mikroaaltouunissa. Kerran sulatettua maitoa ei saa uudelleen pakastaa.

Pakastetun ja säilötyn maidon haju on usein erilainen kuin tuoreessa maidossa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että maito olisi pilalla.
 
Minäkin toivotan Hannamin tervetulleeksi!

Onpas kurjan tuntuinen neukkatäti sulla, hemptu. Olisko sun mahdollista vaihtaa tätiä? Mun oma neuvolatäti on sellainen mukava, vanhempi täti jonka kanssa keskuteleminen on luontevaa sekä multa että mieheltä.

Voi härreguud mikä maha! Ja miettikääpä minkälainen möyrintä siellä käy kun kahdeksan vauvaa survoo käsiään ja jalkojaan joka puolelle. Hui :D

Mulla on painoa tullut raskausaikana melkein 20kg eikä haittaa yhtään. Mun BMI ennen raskautta oli 15, joten olis tosi kiva että sitä painoa myös jäisi. Mulla on ekaa kertaa elämässäni tissit ja takapuoli B)

Murunen muksii taas ihan hurjasti ja su-pis-taa.

upupa ja Multeri 36+3
 
oiski kiva ku ois semmonen neukkatäti jolle vois aina jutella kaikenlaista mitä mielenpäällä liikkuu.. niin monessa paikassa aina sanotaan että keskustele neuvolassa ja voit purkaa niitä ja näitä tuntoja neuvolassa, että se kuuluu niitten ihmisten työhön kuunnella jos joku mietityttää raskausaikana.
mut ei tälle mun tätille kyllä tohi sanoa mitään, tosin ei siihen paljo muutenkaan ois mahollisuutta ku ei saa suunvuoroa.. :(

teretulemast vaa munki puolesta hannahim!!

huomenna alkaa tupakkalakko! taas! oon koko ootusajan koittanu lopettaa aika vaihtelevalla menestyksellä.. :/
välillä menee pitkäkin aika etten polta ollenkaan mutta sitte taas sorrun. yleensä aina jonku erikoisemman tilanteen johdosta, tai jos jännittää joku tai...jotain. en polta paljoa, ihan vaa mutaman sillon tällön. haluaisin lopettaa ihan kokonaan, loppuelämäks!!
niimpä huomena marssin kauppaan ja kokeilen niitä nikotiinipurkka juttuja, en oikeen ikinä oo uskonu niihin,mutta ehkä ne auttaa.. ja mitä siinä menettää jos kokeilee ainakin..

nyt suihkuun ja nukkumaan, öitä!

huomena kiva päivä taikauskosille... perjantai 13.. :whistle: ja viikot paukkuu poks 37 :heart:
 
Hemptu Mä lopetin niillä pienimmillä laastareilla ja mintunmakuisilla imeskelytableteilla (1 mg). Laastareita en ehkä nyt käyttäis, varsinkin jos polttaa vaan vähän. Purkka ällötti, mutta ne imeskelyjutut oli toimivia. korvausjuttuja on tosi paljon erilaisia, joten kannattaa kokeilla toista, jos yksi ei olekkaan hyvä..

Nukuin sitten päikkärit klo 18-19. Arvatkaa, nukuttaako yhtään. :kieh: Pitää kohta mennä taas kokeilemaan.
 
Mulla on samanlaisia tuntemuksia kuin Riinella. Alamahassa on juilinut eilen ja tänään samalla tavalla kuin kuukautisia ennen. Ensimmäisen kerran huomasin kipuilun reilu viikko sitten ja nyt se on tullut takaisin. Siivosin kodin vaikka imuroinnista ei meinannut välillä tulla mitään selkäkipujen takia. Viikko sitten kohdunkaula oli vielä kiinni eikä vauva ole laskeutunut mutta mitäpä luulette voisivatko tuntemukset silti jo viitata paikkojen valmistautumiseen synnytystä varten? Vatsa kovettuu edelleenkin hyvin herkästi kun jotakin touhuan muttei varsinaisesti aiheuta kipua, tuntuu vain sangen epämiellyttävälle. Mun puolestani vauva saisi kyllä pysyä sisällä vielä ainakin viikon tai pari.

Ystävänpäivää ei varmastikaan sen kummemmin vietetä kun ei ole ollut tapana aikaisemminkaan. Täällä on tiedossa pitkä viikonloppu kun maanantai on yleinen lomapäivä ja se yhdistettynä lauantaiseen ystävänpäivään saa varmasti ihmiset liikkeelle. En yhtään jaksa kulkea kaupoissa ihmistungoksessa kun ei ole enää pakko. Viikonloppuna vihdoin saimme viimeisetkin tavarat hankittua. Jatkossa olen päättänyt keskittyä shoppailemaan nettikaupoissa =)

Vauva työntää itseään läpi mahanahkasta nykyään koko ajan. Taitaa olla tila käynyt toisella vähiin. Takamus on pattina vasemmalla ylhäällä niin että vatsa on ihan epämuodostuneen näköinen ja hytkyy lisäksi rytmikkäästi. Miten musta kaiken lisäksi tuntuu, ettei vauva ole rauhoittunut muutamaan päivään ollenkaan vaan riehuu mahassa alituiseen. Ehkä me nukutaan aina yhtä aikaa :)

nipsunapsu 37+1
 
Nipsunapsu, samanlainen möyrijä asustaa munkin mahassa. Eilen ei meinannut neuvolassa tulla sf:n mittaamisesta mitään, kun vatsa oli niin epämääräisen muotoinen. Kaikki oli kuitenkin hyvin; vaavin syke tosin vähän totuttua alhaisempi, mutta terveydenhoitaja sanoi sen todennäköisesti johtuvan siitä, että selinmakuulla valtimot joutuvat jo tosi painuksiin.

Olen niiiiiin ylpeä itsestäni! Sain viikko sitten ihmeellisen käsityöhimokohtauksen, ostin nättiä moniväristä lankaa, kaivoin netistä ohjeet ja neuloin vaaville villatakin. Suoritus on huikea, koska viimeksi olen puikkoihin tarttunut ala-asteella, tuloksena villasukat, jotka olisi sopineet paremmin lumimiehen kuin pienen neljäsluokkalaisen jalkaan.

Tänään mennään miehen kanssa juhlistamaan hänen ensimmäistä suomalaista palkkapäiväänsä, eli syömään meksikolaiseen ravintolaan. Meinaan nauttia siekailematta kaikkea, mitä mieli tekee ja PALJON! Eilisen punnituksen mukaan painoa on tullut raskauden alusta n. 9 kiloa, mikä on kuulemma oikein sopiva määrä minun kokoiselleni naiselle. En tosin tiedä, missä ne kilot ovat, kun ainoa kohta, mikä on kropasta kasvanut, on maha. Takapuoli on entisellään, ehkä vähän aikaisempaa löysempi, kun en ole voinut liikkua entiseen malliin. Ja vihkisormus on yhtä löysä kuin ennenkin. Meinaankin toteuttaa haaveeni ja käydä teettämässä sille kaverin, joka toimisi samalla stopparina. Kihlasormusta ei edes ole, tämä voisi olla vaikka vaavisormus.

Miehen paras puoli on varmaan koko persoona: hauska ja teeskentelemätön ihminen, joka saa aina minut ja muut hyvälle tuulelle. Ja hellä sekä minua että maha-asukkia kohtaan.

Täälläkin alkaa kaikki olla hankittuna. Marimekon uudesta norsukankaasta teetetty taulu odottaa viikonloppua ja ripustamista. Rintakumit ajattelin vielä hommata valmiiksi ja parit rasvat itseä ja vaavia varten.

Nyt perjantaisiivouksen kimppuun. Ja graduakin pitäisi vääntää pari sivua.

Viikonloppuja,
Minilla ja Ada 35+3
 
Huomenta ja iloista perjantaita, 13. päivästä huolimatta :flower: . Mun mies täyttää tänään vuosia ja meillä neiti on tehnyt jo kortin hänelle. Tosin äidin avustuksella :heart: . Mutta nyt pitäisi joku lahja keksiä. Onko ideoita? :heart: Joku pieni :whistle: .

Hannamin ja kaikki viimeaikoina uudet tervetuloa. En muista, että olenko muistannut toivottaa tervetulleeksi. Tulee niin paljon tekstiä, että unohdan aina puolet :$ .

Hemptu. No jo on sulla kurja :kieh: neuvolatäti. Pyydä neuvolasta toinen, jos hänen kanssaan ei suju. Itse vaihdoin esikoista odottaessani, koska en saanut vastauksia kysymyksiini ja oli sellaista hälläväli meininkiä. Onneksi nyt on mukava ja puhelias nlatätsy. Tietää, mistä yleensä puhutaan. Hänellä on omiakin lapsia, joten osaa mahtavasti antaa vinkkeja eri tilanteisiin mikä on iso plussa. Tosin hänen lapsensa on huomattavasti isompia kuin esikko, mutta vinkit ovat olleet ihan kokeilemisen arvoisia. :D . Kyllä sen tätsyn kanssa pitää toimeen tulla, kun kyse on kuitenkin monen vuoden suhteesta.

Tupakointi. Itse olen ollut nyt miltein kolme vuotta ilman tupakkaa. Ja pätkääkään ei ole tehnyt mieli. Kun olin esikoisesta raskautunut, niin mun ei vaan tehnyt enää mieli tupakkaa. Joten en tarvinnut siihen sen ihmeellisempiä apuja. Toisekseen haluan tarjota lapsilleni savuttoman kodin/äidin. Mieheni ei polta. En halua moralisoida, mutta mä näen punaista, kun äidit, työntävät vaunuja tupakki suussa / ihmiset polttavat lasten vieressä. Kokeiles Hemptu salmiakkia / irtonameja. Kun tekee mieli tupakkia, niin laita väkevä namu suuhun. Tai tulisia chilejä. Ei kyllä tee vähään aikaa mieli tupakkaa. Tai kuten äitini lopetti tupakoinnin. Hänellä oli jääkaapissa monta pussia porkkanoita, joita hän nakersi aina, kun mieli teki tupakkia. Johan auttoi. Vaatii tahdonlujuutta, mutta me uskotaan, että onnistut kyllä =) .

Oma (.). Vauveli on kova möyrimään. Mulla kanssa erityisesti iltaisin huomaa, kun koko vatsa hyppii ja kaveri pyörii mahassa. Miestäkin eilen nauratti, kun maha oli kuin alien olisi tunkenut masusta. :LOL: . Eilen illalla mies kun laittoi neitiä nukkumaan, niin meikäläinen sitten korjasi rikkinäisiä villasukkia ja ompelin neidin vaatteisiin lisää nimivaatteita. Kun on pitänyt ottaa hieman lisää isompia kokoja käyttöön ja täti lähetti Englannista tytölle makeita vaatteita :flower: .

Nyt katsellaan neidin kanssa hieman lastenohjelmia. Sitten syödään, ja lähdetään käymään avoimessa PVK:ssa leikkimässä ja laulamassa. Sitten pitäisi tehdä huomiseksi valmiiksi kakkupohja. Sekä coctailpiirakat. Sitten illansuussa, kun mies tulee kotiin niin teen pikkupizzoja. Keitän munavoita varten munat valmiiksi. Illalla pitäisi hieman silittää pyykkiä ja olkkariin valkoinen liina. Keittiöön tulee sellainen lasten muovinen nallepuh juhlaliina. Huomenna sitten koristelen heti aamusta kakun ja teen salaatin valmiiksi. Laitan osaan piirakoita valmiiksi munavoita pursottimella. Koristelen keittiötä ilmapalloilla ja serpentiineillä. Sitten hieman pesen lattioita ja imuroin ja pyyhin pölyjä. Mies saa sen aikaa olla tytön kanssa ulkona leikkimässä :D . Niin on rauhallista siivota. :LOL: . Eivät pyöri jaloissa kumpainenkaan. Sitten toivon, että neiti ottaa tirsat ennen juhlia. Veikkaan, että hän skippaa ne taas, kuten viime viikonloppunakin.

Niin ja illalla pitäisi korjata vielä tädin vanhaa virkattua kevättakkia tytölle. On sisäkangas hieman rikki. Miehen mummo on tehnyt sen. Eli on sieltä 70 luvun loppupuolelta. Pitää laittaa jossain vaiheessa muutama kuva noista 70-luvun vaatteista, ovat ihan sairaan makeita. :D .

No, mutta nyt on tullut Jademaiseen tyyliin romaani kirjoitettua :ashamed: . Koittakaa kestää.
Pitää aloittaa aamutoimet ja laittaa miehelle listaa, kun saa töiden jälkeen käydä kaupassa. Kerran kun autolla meni.

Jadekettu ja masuasukki 33+6 :heart:
 
Sellainen reipas malli, joka sopii sekä tytölle että pojalle. Näyttää varmaan hauskalta Henkkamaukasta ostettujen pehmofarkkujen kaverina.

Ostan tänään siihen napit ja pistän sitten kuvan. Terapiaa ala-asteen villasukkatraumasta selviämiseen!
 
Tsuum.

Täälläkin kanssa suunnataan kaupoille. Jippiii! Myymä, oon kade, mieki haluun Ikeaan. :eek:

Kohta pitäis käydä hakee lääkäriltä viimeiset 2vk ajalta saikku ja huomenna sitten alkaapi virallinen äitiysloma. :heart:

Mömmis & potkija 34+6
 
Huomenet =)

Nyt se on vapaat koittaneet. Ke oli lääkärigyne ja tuomioksi tuli reilut viikko ottaa rauhallisesti ja sen jälkeen voip juosta vaikka maratonin. Kohdunkaula lyhentynyt yhteen senttiin, pehmeä mutta kiinni. Välillä on aika ilkeesti kipristellyt alapäässä. Tänään alkais operaatio muutto ja onneksi appivahemmat tuli lisäkäsiksi. MInä sit kattelen ja ihmettelen kun muut tekee.

Eilen pesasin vauskin vaatteita ja ostelin jotain pikkutavaraa. Vielä jotain puuttuu mut kerkiihän tässä vielä... :whistle:

Tupakasta ootte turinoineet. Mä poltin vikan tupakan edellisenä iltana ennen kun tein testin eikä mieli oo tehnytkään tupakoida. Myöskään tätä pahetta en aijo aloittaa uudestaan. Sillä samaisella rahalla olen ostellut kiitettävästi kynsilakkoja... :ashamed:

Maanantaina parturi. Pitää vähän näitä hiuksia uudistaa ja jos samalla koittas ottaa sellaista väriä päähän et pääsis eroon värjäyskierteestä. Kohta saapi mennä peruukkikauppaan.

Mut nyt pesukoneen ostoon

Hansku ja Sintti 34+0
 
myymä täälläkin palkkapäivä ja minäkin ajayyelin että jos tässä aamupäivällä jaksan niin lähden vähän shoppailemaan =)

Hain eilen postista ne Carenan double swingit ja koottiin ne heti illalla.Tilasin niihin myös sen vaunukopan. Oli ihan kätevät sillä hintaa, maksoivat rattaat 299,00 ja koppa oli 69,00. Noilla kulkee oikein kätsysti täällä landella.

Niin ja eilen ilmoitin esikon knattegympaan, mikä se nyt sitten on suomeksi, muksujumppa? Oli tarkoitettu 1-2 vuotiaille, alkaa huhtikuun alussa ja kestää sinne toukokuun loppuun. On aina torstaisin. Te joilla jo lapsia, mitä kokemuksia teillä on tuollaisista lasten jumpista?
 
Perjantaipäivää kaikille!
Terveiset eilisestä lääkäristä. Muksu laskeutunut ja siis ihan oikeesti tossa suulla, kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja auki 1,5 cm. Painoarvio tällä hetkellä n. 3 kg, jättiä ei onneksi tulossa. Lekuri olikin eilen, että täähän tippuu täältä :D . JepJep, kun säännölliset supparit alkaa niin ei sitten lähdetä maailmanympärysmatkalle vaan suunnataan kohti Kyllönmäkeä, jotta vaikka ehdittäsiin sairaalaan saakka. Mitä todennäköisimmin tulee siellä ennemmin kuin myöhemmin. Ja viikkoja lääkärin mukaan olis ollut eilen jo 36 +6, että ketä sitten uskominen. Ja nyt uskaltaa laittaa tyttöjuttuja valmiiksi, näkyi ihan selvästi, että kaveri on tyttö. Vaaleanpunaisissa unelmissa kävin sitten eilen HenkkaMaukalla.

Sairaalakassia en oo vielä saanut pakatuksi, ehkä ensi viikolla laitan. Saan kaveriltani lainaan 56 cm toppapuvun, että saadaan neiti sitten laitokselta lämpöisenä kotio. Joten ne kotiutumisvaatteetkin olisi hyvä laittaa valmiiksi johonkin. Haah, ihan mikä hetki tahansa meillä on sitten 4 lasta, mitähän siitäkin sitten tulee!

Huomenna käyn katsomassa vaunuja, en osta siis uusia vaan olen saamassa käytetyt n. 10 v vanhat, aikoinaan olleet siis sitä parasta mitä silloin on ollut. Rattaat meillä on jäljellä, vaunuja ei ole oikeastaan koskaan ollutkaan.
Muija ja kevätmyrsky 35 + 5
:eek:
 
huomenta kaikille ja hannamin tervetuloa joukkoon :wave:
täällä olo rupee olemaan jo voiton puolella. vielä pää jomottaa ja räkä juoksee mutta pahin takana. eilen sohvalla makoillessani miettisin että tää olis just mun tuuria että alkais synnytys nyt kun olo oli ihan hirvittävä. noh kun menin nukkumaan hetken päästä alkoi kauheat vatsakivut. kyllä pelästysin kun en todellakaan olisi ollut synnytys kunnossa. olisivat saaneet ottaa imukupilla ulos.
onneks ei tullut kun viisi supistusta ja siihen loppui. voi olla että oli myös jotain muita kramppeja mutta supistuksilta tuntui.
ystävänpäivä me ei koskaan olla vietetty ystävänpäivää mitenkään eikä varmaan nyttenkään.
tupakointi minä joskus koitin lakkoa niiden laastareiden avulla mutta ei se onnistunut. en pystynyt kokonaan lopettamaan. niiden pillereiden kanssa vihdoin pystyin lopettamaan kokonaan ja nyt en ole yhtään tupakkaa polttanut kolmeen vuoteen. en olisi ikinä uskonut että pystyisin kokonaan lopettamaan =)
se olisi sitten hemmottelupäivä. ensin parturiin sieltä jalkahoitoon, ripsien ja kulmien värjäys ja sitten vielä kaveri lupasi vähän opastaa tuon luomivärin kanssa. antaa jotain kivoja vinkkejä kun olen todella huono laittamaan sitä.

cadillac ja toukka 37+3
 

Yhteistyössä