**Maalismasut 2009** helmikuussa

myymä
Huomenta´ja kiitos jälleen kaikille tsempeistä!

Olo on jo tosi hyvä eikä supistuksiakaan ole pahemmin tullut :) Maha alkaa vaan olemaan jotenkin tosi ahdistava ja se oikea ylävatsakipu on tänään ollut tosi pahana. Kohta kun saadaan vaan syötyä niin meen neidin kanssa päikkäreille!

Tänään olis sitten ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä eli viikkoja onkin kasassa täydet 35 :) Ihanaa ihanaa.

Lääkärineuvola tiistaina, sitä odotellessa...

myymä ja pikkuveli 35+0 :)
 
muty: Täällä ollaan vielä :D Oon vaan koittanu hillitä palstailua vähän :p

Minäki voisin vaihtaa hetkeksi Kalifornian maisemaan!! :D En oo ikinä käyny missään ulkomailla paitsi tietenki ruotsissa... :ashamed:

Eilen tuli ukon kanssa 4 vuotta täyteen ja ollaan nyt sitte tänään menossa Rossoon syömään sen kunniaksi (nahkatakit palautin kun eivät olleet kivat). Poika tulee mukaan ja siksi tuo Rosso valittiin ku siellä on niin kivoja ruokia lapsillekki :)

Täällä hikoillaan kans!! Kirjotinki aamulla siitä putkimiesten virtausten mittaamisesta ku kävivät lyömässä patterit täysille ja termostaatit irti! Noh, eilen sitten saatiin termostaatit takasi ja lämmöt pois. Isä oli kylässä ja alan miehenä makkarista pisti yöksi lämmöt pois kun valitin kuumuutta :)

Supistelee kivasti ja kipeä olen tisseistä perseeseen.. Issias on pahin ja oikean puolen kylkiluiden pistäminen :kieh:

Eeeva ja Äppä 37+0 *RIKSRAKSPOKS* !!! :whistle: :eek: |O :D ;)
 
Annami tervetuloa! Kommenttisi osui naulankantaan - munkin mielestä kotoisa ja leppoisa pino ja tärkeä foorumi! Kiitos siitä kaikille pinon mammoille!

Kaa tattista jälleen päivityksestä.

Jadekettu oon peruskoulun yläkoulussa (ent. yläaste) opena. Ja täytyy tunnustaa, että tuo viimeinen koeurakka on edelleen pahasti vaiheessa... Vasta neljännes valmiina
:snotty:

Ystävänpäivää ja synttäreitä juhlistetaan käymällä leivoskahveilla. Mun mies ei ole "kahvilatyyppiä" mutta nämä juhlapäivien herkuttelut ollaan otettu tavaksi. tietää, että minä niistä nautin...
 
Päivää kaikille!

Tervetuloa Hannami!

Kävin eilen sanomassa moikat työpaikalla, kun määräaikaisuus loppuu maaliskuussa. Oli ihan kiva reissu. Lähdin sieltä niin kiireessä pois ja en sanonut lapsille hyvästejä. Nyt se on hoidettu ja voi keskittyä tuleviin haasteisiin kotona!

Supistuksista on keskusteltu. En tiedä, onko mulla supistuksia vai ei. Kai niitä on, kun maha on joinain päivinä ihan jatkuvalla syötöllä pinkeänä. En vaan huomaa sitä vaihtelua ollenkaan muuta kuin kädellä. Maha tuntuu joko kovalta tai rennolta. Taitaa ainakin tämän puolesta kestää raskaus tuonne viikolle 42 myöskin. :ashamed:

Muita tuntemuksia Kävellessä tuntuu ikävästi tuolla häpyluussa ja nyt viime päivinä myös nivusissa. Oon kuitenkin joka päivä käynyt kävelyllä. Entinen sellainen 20 minuutin pikalenkki koiran kanssa kestää reilun tunnin tätä nykyä. Sohvalta tai sängystä on vaikea päästä ylös. Aina mainoskatkoilla mies ojentaa kätensä, että voin hinata itseni ylös! :D

Ystävänpäivänä menemme syömään isovanhemmille. Sitten illalla mennään leffaan tai vuokrataan leffa. Ei osattu vielä päättää.

Saunasta Oon kestänyt jotenkin paremmin löylyjä raskausaikana. Saattaa johtua tietenkin eristyksestä, jonka olen kerännyt tähän ympärille... Nyt parina viimeisenä viikkona saunassa on ruvennut särkemään päätä. Meillä on kerran viikossa sauna. Huomenna taas on sauna. Saa nähdä, miten pää kestää.

Tänään on neuvola. Ei sielläkään varmaan mitään uutta tule viime viikkoon verrattuna. Muuta kuin painoa..

Ei huvittais yhtään synnyttää, varsinkin kun olo on näin hyvä, mutta haluaisin kovasti jo saada tämän vauvan!

Mimmu ja Furuno tasan 37
 
Nipsunapsu :wave: täällä kans yks vauvavierailija varaa petipaikkaansa lämpöön! Oon kyllä niin kade sulle, mäkin tahtoisin asua jossain muualla, siis lämpimässä maassa. (En oo koskaan ymmärtänyt et miks ihmeessä joku suomalainen tahtoo muuttaa esim. Norjaan tai Venäjälle.. :LOL: )

Upupa mä kans herkistelin tota onnettomuutta ja sitä, et miten monta kertaa ite tulee mentyä tasoristeyksistä vähän turhan vähän hidastamatta.

Iines79 mulla on sama fiilis ku sulla, ei mitään erityisiä suppailuja tai kipuja. Kauhulla odotan et mennään reilusti yli lasketun ajan, oisin nyt jo ihan valmis lähtee synnyttään.. :ashamed:

Jos tämä tyttö menis nyt suihkuun ja sit koirien kanssa lenkille. Neitikoiralla on juoksut ja sen kyllä huomaa, vaikka meen uroskin on leikattu.. On rasittavaa jo tässä vaiheessa herätä yöllä monta kertaa, koirien takia!! :kieh: Meen kun on pakko pitää noita makuuhuoneessa ja ovea kiinni, kun toi neiti ei oikein tajunnut sisäsiisteyttä vielä vuoden alussa, kävi aina öisin asioilla olkkarissa. No, kuukauden päästä viimeistään sit saa pidettyy ovee auki ja tulee muutenki herättyy öisin, voi samalla sit päästää koirat pissalle takapihalle..
 
pikaiset moikat :)

sämpylätaikina kohoamassa ja pitää lähtee kohta pyörittelemään ne uuniin...

Hannamille
tervetuloa mukaan =)

Iines:
Mulla oli esikoisen aikaan aivan mahtava olo loppuun asti.. ja ottasin kyllä ilolla sen olo tilan takas.. turhauttaa kun kävely sattuu ja joka paikkaan koskee yötä päivää.. tosin mulla ei nyt enää supistele.. jokunen kivuton on tullut ja mennyt pikaseen parin päivän aikana.. esikoisesta oli oikeastaan paras pätkä loppu raskaus kun ei ollut huonoa oloa tms..
ja taidan myös liittyä Garbalon ja Marzan seuraan ihan loppuun asti ;) :whistle: katellaan sitten huhtikuussa :LOL:

Myymä: hienoa kun pääsit kotiin :)

Mömmis:
Epäilen että siksi iltaisin monilla suppailee ja on särkyä enemmän kun on pitkä pv takana ja jaloillaan.. illasta sitten alkaa jo päivän touhut tuntua kropassa..

saunomisesta
.. pari kertaa viikossa käyn. rakastan lämmintä ja viihdynkin saunassa.. tosin nyt on alkanut tulla ongelmaksi että jos on liian pitkään/liian kuumissa löylyissä niin alkaa pyörryttämään ja tulee huono ja heikko olo..

selvitymis strtegia.. eipä juuri ole.. tilanteen mukaan, hetki kerrallaan.. mies toimii tukena ja viihdyttäjänä :D
viimeksi ihan alussa naurettiin ilokaasu huuruissa ja pelailtiin jazzia... mutta se olikin ennen ennen kun olo kävi sietämättömäksi :whistle:

iik miten plajon kello.. nyt sinne sämpylän tekoon..

danjuska ja toukka 33+5
 
Hannamille tervetuloa!

Melitalla oli se hieno taulukko vauvanvaatteista, minä olen vain muuten pähkäillyt asiaa.

myymä mukavaa että olosi on parempi. Toivottavasti jaksat olla kotona lapsen kanssa, se on aina raskasta kun oma olo ei ole ihan maailman loistavin.

Ystävänpäivää ei varmaan mitenkään aivan ihmeellisesti vietetä. Leivon huomenna jotain viikonlopuksi kahville, saa sitten samalla olla ystävänpäivänherkku. Lauantain ruoaksi on kuopukselle luvattu tehdä hampurilaisia. Meillä lapset saavat yleensä valita lauantain ruoan, mitäpä siitä poikkeamaan ystävänpäivänäkään.

Saunon edelleen kerran tai kaksi viikossa. Nyt jaksan olla saunassa pidempään kuin vielä kuukausi sitten. Tuntuu olo vain kohenevan näin loppua kohti, johtuu varmaankin siitä kun saa nukkua päiväunia tarpeen vaatiessa.
 
Myymä: Taidettiinpa sit olla samaan aikaan kättärillä :) Aikasta hiljasta sielä tuntui nyt olevan

Itse menin sinne 10pv. illalla ja kotiin pääsin eilen. Alunperin menin omalle terveysasemalle, josta lähettivät minut kättärille, kun t-asemal oli niin pitkät jonot ettei lääkärille olis enää ehtiny päästä... olin siel siis 20 ja 22 asti on auki... tosin olisin tarttenu sieltä vain lähetteen meikkuun, kun sinne ei ilman lähetettä saa mennä :headwall: Pääsin sitten kättärille ja onneksi siellä sai asia hoidettua... eikä lopulta tarttenu meikkuunkaan lähteä. On jotenkin niin kammo paikka. Mulla on pyelostomiakatetri oikeassa munuaisessa ja tuo reikä mistä katetri menee kyljen läpi on alkanut tulehtumaan. Viime pe loppui antibiottikuuri ja ti alkoi taas säryt... nyt taas antibiottikuuri päällä. Ensi to.olisi katetrin vaihto, Ei kivaa :ashamed: Laittavat sellasia pitkiä puudutuspiikkejä kyljen/selän täyteen... viimeks laittovat 7-10 piikkiä ja se SATTUU, ei paljon tekis mieli mennä koko operaatioon. Kovasti pelottaa syntyykö masuasukki sinne pöydälle, kun viimeeksi toimenpiteen aikana tuli niin kovia suppareita, että aukesin reilulle sormelle... mitenköhän käy.

Synnytyskin on alkanut pikkuhiljaa jänskittää. Joudun varmaan yksin sinne menmään, ellei satu syntymään viikonloppuna. Muille lapsukaisille kun ei ole hoitajaa, jos syntyy normi päiväsaikaan... Ei kiva :headwall:

aiti78kerava rv.33+4
 
Iltapäivää,

Lounas oli ja meni, nyt on jo iltapäivän rahkapiirakka-hetki menossa :p . Riehuin ihan tosissaan, nyt on 120 neliötä siivottu eikä supistuksen supistusta maisemissa :eek: . Oikeesti, olo on niin hyvä, että voisin vetäistä vielä yläkerran siivouksen perään :/ . No, siellä ei juurikaan olla, joten sitä ei tarvi tähän hätään siivota. Kaapissa olis ainekset appelsiiniviinereihin, taidan alkaa tehdä niitä.

Hannamille tervetuloa porukkaan mukaan!

Ystävänpäivää ei todennäköisesti vietetä mitenkään erikoisesti. Herkutellaan mun leipomuksilla mut niin tehtäis joka tapauksessa. Me ollaan menty aikoinaan ystävänpäivänä kihloihin mutta eipä tuota vuosipäivää enää juhlita kun on hääpäiväkin olemassa :D .

Saunassa käyn ja istun pitkään. Kuuma ei tee mulle mitenkään poikkeavaa oloa (yllätys, kun sekään ei vaikuta...), joten nautiskelen aivan rauhassa. Saatan istuskella saunassa n. 15-20 min. ja välillä heittää oikein järkyttävän kovat löylyt, sellaset ihanat, jotka kipristelee nahkaa. Mä rakastan meidän saunaa jo muutenkin, ilman löylyjä. Meillä on nimittäin musta sauna, tosin lauteet on lämpimän punertavat. Voisin istua siellä ihan tunnelman vuoksi ilman löylyjäkin :LOL: .

Ei muuta kun leivontahommiin....
 
heipä hei taas pitkästä aikaa kaikille!
aamunen neuvola takana, sieltä kuulumisia siis:
nyt viikkoja 36+6
paino: 64.6kg (64.4)
paineet: 110/60 (108/70)
pissa: puhas (puhas)
hb: 111 (121)
sf: 31 (32) elikkäs on taapero tipahtanu jo alaspäin...;)
tarjonta: rt (viikosta 26 jo)
syke:130
liikkeet:++ (++)

elikkäs kaikki kunnossa..
paitsi mun neuvolatäti on ihan kamala! :(
alkaa jo edellisenä päivänä kiukuttaan ku tietää et pitää taas nähä se akka..
tänäänki taas yhtä huutua kun mun paino ei oo noussu marraskuun lopusta ku 1kg.
minkäs mää sille voin! kuitenki tän raskauden aikana on tullu 7kg, ni mun mielestä vois olla huonommastikki asiat.
ehkä kaikilla ei vaa tuu painoa nii älyttömiä. eihän se oo lapsen kannaltakaan hyvä jos äiti lihoo ootusaikana 20 tai 30kg.. tai niin oon jostain lukenu..
kuitenki syön terveellisesti ja säännöllisesti.
siis se eukko kyseli jopa semmostaki että onko meilä kotona ruokaa ku mun paino ei nouse!!! ihan älytöntä!
neuvolatäti ite on n.90kg ainaki ja mun mittanen 160cm.. ehkä sen mielestä muittenki sitte pitää olla.
ja tää sama eukko jatkaa sitte vauvalla neukkatätinä, eli mä en pääse siitä ikinä eroon :headwall:
anteeks tää valivali, mutta ku tympäsee nii.....
ehkäpä palaan astialle kun on mieli rauhottunu ja tulee muutaki tähän kirjotettua ku ärrinmurrua... :/
 
hemptu kyllä on ikävän kuuloinen täti! Ja vielä tuo, että hän jatkaa myös vauvan syntymän jälkeen neukkatätinänne... :(

Omaa raskausaikaista neukkatätiä voin vain kehua: Nuori, huumorintajuinen, ei höntyile turhista, asiantunteva (on kätilö) ja kaikin puolin mukava. Syntymän jälkeen täti vaihtuu, mutta yhden kerran ollaan hänet tavattu jo miehen kanssa ja toinen tapaaminen huomenna (pitää perhevalmennukseen liittyvät kaksi luentokertaa "varhainen vuorovaikutus" ja "lastenhoito"). Vähän iäkkäämpi, mutta oikein mukavan ja lempeän oloinen.
 
Heippa!

Viimeinen neuvola lääkäri takana ja nyt sit odotellaan neuvola aikaa pari viikkoa. Lääkäri sanoi muksun olevan tulossa sit vauhdilla ku aika koittaa eli kotiin ei sais jäädä liian pitkäksi aikaa :LOL: Matkaa synnärille on noin 120km eli ambulanssi oli kuulemma suositeltava kulkupeli. Mut taidan olla niitä resiinaporukoita minäkin, eli maaliskuun loppupuolella katsotaan tuleeko Möhkö vai pitääkö houkutella.

Hannamille tervetuloa mammoihin mukaan!

Ystävänpäivää ei taideta meillä viettää muutoin kuin hyvä ruuan ja seuran merkeissä.

Saunassa käyn noin 3-4 krt viikko, joka kerta viihdyn perheen pisimpään. Meillä myös musta sauna, jossa vaalea istuinpenkki, iiiihana omasta mielestä =)

Hömäkkä ja Möhkö tasan 37 rv
 
omaa napaa taas vaan:
Neuvolas käyty ja nyt se 100kg rajapyykki jumaleisson on rikottu. :/ :kieh:
On noussut useita kiloja ihan humauksessa (5kg muutamassa viikossa vaikka syönyt ja liikkunut kuten ennen) ja verenpaine korkeella ja kuulemma lievä raskausmyrkytys päällänsä.
Jos viikonloppuna tulee vähänkään oireita niin heti sairaalaan :headwall:

Olo on isolla elefantilla joka taapertaa kuin aku ankka. Turvotus niin paha että itkua iltaisin väännän kun sattuu niin paljon ja iho ihanan näköistä kun repeilee.
Mies eilen tuli kotiin töistä ja katseli järkyttyneenä mua ja kävi hakemassa rasvatuubin ja hieroskeli hellästi tunnin verran mun jalkoja...ihana mies!!!! <3 :heart:

fasu ja mahamörrikkä 36+5
 
Kiitos toivotuksista! Pääsinpä helposti mukaan, kun pitkään mietin viittinkö kirjottaa mitään, jos tää on teiän oma juttu. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1309078,600#

Mul on syksystä asti särkeny päätä saunassa, kai se johtuu verenpaineesta, vaikka se muuten on ollu ok.

Pulssia oon ihmetelly, ku se on ollu neuvolassa aina yli 70, eikä terkkarikaan ole sanonu siitä mitään, mut siitä olitteki puhunu tuolla aiemmin, et pulssi nousee, ku verimäärä kehossa muuttuu.

Hemptu, tsemppiä neuvolatädin kaa! Mul oli paino noussu viime käyntiin mennessä 3 kg ja neuvolatäti oli ihan innoissaan ja ennusti, et kesällä ei oo ylipainoo enää ollenkaan, jos imetän. Mut riippuu tietty mistä painosta lähtee liikkeelle (mulla BMI 31). Ja heti seuraavana päivänä vaaka pompsahti kilolla lisää. Toivon, et johtuu jalkojen turvotuksesta. Mut kyl mua sen käynnin jälkeen ahisti toi "kyttäily".

Hannami ja Tyyppi 36+1 :) :)
 
Kaa
Tsemppia painon kanssa kamppaileville.

Itsekkin käyn aina stressin kanssa siinä vaakalla neuvolassa. Mutta otan sen painon vastaan mikä tulee ja yritän luottaa siihen, että vauvaelämä sitten pudottaa liiat pois... *yrittää ajatella positiivisesti* Imetyshän vaatii paaaaljon energiaa, ja sitä pitää sitten olla mistä ottaa! :whistle:
 
Tässä sitä nyt vain oleskellaan ja odotellaan. Äitiysloma on sen verran tehnyt tehtävänsä, etten ole enää ollenkaan niin väsynyt kuin töissä käydessä. Nyt olen jaksanut ruveta laittamaan vauvan vaatteita kaapppiin pusseista ja pikkuhiljaa olen katsellut saíraalakassia valmiiksi.

Kun öapset on koulussa, niin olen leiponut heille kaikenlaista herkkua. Mutta huomaa että pinna on aika kireällä. Supistuksia oli eilen ihan kiitettävästi ja tuli miehellekin mökötettyä tuossa.

Pitäisi aloittaa lastenhuoneiden remppa ja onneksi laminaatit oli vihdoinkin saapuneet. Ehkä ehditään saada tuo valmiiksi ennen vauvan syntymää. Sitten ei enää ehdi.

Synnytys: Huomaan panikoivani tuota asiaa ihan kamalasti.

Ystävänpäivä: Emme ole koskaan viettäneet tuota päivää mitenkään.

Neuvolantäti: Ihan kamala minulla, mutta toivoisi silti että edes olis noita tarkastuksia, niin ei tarvitsisi panikoida vauvan puolesta itsekseen. Onneksi edes on äippäpolin aika vihdoinkin ensi viikon lopussa.

Lotta rv 36+1
 
Eihän meistä kukaan vielä näytä tältä:

Toisaalta ei meillä kenelläkään ole kahdeksaa lasta sisällä :LOL: Kyseessä siis kahdeksikot synnyttänyt yhdysvaltalainen nainen kahdeksan päivää ennen lasten syntymää.

 
hemptu tosi mälsää ettet pääse tädistä eroon ees vauvan synnyttyä :hug:
Mulla on tosi mukava vanhempi nainen itellä, lohduttaa mua aina ton mun painon nousun kanssa et saa sitä tullakki ku bmi mulla oli alle 18 ennen raskautta. Silti se melkein 16kiloa tuntuu niin järkyttävältä määrältä! :eek:
 
VOI MIELETÖN MIKÄ MAHA TOSSA KUVASSA :eek:
karu ku ois tuommonen itelläki.. :D sitä sais jonku aikaa reenailla et palautus, mut toisaalta ei varmaa enempää tarttis sit lapsia tehäkkään.. tulis kaikki kerralla... :LOL:
 

Yhteistyössä