Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
"Keskenmenosta ei tarvi huolehtia." Kyllä mulla ainaki tulis pikkasen suru puseroo jos menis kesken mut sitä ku on mulle toitotettu niin paljon jo et oikeestaa ihmettelen et miten oon raskaanakaa enää.
En sanonnu että kaikki huijais. Taas mennään ääripäästä toiseen.
Se on ihan kiva et tääl on joku joka messuaa tupakast ku profeetta.
Vaik aikuiset ihmiset yleensä tietää kyllä ne riskit omassa kropassaan ja raskaana ollessaan. Toiset huijaa itteään et ei se mitään meinaa ja toiset (minä ) yrittää epätoivoisesti lopettaa, koska ei halua itkuista ja sairasta lasta. Mä teen päätökset mun omasta kehosta, mutta en voi silti pilaa tahallani sen pienen ihmisenalun elämää omalla väärällä päätöksellä.
Mä en yritä selitellä sitä että poltan. Musta se on paha asia. Mutta yritin selittää miks mä nimenomaan oon tässä tilanteessa. Voisinhan mä lopettaa tosta noin vain. Samantien. Mutta mä olen tehnyt niin noin kakskymmentä kertaa ellen enemmänkin. Se ei mulla toimi. Vähentämään pystyn ja lopulta olemaan kokonaan ilman syöpäkäärylettä mutta nyt mennään näin.
Tuli vaa jotenki se sama tunne ku joskus kävin huvikseni lukemassa abortti-juttuja suomi24:sen palstalla.
Siellä toiset ihmiset lyttäs täysin ihmiset jotka etti sieltä vaa vertaistukea ja tietoa. Hyh.
Silloin ku mä olin koulussa ni terkkari sano että tupakka on pahaa ja siitä tulee kipeeks ja häipy itte nurkan taa röökille.
Täst asiast vois "keskustella" ikuisuuden, mut se ei muuttais mitää. Kumpikin ollaan kuitenkin samaa mieltä.
Judas Priest: Another brick in the Wall.
Yks tiili väärinpäin muurissa ei sitä kaada.
en oo mesonnu ku profeetta. Vastasin sun väitökseen ja siitä alettiin vetään syytöksiä että oon haukkunu sun muuta. Vaahtoan ja oon profeetta.
Laitoin vain ihan oikeaa tietoa mitä tupakka aiheuttaa, kun kaikille se ei ole niin selvä kun ehkä sinulle tai jollekin muulle.
(keskemenoon viitaten)
Jos lukisit noita mun kirjotuksia niinkun ninnulle sanoin niin vähentäminen varmaan on ok. Ja niin itsekkin vasta onnistuin. Ei suoraan lopettamalla. Mutta ei se taas niitä riskejä poista. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.
"Siellä toiset ihmiset lyttäs täysin ihmiset jotka etti sieltä vaa vertaistukea ja tietoa. Hyh."
niihän minäkin laitoin vain tietoa. Suoraan kopioitu muilta sivuilta eli ei mitään mutu tietoa.
En ole ketään lytännyt, mutta palo pinna kun sivu tolkulla yrität selittää (siis minä yritin) selittää että ketään en ole haukkunut ja en saarnaa vaan vastasin suoraan sulle. Mutta mun pinna ei kestä kovin kauan jauhaa samaa asiaa "hienosti"
ja jos joku vääristelee mun sanoja niin toki puolustaudun niinkun varmaan moni muukin.
Sä kuitenkin tunnut ymmärtävän ainakin osin mitä tällä ajan takaa vaikka ilmeisesti ollaan täysin eri mieltä tuosta keskenmeno asiasta.
Mutta ainakin sun tekstistä huomaa sen että tiedät ja teet sen mukaan.
Se on jo mun mielestä arvostettavaa, kun yrittää eikä puolustele.
Toivottavasti pääset eroon tupakasta, sitä jotkut vertaa jopa heroiini riippuvuuteen joten riippuvuuden taso on kova. Mutta sisulla siitä selviää.
Kaikki mikä ei tapa vahvistaa.