~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Ensikis pahoitteluni kaikille joilla raskaus loppui liian aikaisin :hug: .

Itsekin olen voinut tosi huonosti :snotty: . Olen ollut jo viikon sairaslomalla flunssan takia ja olen myös melkein päivittäin tuntenut alavatsakipuja, TAAS! Eilen sitten kävin taas lääkärissä ja tuomio oli: keuhkoputkentulehdus, poskiontelontulehdus ja virtsatietulehdus :( , voi sanoa että oloni on kurja ja hieman tulee sellainen olo, että on jotenkin epäonnistunut. Kun ei pysty pitämään itseään terveenä ja koko ajan saa syödä antibioottikuuria. Eilen vielä lääkäri määräsi "vääriä" lääkkeitä ja kun kotona katsoin ohjetta niin siellä luki, että "lääkkeitä tulisi vältää raskausaikana, koska ne hidastaa luuston kasvua jne." Soitin sitten lääkärille ja hän sanoi vaan, " anteeksi unohdin että olet raskaana". Onneksi tarkastin vielä itse ohjeista ja näköjään niille lääkäreille pitää koko ajan mainita, että olen raskaana.En olisi kyllä pystynyt antamaan itselleni anteeksi jos olisin ehtinyt lääkettä jo syömään. Nyt onneksi on turvallinen lääke.

Vähän kyllä arvelluttaa minuakin nämä vatsakivut, mutta toisaalta mulla on jo kuukauden sisällä ollut kaksi virtsatulehdusta ja kivut voi johtua pelkästään siitä.

Toivotaan, että ensi viikko olisi jo parempi =)

Nipu ja möykky 15+0
 
Nyt sai tämäkin mamma vähän päivään piristystä kun kävin äsken hieman salaa lääkärinhuoneessa leikkimässä dopplerilla. :D *shh*

Pienen etsimisen jälkeen löytyi tasainen ja vahva syke aika alavatsalta vasemmalta puolelta. 145-150 siellä pumputti. Nyt on äidillä hyvä mieli. :heart: Nään hyvää ystävääkin tänään, tuli käymään joensuusta. Ja mulla on kahvia ja korvapuusteja, jipii!

 
myymä
Koitos ohi, se oli KAMALAA mutta pahin on nyt takana... Yön olin sairaalassa.. TUlen kertomaan tarkemman tarinan illemmalla.. Huokaus!


Myymä

Kiitos kaikille teille kun jaksatte tukea :heart:
 
Myymä ja Gardenia paljon :hug: ja jaksamisia!! :heart: :heart:

Tervetuloa uusille!!

Taas on monta päivää vierähtänyt, etten oo kun käynyt lukee teidän jutut!!
Sain tytön nukkumaan, joten nyt on aikaa kirjoitella.
Kaveri kävi tänään vauvansa kanssa ja kyllä se oli suloinen! Tulis maaliskuu jo pian!!

Imetystyynystä ei oo mitään kokemusta, mutta aion pärjätä kyllä ilman tälläkin kertaa.

Kestovaipoista, tuntuu että tulee tuota pyykkiä muutenkin paljon, joten tuskin alan käyttämään. Toisaalta nuo kestot kiinnostaa, mutta voipi olla että kertiksiin päädyn edelleen!!

Valvattiko se kyseli tosta äitiyspakkauksen toppapuvusta. Esikoinen on syntynyt maaliskuussa ja sille se puku oli seuraavana talvena ihan ok kokoinen. Alkutalvesta hiukan iso, mutta ei se tuon ikäisellä haittaa, kun ei paljon viellä itse liiku.

Vauvan liikkeet on alkanut tuntumaan ihan selvästi. Eilen illakin pikkuinen oikein urakalla äitiään tuuppi ja potki. Päivisinkin tuntuu liikkeet jo useaan otteeseen. Mulla nuo liikket tuntuu suunnilleen rakon kohdalla, ei siis kovin ylös ole kohtu viellä noussut. Omat vaatteetkin viellä sopii ihan kohtalaisesti, mutta täytyy sitä varmaankin ruveta pikku hiljaa kaivamaan äippähousuja esille.
Viime viikolla käytiin jyväskylässä ostoksilla ja löysin tytölle kaikkea ihanaa. Yritin itselle katella äitiysvaatteita, mutta viellä jäi ostamatta kun ei mitään kivaa tullut eteen. Vauvallekkaan en viellä osannut ostaa mitään, jos sitten jouluostosten yhteydessä.

Kylläpäs tuli tekstiä! :LOL:

Muumi82 ja eppu 17 tasan (kolme viikkoa puoli väliin)
 
Voi kurjuus noita synnytyskertomuksia, siis Gardenian ja muiden joiden raskaus päättynyt epäonnisesti :'(
Itselläni pää ollut hajoamis pisteessä jo 2pv ja kaiken kaikkiaan kohta jo lähes 3vk tauotonta pääkipuilua! Alkaa jo pinnaa kiristämään, enkä ole edes jaksanu taikka ehtiny ottaa mihinkään yhteyttä kun nyt alko se työharjottelukin ja syö kaikki voimat kun pitää yrittää olla pirteä ja innokas ja sun muuta vaikka ei oliskaan :(
En käsitä mihin se minunkin doppleri on jäänyt kun ei vaan tule vaikka tilattu jo vko sitten! Kauanko teillä muilla kesti sen saaminen?
Vaippa yms synnäri keskusteluihin sen verran, että itseäni ei synnytys pelota ja alakautta aion synnyttää jos vaan mahdollisuus! Kertis vaipoilla varmasti mennään kun koen sen jotenkin vaan helpommaksi ja mukavammaksi vauvallekkin(iholle ja tuntemuksena), vaikka nyky ajan kestis vaipatkin varmaan paljon kehittyneempiä kuin reilu 10v sitten kun ensim.lapsen sain! Hyvä jos joku jaksaa niillä mennä ja ottaa ekologiset sun muut asiat huomioon, minä menen sieltä mistä aita on matalin :)
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
 

Se Gardenian vauvan niskaturvotus oli sitten merkki jostain pahemmasta :( Kovasti jaksamisia teille :hug: En nyt osaa muuta sanoa :'(

Kiva kuulla että Myymäkin "kunnossa". Lepäilenhän rauhassa :hug:

Näiden huonojen juttujen perään sitten vähän iloisempia asioita...
Ne sydänäänet kuului vihdoin ja viimein! :heart:
155 oli syke ja kovasti oli liikkuvainen kaveri kun karkasi koko ajan laitteen alta :)
Tämä olikin ensimmäinen lääkärikäynti ja kaikki oli kuulemma ok. Otti papan ja sen takia oli alamaha jonkun aikaa kipeänä - itse asiassa vieläkin tuntuu välillä menkkamaista jomotusta, mutta eiköhän tuo mene ohi.
Paino oli tippunu parisataa grammaa, mutta eipä tuota tarvikaan tulla vielä. Paineet oli ok ja hemoglobiini ja pissanäyte jätettiin tällä kertaa välistä.
Seuraava käynti onkin vasta rakenneultra 5 viikon päästä eli seuraava neuvolakäynti on joskus 2 kuukauden päästä :eek: En muista että noin ois ollu esikoista odottaessa, mutta ei voi mitään... Täytyy vaan uskoa ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

Nyt nälkä vaivaa niin että täytyy lähtä pinaattikeitolle. Kaverikin tuossa soitteli että tulevat lasten kanssa käymään eli kohta on menoa ja mieninkiä täälläkin päin :D

Pimmi 12+6
 
myymä
Noniin. Yritän kertoa tapahtumien kulun mahdollisimman "kauniilla" tavalla, vaikka se hetki oli kyllä kaukana kauniista...

Pääsin osastolle ennen kymmentä aamulla ja sain kivunlievitystä heti tullessani. Kohdunsuulle laitettiin pari tablettia käynnistämään "synnytystä". Supistuksia lähti kyllä tulemaan samantien, mutta vuoto ei alkanut. Kolmen tunnin päästä lisättiin uusi satsi tabletteja. Supistukset olivat sen verran kovia että sain petidiinipiikin kipuihin... Sen seurauksesa sitten sain huonon olon ja oksensin. Olo parani kuitenkin välittömästi ja supistuskivut hälvenivät.
Oli juuri uusien tablettejen antamisen ajankohta koittanut, kun jokin muljahti vatsassa ja kuului naps, ja lapsivesi alkoi valumaan... Juoksin huonovointisena maljalle istumaan eikä mennyt aikaakaan kun pieni jo
"syntyi".. Näky ei ollut kaunis, sillä se tuntui niin pahalta, että reaktiona taas rupesin oksentamaan... Ei tullut pieni ulos huomaamatta, mutta en onneksi katsonut pienokaista. Olisin varmasti saanut painajaisia...
Olo parani ja vuoto loppui. Pääsin lepäämään ja kätilö vei pienokaisen pois.
Tunnin sitten vain makasin ja odottelin kätilöä takaisin.
Sukupuolta ei voitu enää tunnistaa, koska pieni oli ollut jo 2 viikkoa kuolleena.. Muuten kuulemma siisti sikiö. SUkupuolta en nyt sitten välttämättä edes saa tietää, jolleivat selvitä tutkimuksessa. Yksi lääkäri sanoi, että saattavat selvittää ja toinen tyly lääkäri antoi ymmärtää että ei ole olennainen tieto, joten siitä ei ilmoiteta minulle.. Tuli todella paha mieli.
Istukka ei meinannut tulla, joten illaksi varattiin aika kaavintaan. Kuitenkin 10 aikaan illalla oli pieni pala istukkaa tullut kun kävin vessassa.. Joten Lääkäri sitten alkoi kiskomaan loppua istukkaa pihdeillä ja sai kuin saikin sen sitten osissa pois... Kipeetä teki, mutta parempi sekin kuin kaavinta..
Yön olin sitten sairaalassa ja aamulla pääsin pois.

Nyt se on sitten takana, se pahin kaikista! Nyt alkaa vain toipuminen ja toive siitä, että vielä joku päivä saan tulla tänne odotuspuolelle ja pysyä loppuun asti.

Suuri kiitos kuuluu kuitenkin ystävälleni Katalle, joka jaksoi olla koko päivän tukenani mukana! EI varmasti ole helppoa katsottavaa eikä todellakaan kaunista! Ihana tunne oli kuitenkin kun oli joku siinä läsnä!
Henkilökunta oli myöskin aivan ihanaa joka auttoi minua selviämään päivästä kunnialla...
Toivotan teille rakkaat maalismasut onnellista odotusta ihan loppun asti <3

Myymä ja pieni enkeli
 
Moi vaan kaikille maalismasuille!

Eilen löysin teidän keskustelupalstallenne ja siinä menikin koko ilta kun luin kakki syyskuun aikana kirjoittamanne viestit. Paljon tuttuja tuntemuksia, iloja ja pelkoja tunnistin. Surulliset tarinat vaavien menetyksistä koskettivat, erityisesti Myymän jonka tarinaan ehdin parhaiten tutustua. Kovasti vaan jaksamista ja :hug: .

Mutta itsestäni: Olen 28v, laskettu aika 25.3.2008 eli nyt raskausviikkoja 13+0, olen ensisynnyttäjä ja synnytyspaikkana Kättäri. Tiedot saa mielellään lisätä tiedän listaan =) .

Tänään olimme mieheni kanssa ekassa uä:ssä. Siellä oli reipas kaveri joka heitti kuperkeikkaa ja heilutteli. Niskapoimu oli normaali eikä muutenkaan poikkeavaa todettu. Kasvonpiirteet näkyivät profiilissa ihmeen selkeästi ja mieheni mielestä kaverilla oli "naiselliset piirteet". No, ei kai vauvat koskaan kovin miehisiltä näytä joten en tämän perusteella lähtisi sukupuolta arvaamaan... Kätilö jossain vaiheessa huudahti että "haaroväli näkyy!" Samassa hetkessä masutyyppi vaihtoi asentoa emmekä ehtineet mitään haaroja näkemään. Olimme niin hölmistyneitä ettemme saaneet kysyttyä että näkyikö siellä haaroissa jotain, eikä kätilö oma-aloitteisesti enää mitään asiasta sanonut. Jälkikäteen vähän harmittaa, jos tiedon olisi voinut saada. Ehkä parempi tuuri seuraavassa ultrassa. Rakenneultra meillä viikoilla 19+0.

Pahoinvointia ollut tähän asti jkv koko ajan. Töissä olen kuitenkin sen suhteen pystynyt olemaan. Nyt olen ollut flunssan takia viikon sairaslomalla, huomenna tarkoitus palata töihin vaikka räkä vielä kovin lentää. Kauheasti flunssaa meillä mammoilla tuntuu olevan! Itsekin pelkään jälkitauteja kun ei mielellään tietysti antibiootteja haluaisi syödä. Ystävän kehoituksesta ostin tänään sellaisen sarvikuonon apteekista jolla voi huuhdella poskionteloita. Tuntui ihan mukavalta ja kyllä limaa irtosikin. Toivon että sen avulla saan pidettyä poskiontelotulehduksen loitolla.

Ymmärsin teksteistänne että joillain teistä on kotona doppler-laite? Saako niitä jostain tilattua?

Mulla on ollut vaihtelevasti vatsakipuja. Uskon että toispuoleiset, kovat, "repivät" kivut ovat niitä kiinnikekipuja. Nyt viime päivinä ollut alavatsalla lievää kiputuntemusta joka vähän mietityttää. Huomenna on neuvolalääkäri joten kysyn siitä. Epäilen että välillä myös supistaa esim jos jokin asia itkettää niin saattaa tuntua ikävältä alavatsalla.
Mulla todettiin jo 3vkoa sitten sellainen emätintulehdus mutta sanottiin että se kannattaa hoitaa vasta 2. raskauskolmanneksen aikana. Se vähän vaivaa, on valkovuotoa ja kutinaa ja limakalvot menee rikki. Toiv pian saan hoidon.

Vaavin liikkeitä en ole mielestäni tuntenut. En ole niitä aikaisemmin yrittänytkään tunnustella kun en tiennyt että näin aikaisin voisikaan mitään tuntea. Teidän tekstien perusteella kuitenkin ilmeisesti olisi mahdollista joten tänään olen kovasti yrittänyt niitä tuntea, mutta ei.
Niin reippaasti se kuitenkin uä:ssä liikkui että ihme ettei mitään huomaa!

Kivaa lukea muitten samassa tilanteessa olevien ajatuksia, viihdyn varmasti seurassanne!

Tilli & taapero 13+0
 
Voi myymä.. olet pyörinyt mielessäni koko viikonlopun ja nämä alkupäivät, odotin kuulevani sinusta ja nyt kun luin tuon kokemuksesi, liikutuin kyyneliin.. :'( Ei voi käsittää miksi joku meistä lähtee ja toinen jää.. Toivon, että nyt saat surutyölle rauhassa aikaa ja sinulla on paljon läheisiä ympärilläsi sinua tukemassa. Muista että mekin olemme täällä ja voit aina tulla kertomaan kuulumisiasi ja tuntemuksiasi. Kun siskollani todettiin kohdunulkoinen raskaus niin yritin "järkeistää" asiaa ajatuksella että "jumala rakastaa joitain enkeleitään niin kovasti, ettei olekaan valmis päästämään heitä maan päälle, vaan ottaa heidät takaisin luokseen." En tiedä mitä mieltä sinä olet siitä ajatuksesta, mutta itseäni se jollain tapaa ajatuksena lohduttaa. :hug:

enne ja aarre 15+5
 
myymä
enne Kiitos kauniista sanoistasi. Liikutuin itse sitten sinun kirjoituksestasi :) Voih, olisipa tämä painajainen jo ohi.
Ihana silti käydä täällä kun jaksatte muistaa minua :heart:
Ja eritoten ihanaa lukea teidän onnistuneita kokemuksia masuasukeista!! En minä teitä lopullisesti pysty jättämään.. Tunnen jotenkin aina kuuluvani tähän pinoon, oli maalismasua tai ei.. Minun maalismasuni on nyt taivaassa suojelemassa teidän masujanne :heart:

Venlakin kysyi minulta lauantai-aamuna "äiti, onko se enkelivauva vielä siellä masussa" .. tai jotenkin noin.. Kyllä tuli taas itku...

Myymä
 
Alkuperäinen kirjoittaja LauraN:
Heips!
Tänne ilmoittautuisi yksi uus äippä ja masu 15+0.
Laskettu aika heitti reilusti, joten siirryn helmikuun porukasta tänne.
LA on siis 10.3. ja tämä on meidän ensimmäinen lapsi. Synnytyspaikkana naisten klinikka.
Täällähän sie olet!! :eek: Me jo säikähdettiin helmikuisissa, että jotain karmeeta on tapahtunut, kun et mitään syytä sanonut häviämiseesi :'( Mutta ihanaa, että siulla ja masulla on kaikki hyvin :heart: Ihanaa odotusta :wave:

Skog näyttää myös olevan täällä :wave: Poistanko siut helmikuisten listoilta?

Kiin (ent. mimoniandra) ja Takku 20+1 helmikuisista :xmas:
 
Myymälle :hug:

Tänään käyty neuvolassa. Paineet oli alhaalla ja hemppa tipahtanu 118. Otettiin verikokeita, hiv,kuppa ja vasta-aineet. Neuvolan dopplerilla ei pienen ääniä saatu kuuluun mut heti kotona omalla dopplerilla äänet kuulu heti.. :eek:
Seuraava aika on sit lokakuun puolesvälis ja heti sen jälkeen sit rakenneultra. :heart:

Kestovaipoista Aloitan harsoilla ja villahousuilla, iho pääsee hengittään hyvin. Harsoja hommaan 20-30 ja villiksiä 3-5kpl. Meillä on niin tolkuton pyykkimäärä ettei siinä enää vauvapyykki tunnu. :LOL: Onnesta hankittiin tuo kuivausrumpu niin pysyy edes joku tolkku.

Imetystyynyäkokeilin kuopuksella sairaalassa ja nyt se on ihan pakko saada.

Synnytystä en panikoi kun oon jo neljä kertaa selvinny siitä hengissä niin eipä se enää voi muuta kun sattua :kieh:

Hope08+NyytiTyllerö 13+5
 
Tilli, tervetuloa!

Ja heti tervetuliasiksi alapääjuttuja :D . Testaapa niitä ph:ta neutraloivia valmisteita, esim. Lactal. Saa käyttää raskausaikana ja ainakin itsellä toimi hyvin.

Myymälle:

"tiedän pikkuprinsssin/-prinsessan saapuneen tähdelleen. Ja öisin kuuntelen niin mielelläni tähtiä, ne helisevät kuin viisisataa miljoonaa tiukua..."

:hug: :hug: :hug:

pikkuvaemo ja -kakkonen 13 ja risat
 
Tilli tervetuloa täältä kanssa :flower: ! Lisään sut listaan kunhan oon tän kirjottanu!

Myymä Voimia ja jaksamisia teille, tuutte niitä vielä tarviin!
:hug: :hug: Haluatko että teiän enkelivauva laitetaan listaan? Tuuthan vielä kertoon meille kuulumisianne? Ihanan tesktin Pikkuvaemo oli sulle laittanu :heart: !

Meillä lapset taas flunssassa ja itelläki vähän sellanen olo et kurkku alkaa taas kipeytyyn, en nyt millään jaksais tulla enemmän kipeeks, toi nuhakin on jo ihan tarpeeks.

Kestovaipoista on ollu paljon täällä juttua, en oo kokeillu koskaan enkä aio nytkään sellaseen rumbaan alkaa, ihan kertiksilla mennään kuten tytöilläkin. Mun sisko sai eilen kuulla odottavansa poikaa ja mä oonki nyt sit ihan varma että meille tulee kolmas tyttö =)
Mut sen näkee sit rakenneultrassa jos pikkunen suostuu haarojaan näytteleen.


Palailen ku oon vieny neidin kouluun, kommentoin sitten vähän muidenki juttuja ettei ois pelkkää omaa napaa tää mun kirjottelu!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 14+3 :heart: :heart:
 
Kovin koskettavasti myymäkirjoittaa kokemuksestaan. Voimia ja uskoa tulevaisuuteen. Muistuu mieleen oma lähes vastaava kokemus. Välillä sitä miettii, että miksi tämä elämä on niin epäreilua.

Onneksi vastaan tulee niitä iloisiakin asioita. Aina niitä ei tietenkään jaksa huomata.

Imetystyynyjä ei juurikaan ollut tarjolla silloin kun minulla asia viimeksi oli ajankohtainen. Käytin tavallista tyynyä. Nyt kyllä ajattelin oikein imetystyynyn hankkia. Kuullostaa aika hyvältä.

Doppleristakin olen haaveillut. Vaikka esikoista odottaessani se olisi voinut olla "kohtalokas", koska jos olisin sillä kuullut sydänäänet, en ehkä olisi lähtenyt sairaalaan näyttäytymään. Sydänäänet kyllä kuului, mutta oli monotoniset ja pari laskuakin tuli käyrille. Kiireellisellä sektiolla autettiin sitten poika ulos, koska oli uhkaava hapenpuute. Viikkoja oli 32.

Mutta ainakin tässä vaiheessa, kun ei liikkeitä vielä kuulu, doppleri voisi mieltä rauhoittaa.

Kova päänsärky vaan jatkuu. Onneksi huomenna pääsen neuvolaan. Voisikohan johtua alhaisesta hempasta tuo jatkuva jomotus..? Ei oikein jaksa töihinkään keskittyä. Enkä viitsisi jatkuvasti särkylääkettäkään napostella. Eilen illalla oli pakko ottaa, kun tuntui että pää räjähtää.

Oonaliina, tasan 14

 
Myymälle ja Gardenialle vielä paljon halauksia :hug: :hug: :hug:

Oon kokenut km:n neljännen kuun puolella vuosia vuosia sitten, oli ihan spontaani sellainen, eikä se tuska ikinä unohdu siitäkään.... ne kivut olivat jotain aivan järjettömiä.. joten tiedän aika hyvin fiiliksen. Kovasti paljon voimia teille!

Siitä päästäänkin synnytysasioihin. Olin vielä alkuvuonna vahvasti kaiken mahdollisimma luonnonmukaisen kannalla, mutta kun ei poikamme pelastunut hätäsektiosta huolimatta, en enää tiedä mitä ajatella.

Mullahan rakenneultran (joka on viikolla 19+0, 10.10.) tekee jo synnytyslääkäri, eli varmaan jo siinä vähän nähdään, kestääkö kohtu supisteluita ts. näkyykö jo nyt jotain mikä voisi estää tai vaikeuttaa alatiesynnytystä. En pelkää sitä kipua ollenkaan. Lähinnä niitä kaikkia mahdollisia komplikaatioita olen alkanut pelkäämään (joo, liikaa tietoa olen imenyt itteeni...) eli nyt on vaan tärkeintä, että saamme lapsen elävänä ulos ja mahdollisimman terveenä. Jos synnytystapa tulee olemaan sektio, niin sitten parannellaan haavaa.
Mullakin on muuten tullut jo muutama pieni supistus, joten voi olla että saikku alkaa juoksemaan ennen äitiyslomaa... pitää koittaa ottaa vaan rennosti, siis tiedän jo etukäteen, että en kovin paljoa jouluruuhkissa juoksentele loppuvuonna :D vasempaan lonkkaankin jo vihloilee (issiashermo tai jotain?)

Mutta muuten kaikki on hyvin! Väsymys jatkuu, mutta se pääkipu on mennyt ohi!! Mulla kesti se muutaman päivän vaan, joten aika vähällä selvisin... rautaa syön ja muita vitskuja ja uskon että siitä oli apua myös tuohon.

Terrrrvetuloa uusille :flower: LauraN ja tilli78 :flower:

Mulla ois varmaan vaikka ja mitä kommentoitavaa, mut piti ihan tulla tälleen pikaseen vaan juhlistamaan taas yhden viikon täyttymistä eli 16 JO täynnä!!!! Hitsi nää viikot menee nopsaa!!
Ja syksy tulee menemään muutenkin... huomenna päästään tarkastamaan meiän uutta kotia, sitten on yks shoppailuristeilykin tulossa, muutto edessä ja kun uus koti on saatu suht kuntoon, niin ollaankin jo aika liki joulua :xmas: Wau!


Niin ja luen kyllä kaikki jutut päivittäin, useimmiten muutaman kerran päivässä, mutta töistä kun pääsee kotiin, on aika puhki ja viihdynkin enimmäkseen sohvalla kattomassa BB:tä :LOL:

Niin ja liikkeistä, tunnen ne lähes päivittäin ja muutama selkeä potku on tullut. Mm. olikohan lauantai, kun päivällä en juuri tuntenut liikkeitä ja illalla nukkumaan mennessä käännyin vasemmalle kyljelle, niin heti tuli pari terävää tumpsausta :heart:
Musta tuntuu, että mulla on istukka edessä... ihan keskellä ei tunnu, kun semmosta heilahtelua, kun tyyppi möyrii puolelta toiselle, heittelee varmaan kuperkeikkoja :LOL: mut ne potkut tuntuu reunoilla, tai siis molemmin puolin alavatsaa.
Noh, siellä ultrassahan sekin selviää. NP-ultrassa ei vielä voinut tarkkaan sanoa istukan sijaintia.

Mukavaa sateisen viikon jatkoa kaikille!! =)

Hexodus ja masumöyrijä 16+0
 
Pitkästä aikaa tervehdys mammat!

Oma olo ollut niin pohjissa tuon pahoinvoinnin kanssa etten ole juuri mitään saanut aikaiseksi.

Myymä Iso :hug: Kovasti jaksamista koko perheelle! Ihana kun jaksat kertoa tänne meille kaikesta. Niin olisin myös toivonut että kaikki maalismasut olisivat nyt pysyneet loppuun asti kyydissä. Olet täälläkin ajatuksissa.

Gardenia Sieltäkin suunnalta huonoja uutisia. Kovasti jaksamista! :hug:

Ja uusille myös minun puolestani tervetuloa.

Imetystyynyä en ole hankkinut kahdelle ensimmäiselle. Kolmannelle vois vaikka hankkia. Tällä hetkellä ei ole kotona enään samoja isoja tyynyjä kuin esikon ja kakkosen aikana.

Synnytystä yritämme alakautta. Esikon synnytys meni hyvin ja jäi ihanat muistot. Aivan normaali mittainen synnytys ensimmäiseksi. Ponnistusvaihe ihanan lyhyt 6min.
Kakkosen synnytys oli sit todella vauhdikas. Sairaalaan ehdittiin ja musta ei tuntunut vielä miltään. Ehdin sitten ilmoittautua ja siihen käytävälle jäin hetkeksi käyrään. Neljä supistusta ehti tulla ja sitten otettiin irti siitä laitteesta. Melkein heti tuli sitten hirveä supistus ja kätilökin onneksi paikalle. Sanoin että alkaa ponnistuttamaan ja kätilö tutki kohdunsuun tilanteen, totesi että pää näkyy. Sitten siinä juoksikin miljoona kätilöä edestakaisin kun synnytys saliin ei enään ehditty. Poika syntyi nopeasti ja helposti. Olo oli sen jälkeen kun ei ois mitään tehnyt. Kävelin itse osastolle.
Siispä kauhulla odotamme ehditäänkö sitten tällä kertaa sairaalaan. Jos yhtään nopeampi on kuin tuo kakkonen. Meiltä kuitenkin sairaalaan matkaa 30min verran. Hätähoitopaikka lapsille on tuossa viereisessä talossa jos kauhea kiire tulee niin sinne voin jättää milloin vaan. Toivon mukaan kuiutenkin ehdin ihan rauhassa kaikki järjestellä ennenkuin pitää lähteä synnyttämään =)

Nyt pitää valmistautua lähtemään perhekerhoon!

piutsuli ja pojat+Hiiri 13+jotain, ei pysy enään viikoissa perässä....
 
Hui oonaliina :eek: Olitkin samaan aikaan tarinoimassa kun määkin, onneksi teillä kävi onnellisesti esikoisen kanssa!!!! Meiän esikoinen ei selvinnyt, viikkoja oli 28+0. Ja just hapenpuute oli menehtymisen syy, kun istukka irtoili... :'(

Mutta nyt on uusi raskaus ja toivotaan, että kaikki etenee hyvin!!!

Mä en kotidoppleria uskaltais pitää.... olisin juoksemassa joka päivä näytille, jos ei ääniä kuuluisi :D yritän luottaa luontoon, että kyllä se hoitaa kuten parhaaksi näkee... tjtn.. vaikka se välillä niin epäreilua onkin..

mut joo, nyt näiden töiden kimppuun! :LOL:

Hexodus ja masumöyrijä edelleen 16+0
 
myymä
ninni78 Kiitos, mielelläni haluaisinkin että pieni enkeli laitetaan listaan! Iso kiitos :hug:

Nyt alkaa jo helpottaa.. Yö oli aika vaikea kun näin kamalia painajaisia.. Mutta kyllä se tästä!
 
huomenia:)

ihan alkuun valtavasti :hug: myymälle.. surullinen tuo sun tarina, mutta mukava että jaksoit sen meille kertoo.. se voi olla osa henkistä selviytymistä, kun sen kirjotit johonkin

kestovaippailusta on ollu puhe... veikkaan ettei musta oo sitä pyykkivuorta pesemään, kun sitä nyt jo tulee ihan kamalan paljon.. et kerttiksillä mennään tämänkin vauvan kanssa :)

imetystyyny kuulostais mukavalta, mut en tiiä hommaanko sitä itelle... jos sitä jossai pääsis kokeilee nii varmaa olisin jo menossa ostamaan, mut ainaki reilu kolmisen vuotta sit pärjäsin oikein hienosti ilmanki..

sit en muistakkaa mitä muuta piti kommentoida :LOL:
no palaan myöhemmin kirjottaa lisää... nyt laittaa tytölle vaatetta päälle ja taijetaa lähtee vähä shoppailee =) kummitytöllä on ekat nimpparit vklp ja sit serkun poika täyttää 1v ja sit englannissa asuva kummipoika tulee vklp käymään niin täytyy varmaan sillekki jotai pientä kivaa ostaa, ku viimeks tosiaa oon sitä nähny heinäkuun alkupuolella..

palataan :wave:

äiskä ja taavi 15+0 (tasaviikot paukkuu ) :heart: muistan vielä ku vasta vähä aikaa sit oli viikkoja 5+jotain ja nyt on jo ton verra, yllättävän nopeesti aika kuitenki eteenpäi menee ;)
 
Loka
Heippis.
Oon nyt sitte tänään menossa lääkäriin. Soitin neuvolaan supistuksista ja kivuista ja th. laitto heti tänään ajan lääkärille tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen :/
Jännittää niin paljon. :(
Maanantaina siivoilin kun tytön synttärit on tulossa ja siitä aiheutu tosi inhoja supistuksia mitkä helpottu sit kuitenkin levolla. Eilen niitä tuli myöskin heti kun vähääkään jotain "rasittavampaa" teki ja sen lisäks kun autossa istuin niin poltti alaselkää ja alavatsaa tosi inhottavasti. Nyt sitte jännitetään mikä on tuomio :(
Sairaslomalla oon pahoinvoinnin takia ollu neljättä viikkoa ja nyt kun se on kokonaan ohi ( huimausta ja lievää väsymystä lukuunottamatta ) niin tulee heti uusia ongelmia :(
Tää on ollu niin paljon rankempi raskaus alusta asti kun tuo esikoinen. Sitä vaan "odotin" eikä ollu mitään ongelmia. :(
Sellasta tänne siis.

Loka ja Tirriäinen 15+5 :heart:
 
Myymä laitoin sut ja pienokaisen nyt tonne listaan :heart: .
Ihanaa kun jaksat tulla meille kertoon voinnistas! :hug: :hug:

Jos on joku muu joka on meidän ryhmän joutunut jättämään ja haluaisi nimensä tonne enkelivauvalistaan ni ilmottakaa mulle niin laitan!

Loka mua kanssa edellispäivänä vähän supisteli ku innostuin siivoon ihan urakalla, masu meni muutaman kerran ihan kivikovaks ja selkä oli vielä eilenki ihan kipee. Mut supistukset ei ollu mitään kivuliaita, enneminki niin et vauveli siellä ilmoitti et rauhotu vähän äiti!
Tuuthan sit kertoon mitä lääkäri sanoi.

Imetystyynystäki ollu paljon juttua ja oon Äiskä äiskän kanssa samoilla linjoilla et oon selvinny ilman aikasemminki enkä aatellu sellasta nytkään ostaa. Sit vielä kun ei tiedä kauan sitä maitoa mahtaa tällä kertaa tulla riittävästi ni tuntuis tyhmältä ostaa se vaan muutamaa viikkoa varten. Esikoista imetin 4kk ja kuopusta vaan 3 viikkoa kun meidän neiti joutui sairaalaan ku oli 3 vkoa enkä päässy imettään niin usein ku ois ollu tarve ni se maidontulo tyrehty sit siihen. Nyt ois kyllä tarkotus imettää ainaki puolivuotiaaks asti mut sitä ei voi kukaan ite päättää kauanko sitä maitoa riittää.

Vauveli on alkanu monottaan mua ihan urakalla... Eilen oltiin anopin luona ja kun sinne ajettiin (yli tunti) ni sain pikkusen monosta ihan koko ajomatkan, ja sama jatkui kotimatkalla. Ihanaltahan se tuntui ja toivonki et noi liikkeet alkais tuntuun päivä päivältä paremmin :heart: ! Mulla on istukka takana ni ei oo sekään vaimentamassa iskuja!

Oonaliina mullakin ajoittain tota ärsyttävää päänsärkyä, mulla ei ainakaan hemppa alhanen et en tiedä mistä sitten vois johtua. Kerro ihmeessä mitä neuvolassa sanottiin!

Hexodus mä odotan kanssa ihan innolla joulua :xmas: :xmas: !
Aatelkaa miten isot masut meillä on sitten jo =) . Ja samaa mieltä oon kanssas siitäki et aika on menny tosi äkkii, vastahan sitä sen plussan tikkuun sai! Hyvä niin, mulla ainaki sellanen olo et sais olla jo maaliskuu ni näkis millanen pikku tulokas sieltä tällä kertaa maailmaan putkahtaa!

Eipä mulla muuta, jos unohdin kommentoida jonkun juttuja niin anteeks :ashamed: , kaikki oon kuitenki lukenu ja ainaki mielessäni kommentoinu!

:heart: :Ninni ja Kultsi 14+3 :heart: :heart:
 
Loka
Juu, mieskin on toppuutellu että mamman pitäis pikkasen rauhottua mutta ku ne synttärit tosiaan painaa päälle ja paljon on tekemistä ni eihän sitä malta vaan oleilla. :/ Ja mie tykkään järjestää asioita :D
Nyt jos lääkäri sanoo että pitää rauhottua niin sitten toki tottelen =)
Tulen ilmottelemaan kuinka käy. Onneksi veljeni, tytyn kummi, pääsee neidin seuraksi lääkärikäynnin ajaksi niin ei tarvitse ottaa tuota termiittiä sinne mukaan. =)
Jännittää niin että massukin on sekasin :whistle:
 
Tervetuloa uudet LauraN ja Tilli!
Kiin, kyselit poistatko mut helmikuun listalta. Sinne kirmasin alkuinnolla, kun ultrassa LA siirtyi, mutta en raaskinut jättää tätä listaa, kun täällä nämä ihmiset ovat jo jotenkin tuttuja :heart: Olen sitten tosiaan käynyt helmissä satunnaisemmin. Ai niin ja olen melkein 100% varma, että jos kaikki menee hyvin, synnytys on edessä vasta maaliskuun puolella =)
Musta on huippua, että jaksat Myymä käydä täällä kertomassa kuulumisiasi. Minä ainakin haluan tietää niitä edelleen, ei maalisvauvasi muuttuminen maalisenkelivauvaksi sitä yhtäkkiä muuta.
Gallupeista, että ilman muuta haluan ainakin yrittää alasynnytystä. Ekan kohdalla kun ei ole vielä omakohtaista tietoa siitä, miten kamalaa se voi olla :D Niin ja imetystyynyt toivon saavani lainaan, ja aion käyttää sekä kesto- että kertakäyttövaippoja. Ihan sen mukaan, miten onnistuu vauvan kanssa sitten. Olen kuullut kehuttavan bambuvaippoja (paitsi kuivuvat turkasen hitaasti) sekä kuorivaippoja. Harsot ilman kuivaliinaa on jotenkin niin kovin märän tuntuisia heti pissin jälkeen, et luulisi niiden ärsyttävän ihoa! Kokemusta on siis ainoastaan toisten lasten hoidosta, kun omia ei ole, eli en ole pro näissä jutuissa :p
Tulipahan romaani. Hyvää päivänjatkoa kaikki maalismasut!

skog 17+2.
 
Moi vaan kaikille! :wave:

Yö on nukuttu niin huonosti taas, huonommin ku edellinen yö. Nukuttiin tunti kerrallaan ja sit huudettiin vähintään puol tuntia. En vie häntä tänään hoitoonkaan ja mennään lääkäriin 14:30, toivottavasti on niitä hampaiden tuloa eikä mitään vakavampaa :'(

Kamala toi nipun lääkäri: 'anteeksi, unohdin että olette raskaana' :eek:

Mä just mietin et ku ei oteta ä-pakkausta ni sillä rahalla haluun ainaki ostaa sen imetystyynyn! Ja jos ei imetys kestä kauaa ni ei haittaa ku se tyyny on muutenki niin mukava :D

Tervetuloa tilli :flower: Mulla on laskettu 15.3. ehkä nähään kättärillä? ;)
Ne doppler-laitteet tais olla tälläsestä kuin: kuuntelevauvaa.fi? Ite en oo tilannu mut kävin kyllä ihailemassa. Mies sano heti ei :kieh: Mut veikkaan kans et mulleki tää laite olis ehkä tuonu enemmän huolta vaan..
Ja esikoisen liikkeet tunsin vasta viikoilla 18-19 et älä kuitenkaan huolestu jos et vielä tunne liikkeitä!

Mulla ei pahemmin päätä oo särkeny mut autossa tulee melkeen heti huono olo ja välillä tulee huimauskohtauksia.. En sit tiiä mistähän nekään johtuu..

Lokalle tsemejä lääkäriin!

Ja täällä kans yks joka ihan tosi innolla odottelee jo joulua!!! Lahjojakin jo mietin ja aletaan varmaan niitä kohta jo ostelee :xmas: Mä oon niinku niin jouluihminen!

Loppuun vielä myymälle hirveesti voimia jokaseen päivään ja yhdyn moneen muuhun että taivaalta löytyy varmasti se yks kaikista kirkkaampi tähti :)

Suvitus+poika 14+4
 

Yhteistyössä