~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

myymä :hug:
olen huhtikuisista mutta lukenut myös "ahkerasti" km puolta (vaikka tässä olotilassa se varmaan on virhe sillä mielikuvitus käy laukkamaan).
olet mielessä ollut sillä itse kanssa helmikuussa jouduin synnyttämään rv 13+ vauvan.
ikävä on vieläkin ihan hirmuinen, mutta muista antaa aikaa itsellesi.
pikku hiljaa tuntuu paremmalta vaikka sitä ei koskaan varmasti unohda. :ashamed:
todella lämmin osanotto teidän perheelle pienestä enkelistä, saat laittaa yv:tä jos siltä tuntuu.
tuntui hetken kun olisin omaa helmikuutani elänyt kanssasi. :ashamed: :hug:

*anteeksi jos tuppauduin teidän "reviirille"* :|
 
Hexodus osaanotto teille esikoisen menetyksestä. Siinä olet kyllä aivan oikeilla linjoilla, että luonto hoitaa kuten parhaaksi näkee. Välillä sitä vaan haluaisi olla kaikkivaltias ja hoitaa asiat toisin. Eihän niille kuitenkaan mitään voi vaikka kuinka haluaisi.

Ninni78 ihanalta kuullostaa nuo monotukset. Kovin niitä jo odottelen. Mulla on istukka etuseinässä, joten se taitaa vähän vaimentaa liikkeitä.

Ja joulusta. Minä olen myös ihan täysin jouluihminen. Eilen törmäsin joulukoristeisiin vaatehuoneessa ja aloin jo innosta puhisemaan. Ehkä ihan vielä en kuitenkaan niitä esille ota. Saas nähdä miten tänä jouluna järjestetään sukujuhlat. Parina viime vuotena olen kutsunut vanhempani, appivanhemmat, mieheni ja minun sisarukset lapsineen meille syömään ja viettämään aattoiltaa. Välttämättä nyt se ei onnistu. Pelkään niitä supistuksia, jos alan kovasti touhottamaan. Kohtu on ehkä niin heikko, ettei supistella pahemmin saisi. No, toivotaan ettei niitä supistuksia ainakaan kovin aikaisessa vaiheessa tulisi. Toisaalta olisi ihan mukava päästä valmiiseen pöytään jouluna, mutta muilla ei oikein riitä tilat niin suurelle joukolle. Ei meilläkään ole kun 100m2, mutta huonejärjestys sellainen että hyvin on mahduttu kaikki 18 henkeä. Joskus haaveilen myös mökkijoulusta, mutta vielä ei olla sitä toteutettu.

No, nyt täytyy välillä jatkaa töitä

Oonaliina 14+0
 
myymälle kanssa täältä :hug: x tsiljoona !

"And it seems to me
you lived your life
like a candle in the wind
never fading with the sunset
when the rain set in

your candle's burned out long before
your memory ever will." <'3

-Elton John


nyt ei muuta vaikka kovasti on taas omassa navassakin tapahtunut,
palaan asiaan myöhemmin.

mama-L & Onni 14+6
 
Myymälle :'( :hug: :hug:

Täällä ollaan kipeäksi tulossa, viime yönä koski kurkkuun tosi paljon, ja aamulla kun nousin ylös niin meinasin pyörtyä. Koko päivän on ollut aika hutera olo. Meillä meni kuumemittari rikki, joten ei ole tietoa onko lämpöä, epäilen että vähän on. Ei oikein jaksa mitään kotitöitä tehdä, onneks tein eilen ison kattilan nakkikeittoo nii ei tarvii ruokaa tehdä kun olo on tämmöinen. Aattelin heittäytyä sohvalle pitkälleen lueskelemaan vauvalehtiä ja torkkumaan.

:wave:

Heidi ja masuasukki 15+5 :heart:
 
Loka
Lääkärissä käyty.
Kohdunsuu on kiinni.
Kohdunkaula ( onko se sen niminen ku en muista ? :ashamed: ) on kiinteä mutta jäljellä vaan sentin verran. Esikoisesta taisi olla loppuun asti sen kolme senttiä ja tästäkin ihan alussa oli se kolme senttiä.
Siitäköhän ne kivut on sitte johtunu.. se jäi jotenkin epäselväks.
Rauhallisesti pitää ottaa ja levätä tarpeeksi. Mutta mitään hälyyttävää ei kuulema ole.
Sairaslomaa jatkoi mitään kysymättä ( siis kysymättä että kokisinko sen edes tarpeelliseksi ) kahdella viikolla. :snotty:

Miten teillä muilla on tuo kohdunkaula tässä vaiheessa ollut ? eikös näillä viikoilla ole normaali neuvolalääkärikäyntikin ?


Ainiin, ja lääkäri kun kohtua kokeili vatsan päältä niin sanoi tuntevansa vauvan liikkeet :heart: Eli oikeassa mies oli kun yksi ilta sanoi tuntevansa ne =)

Loka ja Tirriäinen 15+5 =) Onnellisena =)
 
Ei ollut intuition oikeassa! aivan mielettömän huojentava kokemus ultrassa.
Voice melkas ihan hulluna massussa, heitti kuperkeikkaa ja hikkas saman aikaisesti. =) Syke 165. niskaturvotus 1,6mm. selkäranka ehjä, mahalaukku mahaontelossa. päästä erottui, kaksi ehyttä aivolohkoa. ja mitta tasan 6cm joka vastasi täysin viikkojani 12+3.
Iskä tiputti muutaman onnen kyyneleen kuvat näkiessään, minä vasta autossa.
Nyt jos koskaan on huojentunut, onnellinen olo. Odotusaulassa sanoinkin Miehelleni, että jos nyt on ultrassa kaikki hyvin, niin lupaan etten ikinä enää jännitä/pelkää. ja näin teen.
aurinkoista päivää kaikille odottajille, minä lähden nyt töihin!

ps. voin laittaa kuvaa myöhemmin, mikäli osaan.
 
aika karua.. kerroin tänää kaverille et missä sivulla mä täällä käyn ja se sit löys mun nimimerkin.. no ei ollu vaikee ku ties LA:n ja sit oon ainoo joka synnyttää sinä päivänä Jyväskylässä..

no tuolla jossai vaiheessa kerroin sit siitä kirkon varaamisesta ens syksyks... jäin kiinni :LOL:

terkut vaan tiialle, jos ja kun luet tätä ;) :wave:

et semmottii tällä kertaa :D
 
Äiskä äiskälle: Jos nyt tämän kerran kävin lukemassa sun jutun :whistle: En kyllä jatkossa en.. :p Sainpahan tietää noin tärkeän asian, vaikkakin tätä kautta!! Sore, nyt hääsivuille surffaan :x Ps. Kyllä hyvän asian puolesta saa intoilla! :heart: :heart: :heart:
 
Loka: Mulla oli kohdunkaula rv12 2,5cm. En tiiä mitä sen sit pitäis olla..

Työkaveri oli käyny rv 23 3d/4d ultrassa. Esitteli töissä sitten kasvokuvia! Aika tarkat kuvat olivat, mutta ei mielestäni niin hienot mitä on jossain netissä nähnyt.

Päänsärky edelleen vaivana. Panadolia kuluu ja niskoihin oon laittanut ice poweria kun ei meinaa pää kääntyä. Tars varmaan varata joku hieroja... Niin ja lisäksi olen saanut myös flunssan mitämoni muukin täällä tuntuu sairastavan. Soitin tänään suosiolla töihin ja pidän huomisen vapaata.
Sain siirrettyä neuvolan. Ois sitten tasan viikon päästä.

riksu + lätty rv 15+1
 
tänään töissä mittasin verenpaineen kun oli aikaa ja sain parilla eri kerralla aika huikean alhaiset paineet, alimmillaan 92/75 joten ihmekös kun huippaa ja mitään ei jaksais paitsi olla vaakatasossa aina kun mahdollista! Lisäksi hengästyn lähes tyhjästä ja pulssi nousee pilviin :kieh: Onko kellään samanlaista ongelmaa??? Kaiken tämän lisäksi vielä jatkuvat päänsäryt jota nyt on ollut 3vk...että kun jostakin oireista päässyt niin uusia tullut tilalle!!! Pitäs varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä lääkäriaikaa, mutta en ole nyt JAKSANUT sitäkään tehdä.Päivät vaan hujahtaa ja yritän tehdä vaan kaikkein pakollisimmat asiat eli käydä siellä työharjottelussa ja niin empä sitten paljon muuta :(
Dobbleri ei tullut tänäänkään vaikka niin odotin,mälsää!
 
Heipsan =)
Mä olen taas taustaillut vaan jonkin aikaa, ei ole vaan jaksanut kirjoittaa, kummaa laiskuutta :eek:

Kalenteri, meillä on näköjään ultra taas samana päivänä, jos en väärin muista niin varhaisultrakin oli.. vai muistanko?

Hienoja vauva masuja oli jo kuvattu. Mekin kuvailtiin eilen kun tuntuu et kahden viikon aikana masu on oikein pulpahtanut esiin. No suurimmaks osaksi toi on kyllä ihan läskiä mutta siitä on tullut ihan eri muotoinen :LOL:

Mäkään en muuten ole oksentanut kertaakaan.. paha olo on kyllä ollut usein mut menee syömällä ohi. Josta päästiinkiin siihen että painoa on tullut.. hmm viimeks kun vaakalle uskalsin niin 4kg oli tullut lisää sitten ensimmäisen neuvolan :ashamed:
ja yölliset vessassa rampaamiset on selvästi vähentyneet. Enään ei tarvitse käydä kuin kerran tai kaks!!

Synnytyksestä sen verran et en oikein tiedä edes mitä odottaa kun on esikoinen kyseessä, mut ei se mua ainakaan pelota. Pikemminkin odotan sitä innolla :) taidan olla vähän hullu :LOL:

Unista oli josain vaiheessa puhetta. Mä olen kanssa nähnyt ihan outoja unia jo monta yötä. Tässä yks yö ystäväni oli muka raskaana ja maha oli jonkun syyn takia syväjäädytetty mut ei siitä ollut mitään haittaa kun lapsihan alkaa taas kehittymään sulatuksen jälkeen!!!! siis tosi Friikkiä!!!!!! Juu ja seksiuniakin olen nähnyt..huh huh!!!

Mut nyt saunaan, vaikka en siellä pystykään olemaan kuin n.3min....
 
Heippa! Anteeksi nyt tunkeutumiseni tänne teidän puolelle, kun kuitenkin olen huhtikuun alun odottajia, mutta Joannalle vastatakseni :) Tulehan takas myös tuonne huhtiksiin, joohan? Sullakin siis np maanantaina? Niin, taisi olla tuo aiempi ultra myös samana päivänä. Kuulostaa paljolti minulta tuo kirjoittamasi muutenkin: painoa taitaa kertyä (en ole kyllä punninnut mutta nälästä päätellen) ja synnytystä (siis täysiaikaisen lapsen) odotan innolla. :) Jatkellaan tuolla meidän puolella :wave:
 
Imetystyynystä ootte paljon puhelleet...
Pakko tulla hehkuttamaan, mitä äitini ja siskoni olivat ostaneet Tukholmasta tuliaiseksi minulle: vaaleanpunaisen Barbababa-tyynyn, jota voi mainiosti käyttää imetykseen.
Aivan ihana :heart: Ja mulla edelleen vahva tyttöolo :D .

onnellisin terkuin pikkuvaemo ja -kakkonen 13 ja risat
 
sain tänään kuulla et mut irtisanotaan koeajalla et se siitä työpaikasta, hirvittää, kauhistuttaa ja pelottaa millai selvitään. Remontit kesken. Voi että oon itkeny silmät päästäni :( Just saatiin kuopukselle hoitopaikka ja hän siellä hyvin viihtyy. Nyt sekin täytyy lopettaa, eipä ole jatkossa varaa. Vuosiin en ole työttömänä ollut ja raskaus on kumminkin jo niin pitkällä et uuden työpaikan löytyminen nyt on ihan mahdotonta. :'(

hope08+NyytiTyllerö 13+6
 
kiiitos tervetulotoivotuksista!

neuvolassa tänään eka lääkärintarkistus. kaikki ilm ok. kohdunkaulaa 3cm mikä kuulemma se "normaali" pituus kun ei vielä kohdunsuu ole yhtään kehittyny synnytystä varten, myöhemmin lyhentyy, en tiiä nitä 15 viikolla ylneesä on, nyt mulla 13+1. vatsakipuja ei juuri lääkäri kommentoinu vaikka kysyin. nytkin tuntuu polttoa alavatsalla... hoidon sain kuitenkin pimppatulehduksiin. ja pissa tarkastetaan kun oli proteiinia vähäsen.

tutteli: onko sun Hb katottu vähään aikaa? voisko päänsärky ja hengästytys johtua sen mataluudesta? ei kivalta kuullosta tommonen huono olo, kannattaa varmaan mennä lekuriin!

suvitus: kiitos vinkistä doppler tilauksen suhteen. Kuitenkin teidän varoituksen sanat ehkä paikoillaan, ehken mäkään uskalla laitetta hankkia kun koko ajan olis tarkastamassa ja miettimässä et onko syke hyvä vai ei.. :/

joulusta :xmas: . kovasti odotan! Mies ei yhtään tykkää joulusta mutta mun mielestä on kiva ostaa lahjoja, syödä jouluruokia ja olla perheen kesken. siinä on vaan oma fiiliksensä jonka saa kokea kumminkin vain kerran vuodessa.

aikaisempaan finnikeskusteluun viitaten: kukkia naamassa enemmän ku teininä! ja selässä missä mulla ei niitä oo aiemmin koskaan ollu. Mut hiukset tuntuis tykkäävän tästä "rasvaisuudesta", on kiiltävät ja hyvinvoivan oloiset :) mites teillä? olin just tänään kampaajalla ja puhuttiin raskauden vaikutuksesta hiuksiin. se kokemus oli et yleens hiukset voi permmin rskausaikana ja sen jälkeenkin kuulemma asiakkaiden mielestä. joillakin kuulemma hiukset kihartuu ja kampaajan mielstä munkin tukka oli kiharampi ku yleensä. oon myös kuullu et hiustenväri vois muuttua raskausaikana mut sitä kampaaja vähän epäili. :p

tilli+tyyppi 13+1
 
No niin. Eilen kävin tuolla sokerirasituksessa. Nyt jännittää...että pomppaavatkohan korkeallekin. Mä kyllä itse huomaan kun ovat matalat...tulee nimittäin aivan älyttömän huono olo...ihan kuin krapulassa muistelisin (en oo tosin kärsinyt siitä varmaan 10 vuoteen :LOL: ) Eilen illalla pääsi repsahtaaan sokrut alas...ja olo oli sen mukanen. Hyvä, että pystyin duunista kotio ajamaan. Piti pysähtyy huoltsikalla ostamassa banaani ja mehua (mulla on yhdensuuntainen työmatka melkein 70km). Kääk kun jännittää...no klo 11 oon viisaampi. Niin ja jos nyt ei´vät oo sokrut korkeet niin 25 vkolla uusiin testeihin...se on muuten sikapahaa se sokerilitku mitä pitää juoda...melkein kolme pikkusta muovimukillista...Tulihan taas hehkutettua :LOL:

Onks täällä ketään muuta, joka asuu in the middle of nowhere...elikäs maalla...me asutaan 27km päästä lähimmästä "citystä"...ja melkein 50 km päässä isoista supermarketeista (prisma, cm). Onhan tässä maalla asumisessa hyvät puolet, mutta joskus kaipais seuraa lähemmältä. Aina joutuu autolla rullaamaan, kun tässä ei oo mitään lähimaillakaan. Lapset on kuitenkin onnellisia...luonto lähellä. Kuvitelkaa, että mä poimin tossa loppukesästä lakkoja meidän omalta takapihalta ;)

Ai niin ja eilen kuulin :heart: äänet neuvolassa, kun terkkari ihan ylläriks kysy, että tahonko tulla kuunteluttamaan (odottelin siinä niitä sokeritestejä aulassa...ja sillä oli kait vapaata aikaa). Ekaks ei meinannut saada kuulumaan...mutta mä sanoin sille, että potkiskelee paljon ylempänä, kun mitä se sillä anturillaan paineli. Ei voi vielä tuntua liikkeet...sano se terkka...ja arvatkaapa kuka tiesi mistä äänet kuuluivat...mä ite...hurraa!!! Niin ja jos kerta toisen lapsen kanssa tuntee liikkeet aiemmin kuin ekan kanssa...niin kuka on tutkinut, miksei 8. lapsukaisen liikkeitä vois tuntee vieläkin aiemmin :D

Joku kyseli tuosta kohdunkaulan lyhentymisestä. Usein ekassa raskaudessa se kohdunkaula pysyy pitkäänkin. Mun mielestä siitä ei kannata olla huolissaan...sillä mulla on aina kadonnut jo vaikka kuinka paljon ennen laskettua-aikaa...viimeistään puolivälissä...kohdunsuu on tärkee että se pysyy mahd. pitkään kiinni...voihan se pehmetä (varsinkin uudelleensynnyttäjällä). Sitten jos kohdunsuu on auki, niin ei saa enää esim. lähtee uimaan...tulehdusriskin takia. Mulla on ollut jostain 34 vkosta aina kohdunsuukin auenneena...mutta kaikki mun vauvat on siitä huolimatta olleet täysaikaisia 37-39 viikkosii...eli no worry!

Meillä kans odotetaan joulua. Pitäis alkaa joulusiivoomaan varmaan jo nyt, niin ois jossain kuosissa sitten jouluna...viime vuonna pesin saunaa viel jouluaattona...jos tänä vuonna hiukka aiemmin (meil on tosin sauna rikki...kun kiuas pamahti...ja ostettiin uus tilalle, niin kun on vanha talo, niin ei piuhat sovikkaan enää uuteen kiukaaseen...joudutaan sitten repimään seinät auki...että saadaan uudet piuhat seinän sisään...tuli sitten vähän isompi remppa)

Ääh...viel pitää odottaa 2,5h...ennekun tietää noi soksut...ääh...malttamaton :/

Mamma Muu + Mulperi 14+ (niin ne viikot vierii...)
 
Kävin lääkärissä, eikä se sanonu tai tehny mitään. Kyllä kannatti jonottaa 45 min ja maksaa 11?. Ei tää mahakipu nyt hellitä. Jatkunu siis sunnuntaista asti. Nuha onneks on menossa ohi. :snotty:
soitan tänään TAAS neuvolaan ja vaadin sydänääniä. Ei voi olla miettimättä, että joku on pielessä. :(

Sori, mä en nyt jaksa kommentoida muuta. Ahistaa tää olotila ja huoli.

Rhea ja kupru 15+2
 
Huomenta!

Rhea millä tavalla sun maha on kipee? Ja onko koko ajan vai ajoittain? Mullakin välillä vihloo ja repäsee mut uskoisin kuitenki et on ihan normaalia. Näillä viikoilla oireiden kuuluukin "hävitä", yöpissiminen on mullakin vähentyny, johtuen siitä että kohtu nousee nyt ylemmäs, pois virtsarakon päältä painamasta. Toivottavasti pääset neuvolaan kuunteleen sydänääniä niin saisit vähän mielenrauhaa.

Tänne ei mitään ihmeellistä, töihin pitäis puoliltapäivin jaksaa raahautua... En millään malttais oottaa et pääsis jo mammalomalle!

Kohta onki jo lokakuu ja saadaan taas uus pino! Ja masut senku kasvaa =) !

Eipä mulla muuta, palailen töistä asiaan...

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 14+4 :heart: :heart:
 
Voijee mikä aamu!

Ensin heräsin ihan hirveeseen painajaiseen että mun elämäni virhe ex-poikaystävä oliki tän lapsen isä ja mun avomies ei muka tienny koko raskaudesta mitään ja sit mä siinä sitä ihmettelin "et mitä, eksä muka muista ku mä rupesin juomaan sitä alkoholitonta KALJAAKIN siksi kun oon raskaana." :LOL: Ja se oli ihan että täh, kiva kuulla hei! jepjep...

Sit alko kauhee jysärimigreeni, en saanu aamukahvia ku maito oli loppu kotoo, kiireellä töihin ja äsken jysähti kopiokone lakkoon, nyt kestääki sit huoltomiehellä tulla... Kaikkee tämmöst pientä kivaa ja kello ei oo ees yhtätoista.

Eilen en päässy joogaankaan kun meni ihan reisille kaikki mun hienot aikataulut, ylitöitä töiden perään... Vähän paha se nyt on lääkärinavustuksesta vaan lähtee lätkimään.

Ja nyt mä meen oottaa sitä herrasmieskorjaajaa, ja koitan saada jotai hyödyllisempää aikaseks. :D

mam-L & Onni 15+0 !
 
joulua myös täällä odotellaan innolla.. tosin mä oon sillee aina päässy suht helpolla sen suhteen kun porukoilla ollaan käyty saunassa ja syömässä ja pukkikin on tullu aina sinne, eli ei kotona tarvii sillee hirveesti rehkiä ( ja vielä ku pääsee valmiisee joulupöytään :whistle: )
mut joulukuusi silti on kotia tuotu ja kyl mä joulusiivoukset oon tehny ja sit tietty lahjojen hankkiminen.. joka yleensä alkaa mulla jo lokakuussa :LOL: eipä tarvii kaikkia kerralla hankkia ku ei tuota rahaa meilläkään päin puussa kasva...
onneks mulle tuli 900e veronpalautuksia :D tuntu oiikein mukavalta edellisvuoden 20egeen ja sitä edellisvuoden 280e mätkyihin verrattuna =)
eli enköhä mä saa lahjat tänä vuonna ostettua... tosin remppa meillä edelleen kesken (taitaa olla ikuisuusprojekti, niinku jokaisella joka vanhassa omakotitalossa asuu)
et kyllä sitä rahanmenookin on..

ihanaa niitä kynttilöitä joka paikkaa laitella ja kyntteliköt ikkunoihi.. sit jouluvalot ulos, joulukuusi sisälle, tavarat ehkä 5min paikoillaan siivouksen jälkeee :LOL: kunnes neiti neljä vee taas alkaa majojaan rakentelee.. niinku tälläkin hetkellä tekee, kaikki sohvatyynyt ja viltit on tuossa levällään :LOL:

no juu.. ei tässä mitää järkevää asiaa tunnu olevan, taijetaanpa lähtee käymää jossai... heipsis..

äiskä ja taavi 15+1
 
Pää parka ihan sekasin ja tarttis ruveta noita juoksevia asioita hoitaan,ekaks työkkäriin. :/ äsh, en jaksa masentua yhden työpaikan suhteen. Niinkuin mies totesi ettei tästä voi seurata muuta kun konkurssi :kieh: voishan sitä pahempaakin tapahtua. Säästö linjalle täytyy ruveta. Onnesta suurin osa lapsien talvivaatteista on jo hommattu..

Hope08+NyytiTyllerö 14

:heart:
 
Niinkuin jo arvata saattoi...niin sokerit olivat todella reippaasti koholla. Neuvolatäti sano, että ottavat yhteyttä äippäpolilta tänään...että insuliinia joutuupi taas pistelemään...no vauvan ja itteni parhaaks tiijän...mutta...sitten en taas saa vauvaa heti vierihoitoon...ja joutuu mahdolliseen sokeritippaan...nyyh. No ainakin ultrataan tiheesti tänkin raskauden aikana...eikä mee ainakaan yliaikaseks (käynnistys viim. vkolla 38)...et maaliskuun alkukuun vauva tulee Mulperistakin.

Rhea mullakin on maha julmetun kipee kokoajan. En osaa oikein paikallistaa, kun tuntuu että kipu on koko mahan alueella...ei pelkästään kohdun tai ylävatsan. Neuvolassa eivät kuitenkaan oo huolissaan...kannattaa käydä kuunteluttaan niitä sydänääniä, niin saat itselles mielenrauhan. Näin ävi ainakin mulle eilen.

papagena tää varmaan tuntuu siks niin korvelta, kun meidän kylil ei oo lähikauppaa...kauppa-auto tosin ajaa, mutta valikoima on tosi suppee ja hinnat huimat. Joskus käydään pahimpaan hätään ostamassa maitoo...muuten kyllä ajellaan aina se 27km abc:lle (se on meidän lähikauppa). On kyllä tuolla "cityssäkin" kalliimpaa, kun noissa suuremmissa marketeissa. Laskin tuossa männävkolla, että noin 12e oli edullisempi ruokakori, kun kävin prismassa (vertasin s-marketin ja prisman kauppakuitteja) Monissa tuotteissa oli useiden kymmenien centtien hintaerot...et kyl siinä säästä matkarahat ja vähän extraakin, kun viittii ajaa tuonne vähän kauemmas. Vaikka oikeesti tietty pitäis kannattaa oman kunnan kauppaa...mut kun ei olla mitään kroisoksia...centinvenyttäjii pikemminkin.

No se voipi olla, että mä en enöö töihin mee...eli saikulle jäisin. Viimeks kun olin insuliinilla, niin lääkäri määräs mut tosi varhain saikulle. Pitää kuiteski syödä parin tunnin välein...eli elämä pyörii seuraavat 6kk pelkästään ruuan ympärillä :LOL:

Mamma Muu + Mulperi (onpas meistä tullut ahkerii palstailijoita ;))
 

Yhteistyössä