~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Loka
Moikka! :)
Meillä taas täydet viikot paukkuu =) 16+0 eli seittämästoista viikko lähti jo käyntiin, niin se aika vaan menee =)

Eilen ei oikeen supistellu, ihanaa =) Mut sitte tulikin hirveet huimauskohtaukset illalla :eek: Olin kaupassa ja ku lähdin kävelemään ni silmissä sumeni. Pakko oli käydä käytävälle kyykkyyn etten suorilta jaloilta kupsahda :/
Ja sama jatkui kun istuin autossa, kotona ja näköjään jatkuu tänäänkin. Toissapäivänä vasta verenpaineet mitattu ja ne oli ok. Alhaset, mut niin miulla on aina. En tosiaan tiedä et miten mie jaksan tän kaiken |O Yksi oire ku häviää ni jo puskee toista oiretta perään |O
Nyt tuntuu että töitä ei varmaan tuu enää tehtyä ennen vaavin syntymää vaikka niin olinkin kuvitellu. Tuo rasitus kun aiheuttaa kipuja ja supistuksia, nyt ku en oo rehkiny eilen enkä tänään , enkä nostellu/siirrelly painavia tavaroita ni ei supistakaan.

Kuitenkin kun tarkotuksena ois ettei toi kohdunkaula tästä enää lyhenis ku vasta ihan lopussa :D Ettei sitte pääse vaikuttamaan kohdunsuuhunkin noi supparit. Parempi kai ottaa rennosti.

Mein esikoisella on neljä kummia, miun kaksi ystävää, miehen veli ja minun veljeni. :heart:
Tälle toiselle tulee myös neljä kummia. Serkkuni miehensä kanssa sekä miehen setä vaimonsa kanssa :heart:
Kaikki neljä innoissaan odottavat tulevaa =)

Kai mie nyt sitte sen imetystyynyn haluan :whistle: Kun on kehujakin saanu =)
Ootteko työ jo miettiny et minkälaista vaatetta pitäis vaaville olla kun kotiutuu sairaalasta ?? Mie oon jo vähän pähkäilly ku tää neiti synty lokakuun alussa niin vaatetus oli ihan erilainen mikä tällä toisella pitää olla joka syntyy helmikuun lopussa :/ Sillon voi kuitenki olla talven kovimmat pakkaset :/
Anoppi neulo esikoiselle villapuvun, -sukat, -lapaset ja -hatun ku neitiä ootin ja nyt ajattelin pyytää että joskos tälle toiselle neulois omat niin voivat sitten säästää omille lapsilleen =) Ja kun sitä villavaatetta tääkin tosiaan tarvii =)

Öööö, mitähän muuta sitte vielä ... :D

Ei tuu nyt äkkiseltään mieleen.

Loka ja Tirriäinen 16+0 :heart:
 
Ninni, kyllä minäkin oon syönyt mm. haukea ja kylmäsavulohtakin. Enkä oo mitenkään hysteerinen noiden kanssa. Salmiakistakaan mua ei sais todellakaan koskaan luopumaan, mutta toisaalta mun kannattaakin syödä sitä et saisin noi verenpaineet vähän nousemaan. :D Tuo mätiasia... Meidän kanssa joulua viettää yleensä enoni perheineen jonka vaimo just julisti mulle kesällä miten HÄN ON VIETTÄNYT KAKSI JOULUA ILMAN MÄTILEIPIÄ, VAIKKA TIUKKAA TEKI, KOHTA SE ON SULLAKIN EESSÄ... Ja se katto mua tosi pahalla silmällä jo sillon ihan alkuraskaudessa kun söin muutaman viikon miedointa nikotiinipurkkaa pahimpiin vierotusoireisiin. :| Niin ei huvita ruveta sen silmätikuks, ennemmin sit oon ilman. Mut jos ne ei tule niin sitten kyllä aion syödä ainakin yhden leivän. :LOL: Mun anoppikin joka on sattumoisin kätilö sanoi et onse nyt kumma ku hänki on 4 isoa ja vahvaa poikaa tehnyt ja kaikkea syönyt raskausaikana. Et ihan turhaa hössötystä suurin osa noista. Mut ei nyt tietysti tarvitse tyhmäkään olla ja jotain maksaa kilokaupalla vetää. :x
 
Tartutitte muhunkin ton joulun odotus kuumeen! Mä aion ainakin syödä vähän maksalaatikkoa joulun kunniaks ja paljon kinkkua! Muista joulusapuskoista en oikein edes välitä.

Kummeista Ei olla vielä päätetty. Kaksi tosi läheistä ystäväpariskuntaa on, mutta heillä molemmilla on jo useita kummilapsia... Mutta voihan sitä kysyä ja sanoa että ymmärretään kyllä jos kieltäytyvät. Yksi näistä ystävistä oli mukanani juhannuksena klinikalla, jolloin alkiot siirrettiin minuun. Sen takia erityisesti haluaisin hänen suostuvan..

Päänsärky ja nuha jatkuu.. Täytyy mennä jatkaan siivousta! Kellari ja pääkerros siivottu ja yläkerta vielä siivoamatta. Lauantaina ystäväperhe tulossa yökylään, joten täytyy suurimmat pölyt siistitä. Tänään olisi ohjelmassa 50v. juhlat. Mahdunkohan enää juhlamekkoon? Maha tars saada vielä pysyyn piilossa...
 
Unohdin eilen tänne puolelle kertoa tuosta masukivun tutkimisesta. Eli kävin sitten vielä neuvolassa eilen päivällä ja täti kyseli kaikkea, mutta selvyyttä ei syhyn saatu sen kummemmin kuin, että kai ne on kohdun kasvu kipuja. Eli aika iso kohtu tulee jos 5 päivää vaan kasvaa putkeen. :kieh: Mutta se sitten kuitenkin kuunteli vauvan syänäänet ja ne löyty nopeesti tuolta ihan alavatsalta. :heart: -syke oli 158. Eli sain hyvän mielen siitä, että vaavi on vielä hengissä ja kivunkin kestän silloin. Tänään onkin jo ollut parempi päivä sen suhteen.

Noista kummeista kyselin siksi kun mun molemmat siskot on vielä alle ripari-iän, miehen siskon kanssa en tuu lainkaan juttuun ja hän on muutenkin jotenkin suuttunut vauvauutisista ja on veljestään mustasukkanen. Miehen veli on 17 eikä mielestäni tässä vaiheessa sovellu kummiksi. Sopivat ystävät on tosi tiukasa, kun tuntuu, ettei kukaan ois sellanen kummi mitä toivon lapsilleni. :( Tosi vaikee valinta tulee.

Rhea ja jumpsukka 15+3
 
Eka koneellinen pyykkiä kohta pyöriny ja sit meen laittaa toisen.
Komppasin myös kellaria ja kävin tytön vaatteet läpi. Veljen vaimolle kaikenlaista vauvajuttua etsiskelin, heidän viikon vanha poikansa oli aivan mielettömän ihana :heart: Ja paljon pienempi ku muistin, ihan hävetti ku vein semmosia vaatteita jotka varmaan mee ku vasta jonkun ajan päästä. Miten sitä voikaan unohtaa kuinka pieniä ne on?? Mut tuli kyl semmonen olo et ei jännitä enää mikään yhtään ja vauva vaan mulleki heti :D

Lokalle:
Vauvanvaatteista kyselit, vaikea sanoa mitä kaikkea vauva tarvii heti alussa kun meillä on vauvanvaatelaatikoita vähintään 10 oottamassa eli tuskin tarvii mitään ostaa. Mut vähintään 56cm vaatteita kannattais olla ainakin muutama body, potkupuku ja lämmintä tosiaan, kun elellään talven loppua. Aiotteko ottaa ä-pakkauksen? Sieltähän tulee monet tarvittavat. Meiän tyttö synty marraskuussa, mut tosiaan meillä vaatetta tullu joka paikasta ni on vaikka jokaselle vuodenajalle :LOL:
En tainnu oikeen antaa hyvää vastausta, kuhan höpöttelen :whistle:

No jos sä riksu sanot että vedät maksalaatikkoa joulun kunniaks ni täytyyhän se sit munki :LOL:

Rhea, onneksi sait kuulla että vauvalla kaikki hyvin :heart:
Ja tosiaan mun pikkuveli on myös vasta 11v. kun aiotaan pyytää kummiksi, mut ajateltiin et se ois semmonen epävirallinen kummi ja muuttuis viralliseks riparin jälkeen. Mut tietääkö kukaan kuinka monta kummia pitäis sit VÄHINTÄÄN olla? Mietin vaan onko mahollista että teillä olis vaan niitä epävirallisia näin aluks tai jotain..

Suvitus+poika 14+6
 
Äääääääääääh, kirjotin jutut ja teksti katos |O

Eli papikselle kummeista vielä:
Joo pikkuveli on alle ripari-iän mutta tosiaan yläpuolella selitän että on aluksi semmonen epävirallinen kummi :) Mun veljen tytöllä on kaks kummia jotka ei kuulu kirkkoon eli eivät voi olla virallisia kummeja mutta ovat epävirallisia :D Ja pikkuveljen haluun ehdottomasti nyt kummiksi B)

Ja sit piti vielä mainita että mun isän veli sai pojan kesällä ja pojan kummeiksi tuli äidin vanhemmat eli pojan isovanhemmat. Koskaan ennen en oo tämmösestä järjestelystä kuullu mut mahdollistahan seki on jos ei muita vaihtoehtoja ja vanhemmat läheisiä =)

Suvitus+poika 14+6
 
kylläpä te jaksatte kaikki kamalasti touhuta ja laittaa! Mulla tänään vapis pitkästä aikaa ja vaivoin jaksoin alakerran siivota, imuroida ja mopata ja vähän pyykkiä pestä mutta yläkertaan asti en edes päässy kun jo alko heikottaa ja väsyttää :kieh:
Ollaan vasta keväällä muutettu tähän asunton ja kaikki on vieläkin laittamatta tai siis sisustamatta ja keskenerästä! Mitenhän sais puhtia, että edes jouluks sais kodin kuntoon ja tuntumaan kodilta???

Jumppaankin sain nyt hommattua lippuja, se paikka olikin liikkunen eikä liikkula jos jotakuta helsinkiläistä mamma jumppa kiinnostaa! Siellä oli lantionpohja jumppaakin ensi kuussa ja aion sinne painella mukaan.
Huh huh nyt hankkiman uikkaria huomista tallinan kylpyläreissua varten!


 
morjens!

kummeista Sen verran tiedän et ainakin yhden kummin(vai jopa kaks????) pitää olla "virallinen" eli rippikoulun käynyt ja kuulua kirkkoon. Epävirallisia saa sitte mun tiedon mukaan olla ihan rajaton määrä ku ei niitä mihinkään kirjoihin kirjata. esim tiedän et yhdellä on 7 kummia...
Me ei vielä olla kummeja päätetty. Sukulaisia ei haluta kummeiks ku esim sisarukista osa soveltuu ja osa ei ja sit tuntuis et seuraavan lapsen kohdalla olis pakko ne loput pyytää vaik ei haluis. Ja onhan niillä erityisasema kumminki täteitä ja setinä. Ystävistä siis valitaan. Ns parhaat ystävät eivät ole kovin lapsirakkaita joten vaikea päätös edessä.

ruuista ite oon aika hysteerinen kiellettyjen ruokien suhteen. lähinnä siis pelkään listeriaa ja toksoplasmaa kun voivat niin hankalia vaikutuksia aiheuttaa ja ihan sikiön kuolemankin. mutta vahingossa on silti tullu syötyä esim mozzarellaa kun en muistanu ettei sais. mut tärkeintähän noissa on se et ne ruuat on tuoreita ja kasvikset pestyjä. et ei kai liikaa stressiä kannata ottaa.

harrastuksista mammajoogaan ainakin haluaisin mennä. jotkut ilm ovat käyneet? kehtaako sinne mennä jo vaikkei mahaa näy? ja sit näin ilmoituksen mammamuskarista mikä kuulosti oudolta mutta ihanalta. siellä oppis ainakin kaikkia ihania tuutulauluja ja kuulemma sikiö osaa nauttia ja kuunnella. mut sit ku katoin netistä niin ei ilm tänä vuonna sitä järjestetäkään siinä paikassa. onko kellään tietoa järjestetäänkö Helsingissä tänä syksynä jossain vastaavaa????

tilli+tyyppi 13+3
 
Olipas paljon uusia juttuja, tämä ilta-aika menikin jo niiden lukemiseen :D Ihana lukea teidän kuulumisia, kun kotoa ei juurikaan raskaus-juttuseuraa löydy (kyllä mies toki juttelee jos sattuu kotona olemaan, mutta nyt on töissä kiirettä )! Nytkin tultiin saunasta, jossa ihasteltiin kasvavaa massua, vaikka lähinnä näytän tukevoituneelta (sivuille levinneeltä), ja kohdunpohja on jo melkein navan korkeudella :eek: Kuinka kauheen iso tästä tuleekaan...

Eilenillalla nukkumaan mennessä makasin mahallaan, ja ihan selvästi vauvojen liikkeet tuntui, yrittivät kai ressukat potkia itelleen lisää tilaa, mutta en ihan heti raaskinut kääntyä kyljelleen kun niin ihanalta tuntui!

Kummeista eli lapsella pitää olla kaksi luterilaiseen kirkkoon kuuluvaa kummia, lisäksi voi olla muuhun vastaavaan tunnustukselliseen kirkkoon kuuluvia virallisia kummeja. Muita kummeja ei merkitä kirjoihin. Meillä alkaa olla kaikki käytetty, ja nyt niitäkin pitää valita tuplaten. Ja saa olla samoja mitä muilla lapsilla.

Ruuista Pastöroidusta maidosta valmistettuja juustoja eli mielestäni mm Valion mozzarellaa voi syödä. Tai sitten kypsentää sen esim pizzan päällä, ja on muuten hyvää! Ja jostain juuri luin, että maksalaatikkoakin voi syödä kohtuudella, olikos se 2 krt kuussa.

Mutta nyt, kauniita unia!
 
Ihanaa, ihanaa! Tänään on mulla vika työpäivä tästä kuuden viikon rumbasta, ihan voittajaolo =) .
Ja flunssakin alkaa helpottaa hieman.

Joulua ootte monet jo alkaneet kaivata. Minäkin oon aivan jouluihminen. En ehkä sillä lailla, että kamalasti leipoisin ja höösäisin, mutta se tunnelma, tuoksut ja perheen kanssa yhdessäolo on upeaa.

Niin ja oon jo monta viikkoa syönyt lauantaiaamuisin riisipuuroa, ihan maailman parasta herkkua :p .

Ninni, en aatellut ottaa heräilyä tavaksi. Eilen heräsin, kun olin nukahtanut telkku päällä kesken bb:n ja toosa mölysi yksinään viideltä aamulla :LOL:.

Mukavaa lauantaita kaikille maalismasuille, tänään ainakin täällä etelässä on ihana päivä sytytellä kynttilöitä ja pysytellä sisätiloissa.

-pikkuvaemo ja -kakkonen 14+0 (jee, tasaviikot vaan vierii...)
 
Töissä ollaan, tämä päivä vielä ja sit 4 vapaata!
En tiedä mikä on selkään yöllä tullu mut on häntäluu ihan sikakipee, tekee tosi ilkeetä istua ihan normaalisti... Uimarenkaan päällä ois hyvä olla :LOL: :LOL:

Pikkuvaemo turussa on kans sellanen ilma et vois illalla vähän tuikkuja sytytellä. Koko viime yön satoi, nyt on harmaata ja tuulee. Aika ihana ilma jotenki! Mäkään en bb:tä eilen kattonu, nukahdin jo ennen kymmentä, laitoin digiboxin tallentaan jos jaksais tänään vaik kattoo.

Joulusta kans sen verran vielä et tykkään just samoista asioista ku Pikkuvaemo, eli tunnelmasta, tuoksuista ja perheen kanssa olosta. Lisäks sen rauhallinen ilmapiiri on ihanaa! Mäkään en kauheesti ite mitään joulujuttuja tee kun ollaan niin vähän kotona jouluaikaan, joudutaan niin paljon sukuloimaan ympäriisnsä, mut jotain joulusta kuitenki aina on, kyntteliköt ja kukkaset ja muuta juttuja. Joulukuusta ei meille koiran takia tule, ehkä joku tuijan tapanen mihin sais valot kuitenkin.

Nyt täytyy jatkaa hommia, palataan!

:heart: :Ninni ja Kultsi-Kirppu 14+6 :heart: :heart:
Huom! uusi nimi, Kirppu!
 
Nyt sitten olen virallisesti työtön. Miehen kans juteltiin et nyt en edes yritä töitä hakee kun äippälomaan ei montaa kuukautta ole. Hoidan kotona perhettä ja ennen kaikkea itseni henkisesti kuntoon.
Sain eilen selville et oma äiti on juorunnu raskausuutisen puolelle suvulle vaikka nimenomaan sovittiin et itse kerrotaan kun ollaan valmiita. :kieh: Siinä meni luottamus ja arvatkaas kiukuttaako :eek:

Aloitin eilen ottaan d-vitamiinia ja krauterblutsaftia, näkee sitten imeytyykö tuo rauta mulla. Mullahan on anemia ollu jokaisessa raskaudessa joten ihan omatoimisesti aloitin rautakuurin kun hemppa putos 118.

Kirppiksellä käväsin eilen ja mukaan tarttu äippähousut sekä vaaville kassillinen vaatteita :heart:

Kumpa tuo keli kuivuisi niin pääsis leikkaa nurtsin viimestä kertaa sekä istuttaa viimoset kukkasipulit maahan.
Pojan kans lupasin lähtee metsäreissulle heti kun sää kuivuu. Otetaan evästä mukaan ja kerätään sieniä ja puolukoita. =)

Hope08+NyytiTyllerö 14+2
 
Hei taas pitkkästä aikaan!

On ollut niin kamalasti tekemistä ettei oo kerinny tietokoneen äärelle kunnolla moneen viikkoon, joten lukemisetkin on jääny aika vähiin. Joitain aina yrittäny lukea ja pysyä mukana.

Kamalasti :hug: kaikille jotka ovat menettäneet pikkuisensa.

Täällä ollaan jo viikon verran sairastettu eikä loppua näy. Oikein meinaa v*tuttaa kun mitään mikä helpottais oloa ei saa syödä. Onneks illalla pääsee saunaan, toivottavasti se ees auttaa irrottamaan limaa kurkusta että henki ees kulkis paremmin. Toivottavasti menis jo ohi, ei millään jaksais rykiä enää. Yskiminen kun vielä ottaa alavatsaan.

Meidän uusi talo valmistuu luultavasti 2 kuukauden sisällä ja pääsee omaan kotiin, vihdoinkin. Ensimmäistä kertaa oma joulukuusi. Nyt on kyllä kauhee suunnittelu minkälaista ja väristä tapettia laitetaan mihinkin huoneeseen, mistä tulis lastenhuone ja niin edelleen. Mut on se sit hienoo kun saa olla rauhassa uuden vauvan kanssa sitten kun se syntyy.

Kummeista on ainakin täällä puhuttu... Itse en ole ajatellut kummiasiaa vielä ollenkaan, mutta ukko yks ilta vaan sano et keksi hyvät kummit ja itse asiassa ei ollu mikään hassumpi idea. Eli voidaan kysyä ukon vanhempia ja sen vanhempaa veljeä jos suostuvat. Ukon vanhemmat ovat niin mukavia. Odotin oikein innolla että kerrotaan niille, tiedän kerran miten paljon ne tykkää lapsista. Omat vanhemmat eivät oikein tykänneet kun kerrottiin vauvasta. Oon niin nuori niitten mielestä, eikä ne oo sen jälkeen asiasta puhuneet yhtään mitään. Eikä olla sen jälkeen viititty mennä käymäänkään.

Ukon siskon pitäisi saada ihan näinä päivinä vauvan kanssa (LA 16.9).
Harmittaa vaan kun ei sit viiti mennä kahtoo jos ite on vielä sairaana. Eikä millään jaksais oottaa että oma tulisi maailmaan, vaikka aika kuluu nopeeta mutta tuntuu että sinne on vielä ikuisuus.

Mut nyt hieman omista ultrista ja neuvola käynneistä.
Eli ekassa ultrassa kävin 11.9 ja kaikki oli hyvin. LA pysyi samana ja oli tosi hienoo nähä pikkunen siellä lillumassa. Kovasti sitä nukutti ettei meinattu millään saaha sitä hereille. Niskaturvotusta oli 1,2 mm eli sekin oli ihan normaali. pääperämitta oli sillo 61 mm eli viikkoja oli sillo 12+4.

Ja nyt 18.9 viikkoja 13+4 kävin sit oikein lääkärillä. Neuvolatäti otti verinäytteen josta katotaan veriryhmä ym. Hb on vielä 142. Verenpaine oli jälleen kerran taivaissa vaikka kotona kun mittaan on ihan normaali. Luultavasti kun olen niin kova jännittämään että verenpaine heittää aina sen takii. Mutta 3 viikon aikana painoa on tippunu 2,3 kg vaikka olen syönyt ihan normaalisti niin kuin ennen ehkä kyllä terveellisemmin kuin ennen mutta ei ole ollut pahoinvointia. Sydän äänet kuului taas hyvin, löi sellaista 160. Kohtu on hyvin kasvanut vauvan mukana, eli kaikin puolin kaikki näyttää olevan hyvin.

Rakenneultran varattiin ekassa ultrassa eli 13.11 ja silloin viikkoja olisi 21+4. Luultavasti kysytään silloin että kumpi olisi tulossa jos vaikka kertoisivat.

Ainiin unohin ihan että joudun kanssa sokerirasituskokeeseen jossain vaiheessa. Suvussa kun kerran on diabetestä. Toivottavasti ei mun tarvitse ruveta itteeni tökkii, inhoan neuloja kerran ylikaiken. Luultavasti en pystyisi itseäni pistämään jos näin määrättäisiin.

Mutta eiköhän tässä ollut taas vaihteeks kaikki.
Hyvää jatkoa kaikille odotuksessa.

maalainen86 ja hugo 14+1
 
Hyvää viikonloppua!

50v. juhlista selvittiin kunnialla. Mekko kiristi ja äippä heti kommentoi et nyt kaikki huomaa sun mahan, mut luulen et aikas hyvin sain peiteltyä. Epätoivoisesti yritin mahaa vetää sisäänpäin, kun ihmisten ohi kuljin :LOL: Helpommin sanottu kuin tehty!

Jaahas ukko tuli kotiin! Täytyy mennä patistaan se siivoamaan! :)

riksu + lätty 15+4
 
Kummeista Meidän pojilla on 4kummia 2naista ja 2miestä molemmilla. Samalla mallilla ajateltiin jatkaa tänkin kohdalla. Yhtä kummia ollaan jo kysytty, tai oikeestaan oltiin sovittu sen kans että on meidän seuraavan lapsen kummi ja kun sai kuulla raskaudesta niin oli todella ilonen päästessään kummitädiks. Sylikummia ei oo ollu, kuninusta on vähän hassua antaa yhelle kummille isompi arvo niimpä isi on pitäny lapsiaan kasteen ajan.

Mistä te ootte tilailleet niitä dobblereita? Mammaksista näyttäs saavan, mutta onko hyvä?? Tai oisko jossakin edullisempii??

Mulla on taas koskenu päähän. Soittelin tossa terveyskeskukseen niin sanovat siellä että syö buranaa. Ite olin vähän että eihän niitä saa ottaa sii käskivät vaan ottaa. Ärsyttää suunnattomasti kun on koskenu reilu viikon päähän välillä migreenin omaisesti ja välillä vaan vähän, muuta kuitenkin niin että arki hommatkaan ei oikein suju.

Ja noista tekstien katoomisista nii minä teen niin että kopioin tekstin ennen lähetystä ja jos sit sattuu katomaan nii teksti on helppo napsauttaa uudelleen...

Amalia 13+5
 
Täällä sitten tuo poju sai elämänsä toisen flunssan ja sen kanssa onkin hurahtanu pari päivää... Ei oo kovin helppoa kun noin pieni on flunssassa kun niistää ei osaa ja niistäjää tai paperia ei saa pistää lähellekään nenää :whistle: Sen verran itsepäinen tuo poika että parasta antaa vaan olla... No, kuumetta ei oo vielä kun lähemmäs 38 astetta ja räkä valuu, että toivottavasti menee ohi vaan tämmösellä nuhalla eikä tulis korvatulehdusta tms...

Kummeista oli puhetta...
Mä en itseasiassa ollu miettinytkään asiaa ennen kun tulin lukemaan näitä teidän juttuja :D Nyt kun sitten aloin miettimään niin voipi olla että tälle tulis kummeiksi mun sisko ja meidän kaveripariskunta... Tuosta siskon avomiehestä en vielä tiedä kun heillä oli kesällä vähän vaikeuksia niin seuraillaan vielä tilannetta että meinaavatko nyt ihan oikeasti olla yhdessä pidemmän aikaa vai joutuuko sisko potkimaan ukon pellolle :whistle: Nyt kylläkin pitäis mennä paremmin kun hellekin on toinen tulossa :)
Miehen siskokin olisi halukas kun ei päässyt tämän eskoisenkaan kummiksi, mutta en nyt haluasi kovin montaa kummia ottaa vaan velvollisuuden tunteen takia ja miehen siskolla niitä kummeja taitaa olla jo useampikin kappale... No, onhan tässä aikaa miettiä ja pitäähän kolmannellekin lapselle säästää kummiehdokkaita ;)
Tämän esikoisen kummeina on miehen veli, mun veli ja meidän kaveripariskunta. Nuo veljet on ollu kyllä ihan hyvin mukana ja tuo mun kaverikin oli ihan tohkeissaan raskausajan, mutta synnytyksen jälkeen on ollu yhteydenpito aika vähissä :(

Ruoka olis uunissa, mutta vielä menee puoli tuntia että on valmis... Nälkä :p

Pimmi 13+3

PS. Kyllä kait minä oon syöny tuorejuustoja ihan surutta kun eihän näissä suomalaisissa tuotteissa pitäis olla mitään vaaraa... Ja maksamakkaraa ja -laatikkoakin oon syöny silloin tällöin ja jouluna on kyllä ihan pakko maistaa kylmäsavukalaa :p Tuntuu siltä että välillä menee jo vähän yli nämä "mitä saa ja mitä ei saa syödä" kun jotkut emännät on sitä mieltä ettei raskaana sais syödä lähestulkoon mitään... Kohtuus kaikessa!
 
Hei,

Kävin vain tuossa pikaiseen heinäkuussa ilmoittautumassa maaliskuisiin. Nyt voisin päivitellä tietoja, eli olen 27- vuotias,synnytyssairaala Jorvi ja eilisessä ultrassa varmistui, että laskettuaika on maaliskuun viimeinen päivä.
Meinasin jotta siirryn tuonne huhtikuisiin, mutta päätinkin pysyä täällä :D

Tällä hetkellä viikkoja siis 12+5 ja kyllä tuo masu tuosta pikkuhiljaa tuntuu kasvavan täälläkin.
Pahin väsymys helpotti alkuviikosta ja tänään sain pitkästä aikaa itseni raahattua spinningiin ja bodypumpiin.
Kolmas lapsi meille tulossa, ennestään on poika 6vee ja tyttö 2vee.
Nyt on todella kova poikafiilis tästä, mutta katsotaan.

Ihania Syyspäiviä kaikille :wave:

-Kleopatra ja pikkuvee-
 
me6
Pitkästä aikaa ehdin kirjoitella. Töissä on ihan tappotahti päällä ja työt ovat seuranneet mukana monena iltana kotia. Meillä on haastava projekti menossa, jonka aikataulu meinaa pettää ja sen takia mennään huomiseksi ahkeroimaan että saadaan aikataulu kurottua kiinni.

Myymälle enkelin siipien havinaa ja kaikkea hyvää. Osaanottoni!

Sallitusta syömisestä on ollut puhetta. Mun on pakko tunnustaa, etten ole yhdessäkään raskaudessa noudattanut kieltoja vaan syönyt kaikkea mitä normaalistikin. Jopa lasillisen viiniä olen voinut ottaa jossain juhlaillallisilla.

Meillä ei ole edes pohdittu kummiasiaa. Olemme aina päätetty vasta synnytysten jälkeen kummit. Meillä lapsilla on 2-3 kummia sekä sisaruksiamme että hyviä ystäviä. Nyt on kieltämättä haasteita ketä pyydetään, kun on jo kaikki sisarukset ja lähes kaikki parhaat ystävät on käytetty. Viidennen lapsen ongelma :)

Synnytyksistä on myös ollut puhetta. Mulla on takana kiireellinen sektio, normaali alatiesynnytys, hätäsektio ja suunniteltu sektio. Jos olisin saanut päättää itse, niin kaikki olisi syntyneet alakautta. Toipuminen synnytyksestä oli supernopeaa. Kiireellinen ja hätäsektiossa sain pahan tulehduksen ja olin tiputuksessa viikon. Viimeinen oli suunniteltu sektio ja mulle aloitettiin antibiootit suoneen edellisenä iltana, joka esti tulehdukset. Toipuminen oli kuitenkin leikkaushaavan kanssa rankkaa. Maitopurkkia painavampaa ei pitäisi nostella, mutta minkäs teit kun kotona odotti 1v poika.

Jouluihminen olen minäkin. Rakastan laittaa joulua. Teen kaikkiin lasten huoneisiin joka joulu jouluikkunat. Ikkunan väliin laitan valkoista vanua lumeksi, sitten sinne enkeleitä, tonttuja yms joulukoristeita sekä jouluvalot. Lisäksi pihan, parvekkeen ja ulko-oven koristelen. Sisälle joulutunnelmaa löytyy joulukuun alusta lähtien yhä enemmän ja enemmän. Jouluruoat teen kaikki itse. Rakastan niiden laittamista vaikka onkin suurtöisiä. On ihanaa lukea reseptejä ja tehdä joka joulu uusi ruoka perinteisten lisäksi. Aattona haudoille vien itse tehdyt havukrassit.

Joulu alkaa meillä aina muutama päivä ennen aattoa kun kokoonnumme kaikki minun sisarukset perheineen vuoro jouluin jonkun kotiin sisarusten jouluillalliselle. Silloin illan emäntä vastaa lämpöisestä ruoasta ja toiset tuovat kylmät alkuruoat sekä jälkiruoat. Aattona käymme aamusta haudoilla ja minun vanhemmilla. Anoppi ja mieheni veli saapuvat meille aattoiltana viettämään rauhallista joulua hyvän ruoan parissa joulupukkia tietenkään unohtamatta. Joulupäivänä meidän läheisin ystäväperhe tulee meille illalliselle ja Tapanina käydään anoppilassa syömässä. IHANAA että jouluun on enää 3 kuukautta!

Lapsille kerrottiin vauvasta maanantaina. Olivat ihan innoissaan kaikki! Ja sen jälkeen asiasta sai tietää aika moni muukin, kun lapset innoissaan ovat kertoneet ilouutista maailmalle. Ainoastaan mun sukulaiset ei vielä tiedä. Näen kaksoissiskoni viikon päästä ja katsotaan huomaako se mitään :)

Vauvamahani on tullut jo kunnolla esiin eikä voi enää sanoa, että onpas kesällä tullut kiloja! Töissä käytän jakun alla toppeja, trikoita tai pukupaitoja, mutta nyt ne tuppaavat nousemaan mahan päälle niin että napa näkyy. Meinasin tilata masutuubin netissä, mutta järkytyin niiden hinnoista 20-25 euroa/kpl!! Joten käväisin viikolla Eurokankaassa ja ostin mustaa, ruskeaa, harmaata, punaista ja luonnonvalkoista trikootuubia ja surautin koneella ylä- ja alakäänteet. Hintaa noille viidelle tuli vain 17 euroa! Ovat olleet supernäppäriä sekä toppien että normaalipaitojen alla ja näin tavallisia vaatteita voi käyttää koko raskauden. Tänään kun vedin farkut jalkaan ja tajusin kuinka paljon ne painavat mahaa, niin vedin tuubin trikoopaidan alle ja aukaisn napin. Suosittelen lämpimästi!

Meidän masuasukki on kova liikkuja. Tuntuu, että vetelee voltteja mahassa urakalla. Lapsetkin ovat jo tunteneet potkut. Mutta kyllä se vaan tuntuu joka kerta yhtä ihanalta, ei tähän tunteeseen ikinä kyllästy.

Me6 ja masu rv 13+6 (14+3)


 
Nyt käydäänki kiivasta keskustelua ruoasta =)
Mä olen sitä mieltä että jokainen syököön mitä itse haluaa ja miltä itestä tuntuu, mä en ainakaan ala kellekään paasaan et ei tota ja tota saa syödä. Ite oon ainakin syöny JOKA raskaudessa ja nytkin huoletta graavia kalaa, kylmäsavulohta, mätiä, tuorejuustoja, homejuustoa ja muuta. Maksaan en koskis muutenkaan, on niin ykkösyökköruoka mulla :p

Miettikää oikeesti naisia ympäri maailmaa. Kyllä esim. Japanissakin raskaana olevat naiset syö huoletta sushina raakaa kalaa ym. Suomessa on vaan niin kova hygieniataso että höösätään paljon helpommin kuin muualla vaikka en siis kieltoja vähättelekään! No se siitä aiheesta etten saa mitään kolmatta maailmansotaa aikaseks :LOL: Mutta jokainen tallaa tyylillään. Piste.

Kummeista ollu kauheesti juttua, meillä esikolla 4 kummia+ 1 lapsikummi, kuopuksella 4 kummia ja tulevalle kirpulle ois kans tarkotus pyytää 4-5 kummia.

Mulla ollu koko päivän toi häntäluu niin kipee et on varmaan ens viikolla pakko soittaa neuvolaan jos sais vaikka saikkua. Mä kun joudun töissä seisoon melkeen koko päivän ni ei tee ollenkaan hyvää mun selälle tällä hetkellä. Mut tarvii nyt katella ku on kuitenki 4 päivää vapaata et jos kivut vaikka helpottais.

Kleopatra tervetuloa takaisin! Päivitän sun tietos samantien.

Eiköhän tullu taas paasattua, toivottavasti en pahoittanu kenenkään mieltä ton ruokajutun kanssa, ei ainakaan ollu tarkoitus :ashamed:

Lauantain jatkoja!

:heart: :Ninni ja Kirppu 14+6 :heart: :heart:
 
Voihan ruoka! Meillä haisee tonnikala, sillä tein molemmille omat pitsapellit, mulle tietty kinkkua. Mut mies tahtoo tonnikalaa ja se haisee!!! Pakko vaan kestää. Kohta pistetään sauna päälle ja sitten pääsee nauttimaan herkusta. Pilkoin myös porkkanoita ja sit niiden kans on dippiä! Nam.

Helsingissä meni melkein hela dagen, kaverini kaasona oltiin katsomassa pukuja! Oli aika kivojakin. Mun oma oli teetetty. Pidin kovasti. Tein mammalöytöjäkin. Ostin kaksi HM-Mama narutoppia aluspaidaksi, kun ne on riittävän pitkiä ja sitten ne toimii masutuubeinakin, talvi kun on tulossa. Pitää ostaa sit isomman kokosii, jos ei noihin mahdu koko aikaa. Luulen, että näitä voin käyttää myöhemminkin. Aion yrittää pärjätä yksillä mammafarkuilla ja yhdellä erityisellä siistimmällä mammapaidalla. Loput saa olla omia ja jatkan noilla topeilla. Jos takamus leviää, niin sit ehkä pitää ostaa uudet farkut. Mut se ei saa levitä... Onpa isot huolet mullakin.

Synnytyksistä on ollut keskustelua jo pitkään. Olen ajatellut, että mahdollisimman luonnollisesti mennään, ei ilokaasua ainakaan. Voikohan naistenklinikalla kellua altaassa tai lievitellä suihkussa, koska mulla lämmin vesi auttaa kaikkii kipuihin?!? Itse olen tullut maailmaan vauhdilla, alle tunnissa. Enkä kyllä toivo omanikaan kestävän ikuisuuksia.

Mukavaa lauantai-iltaa!

Misupai ja Helmis tuulettaa, 17+0 täynnä!!
 
heips

tulin vaan sanomaan että meidänkin pienokaisen saa laittaa tuonne listaan.. tieto että pikkuinen ei elä saattin kun viikoja olisi pitänyt olla 11+5 mutta oli n. 2viikkoa pienempi mitä piti.

voi, teillä alkaa kohta olla osalla jo puolivälissä raskaus =) pitäkäähän pikkuiset masuissa vielä toinen samanlainen etappi.

täällä mennään vuoroin ylä ja vuoroin alamäkeä... tunteet pinnassa ja itsensä tuntee välillä niin arvottomaksi mutta kai se aika parantaa.. voikaahan hyvin!
 
Ninni78: Olin just itse tulossa valittaan tuosta häntäluusta, niin sullakin sama vika :headwall: Mulla siis aivan yht'äkkiä tuli ihan sika kipeeksi tuo häntäluu :'( En ole nyt loukannut, mutta nuorempana joskus kyllä ja se vissiin helposti rasittuu sit raskauden ja synnytyksen aikana :headwall:

Eilen kävin ultrassa, meille tuleepi poika :heart: :heart: :heart: Ei kyllä ollut 100%varma, koska napanuora oli edessä, mutta ihanaa :heart: Kunpa nyt olisi sitten se poika, koska itsestäni tuntuu, että vauva on poika :heart: :heart:

Joo, ei voi istua tässä! Sattuu ihan pirusti! Vielä noista ruoka-asioista: Feta-juustoa olen syönyt, toivottavasti saa(ainakin näin sanottu). Kalojan vältän, mutta tonnikalaa syön, koska sitä saa syödä:) Ja sitä raa'an sipulin kaa, NAM =) Muuten tosi tarkasti aina varmistan, mitä saa syödä ja mitä ei! Mutta se järjen käyttö on sallittua. Maksalaatikkoa saa nimittäin myös kohtuudella syödä. Itse olen vain aivan liian tarkka. Nyt olen juonut tuota sitruunavettä, kätilö määräsi, ettei tulisi pissa- eikä hiivatulehduksia! Vitamiineja en syö lisänä, koska ruoasta niitä saa ja kätilö sanoi, että parempi saada ne tuoreesta ja monipuolisesta ruoasta :)

Pitäisiköhän huolestua, koska eilen ultrassa vauvan ikä oli vähentynyt kahdella päivällä??:(:(:(

LOE ja "Minttukarkki" 17+0
 

Yhteistyössä