~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Minuakin kyllä hieman hirvittää mutta ehdottomasti aion yrittää alatiesynnytystä jos minun sitä edes siis annetaan yrittää, kun oon tosi pienikokoinen (155cm) ja "siro". Mutta toisaalta kyllä mulla tota lantioo on ihan selkeesti että jos nyt ei yli neljän kilon menis niin uskoisin kyllä että saan ainakin yrittää jos se lähtis hyvin tulemaan. Pitää koittaa pitää se sokerinsyönti aika vähissä siinä ihan loppuraskaudessa ettei kamalan isoks sokerivauvaks kasvais pieni.

Minä epäilen että mulla on tuntunut niitä liitoskipuja tänään tuolla alemmassa päässä, kertokaas joku viisaampi miltä ne suunnilleen tuntuu? Mulla oli välillä tossa istuma-asennossa semmosta pistävää tunnetta (aika epämukavaa) mut ei mitään kirvelyä tms., makuullaan helpotti. Ja iltasin oon koittanu vähän kuunnella että tuntuisko pientä möyrimistä ku muutaman kerran on tuntunu muutama semmonen napakka pikkutömähdys ku oon kirjaa sängyssä lukenu :) Ois niin mukava ku alkais selkeemmin tuntumaan.

Mietitään edelleen sitä rakenneultraa, että mennäänkö tavalliseen vai maksetaanko siitä 4D:stä hurrrjia summia. Johonkin haluan kyllä rakenteen tarkistuttamaan ja isoimmat "viat" sulkemaan pois kun me ei osallistuttu seuloihin eikä jyväskylä tarjoa np-ultraakaan.

mama-L & Onnimanni 14+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Voi myymä,itkien minäkin luin juttusi.Kamalaa,että tässä vaiheessa vielä tulee putoajia :hug: Enkeleitä pikkuselle matkaan ja teille voimia :hug:

Mulla on ollu eilisestä lähtien sellanen olo että pikkusella ei ole kaikki hyvin.Mahakipuja on taas ollut mutta ei vuotoja.Ensimmäiset liikkeet tuntuivat jo pari viikkoa sitten ja nyt niitä vahtaa että tuntuuko liikettä.Ja nyt ei siis ole liikkeitä tuntunut :(

Tää epävarmuus on jotain ihan kamalaa,eilen miehelle puhuin ja sanoin et jos maanantaina vielä epäilyttää niin varaan yksityiseltä ultra-ajan oman mielenrauhan vuoksi.Ja jos niin käy että pikkuinen onkin menehtyt niin päästään mahdollisiin jatkotoimiin nopeasti.Kamalaa ajatellakkin moista mutta nyt kun nuita putoajia on kuitenkin ollut paljon niin ei sitä itsekkään enää pidä tätä varmana.

Näin apeissa tunnelmissa tänään Rohmutti ja epeli 14+6


ei ole liikkeitä edelleenkään tuntunut.Tänään taas maha kipeä ja nyt kipu on selänkin puolella.En ole oikein saanut nukutuksi kun tätä asiaa olen murehtinut,nytkin vaan itkettää :'( Raskausoireet ovat kyllä jatkuneet mutta tää kipuilu saa mut huolestumaan :(
Mites tää nyt tälleen meni?eli tuo alimmainen teksti on nyt kirjotettu.
 
Myymälle suuren suuret pahoittelut :hug:

Rohmutti: Tuntuuko kipu sinulla koko ajan vai helpottaako esim. maatessa? Kaikenlainen kai kovakin kipu voi kuulua asiaankin, mutta käy ihmeessä varmistamassa asia jos yhtää siltä tuntuu! Itsellä kanssa kipua mahassa ja selässä välillä, mutta neuvolassa sanottiin johtuvan vaan paikkojen löystymisestä. Tosin itsellä ei niin kovin pahoja ja helpottuvat heti makuulla ja levätessä. Mutta hyvähän se on käydä tarkistuttamassa asia jos kivut ovat kovia, toivottavasti masussa kuitenkin kaikki hyvin :hug:

Onpa "kiva" lukea että muillakin olo alkanut helpottamaan. Itseä huolestuttaa kun tuntuu maha pienentyneen, mutta toivottavasti johtuu vaan turvotuksen laskusta. Myös pissalla käynnit vähentyneet yöllä. Toisaalta kiva kun en niin helposti aina saanut unta takaisin. Voi kun sitä osaisikin olla huolehtimatta ja vain nauttia tästä raskaudesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa:
Myymälle suuren suuret pahoittelut :hug:

Rohmutti: Tuntuuko kipu sinulla koko ajan vai helpottaako esim. maatessa? Kaikenlainen kai kovakin kipu voi kuulua asiaankin, mutta käy ihmeessä varmistamassa asia jos yhtää siltä tuntuu! Itsellä kanssa kipua mahassa ja selässä välillä, mutta neuvolassa sanottiin johtuvan vaan paikkojen löystymisestä. Tosin itsellä ei niin kovin pahoja ja helpottuvat heti makuulla ja levätessä. Mutta hyvähän se on käydä tarkistuttamassa asia jos kivut ovat kovia, toivottavasti masussa kuitenkin kaikki hyvin :hug:

Onpa "kiva" lukea että muillakin olo alkanut helpottamaan. Itseä huolestuttaa kun tuntuu maha pienentyneen, mutta toivottavasti johtuu vaan turvotuksen laskusta. Myös pissalla käynnit vähentyneet yöllä. Toisaalta kiva kun en niin helposti aina saanut unta takaisin. Voi kun sitä osaisikin olla huolehtimatta ja vain nauttia tästä raskaudesta!
ei nuo kivut helpota vaikka sohvalla olen makoillut.Näin ajatelin itekkin et varmaan ihan normaalia kipua mut selvästi on kyllä kivut koventuneet.
 
Rohmutti: Itse olen niin helposti huolestuva, että varmasti kävisin näyttämässä jos kipu ei levollakaan helpotu. Voisikohan johtua esim. jostain tulehduksesta? Silloinkin olisi hyvä kun saisi mahdollisimman pian hoitoa. Ja jos on ihan normaalia niin ainakin on yksi iso huoli vähemmän, joten ei siltikään turha käynti :)
 
Voi EIII Myymä :'( Mä niin ajattelin, että sä oisit päässyt loppuun asti. Aloit jo käymään tutuksi :heart: :hug: Kävitkö sitten ultrassa?

Synnytyksestä: Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sectiolla. Kuopus PITKÄN ja PITKÄN ja kivisen alatiesynnynyksen tuloksena =) Jos saan sanani sanoa, niin jos on mahdollisuus valita, niin suosittelen alatiesynnytystä. Mulla meinattiin kuopuskin leikata ja ehkä nyttenkin sit leikataan, koska mulla nuo synnytykset meinaa PITKITTYÄ useaksi vuorokaudeksi! Kuitenkin alatiesynnytys oli ihanampi kokemus:) Siitä parantui nopeammin ja se tuntui paljon luonnollisemmalta :heart: Odotan niin innolla taas synnytystä. Nyt ainakin tiedän, että kotona yritän kärsiä sen neljä vuorokautta, ennen kuin edes harkitsen sairaalaan menemistä. Jotku ovat syöksysynnyttäjiä ja mä siitä toisesta ääripäästä :D

Nyt laittaan noita muksuja nukkuun:) Hyviä vointeja kaikille :hug:

LOE ja "Minttu" 16+1 (apua, kun noita viikkoja on jo kertynyt:D)

Btw.. Mitä Gardenialle kuuluu???
 
Voi Myymä.. :'( On ollut ilo seurata sun kirjoittelua tuolta haavelijoista ja yrittäjistä asti. Voimia sinulle!


Muuten on mukava lueskella teidän kuulumisia, vaikka itse on kirjoittelekaan aktiivisesti. Täälläkään ei (ensisynnyttäjällä) liikkeet vielä tuntuu. Viikkoja on 15+6. Mutta ehkä pian... Koitetaan pysyä rauhallisella mielellä ja luottaa, että asiat kulkevat niinkuin niiden on tarkoitus. Hemoglobiini oli myös täällä laskenut parilla kymmenellä. Terveydenhoitaja sanoi, että nyt syksyn pimetessä raskaana olevan vitamiinitabletit ovat paikallaan ja niissä on tarvittava lisämäärä rautaakin.

Voikaahan hyvin!
Tansuli+masukki
 
Tervehdys. en ole muutamaan päivään käynyt lueskelemassa voi kauhea kun tätä maaliskuuta vaivaa nyt epäonni. Toivottavasti nyt kaikilla tähän asti selvinneillä nyt menis loppuun asti hyvin. Itsellä ihan sama olo, ettei kaikki olisi hyvin kun tänne tulee juttuja lueskelemaan. rupeaa itse omia olojaan kuvittelemaan ja mielessä pyörittelemään. Toisaalta on kovin harmi että meillä laskettu aika on vasta kuun viimeinen päivä koska osa kirjoittajista täällä on jo parhaimmillaan 4vkoa edellä tai sitten kun olen käynyt noissa huhtikuun masuissa niin siellä tullaan paljon jäljessä. Meillä on tänään tasan 12 vkoa täynnä. oireet ovat nyt olleet nyt tän vkon lähes poissa, ei enää turvotusta eikä ellotusta. muutenkin alku mennyt tosi kivuttomasti laskematta ummetusta joka jo helpottanut. Keskiviikkona np ultra ja silloin nähdään miten asukki jakselee. Mut kyl se taivaan tosi on, et se valehtelee joka sanoo et raskaus aika on elämän parasta aikaa (joo varmasti siinä kohtaa ,kun on se oma terve käärö käsivarsilla ja tietää että kaikki on mennyt hyvin) mutta tässä kohtaa minä en ainakaan voisi sanoa että vieläkään päiväkään olisin raskaudestani pystynyt onnellisena nauttimaan. lähipiirissäkin on sattunut ja tapahtunut niin jotenkin sitä pelkää pahinta... mutta muutama yö ja taas ollaan viisaampia.

jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille =))
 
Loka
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Loka, onko sulle siis varmasti luvattu sektio?

Minä aion kieltäytyä ehdottomasti alatiesynnytyksestä ja ahdistaa vähän kun pitää kuulemma aina mennä pelkopolin kautta.
Itse ihmettelen vähän sitä, koska omalta kohdaltani olen aivan 100% varma tahdostani.
Kipu aiheuttaa minulla paniikkihäiriökohtauksen ja sain sellaisen kyllä myös sektiossa edellisellä kerralla. Mutta alatiesynnytyksen ajattelukin saa pyörrytyksen tunteen aikaan.

Onko muillakin vastaavia tunteita liittyen synnytykseen?

tärinäterveisin pikkuvaemo

Minä kävin ensimmäisen odotuksen aikana oisko ollu kaks kertaa keskustelemassa kätilön kanssa synnytyspelosta. Sen perusteella ei tosin sektiopäätöstä vielä herunut. Muusta syystä kävin ä-polilla lääkärissä ja kun tälle lääkärille yritin synnytyspelosta puhua niin hän lähes suoraan tyrmäsi koko ajatuksen sektiosta vaikka laskettuun aikaan oli enää kolme viikkoa :/ Synnytystapa-arvio oli sitten viikon päästä tästä käynnistä.

Minä jouduin synnytystapa-arvioon koska olen pieni ( 150cm ja hoikka ) ja synnytystapa-arviossa kävi sitten ilmi että vauva ( jonka painoarvio oli 3200g ) ei mahdu alakautta syntymään. Eli siis sektion sain ahtaan lantion takia. Nyt pyysin naistentautien puolelta potilastietoni ( meille ei tätä toista lasta kovin helposti tullu, lähen kaks vuotta yritettiin ja sitä siis tutkittiin lapsettomuuten naistentautien puolella jo ja sieltä pyysin tietoni ) ja näissä tiedoissa on kaikki loppuraskaudesta eteenpäin ja synnytyksestä kertovan osion lopussa lukee että "seuraava synnytys sektio" mikä on minulle TODELLA suuri helpotus kun oikeasti tuon synnytyspelon kanssa sain kärvistellä esikoista odottaessa ihan loppuun saakka :( Vaikka kuin asiasta jankkasin, keskustelin, soittelin ja kyselin niin ihan viime metreille piti meikäläistä jännityksessä ja stressaantuneena. Onneksi sitten tuli ihan lääketieteellisetkin syyt sektiolle.

Keskustelet vaan jo hyvissä ajoin peloistasi. Soitat äitiyspolille ja pyydät ajan päästä ihan jutustelemaan tunteistasi. Ketäänhän ei alakautta pakoteta synnyttämään. :hug:

 
myymä
Iltaa rakkaat maalismasut!!!

Enää yksi yö, kun kauhein koitos on edessä. Tarkoitukseni ei ole tulla valaamaan tänne pelkoa teidän odotukseen, vaan kertomaan omia tunnelmia huomisesta... ja kaikesta tähän asti tapahtuneesta.

On ollut nyt pari päivää aikaa totutella ajatukseen, että kannan sisälläni pienen pientä vauvaa, jonka sydän ei vain enää lyö. Toisena hetkenä voin todella hyvin ja mietin positiivisesti, että jos vauvalla oli jokin "hätä", niin luonto hoiti tehtävänsä oikein.. Kun taas toisena hetkenä romahdan täysin. Nyt lähinnä tunteena on vain jännitys ja pelko, mitä huomenna tapahtuu.
Hirmu vähän olen saanut tietoa huomisesta koitoksesta, mutta syvästi vain toivon, että saan hyvää kohtelua sairaalassa..

Tuska ja suru on suunnaton mutta on pakko pysyä vahvana!

Kiitos rakkaat maalismasut, että olette jakanut kanssani tämän surun. Olette jatkuvasti mielessäni ja aion lukea teidän kuulumisianne aivan loppuun asti! :heart:

Tänään tapahtui myös iloisia asioita. Siskoni synnytti terveen tyttövauvan aamulla. Hänen toinen tytär. Kävin jo katsomassa pientä ja näky oli upea. Pieni oli niin kaunis.... Kyllä se minullekin vielä suodaan :heart:

Onnellista odotusta! Tulen kertomaan kokemukseni sitten kun pääsen kotiin!

Myymä ja pieni enkelivauva
 
Voi Myymä, kukaan ei varmasti pidä kertomisiasi pelotteluna ja kaikki ovat täällä varmasti paljon ajatelleet teitä. Eli kiitos, kun jaat tuntojasi. :hug: Paljon rohkeutta ja voimia suureen koitokseen.

Loka, mun pahin pelko tosta sektiosta on just se, että varmaa lupausta/päätöstä joutuu odottelemaan noin pitkään.
Jotenkin mulla on kyllä oudon rauhallinen olo, koska omalta osaltani koen, että alatiesynnytys ei ole vaihtoehto.
Ei vaan olis aikaa mihinkään pelkopolikäännytykseen.

LOE taisi puhua myös näistä synnytystapa-asioista. Itsellä toipuminen sektiosta oli supernopeaa, olisin päässyt jo kahden yön jälkeen kotiin, jos lastenlääkäri olisi ollut paikalla.
Kotona en tarvinnut mitään särkylääkettä ja samana päivänä kävin jo ekalla kärrykävelyllä.
Oon aika pienikokoinen, joten uskon, että normaalisynnytyksen jälkeen tilanne olisi ollut toinen.

Mutta jokainen tietää itse sen oikean tavan myös tässä asiassa.

Hyvää viikonalkua kaikille! t.pikkuvaemo ja -kakkonen 13+2
 
Moikka!

Onpas ulkona syksyinen ilma, kivaa! Pitäis viedä neiti kouluun ja sit koiran kanssa lenkille, täytyy varmaan vähän odottaa jos sade lakkais. Meiän koira oli eilen meressä uimassa, hyh kun se vesi näytti mun mielestä kylmältä..

Myymälle toivotan kovasti voimia tähän päivään, tulee varmasti oleen rankkaa! :hug: sulle vielä ja tuu sitten kertoon miten meni kun jaksat, ei me täällä niin helposti pelästytä etteikö haluttais tietää miten sulla on kaikki menny! Oot kuitenki yks meistä edelleen!

LOE mä ainakin tunnen likkeet navan alapuolella ja kyllä mä uskoisin erottavani vauvan liikkeet suolen muljahteluista, kyllä ne sen verran eriltä tuntuu. Välillä voi jotain tuntua vähän enemmän kyljen suunnassa, varsinki jos makaa kyljellään.

Tietääkö kukaan muuten et mistä se johtuu et uudelleensynnyttäjät tuntee liikkeet aiemmin kun ensisynnyttäjät? Ois kiva tietää joku syy siihen =)

Mulla takana 2 alatiesynnytystä eikä kummastakaan oo jääny pahoja muistoja, päinvastoin! Meen mielummin jopa synnyttään kun hammaslääkärille. Katoin just neuvolakortista et esikoisen synnytys kesti 6h 20min ja kuopuksen 11h 10min. Kuopuksen synnytys kesti sen takia niin kauan kun supistukset yhtäkkii heikkeni ja mulle laitettiin sit tippa vahvistaan niitä. Mut noihin aikoihin sisältyy myös kotona alkaneet supparit eli sairalaassa en niin kauaa ollu. Molemmista on menny lapsivedet vasta samalla kun he on syntyneet, eli en tälläkään kertaa aio jäädä niiden menoa kotiin odottaan =) .

Mites Rohmutti tänään voi? Ei sulla oo mitään mahista päästä neuvolaan tutkituttaan oloas? Tai sitten naisten- tai äitiyspolille?

Nyt jatkan aamun touhuja, parempaa uutta viikkoa kaikille!


:heart: :Ninni ja Kullanmuru 14+1 :heart: :heart:
 
Pikavastailen nyt omalta osaltani muutamaan kysymykseen, jotka mieleeni jäivät viikonlopun kirjoitteluistanne (olen tässä yrittänyt pysyä kärryillä, kun aina välillä olen netissä piipahtamaan päässyt).

Rakenneultran ajankohtaa ei ole vielä varattu, mutta neuvolassa puhuttiin sen olevan viikolla 18+. Sikiön liikkeitä en ole vielä tunnistanut, ensikertalaisena, ja luinkin jostain että uudelleensynnyttäjät tunnistavat ne aiemmin siksi, että tietävät miltä ne tuntuvat. Osaavat siis erottaa ne muista vatsan möyrinnöistä. Liekö näin? Oireet ovat vähentyneet, paitsi että pahoinvointi yllätti kyllä taas tänä aamuna ihan täyslaidallisella :x ja väsymystä riittää. Kokoaikainen kuvotus on poistunut ja turvotus laskenut, ruokahalukin vähitellen palailee. Vieläkään mikään makea ei maistu, onko se nyt sitten pojan merkki?? :whistle: On vähän poikaolo, nimittäin.. Vaatteita ja varusteita en ole hankkinut enkä edes oikeastaan miettinyt, mies kyllä jo vähän on sitäkin tehnyt. Minusta tässä on kyllä aikaa perehtyä asioihin myöhemminkin (kunhan nyt saadaan tämä muutto lopullisesti pois alta, pahvilaatikoiden keskellä asuminen ei innosta uuden tavaran hankintaan..).

Kyselen vielä teiltä kaikilta, osallistutteko perhevalmennukseen? En tarkoita synnytysvalmennusta, vaan muuta, yleensä alkuvaiheen valmennusta? Meillä kunta tarjoaa mm. fysioterapeutin, hammashoitajan ja perheterapeutin ryhmät, osaan olemme jo osallistuneetkin. Vaikka toisaalta tuntuu todella aikaiselta vaiheelta, tuo se silti raskautta konkreettisemmaksi. näin ekakertalaisellekin, siis :) .

Pahoittelut vielä kaikille lapsensa menettäneille.
Ja kovasti toivon parempaa vointia tilastaan huolestuneille.

~Tiila ja Nyytti 15+3.
 
Myymä :'( :hug:

Kyllä on maalismasuja koeteltu :(

Pitkästä aikaa täällä taas kommentoimassa,mut oli pakko tulla ku mulla oli np-ultra tänää ja kaikki oli hyvin,la siirtyi taas,nyt se on 29.3,se kätilö vaan kysyi et korjataanko papereihin,ni pääset neljä päivää aikasemmin äippälomalle,no kyllähän se mulle passaa =) Nii nt oli 1.3mm,CRL 5.6,sydämen syke +.Ne oli saanu sinne viime viikolla uuden koneen ja oli niin selkee,laittaisin kuvanki mut ku en osaa :/

Piitsi ja Iisakki 12+2
 
Aaah, sit päästäänkin mun lempi aiheeseen synnytykseen. Mä jotenkin rakastan synnytys salia se on aivan mielettömän ihana paikka. Sieltä lähtiissä saa mukaansa jotain niin ihanaa, ettei sanat riitä sitä kuvailemaan. Mulla on molemmat pojat syntyny alatiesynnytyksellä ja minusta se on ollu aivan ihana kokemus. Siis totta pirussa se sattuu aivan mielettömästi mutta sit kun muksu samalla puole massua kun itekkii ni kipu häviää. Mulla on ollu aika helpot synnytykset, esikoisesta 10h ja kuopuksesta 1h. Kuopusta tehdessä avautuminen kesti siis vain sen tunnin nii kyllä minusta tuntu että repeen kahtia ja useemman kerran kirosin mielessäni että kuinka voin olla näin tyhmä että kun tiedän mitä tää on nii vielä ryhdyn tähän hommaan. Ponnistusvaihe kesti 3min että helppo tapaus. Ei se esikoisestakaan kestäny kun 6min, mutta kyllä kuopus oli helpompi.

Kyyneleet silmissä luvin myymä ton sun juttus! Kovati voimia ja toivottavasti onni kothtaa teidät pian uudestaan.

Amalia rv13+0
 
Amalia oon täysin samaa mieltä sun kanssas synnytyksistä!
Se kipu unohtuu niiiiin äkkiä kun sen pienokaisen siihen rinnalle saa! En millään malttais odottaa maaliskuulle asti et nähtäis jo pikkunen :heart: !

:heart: :Ninni ja Kultsi 14+1 :heart: :heart:
 
ninni + misupai: Kiitoksia rauhoitteluista! Toissa päivä oli varsinainen paniikki päivä :p Tänään ollut niin heikko olo ja oksu tullut x2, et ei epäilystäkään! Itsepähän sitä kerjäsin :)

tutteli78: Älä välitä en minäkään tunnista vielä liikkeita!

rohmutti: Toivottavasti voit jo paremmin.

myymä: Voimia sinulle tämän päiväiseen.

Viikon päästä olisi ollut neuvola, mutta en tietenkään saanut sitä päivää vapaaksi töistä vaikka olin toivunut.. Täytyypä yrittää vaihtaa aikaa.


riksu + lätty rv 14+6 (hui kuinka paljon jo!)
 
Loka
Pikkuvaemo : Kyllä miuaki oikeen inhotti kun ihan viimiseen asti sai asiaa vatvoa ja vetkuttaa |O vaikka ihan alkuraskaudesta asti asiasta puhuin, soittelin, keskustelin jne. En tiedä miten asian kanssa olisi käynyt jos ei tuota lääketieteellistä syytä olisi löytyny vaikka kätilö olikin ihana ja kovasti sanoi että minun ei tarvitse alakautta synnyttää koska keskusteluista huolimatta mitään muutosta pelossa ei ollut tapahtunut.
Kaksi kertaa taisin käydä keskusteluissa ( molemmat siis saman kätilön kanssa ) ja molemmilla kerroilla ultrattiin ja sain ultrakuvat mukaan ;) Kätilö oli sitä mieltä että se vois rauhottaa alkujännitystä ennen jutustelua kun saa nähdä pikkasen jne. Toi mehua ja pääsin sydänkäyräänkin ;) Kaikkea luksusta siis :p
Nyt kovasti toivon että pääsisin saman kätilön vielä tapaamaan. Se oli oikeasti TOOOSI ihana ihminen. Ei valitettavasti päässyt hoitamaan mein synnytystä mutta osastolle tuli vauvaa ja minua kuitenkin moikkaamaan ennen kuin edes synnytystä hoitanut kätilö sinne ennätti ;) =) Todella hieno ihminen :heart:

Ohhoh, tulipa muisteltua :D

Liikkeistä : Minä itse tunnen liikkeet alavatsalla, navan alapuolella sellasina "tökkäyksinä" :heart: Välillä tuntuu kun koko vaavi heittää kuperkeikkaa =) Enemmän tunnen niitä kuitenkin vasemmalla sivulla kuin oikealla, kai se pieni mielummin sitten majailee sillä puolella =)
Nyt tunnen niitä jo ihan istuessa ja seisoessakin, aluksi pari viikkoa tunsin vain selällään maatessa jos hyvä tuuri kävi. Eli kyllä ne siitä vahvistuu =)

Aatelkaas, nyt mietitään et olikohan niitä ja voi kun jo tuntuis kunnolla. Alkuvuodesta toivotaan jo että joskos pieni viittis jättää kylkiluut ja sisuskalut potkimatta :D

Meillä on esikoisen Emmaljungan Duo Edge vaunut tälle pienelle mutta turvakaukalo pitäisi ostaa. Tuota Gracon Logico S :ää ollaan ajateltu ja siihen oikeastaan päädyttykin kun meillä on Gracon matkarattaat jo valmiina niin saa sen sitte kätevästi niihin kiinni. Ja se viisipistevyö teki vaikutukset =) Pinnasänkykin löytyy mutta patja täytyy ostaa. Hoitopöytäkin on mutta siihenkin tarvii alusta hankkia =)
Vaatteita on jonkun verran tullu jo ostettua :ashamed: Haalari ja hattukin jo löytyy :whistle:

Milläs viikoilla sai muuten viedä sen äitiyspakkaus-hakemuksen kelaan ?? En muista yhtään :D

Mutta, tulipa nyt sepostettua =) Hyvää maanantai-päivän alkua kaikille ja Myymälle jättisuuri :hug: Olet ajatuksissa =)

Loka ja Tirriäinen 15+3 :heart:
 
Myymälle voimia :hug:

Taas tuli nukuttua pitkään.. kamalan väsy edelleen ja tänään työt alkaa iltavuorolla. Selkää on ruvennu särkee ja sit lonkkia juilii. Ihmekkös kun töissä täytyy siirrellä isoja kuormia pumppukärryillä..saas nähdä kauanko tuota jaksan. :ashamed:
Huomenna neuvolaan, mies tulee nyt mukaan :heart:
Vaunuja katseltiin illalla miehen kans ja päädyttiin et pitää olla värikkäät.
Sekin päätettiin et ei haluta tietää vauvan sukupuolta etukäteen.Halutaan pitää yllätyksenä :heart: Ootteko muuten huomannu kuinka vähis on unisex vaatteet vauvoilla?

Hope08+NyytiTyllerö 13+4
 
Tervehdys kaikille!
Joka päivä käyn teidän juttuja lukemassa, mutta laiskuus näyttää voittavan ku ei itse jaksa kirjoittaa.
Liikkeitä en ole nyt tuntenut, vaikka aikasemmin kirjoitin et oon liikkeitä tuntenu. Mulla taitaa johtua siitä että istukka on edessä niin se vaimentaa niitä liikkeitä.
Meillä on kaikki tarvittavat tavarat jo valmiina, ettei tarvitse mitään ostaa. Eilen ostin kyllä kaksostenrattaat kun tuo tyttö on vielä sitten niin pieni ettei jaksa kävellä pitkiä matkoja. Niin ja jos tulokas on poika niin sitten vaatteita pitää ostaa kun kaikki on vaaleanpunaista :D
Mut nyt tyttö heräs niin pitää lähtä sen kans aamuhommiin.

Maria ja pikkukakkonen 16+3
 
Moi vaan kaikille :wave:

Ekaks, ihanaa myymä ku kuultiin susta jotain. Oon käyny tunnin välein koko viikonlopun lukemassa oisitko käyny. Ollaan vaan iloisia että jaksat meille voinnistas kertoo ja muuta joten tuu nyt ihmeessä ku me kaikki sua niin ajatellaan :)

Mä kans erotan vauva liikkeet selvästi. Mahakin nimittäin möyrii koko ajan ja ilmaa on siellä mut kyl tunnistaa vauvan liikkeet ku musta ne tuntuu enemmän tossa päällä ja suolimöyrinät syvemmällä.. Mulla tuntuu liikkeet kans ihan tossa navan alapuolella ja myös kyljellä kun on ni tuntuu hyvin. Istualteen tunnen myös potkuja. On tää niin ihanaa :heart:

Loka:
Mä sain imetystyynyn lainaksi ja oli musta ihan tosi hyvä! Nyt en taida saada lainakskaan ni luultavasti ostetaan sit oma. Tavallista tyynyäkin käytin tosi paljon ja toimihan seki mut imetystyyny ku ei oo niin pehmee eikä anna periks ja vauva on tukevasti siinä ni ei selkä väsyny ku sai tosi hyviä asentoja sen kanssa. Mies ihastu muutenki siihen, aina loikoili se kainalossa :D

Esikoisen synnytys kesti ekoista säännöllisistä suppareista 18h joista 10h olin kotona ja loput sairaalassa. Kauheet tuskat oli mut tosiaan unohtu heti ku tytön sain rinnalle :heart: Ja musta ne jälkikivut oli vielä jopa pahemmat, siis istumiset, vessassa käynnit ja jälkisupistukset, ääääh :x

Me mietitään kanssa miehen kans sitä 4d-ultraa!! Ihanaa ku mies ei yleensä tuhlaa 'humpuukiin' mut ku selitin kuinka kivaa olis näyttää kaikille sitä dvd:tä minkä sieltä saa ni innostu.. Mitkäs ne viikot oli millon kannattais mennä et kaikki näkyis selvästi jne...?

Rohmutti :hug:

Meillä toka neuvola 4.10. ja sinne on liikaa aikaa |O Ei jaksais odottaa mut kyl se tästä..

Musta on ihanaa ku sataa vettä, on ihan hämärää ja lehdet on jo ihan punertavia! Mä niin tykkään syksystä..

Mulla alko koeviikko tänään psykan kokeella, saas nähä meneekö kaikki uusintaan :LOL:

Suvitus+poika 14+2
 
Vielä piti hopelle lisätä et musta taas unisex-vaatteita löytyy aika hyvin! Ei oo enää musta kaupat täynnä vaaleensinistä ja -punasta vaan on tosi paljon ruskeeta, keltasta ja muita nättejä värejä jotka käy molemmille!
 
Mä kanssa käytän noita 'tyttö/poika-vaatteita'. Musta oli ihanaa ostaa vaaleanpunaisia mekkoja ja muita 'tyttömäisiä' juttuja! Ja veljeni vaimo taas ei halunnut yhtään vaaleenpunasta vaatetta, eli ku saatiin niiltä vanhat vaatteet ni oli pelkkiä housuja ja paitoja ja kaikenvärisiä, mutta nättejä toki nekin :) Miehen kanssa innolla odotetaan että päästään ostaa pojalle vaatteita! Mun mies on niin semmonen äijätyyppi et ei varmaan haluu punasta paitaa tai edes sukkia meiän pojalle :LOL: Ja kylhän mullakin omat fiilikset on näiden vaatteiden suhteen, että mun kummipojalle on monesti laitettu vaaleenpunasia sukkahousuja ja muitakin vähän 'tyttömäisiä' vaatteita niin tuskin niitä näkee meiän poitsulla B) Mutta edelleen kaikilla on oma makunsa enkä mitenkään arvostele kenenkään tapaa pukea :xmas:
Yhessä kaksplus-lehdessä oli juttu vanhemmista jotka kasvatti poikansa 'ilman sukupuolta', lukiko kukaan tätä juttua? En voinu mitään mutta mua inhotti koko tarina eikä ollu muutenkaan yhtään mun mieleen niiden ajatustapa :x Mutta kukapa multa kyselee :D

Suvitus+poika 14+2
 

Yhteistyössä