~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Valvatti: Mulle äippäpolilla suosittelivat hempan mittausta joka kerta neuvolassa, kun ei saisi laskea alle 110. Mullakin lähtöarvo oli 149 ja viikko sitten vaan 116, joten ei ihme jos väsytti =)
Auto menee meilläkin vaihtoon, kun tää pikkukolmonen olikin tupla! Isoa tila-autoa etsitään, vaan tahtoo olla niillä silti hintaa. Samoin pitää miettiä asumista uudelleen jossain vaiheessa, tähän meinataan mahtua vielä vähän aikaa. Sukulaisille (mummot ja sisarukset) saivat tietää kaksosista ja koko raskaudesta samana päivänä kun ultrassa selvisi tilanne. Yllättyneitä olivat kaikki, varsinkin me itse. Välillä tuntuu vieläkin utopistiselta ajatus että keväällä meitä on kuusi! Vauvojen hoitoon en ole vielä "perehtynyt" mitä nyt olen koettanut netistä etsiä tietoa raskauden etenemisestä. Kaippa se sujuu "vanhalta muistilta" vaan tuplateholla B)

En nyt oikeen jaksa keskittyä kirjottelee kun muksut kinastelevat taustalla :whistle:

Korven tyttö ja Kamut 15+2
 
Huomenta kaikille :wave:

Mä sain unta yöllä kahden jälkeen ja heräsin kuudelta enkä saanu enää nukuttua..
Mä niin jännitän huomista..
Ainiin, ja tunsin yöllä unta odotellessa aivan selvät vauvan liikkeet :eek: Siis ei ollu mitään pikkupotkuja vaan ihan kunnon myllerrystä pitkin poikin mahaa ja mies tunnusteli kans ja tuntu koko yön ajan..
Ihan hullua!! Mutta niin ihanaa :heart: Nyt ei pelota huominen ku oon varma että pieni vauva siellä masussa on.. Liikkeet tuntu ekana heti tossa navan alapuolella..
Ja mullahan lääkäri yritti sillon kuunnella sydänääniä ihan tuolta alhaalta eikä saanu kuuluviin ja sisätutkimuksen jälkeen tökkäs sen kepin navan alle ja heti kuulu syke..
Eli vielä on ihan mahdollista et raskaus oliski pidemmällä tai sit siel on kaks, nöy :snotty:
Mut tuun sit kertoo!
Onko ketään paikalla näin aamusella??
On tylsää |O

Suvitus+Yrsa 12+6
 
myymä
Huomentarallaa!

Kohta oon hipsimässä tästä sinne neuvolaan... IIK, eli toivottavasti kaikki kunnossa! Jänskää aivan julmetusti!

Tulen sitten töistä kirjoittelemaan kuin kävi, kunhan sinne asti pääsen! :)

Hauskaa päivää kaikille!

Myymä ja pikkukakkonen 14+4
 
Huomenta!

Suvitus
mä oon kans alkanu tunteen selvästi liikkeitä :heart:
Edellispäivänä ku olin kaupan kassalla ni tuntu selvästi kuin joku ois tehny kuperkeikan mun masussa =)
Ja eilen illallaki tuntu taas sellasta pikkukuplintaa ja hipaisuja. Ihanaa!
Nyt vaan odotellaan et alkaa tuntuun vielä paremmin ja useemmin!

Myymä onnea neuvolaan, tuu sit kertoon kuulumiset!

Heräsin yöllä vessaan joskus neljän jälkeen ja mies oli tullu töistä ja kattoi bb:tä ja mun oli sit kans pakko mennä kurkkiin, siellä se Timo jo nuoli sitä Heliä, Sauli Maxinea, sit he meni nelistään parisänkyyn ja siellä Timo oli tyttöjen välissä molempia vuorotellen hiplaten... Satu oli kuulemma ollu aika kiukussa siellä yöllä ja vaihtoi huonetta...
Että sellasia uutisia jos jotakuta kiinostaa.

Papagena mites sä voit? Saitko helpotusta pahaan oloos?
:hug: sulle, voi hyvin!

Aurinkoista perjantaita kaikille!

PS. näin sellasta unta viime yönä etttä meille tuli pieni poika :heart:

:heart: :Ninni ja Kultsi 13+5 :heart: :heart:
 
me6
Heipä hei!

Täällä masu senkun kasvaa. Töissä olen huomannut, että on jääty tuijottaa mahaani mutta ei kehata kysyä :) Kaipa ne ajattelee, ettei voi olla totta kun kerran neljä lasta jo on!

Jännittää nähdä sisko parin viikon päästä, koska mahasta jo huomaa nyt että odotan. Mulla on ennestään ylipainoa ja mahaa, jonka takia masu kai onkin niin pompannut esiin. Ero on siinä ettei ole vaan "löllöä"vaan aika piukka pallo. Meillähän siis suku ja ystävät ei tiedä edelleenkään uudesta tulokkaasta. Töissä tietää johto ja lähimmät kollegat, koska niille oli pakko kertoa. Siirryn 1.10 uuteen perustettavaan asiakkuudenhoito-yksikköön ja sinne tulee aluksi vain pomoni lisäksi 5 päällikköä. Jaettiin juuri meidän vastuu alueet ja muut sai kasapäin uusia asiakkaita paitsi minä, joten selitykset oli laitettava peliin. Hoitelen nykyisiä tehtäviä mammikseen asti.

Mä haluaisin jo kertoa vauvasta ennen kaikkea lapsille, mutta puolisko ei halua. Väittää ettei lapset jaksa odottaa. Mä olen niin huono pitää salaisuuksia sisällä ja sitä paitsi olen niin onnellinen, että olisi kiva levittää sitä ympärille.

Vauva on mieletön liikkuja, jonka takia olenkin tuntenut reilun viikon liikkeet, mieskin tunsi ne heti pari päivää mun jälkeen. Väsymys ja huono olo vaivaa edelleen.

Ihana, että viikonloppu tulee. Tänään on tyttöjen jumpat ja poikien jalkapallo-ottelut, huomenna saa nukkua pitkään ja sunnuntaina onkin taas koko päivän jalkapalloturnaus.

Me6 (pojat -93 & - 00, tytöt -94 & -01)

 
Mornings!

Jee myymä, kiva et on sydänäänet kuulunu! :flower: Ja tsemppiä neuvolaan, heti sit raportoimaan =)

Mulla kanssa on nyt masu ihan tosissaan pullahtanut ja on semmonen piukka pallo eikä pehmeä enää. Tänään aamuna oli hauska töissä ku yks kollega joka tietää et on raskaana kysy multa et "no mites oot jaksellu? ei sulla toi maha ainakaan vielä kauheesti näy..." sitku käännyin siihen päin vastaamaan niin se kiljas et "eiku herranjumala NÄKYYHÄN SE!!" :LOL: siinä sitä sit naurettiin. Mut ei kuulemma takaapäin huomais mitään, luojan kiitos!!! :D Mulla on pyllyyn ja takareisiin ilmestyny semmosia ihmeellisiä siis oikeesti pikku raskausarpien (/jonku ihme kohjujen) näkösiä. Mut ei mulla nyt herranisä oo pylly niin nopeesti levinny et jotain arpia tulis ku itseasiassa se ei oo musta levinny ollenkaa :D Mutta ihan mielenkiintonen ilmiö... Kyllä ne tosta on haalentunu kovasti jo.

Ja mä en nyt oo ihan saletti mutta eilen muljahti tossa vasemmalla puolella alamasua muutaman kerran silleen ihmeellisesti. Siitä ekasta aattelin vielä et se on jotai normi-ilmaa mut ku ihan samanlaisesti tuli vielä muutaman kerran niin oisko ne jotain pieniä potkuntynkiä sit ollu. Mut kyllä lämmitti äitin sydäntä. :heart:

Ninni78, minä oon kanssa nähny jo varmaan 3 poikaunta. Ja kaikista hassuinta oli se et enneku oltiin miehen tyttärille kerrottu ees koko vauvasta mitään niin isompi sano yhtenä aamuna et oli nähny unta että "meille syntyi pieni poikavauva." :heart: Se oli kyllä liikkistä! Ja ne vaatteetki mitä oon vauvalle ostanu on pelkästään valkosta ja vaaleensinistä. Mitään mekkoja / vaaleenpunasia ihanuuksia ei ees tuu mieleen vilkasta :D Mutta saa nähdä... Sykkeet meillä on toistaseks semmosta 150 luokkaa et sinänsä puhuis tytön puolesta mutta taas oireet pojan. Tiukille vetää =) Ei kuitenkaan varmaan rakenneultrassakaan kysytä mitään mutta jos nyt sieltä sattuu selkeesti pilli tai pipari näkymään nii eihän sille sit mitään voi :D

Ja hei!!! Meille tulee tänään kauan odotettu uusi SOHVA sotkasta. ilmainen kotiinkuljetus kuului siihen onneksi kun musta ei paljon mitään tommosta ronttaamaan olis. Aivan ihana musta kulmasohva ja oli tarjouksessa 399?! Todella tyytyväisiä ollaan ostokseen. Eli tämmöinen tapaus mutta mustana:



aurinkoista päivää naiset!
mama-L & Onnenkantamoinen 14+1 !
 
Heei! Tosi moni täällä on kertonut tunteneensa ensimmäisiä liikkeitä, joten en minäkään varmaan ole väärässä :D Joutui eka kerralla arvailemaan, olivatko ne oikeasti liikkeitä, mutta nyt ne ovat olleen päivittäisiä - tai öittäisiä, koska vauva tykkää minut herättää pikku töytäisyillään. Luinkin jostain, että vauva usein nukkuu masussa äidin liikkuessa ja valvoo sitten äidin paikallaanollessa. Näin on ainakin omalla kohdallani! Vatsakin alkaa olla jo aika selvä, mutta eivät asiasta tietämättömät ole vielä muusta pullistelusta kuulemma erottaneet :LOL: Ihanaa, kun vihdoin on olo alkanut normalisoitua, eikä ole jatkuva paha olo. Tosin noita kasvukipuja on, mutta ne on pientä.
Amalia ja Tutteli, saatte kaiken myötätuntoni migreenin kanssa. Mulla oli sitä alkuraskaudesta, ja on kauheaa, kun ei voi edes oiein lääkitä itseään... Onneksi migreenit ovat pysyneet poissa! Mulla kun on aurallinen migreeni ja siihen ollut estolääkityskin... :/
Ninni ja Misupai
 
oho, minkä teki kone :D
Niin siis Ninni ja Misupai ette myöskään ole yksin vatsaongelmien kanssa, mä turpoan valtavasti varmaan juuri ruooansulatuksen puolitehoisuuden vuoks. Ei kiva.
LOE sun kätilöhän on sanonut ihanasti, että vilkasliikkeisyys on merkki terveestä vauvasta. Meidän vauva oli tosi vilkas ultratessa, ja silloin myös se terkka sanoi, että se on hyvä merkki. En vaan oikein tiennyt, että elonmerkkinä vai miten. En minä nyt kyllä usko, että asia ihan noin suoraviivainen on, että nukkuva vauva olisi vähemmän terve :LOL: Jotenkin silti rauhoittaa mieltä tuo!
Myymä, kuinka kävi neuvolassa, kuuluivatko sykkeet?

skog 16+4 (aika ei meillä todellakaan matele! Mehän ollaan jo pitkällä!)
 
Mikähän lie tuon jouluruoan suhteen?? ite nimittäin kaipailin sitä viimeviikolla. Ja meinasinkin että lauantaina sitä tekis, tarpeita ois pakastimessa. Ja ekat joulu tortut paistoin maanantaina. Isäntähän tuo tuumas että minun mielihalut on ihan outoja!

Tänään aamusta oli aivan mielettömän kurja olo, pahoinvointi pahimmillaan ja pojat virkeimmillään. sitten tajusin tuossa kahdeksan maita että eilen en kerinnyt syödä mitään jotenka siitä johtuu heikotos. Sain sitten perunamuussin ja lihapullat aikaseks puoleentoista tuntiin ja nyt olo on taas ihan hyvä. Migreeni on jo onneks poissa ja niskatkin vetreemmät hierojan jäljiltä.

Amalia 12+4
 
Hei ja oikein aurinkoista syyspäivää!

Olen 29-vuotias pienen tytön (vajaa 10kk) äiti ja toista odotamme maaliskuulla syntyväksi, la on 25.3 ja Phks on synnäri.
Hieman yllättävähän tämä raskaus oli mutta eipä ole vastan laittamistakaan. Oltaisiin varmaan huolehdittu ehkäisystä paremmin jos oltaisiin haluttu olla varmoja ettei toista vielä tulisi =)
oon voinnut hyvin mitä nyt pientä aamupahoinvointia on toisinaan ollut, sekin vaikuttaisi taaksejääneltä. En oikein kerkeä nauttimaan raskaudestani kun kaikki aika menee tuon esikoisen kanssa joka onneksi on ollut todella helppo jo syntymästään. Tämä kakkonen sitten varmaan näyttääkin meille kaapin paikan :LOL:
Kuuluu tyttö heräänneen, koitan vierailla täällä edes silloin tällöin.
Mukavaa odotusta kaikille ja nauttikaa olostanne!

Marzo, tuleva isosisko ja pikkuinen 13+3
 
Tervetuloa Marzo! :wave:

Mä just varasin rakenneultran ja se on 25.10!! Mies lupas, että mennään 4D:hen, ihunaa!!! :heart: Nyt vaan pitäs malttaa odottaa sinne asti. Eli Oikukas, pääset kuitenki päivää ennen mua ultran.. :snotty:
Helmi: Ihanaa, että sait niin pian ajan ja kaikki oli hyvin. Ja ennenkaikkea ihanaa, että on myös ystävällisiä lääkäreitä!

Mä oon nyt joogaillu ja ollu uimassa.. molemmat oli mukavia ja tulee kyllä mentyä toistekin! :p Ihanaa ku on ihan omaa liikuntaa, eikä aina vaan koiraan liittyvää. Vaikkakin koko viikonloppu on taas koiratouhuja tiedossa. :)

mama-L: Aika makee sohva! Me ostettiin tollanen pieni kulma juttu sillon ennen koiraa ja väri on sellanen vaalee peige, eli saan aina pitää jotain rättiä siinä päällä, että pysyy puhtaana. :kieh: Se ois niin kaunis muuten, mutta en raaski pilata sitä. Musta on siis varmasti hyvä värivalinta lapsenkin kanssa! :p

Papagena: Joko olo on helpottanut ja mieli on parempi? Toivottavasti! :hug:

Mulla on nyt niin hyvä mieli tosta 4D:stä, että pitää päästä muihinkin pinoihin hehkuttamaan! :wave:

Rhea ja molskis 14+3
 
Eli olen jo jonkun aikaa seuraillut tätä palstaa, mutta en ole vielä "rohjennut" kirjoittaa. Olen 35-vuotias, neljättä odottava äiti. La on 19.3.
Meillä on ollut aikaisemmissa raskauksissa aika paljon ongelmia. Tämä onkin jo 9. raskauteni. Pikkusisarusta odottaa isoveli ja -sisko, eli kaksi lasta kotona.
Esikoispoikamme kuoli perinnölliseen sairauteen, jonka olemassa oloa emme aikaisemmin tienneet. Olemme siis molemmat viallisen geenin kantajia. Joka raskaudessa meillä on 25% mahdollisuus saada sairas lapsi. Takana on myös kaksi tuulimunaraskautta, keskenmenoja ja myöhäinen keskeytys sairauden vuoksi. Kohtuni on myös heikko, koska kolme sektiota on jo tehty. Eli neljäs sektio tehdään sitten jo mahdollisimman aikaisilla viikoilla, ettei kohtu repeäisi.

Nyt kuitenkin on meneillään 13+2 viikko ja istukkanäytteen mukaan ei tämä lapsi ainakaan sairasta sitä sairautta ja kromosomisto on normaali. Tämä raskaus oli kyllä yllätys, mutta aika ihana sellainen. Isosisarukset ovat jo 10- ja 11- vuotiaat, joten kaikki tuntuu taas ihan uudelta. Moni ei vielä tästä uudesta tulokkaasta tiedä, mutta näkyy jo selvästi, jos olen ns. normaaleissa vaatteissa. Työtakki peittää hyvin ja ulkona on jo niin viileää, että takilla saa "piilotettua". Ihan vielä en haluaisi kaikille kertoa.

Neuvolassa en ole vielä käynyt, koska odoteltiin istukkanäytteen tuloksia. Neuvolaan sain ajan vasta kahden viikon päähän. Sitten onkin viikkoja jo 15.

Rakenneultraa odotan jännityksellä. Sen jälkeen ehkä uskallan ottaa vähän rauhallisemmin. Pelko on jatkuvasti takaraivossa, mutta siihenkin tavallaan tottuu.

Nyt täytyy välillä jatkaa töitä.

Oonaliina ja vielä nimetön 13+2
 
Ultrassa käyty, kaikki täydellisesti!!
Oli harjoittelija ja oikea kätilö joten kateltiin vauvaa yli puol tuntia ja saatiin kymmenen kuvaa!!
Laskettu aika siirtyi viikolla eli on nyt 15.3. muutatko sen Ninni?
Kiitos :flower:
Mutta meille tulee POIKA!!! Ei kuulemma voi erehtyä kun näkyi niin selvästi, eikä edes ite kysytty :D
Ei pysty kuvailee onnea tällä hetkellä :heart: :heart: :heart:

Suvitus+poika 13+6
 
myymä
Hei kaikille ja jätän samalla hyvästini pinolle!

En olisi ikinä uskonut että näin käy, mutta siskot rakkaat, uskokaa tai älkää, meidän vauva on menehtynyt :'( Eli kaikki sydänäänet olivat täysin kuvitelmaa... Vauva on menehtynyt viikolla 13, eli reilu viikko sitten.
Tunteet ovat todella ailahtelevat. Toisena hetkenä käsittelen asiaa ihan ok mielin, järkevästi ja toisena hetkenä romahdan täysin! Itkua on tänään riittänyt mutta tuntuu hyvältä purkaa asiaa johonkin.
Oma epäilykseni on, että vauva oli sairas koska np ultrassakin kovin vähäliikkeinen, joten luonto kai hoiti tehtävän... Maanantaina olisi sitten tyhjennys. En osaa edes puhua asiasta "keskenmenona" koska minulle tämä oli vauva. Ei mikään keskenmeno. Sana "tyhjennys" tuntuu vähättelevältä kun tiedän että "synnytän" pienokaisemme... Huokaus!
Toivon, että tämä oli tämän pinon viimeinen suru-uutinen ja oli aivan ihanaa jutella kanssanne ja jakaa nämä hetket tähän asti!

Voikaa mammat todella hyvin ja lupaan tulla lukemaan vielä jatkossa kuulumisianne! Meidän vauvahaaveet siirtyivät nyt myöhemmäksi...

Myymä ja pikkuenkeli 14+4.

 
Voi ei myymä! :hug: Oon kauhean pahoillani! Pikku enkelille paljon isoja enkeleitä matkaan!
Eikö nää ikävät uutiset nyt lopu ollenkaan!? :'(
Kyllä sitä väkisinkin itsekin alkaa miettimään ja pelkäämään kaikkea ikävää ku näitä uutisia tulee jatkuvasti.
Eipä tähän voi enää muuta lisätä. Paha mieli kyllä myymän ja kaikkien muidenkin vauvansa menettäneiden puolesta. Kaikille meille jäljellä oleville nyt paljon jarrusukkia ja onnea matkaan! :attn:
 
myymä
papagena Kiitos, ja niin alkoi taas itku... Todella kaunis kirjoitus!

Iso kiitos myös Rhealle! HArmittaa vain aivan pirust jättää teidät tänne ja on niin hirmuinen kynnys poistua täältä... Siksipä aion käydä teitä jatkossakin lukemassa!
 
Myymä tuo sinun suru-uutinen järkytti todella, meni ihan heti kylmät väreet selkää pitkin ja kyyneleet täytti silmät. Se tuntuu niin koskettavan itseänikin kun olit jo noin pitkällä raskaana. Olen pahoillani, en osaa lohduttaa kun voin vain kuvitella etteivät mitkään sanat oikein auta.. jäin miettimään että voiko tuollaista aavistaa? tuntuiko missään vaiheessa että oireet tavallaan loppui tai mitään outoa?.. anteeksi kun kyselen.. tuntuu vaan niin epäreilulle..

en osaa nyt kertoo mitään omia kuulumisiani,.. migreenistä oon kärsiny ihan aamusta asti tänään ei voi koneellakaan olla kauempaa..

enne ja aarre 15+1
 
Myymä :hug: :hug: paljon jaksuja !!

Minä jouduin käymään tänään pakon edestä hammaslekurilla..Koko viime yön särki hammasta niin että tuli jo äitiäkin ikävä!! Äkkiä se aika menee..vasta plussasin ja nyt olen jo 15 vkoilla..25 päivä on seuraavan kerran vasta neuvola enkä millään jaksaisi odottaa..
Noista vauvan sykkeistä että meillä on pojilla ollut aina 130-140 ja nyt kun viimeksi kuunneltiin ni 170..oishan se kiva saada neljän pojan jälkeen tyttö mutta toiveajatteluahan se vaan on.. =)

Minna ja rv14+6 :heart:
 
myymä
enne Kiitos! Kyllä, sen voi aavistaa.. Soitin torstaina neuvolaan nimenomaan siksi, koska paino oli pudonnut reilusti. MAhduin taas omiin housuihini vaikka olin jo pidemmän aikaa käyttänyt mammahousuja, vatsakin litistyi... SIlti sitä toivoo niin paljon että kaikki on hyvin, että tekaisee kaikenlaista mieleen, kuten minun kohdallani kuvittelin nuo sydänäänet...
NEuvolantätikin kysyi, oliko raskausoireita vielä, ja siinäpä sitten itsekin totesin että eipä ole ollut kahteen viikkoon minkäänlaista oiretta. Vain yksi ylimääräinen vessareissu öisin...

Ei tätä oikein itsekään usko, mutta päivä kerrallaan... Toivottavasti tämä jäi viimeiseksi kerraksi kun minä tämän koen.
 
Suuret pahoittelut täältä sulle ja koko perheelles!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
En tiedä mitä sanoisin joten en sano muuta kuin pahoitteluni!

Olet varmasti kaikkien meidän ajatuksissa :heart: !

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 13+5 :heart: :heart:
 
Myymä! Täältä myös halauksia runsain mitoin :hug:Olen todella järkyttynyt, vaikka sinut vain täältä palstalta tunnenkin. Mun mielestä on todellakin oikein ajatella, että pikkuinen oli jo vauva, kun noin pitkälle jo ehditte.
Sun odotusta oli niin kiva seurata, nyt me kyllä menetetään yksi kantava voima täältä :'( Voimia teille!

.skog.
 

Yhteistyössä