~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Pikkuvaemo juu en sit tullu ku vein aamulla neidin kouluun ja sit palasin kotiin siivoon, siinä meniki 3 tuntia ja lähettiin sit suoraan kouluta mökille. Arvasin kyllä et oot siellä Myllyssä ku ei Raisiossa muitakaan paikkoja oo =)
Nyt onki sit koko alaselkä ihan jumissa siivoomisesta ja autossa istumisesta. Kiva ku jo nyt selkä noin huonossa kunnossa, millanenkohan on ku raskaus pidemmällä... Tarviin varmaan pyörätuolin et pääsen liikkeelle.

Nyt nukkuun! Kauniita unia kaikille!

:heart: :Ninni ja Kultsi 13+2 :heart: :heart:
 
Mun alavatsalla muutama sentti navasta näkyy haalea viiva! :D Ajattelin ensin, että se on vain vetoketjun painama, mutta kun tuo tuossa viikon on jo näkynyt.

Kiitos Tiila, mukava kuulla että sullakin kohtu korkealla! Maha ei vielä ole kasvanut, illasta ja syömisen jälkeen pömpöttää kyllä. Alun turovtus on laskenut. Hyvin harva ihminen tietää raskaudesta ja vielä harvempi sitä osaisi odottaa. Saavat tietää, kun näkevät. Jotenkin haluttaisi suojella tuota tulokasta kaikelta pahalta niin pitkään kuin mahdollista (niinkuin mahan piilottelu jotain sitten auttaisi - ehkä kateellisilta katseilta?).

Maha ja ruokkiminen: Syömisen jälkeisen pömpötyksen laitan kyllä lievän ahmimisen piikkiin: vielä viikko sitten mikään ruoka ei meinannut mennä alas, ei vain maistunut. Tai jos maistuikin, kyllääntyminen tuli kahden haarukallisen jälkeen. Nyt otan sitten syömisestä kaiken ilon irti ja yritän nostaa painon lähtöpainoon. Miten ruoka voi ollakin niin hyvää! (Raakaa sipulia ja marinoituja lihatuotteita en yritäkään lähestyä.)

Flunssaa täälläkin. Haluttaisi leipoa (jotta pääsisi syömään) porkkanakakkua.

Liikettä: viime viikolla tunsin mahassa hupaisan tömäyksen, niinkuin olisi tuota pientä vatsamakkaraa kouraistu kevyesti tuosta päältä. Jos se oli maha-asukin eka tunnistettava liike, oli varmasti törmäys kohdun etuseinään koko pienellä painolla! Muuten on kuplat tulleet kaasuna ulos.. :p

Sienna ja huomaamaton 13+kohta 3
 
Täällä sataa vettä ja lapset on jo hoidossa, kohta pitäisi "raahautua" itsekin duuniin. Jotenkin on veto poissa, flunssakin vain jatkuu, vaikka söin viikon antibioottikuurin :(
Masu kasvaa ja Kamut pyörivät, joten ei sen suhteen hätiä.

Korven tyttö ja Kamut 15+2 (vissiin?)
 
Raikasta aamua tytsät!
Papgena unohdin eilen laittaa sulle 100x :hug: , toivottavasti voit jo paremmin! Toi on sellanen asia mihin ei oikeen osaa mitään neuvooantavia sanoja sanoa, toivottavasti saat helpostusta oloos lääkäriltä ja jos saisit vaikka jotain lääkettä jo kun kriittiset viikot jo takana.

Mä oon muutamana iltana ollu tuntevinani kuplintaa masussa mut epäilen kuitenki et jo näin aikasin mitään tuntuis. En yhtään muista millon oon viime raskauksissa mitään tuntenu ku on jo niin paljon
aikaa =)
Vein mieän neidin jo kouluun ja nyt oon kahden vaiheilla et oisinko reipas ja menisin varaan pesutuvan ja menisin sinne peseen pyykkii. Pitäis saada otettuu ittee niskasta kiinni et sais jotain tehtyy.

Ai niin, tervetuloa joukkoon Jentsukka, lisään sun tietos listaan!

Vai näkyy Siennalla jo linea negra. Mulla ei oo koskaan raskauden aikana tullu sitä, saas nähdä tuleeko siis nytkään. Raskausarpia on tullu ihan vähän, nekin jo ihan vaaleita ettei oikeestaan edes huomaa. Ostinki Body Shopista sellasta kaakaovoidetta minkä pitäis auttaa ehkäsemään niiden tuloa, saas nähdä toimiiko. Apteekissa ois sit sitä Louis Vidmerin öljyä, maksaa yli 20?, mut yx apteekkari sanoi mulle että Ceridalin lipolotion ajaa saman asian ja on yli puolet halvempaa. Ni sitä mulla on kanssa mut en oo vielä testannu..

:heart: :Ninni ja Kultsi 13+3 :heart: :heart:
 
Tossa kirjassa on hauska kans ku miehille kauheesti kaikkea seksi ja raskaus-asiaa. :D ja sel-ke-äs-ti kaikki kerrottu, että raskaus väsyttää naista ja saattaa kadottaa halut, se on täysin normaalia yms yms. :LOL: mut varsin kiva se vau'kirja. siellä on kehityskin niin kivasti kerrottu viikko viikolta. :heart:

Mua on ruvennu vähän arveluttaa kun jyväskylä ei tosiaan tarjoa tuota np-ultraa ja me ei osallistuta mihinkään seulontoihin, että nähdäänkö me sitten mistään jos joku on oikein pahasti pielessä. Tuo niskaturvotuskin on käsittääkseni sellanen et sen voi mitata vaan tietyillä viikoilla aika alkuraskaudessa... Ajateltiin että sitten jos siihen 4D:hen päästään niin ne varmaan vois tehä sen rakenneultran siinä samalla kun kunta ei sitä tarjoa. Mä oon vaan sen tyylinen ihminen että jos ois millikin liikaa turvotusta tai löytyis jotain epäselvää niin oikeesti pinna katkeis välittömästi enkä todellakaan mitään 4 viikkoa pystyis lapsivesipunktioita oottelemaan. Ja samasta syystä ei osallistuttu seuloihinkaan, kun keskeytykseen päädyttäisiin varmasti vain jos lapsi ois niin sairas ettei tulis montaa päivää elämään synnyttyään...

Nyt oon töissä ja nälkä on jo! Tein eilen ihania joulutorttuja, kiitos vaan ideasta. :D Sokeriarvot heittää varmaan häränpyllyy, sen verran niitä eilen mussutettiin. Mutta on ne hyviä!!! Ruuasta puheenollen, tää lähtee lounaalle.

Ja tänään sit joogaamaan *venymisvanumis* :LOL:

mama-L & Onnimasu 13+6
 
Kävin tänään terkkarissa kuuntelemassa sydänääniä ja ne ei tietenkään kuuluneet :( . Viikkoja on kasassa 11+6. Terkkari kyllä varoitteli, että en huolestu jos ei kuulu, mutta huolestuin silti.

Syy miksi kävin terkkarilla oli kolme päivää kestänyt vatsa+selkäsärky. Hirveetä polttoo ollu molemmin puolin. Nyt on kuulemma ollut kaikenlaista vatsaflunssaa liikkeellä, voi olla sitä. Tuli silti vähän huolestunut olo, koska halusin käydä terkkarissa juuri varmistamassa, että kaikki on hyvin.
 
Voi Helmi, toivottavasti se on vain flunssaa!
:flower:
mama-L: Meillä on tarkoitus mennä kaupungin tarjoamaan rakenneultraan ensi kuun puolessa välissä, ei muita ultria tai seulontoja. Yritän toistaiseksi tyytyä sydänääniin ja pömpöttävään mahaan. En kestänyt edes ajatella epätietoisena odottamista tai vääriä hälytyksiä, jos siellä seulonnoissa riski olisi ollutkin huima (mikä taitaa tämänikäiselle olla aika harvinaista). Keskeyttämään en olisi alkanut.

Vau'kirja käyttää nimeä linea negra s. 70 (sana linea lienee fem., kröhm latinaa opiskellut). Korjaan sen tuohon edelliseen kirjoittamaani otsakkeeseen.

Mun vatsan korkein kohta on 2 cm navan alapuolella, ehkä se kohtukin sitten on siinä.
 
Ai että mahatautia on liikkeellä vai??
Mulla on niin hirveet krampit mahassa et melkeen tulee itku. Sängyssä vaan pystyn makaamaan ja kyljen vaihtoki sattuu vietävästi. Ja maha on löysällä mut en oo paljoo syöny ni ei oo tarvinnu vessassa käydä. Nyt nousin tekemään täytetyn ruisleivän ja koko ajan polttelee :x
Ei kovin kiva.
Eilen oli sitä oksentelua mutta tosiaan sain aikaseks vaan sylkivaahtoa enkä muuta. Menispä kohta jo ohi. Miehelleki sanonu et kohta alan olee huolestunu vauvasta mut onneks ylihuomenna on ultra ni nähään et kaikki on hyvin.

Suvitus+Yrsa 12+4
 
Mulla tuli esikoista odottaessa se 'kakkaviiva' ja oli aika vahva muttei sellanen karvanen niinku joillain kuulemma tulee? Ei siitä musta ainakaan mitään haittaa ollu, hassun näkönen vaan ja oli aika pitkään mulla synnytyksen jälkeenki..

Raskausarpia tuli paljon ja värillisiä, vaikka kuinka rasvasin ;) Eli musta hölynpölyä, joillain tulee ja toisilla ei. Mulla tuli mahaan, reisiin ja lantiolle mut vaaleni aika hyvin mut näky kuitenkin ne uurteet. Mut eipä ne mua niin hirveesti ees vaivaa, jos ei miestä ni ei sit muakaan :D

Ja ihan helpotus kuulla et mahatautia olis liikkeellä ni vois kuvitella sit et tää olis sitä. Eikä mikään vaarallinen bakteeri. No hullua pidetään nyt jännityksessä perjantaihin asti kunnes päästään ultraan.

Kiva oli lukea hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia ja tietty muitakin juttuja oli kiva lueskella taas :)

Suvitus+Yrsa 12+4
 
Voi Suvitus :wave:. Sulla kuulostaisi olevan paljon pahempi mahatauti kuin mulla. Parane pian! Mulla ei ole ollut ollenkaan oksentelua.

Mullakin on ultra pian, mutta vasta viikon päästä. Kovasti yritin terkkaria painostaa, että voisinko käydä ultrassa lääkärillä...Ei onnistanu, ajat on kortilla :/ . Vähän jäi kaivelemaan tuo sydänäänten kuulumattomuus. En tiedä miltä vuosisadalta terkkarin dopplerlaite oli :kieh:.
 
Heips. Flunssa ei helpota, tai lähinnä tää yskä on sitkeessä. Pojulle nousi kuume yöllä ja hän yskii niin että oksentaa limaa.. ollut raskas päivä. Tuun kirjottelee kun jaksan taas, mut pakko ihmetellä ja ihailla, huomenna tulee taas viikkoja täyteen!

enne ja aarre 14+6
 
Muistakaa kaikki soittaa 0600-1-6000, jotta turvataan meidän pikkuisten hoito, jos jotain sattuu!!! Mie soitin jo. Oon jo monena vuonna soittanut Elämä Lapselle-konsertin aikana. Menee mun mielestä niin hyvään tarkoitukseen, että kuusi euroa on pieni raha.

Harmi, että moni maalismasu on joutunut antautumaan flunssan kouriin tai kärsii vatsavaivoista. Flunssaa on todellakin liikkeellä, vatsatautia ei ihan hirveästi ainakaan meidän koulussa ole. Henkilökuntaa on kaatunut urakalla siihen flunssaan (osalla kestänyt jopa kolme viikkoa). Oon yrittänyt syödä terveellisesti ja ihan yltiöpaljon vitamiinia marjojen ja mehun muodossa. Ei tee mieli sairastua odotusaikana, kun ei oikein voi kunnon lääkkeitä syödä. Paranemisia kaikille!

Pitäisi huomenissa varata rakenneultra-aikaa. Onneksi kunta sen tarjoaa ja kuvat maksaa sen 9 euroa, jos tahtoo kaikki. Miten sitä jaksaa oottaa niin kauan, noin kolme viikkoa!!?? Tahtoo nähdä pikkuisen. Mieskin alkaa jo tajuta vauvan tulemisen, koska puhelee vatsalle kovasti ja oli töissäkin jutustellut yhden odottavan kollegan kanssa. Oli saanut nähdä tämän 4D-kuvat, mutta onneksi on sovittu jo aiemmin, ettei mennä. Totesi vain, että näyttihän se jo vauvalta... mut kuvat siltä kuin ne olisi valottuneet (ruskea väri).

Oma napa on normaali, vatsa ei tahdo toimia, paukuttaa ja tulee vain papanoita. EI hauskaa. Näin on ollut jo monta viikkoa. Pissattaminen ei ole kadonnut mihinkään, tuntuu, että kaikki neste vain tulee läpi. Kuulunee asiaan.

Nyt pannarin kimppuun, nam!

Misupai ja Helmis 15+4
 
myymä
Heipä hei kaikille taas!

Oon aivan onnesta soikeena kun mies suostui ostamaan sen Gracon Autobabyn. Se käy nyt sitten hienosti noihin meidän uusiin gracon matkarattaisiinkin! ihanaa!

Vaikka tiedän että vauva on kunnossa, silti mulla on jotenkin pelottava tunne ja jänskää se maanantain sydänäänikuuntelu... Toivottavasti se istukka ois noussut sen verran ylemmäs et kuuluis kunnolla ne sydänäänet eikä vain näyttäis lukemia... kääks!

Mieskin lähtee huomenna työmatkalle kouvolaan ja palaa vasta viikonloppuna :/ siitä on pitkä aika kun oon ollut siitä useamman yön erossa. Taisi olla vuosi sitten kun se oli kertauksissa...

Ihankun meidän pino ois hieman hiljentynyt aiemmasta? :)

Myymä ja pikkukakkonen 14+2
 
HeipS! Piiitkästä aikaa..

***Tervetuloa uusille*** Ja pahoittelut ja halaus kaikille huonon uutisen saaneille!!:heart:

Reissu meni hyvin :) Jännää, miten sitä on niin hankalaa olla erossa omista lapsistaan. Lapset jäivät anopin luokse, itse menimme mökille. Kauheaa, pari tuntia pystyin olemaan erossa, kunnes tuli kauhea ikävä. Itkin vain ja olin täysin lohduton. Tässä raskaudessa olen täysin itkupilli koko ajan :D Mies ja anoppi vakuuttivat, että lapsilla on kaikki hyvin, joten jäimme mökille yöksi. Mutta arvatkaapa, että osaako ajasta nauttia, jos on kauhea ikävä?? EI TOD.!! Onneksi saa hoitaa lapsiaan kotona ja touhuta päivät heidän kanssaan. EI tarvitse miettiä, miten voivat, onko heillä ikävä tms.

Eilen kävin siellä yksityisessä neuvolassa. Aivan ihana kätilö :heart: Lopuksi ultrattiin. Vauva on VILKAS!! Huoh :D :D Kätilö sanoi, että todella hyvä merkki, merkki terveestä vauvasta!! Onneksi vasta loppuraskaudessa näkee sen vauvan luonteen =) Olisi nimittäin ihanaa saada vähän rauhallisempi versio edellisiin verrattuna :LOL: Mulla on istukka edessä, se heikentää liikkeiden tuntemista. Mutta kyllä niitä välillä tunnen. Maha on välillä todella kipeä!! Monesti yöllä herään kipuun :/ Luultavasti kasvukipuja, koska maha on kasvanut kauheasti!!

Sydänäänistä: Ekassa neuvolassa kuultiin jo sydänäänet silloin rv 9-10??
Mutta sen jälkeen kerran ultran yhteydessä ei kätilö meinannut saada millään ääniä kuulumaan, siis sillä dopplerilla. Ultrassa näki, että kaikki hyvin, muttei vaan laitteeseen saanut vaavia "kiinni". Jos on taaksepäin kallistunut kohtu, istukka edessä tms. niin silloin välttämättä helposti kuulu sydänäänet!

Mutta nyt nukkumaan :xmas:

LOE ja "Minttu" rv 15+1(viikkoja JO noin PALJON) :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Muoks. Se mun la onkin 28.2.2008, mutta en viitsi vielä vaihdatuttaa sitä. Rakenneultra on 3.10, joten silloin vaihtavat sen, jos on tarpeen =) Kyllä tämä aika rientää oikeasti.
 
Iltaa Myymä ja LOE ja muutkin mahdolliset kukkujat! =)

Kiva kuulla hyviä uutisia :hug:

Juu, hiljennytty on, tää on totista hommaa tää masun kasvatus :D

Tänään on ollu hyvä päivä, ei oo sattunu päähän eikä minnekään muuallekaan ja muljahduksia tossa just sohvalla lojuessani kuulostelin eli möyryämistä tuntuupi - JEEE!!
Niin, ja en mä tosissani muistakaan oireista (niistä ei niin mukavista) valita... nautin kyllä jokaisesta ja toivon että kaikki etenee hyvin ja meidät kaikki vielä palkitaan tuhisevalla nyytillä :heart: niin ja toiset meistä jopa useammilla kuin yhdellä B)

Nyt pitää kyllä vetäytyä sängyn puolelle ni jaksaa aamulla jotenkin taas kammeta ittensä ylös.

Hyvää yötä kaikille! Ja tervetuloa kaikille uusille maalismasuille :flower:

Hexodus ja masumöyrijä 15+0 (aika tosiaan rientää....)
 
Huomenta!

Myymä oon kanssa huomannu että pino on kovasti hiljentyny. Mihin on kaikki hävinneet? Meitä on vino pino maalismasuja mutta osasta ei oo kuulunu mitään pitkään aikaan... Kertokaapas kadonneet kuulumisia ja mieluusti kuvien kanssa! =)

Misupai mulla vähän sama ongelma ton vatsan kanssa, ei meinaa oikeen toimia. Mies osti mulle apteekista niitä agiocur-rakeita mut en meinaa muistaa niitäkään iltasin ottaa, eli ei oo vielä ollu apua, pitäis varmaan vähän säännöllisemmin muistaa ottaa :) . Alkaa oleen pikkasen täysi olo...
Pissan kanssa ei täälläkään ongelmia, päinvastoin. Menipä nyt jutut vähän pissa-kakkakeskusteluks :LOL:

LOE kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Ilmota sit rakenneultran jälkeen jos la muuttuu ni vaihdan sen.

Suvitus ja muut vatsataudin kourissa olevat :hug: ja toivottavasti parannutte pian. Vatsatauti on mun mielestä taudeista kauhein!

Gallup: Millä viikolla ootte menossa rakenneultraan? Mulle lääkäri sanoi np-ultrassa et mun kannattaa mennä vasta ku 21 viikkoa on täynnä ku ultrissa oon koko ajan ollu pari päivää lasketusta ajasta jäljessä (mut vaan 2-3 päivää ni ei oo muutettu la:aa), ni että näkyy sitten sydämen rakenteet kunnolla. Mun mielestä se oli jotenki outoo kun mun sisko käy samassa paikassa ultrissa (on nyt rv 18+6) ja sillä on ultra jo ens tiistaina rv 19+4. Mun tarvii oottaa vielä kauan et pääsen taas masuun
kurkistaan :(

Mitä muuten kuuluu Viiville ja Vagnerille, ootko pärjänny hyvin vaikka mies on kaukana? Sit on monia monia muita kenestä ois kiva kuulla!

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, flunssa jatkuu lievänä ties monennettako viikkoa :( , ärsyttävää. Eilen olin tuntevinani masussa taas liikettä, ihan kun joku ois tehny kuperkeikan siellä. En sit tiedä onko vaan jotain suoliston liikkeitä =) Kattelin eilen koneelta vanhoja valokuvia ja tuli vastaan joulukuvia monelta vuodelta ja tuli sellanen olo et tulispas joulu pian. Ois sit jo isompi masukin ja muutenki joulu on niin ihanaa aikaa!

Nyt tarvii lopetella ja alkaa laittaa neitä koulukuntoon.
Päivänjatkoja kaikille!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 13+4 :heart: :heart:
 
Mulla oli eilen aivan mieletön migreeni kohtaus, kolmetuntia pystyin töitä tekemään panadolin voimalla ja kun sit tulin kotiin niin sitten se vasta alkokin. Näkö sumeni, päähän koski älyttömästi ja oksentelin. Soitin sitten terveyskeskukseen ja käskivät mennä käymään. Tunnin pötköttelin siellä ja sitten laittovat tippaan vähäks aikaa ja antovat vielä kaiken kukkuaks peräruiskeen. Lepoa ja hierontaa määräsivät, meinaa nuo niskat olla aika jumissa. Sitten meidän kuopus valvo yön kun siinä on vesirokko, nii ilmeisesti rakkoja kutitti.
(Aika jännä kun kolmisen viikkoo sitten oli esikoisella ja täl nuoremmallakin oli ehkä viis näppyä ja oli jo pariviikkoo terveenä ja sitten tuli uudelleen... oon vähä miettiny et kun sai sen rokotteen mikä saadaan 1½v nii oisko se laukassu sen uudelleen... tai sitten ekalla kerralla ne näpyt ei ollu vesirokkoo.... no sama kai tuo, rokko on joka tapauks nyt)

Nii ja sitten jotain hyvääkin. Eilen kun pötköttelin tk:ssa niin tunsin sitten vauvan liikkeet :heart: ihania pikkutupsauksia.

Nyt lähetään poikien kanssa mummon ja ukin luo, kun sinne tulee hieroja ja jos vaikka sais vähä levättyy ennen töitä.
 
Huomenta!

Kylläpä moni on nyt sairaana! Koittakaapa parantua pian!

ninni78: Neuvolantädin puheista päättelin et rakenneultraa varaillaan n. rv 18. Kuulostaa aika myöhäseltä toi rv 21, mutta eipä siitä mitään haittaakaan ole, kunhan vaan jaksais odottaa :)

Mulle kasvo eilen maha! Tosin hesburger ateria tais hieman vaikuttaa asiaan

:LOL: Täytyy varmaan viikonloppuna käydä ostamassa äippähousut ku farkut on alkanut kiristämään..
Työntekoon...

riksu + rv 14+2
 
mä tulin vaa fiilistelemään :heart: Kun tuntuu että aivan juuri istuin tässä ja kirjottelin maalimasu ketjuun...

nyt tämä ihana 5kuinen maalimasu istuu napottaa tässä sylissä ja koittaa potkia näppista ja tiputtaa tulostinta.

ONNEA TEILLE ODOTUKSEEN JA VOIKAA PAKSUSTI ;)

T.vuoden 07 maalismasu+maalisvauva Onni

 
Vihdoin ehdin koneelle muutakin kuin kirjautumaan! Kuopus, vajaa 2 v, on taukoamaton touhuaja, kiipeilee kaapeille ja tekee mitä lystää, niin että koko ajan pitää vahtia. Mies otti sen nyt kaupunkiin mukaan, ja lupasi samalla tuoda salvan keittiön oveen, ulkopuolelle siis, että saadaan estettyä nuo jatkuvat sotkut keittiössä! Joku kertoi masuasukin VILKKAUDESTA. Meillä kaksi nyt vilkkainta on olleet mahassa ne rauhallisimmat, pysyneet paikoillaan, nukkuneet yöt ja potkineet harvakseltaan :D

Kauhea flunssa ollut minullakin, kaks viikkoa yskää ja limaisuutta, kuumetta ja keuhkoputkentulehdus. Mutta pahinta on tämä armoton väsymys. Olen myös pelännyt yskiväni vauvat ulos, mutta se ei kuulemma ole mahdollista. Nyt alkaa olo jo hieman helpottaa, vielä kun alkaisi taas hajuaisti toimia.

Pyysin päästä ylimääräiselle neuvolakäynnille piakkoin kuuntelemaan sydänääniä, ettei tarvitse kolmea viikkoa jännittää onko vauvat tallella vai ei. Yrittävät järjestää. Viikkoja olis nyt ultran mukaan 13+6. Toissapäivänä tuntui ihan selvästi liikettä masussa, eiköhän ne kohta ala tuntumaan. Luulen että mahakin alkaa kohta näkyä ulospäin, nyt se vielä piiloutuu kun ei ihan tiukkaa paitaa laita. Ajateltiin viikonloppuna kertoa vanhemmillemme.

Ihanan syksyisen näköistä alkaa olla jo ulkona! Kunhan tästä yskästä ja hengästymisestä pääsee, niin aion mennä ulos =)

Mukavia syyspäiviä kaikille :wave:
 
Huomenta :wave:

Eilisen mammajoogan jälkeen (kiitos vain venymisseurasta Rhea :D) väsähdin aivan totaalisesti, kun siellä oltiin rentouduttu eli siis ainakin minä melkein nukahdin :LOL: Kotiin ku pääsin niin mies oli tehnyt ruuan ja sit päästiin ihanaan saunan lämpöön ku ulkona oli niin koleaa ja saunottiinki pitkään. :heart: Sit vaan nautittiin viimesestä illasta kahestaan ku muksut tulee tänään meille taas viikoks. Mut mukavahan niitäki pikku täystuhoja on nähdä taas. =) Aattelin että voitais mennä vaikka uimahalliin koko porukka. Tänään en sit sinne mammauintiinkaan pääse ku pitää päivystää kotona, mummo lähettää puolukoita pohjosesta nii täytyy mennä linkille niitä vastaan illalla. :D Jee saadaan puolukkasurvosta, namnam!

Iiiiihanan pitkät yöunet on kyllä takana kun kymmeneltä olin jo unessa. Ja ysiin vasta töihin. Mies vielä heitti mut autolla et sain tehdä aamupuuhat rauhassa. Aamuyöstä kyllä heräsin semmosiin inhottaviin mahapistelyihin. Molemmilta puolilta alamasua kivisti vuorotellen ja luulisin että myös tuosta kohdun kohdalta. Kasvukipuja varmaankin, kun nyt on masu alkanut ihan selkeesti pyöristyä turvotuksen lisäksi. Ja vaavinenkin kasvaa nyt kovaa kyytiä niin pitäähän koti olla oikein mitoitettu. :D Mutta kyllä ilkeesti vihlas muutaman kerran kun vessaan nousin.

Ja niitä joulutorttuja oon syöny varmaan 4 päivässä apua hei! Kohta täytyy leipoa lisää kun varastot loppuu... Voisin kyllä harkita jotain suolasempiakin piirakoita nii vois olla vähän terveellisempiä. :D Suolanen tosin menee edelleenkin huonommin alas niinkuin on mennyt jo n. viikon ajan .. Ja makeeta + kirpeetä tekee vaan mieli. Tehdään varmaan kyllä miehen kanssa kotitekosta pizzaa viikonloppuna ja ostetaan pullo alkoholitonta viiniä, kun meillä on kuukausipäivä. :heart: (joo me ollaan semmosia kuhertajia että vietetään jokaista kuukausipäivää jotenkin :D) musta se on vaan hauskaa. Siitä pizzasta oon haaveillu jo pidemmän aikaa, nams. :p

Tulipa taas juttua, nyt mä poistun takavasemmalle ja jatkan töitä !
mama-L / Onni-kulta tasan 14+0 :heart:
 
Äkkiä nuo lehdet sit vaan kellastu ja meillä kun on tosiiii paljon koivuja, oikeestaan asutaan koivumettässä :) niin täälä on tuulella sellanen koivunlehtisade,kivan näköstä. =)

Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville! Jaksuja! :hug:

Gallup; Mulla on aika seuraavaan ultraan 3.10 eli viikkoja sillon on sit 18+2. Mun mielestä kauheen aikasin :eek: kun esikoisesta kävin rv 21+2.

Meillä on vattassa ja kotona vilkkaat lapset... :) Minäkin niin toivoisin tästä kakkosesta hieman rauhallisempaa yksilöä kun esikoinen... :D On sitten niin kerkeeväinen tapaus,että huh hu! :D

Viiviliina; Suloinen teitin maaliskuinen'07 :heart: Mua ei ainakaan haittaa, että tulit"kuokkiin". Ihanaa kattella vauvojen kuvia. =)

Mamuliini rv 15+3 masukin näkyy jo.... :)
 

Yhteistyössä