~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Mä kävin eilen npultrassa. Siellä oli kaikki pikkuisella hyvin ja niskaturvotusta oli 1,1mm eli alle kriittisen. Otatin myös ne paljon kohutut verikokeet...ja nyt sitten jännäillään kolmisen vkoa.

Tää raskaus koettelee totisesti mun hermoa. Siks en oo kovasti jaksanut kirjoitella. Nimittäin viime yönä mä aloin jälleen vuotaa...ja nyt on taas olo sen mukainen. Vuoto loppu, mut epävarmuus jatkuu. Mulla on kyllä aiemmissakin raskauksissa ollut vuotoja, mutta koskaan eivät oo olleet näin rajuja. Ja ihmetyttää kun tulevat aina yöaikaan. Selitystä ei saada ja jotenkin tuntuu, että mistään ei saa apua...eli puhua pitäis saada ja päästä neuvolaan tiheemmin...mutta resurssit. En tiiä onkko näillä main mitään yksityistä neuvolaa...toki kroonisen rahapulan vaivaamana tuntuu "tuhlaukselta", mutta valitsisin ehkä sen oman mielenrauhani vuoksi.

Kamala miten mua eilen itketti, kun katoin tota Elämälapselle konserttii, kun siellä näytettiin Kysistä kuvaa...aattelin, kunpa ei meijän vaavi vaan joutuis tuonne keskoskaappiin...kääk. Mulla on kaikki vauvat syntyneet täysaikaisina...joskin käynnistettyinä. Sen maaliskuisen km:n jälkeen en oo vieläkään varma onks toi limakalvo tarpeeks "kestävä" kestämään täysaikaisen vauvan painon. Oon jo harkinnut, että pitäskö jäädä suosiolla sairaslomalle (neuvolatäti jo ehdotteli). Kun mulla oli viimeks sokerit 3+...ja mulla on sellanen työ, etten mä voi syödä kesken työpäivän mitään. En toki oo joka pvä työssä, mut eilenkin olin ja olin 14-21 syömättä. Sitten kun hyppäsin autoon (mulla on 70km työmatkaa) niin korvissa soi ja pyörrytti. Oli pakko pysähtyy ekalle huoltsikalle ja ostaa mehuu, että sain ton sokrun nousemaan.

Että tämmöstä tänne...yritän tässä lepäillä...koti on kaameessa sotkussa...no siivoon sitten maaliskuussa :LOL:

Mamma Muu+Mulperi 13+1 (jo)

P.S. Ai niin...sain ultrakuvankin...mutta mieskin sano, että on niin suttunen, ettei tuosta saa mitään selvää. Kurja kun ei se lekuri ees yrittänyt ottaa kunnon kuvaa...harmitti...ja mulle tehtiin ultra masun päältä (enne on mun mielestä tehty sisältäpäin)

P.P.S. Oon muuten päättänyt alkaa säästämään siihen 4d ultraan...sitten saan toiv. kunnon kuvii...
 
myymä
Äh, mulla vain huoli kasvaa. Liikkeitä en oo taas tuntenut yhtään, ne kuplinnatkin loppunut.. Sydänääni huolen lisäksi mun paino vain putoaa :( Nyt on turha enää laittaa mammahousuja jalkaan kun putoavat pois päältä. Otin taas omat normaalihousut käyttöön ja näitäkin saa olla koko ajan nostamassa... snif!

Soitin sitten neuvolaan, kun huolettaa ja hän sanoi että "tule ihmeessä huomenna aamulla kuuntelemaan sydänäänet jos huolettaa." Ei tarvitse sitten koko vkla kituutella.

pelottaa

Myymä ja pikkukakkonen 14+3
 
HEIPÄ HEI KAIKILLE!

Enpä ole viikkoon ehtinyt käydä täällä. On ollut veto niin veks, että päivät on mennyt levätessä ja iltasin olen yrittänyt olla esikoisen ja miehen kanssa. Flunssa iski tännekin ja ihan kuumeen kanssa :snotty: ja olo on senmukainen. Tiistaina kävin kuitenkin neuvolalääkärissä ja sydänääniä ei kauan kuultu, koska kaveri piti niin hurjaa liikettä masussa. Liikkeitäkin on tuntunut ja varsinkin silloin kun makaa sohvalla tai sängyssä.

Onko jollain muilla uhmaikäistä melkein 4v. lasta ja hyviä vinkkejä päivän eri tilanteisiin? Meillä semmoista tahtojentaistelua pukemiset, iltapuuhat ja nukkumiset. Välillä pelottaa, että miten sitä sitten selviää kahden kanssa. Itsekin olen aika äkkipikainen ja huomannut, että nyt otan kaikki vastoinkäymiset henkilökohtaisesti ja itku tulee helposti.

Semmostakin on pitänyt kysyä vielä, että onko jollain ollut raskausmyrkytystä aikasemmissa odotuksissa? Itselläni oli esikoisen kanssa ja synnytys käynnistettin viikolla 37+6.

Kaikille kohtalotovereille paranemisia ja levätkää kunnolla :hug:

Nipu ja möykky 14+2
 
Voi myymä, kyllä siellä on varmasti kaikki hyvin :hug:
Mullakin tippui paino monta kiloa esikoista odottaessa ja alkoi nousta vasta 16 viikon jälkeen. En vissiin osannut syödä tarpeeksi :|
Kyllä ne sydänäänet kuuluu huomenna ja kuplintakin tulee takaisin :hug:
 
Ihanaa torstai-päivää kaikille! :wave:

Mies saikulla kotona ja mä kans, ja parempaa en tällä hetkellä tiedä ku päiväseksi :whistle: Niin hyvä olo tuli olemisesta toisen lähellä.. :heart: Tänään eka päivä ku oikeesti aamusta asti tuntuki jo paremmalta vointi! Flunssaa on vielä vähän mutta vatsatauti taisi päästää otteestaan!! *koputtaa puuta* Ihanaa olla lähes terve ja energiaa riittää! :D

Myymälle:
Mä tunsin toissa viikolla (11+) kuplintaa ja 'liikkeitä' mutta enää en oo tuntenu, olisko ollu vaan just niitä ilmakuplia vaan ja niiden poisjäänti kertois tulevista vauvan liikkeistä? Tai jotain, aika sekavasti laitettu. Mut itse en huolestunu vaik ei enää mitään tunnukaan, tietäähän sen että siellä tyyppi asustaa =) Ja painon putoamisesta, jos ne mammahousut on jääny isoiks just sen takia että alkuraskauden turvotus on poissa ja nyt vasta alkaa vauvamaha kasvamaan? Mulla ainakin näin vatsataudin jälkeen ei enää mitään vauvamahaa edes näy, eli syömisen ja turvotuksen piikkiin meni se pömppis! Uskon kuitenkin että kaikki on hyvin ja huomenna pääset varmistamaan sen, kuten mäkin ku on se eka ultra!! Vähän oon tainnu sitä hehkuttaa :ashamed:

Ja liikkeistä, niin esikoisesta tunsin viikoilla 18 ja ystäväni tunsi 13, mutta minulla oli silloin istukka tossa edessä joka taisi heikentää tuntemista. Mutta en nytkään oo odottanu liikkeiden tuntemista ennen viikkoja 14, ei oo enää montaa viikkoa sinnekään!

Mua häiritsee hirveesti toi lasketun ajan muuttaminen ku kaikki sanoo ettei muuteta jos heittää alle 5 päivää ja mulla esikoista odottaessa ultran ja menkoista lasketun ajan ero oli 1 päivä (!) ja se muutettiin neuvolakorttiin viralliseks lasketuks päiväks. Tyttö sit meni ja synty menkoista laskettuna päivänä eli olis syntyny laskettuna päivänä jos ei olis sitä yhtä päivää muutettu.. Hölmö asia mut mua harmittaa vieläki se :kieh:

Kiitos ninni halista, vatsatauti on mustaki kaikista pahin enkä soisi sitä kenellekään!! Siks en halunnu kouluunkaan mennä ku ajattelin kuinka kamalaa olis jos seuraavana päivänä kaikki olis kipeenä :x Muta tais olla joku ruokamyrkytys tai vastaava koska ei oo tarttunu mieheen eikä tyttöön, onneks!

Ja rakenneultra mulla on viikoilla 19+4.

Amalialle :hug: migreeni on ihan hirveetä..

Ja mulla meinas tulla itku ku yhtäkkiä oli edessä söpö vauva, kiitos viiviliina, ensi maaliskuussa meilläki on tommoset :D

Mä haluun kans joulutorttuja :eek:

Tulipas pitkä teksti, lukekoon ken jaksaa :whistle:

Suvitus+Yrsa 12+5
 
Neuvola kuulumisia!!

Tänään olin aamusta käymässä neuvolassa. Tytön kanssa mentiin pyörällä,tuli liikuntaa samalla!! Kaikki oli ok, hb 138 (pysynyt samana), verenpaine 128/61, painoa oli tullut jotain 1,5 kg :snotty: . Ultrattiin ja siellä kaveri makoili. Hirveen hyvää kuvaa ei saatu, on ilmeisesti jostain istukan takana tai jossain. Sydänääniä ei meinannut terkkari saada kuulumaan, mutta löyty ne sitten sieltä (140). Tuo syke on muuten samaa luokkaa kun tytöllä!! Seuraava käynti ois sitten kuukauden päästä!

Eilen kun illalla makoilin sängyssä, niin tunsin liikket ihan selvästi. Pitkään oon jo epäillyt että liikket tunsin, mutta en oo ollu varma. muutamia päiviä oli jopa etten tuntenut mitään. Eilin tuli monta potkuja , pöyrähdystä ja muljahdusta. Siitä ne alkaa onneksi vaan vahvistumaan! =)

Mutta nyt ottamaan välipalaa, että jaksaa!! :LOL:

Muumi82 ja eppu 16+2
 
pitkästä aikaa minäkin täällä ja flunssan kourissa myös! Vointi ollut hyvä, jopa siinä määrin että taas huolet nousseet pintaan! Olin myös tuntevinani jotain kuplintaa ja heikkoja muksuja pari vkoa sitten, mutta enää en niitä tunne ja vaikka vähän vatkaisin masua ja yritän saada kaveriin liikettä :( En muista aikasemmista raskauksista mitään koska tunsin liikkeitä, mutta nyt siis jo kuitenkin kohta 15 vkoa täynnä joten kait jotain pitäs alkaa tuntumaan???
Mun dobbler kasn juuttunu jonnekki matkan varrelle, enkä tiedä koska sen sitten vihdoin saan :ashamed:
Migreeni on mullakin viime viikkoina ollut riesana ja kohtaukset tavallista kovempia, pää meinaa irrota tuskasta ja ottaa tavallista enempi aikaa saada se kuriin! Panadolia vahvempaa en ole uskaltanut käyttää, vaikka siis muuten on migreeniin olemassa mulla kohtauslääkkeet.
Voikaapa kaikki hyvin
:)
 
Hei kaverit, niitä sydänääniä on välillä kamalan vaikea löytää kun ne pienet on niin liukkaita karkaamaan dopplerin alta, saatika sitten jos hän on vielä jossain semmosessa asennossa että naama selkään päin tai istukat sun muut tiellä. Et olkaahan rauhassa ja hyvillä mielin, ja kaikki kuplinnat ja muljaukset on ihan hyvin voineet olla noin alussa vielä muita kuin liikkeitä, ehkä sitä välillä kuvittelee et ne ois sitä kun niin kovasti toivois. :) Kärsivällisyyttä, vaikka tiiän et se on vaikeeta.

Kyllä se täti varmastikkin sulta löytää ne sykkeet myymä, mäki ku oon neuvolassa töissä niin tiiän et siinä on semmonen tietty muljauttelutekniikkakin sen dopplerin kanssa jos on vilkas mukula tai oudossa asennossa. Jarrusukkia! =)
 
Moi taas pikasesti!

Mun alko yhtäkkii tekeen ihan sikana mieli jouluruokia, kinkkua, lanttu- ja porkkanalaatikkoa ja sit rosollia... Muistaako kukaan saako kaupoista tähän aikaan vuodesta laatikoita? Kinkun sijaan voisin ostaa vaik jotain possun uunilihaa mut ne laatikot... Varsinki lanttua tekee ihan sikana mieli!!!

Tukusta varmaan sais, pitänee ajaa sinne ellen ihan cittarista saa =)
Ihanaa olla raskaana ku tekee kaikkee hassuu mieli =)

Kiva kuulla taas kaikista hetken palstalta poissaolleista! Jatkakaa samaan malliin!

Myymä
älä huolestu vielä, eiköhän sun neuvolantätis saa huomenna ne sydänäänet kuuluun :hug: ! Mäkin jossain vaihees mietin sitä kotidopplerii mut päätin olla tilaamatta just sen takia jollen ite saiskaan äänii kuuluviin ni tiedän et oisin kans huolesta sekaisin.

Palataan!

:heart: :Ninni ja Kultsi 13+4
 
Ninni: Luulisin että ainakin porkkanalaatikkoa saa kaupoista ympäri vuoden ja sitten lanttuakin luulis löytyvän. Mullekin tuli viikonloppuna hirvee himo jouluruokiin, kun tein karjalanpaistia (kuuluu meidän jouluruokiin), ois tuo porkkanalaatikko ollut sen kanssa nannaa!!

Muumi82
 
En oikein jostain syystä jaksa kirjoitella vaikka monta kertaa päivässä käyn lueskelemassa.

Maha on omiin silmiin jo vaikka kuinka iso, realistisesti se ehkä vain vähän pömpöttää :D ruuan jälkeen siitä ei kyllä voi erehtyä.

Mä oon tänään niin onnellinen, kouluasiat, uusi asunto, duunit, kaikki menee ihan putkeen <3<3 Ihanaa :D

Eikä oo huono olo! siitä extratuuletus. Eka kerta taas piiiitkiin aikoihin! ehkä nyt kun flunssa rupee väistymään niin tulee normaalimpi olokin. Mä muuten kattelin et mulla olis toi rakenneultra vasta 24.10 eli jollain viikolla 21. Harmi kun kerran aikasemminkin voisi mennä :( mut ei se mitään! :D

Hyviä päivänjatkoja, mä lähen koulun kautta kinuamaan uuden kämpän avaimia!

Oikukas ja jotain rv 14+0? :)
 
Terkkuja kaikille yksityiseltä Femeda-lääkäriasemalta!

Oli kuules kannattava reissu :). Mulla oli ollut järkyt vatsa+selkäkivut alkuviikosta ja eilen terkkari ei saanu sydänääniä kuuluviin. Olin tänään sitten ihan huolesta soikeena ja varasin yksityiseltä ajan.

Olivat kyllä TOOSI kivoja =). Kerroin vaivoistani puhelimitse ja kyselin hintoja yms, niin yksi lääkäri kuuli sen puhelun ja kertoi, että voi omalla tauollaan ottaa mut vastaan! Ja vielä alennettuun hintaan! Mä olin ikionnellinen. Hirvee huoli oli...
Kuitenkin kaikki oli hyvin. Syke oli jotain 120 (onks se tyttö ;)?). Viikoilla 12-13 mennään, se vähän vaihtelee näköjään. Mun laskujen mukaan 12+0. Katto ultralla ja siinä ei ollut ääntä joten ottipa vielä dopplerinkin esiin. Laittoi Dopplerin yhteen kohtaan ja heti kuulu sydämenlyönnit. Eilen terkkari etsi 15 minsaa jostain mahan kohdalta :whistle:. Epäili mahakivun olevan virtsatietulehdusta ja sanoi, että terkkarin olisi pitänyt tsekata se.

Terkkuja kaikille ja yrittäkää kipeät parantua!
 
On jääny kirjottelu vähiin kun työ imee kaikki mehut.. :( yövuoro menossa.
Työ on ruumiillisesti raskasta ja nyt on ruvennu selkä reistaa, toistaiseksi helppaa levossa.
Ens viikolla olis neuvola ja saas nähdä millai painon kans on käyny ku tuntuu et ei ainaka ole noussu yhtään ja laskea ei tarttis..ruokaa vetelen kun hevonen mut silti tuntuu etten syö tarpeeksi ku ottaa huomioon et teen raskasta työtä raskaana. Odotan kyl kovasti sitä aikaa kun saa olla kotona lasten kans. :heart:
Tuntuu et masukaan ei ole nyt kasvanu. Sykkeet kuuluu ihan ok.
Oon miettiny noita vitamiineja, kuinka moni syö mitäkin? Piakkoin kait olis hyvä alottaa niitten syöminen.
Sorruin tilaamaan ekat vaippaharsot ja villapöksyt ja ne tulikin jo. Nyt katselen hahtuva lankoja kun tekis mieli ruveta kutomaan pikkuiselle pöksyjä. :heart: Tietääkö joku mistä sais helpot ohjeet hahtuvapöksyihin?
Niinkun huomaa nii olen jo alkanu varusteita miettiin... :whistle:

Hope08+NyytiTyllerö rv13
 
Taisi taas aikaa vierähtää kun viimeksi kirjoittelin...
Mä ja poitsu ollaan molemmat flunssassa. :D Pari yötä on menny yskiessä ja poikaa seuratessa kun sillä on astma ja pelkään aina että menee ihan tukkoon. No lääkettä haetiin ja hänellä alkaa ilmeisesti jo helpottaa, mutta itsellä on aivan veto pois.
Pahoinvointi alkaa onneksi jo hieman helpottaa, mutta kyllä vieläkin on päiviä jolloin kaikki etoo. Paino on mullakin pudonnut, mutta olen vaan tyytyväinen koska lähtöpainoakin on aivan liikaa. :ashamed:
Olin tällä vikolla antamassa Predo-näytteet labrassa, ja ei kyllä ollut herkkua olla 12h syömättä ja juomatta... Tosi monta putkea verta ottivat! Hieman meinas pyörryttää sen jälkeen mutta menin heti syömään ja sitten luennoille.
Onko täällä muita Predo-laisia? Milloinkohan nousta labroista saa tulokset? Seuraava neuvola onkin vasta kuun lopulla.
Mies on tulossa vasta lokakuussa lomalle... :snotty: :'(
Mutta sellaisen ihanan uutisen kertoi että palaa kokonaan suomeen jo tammikuun lopulla. Alunperin piti palata vasta helmi-maaliskuussa. Ihanaa ettei tarvii olla yksin loppuraskauden aikana. :)

Nyt keittää kuumaa kun tuntuu että alkaa kuume nousta.

Viivi ja Vagner 13 tasan. ( kai )
 
Taisi taas aikaa vierähtää kun viimeksi kirjoittelin...
Mä ja poitsu ollaan molemmat flunssassa. :D Pari yötä on menny yskiessä ja poikaa seuratessa kun sillä on astma ja pelkään aina että menee ihan tukkoon. No lääkettä haetiin ja hänellä alkaa ilmeisesti jo helpottaa, mutta itsellä on aivan veto pois.
Pahoinvointi alkaa onneksi jo hieman helpottaa, mutta kyllä vieläkin on päiviä jolloin kaikki etoo. Paino on mullakin pudonnut, mutta olen vaan tyytyväinen koska lähtöpainoakin on aivan liikaa. :ashamed:
Olin tällä vikolla antamassa Predo-näytteet labrassa, ja ei kyllä ollut herkkua olla 12h syömättä ja juomatta... Tosi monta putkea verta ottivat! Hieman meinas pyörryttää sen jälkeen mutta menin heti syömään ja sitten luennoille.
Onko täällä muita Predo-laisia? Milloinkohan nousta labroista saa tulokset? Seuraava neuvola onkin vasta kuun lopulla.
Mies on tulossa vasta lokakuussa lomalle... :snotty: :'(
Mutta sellaisen ihanan uutisen kertoi että palaa kokonaan suomeen jo tammikuun lopulla. Alunperin piti palata vasta helmi-maaliskuussa. Ihanaa ettei tarvii olla yksin loppuraskauden aikana. :)

Nyt keittää kuumaa kun tuntuu että alkaa kuume nousta.

Viivi ja Vagner 13 tasan. ( kai )
 
Taisi taas aikaa vierähtää kun viimeksi kirjoittelin...
Mä ja poitsu ollaan molemmat flunssassa. :D Pari yötä on menny yskiessä ja poikaa seuratessa kun sillä on astma ja pelkään aina että menee ihan tukkoon. No lääkettä haetiin ja hänellä alkaa ilmeisesti jo helpottaa, mutta itsellä on aivan veto pois.
Pahoinvointi alkaa onneksi jo hieman helpottaa, mutta kyllä vieläkin on päiviä jolloin kaikki etoo. Paino on mullakin pudonnut, mutta olen vaan tyytyväinen koska lähtöpainoakin on aivan liikaa. :ashamed:
Olin tällä vikolla antamassa Predo-näytteet labrassa, ja ei kyllä ollut herkkua olla 12h syömättä ja juomatta... Tosi monta putkea verta ottivat! Hieman meinas pyörryttää sen jälkeen mutta menin heti syömään ja sitten luennoille.
Onko täällä muita Predo-laisia? Milloinkohan nousta labroista saa tulokset? Seuraava neuvola onkin vasta kuun lopulla.
Mies on tulossa vasta lokakuussa lomalle... :snotty: :'(
Mutta sellaisen ihanan uutisen kertoi että palaa kokonaan suomeen jo tammikuun lopulla. Alunperin piti palata vasta helmi-maaliskuussa. Ihanaa ettei tarvii olla yksin loppuraskauden aikana. :)

Nyt keittää kuumaa kun tuntuu että alkaa kuume nousta.

Viivi ja Vagner 13 tasan. ( kai )
 
Lukemaan kerkee, vaan kirjoitella en viitsi :ashamed: Oikeastaan tänne ei kuulu mitään uutta. Masu kasvaa ja olo on ihan normaali. Kamut jytäävät päivittäin, joten ei sen suhteen huolta.

Mulla seuraava äippäpoli 27.9. ja taas pääsen kurkkaa Kamuja. Verensokereita mittailen parin päivän välein, eikä mitään heittoja ole ollut, jospa ei tulisikaan. silloin tehdään varmaan rakenneultra (rv18) ja on aateltu miehen kanssa kysyä Kamujen sukupuolet, jos näyttävät selvästi. Tärkeintä on tietty että kaikki rakenteet ovat Kamuilla kunnossa.

Valvatille kerron sen, että mulla ainakin hemppa lähti tosi nopeasti laskuun, joka aiheutti totaalisen väsymyksen. Siis mikään määrä unta ei riittänyt. Kuopus täytti juuri 2v, joten eipä ole mahdollista nukkua koko ajan.
:D Rautalääkityksen aloitin tosi "hevoskuurilla" eli tuplamäärä tabuja viikon ajan ja runsaasti c-vitamiinipitoisia hedelmiä lisäksi, jotta rauta imeytyisi.
Huomenna käyn mittuuttamassa taas hempan, jospa se olisi lähteny nousuun. Mulla alkoi Kamujen liikeet tuntua rv 13 maissa, eli pian pääset ihmettelemään koko alavatsan "kuplintaa" =) :heart:

Nyt päivällisen kimppuun, kun mies sellaisen teki! :p

Korven tyttö ja Kamut 15+2
 
Heippa taas pitkästä aikaa!!
Täällä onkin flunssaista porukkaa. Itselle ei vielä ole kunnon syysflunssaa iskenyt. Itseasiassa tuntuu että olen terveemmässä kunnossa kuin pitkiin aikoihin. Olen jotenkin virkeämpikin ja energisempi. Mulla on kanssa tuo masu pienentynyt ja vähän siitä olen huolissani. Viime tiistaina vähän yli viikko sitten neuvolassa kuului sydänäänet. Ehkä sitten kaikki turvotus on vaan lähtenyt ja siksi masu pienentynyt. Ajattelin, että huoli lähtee 12 viikon jälkeen, mutta kyllä se aina välillä tulee uudestaan. Tuntuu vaan kummalta kun ei ole enää oikeen mitään oireita ja olo on kun ei olisikaan raskaana. Nälkä on, mutta ei enää samanlailla kun vähän aikaa sitten. Yölläkään ei tarvitse vessaan mennä läheskään joka yö, kun taas alkuraskaudesta piti mennä kaksikin kertaa yössä. Olisipa sellainen kotidobleri! Olen ostanut jo kirppikseltä muutamat söpöt vauvan vaatteet. Ja pari lelua baby boom messuilta. Milloin olette ajatelleet oikein kunnolla miettiä ja ostaa isompia hankintoja? Menempäs tästä selailemaan huutonettiä, jos vaikka tarttuisi jotain kivaa vauvakamaa mukaan :D

Jennah ja Pikkukamu tasan 15
 
myymä
Juu hoitsu kyllä kokeili joka puolelta, eikä saatu kuuluviin, vain syke näkyviin! mutta SISKOSET! mulla on ehkä hyviä uutisia!!! :)

Otin kuitenkin riskin ja kokeilin itse tolla meidän kotidopplerilla ja eka yrittämällä sain hetkeksi TOSI HIENOT sykkeet kuuluviin! Mutta sitten pikkuinen tajusi äidin aikeet ja karkasi taas piiloon... Mutta taidan hengähtää nyt helpotuksesta ainakin toviksi! :) Huomenna saan sitten varmistuksen neuvolassa...

Hyviä uutisia myös siltä kantilta, että mies lähteekin vasta huomenna sinne työmatkalle <3

Myymä ja pikkukakkonen 14+3 :)
 
Joo nää on niitä viikkoja, kun sydänäänet saattaa kuulua tai sitten ei, vaikka kaikki olisikin hyvin. Ja meillä kolmosen kanssa siirtyi rakenneultrassa laskettuaikakin vielä 2 vk eteenpäin, joten jos vauva onkin oletettua nuorempi, niin ei kannata heti hätäillä.

Itse sain huomiseksi neuvola-ajan, kun seuraava olisi vasta melkein kk päästä ja olen kaksosuutisesta vieläkin niin järkyttynyt että haluan päästä keskustelemaan ja kuuntelemaan sydänäänetkin :D

Korven tyttö pitää minunkin kai pyytää mittaamaan hemppa, 2 vk sitten oli 140, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, mutta nythän voi tulla kaikkea uutta eteen. Tän viimeiseksi suunnitellun raskauden piti mennä vanhalla rutiinilla, samoin pikkuvauvan hoidon, mutta nytpä sitä joutuukin miettimään tuplasti :D Autoonkin olisi mahtunut yksi, vaan ei kahta lisää. Onko teillä valmiiksi isompi auto, vai joudutteko hankkimaan? Meillä just 2 v sitten vaihdettiin... Joko te olette kertoneet kaksosista sukulaisille?

Nyt iltapuuron keittoon, että saadaan talo rauhoittumaan kun pienet menee nukkumaan :wave:
 
Myymä kiva kuulla hyviä uutisia :heart: !!
Eiköhän se neuvolantätikin saa huomenna äänet kunnolla kuuluun.

Korven tyttö
ihanaa kun pääset niin usein kurkkimaan kamuja, oon vähän kade :ashamed: =)

Viivi ja Vagner kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa!

Mä sain muuten ostettua lanttu- ja porkkanalaatikkoa ja sit rosollia kans.. Mulla taitaa huomenna olla pikkupikkujoulu!

Ai niin Pikkuvaemo seuraavan kerran ku oot täällä päin lupaan tulla sua moikkaan ellen oo töissä.

Hei taas!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 13+4 :heart: :heart:
 
Ihana Ninni78, pikkupikkujoulut :D

Säikähdin tuossa päivemmällä TOSI PAHASTI :'( Miehen kanssa vähän heiluttiin vällyjen välissä, niin pelkäsin, että synnytys lähtee käyntiin! Alapäähän tuli sellainen PAINE, siis ihan kuin synnytys olisi kohta jo ponnistusvaiheessa. Käytiin kaupassa ja siis varmaan minuutin välein se inhottava tunne tuli. Siis tuli säännöllisesti, poistui ja tuli taas :| Onneksi ei ollut maha, eikä selkä kipeä! Sitä kesti siis 4-5tuntia:( Meinasin jo soittaa sille kätilölle(sanoi eilen, että vaikka KESKELLÄ YÖTÄ ja VIIKONLOPPUNA saa soittaa, aivan ihana kätilö :heart: ), mutten viitsinyt. Istaalleen kun pääsin, niin kipu helpottui.

Oksennustaudista: Kauhein tauti, mitä tiedän :kieh: Meidän koko perheellä oli todella pahana helmikuussa se noro-virus! Joten toivon, ettei nyt moneen vuoteen tulis mitään mahatautia, kiitos! :saint:

Myymä: Eikö se ole tärkeintä, että näkyy se syke edes?:) Eikö siitä voi jo päätellä, että siellä pulputtaa vaavin sydän? :heart: Jos sulla on istukka siinä edessä, niin jos jotenkin se estää/vaimentaa sydämensykkeen kuulumisen, mutta sen kautta se syke näkyy tms.. :D

Nyt iltapuuhille:) Jospa tänään tulisi uni aiemmin :xmas:

LOE ja "Minttu" 15+6(viikkoja nyt ton verran, koska sitä LA:ta ei vielä muutettu).
 

Yhteistyössä